Grupy dyskusyjne   »   DPF przekręt

DPF przekręt



1 Data: Maj 24 2015 01:04:50
Temat: DPF przekręt
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

Dzisiaj siÄ™ dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok. 2000 zł pochodzÄ… z tych aut, gdzie właĹ›ciciele sami pojechali zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…dĽ siÄ™ a bÄ™dziesz miał lepiej".

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze paĹ„stwo zwÄ™szy nowy strumieĹ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paĹ„stwo.



2 Data: Maj 24 2015 01:28:11
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-24 01:04, Tomasz Wójtowicz wrote:

Dzisiaj siÄ™ dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzÄ… z tych aut, gdzie właĹ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…dĽ siÄ™ a bÄ™dziesz miał lepiej".

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
paĹ„stwo zwÄ™szy nowy strumieĹ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF
bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paĹ„stwo.


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

3 Data: Maj 24 2015 13:09:29
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo Ľle zrobił, bo w pustej puszce powstajÄ… zawirowania spalin dławiÄ…ce silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednoczeĹ›nie zyskowny dla demontujÄ…cego to wyciÄ™cie w całoĹ›ci z kawałkiem rury i wspawanie w to miejsce prostej rury. Ale cóż, domoroĹ›li fachmani z warsztatu pod budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.


A ktoĹ› wie coĹ› na temat filtrów "mokrych"? Tam trzeba raz na jakiĹ› czas uzupełniać czynnik, ale podobno nie ma takich cyrków jak z filtrami suchymi.

4 Data: Maj 24 2015 13:47:41
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo Ľle zrobił, bo w pustej puszce powstajÄ… zawirowania spalin
dławiÄ…ce silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednoczeĹ›nie zyskowny
dla demontujÄ…cego to wyciÄ™cie w całoĹ›ci z kawałkiem rury i wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale cóż, domoroĹ›li fachmani z warsztatu pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.


Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu podsumowales tych gosci.
Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.

5 Data: Maj 24 2015 16:37:44
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2015-05-24 o 13:47, atm pisze:

On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo Ľle zrobił, bo w pustej puszce powstajÄ… zawirowania spalin
dławiÄ…ce silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednoczeĹ›nie zyskowny
dla demontujÄ…cego to wyciÄ™cie w całoĹ›ci z kawałkiem rury i wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale cóż, domoroĹ›li fachmani z warsztatu pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.


Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu
podsumowales tych gosci.
Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury
i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.


A ja właĹ›nie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

6 Data: Maj 25 2015 22:49:33
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

A ja wła¶nie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

A ile tych koni ubyło że klient tak się zdziwił? 2 z 250? :)

7 Data: Maj 26 2015 00:13:19
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

A ja wła¶nie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

A ile tych koni ubyło że klient tak się zdziwił? 2 z 250? :)


¦miej się pajacu. Samochód nie mógł rozpędzić się do prędko¶ci autostradowej, więc powiedziałbym, że ze 100 koni zostało 30.

Tutaj masz animację, jak działa układ wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif

może to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przepływem spalin.

8 Data: Maj 26 2015 00:20:29
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 26 May 2015 00:13:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

A ja wła¶nie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

A ile tych koni ubyło że klient tak się zdziwił? 2 z 250? :)


¦miej się pajacu. Samochód nie mógł rozpędzić się do prędko¶ci
autostradowej, więc powiedziałbym, że ze 100 koni zostało 30.

Tak, tak :)
I oczywi¶cie przyczyn± utraty 70% mocy było zawirowanie spalin w puszce
wydechu jaki¶ metr za kolektorem ;)


Tutaj masz animację, jak działa układ wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif

może to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przepływem spalin.

I ten samochód klienta, co to mu wycięli DPF, to był dwusuw? ;)

9 Data: Maj 26 2015 09:58:02
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

A ja wła¶nie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

A ile tych koni ubyło że klient tak się zdziwił? 2 z 250? :)


¦miej się pajacu. Samochód nie mógł rozpędzić się do prędko¶ci
autostradowej, więc powiedziałbym, że ze 100 koni zostało 30.

