Dakar
1 | Data: Styczen 11 2012 23:12:55 |
Temat: Dakar | |
Autor: Tomasz Pyra | Trwa taka impreza a tu cisza? 2 |
Data: Styczen 12 2012 00:43:54 | Temat: Re: Dakar | Autor: szufla | Dzi¶ Hołowczyc cały dzień walczy z awari±. Jakby nie dachowal dzien wczesniej to awarii pewnie by nie bylo, w ogole nie rowno jechal, a po cichu liczyl na wygrana bo w koncu mial odpowiedni sprzet. sz. 3 |
Data: Styczen 12 2012 00:57:32 | Temat: Re: Dakar | Autor: Tomasz Pyra | On Thu, 12 Jan 2012 00:43:54 +0100, szufla wrote: Dzi¶ Hołowczyc cały dzień walczy z awari±. Podobno tylko mu się przekuln±ł raz samochód przez dach delikatnie. A dzi¶ wysiadło wspomaganie kierownicy. Niby da się maglownicę uszkodzić przewracaj±c samochód, ale jednak ciężko. Swoj± drog± ile czasu ma serwis między jednym a drugim dniem na ogarnięcie samochodu? 4 |
Data: Styczen 12 2012 01:02:08 | Temat: Re: Dakar | Autor: megrims | W dniu 2012-01-11 23:12, Tomasz Pyra pisze: Trwa taka impreza a tu cisza? a w Dubaju będzie wy¶cig 24h. 5 |
Data: Styczen 12 2012 09:13:30 | Temat: Re: Dakar | Autor: komar | W dniu 2012-01-11 23:12, Tomasz Pyra pisze: Trwa taka impreza a tu cisza? a mógł zdjąć poĹ„czochÄ™, zawiÄ…zać i założyć na koła pasowe i by jeszcze wygrał. Ciekawe, czy chociaż wÄ…ż ogrodowy ma. 6 |
Data: Styczen 12 2012 08:23:10 | Temat: Re: Dakar | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 12.01.2012 komar napisał/a: W dniu 2012-01-11 23:12, Tomasz Pyra pisze: Pończochę na wielorowek? BTW na baterii można sporo ujechać, osobi¶cie testowałem na 100km bez ¶wiateł zużywałem 1V z acu, do 10V auto jechało (od 13V acu) - główny zjadacz pr±du to pompa paliwa i iskra. -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. 7 |
Data: Styczen 12 2012 15:37:05 | Temat: Re: Dakar | Autor: komar | W dniu 2012-01-12 09:23, Sergiusz Rozanski pisze: Dnia 12.01.2012 napisał/a: No, ale bez Ĺ›wiateł to niebezpiecznie, bo go jeszcze ktoĹ› spacerujÄ…cy pustyniÄ… nie zauważy ;) NMSP. a co do jazdy bez paska to też testowałem i faktycznie na jakieĹ› 70km starczyło, ale pod domem nie miałem już nawet kierunkowskazów, wiÄ™c pewnie i Ĺ›wiateł hamulcowych... k. 8 |
Data: Styczen 12 2012 16:16:17 | Temat: Re: Dakar | Autor: AL | W dniu 2012-01-12 09:23, Sergiusz Rozanski pisze: Dnia 12.01.2012 napisał/a:tylko, ze tam nie ma kompromisow - i Ty sobie mogles byc moze na to pozwolic, natomiast Nasser Al-Attieah (bo o niego tu chodzi) juz pewnie nie, bo jego Hummer nie przejechalby wiecej niz pare kilometrow (albo i mniej). A tak by the way - to ten gosciu jest obecnie (od tego roku) trzecim fabrycznym kierowca citroena (rajdy wrc) i niedawno zapowiedzial , ze jego marzeniem jest odbudowa fabrycznego zespolu citroena na rajd Dakar na nastepne lata. -- pozdr Adam (AL) TG 9 |
