Grupy dyskusyjne   »   DPF przekrÄ™t

DPF przekręt



1 Data: Maj 24 2015 01:04:50
Temat: DPF przekręt
Autor: Tomasz Wójtowicz 

Dzisiaj siÄ™ dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok. 2000 z³ pochodzÄ… z tych aut, gdzie w³aÅ›ciciele sami pojechali zdemontować, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa rynkowa metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…d¼ siÄ™ a bÄ™dziesz mia³ lepiej".

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Nied³ugo nasze paÅ„stwo zwÄ™szy nowy strumieÅ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paÅ„stwo.



2 Data: Maj 24 2015 01:28:11
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-24 01:04, Tomasz Wójtowicz wrote:

Dzisiaj siÄ™ dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 z³ pochodzÄ… z tych aut, gdzie w³aÅ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…d¼ siÄ™ a bÄ™dziesz mia³ lepiej".

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Nied³ugo nasze
paÅ„stwo zwÄ™szy nowy strumieÅ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF
bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paÅ„stwo.


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

3 Data: Maj 24 2015 13:09:29
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo ¼le zrobi³, bo w pustej puszce powstajÄ… zawirowania spalin d³awiÄ…ce silnik. Demonta¿ prawid³owy dla silnika i jednoczeÅ›nie zyskowny dla demontujÄ…cego to wyciÄ™cie w ca³oÅ›ci z kawa³kiem rury i wspawanie w to miejsce prostej rury. Ale có¿, domoroÅ›li fachmani z warsztatu pod budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.


A ktoÅ› wie coÅ› na temat filtrów "mokrych"? Tam trzeba raz na jakiÅ› czas uzupe³niać czynnik, ale podobno nie ma takich cyrków jak z filtrami suchymi.

4 Data: Maj 24 2015 13:47:41
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo ¼le zrobi³, bo w pustej puszce powstajÄ… zawirowania spalin
d³awiÄ…ce silnik. Demonta¿ prawid³owy dla silnika i jednoczeÅ›nie zyskowny
dla demontujÄ…cego to wyciÄ™cie w ca³oÅ›ci z kawa³kiem rury i wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale có¿, domoroÅ›li fachmani z warsztatu pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.


Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu podsumowales tych gosci.
Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.

5 Data: Maj 24 2015 16:37:44
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2015-05-24 o 13:47, atm pisze:

On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo ¼le zrobi³, bo w pustej puszce powstajÄ… zawirowania spalin
d³awiÄ…ce silnik. Demonta¿ prawid³owy dla silnika i jednoczeÅ›nie zyskowny
dla demontujÄ…cego to wyciÄ™cie w ca³oÅ›ci z kawa³kiem rury i wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale có¿, domoroÅ›li fachmani z warsztatu pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.


Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu
podsumowales tych gosci.
Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury
i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.


A ja w³aÅ›nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

6 Data: Maj 25 2015 22:49:33
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)

7 Data: Maj 26 2015 00:13:19
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif

mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem spalin.

8 Data: Maj 26 2015 00:20:29
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 26 May 2015 00:13:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci
autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tak, tak :)
I oczywi¶cie przyczyn± utraty 70% mocy by³o zawirowanie spalin w puszce
wydechu jaki¶ metr za kolektorem ;)


Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif

mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem spalin.

I ten samochód klienta, co to mu wyciêli DPF, to by³ dwusuw? ;)

9 Data: Maj 26 2015 09:58:02
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: atm 

On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci
autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif


mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

10 Data: Maj 26 2015 13:52:40
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze:

On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci
autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif



mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem
spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwi±zano wstawiaj±c prosty odcinek rury.

11 Data: Maj 26 2015 14:17:22
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: atm 

On 2015-05-26 13:52, Tomasz Wójtowicz wrote:

W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze:
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci
autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif




mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem
spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwi±zano wstawiaj±c prosty
odcinek rury.

