Grupy dyskusyjne   »   LPG do silnika Subaru ?

LPG do silnika Subaru ?



1 Data: Czerwiec 05 2008 10:25:18
Temat: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Adam Szewczak 

Hej.

Poprzegladalem troche jakies stare tematy i widze ze generalnie boxer subaru
chyba nie gazuje sie zadobrze (podobnie jak VW).

Jak to wyglada z zagazowaniem silnika 2.2 z legacy lub jakiegos nowszego 2.0
(chyba 125KM). Model nie gra roli tylko silnik bo na swapa ma byc.

Czy na gazie to sie cos szybciej wysypie w takim silniku ? Ile ewentualnie
mozna przebiegu zrobic.

PZDr
Adam



2 Data: Czerwiec 05 2008 10:45:22
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: MarcinJM 

Adam Szewczak pisze:

Hej.

Poprzegladalem troche jakies stare tematy i widze ze generalnie boxer subaru chyba nie gazuje sie zadobrze (podobnie jak VW).

Jak to wyglada z zagazowaniem silnika 2.2 z legacy lub jakiegos nowszego 2.0 (chyba 125KM). Model nie gra roli tylko silnik bo na swapa ma byc.

Czy na gazie to sie cos szybciej wysypie w takim silniku ? Ile ewentualnie mozna przebiegu zrobic.

Tak samo sie gazuje jak kazdy inny silnik.
Przeciwnicy gazu twierdza, ze wysypie sie "za chwile", zwolennicy nie zauwazaja roznicy w przebiegach.

Przeciwnik gazu - czlowiek, ktory przewaznie nigdy nie uzytkowal instalacji LPG, ale wie swoje
Zwolennik LPG - osoba majaca doswiadczenie z instalacjami LPG, czesto wieloletnie

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

3 Data: Czerwiec 05 2008 10:48:44
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Mikolaj Rydzewski 

MarcinJM wrote:

Przeciwnik gazu - czlowiek, ktory przewaznie nigdy nie uzytkowal instalacji LPG, ale wie swoje
Zwolennik LPG - osoba majaca doswiadczenie z instalacjami LPG, czesto wieloletnie

Mialem LPG w dwoch samochodach. Instalacje poprawnie zalozone, nie mialem z nimi problemow. Auto troche slabsze, za to tansze w jezdzie. Jednak gazu nie lubie bo zabiera miejsce w bagazniku (dla lapiacych za slowa: nie gaz zabiera, ale butla na gaz).

Wiec jestem przeciwnikiem czy zwolennikiem? ;-)

4 Data: Czerwiec 05 2008 10:52:59
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: MarcinJM 

Mikolaj Rydzewski pisze:

MarcinJM wrote:
Przeciwnik gazu - czlowiek, ktory przewaznie nigdy nie uzytkowal instalacji LPG, ale wie swoje
Zwolennik LPG - osoba majaca doswiadczenie z instalacjami LPG, czesto wieloletnie

Mialem LPG w dwoch samochodach. Instalacje poprawnie zalozone, nie mialem z nimi problemow. Auto troche slabsze, za to tansze w jezdzie. Jednak gazu nie lubie bo zabiera miejsce w bagazniku (dla lapiacych za slowa: nie gaz zabiera, ale butla na gaz).

Wiec jestem przeciwnikiem czy zwolennikiem? ;-)

Wychodzi, ze jest trzecia opcja: zwolennik gazu polaczony z przeciwnikiem butli do tegoz. Tzw. Zwolprzec. ;)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

5 Data: Czerwiec 05 2008 11:15:40
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Mikolaj Rydzewski pisze:
MarcinJM wrote:
Przeciwnik gazu - czlowiek, ktory przewaznie nigdy nie uzytkowal
instalacji LPG, ale wie swoje
Zwolennik LPG - osoba majaca doswiadczenie z instalacjami LPG, czesto
wieloletnie

Mialem LPG w dwoch samochodach. Instalacje poprawnie zalozone, nie mialem
z nimi problemow. Auto troche slabsze, za to tansze w jezdzie. Jednak
gazu nie lubie bo zabiera miejsce w bagazniku (dla lapiacych za slowa:
nie gaz zabiera, ale butla na gaz).

