Grupy dyskusyjne   »   LPG a PB - spalanie

LPG a PB - spalanie



1 Data: Lipiec 16 2007 16:22:35
Temat: LPG a PB - spalanie
Autor: Tomasz Motyliński 

Jak to jest?

Jak miałem auto z instalacją pierwszej generacji to paliło ono 20% więcej
LPG niż Pb. Jak miałem auto z II gen to nadal paliło ono 20% więcej LPG niż
Pb, a teraz słyszę, że jak założę do Mondeo sekwencję, to będzie ono palić
tyle samo, maksymalnie do 10% więcej LPG niż Pb. Prawda to?

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana



2 Data: Lipiec 16 2007 16:45:01
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Sław 



Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Jak to jest?

Jak miałem auto z instalacją pierwszej generacji to paliło ono 20% więcej
LPG niż Pb. Jak miałem auto z II gen to nadal paliło ono 20% więcej LPG
niż
Pb, a teraz słyszę, że jak założę do Mondeo sekwencję, to będzie ono palić
tyle samo, maksymalnie do 10% więcej LPG niż Pb. Prawda to?



Tak to jwst, ze w I i II generacji gaz jest podciśnieniowo "wysysany" z
reduktora poprzez mikser (cały kolektor wypełniony jest gazem).
sama regulacja jest bardzo nieprecyzyjna (w I gen praktycznie żadna podczas
jazdy) duża bezwładność - czas reakcji, hamowanie silnikiem (cut off) tylko
częsciowo ogranicza wypływ gazu.

Przy IV generacji dawkowanie gazu jest o wiele precyzyjniejsze, z kazdego
wtryskiwacza benzynowego są pobierane impulsy (czas wtrysku), przeliczane
przez sterownik lpg i zamiast wtrysku benzyny wtryskiwana jest dawka gazu
bezposrednio przed zawory( a nie do całego kolektora jak to ma miejsce w
starszych instalacjach lpg).
Hamowanie silnikiem odcina całkowicie gaz, korekcja mieszanki odbywa sie w
sposób ciągły przez sterownik benzynowy(mimo to ze pracuje na lpg to ECU
uważa ze na benzynie :), mieszanka jest praktycznie cały czas zblizona do
stechiometrycznej czy to przy pracy na gazie czy na benzynie


pozdrawiam   Slaw

3 Data: Lipiec 16 2007 17:14:05
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Hatson 

Przy IV generacji dawkowanie gazu jest o wiele precyzyjniejsze, z kazdego
wtryskiwacza benzynowego są pobierane impulsy (czas wtrysku), przeliczane
przez sterownik lpg i zamiast wtrysku benzyny wtryskiwana jest dawka gazu
bezposrednio przed zawory( a nie do całego kolektora jak to ma miejsce w
starszych instalacjach lpg).
Hamowanie silnikiem odcina całkowicie gaz, korekcja mieszanki odbywa sie w
sposób ciągły przez sterownik benzynowy(mimo to ze pracuje na lpg to ECU
uważa ze na benzynie :), mieszanka jest praktycznie cały czas zblizona do
stechiometrycznej czy to przy pracy na gazie czy na benzynie

No ale to jednak nie zmienia faktu, ze przy takim samym sposobie jazdy,
spalanie LPG bedzie i tak o te 15% wyzssze niz Pb.  Tez przerabialem I ,II ,
a w tej chwili IV generacje instalacji LPG i uwazam, ze nie warto pakowac
sie w droga instalacje IV generacji do starszsego auta, gdzie spokojnie
wystarcza II generacja. Zreszta o spalaniu LPG, napisano juz wiele watkow.
Wystarczy pogrzebac w archiwum

Pawel

4 Data: Lipiec 16 2007 17:24:16
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Sław 



No ale to jednak nie zmienia faktu, ze przy takim samym sposobie jazdy,
spalanie LPG bedzie i tak o te 15% wyzssze niz Pb.  Tez przerabialem I ,II
,
a w tej chwili IV generacje instalacji LPG i uwazam, ze nie warto pakowac
sie w droga instalacje IV generacji do starszsego auta, gdzie spokojnie
wystarcza II generacja. Zreszta o spalaniu LPG, napisano juz wiele watkow.
Wystarczy pogrzebac w archiwum

