LPG do turbo
1 | Data: Styczen 23 2008 15:02:34 |
Temat: LPG do turbo | |
Autor: Scyzoryk | witam 2 |
Data: Styczen 23 2008 15:22:22 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Scyzoryk pisze: 2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej rzędówki?? boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor? 3 |
Data: Styczen 23 2008 06:26:41 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: | On 23 Sty, 15:22, "Marcin J. Kowalczyk" wrote: Scyzoryk pisze: Jaka jest podstawa Twojego twierdzenia ?? Wychowanie na starych VW ?? Alfa Romeo, VW, Subaru - między innymi robiły/ią boxery chłodzone cieczą. Pozdro !! 4 |
Data: Styczen 23 2008 15:41:37 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Marcin J. Kowalczyk | pisze: 2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłejboxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor? faktycznie - bylem dotychczas swiecie przekonany ze boxer implikuje chlodzenie powietrzem... kazdego dnia cos nowego ;) 5 |
Data: Styczen 23 2008 14:27:22 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Jacek Rudowski | On 2008-01-23, Marcin J. Kowalczyk wrote: Scyzoryk pisze: To bardzo interesujace, co Pan mowi... -- Jacek "AMI" Rudowski 6 |
Data: Styczen 23 2008 15:30:36 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor? żartujesz?? Zatrzymałes sie na etapie Garbusa i Zaporożca?? -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 7 |
Data: Styczen 23 2008 19:41:30 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: R | Scyzoryk napisał(a):
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 8 |
Data: Styczen 23 2008 19:51:30 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Radarro | Scyzoryk napisał(a): żartujesz?? Zatrzymałes sie na etapie Garbusa i Zaporożca?? Primo - AFAIR Zaporożec to silnik V 45 stopni. I bardzo ładnie wygląda w ramie motocyklowej-chopperowej ;) Po drugie - juz w temacie - gaziarz, ktory mi zakladał LPG do auta ma juz 3 auto z turbo i LPG. Wszystkie ze stajni VW. miał 2* Vento chyba 1.8 na mechanicznej sprężarce G60 (170km) i hula az miło. Ma tez wydumke na bazie VW Golf 1 (!!!) z włozonym silnikiem VAG 1.8 16V turbo (ale nie wiem czy to seryjne 1.8T, czy sprezarka dołozona) ma ponad 200koni, oczywiscie z LPG, a za bak na paliwo Pb słuzy jakas banka chyba 5 litrów (do odpalania, ma sie rozumieć). R-A-K-I-E-T-A :) Nie wiem jakie instalki tam ładuje. Vento sa starsze to moze 2gen, do golfizny raczej sekwencja. Nie dopytałem. Kiedys jak miałem faze na Saaba turbo to mówi, ze powinen sobie z tym poradzić. Pracuje w łodzkiem, Wieruszów, 90 km od Wrocławia. Daj znac na priv jak chcialbys namiary. Radarro i Touring M52B20 LPG :) DW - EWE - niedługo SG -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Styczen 23 2008 20:17:16 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Radarro | Radarro napisał(a): Ma tez wydumke na bazie VW Golf 1 (!!!) z włozonym silnikiem VAG 1.8 16V Errata :) Oczywiście 1.8 20V :) i musze się kiedys dokładnie o tą moc dopytać też. W każdym razie - jest LPG w turbo VAGach i działa. Koszt montażu pomiedzy kosztem gazowania 4-cylindrówki i 6 cylindrówki ;) i wszystko zależy od czujnosci gazownika.. jak zawsze zresztą. Radarro -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Styczen 23 2008 21:43:09 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Scyzoryk napisał: Co ma zaporożec do boxera ?? toż to zwyczajna Vka ;Pboxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor? Pozdro !! 11 |
Data: Styczen 23 2008 15:31:16 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: MarcinJM | Marcin J. Kowalczyk pisze: Scyzoryk pisze: Jesli chodzi o air cooled, to nie ma problemu: spaliny, olej silnikowy. Jka sie pomysli to nie jest tak zle :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 12 |
Data: Styczen 23 2008 15:33:05 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