Wiec jestem przeciwnikiem czy zwolennikiem? ;-)

Wychodzi, ze jest trzecia opcja: zwolennik gazu polaczony z przeciwnikiem
butli do tegoz. Tzw. Zwolprzec. ;)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

    No ja mam w obecnym samochodzie gaz ale sie najprawdopodobniej zawor
wypalil (co jest przypadloscia tych silnikow VW) i niema komprecji na jednym
garze.
No ale uzywany silnik to uzywany, tez sie cos przytrafic moze ;/

PZDr
Adam

6 Data: Czerwiec 05 2008 12:14:40
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości

   No ja mam w obecnym samochodzie gaz ale sie najprawdopodobniej zawor
wypalil (co jest przypadloscia tych silnikow VW) i niema komprecji na
jednym garze.
No ale uzywany silnik to uzywany, tez sie cos przytrafic moze ;/

Albo dziura w tłoku ;)

Po co jeździłeś na zbyt ubogiej mieszance ??
Kolega Bullioo też się chwali że mu kanciak 1,6 wiatrem chłodzony pali 7l
LPG i że więcej jak 95km/h nie jedzie :D

Powiedziałem mu żeby se ten gaz wyregulował bo zaraz będzie mi płakał że
silnik się wysypał :)

Pozdro !!

7 Data: Czerwiec 05 2008 15:48:03
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w
wiadomości
   No ja mam w obecnym samochodzie gaz ale sie najprawdopodobniej zawor
wypalil (co jest przypadloscia tych silnikow VW) i niema komprecji na
jednym garze.
No ale uzywany silnik to uzywany, tez sie cos przytrafic moze ;/

Albo dziura w tłoku ;)

Po co jeździłeś na zbyt ubogiej mieszance ??
Kolega Bullioo też się chwali że mu kanciak 1,6 wiatrem chłodzony pali 7l
LPG i że więcej jak 95km/h nie jedzie :D

Powiedziałem mu żeby se ten gaz wyregulował bo zaraz będzie mi płakał że
silnik się wysypał :)

Pozdro !!

    Gaz byl na bierzaco sprawdzany. I palil od 16 w gore, ale wiecej jak
120km/h to juz ciezko bylo jezdzic.

PZDr
Adam

8 Data: Czerwiec 05 2008 20:35:00
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości [...]

   No ja mam w obecnym samochodzie gaz ale sie najprawdopodobniej zawor wypalil (co jest przypadloscia tych silnikow VW) i niema komprecji na jednym garze.
No ale uzywany silnik to uzywany, tez sie cos przytrafic moze ;/

Albo dziura w tłoku ;)

Po co jeździłeś na zbyt ubogiej mieszance ??
Kolega Bullioo też się chwali że mu kanciak 1,6 wiatrem chłodzony pali 7l LPG i że więcej jak 95km/h nie jedzie :D

Powiedziałem mu żeby se ten gaz wyregulował bo zaraz będzie mi płakał że silnik się wysypał :)

Pozdro !!

   Gaz byl na bierzaco sprawdzany. I palil od 16 w gore, ale wiecej jak 120km/h to juz ciezko bylo jezdzic.

To jest znana przypadłość silników 1.8 VW z głowicą 20V, zwłaszcza
z instalacją mieszalnikową ...

pozdro

PeJot

9 Data: Czerwiec 05 2008 21:29:36
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "PeJot - Krk"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości [...]
   No ja mam w obecnym samochodzie gaz ale sie najprawdopodobniej zawor wypalil (co jest przypadloscia tych silnikow VW) i niema komprecji na jednym garze.
No ale uzywany silnik to uzywany, tez sie cos przytrafic moze ;/

Albo dziura w tłoku ;)

Po co jeździłeś na zbyt ubogiej mieszance ??
Kolega Bullioo też się chwali że mu kanciak 1,6 wiatrem chłodzony pali 7l LPG i że więcej jak 95km/h nie jedzie :D

Powiedziałem mu żeby se ten gaz wyregulował bo zaraz będzie mi płakał że silnik się wysypał :)

Pozdro !!

   Gaz byl na bierzaco sprawdzany. I palil od 16 w gore, ale wiecej jak 120km/h to juz ciezko bylo jezdzic.