Data: Styczen 12 2012 19:17:25 | Temat: Re: Dakar | Autor: V-Tec | W dniu 2012-01-12 09:23, Sergiusz Rozanski pisze: Pończochę na wielorowek? BTW na baterii można sporo ujechać, osobi¶cie testowałem o ile nie masz elektrycznej pompy wspomagania i nie możesz jej odł±czyć. Wtedy (ze ¶wiatłami pozycyjnymi) robisz ~20km, przy czym kończysz na black-oucie. Komputer (Vectra C) po kolei odcina kolejne urz±dzenia (przynajmniej tak to wygl±dało), w końcu nawet obrotomierz i prędko¶ciomierz przestaj± działać, a auto dalej jedzie. W. 10 |
Data: Styczen 13 2012 22:37:16 | Temat: Re: Dakar | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 12.01.2012 V-Tec napisał/a: W dniu 2012-01-12 09:23, Sergiusz Rozanski pisze: Konkretnie był to cherokee 4l, wiÄ™c wspoma mechaniczna, a bez Ĺ›wiateł na Ukrainie wolno jeĽdzić. Padało ładowanie, acu doszedł na ~12.5V (mam volomierz w metromiarce) i tak nim jechałem aż do 10V - powoli gaszÄ…c co siÄ™ dało, na koniec skrzynia przestała zmieniać biegi, a silnik jeszcze ciut pochodził i koniec. ZrobiliĹ›my jednak ponad 100km. 11 |
Data: Styczen 14 2012 00:07:41 | Temat: Re: Dakar | Autor: Tomasz Pyra | On 13 Jan 2012 22:37:16 GMT, Sergiusz Rozanski wrote: Konkretnie był to cherokee 4l, więc wspoma mechaniczna, a bez ¶wiateł na W sumie niewiele. Corolla bez ¶wiateł brała około 10A przy 2000-2500rpm. 8A na wolnych obrotach. Przy naładowanym akumulatorze 45Ah, powinna przejechać ponad 4h. Nie było tam żadnych dodatkowych urz±dzeń - tylko ECU, układ paliwowy i zapłonowy. Chociaż 4L, to pewnie V8, dużo cewek, dużo wtryskiwaczy, mocna pompa paliwa i tego pr±du szło pewnie sporo więcej. Tak jeszcze warto pamiętać że sporo pr±du bierze nawiew - trzeba wył±czyć i uchylić szybę. Zmniejszanie prędko¶ci jaki¶ wielkich oszczędno¶ci nie przynosi (bo zazwyczaj sterowanie jest oporowe) i na 1 biegu dmuchawa brała chyba połowę pr±du co dmuchaj±c maksymalnie. 12 |
Data: Styczen 12 2012 19:41:17 | Temat: Re: Dakar | Autor: Tomasz Pyra | On 12 Jan 2012 08:23:10 GMT, Sergiusz Rozanski wrote: Pończochę na wielorowek? BTW na baterii można sporo ujechać, osobi¶cie testowałem Tylko do rajdówki zapewne zamontowali akumulator najmniejszy jaki tylko się da. S±dzę że z cał± pewno¶ci± jechał ile się dało. 13 |
Data: Styczen 12 2012 11:35:54 | Temat: Re: Dakar | Autor: elmer radi radisson | On 2012-01-11 23:12, Tomasz Pyra wrote: Fajna impreza :) I super widoczki - transmisje na Eurosporcie, ze zblizeniami i panoramami kadrowanymi ze smiglowcow, z maszynami dziarsko zasuwajacymi po piaszczystym oceanie robia kapitalne wrazenie. -- memento lorem ipsum 14 |
Data: Styczen 14 2012 00:53:13 | Temat: Re: Dakar | Autor: Kris_Poland |
Trwa taka impreza a tu cisza? juz nie tak spokonie a Cholkowi pusily nerwy i Pi.... ale za to sie opalil ciekawe jakie sa jego dochody roczne:P 15 |
Data: Styczen 14 2012 02:28:49 | Temat: Re: Dakar | Autor: szufla | juz nie tak spokonie Wez czlowieku nie kalecz nazwiska bo obciach sobie robisz sz. |