Jesli chodzi o air cooled, to nie ma problemu: spaliny, olej silnikowy. dokladnie. Widzialem kilka sztuk garbusów z LPG. Nie jest to" rutynowa "konstrukcja ale da sie ;) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 13 |
Data: Styczen 23 2008 14:37:50 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 23 Jan 2008 15:33:05 +0100, Scyzoryk napisał(a): Jesli chodzi o air cooled, to nie ma problemu: spaliny, olej silnikowy. a to, że jest to w Polsce nielegalne, to już jak zwykle mały pikuś.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 14 |
Data: Styczen 23 2008 16:00:05 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: MarcinJM | Waldek Godel pisze: a to, że jest to w Polsce nielegalne, to już jak zwykle mały pikuś.. Bo tobie sie tak wydaje? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 15 |
Data: Styczen 23 2008 18:52:02 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Worek | Bo tobie sie tak wydaje? Moze bardziej kulturalnie byloby zapytac dlaczego? Bo butla z gazem musi byc za silnikiem! Pozdrawiam Worek 16 |
Data: Styczen 23 2008 19:26:33 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: MarcinJM | Worek pisze: Bo tobie sie tak wydaje? A ktoryz to przepis tak stanowi? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 17 |
Data: Styczen 23 2008 19:32:33 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: MarcinJM | Worek pisze: Bo tobie sie tak wydaje? "2. Zbiorniki (butle) powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe." (...) "8. Zabrania się instalowania zbiorników (butli) w części przedniej pojazdu oraz w komorze silnika." To wszystko co mowi rozporzedzenie -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 18 |
Data: Styczen 23 2008 21:45:26 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik MarcinJM napisał: "8. Zabrania się instalowania zbiorników (butli) w części przedniej pojazdu oraz w komorze silnika." Za siedzeniem pasuje jak ulał ;) Pozdro !! PS: Ładny chłopak ten Wasz Ryś :) 19 |
Data: Styczen 23 2008 21:49:48 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
Za siedzeniem pasuje jak ulał ;) dokladnie. Tak samo mialem w Skodzie 120. Zbiornik za siedzeniem i instalacja w pelni legalna. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 20 |
Data: Styczen 24 2008 10:25:29 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 23 Jan 2008 18:52:02 +0100, "Worek" Moze bardziej kulturalnie byloby zapytac dlaczego? Nie musi. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Styczen 24 2008 10:25:18 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 23 Jan 2008 14:37:50 +0000, Waldek Godel dokladnie. Widzialem kilka sztuk garbusów z LPG. Nie jest to" rutynowa Jak zwykle, pierdzielisz Walduś bez krzty wiedzy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 22 |
Data: Styczen 23 2008 15:36:42 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: dudley | Marcin J. Kowalczyk wygenerował/a w taki boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor? Popytaj garbusiarzy jak montują LPG w swoich autach... Pozdrawiam, -- dudley, ckmk oliwkowa vectra B + LPG oklejona 23 |
Data: Styczen 23 2008 15:39:50 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Marcin J. Kowalczyk | dudley pisze: boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor? sa na to patenty, ale to wybitna rzezba, i nie wiem czy do konca legalna. 24 |
Data: Styczen 23 2008 16:02:02 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: MarcinJM | Marcin J. Kowalczyk pisze: dudley pisze: Zadna rzezba. Mialem w garbie instalacje grzana olejem silnikowym. Olej zabrany z chlodnicy oleju. Mialem obawy go do trwalosci membran, ale po dlugim czasie rozebralem i bylo ok. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 25 |