To jest znana przypadłość silników 1.8 VW z głowicą 20V, zwłaszcza
z instalacją mieszalnikową ...

pozdro

PeJot

    Eeee ? profanacja ;P

U mnie jest 2.1 benzyna 95KM

PZDr
Adam

10 Data: Czerwiec 06 2008 07:50:37
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości


U mnie jest 2.1 benzyna 95KM

PZDr
Adam

Czyli miałeś/masz digifanta ;)
Digijet jeździł znacznie fajniej :)

A co do wypalenia zaworu to takie rzeczy i na benzynie potrafiły się dziać,
więc nie przejmuj się.
Wydaje mi się że boxermotor cieczą chłodzony - będzie zdecydowanie trwalszy
na gazie niż chłodzony powietrzem :)
Ale nie ujmując znajomy w garbusie zajeździł na gazie ze 3 silniki :) w 1
tłok się urwał,  w drugim też coś się urwało a trzeci się zatarł na panewce
korbowodowej :)
A inni na gazie jeździli i nic sie działo, a tamten gościu nie miał źle
wyregulowanej instalacji, napewno nie jeździł na ubogiej bo garb na gazie
jeździł lepiej jak na benzynie :)

Pozdro !!

11 Data: Czerwiec 05 2008 11:16:30
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

MarcinJM pisze:

Mikolaj Rydzewski pisze:
MarcinJM wrote:
Przeciwnik gazu - czlowiek, ktory przewaznie nigdy nie uzytkowal instalacji LPG, ale wie swoje
Zwolennik LPG - osoba majaca doswiadczenie z instalacjami LPG, czesto wieloletnie

Mialem LPG w dwoch samochodach. Instalacje poprawnie zalozone, nie mialem z nimi problemow. Auto troche slabsze, za to tansze w jezdzie. Jednak gazu nie lubie bo zabiera miejsce w bagazniku (dla lapiacych za slowa: nie gaz zabiera, ale butla na gaz).

Wiec jestem przeciwnikiem czy zwolennikiem? ;-)

Wychodzi, ze jest trzecia opcja: zwolennik gazu polaczony z przeciwnikiem butli do tegoz. Tzw. Zwolprzec. ;)

Raczej Zwolciwnik. Albo Przelennik. :)


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

12 Data: Czerwiec 05 2008 15:20:21
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: stebi 

MarcinJM pisze:

Przeciwnik gazu - czlowiek, ktory przewaznie nigdy nie uzytkowal instalacji LPG, ale wie swoje

....wie, że ma mniejszy bagażnik, częstsze przeglądy, sporadyczne/częste regulacje gazu, krótki zasięg na zbiorniku, możliwe częstsze awarie samochodu, bardziej "wyżyłowany" silnik...


Zwolennik LPG - osoba majaca doswiadczenie z instalacjami LPG, czesto wieloletnie

.... i zgadza się pomimo w/w wad użytkować auto z LPG, bo ma taniej i to dla niego jest najważniejsze.

pozdr.
stebi

13 Data: Czerwiec 05 2008 20:43:17
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "stebi"  napisał w wiadomości

...wie, że ma mniejszy bagażnik, częstsze przeglądy, sporadyczne/częste regulacje gazu, krótki zasięg na zbiorniku, możliwe częstsze awarie samochodu, bardziej "wyżyłowany" silnik...


Zwolennik LPG - osoba majaca doswiadczenie z instalacjami LPG, czesto wieloletnie

... i zgadza się pomimo w/w wad użytkować auto z LPG, bo ma taniej i to dla niego jest najważniejsze.

No ale jaką ma alternatywę przeciętny Kowalski ?

Koszty serwisowania turbo diesla idą w tysiące złotych (turbo, osprzęt turbo,
pompa wtryskowa, wtryski, koło dwumasowe w komplecie ze sprzęgłem itd.),
bezstresowo dieslem mozna jeździć tylko na gwarancji ale kogo stać na kupno nowego
auta co 3 lata (no chyba że kogoś pociąga KIA).

A oszczędnych benzynowych silników o rozsądnej mocy już się dzisiaj
nie produkuje, można tylko powspominać stary dobry 1.5 VTEC 115KM ;)

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

14 Data: Czerwiec 06 2008 09:53:04
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "PeJot - Krk"  napisał w wiadomości

Koszty serwisowania turbo diesla idą w tysiące złotych (turbo, osprzęt
turbo,
pompa wtryskowa, wtryski, koło dwumasowe w komplecie ze sprzęgłem itd.),
bezstresowo dieslem mozna jeździć tylko na gwarancji ale kogo stać na
kupno nowego
auta co 3 lata (no chyba że kogoś pociąga KIA).

