Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
1 | Data: Pa?dziernik 05 2014 11:02:06 |
Temat: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ ? (w iarygodnoć !) | |
Autor: Olekx | Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortowÄ
limuzynÄ). 2 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:15:58 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze: Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortowÄ limuzynÄ). 3 decybele to nie jakiĹ tam "odchyłek" a dwukrotnie wiÄkszy hałas. 3 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 12:14:30 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Marcin N | W dniu 2014-10-05 11:15, Trybun pisze: W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze: 3 dB to odczucie "minimalnie głoĹniej". 10 dB to odczucie "2x głoĹniej". -- MN 4 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:46:27 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-05 12:14, Marcin N pisze: 3 decybele to nie jakiĹ tam "odchyłek" a dwukrotnie wiÄkszy hałas. Do tego decybele sÄ słabe do porównywania różnych hałasów - potrafiÄ nie zupełnie nie zgadzaÄ z faktycznÄ "mÄczliwoĹciÄ " hałasu. 5 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 13:18:34 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: | Olekx wrote: Nie mówiÄ już o odchyłkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no Chyba na odwrót, natÄżenie dźwiÄku jest łatwo zmierzyÄ i jest to doć obiektywne, przyspieszenie bardzo zależy od umiejÄtnoĹci kierowcy, a także od opon i nawierzchni (no, hałas też od paru rzeczy zależy, ale nie aż tak bardzo). -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 6 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:51:37 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze: Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do Nadal do wytłumaczenia - temperaturÄ , nawierzchniÄ , oponami i technikÄ jazdy. Test chyba nie jest w żaden sposób standaryzowany pod tym wzglÄdem. 7 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:12:23 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Lewis | W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze: Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz siÄ od Ĺwiateł do Ĺwiateł czy jak? Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu? Poszukaj wykresu z hamowni tego silnika zobacz ile waży samochód który chcesz kupiÄ i porównaj z obecnym i bÄdziesz wiedział czy ma to sens. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl 8 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 02:40:46 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: WS | W dniu poniedziałek, 6 października 2014 10:12:23 UTC+2 użytkownik Lewis napisał: Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do Tylko jak to porownac? Juz inne przelozenia skrzyni biegow maja b.istotny wplyw na przyspieszenie np. w moim poprzednim samochodzie Astra F 1.6 16V wg instrukcji montowali 2 rodzaje skrzyn biegow (rozniace sie "tylko" przelozeniami), a roznica byla m.in. taka, ze na jednej osiagal max pradkosc na 5 biegu, na drugiej na 4.... WS 9 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 11:50:52 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Lewis, Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 10 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 12:40:55 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Lewis | W dniu 2014-10-06 11:50, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Lewis, Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2 można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie 80-120 kompletnie sobie nie radzi. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl 11 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 15:29:29 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 12 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 16:00:59 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Mirek, W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł doDo czego? Do ślamazarnego rozpędzania się? Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny. Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki paradoks). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 13 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 16:16:25 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 16:00, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Mirek, Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, nie na próżno manewr wyprzedzania nazywany jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów. Nawet nie widzę żadnej analogii żeby porównywać możliwość szybkiego wyprzedzania na wysokim biegu do tego czy auto rusza z postoju z większym piskiem opon. 14 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 14:59:11 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: masti | Trybun wrote: Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i to Ty redukujesz w trakcie wyprzedzania? Redukuje się przed manewrem i rozpędza tak by wyjechać na lewo już na większej prędkości. Właśnie z tego biorą się problemy, że ktoś zabiera się za wyprzedzanie ze zderzaka poprzedzającego, wyjeżdża na lewo z tą samą prędkością co wyprzedzany a dopiero potem kombinuje. A potem narzekanie, że 200KM nie wystarcza. A 21KM malucha wystarczało tylko trzeba to robić z głową. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 15 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 17:22:42 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 16:59, masti pisze: Trybun wrote: Teraz już nie, gdy przesiadłem się z Mustanga na Vectrę (115KM) to właśnie takie redukcja był koniecznością. Teraz mam turbo diesla, nie, nie 200KM a 1,5L i 90KM, jednak już to wystarczy że nie ma potrzeby redukowania biegów na niższy. Za kapitalistyczne USA nie można go zmusić do ruszenia z piskiem opon, ale za to nie ma potrzeby redukowania na niższy bieg przy wyprzedzaniu mocne wciśnięcie gazu na 5tce przy 100-120 nie powoduje przydławienia a skok i wyrywanie do przodu. W Vectrze odwrotnie - nawet w miarę lekkie wciśnięcie gazu przy ruszaniu powodowało pisk opon. Za to wyprzedzanie przy 100-120 wymagało długiego wkręcania na obroty. 16 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 18:01:59 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Axel |