Data: Styczen 23 2008 17:30:44 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 23.01.2008 Marcin J. Kowalczyk napisał/a: Scyzoryk pisze: Ale masz coś na swoją obronę ;-) ? -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 26 |
Data: Styczen 23 2008 16:06:34 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Boombastic |
witam Na forum Subaru SIP jest koleś co podobno zrobił instalkę do wersji turbo i dobrze działa. 27 |
Data: Styczen 23 2008 19:38:59 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Przembo | Użytkownik "Boombastic" napisał Na forum Subaru SIP jest koleś co podobno zrobił instalkę do wersji turbo Scyzoryk powinien zapytac czy ktos zna jakiegos uzytkownika szuwarka turbo z LPG, lub jakis warsztat gdzie potrafia do niego odpowiednia i odpowiednio instalacje zamontowac. Z tym "dobrze dziala" to roznie bywa, pamietam jakis czas temu ktos sie chwalil, ze ma 1.8T w jakims VAGu i dobrze dziala IIg... Pozdr 28 |
Data: Styczen 23 2008 19:51:29 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
Scyzoryk powinien zapytac czy ktos zna jakiegos uzytkownika szuwarka turbo juz chyba nic sie nie dowiem w temacie bo strasznie zboczył ;) prosciej chyba bedzie podzwonic po gazownikach jak oni sie na to zapatruja. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 29 |
Data: Styczen 23 2008 20:07:11 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Przembo | Użytkownik "Scyzoryk" napisał Scyzoryk powinien zapytac czy ktos zna jakiegos uzytkownika szuwarka Ja na Twoim miejscu podazylbym tropem podanym przez Boombastica, a dopiero potem dzwonil zadajac przy okazji konkretniejsze pytania. Jesli w tamtym Subaru instalacja jest dobrze zalozona, a jego uzytkownik udziela sie na forum to masz spore szanse poznac potencjalne zrodla problemow i szczegolnie pod tym katem podejsc gazownikow. Pozdr PS. Jak bedziesz dzwonil nie pomin Goduli 4200-5100 do turbo 4cyl. 30 |
Data: Styczen 23 2008 20:21:41 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Boombastic | Ja na Twoim miejscu podazylbym tropem podanym przez Boombastica, a dopiero potem dzwonil zadajac przy okazji konkretniejsze pytania. Jesli w tamtym Subaru instalacja jest dobrze zalozona, a jego uzytkownik udziela sie na forum to masz spore szanse poznac potencjalne zrodla problemow i szczegolnie pod tym katem podejsc gazownikow. Linka już podałem, podaję jeszcze raz http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103259 Zreszta na forum jest długi watek o LPG. Ja bym tam nie dał byle komu do zrobienia gazu, ba, w ogóle nad tym nie myślę. 31 |
Data: Styczen 23 2008 20:52:57 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
Linka już podałem, podaję jeszcze raz ja mam jak do tej pory same dobre doswiadczenia z gazem. Przeczytalem to i widze ze Leśnikach wiekszych problemow nie ma, wystarczy zeby ktos zrobil to starannie. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 32 |
Data: Styczen 23 2008 23:29:56 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Jurand | "Przembo" wrote in message Użytkownik "Scyzoryk" napisał Chyba Cię cycki swędzą, jak chcesz do turbo zakładać instalkę u Goduli, która gdzie indziej kosztuje 60% tej ceny... Do turbo zakłada się kombinację STAG 300 + wtryski Valtec + bardzo wydajny reduktor z ciśnieniem conajmniej 2 bary i święty spokój. Jurand. 33 |
Data: Styczen 24 2008 17:24:16 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Przembo | Użytkownik "Jurand" napisał PS. Jak bedziesz dzwonil nie pomin Goduli 4200-5100 do turbo 4cyl. Oczekiwalem podobnego oburzenia na cene instalki... Do turbo zakłada się kombinację STAG 300 + wtryski Valtec + bardzo wydajny .... bo to moze sprowokowac osoby lepiej obeznane w temacie :D Pozdr 34 |
Data: Styczen 24 2008 17:18:36 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Marek Wegner | Witam, Z tym "dobrze dziala" to roznie bywa, pamietam jakis czas temu ktos sie to chyba ja, ale nie tylko mi dobrze dziala - 1,8T silnik AUM:-) -- Pozdrawiam Marek W. 35 |