Widać że raczej nie masz pojęcia.
Owszem nowego z salonu może i tak.
Ostatnio kupowałem sprzęgło kpl do Golfa 1,9TDI z 1998 roku - i co -
zapłaciłem za kpl sprzęgło 200 zł (niecałe) :)
Koła dwumasowego brak, albo ktoś wcześniej wywalił i założył koło od 1,9TD
albo fabrycznie nie było :)

Pozdro !!

PS:
Pomimo 250kkm na liczniku silnik chodzi jak się należy, turbina też nie
wykazuje oznak zużycia :)

15 Data: Czerwiec 06 2008 21:37:44
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości

Koszty serwisowania turbo diesla idą w tysiące złotych (turbo, osprzęt turbo,
pompa wtryskowa, wtryski, koło dwumasowe w komplecie ze sprzęgłem itd.),
bezstresowo dieslem mozna jeździć tylko na gwarancji ale kogo stać na kupno nowego
auta co 3 lata (no chyba że kogoś pociąga KIA).

Widać że raczej nie masz pojęcia.
Owszem nowego z salonu może i tak.
Ostatnio kupowałem sprzęgło kpl do Golfa 1,9TDI z 1998 roku - i co - zapłaciłem za kpl sprzęgło 200 zł (niecałe) :)
Koła dwumasowego brak, albo ktoś wcześniej wywalił i założył koło od 1,9TD albo fabrycznie nie było :)

Pozdro !!

PS:
Pomimo 250kkm na liczniku silnik chodzi jak się należy, turbina też nie wykazuje oznak zużycia :)

Piszę o nowoczesnych turbo dieslach a nie historycznych traktorach ;)

A Twoje auto ma już pewnie z 500kkm i drugie turbo tak więc sie tak nie ciesz ...

pozdro

PeJot

16 Data: Czerwiec 29 2008 03:05:04
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Arkadiusz Górski 

On 6 Cze, 09:53, "Czarek Daniluk"  wrote:

Użytkownik "PeJot - Krk"  napisał w

> Koszty serwisowania turbo diesla idą w tysiące złotych (turbo, osprzęt
> turbo,
> pompa wtryskowa, wtryski, koło dwumasowe w komplecie ze sprzęgłem itd.),
> bezstresowo dieslem mozna jeździć tylko na gwarancji ale kogo stać na
> kupno nowego
> auta co 3 lata (no chyba że kogoś pociąga KIA).

Widać że raczej nie masz pojęcia.
Owszem nowego z salonu może i tak.
Ostatnio kupowałem sprzęgło kpl do Golfa 1,9TDI z 1998 roku - i co -
zapłaciłem za kpl sprzęgło 200 zł (niecałe) :)
Koła dwumasowego brak, albo ktoś wcześniej wywalił i założył koło od 1,9TD
albo fabrycznie nie było :)

Pozdro !!

PS:
Pomimo 250kkm na liczniku silnik chodzi jak się należy, turbina też nie
wykazuje oznak zużycia :)

Pewnie masz koło jednomasowe seryjnie. Dwumasy mają nowsze TDI.

17 Data: Czerwiec 06 2008 21:48:22
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Piotrek 

...wie, że ma mniejszy bagażnik,

z tym sie zgadzam, niestety ale to najwiekszy minus wg mnie.
albo bez zapasu jechac, albo miejsce zajete w bagazniku:)
ale mam kombi wiec az tak nie boli:)

częstsze przeglądy,

a to dlaczego?
bo moim zdaniem gaz niema tu nic do czestotliwosci przegladaow

sporadyczne/częste regulacje gazu,

sporadyczne przy okazji wymiany filtrow co 10-20 tys km wiec calkiem
znosnie.

krótki zasięg na zbiorniku,

jesli sie nie kupilo butli na caly bagaznik to racja.
ale stacji w pl jest tyle ze nie jest to problemem.

możliwe częstsze awarie samochodu,

bzdura, bo niby dlaczego ma sie czesciej psuc?

 bardziej "wyżyłowany" silnik...

i kolejna bzdura bo tez niby dlaczego?
w czym gaz bardziej "zyluje silnik:)

przedewszystkim zeby krytykowac LPG to trzeba sie na tym troche znac :)

--
pzdr
piotrek

18 Data: Czerwiec 29 2008 06:50:08
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: MarcinJM 

Piotrek pisze:

częstsze przeglądy,

a to dlaczego?
bo moim zdaniem gaz niema tu nic do czestotliwosci przegladaow

Bo z gazem sa co rok, a bez co 365 dni ;)


sporadyczne/częste regulacje gazu,

sporadyczne przy okazji wymiany filtrow co 10-20 tys km wiec calkiem znosnie.