Pawel


Spalanie lpg musi być minimalnie większe z jednej przyczyny - gaz jest mniej
kaloryczny.
potrzeba go minimalnie wiecej niz benzyny zeby mieszanka nie byla za uboga.
niektórzy twierdzą ze spala im tyle samo - kwestia regulacji.
zeby wszystko miało rece i nogi spalanie musi byc minimalnie wieksze i tyle

pozdro

5 Data: Lipiec 16 2007 18:13:55
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Hatson 


Spalanie lpg musi być minimalnie większe z jednej przyczyny - gaz jest
mniej
kaloryczny.
potrzeba go minimalnie wiecej niz benzyny zeby mieszanka nie byla za
uboga.
niektórzy twierdzą ze spala im tyle samo - kwestia regulacji.
zeby wszystko miało rece i nogi spalanie musi byc minimalnie wieksze i
tyle

Masz racje. Z tym, ze wielu "znawcow" twierdzi wlasnie, ze spalanie jest na
tym samym poziomie, co Pb, a nawet nizsze, wprowadzajac w ten sposob ludzi w
blad. Tak jak wspomniales, wlasciwosci LPG sa inne i silnik, pracujac w tych
samych warunkach, musi go spalic wiecej. Jezeli pali mniej, to znaczy, ze
jest zle wyregulowany i nie jest to korzystne dla silnika. Ja w swoim,
wowczas 9 letnim aucie zdecydowalem sie na LPG IV generacji tylko dlatego,
ze mialem plastikowy kolektor i uleglem straszeniu, przez gazownikow, ze
moze strzelic, rozwalic itd.  Holendrzy instaluja II generacje w silnikach z
plastikami i wszystko dziala pieknie. Poprostu jest bardzo malo porzadnych
warsztatow w PL.  Wiekszosc idzie na latwizne, zapuszczajac programik do
autokalibracji, a jak to nie zadziala idealnie, to zaczynaja sie problemy bo
tak naprawde, potrzebna jest hamownia do idealnego ustawienia mapy wtryskow.
Ja kupilem sobie kabelek i sciagnalem oprogramowanie do swojej instalacji.
Posadzilem Zone za kierownice, siadlem z laptopem i jezdzilismy godzine po
miescie. Jestem laikiem w tym temacie, a doszesdlem do optymalnej
konfiguracji, w przeciwienstwie do rozmaitych warsztatow, w ktorych bylem.

Pawel

6 Data: Lipiec 16 2007 17:10:37
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor:  

Hatson  napisał(a):

>
Masz racje. Z tym, ze wielu "znawcow" twierdzi wlasnie, ze spalanie jest na
tym samym poziomie, co Pb, a nawet nizsze, wprowadzajac w ten sposob ludzi
w
blad. Tak jak wspomniales, wlasciwosci LPG sa inne i silnik, pracujac w
tych
samych warunkach, musi go spalic wiecej. Jezeli pali mniej, to znaczy, ze
jest zle wyregulowany i nie jest to korzystne dla silnika. Ja w swoim,
wowczas 9 letnim aucie zdecydowalem sie na LPG IV generacji tylko dlatego,
ze mialem plastikowy kolektor i uleglem straszeniu, przez gazownikow, ze
moze strzelic, rozwalic itd.  Holendrzy instaluja II generacje w silnikach
z
plastikami i wszystko dziala pieknie. Poprostu jest bardzo malo porzadnych
warsztatow w PL.  Wiekszosc idzie na latwizne, zapuszczajac programik do
autokalibracji, a jak to nie zadziala idealnie, to zaczynaja sie problemy
bo
tak naprawde, potrzebna jest hamownia do idealnego ustawienia mapy
wtryskow.
Ja kupilem sobie kabelek i sciagnalem oprogramowanie do swojej instalacji.
Posadzilem Zone za kierownice, siadlem z laptopem i jezdzilismy godzine po
miescie. Jestem laikiem w tym temacie, a doszesdlem do optymalnej
konfiguracji, w przeciwienstwie do rozmaitych warsztatow, w ktorych bylem.

