Grupy dyskusyjne   »   LPG do turbo

LPG do turbo



1 Data: Styczen 23 2008 15:02:34
Temat: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 

witam

1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji montowanej
do samochodu z turbo? Tzn porównując dwa idnetyczne samochody jeden z turbo
drugi bez, czy bedzie roznica w cenie instalacji? Jesli tak to jakiego
rzędu.

2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej
rzędówki??


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550



2 Data: Styczen 23 2008 15:22:22
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Scyzoryk pisze:

2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej rzędówki??

boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

3 Data: Styczen 23 2008 06:26:41
Temat: Re: LPG do turbo
Autor:

On 23 Sty, 15:22, "Marcin J. Kowalczyk"  wrote:

Scyzoryk pisze:

> 2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej
> rzędówki??

boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?


Jaka jest podstawa Twojego twierdzenia ??
Wychowanie na starych VW ??

Alfa Romeo, VW, Subaru - między innymi robiły/ią boxery chłodzone
cieczą.

Pozdro !!

4 Data: Styczen 23 2008 15:41:37
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

 pisze:

2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej
rzędówki??
boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?


Jaka jest podstawa Twojego twierdzenia ??
Wychowanie na starych VW ??

Alfa Romeo, VW, Subaru - między innymi robiły/ią boxery chłodzone
cieczą.

faktycznie - bylem dotychczas swiecie przekonany ze boxer implikuje chlodzenie powietrzem... kazdego dnia cos nowego ;)

5 Data: Styczen 23 2008 14:27:22
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-01-23, Marcin J. Kowalczyk  wrote:

Scyzoryk pisze:
2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej
rzędówki??

boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

To bardzo interesujace, co Pan mowi...

--
Jacek "AMI" Rudowski

6 Data: Styczen 23 2008 15:30:36
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

żartujesz?? Zatrzymałes sie na etapie Garbusa i Zaporożca??


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

7 Data: Styczen 23 2008 19:41:30
Temat: Re: LPG do turbo
Autor:

Scyzoryk  napisał(a):


> boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

żartujesz?? Zatrzymałes sie na etapie Garbusa i Zaporożca??




--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Styczen 23 2008 19:51:30
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Radarro 

Scyzoryk  napisał(a):

żartujesz?? Zatrzymałes sie na etapie Garbusa i Zaporożca??
 
Primo - AFAIR Zaporożec to silnik V 45 stopni. I bardzo ładnie wygląda w
ramie motocyklowej-chopperowej ;)

Po drugie - juz w temacie - gaziarz, ktory mi zakladał LPG do auta ma juz 3
auto z turbo i LPG. Wszystkie ze stajni VW.
miał 2* Vento chyba 1.8 na mechanicznej sprężarce G60 (170km) i hula az
miło.
Ma tez wydumke na bazie VW Golf 1 (!!!) z włozonym silnikiem VAG 1.8 16V
turbo (ale nie wiem czy to seryjne 1.8T, czy sprezarka dołozona) ma ponad
200koni, oczywiscie z LPG, a za bak na paliwo Pb słuzy jakas banka chyba 5
litrów (do odpalania, ma sie rozumieć). R-A-K-I-E-T-A :)
Nie wiem jakie instalki tam ładuje. Vento sa starsze to moze 2gen, do
golfizny raczej sekwencja. Nie dopytałem.
 
Kiedys jak miałem faze na Saaba turbo to mówi, ze powinen sobie z tym
poradzić.
Pracuje w łodzkiem, Wieruszów, 90 km od Wrocławia. Daj znac na priv jak
chcialbys namiary.

Radarro i Touring
M52B20 LPG :) DW - EWE - niedługo SG

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Styczen 23 2008 20:17:16
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Radarro 

Radarro  napisał(a):

Ma tez wydumke na bazie VW Golf 1 (!!!) z włozonym silnikiem VAG 1.8 16V
turbo (ale nie wiem czy to seryjne 1.8T, czy sprezarka dołozona)

Errata :)
Oczywiście 1.8 20V :) i musze się kiedys dokładnie o tą moc dopytać też.

W każdym razie - jest LPG w turbo VAGach i działa. Koszt montażu pomiedzy
kosztem gazowania 4-cylindrówki i 6 cylindrówki ;) i wszystko zależy od
czujnosci gazownika.. jak zawsze zresztą.

Radarro

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Styczen 23 2008 21:43:09
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Scyzoryk napisał:

boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?