Tutaj masz animację, jak działa układ wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif


może to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przepływem spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

10 Data: Maj 26 2015 13:52:40
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze:

On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

A ja wła¶nie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

A ile tych koni ubyło że klient tak się zdziwił? 2 z 250? :)


¦miej się pajacu. Samochód nie mógł rozpędzić się do prędko¶ci
autostradowej, więc powiedziałbym, że ze 100 koni zostało 30.

Tutaj masz animację, jak działa układ wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif



może to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przepływem
spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwi±zano wstawiaj±c prosty odcinek rury.

11 Data: Maj 26 2015 14:17:22
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-26 13:52, Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze:
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

A ja wła¶nie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

A ile tych koni ubyło że klient tak się zdziwił? 2 z 250? :)


¦miej się pajacu. Samochód nie mógł rozpędzić się do prędko¶ci
autostradowej, więc powiedziałbym, że ze 100 koni zostało 30.

Tutaj masz animację, jak działa układ wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif




może to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przepływem
spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwi±zano wstawiaj±c prosty
odcinek rury.

Z tego co slyszalem to nie moze zadzialac. Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra a tutaj dostaje jakies kosmiczne informacje lub ich brak. Nie zdziwilbym sie gdyby po takim zabiegu przelaczyl sie w tryb awaryjny i wtedy jest efekt, o ktorym wspomniales. Tak wlasnie moze zrobic pan Kaziu. W zakladach gdzie zajmuja sie tym profesjonalnie wyciecie filtra (w sposob, o ktorym wczesniej wspomnialem czyli: wykruszenie wkladu, wspawanie rury i zamkniecie puszki w niewdoczny sposob) to pierwsza, prostsza czesc. Druga - bardziej zlozona to modyfikacja softu. Na zabieg jest gwarancja, osoba zajmujaca sie tym wspomniala, ze gdyby cos bylo nie tak to oczywiscie mozna podjechac, co budzi pewne obawy. Soft chyba jest z innego modelu, ktory fabrycznie nie ma filtra lub zapewne w nowszych jest odpowiednio zmodyfikowany. Ale wiadomo jak z tym jest np w przypadku smartfonow: niby wszystko dziala ale jednak czasem cos jest nie tak.
No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to chyba cos ok 1800zl.
Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra.

12 Data: Maj 26 2015 15:57:25
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Myjk 

Tue, 26 May 2015 14:17:22 +0200, atm

Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra

Na podstawie czujników ciĹ›nienia przed i za filtrem. Ale komputer oprócz
sprawdzania tego parametru, sprawdza także miÄ™dzyczas pomiÄ™dzy wypalaniem i
jeĹ›li jest za duży, a czujniki nadal pokazujÄ… "czysty" to zaczyna sypać
błÄ™dami. Trzeba wiÄ™c zrobić oszustwo na poziomie programu.

No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to
chyba cos ok 1800zl. Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc
o zachowanie filtra.

OczywiĹ›cie, że lepiej go zachować -- skoro już i tak siÄ™ za niego
zapłaciło. Najczęściej sam filtr nie jest problemem, tylko jakiĹ› element
układu napÄ™dowego.

--
Pozdor Myjk

13 Data: Maj 25 2015 09:40:38
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Marek 

On Sun, 24 May 2015 13:09:29 +0200, Tomasz  wrote:

To bardzo Ľle zrobił, bo w pustej puszce powstajÄ… zawirowania
spalin
dławiÄ…ce silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednoczeĹ›nie
zyskowny
dla demontujÄ…cego to wyciÄ™cie w całoĹ›ci z kawałkiem rury i
wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale cóż, domoroĹ›li fachmani z warsztatu
pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.

Chwila, ale przecież po to siÄ™ puchÄ™ zostawia aby na przeglÄ…dzie siÄ™ nie przyczepili, że brak dpf.