Z tego co slyszalem to nie moze zadzialac. Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra a tutaj dostaje jakies kosmiczne informacje lub ich brak. Nie zdziwilbym sie gdyby po takim zabiegu przelaczyl sie w tryb awaryjny i wtedy jest efekt, o ktorym wspomniales. Tak wlasnie moze zrobic pan Kaziu. W zakladach gdzie zajmuja sie tym profesjonalnie wyciecie filtra (w sposob, o ktorym wczesniej wspomnialem czyli: wykruszenie wkladu, wspawanie rury i zamkniecie puszki w niewdoczny sposob) to pierwsza, prostsza czesc. Druga - bardziej zlozona to modyfikacja softu. Na zabieg jest gwarancja, osoba zajmujaca sie tym wspomniala, ze gdyby cos bylo nie tak to oczywiscie mozna podjechac, co budzi pewne obawy. Soft chyba jest z innego modelu, ktory fabrycznie nie ma filtra lub zapewne w nowszych jest odpowiednio zmodyfikowany. Ale wiadomo jak z tym jest np w przypadku smartfonow: niby wszystko dziala ale jednak czasem cos jest nie tak.
No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to chyba cos ok 1800zl.
Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra.

12 Data: Maj 26 2015 15:57:25
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: Myjk 

Tue, 26 May 2015 14:17:22 +0200, atm

Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra

Na podstawie czujników ciÅ›nienia przed i za filtrem. Ale komputer oprócz
sprawdzania tego parametru, sprawdza tak¿e miÄ™dzyczas pomiÄ™dzy wypalaniem i
jeÅ›li jest za du¿y, a czujniki nadal pokazujÄ… "czysty" to zaczyna sypać
b³Ä™dami. Trzeba wiÄ™c zrobić oszustwo na poziomie programu.

No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to
chyba cos ok 1800zl. Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc
o zachowanie filtra.

OczywiÅ›cie, ¿e lepiej go zachować -- skoro ju¿ i tak siÄ™ za niego
zap³aci³o. Najczęściej sam filtr nie jest problemem, tylko jakiÅ› element
uk³adu napÄ™dowego.

--
Pozdor Myjk

13 Data: Maj 25 2015 09:40:38
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Marek 

On Sun, 24 May 2015 13:09:29 +0200, Tomasz  wrote:

To bardzo ¼le zrobi³, bo w pustej puszce powstajÄ… zawirowania
spalin
d³awiÄ…ce silnik. Demonta¿ prawid³owy dla silnika i jednoczeÅ›nie
zyskowny
dla demontujÄ…cego to wyciÄ™cie w ca³oÅ›ci z kawa³kiem rury i
wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale có¿, domoroÅ›li fachmani z warsztatu
pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.

Chwila, ale przecie¿ po to siÄ™ puchÄ™ zostawia aby na przeglÄ…dzie siÄ™ nie przyczepili, ¿e brak dpf.

--
Marek

14 Data: Maj 23 2015 21:04:57
Temat: DPF przekrêt
Autor: Konfabulator 

A wiesz na ile starczy ten "regenerowany" wk³ad? Jak przejedzie kilana¶cie tysiêcy to bêdzie dobrze. Wk³ad oprócz osadów, które mo¿na usun±æ lub rozpu¶ciæ, jest wykonany z materia³u o ograniczonej ¿ywotno¶ci. Nie w ka¿dym samochodzie wyjmiesz go te¿ bez uszkodzenia fizycznego. Generalnie bezedury. S± ci co p³ucz±, s± ci co usuwaj± i ci co wymieniaj±. Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbêdne elementy zamulaj±ce samochód, a ich usuniêcie jest niewykrywalne standardowym testem na przegl±dzie. Ba, wyniki potrafi± siê poprawiæ, jak siê kana³ dolotowy podczy¶ci.

Podsumowujac. ¦wiat nie jest tak prosty, jak to Ci kto¶ opowiedzia³.