żartujesz?? Zatrzymałes sie na etapie Garbusa i Zaporożca??


Co ma zaporożec do boxera ?? toż to zwyczajna Vka ;P

Pozdro !!

11 Data: Styczen 23 2008 15:31:16
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: MarcinJM 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

Scyzoryk pisze:
2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej rzędówki??

boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

Jesli chodzi o air cooled, to nie ma problemu: spaliny, olej silnikowy. Jka sie pomysli to nie jest tak zle :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

12 Data: Styczen 23 2008 15:33:05
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


Jesli chodzi o air cooled, to nie ma problemu: spaliny, olej silnikowy.
Jka sie pomysli to nie jest tak zle :)

dokladnie. Widzialem kilka sztuk garbusów z LPG. Nie jest to" rutynowa
"konstrukcja ale da sie ;)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

13 Data: Styczen 23 2008 14:37:50
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 23 Jan 2008 15:33:05 +0100, Scyzoryk napisał(a):

Jesli chodzi o air cooled, to nie ma problemu: spaliny, olej silnikowy.
Jka sie pomysli to nie jest tak zle :)

dokladnie. Widzialem kilka sztuk garbusów z LPG. Nie jest to" rutynowa
"konstrukcja ale da sie ;)

a to, że jest to w Polsce nielegalne, to już jak zwykle mały pikuś..
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

14 Data: Styczen 23 2008 16:00:05
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: MarcinJM 

Waldek Godel pisze:

a to, że jest to w Polsce nielegalne, to już jak zwykle mały pikuś..

Bo tobie sie tak wydaje?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

15 Data: Styczen 23 2008 18:52:02
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Worek 

Bo tobie sie tak wydaje?

Moze bardziej kulturalnie byloby zapytac dlaczego?
Bo butla z gazem musi byc za silnikiem!

Pozdrawiam

Worek

16 Data: Styczen 23 2008 19:26:33
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: MarcinJM 

Worek pisze:

Bo tobie sie tak wydaje?

Moze bardziej kulturalnie byloby zapytac dlaczego?
Bo butla z gazem musi byc za silnikiem!

A ktoryz to przepis tak stanowi?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

17 Data: Styczen 23 2008 19:32:33
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: MarcinJM 

Worek pisze:

Bo tobie sie tak wydaje?

Moze bardziej kulturalnie byloby zapytac dlaczego?
Bo butla z gazem musi byc za silnikiem!

"2. Zbiorniki (butle) powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe."
(...)
"8. Zabrania się instalowania zbiorników (butli) w części przedniej pojazdu oraz w komorze silnika."


To wszystko co mowi rozporzedzenie

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

18 Data: Styczen 23 2008 21:45:26
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik MarcinJM napisał:


"8. Zabrania się instalowania zbiorników (butli) w części przedniej pojazdu oraz w komorze silnika."


To wszystko co mowi rozporzedzenie


Za siedzeniem pasuje jak ulał ;)

Pozdro !!

PS:
Ładny chłopak ten Wasz Ryś :)

19 Data: Styczen 23 2008 21:49:48
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


Za siedzeniem pasuje jak ulał ;)

dokladnie. Tak samo mialem w Skodzie 120. Zbiornik za siedzeniem i
instalacja w pelni legalna.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

20 Data: Styczen 24 2008 10:25:29
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 23 Jan 2008 18:52:02 +0100, "Worek"
wrote:

Moze bardziej kulturalnie byloby zapytac dlaczego?
Bo butla z gazem musi byc za silnikiem!

Nie musi.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Styczen 24 2008 10:25:18
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 23 Jan 2008 14:37:50 +0000, Waldek Godel
 wrote:

dokladnie. Widzialem kilka sztuk garbusów z LPG. Nie jest to" rutynowa
"konstrukcja ale da sie ;)

a to, że jest to w Polsce nielegalne, to już jak zwykle mały pikuś..

Jak zwykle, pierdzielisz Walduś bez krzty wiedzy.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Styczen 23 2008 15:36:42
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: dudley 

Marcin J. Kowalczyk wygenerował/a w  taki
oto ciąg znaków:

boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

Popytaj garbusiarzy jak montują LPG w swoich autach...
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
oliwkowa vectra B + LPG
oklejona

23 Data: Styczen 23 2008 15:39:50
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

dudley pisze:

boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

Popytaj garbusiarzy jak montują LPG w swoich autach...

sa na to patenty, ale to wybitna rzezba, i nie wiem czy do konca legalna.