Data: Styczen 24 2008 17:28:15 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Przembo | Użytkownik "Marek Wegner" napisał Z tym "dobrze dziala" to roznie bywa, pamietam jakis czas temu ktos sie Bardziej w pamiec mi zapadl Pasek 1.8T chip (180-190KM) + LPG IIg, ale faktycznie cos z A3 tez bylo :) Pozdr 36 |
Data: Styczen 23 2008 17:21:53 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter |
1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto które domyślnie jest nieekonomiczny autem, a potem poszukują metody na oszczędzenie tak samo montaż powyżej w np 3.0l jak potrzeba auta co mało spala to albo faktycznie gaz ale pojemność do 1,6 albo małolitrażówkę albo diesla 37 |
Data: Styczen 23 2008 17:25:31 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto dziekuje. Przyjalem do wiadomosci. A teraz moze cos na temat?? -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 38 |
Data: Styczen 23 2008 08:30:22 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Adam Adamaszek | bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto które A nie bierzesz pod uwage tych, co lubia nie tylko sie toczyc, ale tez dynamiczniej pojezdzic i nie maja zamiaru za ta przyjemnosc przeplacac? Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjną instalacją - pali 11-13l gazu na 100, co daje ponizej 30zl kosztow za przejechane 100km - a to przy ponad 192KM... pozdr Adam 39 |
Data: Styczen 23 2008 16:34:18 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Jacek Rudowski | On 2008-01-23, Adam Adamaszek wrote: Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjną instalacją - pali 11-13l A wydruk z hamowni moznaby gdzies obejrzec? -- Jacek "AMI" Rudowski 40 |
Data: Styczen 23 2008 17:50:26 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Jacek Rudowski pisze: On 2008-01-23, Adam Adamaszek wrote: pewno tutaj: http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm LOL 41 |
Data: Styczen 23 2008 19:29:51 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Przembo | Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjną instalacją - pali 11-13l To dotyczy instalki IIg, a pytanie bylo o sekwencje. Wiec jak z tym wydrukiem? Czy wykres z badania niesprawnego silnika na noPb bedzie potwierdzeniem, ze benzyna nie nadaje sie jako paliwo do auta??? Cytat z tej samej strony: "Sportowa instalacja gazowa to instalacja IV generacji, która może być dostrojona tak, by uzyskać parametry podobne lub nawet lepsze niż przy zasilaniu benzyną." Pozdr 42 |
Data: Styczen 23 2008 17:35:53 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
43 |
Data: Styczen 23 2008 17:48:49 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter | e tam. Lepiej bulic za ta sama jazde dwa razy tyle. Tylko dlatego ze masz a w jakiej cenie stoją 1,6 benzyna a w jakiej 2,0 T 44 |
Data: Styczen 23 2008 17:52:28 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
a w jakiej cenie stoją 1,6 benzyna a w jakiej 2,0 T co to za pytanie?? za 15tys mozna kupić jeden i drugi. Ciut wyraźniej?? -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 45 |
Data: Styczen 23 2008 18:13:06 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter | za 15tys mozna kupić jeden i drugi. Ciut wyraźniej. przykładowo staruszek 1,6: 1500 zł staruszek 2,0T: 15000zł nówka 1,6: ~50000zł nówka 2,0T: ~200000zł już wiesz o czym mówię ? 46 |
Data: Styczen 23 2008 19:05:43 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