Pawel




W warsztatach dokladnie tak sie robi, ustawia sie wstepnie na miejscu, a
korekcje robi sie na miescie lub na hamowni, przewaznie na miescie.
głownie chodzi o to, zeby w kazdym zakresie pracy silnika czas wtrysku
benzyny nie zmienial sie po przełączeniu z benzyny na gaz i odwrotnie
pozdro  slaw

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Lipiec 17 2007 09:50:06
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Neno 


Użytkownik "Hatson"  napisał w

No ale to jednak nie zmienia faktu, ze przy takim samym sposobie jazdy,
spalanie LPG bedzie i tak o te 15% wyzssze niz Pb.  Tez przerabialem I ,II ,
a w tej chwili IV generacje instalacji LPG i uwazam, ze nie warto pakowac
sie w droga instalacje IV generacji do starszsego auta, gdzie spokojnie
wystarcza II generacja.
Dokładnie dlatego swoje V8 zagazowałem sekwencja ( spalanie ok +25% )
a zwyklego monopunkta pierwsza generacja i oba chodzą wyśmienicie .

--
Neno
Suzuki Vitara 1,6 V8 :)
Chrysler 300C 5,7 V8 AWD

8 Data: Lipiec 16 2007 18:06:59
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: J.F. 

On Mon, 16 Jul 2007 16:45:01 +0200,  Sław wrote:

Przy IV generacji dawkowanie gazu jest o wiele precyzyjniejsze, z kazdego
wtryskiwacza benzynowego są pobierane impulsy (czas wtrysku),

A litr LPG nadal zawiera ok 20% mniej energii niz litr benzyny.

Zaoszczedzic moze na gazie tyle co na "ssaniu" .. pod warunkiem ze sie
jakos oszuka system, bo komputerek benzynowy bedzie wtryskiwal
wiecej na zimno.

No i moze na pelnej mocy mozna zaoszczedzic - jednak gaz zajmuje
troche objetosci, wiec moc maksymalna spada ale oszczednosc rosnie.

J.

9 Data: Lipiec 16 2007 18:22:22
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Blyskacz 

Tomasz Motyliński napisał(a):

Pb, a teraz słyszę, że jak założę do Mondeo sekwencję, to będzie ono palić
tyle samo, maksymalnie do 10% więcej LPG niż Pb. Prawda to?

nie, to marketing...
... a jesli tak bedzie, to swiadczylo to bedzie o zlej ( z techniczego punktu widzenia ) kalibracji...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

10 Data: Lipiec 16 2007 19:15:57
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: nowy140 


"Blyskacz"  wrote in message

Tomasz Motyliński napisał(a):

> Pb, a teraz słyszę, że jak założę do Mondeo sekwencję, to będzie ono
palić
> tyle samo, maksymalnie do 10% więcej LPG niż Pb. Prawda to?

nie, to marketing...
.. a jesli tak bedzie, to swiadczylo to bedzie o zlej ( z techniczego
punktu widzenia ) kalibracji...

pozdrawiam Blyskacz

--
...samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

a v generacja? Tam masz rozprezajacy sie gaz ktory jednoczesnie ochladza
ladunek. Calkiem podobnie jak w turbo z chlodnicami. Przestrzen miedzy
izobarami na wykresie sie zwieksza - sprawnosc rosnie.
Instalki te maja palic tyle samo. Potwierdzi ktos?

11 Data: Lipiec 16 2007 19:34:01
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Sław 



--


a v generacja? Tam masz rozprezajacy sie gaz ktory jednoczesnie ochladza
ladunek. Calkiem podobnie jak w turbo z chlodnicami. Przestrzen miedzy
izobarami na wykresie sie zwieksza - sprawnosc rosnie.
Instalki te maja palic tyle samo. Potwierdzi ktos?


v generacji prawie nikt nie montuje takze jest niewiele opinii
tam jest troche inna bajka, nie ma reduktora a wtrysk jest w fazie ciekłej
podobno jest tak jak mowisz, z tego co wiem to moc czy moment obrotowy jest
minimalnie wiekszy na lpg niz na pb w pewnym zakresie pracy silnika

12 Data: Lipiec 16 2007 20:39:25
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Blyskacz 

....a ta moc to z czego ? z ksiezyca ? z magnetyzera ?
co tez Ci marketingowcy robia z ludzmi...