24 Data: Styczen 23 2008 16:02:02
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: MarcinJM 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

dudley pisze:
boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

Popytaj garbusiarzy jak montują LPG w swoich autach...

sa na to patenty, ale to wybitna rzezba, i nie wiem czy do konca legalna.

Zadna rzezba. Mialem w garbie instalacje grzana olejem silnikowym. Olej zabrany z chlodnicy oleju. Mialem obawy go do trwalosci membran, ale po dlugim czasie rozebralem i bylo ok.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

25 Data: Styczen 23 2008 17:30:44
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 23.01.2008 Marcin J. Kowalczyk  napisał/a:

Scyzoryk pisze:
2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej
rzędówki??

boxer to silnik chlodzony powietrzem - jak chcesz ogrzac reduktor?

Ale masz coś na swoją obronę ;-) ?

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

26 Data: Styczen 23 2008 16:06:34
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości

witam

1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji montowanej do samochodu z turbo? Tzn porównując dwa idnetyczne samochody jeden z turbo drugi bez, czy bedzie roznica w cenie instalacji? Jesli tak to jakiego rzędu.

2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej rzędówki??

Na forum Subaru SIP jest koleś co podobno zrobił instalkę do wersji turbo i dobrze działa.

27 Data: Styczen 23 2008 19:38:59
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Przembo 

Użytkownik "Boombastic"  napisał

Na forum Subaru SIP jest koleś co podobno zrobił instalkę do wersji turbo
i dobrze działa.

Scyzoryk powinien zapytac czy ktos zna jakiegos uzytkownika szuwarka turbo z
LPG, lub jakis warsztat gdzie potrafia do niego odpowiednia i odpowiednio
instalacje zamontowac.

Z tym "dobrze dziala" to roznie bywa, pamietam jakis czas temu ktos sie
chwalil, ze ma 1.8T w jakims VAGu i dobrze dziala IIg...

Pozdr

28 Data: Styczen 23 2008 19:51:29
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


Scyzoryk powinien zapytac czy ktos zna jakiegos uzytkownika szuwarka turbo
z
LPG, lub jakis warsztat gdzie potrafia do niego odpowiednia i odpowiednio
instalacje zamontowac.

juz chyba nic sie nie dowiem w temacie bo strasznie zboczył ;)

prosciej chyba bedzie podzwonic po gazownikach jak oni sie na to zapatruja.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

29 Data: Styczen 23 2008 20:07:11
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Przembo 

Użytkownik "Scyzoryk"  napisał

Scyzoryk powinien zapytac czy ktos zna jakiegos uzytkownika szuwarka
turbo z
LPG, lub jakis warsztat gdzie potrafia do niego odpowiednia i odpowiednio
instalacje zamontowac.

juz chyba nic sie nie dowiem w temacie bo strasznie zboczył ;)

prosciej chyba bedzie podzwonic po gazownikach jak oni sie na to
zapatruja.

Ja na Twoim miejscu podazylbym tropem podanym przez Boombastica, a dopiero
potem dzwonil zadajac przy okazji konkretniejsze pytania. Jesli w tamtym
Subaru instalacja jest dobrze zalozona, a jego uzytkownik udziela sie na
forum to masz spore szanse poznac potencjalne zrodla problemow i szczegolnie
pod tym katem podejsc gazownikow.

Pozdr

PS. Jak bedziesz dzwonil nie pomin Goduli 4200-5100 do turbo 4cyl.

30 Data: Styczen 23 2008 20:21:41
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Boombastic 

Ja na Twoim miejscu podazylbym tropem podanym przez Boombastica, a dopiero potem dzwonil zadajac przy okazji konkretniejsze pytania. Jesli w tamtym Subaru instalacja jest dobrze zalozona, a jego uzytkownik udziela sie na forum to masz spore szanse poznac potencjalne zrodla problemow i szczegolnie pod tym katem podejsc gazownikow.

Linka już podałem, podaję jeszcze raz http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103259
Zreszta na forum jest długi watek o LPG. Ja bym tam nie dał byle komu do zrobienia gazu, ba, w ogóle nad tym nie myślę.