--
Marek

14 Data: Maj 23 2015 21:04:57
Temat: DPF przekręt
Autor: Konfabulator 

A wiesz na ile starczy ten "regenerowany" wkład? Jak przejedzie kilana¶cie tysięcy to będzie dobrze. Wkład oprócz osadów, które można usun±ć lub rozpu¶cić, jest wykonany z materiału o ograniczonej żywotno¶ci. Nie w każdym samochodzie wyjmiesz go też bez uszkodzenia fizycznego. Generalnie bezedury. S± ci co płucz±, s± ci co usuwaj± i ci co wymieniaj±. Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbędne elementy zamulaj±ce samochód, a ich usunięcie jest niewykrywalne standardowym testem na przegl±dzie. Ba, wyniki potrafi± się poprawić, jak się kanał dolotowy podczy¶ci.

Podsumowujac. ¦wiat nie jest tak prosty, jak to Ci kto¶ opowiedział.

15 Data: Maj 25 2015 22:54:47
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 23 May 2015 21:04:57 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):

Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbędne elementy zamulaj±ce samochód

A dlaczego EGR miałby być zamulaj±cy?
Zakładaj±c oczywi¶cie że samochód jest sprawny.

A za¶lepienie go, niekoniecznie jest takim dobrym pomysłem, bo jego rol±
jest ucywilizowanie procesu spalania ubogiej mieszanki nie tylko pod
względem ekologicznym, ale też cieplnym, czyli zmniejszenie negatywnych
(dla silnika) skutków spalania takiej mieszanki.

Dlatego mimo wszystko lepiej to naprawić niż za¶lepić.

16 Data: Maj 26 2015 10:44:32
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: mw 

W dniu 2015-05-24 o 06:04, Konfabulator pisze:

A wiesz na ile starczy ten "regenerowany" wkład? Jak przejedzie kilana¶cie tysięcy to będzie dobrze. Wkład oprócz osadów, które można usun±ć lub rozpu¶cić, jest wykonany z materiału o ograniczonej żywotno¶ci. Nie w każdym samochodzie wyjmiesz go też bez uszkodzenia fizycznego. Generalnie bezedury. S± ci co płucz±, s± ci co usuwaj± i ci co wymieniaj±. Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbędne elementy zamulaj±ce samochód, a ich usunięcie jest niewykrywalne standardowym testem na przegl±dzie. Ba, wyniki potrafi± się poprawić, jak się kanał dolotowy podczy¶ci.

Podsumowujac. ¦wiat nie jest tak prosty, jak to Ci kto¶ opowiedział.

Gorzej będzie jak nasze stacje diagnostyczne dostan± wymóg testowania silników pod obci±żeniem (tak jak to jest w Czechach). Swoj± drog± zabawne że ludzie wiedz± lepiej co jest w samochodzie potrzebne a co nie.

17 Data: Maj 26 2015 12:23:22
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: J.F. 

Użytkownik "mw"  napisał w wiadomo¶ci


Gorzej będzie jak nasze stacje diagnostyczne dostan± wymóg testowania silników pod obci±żeniem (tak jak to jest w Czechach). Swoj± drog± zabawne że ludzie wiedz± lepiej co jest w samochodzie potrzebne a co nie.

Tyle lat jezdzilismy bez DPF, dwumasy itp, to chyba wiemy :-)

Oczywiscie gdzies tam jest zdrowie wlasne i innych obywateli ... ale jakby rzad chcial czystego powietrza, to by ulgi podatkowe wprowadzil na nowe samochody :-P



J.

18 Data: Maj 24 2015 09:45:55
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:

Dzisiaj siÄ™ dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzÄ… z tych aut, gdzie właĹ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…dĽ siÄ™ a bÄ™dziesz miał lepiej".

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
paĹ„stwo zwÄ™szy nowy strumieĹ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF
bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paĹ„stwo.

Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.

--
MN

19 Data: Maj 24 2015 10:54:26
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tom N 

Marcin N w


W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodz± z tych aut, gdzie wła¶ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozb±dĽ się a będziesz miał lepiej".
W Niemczech s± wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontuj± DPF
będ± goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.

Ta zwłaszcza, że DPF/FAP maj± być niedługo obowi±zkowe w benzyniakach...

Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?


--
'Tom N'

20 Data: Maj 24 2015 11:03:27
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Sebastian Biały 

On 2015-05-24 10:54,  (Tom N) wrote:

Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.
Ta zwłaszcza, że DPF/FAP maj± być niedługo obowi±zkowe w benzyniakach...
Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?

