Witam
Sprowadziłem sobie takie auto rocznik 2006 i po rozmowie ze znajomym mechnikiem dostałem info, że samochód w UE musi mieć inne oświetlenie z przodu i z tyłu niż ten z USA. Nawet jak przerobie lampy i będę miał odpowiednie "kolorki" to i tak nie wystarczy. Czy to prawda? Czy ktoś rozwiązał ten problem? Czy jedynym wyjściem jest zakup lamp do europejskiej wersji tego samochodu? Z góry dziękuję za odpowiedzi
| 2 | 
Data: Sierpien 25 2008 13:55:19 | 
| Temat: Re: Lampy UE a Ford Explorer z USA | 
| Autor: |--=Bartek=--|  | 
Witam 
Sprowadziłem sobie takie auto rocznik 2006 i po rozmowie ze znajomym 
mechnikiem  dostałem info, że samochód w UE musi mieć inne oświetlenie z 
przodu i z tyłu niż  ten z USA. Nawet jak przerobie lampy i będę miał 
odpowiednie "kolorki" to i tak  nie wystarczy. Czy to prawda? Czy ktoś 
rozwiązał ten problem? Czy jedynym  wyjściem jest zakup lamp do 
europejskiej wersji tego samochodu? Z góry dziękuję  za odpowiedzi 
 
Nie tylko lampy, ale i kawałek instalacji elektrycznej - sprawdź jak świecą ci kierunkowskazy. Świecą? A powinny tylko mrugać w wypadku włączenia ich ;-).
 
B.Z.
 | 3 | 
Data: Sierpien 25 2008 14:09:33 |  | Temat: Re: Lampy UE a Ford Explorer z USA |  | Autor: Boombastic  |  
Nie tylko lampy, ale i kawałek instalacji elektrycznej - sprawdź jak świecą ci kierunkowskazy. Świecą? A powinny tylko mrugać w wypadku włączenia ich ;-). 
 
To nie świeca kierunkowskazy, tylko pozycyjne. I wbrew powszechcnej opinii tam jest najczęsciej żarówka duuwłóknowa i jedno włókno robi za pozycję, a drugie za kierunkowskaz. Pozostaje tylko kwestia kolorów.
 | 4 | 
Data: Sierpien 25 2008 14:19:24 |  | Temat: Re: Lampy UE a Ford Explorer z USA |  | Autor: |--=Bartek=--|  |  
Nie tylko lampy, ale i kawałek instalacji elektrycznej - sprawdź jak świecą ci kierunkowskazy. Świecą? A powinny tylko mrugać w wypadku włączenia ich ;-). 
 
To nie świeca kierunkowskazy, tylko pozycyjne. I wbrew powszechcnej 
opinii  tam jest najczęsciej żarówka duuwłóknowa i jedno włókno robi za 
pozycję, a  drugie za kierunkowskaz. Pozostaje tylko kwestia kolorów. 
 
zgadza się. Po prostu uprościłem sprawę.
 
B.Z.
 | 5 | 
Data: Sierpien 27 2008 11:58:52 |  | Temat: Re: Lampy UE a Ford Explorer z USA |  | Autor: Andrzej  |  
 
Użytkownik "|-- =Bartek=-- |" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> napisał w wiadomości  
 Nie tylko lampy, ale i kawałek instalacji elektrycznej - sprawdź jak świecą ci kierunkowskazy. Świecą? A powinny tylko mrugać w wypadku włączenia ich ;-). 
 
To nie świeca kierunkowskazy, tylko pozycyjne. I wbrew powszechcnej 
opinii  tam jest najczęsciej żarówka duuwłóknowa i jedno włókno robi za 
pozycję, a  drugie za kierunkowskaz. Pozostaje tylko kwestia kolorów. 
 
 
zgadza się. Po prostu uprościłem sprawę. 
 
Ja to wszystko wiem - odpowiednie kolorki nie są problemem. Chodzi mi o komplet znaczków na kloszach lamp - czyli tzw homologację czy jak to się tam zwie. Jeśli będę musiał wstawić nowe kloszy to koszty wzrosną niestety w porównaniu z wymianą tylko żarówek i kawałka instalacji.
 | 6 | 
Data: Sierpien 27 2008 14:57:49 |  | Temat: Re: Lampy UE a Ford Explorer z USA |  | Autor: |--=Bartek=--|  |  
Nie tylko lampy, ale i kawałek instalacji elektrycznej - sprawdź 
jak świecą  ci kierunkowskazy. Świecą? A powinny tylko mrugać w 
wypadku włączenia ich  ;-). 
 
To nie świeca kierunkowskazy, tylko pozycyjne. I wbrew powszechcnej 
opinii  tam jest najczęsciej żarówka duuwłóknowa i jedno włókno robi za 
pozycję, a  drugie za kierunkowskaz. Pozostaje tylko kwestia kolorów. 
 
zgadza się. Po prostu uprościłem sprawę. 
 
Ja to wszystko wiem - odpowiednie kolorki nie są problemem. Chodzi mi o 
komplet  znaczków na kloszach lamp - czyli tzw homologację czy jak to 
się tam zwie. Jeśli  będę musiał wstawić nowe kloszy to koszty wzrosną 
niestety w porównaniu z  wymianą tylko żarówek i kawałka instalacji. 
 
Nie baw się w znaczki. Kup normalne lampy i jeździj spokojnie, że nie zabiorą ci DR, nie stracisz czasu, nie będziesz miał kontaktu z urzędami.
 
B.Z.
  |  |  |  |  |