31 Data: Styczen 23 2008 20:52:57
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


Linka już podałem, podaję jeszcze raz
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103259
Zreszta na forum jest długi watek o LPG. Ja bym tam nie dał byle komu do
zrobienia gazu, ba, w ogóle nad tym nie myślę.

ja mam jak do tej pory same dobre doswiadczenia z gazem. Przeczytalem to i
widze ze Leśnikach wiekszych problemow nie ma, wystarczy zeby ktos zrobil to
starannie.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

32 Data: Styczen 23 2008 23:29:56
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Jurand 

"Przembo"  wrote in message

Użytkownik "Scyzoryk"  napisał
>> Scyzoryk powinien zapytac czy ktos zna jakiegos uzytkownika szuwarka
>> turbo z
>> LPG, lub jakis warsztat gdzie potrafia do niego odpowiednia i
> > odpowiednio  instalacje zamontowac.
>
> juz chyba nic sie nie dowiem w temacie bo strasznie zboczył ;)
>
> prosciej chyba bedzie podzwonic po gazownikach jak oni sie na to
> zapatruja.

Ja na Twoim miejscu podazylbym tropem podanym przez Boombastica, a
dopiero  potem dzwonil zadajac przy okazji konkretniejsze pytania. Jesli
w tamtym  Subaru instalacja jest dobrze zalozona, a jego uzytkownik
udziela sie na  forum to masz spore szanse poznac potencjalne zrodla
problemow i szczegolnie  pod tym katem podejsc gazownikow.

Pozdr

PS. Jak bedziesz dzwonil nie pomin Goduli 4200-5100 do turbo 4cyl.

Chyba Cię cycki swędzą, jak chcesz do turbo zakładać instalkę u Goduli,
która gdzie indziej kosztuje 60% tej ceny...

Do turbo zakłada się kombinację STAG 300 + wtryski Valtec + bardzo wydajny
reduktor z ciśnieniem conajmniej 2 bary i święty spokój.

Jurand.

33 Data: Styczen 24 2008 17:24:16
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Przembo 

Użytkownik "Jurand"  napisał

PS. Jak bedziesz dzwonil nie pomin Goduli 4200-5100 do turbo 4cyl.

Chyba Cię cycki swędzą, jak chcesz do turbo zakładać instalkę u Goduli,
która gdzie indziej kosztuje 60% tej ceny...

Oczekiwalem podobnego oburzenia na cene instalki...

Do turbo zakłada się kombinację STAG 300 + wtryski Valtec + bardzo wydajny
reduktor z ciśnieniem conajmniej 2 bary i święty spokój.

.... bo to moze sprowokowac osoby lepiej obeznane w temacie :D

Pozdr

34 Data: Styczen 24 2008 17:18:36
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Marek Wegner 

Witam,

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości


Z tym "dobrze dziala" to roznie bywa, pamietam jakis czas temu ktos sie
chwalil, ze ma 1.8T w jakims VAGu i dobrze dziala IIg...

to chyba ja, ale nie tylko mi dobrze dziala - 1,8T silnik AUM:-)

--
Pozdrawiam
Marek W.

35 Data: Styczen 24 2008 17:28:15
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Przembo 

Użytkownik "Marek Wegner"  napisał

Z tym "dobrze dziala" to roznie bywa, pamietam jakis czas temu ktos sie
chwalil, ze ma 1.8T w jakims VAGu i dobrze dziala IIg...

to chyba ja, ale nie tylko mi dobrze dziala - 1,8T silnik AUM:-)

Bardziej w pamiec mi zapadl Pasek 1.8T chip (180-190KM) + LPG IIg, ale
faktycznie cos z A3 tez bylo :)

Pozdr

36 Data: Styczen 23 2008 17:21:53
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 


1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji
montowanej
do samochodu z turbo? Tzn porównując dwa idnetyczne samochody jeden z
turbo drugi bez, czy bedzie roznica w cenie instalacji? Jesli tak to
jakiego rzędu.

2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do
zwykłej rzędówki??

bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto które
domyślnie jest nieekonomiczny autem, a potem poszukują metody na
oszczędzenie tak samo montaż powyżej w np 3.0l
jak potrzeba auta co mało spala to albo faktycznie gaz ale pojemność do 1,6
albo małolitrażówkę albo diesla

37 Data: Styczen 23 2008 17:25:31
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto
które
domyślnie jest nieekonomiczny autem, a potem poszukują metody na
oszczędzenie tak samo montaż powyżej w np 3.0l
jak potrzeba auta co mało spala to albo faktycznie gaz ale pojemność do
1,6 albo małolitrażówkę albo diesla

dziekuje. Przyjalem do wiadomosci. A teraz moze cos na temat??