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

13 Data: Lipiec 16 2007 20:37:16
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Blyskacz 

nowy140 napisał(a):

a v generacja? Tam masz rozprezajacy sie gaz ktory jednoczesnie ochladza
ladunek.
no i co z tego ? ludzie, zacznijcie myslec - litr lpg jest mniej kaloryczny od litra benzyny - trzeba podac go wiecej o te ok 20%, zaleznie od skladu, od benzyny i zadna generacja instalacji tego nie zmieni... " praw fizyki Pan nie oszukasz i nie badz Pan glab" ;)
W przypadku wtrysku cieklej fazy lpg udaje sie uzyskac wieksza moc niz przy zastosowaniu benzyny, ale to nie zmienia faktu, ze  trzeba podac wiecej litrow lpg niz benzyny do uzyskania tej samej mocy...
to tak krotko, upraszczajac do bolu...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

14 Data: Lipiec 16 2007 20:45:09
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: nowy140 


"Blyskacz"  wrote in message

nowy140 napisał(a):

> a v generacja? Tam masz rozprezajacy sie gaz ktory jednoczesnie ochladza
> ladunek.
no i co z tego ? ludzie, zacznijcie myslec - litr lpg jest mniej
kaloryczny od litra benzyny - trzeba podac go wiecej o te ok 20%,
zaleznie od skladu, od benzyny i zadna generacja instalacji tego nie
zmieni... " praw fizyki Pan nie oszukasz i nie badz Pan glab" ;)
W przypadku wtrysku cieklej fazy lpg udaje sie uzyskac wieksza moc niz
przy zastosowaniu benzyny, ale to nie zmienia faktu, ze  trzeba podac
wiecej litrow lpg niz benzyny do uzyskania tej samej mocy...
to tak krotko, upraszczajac do bolu...

i popelniajac blad przy okazji. Tej samej mocy co moze oznaczac ze jezdzac
tak samo jak zawsze gosc z taka instalka uzyska te sama moc przy mniejszych
obrotach silnika czy jak to tam jest. W kazdym razie 'wczesniej' przez co
moze uzyska to samo spalanie.

nie lepiej to po prostu zapytac kogos kto to ma /instaluje?

15 Data: Lipiec 16 2007 21:11:52
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Blyskacz 

nowy140 napisał(a):

i popelniajac blad przy okazji.
no jak juz tak stawiasz sprawe to do konca prosze, ktore stwierdzenie uwazasz za bledne ?

Tej samej mocy co moze oznaczac ze jezdzac
tak samo jak zawsze gosc z taka instalka uzyska te sama moc przy mniejszych
obrotach silnika czy jak to tam jest. W kazdym razie 'wczesniej' przez co
moze uzyska to samo spalanie.
mozesz napisac to przynajmniej po polsku ? ..bo tak to za diabla nie rozumiem Twojej tezy i nie bardzo mam sie do czego odniesc...
Zadanie: jedziesz 100km autostrada, ze stalymi obrotami - potrzebna do tego jest okreslona ilosc energi, ktora dostarczy okreslona ilosc danego paliwa, policz to sobie,porownaj wyniki dla benzyny i lpg  i napisz co Ci wyszlo.

nie lepiej to po prostu zapytac kogos kto to ma /instaluje?
no przez moje rece przeszly tylko dwie takie instalacje, wiec zawsze mozna powiedziec, ze te moje sa skopane i nie chca palic tyle samo co lpg co benzyny.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

16 Data: Lipiec 17 2007 08:47:14
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: nowy140 


mozna powiedziec, ze te moje sa skopane i nie chca palic tyle samo co
lpg co benzyny.

pozdrawiam Blyskacz

--
  No i co - nie chca palic tyle samo? To moze wyjasniac dlaczego jednak tak
malo ich jest.... mimo ze tanieja i powoli zaczyna sie dac zniesc najnowsze
ceny...
no dobra. Sam piszesz ze auto idzie przy tych samych obrotach na wiekszej
mocy na lpg V bo chlodzenie ladunku. W takim razie logiczne jest ze auto
potrzebuje okreslonej mocy do okreslonej predkosci. Zawsze. Skoro moc na lpg
jest wieksza to nie zostanie - okreslona potrzebna do jazdy z np 100 kmh
moc - osiagnieta przy nizszych obrotach co wyrowna straty na kalorycznosci?
Nie mowie ze tak. Ale skoro nie to dlaczego?

17 Data: Lipiec 17 2007 10:44:30
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Blyskacz 

nowy140 napisał(a):

no dobra. Sam piszesz ze auto idzie przy tych samych obrotach na wiekszej
mocy na lpg V bo chlodzenie ladunku.
hehe.. nie.. To Ty napisales..

potrzebuje okreslonej mocy do okreslonej predkosci. Zawsze. Skoro moc na lpg
jest wieksza to nie zostanie - okreslona potrzebna do jazdy z np 100 kmh
moc - osiagnieta przy nizszych obrotach
ale mieszasz... zapytam przewrotnie - a co na to skrzynia biegów ? ;)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

18 Data: Lipiec 16 2007 22:00:22
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Wojtaszek 

Tomasz Motyliński pisze:

Jak to jest?