przykładowo :) zanim cos napiszesz popatrz na ogloszenia <lol> Audi A3 http://moto.allegro.pl/item296230699_audi_a_3_1_8_5v_turbo_4_x_pp_klimatr.html http://moto.allegro.pl/item297035276_a3_110_km_1_9_tdi_bezwypadkowy_xenon_17alu.html http://moto.allegro.pl/item295567294_audi_a3_1_6_16v_100km.html subaru imprea http://moto.allegro.pl/item297586071_subaru_impreza_turbo_.html http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4157417 forester http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3892252 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3916514 Octavia http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4040148 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4194572 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4169300 chcesz więcej przykładów porownuje dokladnie te same autka w podobnym stanie i podobne roczniki. Roznicy w cenia nie ma wcale lub jest pomijamnie niewielka. nówka 1,6: ~50000zł zupełnie nie wiem o czym mówisz. Chyba sam nie wiesz. Porównujesz Peugeota 307 do Audi A6 ?? wg cennika roznica na przykladowym A4 kombi miedzy 1,6 a 1,8T jest 20tys. Gdzie ta 4-ro krotność :) http://audi.auto.com.pl/nowe/cennik.php -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 47 |
Data: Styczen 23 2008 20:00:10 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Radarro | Adam Adamaszek napisał(a): Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjn=B1 instalacj=B1 - pali 11-13l OT na maxa, ale tyle to mi pali 2.0 w e36 w gazie... 110-120- 10-11 litrów 140-160 ciągiem na A4 - 14.4 ostatnio Ale ogólnie sie z teza zgadzam - można gazować - GAZUJ ;)* * - nie dotyczy serii M w Bmkach :p Pozdro! Radarro i Touring -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 48 |
Data: Styczen 23 2008 20:23:25 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Seba | Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjna instalacja No dajze spokoj - przeciez ostatnio byl watek o silnikach HEMI - to one prawie tyle pala i to tylko przypadku brutalnego traktowania w zakorkowanym miescie ... . :) -- Pozdrawiam Sebastian S. 49 |
Data: Styczen 23 2008 12:30:12 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Adam Adamaszek | OT na maxa, ale tyle to mi pali 2.0 w e36 w gazie... No wlasnie 2.5 z vanosem jest w stanie spalic mniej, niz Twoje 2.0 :) * - nie dotyczy serii M w Bmkach :p A to dlaczego? :) pozdr! Adam 50 |
Data: Styczen 23 2008 18:34:57 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: J.F. | On Wed, 23 Jan 2008 17:21:53 +0100, Piter wrote: bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto które Bo po zagazowaniu robi sie auto ekonomiczne :-) Jedyny dylemat to czy 2.0T, czy 3.0 - co sie lepiej zagazuje :-) jak potrzeba auta co mało spala to albo faktycznie gaz ale pojemność do 1,6 I mowisz ze lepsza astra 1.7TD niz vectra 2.5 LPG ? J. 51 |
Data: Styczen 23 2008 19:02:15 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter |
On Wed, 23 Jan 2008 17:21:53 +0100, Piter wrote: nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to mnie telepie 52 |
Data: Styczen 23 2008 19:15:27 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to mnie a czy w tym watku ktokolwiek wspomnial o nowym subaru czy posche?? -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 53 |
Data: Styczen 23 2008 19:24:42 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter | zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to a czy ktoś wspominał że o Audi A3 ;/ to działa w obie strony 54 |
Data: Styczen 23 2008 19:43:16 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
a czy ktoś wspominał że o Audi A3 ;/ to działa w obie strony ale nie czepiaj sie bo Ty nie napisales w tym watku nic na temat. Pytanie dotyczyło roznicy kosztow instalacji gazowej bez podania w jakim samochodzie. Nie wiesz jakie auto mam na mysli i nie to jest tutaj istota. Jak juz nic ciekawego nie masz do powiedzenia to moze odpusc. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 55 |
Data: Styczen 23 2008 19:27:41 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Boombastic | nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to mnie telepie Bo? 56 |