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

38 Data: Styczen 23 2008 08:30:22
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Adam Adamaszek 

bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto które
domyślnie jest nieekonomiczny autem, a potem poszukują metody na
oszczędzenie tak samo montaż powyżej w np 3.0l
jak potrzeba auta co mało spala to albo faktycznie gaz ale pojemność do 1,6
albo małolitrażówkę albo diesla

A nie bierzesz pod uwage tych, co lubia nie tylko sie toczyc, ale tez
dynamiczniej pojezdzic i nie maja zamiaru za ta przyjemnosc
przeplacac?

Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjną instalacją - pali 11-13l
gazu na 100, co daje ponizej 30zl kosztow za przejechane 100km - a to
przy ponad 192KM...

pozdr
Adam

39 Data: Styczen 23 2008 16:34:18
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-01-23, Adam Adamaszek  wrote:

Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjną instalacją - pali 11-13l
gazu na 100, co daje ponizej 30zl kosztow za przejechane 100km - a to
przy ponad 192KM...

A wydruk z hamowni moznaby gdzies obejrzec?

--
Jacek "AMI" Rudowski

40 Data: Styczen 23 2008 17:50:26
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Jacek Rudowski pisze:

On 2008-01-23, Adam Adamaszek  wrote:
Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjną instalacją - pali 11-13l
gazu na 100, co daje ponizej 30zl kosztow za przejechane 100km - a to
przy ponad 192KM...

A wydruk z hamowni moznaby gdzies obejrzec?


pewno tutaj: http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm LOL

41 Data: Styczen 23 2008 19:29:51
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Przembo 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał

Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjną instalacją - pali 11-13l
gazu na 100, co daje ponizej 30zl kosztow za przejechane 100km - a to
przy ponad 192KM...

A wydruk z hamowni moznaby gdzies obejrzec?

pewno tutaj: http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm LOL

To dotyczy instalki IIg, a pytanie bylo o sekwencje. Wiec jak z tym
wydrukiem?
Czy wykres z badania niesprawnego silnika na noPb bedzie potwierdzeniem, ze
benzyna nie nadaje sie jako paliwo do auta???

Cytat z tej samej strony:
"Sportowa instalacja gazowa to instalacja IV generacji, która może być
dostrojona tak, by uzyskać parametry podobne lub nawet lepsze niż przy
zasilaniu benzyną."

Pozdr

42 Data: Styczen 23 2008 17:35:53
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


A nie bierzesz pod uwage tych, co lubia nie tylko sie toczyc, ale tez
dynamiczniej pojezdzic i nie maja zamiaru za ta przyjemnosc
przeplacac?

Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjną instalacją - pali 11-13l
gazu na 100, co daje ponizej 30zl kosztow za przejechane 100km - a to
przy ponad 192KM...

***

e tam. Lepiej bulic za ta sama jazde dwa razy tyle. Tylko dlatego ze masz
silnik 3,0 :) Ci co maja duzy silnik albo turbo nie maja prawa oszczedzac :)

Kolega np nie bierze pod uwage ze zgazowanym 2,0 turbo mozna jezdzic przy
tych samych kosztach co 1,6 na benzynce. Roznicy w przyjemnosciz jazdy tez
nie dostrzega. Bo przyjemnosc to tylko dla tych co sa w stanie wykarmic 3
litry benzyna i to do tego najlepiej 98 bo nie wypada lac 95 <LOL>


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

43 Data: Styczen 23 2008 17:48:49
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 

e tam. Lepiej bulic za ta sama jazde dwa razy tyle. Tylko dlatego ze masz
silnik 3,0 :) Ci co maja duzy silnik albo turbo nie maja prawa oszczedzac
:)

Kolega np nie bierze pod uwage ze zgazowanym 2,0 turbo mozna jezdzic przy
tych samych kosztach co 1,6 na benzynce. Roznicy w przyjemnosciz jazdy tez
nie dostrzega. Bo przyjemnosc to tylko dla tych co sa w stanie wykarmic 3
litry benzyna i to do tego najlepiej 98 bo nie wypada lac 95 <LOL>

a w jakiej cenie stoją 1,6 benzyna a w jakiej 2,0 T

44 Data: Styczen 23 2008 17:52:28
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


a w jakiej cenie stoją 1,6 benzyna a w jakiej 2,0 T


co to za pytanie??

za 15tys mozna kupić jeden i drugi. Ciut wyraźniej??