Po drodze do elektrycznych s± jeszcze dwie opcje:

a) tylko LPG
b) wodór

Kwestia aby zd±żyć zanim prawnicze przygłupy dostan± sraczki regulacyjnej w kwestii montowania magnetyzerów na klemy baterii.

21 Data: Maj 24 2015 13:49:31
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:

W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
Dzisiaj siÄ™ dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzÄ… z tych aut, gdzie właĹ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…dĽ siÄ™ a bÄ™dziesz miał lepiej".

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
paĹ„stwo zwÄ™szy nowy strumieĹ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF
bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paĹ„stwo.

Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.


W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

22 Data: Maj 24 2015 06:39:11
Temat: Re: DPF przekręt
Autor:

W dniu niedziela, 24 maja 2015 13:49:33 UTC+2 użytkownik atm napisał:

On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:
> W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
>> 2000 zł pochodz± z tych aut, gdzie wła¶ciciele sami pojechali
>> zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
>> metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
>> niszczy silnik, drogi w naprawie - pozb±dĽ się a będziesz miał lepiej".
>>
>> W Niemczech s± wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
>> państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontuj± DPF
>> będ± goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.
>
> Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.
>

W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotno¶ć wyżyłowanych silników. Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesi±t lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada wyczynem.

23 Data: Maj 24 2015 16:42:35
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Przemeq 

Najlepiej ma to rozwi±zane renault w silniku 1.5 dci 110 KM
Tam jest dodatkowy 5 wtryskiwacz w wydechu i filtr wypala się nie zależnie od silnika .
Nie przybywa oleju i inne tego typu historie.

http://mail.widzew.net/konto/asz1/k9k896.JPG

http://mail.widzew.net/konto/asz1/silnikk9k.JPG

Przemeq

24 Data: Maj 24 2015 18:42:30
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 



Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.


W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotno¶ć wyżyłowanych silników. Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesi±t lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada wyczynem.


Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

25 Data: Maj 24 2015 19:04:36
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:



Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.


W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotno¶ć wyżyłowanych silników.
Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było
kilkadziesi±t lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment
zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada
wyczynem.


Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to miażdż±ca większo¶ć benzyniaków niczego nie doładowuje.


--
MN

26 Data: Maj 24 2015 19:28:33
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-24 19:04, Marcin N wrote:

W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:


Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.


W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotno¶ć wyżyłowanych silników.
Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było
kilkadziesi±t lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment
zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada
wyczynem.


Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to
miażdż±ca większo¶ć benzyniaków niczego nie doładowuje.


Jednak coraz wiecej downsizingu wokol.
http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Benzynowy-downsizing-jak-wplywa-na-trwalosc-i-faktyczne-koszty-utrzymania,wid,17198863,wiadomosc.html?ticaid=114ec3

27 Data: Maj 24 2015 19:29:37
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

odpowiedzi producentow sa niezle:

Co jest największym problemem w kilkuletnich autach z takimi jednostkami? Z jakimi awariami i usterkami spotykacie się najczę¶ciej w swojej pracy?
Dr hab. inż. Marek Brzeżański: Downsizing stwarza możliwo¶ci tworzenia całej gamy silników przeznaczonych dla różnych typów pojazdów, przy wykorzystaniu jednej koncepcji i tej samej linii produkcyjnej. Zasadnicze elementy konstrukcyjne poszczególnych wersji silnika nie różni± się wiele, natomiast istotne różnice dotycz± jako¶ci zastosowanych materiałów oraz systemu regulacji parametrów, w tym szczególnie ci¶nienia doładowania, faz rozrz±du oraz oprogramowania modułów steruj±cych. Istotne zmiany dotycz± także układu chłodzenia oraz układu smarowania poszczególnych węzłów silnika. Producenci silników najczę¶ciej nie odnosz± się do zagadnień zwi±zanych z trwało¶ci± swojej jednostki napędowej i gwarantuj± podobn± trwało¶ć wszystkich produktów. W praktyce jednostki o większej mocy jednostkowej s± bardziej podatne na awarie, ponieważ s± one bardziej wrażliwe, głównie na błędy eksploatacyjne. Zdarzaj± się także awarie spowodowane innymi przyczynami, ponieważ bardziej wysilony silnik zawiera wiele złożonych rozwi±zań konstrukcyjnych. W samochodach używanych wyposażonych w tego typu jednostki na pierwszym miejscu wymieniłbym tu błędy w układach elektronicznego sterowania oraz w pracy różnego typu czujników, natomiast nie jest tajemnic±, że najbardziej czułym podzespołem jest system doładowania oraz system oczyszczania spalin. Często występuj± też problemy z układem zasilania, szczególnie w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych. Przyczyn± tych problemów jest często niewła¶ciwa jako¶ć paliwa. Innego typu uszkodzenia mechaniczne zdarzaj± się znacznie rzadziej, chociaż nadmierne zużycie układu korbowo-tłokowego też nie jest rzadko¶ci±.