15 Data: Maj 25 2015 22:54:47
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 23 May 2015 21:04:57 -0700 (PDT), Konfabulator napisa³(a):

Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbêdne elementy zamulaj±ce samochód

A dlaczego EGR mia³by byæ zamulaj±cy?
Zak³adaj±c oczywi¶cie ¿e samochód jest sprawny.

A za¶lepienie go, niekoniecznie jest takim dobrym pomys³em, bo jego rol±
jest ucywilizowanie procesu spalania ubogiej mieszanki nie tylko pod
wzglêdem ekologicznym, ale te¿ cieplnym, czyli zmniejszenie negatywnych
(dla silnika) skutków spalania takiej mieszanki.

Dlatego mimo wszystko lepiej to naprawiæ ni¿ za¶lepiæ.

16 Data: Maj 26 2015 10:44:32
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: mw 

W dniu 2015-05-24 o 06:04, Konfabulator pisze:

A wiesz na ile starczy ten "regenerowany" wk³ad? Jak przejedzie kilana¶cie tysiêcy to bêdzie dobrze. Wk³ad oprócz osadów, które mo¿na usun±æ lub rozpu¶ciæ, jest wykonany z materia³u o ograniczonej ¿ywotno¶ci. Nie w ka¿dym samochodzie wyjmiesz go te¿ bez uszkodzenia fizycznego. Generalnie bezedury. S± ci co p³ucz±, s± ci co usuwaj± i ci co wymieniaj±. Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbêdne elementy zamulaj±ce samochód, a ich usuniêcie jest niewykrywalne standardowym testem na przegl±dzie. Ba, wyniki potrafi± siê poprawiæ, jak siê kana³ dolotowy podczy¶ci.

Podsumowujac. ¦wiat nie jest tak prosty, jak to Ci kto¶ opowiedzia³.

Gorzej bêdzie jak nasze stacje diagnostyczne dostan± wymóg testowania silników pod obci±¿eniem (tak jak to jest w Czechach). Swoj± drog± zabawne ¿e ludzie wiedz± lepiej co jest w samochodzie potrzebne a co nie.

17 Data: Maj 26 2015 12:23:22
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "mw"  napisa³ w wiadomo¶ci


Gorzej bêdzie jak nasze stacje diagnostyczne dostan± wymóg testowania silników pod obci±¿eniem (tak jak to jest w Czechach). Swoj± drog± zabawne ¿e ludzie wiedz± lepiej co jest w samochodzie potrzebne a co nie.

Tyle lat jezdzilismy bez DPF, dwumasy itp, to chyba wiemy :-)

Oczywiscie gdzies tam jest zdrowie wlasne i innych obywateli ... ale jakby rzad chcial czystego powietrza, to by ulgi podatkowe wprowadzil na nowe samochody :-P



J.

18 Data: Maj 24 2015 09:45:55
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:

Dzisiaj siÄ™ dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 z³ pochodzÄ… z tych aut, gdzie w³aÅ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…d¼ siÄ™ a bÄ™dziesz mia³ lepiej".

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Nied³ugo nasze
paÅ„stwo zwÄ™szy nowy strumieÅ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF
bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paÅ„stwo.

Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.

--
MN

19 Data: Maj 24 2015 10:54:26
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tom N 

Marcin N w


W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
Dzisiaj siê dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 z³ pochodz± z tych aut, gdzie w³a¶ciciele sami pojechali
zdemontowaæ, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siê psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozb±d¼ siê a bêdziesz mia³ lepiej".
W Niemczech s± wysokie grzywny za wymontowany DPF. Nied³ugo nasze
pañstwo zwêszy nowy strumieñ dochodów, wiêc frajerzy co demontuj± DPF
bêd± goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez pañstwo.

Po prostu przestan± kupowaæ diesle. Problem sam zniknie.

Ta zw³aszcza, ¿e DPF/FAP maj± byæ nied³ugo obowi±zkowe w benzyniakach...