Hmmm, rzez 40 tys. nic nie regulowalem. Filtrow tez nie wymienialem zreszta.

możliwe częstsze awarie samochodu,

bzdura, bo niby dlaczego ma sie czesciej psuc?

Szczytem tworczego podejscia do LPG jest wiazanie jego wplywu na zatarcie silnika, awarie sprzegla, niedzialajace wycieraczki, etc..


 bardziej "wyżyłowany" silnik...

i kolejna bzdura bo tez niby dlaczego?
w czym gaz bardziej "zyluje silnik:)

Moze LO powyzej 100? ;)

przedewszystkim zeby krytykowac LPG to trzeba sie na tym troche znac :)

Wielokrotnie na tej grupie udowadnialem, ze wszelkie urban legends sa podtrzymywane przez kompletnych laikow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

19 Data: Czerwiec 29 2008 09:16:51
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

i kolejna bzdura bo tez niby dlaczego?
w czym gaz bardziej "zyluje silnik:)

mi powiedzieli mechanicy zajmujący się przede wszystkim AUDI i VW, że w moim
silniku zawory wydechowe są wykonane ze stopu zawierającego sód, który ma
lepiej chłodzić te zawory, z klei wyższa temp spalania LPG mialaby powodować
wypalanie tego sodu co w konsekwencji spowoduje prędzej czy później
wpadnięcie któregoś z zaworów lub jego częsci do komory spalnia, co wiadomo
czym się skończy... nie wiem czy to prawda... ale bylby to przyklad na
ewdentne szkodzenie danemu typowi silnika przez zasialnie LPG... chodzi i
silnik 4.2 V8, 40v (300PS)

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

20 Data: Czerwiec 29 2008 09:45:09
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: J.F. 

On Sun, 29 Jun 2008 09:16:51 +0200,  FoxŁódĽ_nspam wrote:

mi powiedzieli mechanicy zajmujący się przede wszystkim AUDI i VW, że w moim
silniku zawory wydechowe są wykonane ze stopu zawierającego sód, który ma
lepiej chłodzić te zawory,

Nie ze stopu zawierajacego sod, tylko sa trzonki wydrazone i w srodku
jest sod.

z klei wyższa temp spalania LPG mialaby powodować
wypalanie tego sodu co w konsekwencji spowoduje prędzej czy później
wpadnięcie któregoś z zaworów lub jego częsci do komory spalnia, co wiadomo
czym się skończy... nie wiem czy to prawda...

Biorac pod uwage ze sa szczelnie zamkniete, to chyba ktos przesadza ..

J.

21 Data: Czerwiec 29 2008 09:50:17
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: MarcinJM 

J.F. pisze:

On Sun, 29 Jun 2008 09:16:51 +0200,  FoxŁódĽ_nspam wrote:
mi powiedzieli mechanicy zajmujący się przede wszystkim AUDI i VW, że w moim silniku zawory wydechowe są wykonane ze stopu zawierającego sód, który ma lepiej chłodzić te zawory,

Nie ze stopu zawierajacego sod, tylko sa trzonki wydrazone i w srodku
jest sod.

Dokladnie, i rzeczony sod przemieszczajac sie transportuje cieplo do prowadnicy z ktora trzonek zaworu ma dosc scisly kontakt i latwiej jest odprowadzic cieplo niz przez stosunkowo niewielka powierzchnie styku zawor/gniazdo, tym bardziej, ze jest to kontakt niestaly.
Patent z sodem jest zreszta dosc wiekowy (lata 40-50 ubieglego wieku)


z klei wyższa temp spalania LPG mialaby powodować wypalanie tego sodu co w konsekwencji spowoduje prędzej czy później wpadnięcie któregoś z zaworów lub jego częsci do komory spalnia, co wiadomo czym się skończy... nie wiem czy to prawda...

Biorac pod uwage ze sa szczelnie zamkniete, to chyba ktos przesadza ..

Kolejne opowiesci "mechanikow".