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

45 Data: Styczen 23 2008 18:13:06
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 

za 15tys mozna kupić jeden i drugi. Ciut wyraźniej.

przykładowo
staruszek 1,6: 1500 zł
staruszek 2,0T: 15000zł
nówka 1,6: ~50000zł
nówka 2,0T: ~200000zł

już wiesz o czym mówię ?

46 Data: Styczen 23 2008 19:05:43
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


przykładowo
staruszek 1,6: 1500 zł
staruszek 2,0T: 15000zł

:) zanim cos napiszesz popatrz na ogloszenia <lol>



Audi A3

http://moto.allegro.pl/item296230699_audi_a_3_1_8_5v_turbo_4_x_pp_klimatr.html
http://moto.allegro.pl/item297035276_a3_110_km_1_9_tdi_bezwypadkowy_xenon_17alu.html
http://moto.allegro.pl/item295567294_audi_a3_1_6_16v_100km.html



subaru imprea
http://moto.allegro.pl/item297586071_subaru_impreza_turbo_.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4157417

forester
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3892252
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3916514


Octavia
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4040148
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4194572
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4169300

chcesz więcej przykładów

porownuje dokladnie te same autka w podobnym stanie i podobne roczniki.
Roznicy w cenia nie ma wcale lub jest pomijamnie niewielka.




nówka 1,6: ~50000zł
nówka 2,0T: ~200000zł

już wiesz o czym mówię ?

zupełnie nie wiem o czym mówisz. Chyba sam nie wiesz. Porównujesz Peugeota
307 do Audi A6 ??

wg cennika roznica na przykladowym A4 kombi miedzy 1,6 a 1,8T jest 20tys.
Gdzie ta 4-ro krotność :)

http://audi.auto.com.pl/nowe/cennik.php


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

47 Data: Styczen 23 2008 20:00:10
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Radarro 

Adam Adamaszek  napisał(a):

Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjn=B1 instalacj=B1 - pali 11-13l
gazu na 100, co daje ponizej 30zl kosztow za przejechane 100km - a to
przy ponad 192KM...

OT na maxa, ale tyle to mi pali 2.0 w e36 w gazie...
110-120- 10-11 litrów
140-160 ciągiem na A4 - 14.4 ostatnio

Ale ogólnie sie z teza zgadzam - można gazować - GAZUJ ;)*
* - nie dotyczy serii M w Bmkach :p
Pozdro!
Radarro i Touring

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

48 Data: Styczen 23 2008 20:23:25
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Seba 

Na przyklad - takie BMW 328i z sekwencyjna instalacja
pali 11-13l gazu na 100, co daje ponizej 30zl kosztow za
przejechane 100km - a to przy ponad 192KM...

OT na maxa, ale tyle to mi pali 2.0 w e36 w gazie...

No dajze spokoj - przeciez ostatnio byl watek o silnikach HEMI - to
one prawie tyle pala i to tylko przypadku brutalnego traktowania w
zakorkowanym miescie ... .

:)

 

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

49 Data: Styczen 23 2008 12:30:12
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Adam Adamaszek 

OT na maxa, ale tyle to mi pali 2.0 w e36 w gazie...
110-120- 10-11 litrów
140-160 ciągiem na A4 - 14.4 ostatnio

No wlasnie 2.5 z vanosem jest w stanie spalic mniej, niz Twoje 2.0 :)

* - nie dotyczy serii M w Bmkach :p

A to dlaczego? :)

pozdr!
Adam

50 Data: Styczen 23 2008 18:34:57
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jan 2008 17:21:53 +0100,  Piter wrote:

bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto które
domyślnie jest nieekonomiczny autem, a potem poszukują metody na
oszczędzenie tak samo montaż powyżej w np 3.0l

Bo po zagazowaniu robi sie auto ekonomiczne :-)
Jedyny dylemat to czy 2.0T, czy 3.0 - co sie lepiej zagazuje :-)


jak potrzeba auta co mało spala to albo faktycznie gaz ale pojemność do 1,6
albo małolitrażówkę albo diesla

I mowisz ze lepsza astra 1.7TD niz vectra 2.5 LPG ?

J.