Fiat Auto Poland: brak odpowiedzi


General Motors Poland: tajemnica handlowa

http://www.biznescar.pl/node/396

28 Data: Maj 25 2015 13:27:10
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: J.F. 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomo¶ci grup

Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to miażdż±ca większo¶ć benzyniaków niczego nie doładowuje.

No nie wiem ... skoda oferuje tylko jeden silnik bez sprezarki, octawia ma juz tylko TFSI i TDI do wyboru ...

Jak to jest ze spalaniem takich nowoczesnych benzyniakow ?
Albo z zagazowaniem :-)

J.

29 Data: Maj 25 2015 13:21:28
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Dzisiaj siÄ™ dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok. 2000 zł pochodzÄ… z tych aut, gdzie właĹ›ciciele sami pojechali zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…dĽ siÄ™ a bÄ™dziesz miał lepiej".

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze paĹ„stwo zwÄ™szy nowy strumieĹ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paĹ„stwo.

Mozliwe. Ale bedzie nowy prezydent, nowe wybory, i moze nowy rzad :-)

J.

30 Data: Maj 25 2015 17:55:11
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Dzisiaj siÄ™ dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzÄ… z tych aut, gdzie właĹ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa
rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…dĽ siÄ™ a bÄ™dziesz
miał lepiej".

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?

PrzekrÄ™t jest wtedy, kiedy ktoĹ› nie ma kłopotów z DPF a oni nagabujÄ… - usuĹ„ pan, bÄ™dzie mniej palił i bÄ™dzie mniej kłopotów. To jest dobry dawca DPF-a a nie ktoĹ›, komu DPF już siÄ™ spieprzył.

31 Data: Maj 25 2015 18:25:56
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w wiadomoĹ›ci
W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup
Dzisiaj siÄ™ dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzÄ… z tych aut, gdzie właĹ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa
rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…dĽ siÄ™ a bÄ™dziesz
miał lepiej".

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?

PrzekrÄ™t jest wtedy, kiedy ktoĹ› nie ma kłopotów z DPF a oni nagabujÄ… - usuĹ„ pan, bÄ™dzie mniej palił i bÄ™dzie mniej kłopotów. To jest dobry dawca DPF-a a nie ktoĹ›, komu DPF już siÄ™ spieprzył.

Dobrze piszesz ... ale jesli nagabywanie jest prawdziwe ?
Mniej pali i nie zatyka sie ? :-)

J.

32 Data: Maj 25 2015 18:34:15
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-25 18:25, J.F. wrote:

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w wiadomoĹ›ci
W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup
Dzisiaj siÄ™ dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzÄ… z tych aut, gdzie właĹ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa
rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…dĽ siÄ™ a bÄ™dziesz
miał lepiej".

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu
przekret ?

PrzekrÄ™t jest wtedy, kiedy ktoĹ› nie ma kłopotów z DPF a oni nagabujÄ… -
usuĹ„ pan, bÄ™dzie mniej palił i bÄ™dzie mniej kłopotów. To jest dobry
dawca DPF-a a nie ktoĹ›, komu DPF już siÄ™ spieprzył.

Dobrze piszesz ... ale jesli nagabywanie jest prawdziwe ?
Mniej pali i nie zatyka sie ? :-)

J.




Czasem bÄ…ka dieslowego pusci przy depnieciu, moga sie pojawic problemy z softem po modowaniu.

DPF przekręt



Grupy dyskusyjne