Przestana kupowaæ samochody i problem sam zniknie?


--
'Tom N'

20 Data: Maj 24 2015 11:03:27
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: Sebastian Bia³y 

On 2015-05-24 10:54,  (Tom N) wrote:

Po prostu przestan± kupowaæ diesle. Problem sam zniknie.
Ta zw³aszcza, ¿e DPF/FAP maj± byæ nied³ugo obowi±zkowe w benzyniakach...
Przestana kupowaæ samochody i problem sam zniknie?

Po drodze do elektrycznych s± jeszcze dwie opcje:

a) tylko LPG
b) wodór

Kwestia aby zd±¿yæ zanim prawnicze przyg³upy dostan± sraczki regulacyjnej w kwestii montowania magnetyzerów na klemy baterii.

21 Data: Maj 24 2015 13:49:31
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:

W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
Dzisiaj siÄ™ dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 z³ pochodzÄ… z tych aut, gdzie w³aÅ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…d¼ siÄ™ a bÄ™dziesz mia³ lepiej".

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Nied³ugo nasze
paÅ„stwo zwÄ™szy nowy strumieÅ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF
bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paÅ„stwo.

Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.


W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

22 Data: Maj 24 2015 06:39:11
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor:

W dniu niedziela, 24 maja 2015 13:49:33 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:

On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:
> W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> Dzisiaj siê dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
>> 2000 z³ pochodz± z tych aut, gdzie w³a¶ciciele sami pojechali
>> zdemontowaæ, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa rynkowa
>> metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siê psuje,
>> niszczy silnik, drogi w naprawie - pozb±d¼ siê a bêdziesz mia³ lepiej".
>>
>> W Niemczech s± wysokie grzywny za wymontowany DPF. Nied³ugo nasze
>> pañstwo zwêszy nowy strumieñ dochodów, wiêc frajerzy co demontuj± DPF
>> bêd± goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez pañstwo.
>
> Po prostu przestan± kupowaæ diesle. Problem sam zniknie.
>

W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic siê nie komplikuje. Spada jedynie ¿ywotno¶æ wy¿y³owanych silników. Jest to oczywiste bo ¿adnej rewolucji w materia³ach nie by³o kilkadziesi±t lat a moce z litra wzros³y dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysiêcy do remontu bêdzie w tanich samochodach nie lada wyczynem.

23 Data: Maj 24 2015 16:42:35
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: Przemeq 

Najlepiej ma to rozwi±zane renault w silniku 1.5 dci 110 KM
Tam jest dodatkowy 5 wtryskiwacz w wydechu i filtr wypala siê nie zale¿nie od silnika .
Nie przybywa oleju i inne tego typu historie.

http://mail.widzew.net/konto/asz1/k9k896.JPG

http://mail.widzew.net/konto/asz1/silnikk9k.JPG

Przemeq

24 Data: Maj 24 2015 18:42:30
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: atm 



Po prostu przestan± kupowaæ diesle. Problem sam zniknie.


W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic siê nie komplikuje. Spada jedynie ¿ywotno¶æ wy¿y³owanych silników. Jest to oczywiste bo ¿adnej rewolucji w materia³ach nie by³o kilkadziesi±t lat a moce z litra wzros³y dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysiêcy do remontu bêdzie w tanich samochodach nie lada wyczynem.


Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

25 Data: Maj 24 2015 19:04:36
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:



Po prostu przestan± kupowaæ diesle. Problem sam zniknie.


W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic siê nie komplikuje. Spada jedynie ¿ywotno¶æ wy¿y³owanych silników.
Jest to oczywiste bo ¿adnej rewolucji w materia³ach nie by³o
kilkadziesi±t lat a moce z litra wzros³y dwukrotnie. Za moment
zrobienie 150 tysiêcy do remontu bêdzie w tanich samochodach nie lada
wyczynem.


Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

Nikt nam jeszcze nie ka¿e kupowaæ turbo benzyny. Z tego, co widzê, to mia¿d¿±ca wiêkszo¶æ benzyniaków niczego nie do³adowuje.


--
MN

26 Data: Maj 24 2015 19:28:33
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: atm 

On 2015-05-24 19:04, Marcin N wrote:

W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:


Po prostu przestan± kupowaæ diesle. Problem sam zniknie.


W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic siê nie komplikuje. Spada jedynie ¿ywotno¶æ wy¿y³owanych silników.
Jest to oczywiste bo ¿adnej rewolucji w materia³ach nie by³o
kilkadziesi±t lat a moce z litra wzros³y dwukrotnie. Za moment
zrobienie 150 tysiêcy do remontu bêdzie w tanich samochodach nie lada
wyczynem.


Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

Nikt nam jeszcze nie ka¿e kupowaæ turbo benzyny. Z tego, co widzê, to
mia¿d¿±ca wiêkszo¶æ benzyniaków niczego nie do³adowuje.


Jednak coraz wiecej downsizingu wokol.
http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Benzynowy-downsizing-jak-wplywa-na-trwalosc-i-faktyczne-koszty-utrzymania,wid,17198863,wiadomosc.html?ticaid=114ec3

27 Data: Maj 24 2015 19:29:37
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: atm 

odpowiedzi producentow sa niezle:

Co jest najwiêkszym problemem w kilkuletnich autach z takimi jednostkami? Z jakimi awariami i usterkami spotykacie siê najczê¶ciej w swojej pracy?
Dr hab. in¿. Marek Brze¿añski: Downsizing stwarza mo¿liwo¶ci tworzenia ca³ej gamy silników przeznaczonych dla ró¿nych typów pojazdów, przy wykorzystaniu jednej koncepcji i tej samej linii produkcyjnej. Zasadnicze elementy konstrukcyjne poszczególnych wersji silnika nie ró¿ni± siê wiele, natomiast istotne ró¿nice dotycz± jako¶ci zastosowanych materia³ów oraz systemu regulacji parametrów, w tym szczególnie ci¶nienia do³adowania, faz rozrz±du oraz oprogramowania modu³ów steruj±cych. Istotne zmiany dotycz± tak¿e uk³adu ch³odzenia oraz uk³adu smarowania poszczególnych wêz³ów silnika. Producenci silników najczê¶ciej nie odnosz± siê do zagadnieñ zwi±zanych z trwa³o¶ci± swojej jednostki napêdowej i gwarantuj± podobn± trwa³o¶æ wszystkich produktów. W praktyce jednostki o wiêkszej mocy jednostkowej s± bardziej podatne na awarie, poniewa¿ s± one bardziej wra¿liwe, g³ównie na b³êdy eksploatacyjne. Zdarzaj± siê tak¿e awarie spowodowane innymi przyczynami, poniewa¿ bardziej wysilony silnik zawiera wiele z³o¿onych rozwi±zañ konstrukcyjnych. W samochodach u¿ywanych wyposa¿onych w tego typu jednostki na pierwszym miejscu wymieni³bym tu b³êdy w uk³adach elektronicznego sterowania oraz w pracy ró¿nego typu czujników, natomiast nie jest tajemnic±, ¿e najbardziej czu³ym podzespo³em jest system do³adowania oraz system oczyszczania spalin. Czêsto wystêpuj± te¿ problemy z uk³adem zasilania, szczególnie w nowoczesnych silnikach wysokoprê¿nych. Przyczyn± tych problemów jest czêsto niew³a¶ciwa jako¶æ paliwa. Innego typu uszkodzenia mechaniczne zdarzaj± siê znacznie rzadziej, chocia¿ nadmierne zu¿ycie uk³adu korbowo-t³okowego te¿ nie jest rzadko¶ci±.