51 Data: Styczen 23 2008 19:02:15
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Wed, 23 Jan 2008 17:21:53 +0100,  Piter wrote:
bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto
które
domyślnie jest nieekonomiczny autem, a potem poszukują metody na
oszczędzenie tak samo montaż powyżej w np 3.0l

Bo po zagazowaniu robi sie auto ekonomiczne :-)
Jedyny dylemat to czy 2.0T, czy 3.0 - co sie lepiej zagazuje :-)


jak potrzeba auta co mało spala to albo faktycznie gaz ale pojemność do
1,6
albo małolitrażówkę albo diesla

I mowisz ze lepsza astra 1.7TD niz vectra 2.5 LPG ?

nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie
zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to mnie
telepie

52 Data: Styczen 23 2008 19:15:27
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 



zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to mnie
telepie

a czy w tym watku ktokolwiek wspomnial o nowym subaru czy posche??


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

53 Data: Styczen 23 2008 19:24:42
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 

zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to
mnie telepie

a czy w tym watku ktokolwiek wspomnial o nowym subaru czy posche??

a czy ktoś wspominał że o Audi A3 ;/ to działa w obie strony

54 Data: Styczen 23 2008 19:43:16
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


a czy ktoś wspominał że o Audi A3 ;/ to działa w obie strony

ale nie czepiaj sie bo Ty nie napisales w tym watku nic na temat. Pytanie
dotyczyło roznicy kosztow instalacji gazowej bez podania w jakim
samochodzie. Nie wiesz jakie auto mam na mysli i nie to jest tutaj istota.
Jak juz nic ciekawego nie masz do powiedzenia to moze odpusc.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

55 Data: Styczen 23 2008 19:27:41
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Boombastic 

nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to mnie telepie

Bo?

56 Data: Styczen 23 2008 19:30:01
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie
zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to
mnie telepie

Bo?

bo takie auta są do czegoś przeznaczone, i tym czymś nie jest ekonomiczna
jazda

57 Data: Styczen 23 2008 19:47:06
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


bo takie auta są do czegoś przeznaczone, i tym czymś nie jest ekonomiczna
jazda

a moze ekologiczna?? O tym nie myslisz??


Taki 3 litrowy Outback do czego wg. ciebie jest przeznaczony?? Do wyścigów??
Czy taki forester?? Jak po założeniu gazu bedzie przyspiszał w 7 zamiast 6s
to straci bardzo duzo na funkcjonalności??


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

58 Data: Styczen 23 2008 20:14:31
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Boombastic 

Bo?

bo takie auta są do czegoś przeznaczone, i tym czymś nie jest ekonomiczna jazda

To jest normalna kupa blach do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Żaden prom kosmiczny. Jak ktoś chce jeździć oszczędnie to jeśli tylko technika nie przeszkadza (a juz turbo nie przeszkadza i dobrze działa z LPG) to ja nie widzę przeszkód. I tak niektóre elementy eksploatacyjne są czasem kilkukrotnie droższe niż do popularnych aut, więc nie widze sensu brandzlowania się faktem, że one potrafia sporo spalić. Takie Subaru turbo kupisz nowe w cenie bardzo dobrze wyposażonego komprakta. Po co od razu dorabiać dziwną ideologię.
Czy ty myslisz, że ja jadąc Foresterem turbo pałuje ciągle na maxa? W normalnych ruchu nie ma szans na wykorzystanie jego parametrów. A przy dużych przebiegach spalanie zaczyna być upierdliwe.
Gwoli ścisłości ja robię roczne małe przebiegi, bo się rozkładaja na kilka pojazdów, więc jego spore spalanie mi wisi, nie myśle w ogóle nad LPG. Ale gdybym miał tłuc rocznie ze 20-30 kkm to byłaby to ciekawa alternatywa.

59 Data: Styczen 24 2008 10:27:32
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 23 Jan 2008 19:30:01 +0100, "Piter"  wrote:

Bo?

bo takie auta są do czegoś przeznaczone, i tym czymś nie jest ekonomiczna
jazda

A co przeszkadza Ci to, żę można płacić mniej?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

60 Data: Styczen 24 2008 20:05:37
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 

A co przeszkadza Ci to, żę można płacić mniej?

wiesz to jak z noszeniem tupecika, niby z nim lepiej ale....

61 Data: Styczen 24 2008 21:29:40
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Scyzoryk 


wiesz to jak z noszeniem tupecika, niby z nim lepiej ale....

ta.

a ci co maja kase powinni dupe dolarami wycierac. A co, stac ich...


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

62 Data: Styczen 24 2008 22:37:10
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 

ta.

a ci co maja kase powinni dupe dolarami wycierac. A co, stac ich...

no pewnie

63 Data: Styczen 25 2008 09:46:10
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 24 Jan 2008 20:05:37 +0100, "Piter"  wrote:

A co przeszkadza Ci to, żę można płacić mniej?

wiesz to jak z noszeniem tupecika, niby z nim lepiej ale....