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

22 Data: Czerwiec 29 2008 11:19:02
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 29 Jun 2008 09:16:51 +0200, "FoxŁódĽ_nspam"
 wrote:

silniku zawory wydechowe są wykonane ze stopu zawierającego sód, który ma
lepiej chłodzić te zawory, z klei wyższa temp spalania LPG mialaby powodować
wypalanie tego sodu co w konsekwencji spowoduje prędzej czy później

Mhm. A wyjaśnili Ci, jakim cudem ta wyższa temperatura spalania nie
daje wiekszej mocy?

Kolejny przykład nieductwa wymieniaczy nazywających się "mechanikami".
Wyższa temperatura sie pojawia wtedy, kiedy mieszanka jest zbyt uboga.
Zarówno na benzynie, jak i na gazie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

23 Data: Czerwiec 29 2008 11:36:37
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: J.F. 

On Sun, 29 Jun 2008 11:19:02 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

Mhm. A wyjaśnili Ci, jakim cudem ta wyższa temperatura spalania nie
daje wiekszej mocy?

Kolejny przykład nieductwa wymieniaczy nazywających się "mechanikami".
Wyższa temperatura sie pojawia wtedy, kiedy mieszanka jest zbyt uboga.
Zarówno na benzynie, jak i na gazie.

Ale dlaczego mniejsza ilosc paliwa mialaby dawac wieksza temperature ?


J.

24 Data: Czerwiec 29 2008 12:43:37
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 29 Jun 2008 11:36:37 +0200, J.F.
 wrote:

Kolejny przykład nieductwa wymieniaczy nazywających się "mechanikami".
Wyższa temperatura sie pojawia wtedy, kiedy mieszanka jest zbyt uboga.
Zarówno na benzynie, jak i na gazie.

Ale dlaczego mniejsza ilosc paliwa mialaby dawac wieksza temperature ?

Bo spalanie trwa dłużej, w efekcie energia cieplna nie zostanie
przekształcona w mechaniczną. Ideałem jest spalenie całości mieszanki
w nieskończenie krótkim czasie, wówczas masz wysoka temperature i
ciśnienie, a następnie rozprężenie spalin połączone z ich ochładzaniem
(obieg teorytyczny Otto). Jesli mieszanka jest za uboga, to spalanie
zachodzi dłuuuugo, w efekcie może dojśc nawet do przypadku, kiedy
przez zawór wydechowy będzie przelatywała ciągle paląca się mieszanka.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

25 Data: Czerwiec 29 2008 18:30:10
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: J.F. 

On Sun, 29 Jun 2008 12:43:37 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Sun, 29 Jun 2008 11:36:37 +0200, J.F.
Ale dlaczego mniejsza ilosc paliwa mialaby dawac wieksza temperature ?

Bo spalanie trwa dłużej, w efekcie energia cieplna nie zostanie
przekształcona w mechaniczną. Ideałem jest spalenie całości mieszanki
w nieskończenie krótkim czasie, wówczas masz wysoka temperature i
ciśnienie, a następnie rozprężenie spalin połączone z ich ochładzaniem
(obieg teorytyczny Otto).

Nie nie - na ideal wpadl Diesel - spalanie w czasie rozprezania w
takim tempie zeby uzyskac izoterme i uzyskac obieg zblizony do
Carnota. Niestety - nie zrealizowal, czy moze raczej tylko czesciowo
mu wyszlo.

Jesli mieszanka jest za uboga, to spalanie
zachodzi dłuuuugo, w efekcie może dojśc nawet do przypadku, kiedy
przez zawór wydechowy będzie przelatywała ciągle paląca się mieszanka.

Bardziej mnie przekonywal ten goracy tlen ..

J.

26 Data: Czerwiec 29 2008 11:27:53
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Boombastic 

mi powiedzieli mechanicy zajmujący się przede wszystkim AUDI i VW, że w moim silniku zawory wydechowe są wykonane ze stopu zawierającego sód, który ma lepiej chłodzić te zawory, z klei wyższa temp spalania LPG mialaby powodować wypalanie tego sodu co w konsekwencji spowoduje prędzej czy później wpadnięcie któregoś z zaworów lub jego częsci do komory spalnia, co wiadomo czym się skończy... nie wiem czy to prawda... ale bylby to przyklad na ewdentne szkodzenie danemu typowi silnika przez zasialnie LPG... chodzi i silnik 4.2 V8, 40v (300PS)

Tylko że mówimy o różnicy temperatur na poziomie 30-40 stopni przy poziomie ponad 800 stopni.
A tego sodu nie da sie wypalać, bo jest w zaworze.