Fiat Auto Poland: brak odpowiedzi


General Motors Poland: tajemnica handlowa

http://www.biznescar.pl/node/396

28 Data: Maj 25 2015 13:27:10
Temat: Re: DPF przekrêt
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

Nikt nam jeszcze nie ka¿e kupowaæ turbo benzyny. Z tego, co widzê, to mia¿d¿±ca wiêkszo¶æ benzyniaków niczego nie do³adowuje.

No nie wiem ... skoda oferuje tylko jeden silnik bez sprezarki, octawia ma juz tylko TFSI i TDI do wyboru ...

Jak to jest ze spalaniem takich nowoczesnych benzyniakow ?
Albo z zagazowaniem :-)

J.

29 Data: Maj 25 2015 13:21:28
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Dzisiaj siÄ™ dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok. 2000 z³ pochodzÄ… z tych aut, gdzie w³aÅ›ciciele sami pojechali zdemontować, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa rynkowa metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…d¼ siÄ™ a bÄ™dziesz mia³ lepiej".

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?

W Niemczech sÄ… wysokie grzywny za wymontowany DPF. Nied³ugo nasze paÅ„stwo zwÄ™szy nowy strumieÅ„ dochodów, wiÄ™c frajerzy co demontujÄ… DPF bÄ™dÄ… goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez paÅ„stwo.

Mozliwe. Ale bedzie nowy prezydent, nowe wybory, i moze nowy rzad :-)

J.

30 Data: Maj 25 2015 17:55:11
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Dzisiaj siÄ™ dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 z³ pochodzÄ… z tych aut, gdzie w³aÅ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa
rynkowa metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…d¼ siÄ™ a bÄ™dziesz
mia³ lepiej".

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?

PrzekrÄ™t jest wtedy, kiedy ktoÅ› nie ma k³opotów z DPF a oni nagabujÄ… - usuÅ„ pan, bÄ™dzie mniej pali³ i bÄ™dzie mniej k³opotów. To jest dobry dawca DPF-a a nie ktoÅ›, komu DPF ju¿ siÄ™ spieprzy³.

31 Data: Maj 25 2015 18:25:56
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
Dzisiaj siÄ™ dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 z³ pochodzÄ… z tych aut, gdzie w³aÅ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa
rynkowa metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…d¼ siÄ™ a bÄ™dziesz
mia³ lepiej".

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?

PrzekrÄ™t jest wtedy, kiedy ktoÅ› nie ma k³opotów z DPF a oni nagabujÄ… - usuÅ„ pan, bÄ™dzie mniej pali³ i bÄ™dzie mniej k³opotów. To jest dobry dawca DPF-a a nie ktoÅ›, komu DPF ju¿ siÄ™ spieprzy³.

Dobrze piszesz ... ale jesli nagabywanie jest prawdziwe ?
Mniej pali i nie zatyka sie ? :-)

J.

32 Data: Maj 25 2015 18:34:15
Temat: Re: DPF przekręt
Autor: atm 

On 2015-05-25 18:25, J.F. wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
Dzisiaj siÄ™ dowiedzia³em, ¿e te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 z³ pochodzÄ… z tych aut, gdzie w³aÅ›ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zap³acili ok. 500 z³. Czyli jest nowa
rynkowa metoda strzy¿enia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
siÄ™ psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbÄ…d¼ siÄ™ a bÄ™dziesz
mia³ lepiej".

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu
przekret ?

PrzekrÄ™t jest wtedy, kiedy ktoÅ› nie ma k³opotów z DPF a oni nagabujÄ… -
usuÅ„ pan, bÄ™dzie mniej pali³ i bÄ™dzie mniej k³opotów. To jest dobry
dawca DPF-a a nie ktoÅ›, komu DPF ju¿ siÄ™ spieprzy³.

Dobrze piszesz ... ale jesli nagabywanie jest prawdziwe ?
Mniej pali i nie zatyka sie ? :-)

J.




Czasem bÄ…ka dieslowego pusci przy depnieciu, moga sie pojawic problemy z softem po modowaniu.

DPF przekręt



Grupy dyskusyjne