W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać, i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego manewru liczy się każda sekunda?, Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce. -- Axel 17 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 14:02:55 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:
Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów. Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3 przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta, łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja biegów. 18 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 22:34:36 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: LEPEK | W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze: Bo moje wrażenie jest takie że to Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje się raczej na IV, nie na III. Po drugie jeśli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to źle. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 19 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 15:05:14 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-07 22:34, LEPEK pisze: W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze: Cały czas była mowa o redukcji na 3jkę. A po drugie, moje doświadczenie jako kierowcy podpowiada że jazda po drodze to nie partia wyrysowanych szachów. Sytuacja zmienia się dynamicznie. I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w każdym zakresie obrotów. 20 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 21:38:14 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze: I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w Ale jak auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów (jak rozumiem chodzi o w miarę płaską charakterystykę momentu obrotowego w funkcji obrotów), to tym bardziej trzeba ostro redukować i cisnąć do odcięcia. Nie będziesz musiał redukować w takim co ma stałą moc w szerokim zakresie obrotów, ale wtedy takie auto im wyższe obroty to gorzej ciągnie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cały czas spada. 21 |
Data: Pa?dziernik 12 2014 09:39:20 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-09 21:38, Tomasz Pyra pisze: W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze: Miałem na myśli równo gdy jadę na Vtce owe 100-120km/h. Jest to gdzieś tak 2500-2800 obrotów, przy dodawaniu gazu nie ma żadnej chwili słabości a tylko równe przyspieszanie.. Redukcja na trójkę spowodowałaby tylko chwilowe spowolnienie. 22 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 17:44:54 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Ghost |
Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a Żarty. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120. 23 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 19:17:39 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierz Ä
? (wiarygodnoć !) | Autor: Mateusz Bogusz | Ten z mocnym autkiem bÄdzie siÄ rozpÄdzał na V-tce a Ĺťartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 24 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:44:40 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Ghost |
Ten z mocnym autkiem bÄdzie siÄ rozpÄdzał na V-tce a Ĺťartem jest III czy V bieg, bo nie rozumiem? Ĺťartem jest kwantyfikator ogolny, że wyjdzie bardzo podobny. 25 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:12:31 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Ghost, Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Niby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - to pozostaje tylko współczuć, że nie dość, że słabe, to jeszcze diesel. Mowa oczywiscie ciagle o 80-120. Dokładnie tak. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 26 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:48:04 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Ghost |
Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Niby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - to Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III może tylko powąchać spaliny, i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę jej auta. 27 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 00:48:44 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Ghost, Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na IIINiby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - toTen z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Chyba kaszlak. i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się strasznie źle jeździ... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 28 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 08:48:45 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Ghost |
Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na IIINiby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - toTen z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce aŻarty. Chyba kaszlak. Zgadles. i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się Zgadles. Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. 29 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 09:46:25 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Ghost, Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. *PLONK!* -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 30 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 11:14:35 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Ghost |
Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem. *PLONK!* Chyba kaszlakiem. 31 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 23:06:49 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: janusz_k |
Aż monitor zaplułem :)Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się -- Pozdr Janusz_K 32 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 14:03:39 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-07 00:48, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Ghost, Twoja wiedza o dieslach jest bardzo uboga. Przesiadka z 115 konnej benzyny na 90 konnego turbodieselka był strzałem w dziesiątkę. Dodam że diesel o prawie 400 kg cięższy... To już nie te diesle które trzęsą, smrodzą itd. Pozostaje tylko dyskusyjna kwestia awaryjności, ale tu jak na razie pozostaje tylko przestać o tym gadać bo faktycznie można coś wykrakać, jak na razie wszystko gra i buczy. 33 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 19:40:31 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Cavallino |
Dnia 2014-10-06 12:40, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie - bo to słabo porównywalne jest, a mało kto będzie ciągnął na 3-ce 34 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 21:35:21 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-06 19:40, Cavallino pisze: W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :) Słusznie :) Bez sensu mulić samochód na trójce, skoro do takiego przyspieszania służy dwójka :) 35 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 19:57:55 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Olekx | W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze: 36 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 21:36:54 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze: Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz siÄ od Ĺwiateł do Tylko jaka użytecznoć wiedzy jak samochód przyspiesza na nieprawidłowym (w wiÄkszoĹci przypadków) biegu? 37 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 00:55:54 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Lewis | W dniu 2014-10-06 21:36, Tomasz Pyra pisze: W dniu 2014-10-06 10:12, Lewis pisze: Wiesz żeby wykorzystaÄ pełniÄ mocy to i ja na 2robiÄ 60-120 ale tu kolega chyba dupowozu szuka nie zapierdzielacza :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl 38 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 01:38:53 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-07 00:55, Lewis pisze: Wiesz żeby wykorzystaÄ pełniÄ mocy to i ja na 2robiÄ 60-120 ale tu Jak pojawia siÄ temat przyspieszania na niewłaĹciwym biegu, to ja zazwyczaj doradzam automat - u takich kierowców automat mniej pali, lepiej przyspiesza i mniej siÄ psuje. 39 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 11:11:04 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Jacek | W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze: Zastanawiam siÄ nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "doSam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy wiÄcej, niż w katalogu. JakoĹ specjalnie nie jestem powolny, żeby zwaliÄ tÄ różnicÄ na powolnÄ zmianÄ biegów. Jacek 40 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 09:45:34 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: masti | Jacek wrote: W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze: przecież te testy, podobnie jak przy spalaniu, są robione w warunkach laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 41 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 20:09:28 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Olekx | W dniu 2014-10-07 11:45, masti pisze: Jacek wrote: No ale przecież jak to autobild testuje, to może - opony: ok, mogą być rózne - ale na pogodę mogą poczekać aż będzie sucho i pewnie tor mają z dobrym asfaltem - W automacie S-tronic audi chyba nie ma znaczenia szybkość zmiany biegów..... No nie? 42 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 23:11:29 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze: W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze: Bo to nie jest takie proste. Trzeba dobrze dobraÄ obroty przy których startujesz - nie spaliÄ opony, ale i żeby nie zamuliÄ silnika niskimi obrotami. Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdÄ bezlitosna zmiana biegów z miÄdzygazem. 43 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 23:56:52 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Olekx | W dniu 2014-10-07 23:11, Tomasz Pyra pisze: W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze: No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ? 44 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 00:09:31 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzÄ
? (wiarygodnoć !) | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-08 23:56, Olekx pisze: No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ? Jak już działa w trybie sportowym to już pewnie nie, bo samo robi to co powinno. Natomiast w różnych automatach trzeba robiÄ różne sztuczki żeby samo ruszenie zrobiÄ maksymalnie efektywnie. 45 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 12:02:44 | Temat: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: | Witajcie, 46 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 21:08:00 | Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) | Autor: Ghost |
Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu pojazdów). Ale to jest bardzo polska perspektywa, ta koncentracja na wyprzedzaniu. W cywilizowanych krajach dlugie trasy pokonuje sie austradami i wowczas twoj paramater decyduje o komforcie jazdy, w sensie, ze zapewnia nam szybki powrot do wyzszej predkosci, gdy cos nas chwilowo spowolnilo, bardzo sobie cenie ta ceche. |