Jak miałem auto z instalacją pierwszej generacji to paliło ono 20% więcej
LPG niż Pb. Jak miałem auto z II gen to nadal paliło ono 20% więcej LPG niż
Pb, a teraz słyszę, że jak założę do Mondeo sekwencję, to będzie ono palić
tyle samo, maksymalnie do 10% więcej LPG niż Pb. Prawda to?

nieprawda
dalej spali 20% wiecej
lpg ma wieksza wartosc opalowa ale w przeliczeniu na kg
w przeliczeniu na litry, ktore tankujemy, ma mniejsza

19 Data: Lipiec 17 2007 10:27:08
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: nom 


"Tomasz Motyliński"  wrote in message

Jak to jest?

Jak miałem auto z instalacją pierwszej generacji to paliło ono 20% więcej
LPG niż Pb. Jak miałem auto z II gen to nadal paliło ono 20% więcej LPG
niż
Pb, a teraz słyszę, że jak założę do Mondeo sekwencję, to będzie ono palić
tyle samo, maksymalnie do 10% więcej LPG niż Pb. Prawda to?

To zależy. :-)
Ja mam II generację i pali mi średnio 9l lpg i 0,5l benzyny na 100km, kumpel
ma IV generację z podobnym silnikiem i pali mu średnio 8l gazu i 1,5l
benzyny. :-)
Przed zagazowaniem autka paliły po 7l/100km benzyny. Do pracy mam 15km
głownie w terenie zabudowanym. biorąc pod uwagę sam gaz (bez dodatkowej
benzyny) to mi wychodzi, ze pali mi o 28% więcej gazu niż benzyny, a
kumplowi 14% więcej gazu niż benzyny. :-)
A jak jest w rzeczywistości? Napisalem wyżej. :D
Aha, teraz odpalam na gazie i pali mi 9l/100km czystego gazu i 0l benzyny
:-)

20 Data: Lipiec 17 2007 10:38:51
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Cavallino 


Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości news:

Ja mam II generację i pali mi średnio 9l lpg i 0,5l benzyny na 100km, kumpel
ma IV generację z podobnym silnikiem i pali mu średnio 8l gazu i 1,5l
benzyny. :-)

Chyba zimą tyle benzyny idzie.....

21 Data: Lipiec 17 2007 11:13:52
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: nom 


"Cavallino"  wrote in message


Chyba zimą tyle benzyny idzie.....

średnio to średnio, prowadzę statystykę od początku kiedy mam samochód,
czyli od 95 tys. km, z czego przejechalem 35 tys. km na benzynie i 60 tys.
km na gazie, nie wnikam czy to w zimie czy w lecie, srednie od początku
takie jest. :-)
Czasami jak gaz się skończy to musze jakość dojechac do stacji LPG, wtedy
wiadomo, że spalanie benzyny wzrasta. :-)

22 Data: Lipiec 17 2007 11:33:20
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: Cavallino 


Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości news:

Czasami jak gaz się skończy to musze jakość dojechac do stacji LPG, wtedy
wiadomo, że spalanie benzyny wzrasta. :-)

Taaa, ja w Rumunii jechałem ostatnio w ten sposób prawie 200 km.
Tyle że nie uważam że liczenie takiego zużycia benzyny do kategorii "mi pali 1,5 l benzyny" i jeszcze używanie takich nic nie wartych informacji do celów porównywaczych ma jakikolwiek sens.

23 Data: Lipiec 18 2007 22:14:50
Temat: Re: LPG a PB - spalanie
Autor: nom 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Tyle że nie uważam że liczenie takiego zużycia benzyny do kategorii "mi
pali
1,5 l benzyny" i jeszcze używanie takich nic nie wartych informacji do
celów
porównywaczych ma jakikolwiek sens.

takie porównania mają najwiekszy sens, nie ma senu ocena zuzycia paliwa
po przejechaniu 1 baku, no bo zmierz mi zużycie paliwa w takiej fabii na
przykład, raz do odbicia wejdzie 45 litrów a innym razem 58, a w
instrukcji podają, ze bak ma 45 litrów. :-)

LPG a PB - spalanie



Grupy dyskusyjne