Data: Styczen 23 2008 19:30:01 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter |
nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie bo takie auta są do czegoś przeznaczone, i tym czymś nie jest ekonomiczna jazda 57 |
Data: Styczen 23 2008 19:47:06 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
bo takie auta są do czegoś przeznaczone, i tym czymś nie jest ekonomiczna a moze ekologiczna?? O tym nie myslisz?? Taki 3 litrowy Outback do czego wg. ciebie jest przeznaczony?? Do wyścigów?? Czy taki forester?? Jak po założeniu gazu bedzie przyspiszał w 7 zamiast 6s to straci bardzo duzo na funkcjonalności?? -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 58 |
Data: Styczen 23 2008 20:14:31 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Boombastic | Bo? To jest normalna kupa blach do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Żaden prom kosmiczny. Jak ktoś chce jeździć oszczędnie to jeśli tylko technika nie przeszkadza (a juz turbo nie przeszkadza i dobrze działa z LPG) to ja nie widzę przeszkód. I tak niektóre elementy eksploatacyjne są czasem kilkukrotnie droższe niż do popularnych aut, więc nie widze sensu brandzlowania się faktem, że one potrafia sporo spalić. Takie Subaru turbo kupisz nowe w cenie bardzo dobrze wyposażonego komprakta. Po co od razu dorabiać dziwną ideologię. Czy ty myslisz, że ja jadąc Foresterem turbo pałuje ciągle na maxa? W normalnych ruchu nie ma szans na wykorzystanie jego parametrów. A przy dużych przebiegach spalanie zaczyna być upierdliwe. Gwoli ścisłości ja robię roczne małe przebiegi, bo się rozkładaja na kilka pojazdów, więc jego spore spalanie mi wisi, nie myśle w ogóle nad LPG. Ale gdybym miał tłuc rocznie ze 20-30 kkm to byłaby to ciekawa alternatywa. 59 |
Data: Styczen 24 2008 10:27:32 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 23 Jan 2008 19:30:01 +0100, "Piter" wrote: Bo? A co przeszkadza Ci to, żę można płacić mniej? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 60 |
Data: Styczen 24 2008 20:05:37 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter | A co przeszkadza Ci to, żę można płacić mniej? wiesz to jak z noszeniem tupecika, niby z nim lepiej ale.... 61 |
Data: Styczen 24 2008 21:29:40 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Scyzoryk |
wiesz to jak z noszeniem tupecika, niby z nim lepiej ale.... ta. a ci co maja kase powinni dupe dolarami wycierac. A co, stac ich... -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 62 |
Data: Styczen 24 2008 22:37:10 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter | ta. no pewnie 63 |
Data: Styczen 25 2008 09:46:10 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 24 Jan 2008 20:05:37 +0100, "Piter" wrote: A co przeszkadza Ci to, żę można płacić mniej? Nie, toraczej tak, że jak ktoś ma włosy rosnące gdzie trzeba, to się strzyże na 1cm długości. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 64 |
Data: Styczen 23 2008 19:35:03 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Przembo | Użytkownik "Piter" napisał I mowisz ze lepsza astra 1.7TD niz vectra 2.5 LPG ? Niezdrowy objaw, powinienes cos z tym zrobic :) Cale szczescie ze mieszkasz w Polsce, bo w przykladowych Niemczech przynajmniej 20% nowych Subaru ma gaz. Swoja droga w bogatszych krajach Cayene na gaz tez sie zdarza. Jesli do tego dodac nowe BMW i Mercedesy na gaz... Przez litosc nie wspomne o pradzie, bo to juz w aucie na prawde nie wypada :D W kazdym razie z tym telepaniem nie powienienes przejsc do porzadku dziennego... Pozdr 65 |
Data: Styczen 23 2008 19:38:17 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Piter | Cale szczescie ze mieszkasz w Polsce, bo w przykladowych Niemczech no cóż, co do prądu to ok ma gigantyczny moment praktycznie od zera także jest ok ;) 66 |