27 Data: Czerwiec 29 2008 12:01:46
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: P_ablo 


Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał w wiadomości



mi powiedzieli mechanicy zajmujący się przede wszystkim AUDI i VW, że w
moim silniku zawory wydechowe są wykonane ze stopu zawierającego sód,
który ma lepiej chłodzić te zawory, z klei wyższa temp spalania LPG
mialaby powodować wypalanie tego sodu co w konsekwencji spowoduje prędzej
czy później wpadnięcie któregoś z zaworów lub jego częsci do komory
spalnia, co wiadomo czym się skończy... nie wiem czy to prawda... ale
bylby to przyklad na ewdentne szkodzenie danemu typowi silnika przez
zasialnie LPG... chodzi i silnik 4.2 V8, 40v (300PS)


Ta wyzsza temperatura spalania jest dla silnika kompletnie nieistotna. Za to
zbyt uboga mieszanka pali sie wolniej wyzsza temperatura i powoduje
rozciaganie plomienia na czas w ktorym otwieraja sie zawory. To powoduje, ze
zniszczniu ulegaja gniazda zaworowe i gladz zaworow.
Zbyt uboga mieszanka potrafi wypalic dziure w tloku przy pierscieniu
olejowym gdy jest jakas wstepna nieszczelnosc - takie cos widzialem na
wlasne oczy. Reszta opisanych w tym watku wad to bzdury wyssane z palca
powielane przez "lajkonikow".

Picasso

28 Data: Czerwiec 29 2008 12:44:13
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 29 Jun 2008 12:01:46 +0200, "P_ablo"
wrote:

Ta wyzsza temperatura spalania jest dla silnika kompletnie nieistotna. Za to
zbyt uboga mieszanka pali sie wolniej wyzsza temperatura i powoduje
rozciaganie plomienia na czas w ktorym otwieraja sie zawory. To powoduje, ze
zniszczniu ulegaja gniazda zaworowe i gladz zaworow.

I dodatkowo spaliny zawierają tlen...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

29 Data: Czerwiec 05 2008 21:56:53
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

MarcinJM wrote:

Przeciwnik gazu - czlowiek, ktory przewaznie nigdy nie uzytkowal
instalacji LPG, ale wie swoje
Zwolennik LPG - osoba majaca doswiadczenie z instalacjami LPG, czesto
wieloletnie

Stereotypy. Miałem gaz w Audi 80 B4 2.0. Było znośnie, ale nie bez awarii.
W tym samym zakładzie LPG założył mój ojciec w CRV i można śmiało
powiedzieć, że założenie LPG w tym samochodzie było początkiem degradacji
tego samochodu. Faktem jest, że została założona IIga generacja zamiast
sekwencji, co w przypadku CRV miało duże znaczenie.
Tak więc jakieś doświadczenie z gazem mam, a należę do jego umiarkowanych
przeciwników.

Teraz mam właśnie od niedawna Forestera S-Turbo i choć na początku myślałem
o LPG, to teraz sobie dam spokój. Cokolwiek by nie mówili zwolennicy LPG,
jest takie powiedzenie: "źle nie robi ten co nic nie robi". Przekładając to
na tą sytuację: "nie zepsujesz sobie samochodu, jak nie będziesz przy nim
zanadto kombinował".
W ramach obniżania kosztów paliwa, po mieście częściej siadam na rower :-)


--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz

30 Data: Czerwiec 05 2008 02:33:13
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Olleo 

Poprzegladalem troche jakies stare tematy i widze ze generalnie boxer subaru
chyba nie gazuje sie zadobrze (podobnie jak VW).

Jak to wyglada z zagazowaniem silnika 2.2 z legacy lub jakiegos nowszego 2.0
(chyba 125KM). Model nie gra roli tylko silnik bo na swapa ma byc.

Czy na gazie to sie cos szybciej wysypie w takim silniku ? Ile ewentualnie
mozna przebiegu zrobic.