Data: Styczen 23 2008 22:07:57 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie Sąsiad ma zagazowaną Corvete, a brat Mercedesa ML500 :) Uwierz, że ten ML przynajmniej nie stracił na mocy, a podróżuje się nim o wiele taniej. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 67 |
Data: Styczen 24 2008 08:37:04 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Przemek V |
Witam, Już kiedyś te linki wrzucałem ale trudno. Autko chyba nie oryginalne tylko perfekcyjna replika, patrząc po numerach rejestracyjnych. Ktoś miał fantazję ciągnąć się tym z Anglii do Włoch. http://picasaweb.google.com/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#5084500726315979858 http://picasaweb.google.com/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#5084500795035456610 http://picasaweb.google.com/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#5084500880934802546 68 |
Data: Styczen 23 2008 19:46:02 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Arek M |
Czy 1.2T w nowych renówkach nie jest ekonomicznym silnikiem? -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 69 |
Data: Styczen 24 2008 11:47:19 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: mario | Piter napisał(a): no ale to wlasnie bez sensu co piszesz bo:1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji montowanej jesli ktos chce tanio jezdzic to gdy kupi cos z 1.2, 1.4 benz na pokladzie to oszczednosc nie bedzie duza bo autko malo pali a instalacja LPG swoje kosztuje. IMHO bardziej sie oplaca montowac gaz to aut ktore maja silniki 3.0 i wiecej gdzie spalanie masz powyzej 10litrów na 100km. Np. kupujesz Caprice'a z 5.0 lub 5.7 z LPG Poza tym pojemnosc 3.0 to znowu tak duzo? pozdrawiam mario 70 |
Data: Styczen 23 2008 19:50:12 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Arek M |
1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji montowanej do samochodu z turbo? Tzn porównując dwa idnetyczne samochody jeden z turbo drugi bez, czy bedzie roznica w cenie instalacji? Jesli tak to jakiego rzędu. Ja tam sie za dobrze nie znam, ale moze ktos mnie oswieci przy okazji: - turbina napędzana jest przez spaliny - spaliny mieszanki gazu są lżejsze - pozostałe parametry turbiny/silnika pozostają niezmienione Czy to nie powoduje, ze silnik dostaje bardziej w kosc? -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 71 |
Data: Styczen 23 2008 11:00:02 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Adam Adamaszek | Ja tam sie za dobrze nie znam, ale moze ktos mnie oswieci przy okazji: pewnie zalezy od tego, jak bedzie wystrojony, jaka mieszanka, czy parownik wyrobi itd. BTW - http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/ pozdr Adam 72 |
Data: Styczen 23 2008 20:09:42 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: J.F. | On Wed, 23 Jan 2008 19:50:12 +0100, Arek M wrote: - spaliny mieszanki gazu są lżejsze W znikomym stopniu. Mniej wiecej takim samym jak roznice wilgotnosci powietrza. J. 73 |
Data: Styczen 23 2008 20:17:40 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Boombastic | Ja tam sie za dobrze nie znam, ale moze ktos mnie oswieci przy okazji: Ostatnio widziałem posta na forum Subaru, że różnica w temperaturze gazów wylotowych z benzyny i LPG jest znikoma - rzędu 20 stopni przy poziomie 600-800 stopni. http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103259 74 |
Data: Styczen 24 2008 20:18:05 | Temat: Re: LPG do turbo | Autor: Gregorius | Scyzoryk pisze: witam Akurat dziś rozmawiałem dziś z gazownikiem na temat jak gazują się silniki Renault 2.0 16V i 2.0 16V Turbo - stwierdził, że dla 4-gen w sumie bez znaczenia czy turbo czy nie. Na pytanie o koszt dobrej instalacji do tego silnika (o szczegóły i marki gratów w instalacji nie dopytywałem bo rozmowa była tylko rozpoznawcza) rzucił mi cenę 2100 zł dla zwykłego 2.0 16V a z turbo +200-300 zł za wydajniejszy reduktor i wtryski. -- Pozdr. Gregorius |