Wolnossace raczej bez problemow, tylko dobra sekwencje zalozyc. Troche
inaczej jest z turbo - z tego co wiem, to tylko jeden zaklad w Polsce
ogarnia naprawde dobrze ten temat. Reszcie sie tylko tak wydaje ;-)
--
Olleo

31 Data: Czerwiec 05 2008 11:41:20
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Przembo 

Uzytkownik "Olleo"  napisal

Wolnossace raczej bez problemow, tylko dobra sekwencje zalozyc. Troche
inaczej jest z turbo - z tego co wiem, to tylko jeden zaklad w Polsce
ogarnia naprawde dobrze ten temat. Reszcie sie tylko tak wydaje ;-)

A ktory to?
Znany mi (przyszly) wlasciciel Lesnika Turbo nie ma obiekcji dot. LPG i w razie czego wartoby nakierowac go na sprawdzony zaklad :)

Pozdr

32 Data: Czerwiec 05 2008 04:11:14
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Olleo 

A ktory to?
Znany mi (przyszly) wlasciciel Lesnika Turbo nie ma obiekcji dot. LPG i w
razie czego wartoby nakierowac go na sprawdzony zaklad :)

Zajrzyj na forum Subaru i poszukaj forumowicza Jako.
--
Olleo

33 Data: Czerwiec 05 2008 15:11:12
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Przembo 

Uzytkownik "Olleo"  napisal

Znany mi (przyszly) wlasciciel Lesnika Turbo nie ma obiekcji dot. LPG i w
razie czego wartoby nakierowac go na sprawdzony zaklad :)

Zajrzyj na forum Subaru i poszukaj forumowicza Jako.

thx

Pozdr

34 Data: Czerwiec 05 2008 14:10:27
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Luky 

Olleo pisze:

Wolnossace raczej bez problemow, tylko dobra sekwencje zalozyc. Troche
inaczej jest z turbo - z tego co wiem, to tylko jeden zaklad w Polsce
ogarnia naprawde dobrze ten temat. Reszcie sie tylko tak wydaje ;-)

Co do Turbo... nie jest problemem zagazowanie żadnego Turbo w dobie najnowszych sekwencji. Osobiście widziałem gazowanie jakiegoś biturbo, spotykam sie z gościem na stacji prawie co tydzień i nie narzeka. Oczywiście dochodzi kwestia kto to robi - papraki sobie nie poradza, powiem więcej zarżną to turbo na amen - pośrednio lub bezpośrednio.

co gazujących się aut, polecam obejrzeć linka producenta stag300 czyli AC, który takie oto autka gazował/testował w Polsce, Niemczech i Holanadi [tam mają autoryzowane warsztaty] :
http://www.ac.com.pl/autogaz/warsztat/Dysze/

jak widać są tam i turbo i V6 i V8 :)... problemem to na dzień dziesiejszy jest bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów [do czasu...]

35 Data: Czerwiec 05 2008 12:43:44
Temat: Re: LPG do silnika Subaru ?
Autor: Olleo 

Co do Turbo... nie jest problemem zagazowanie żadnego Turbo w dobie
najnowszych sekwencji. Osobiście widziałem gazowanie jakiegoś biturbo,
spotykam sie z gościem na stacji prawie co tydzień i nie narzeka.
Oczywiście dochodzi kwestia kto to robi - papraki sobie nie poradza,
powiem więcej zarżną to turbo na amen - pośrednio lub bezpośrednio.

co gazujących się aut, polecam obejrzeć linka producenta stag300 czyli
AC, który takie oto autka gazował/testował w Polsce, Niemczech i
Holanadi [tam mają autoryzowane warsztaty] :http://www.ac.com.pl/autogaz/warsztat/Dysze/

jak widać są tam i turbo i V6 i V8 :)... problemem to na dzień
dziesiejszy jest bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów [do czasu...]

Alez oczywiscie, ze nie jest problemem zagazowanie. Problemem jest
odpowiednie wystrojenie, by zapewnic mieszanke w kazdych warunkach, a
w turbo warunki sa daleko bardziej wymagajace od N/A.  Mowimy tutaj o
maszynkach pod 300KM i wiecej.  Problem w tym, ze komputer sterujacy
LPG ma bardzo uproszczone mapy, a poczytaj sobie o mapach wtrysku,
doladowania i innych parametrow w Subaru.

Ze mna o tym pewnie na zbyt wysokim poziomie nie podyskutujesz, ale
moze wystarczy fakt, ze byle firma tuningujaca Subaru ci bezpiecznie
nie sflashuje, czego nie mozna powiedziec o VW czy innych wynalazkach.

Byc moze jest wiecej warsztatow majacych doswiadczenie z LPG w Subaru,
ale byle komu ja nie radzilbym oddawac - bardzo latwo tutaj o zbyt
uboga mieszanke.
--
Olleo

LPG do silnika Subaru ?



Grupy dyskusyjne