Nie, toraczej tak, że jak ktoś ma włosy rosnące gdzie trzeba, to się
strzyże na 1cm długości.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

64 Data: Styczen 23 2008 19:35:03
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Przembo 

Użytkownik "Piter"  napisał

I mowisz ze lepsza astra 1.7TD niz vectra 2.5 LPG ?

nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie
zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to mnie
telepie

Niezdrowy objaw, powinienes cos z tym zrobic :)

Cale szczescie ze mieszkasz w Polsce, bo w przykladowych Niemczech
przynajmniej 20% nowych Subaru ma gaz. Swoja droga w bogatszych krajach
Cayene na gaz tez sie zdarza. Jesli do tego dodac nowe BMW i Mercedesy na
gaz... Przez litosc nie wspomne o pradzie, bo to juz w aucie na prawde nie
wypada :D W kazdym razie z tym telepaniem nie powienienes przejsc do
porzadku dziennego...

Pozdr

65 Data: Styczen 23 2008 19:38:17
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Piter 

Cale szczescie ze mieszkasz w Polsce, bo w przykladowych Niemczech
przynajmniej 20% nowych Subaru ma gaz. Swoja droga w bogatszych krajach
Cayene na gaz tez sie zdarza. Jesli do tego dodac nowe BMW i Mercedesy na
gaz... Przez litosc nie wspomne o pradzie, bo to juz w aucie na prawde nie
wypada :D W kazdym razie z tym telepaniem nie powienienes przejsc do
porzadku dziennego...

no cóż,
co do prądu to ok ma gigantyczny moment praktycznie od zera także jest ok ;)

66 Data: Styczen 23 2008 22:07:57
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Piter  m.in. napisał(a)::

nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie
zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to mnie
telepie

Sąsiad ma zagazowaną Corvete, a brat Mercedesa ML500 :)
Uwierz, że ten ML przynajmniej nie stracił na mocy, a podróżuje się nim o
wiele taniej.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

67 Data: Styczen 24 2008 08:37:04
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Witam,

W poście
Piter  m.in. napisał(a)::

nie no vectra to jeszcze ok, jak jakieś stare bmw to też jestem w stanie
zrozumieć, ale jak słyszę o zagazowanym subaru czy porsche (nowym) to
mnie
telepie

Sąsiad ma zagazowaną Corvete, a brat Mercedesa ML500 :)
Uwierz, że ten ML przynajmniej nie stracił na mocy, a podróżuje się nim o
wiele taniej.

Już kiedyś te linki wrzucałem ale trudno. Autko chyba nie oryginalne tylko
perfekcyjna replika, patrząc po numerach rejestracyjnych. Ktoś miał fantazję
ciągnąć się tym z Anglii do Włoch.

http://picasaweb.google.com/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#5084500726315979858

http://picasaweb.google.com/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#5084500795035456610

http://picasaweb.google.com/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#5084500880934802546

68 Data: Styczen 23 2008 19:46:02
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Arek M 



bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto które domyślnie jest nieekonomiczny autem,

Czy 1.2T w nowych renówkach nie jest ekonomicznym silnikiem?

--
PozdrawiAM!
volvo S60T5 250KM/350Nm

69 Data: Styczen 24 2008 11:47:19
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: mario 

Piter napisał(a):

1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji montowanej
do samochodu z turbo? Tzn porównując dwa idnetyczne samochody jeden z turbo drugi bez, czy bedzie roznica w cenie instalacji? Jesli tak to jakiego rzędu.

2) Czy silnik bokser jakoś wpływa na koszt instalacji w stosunku do zwykłej rzędówki??

bez obrazy ale nie kumam ludzi co zakładają lpg do turbo, kupują auto które domyślnie jest nieekonomiczny autem, a potem poszukują metody na oszczędzenie tak samo montaż powyżej w np 3.0l
jak potrzeba auta co mało spala to albo faktycznie gaz ale pojemność do 1,6 albo małolitrażówkę albo diesla
no ale to wlasnie bez sensu co piszesz bo:
jesli ktos chce tanio jezdzic to gdy kupi cos z 1.2, 1.4 benz na pokladzie to oszczednosc nie bedzie duza bo autko malo pali a instalacja LPG swoje kosztuje. IMHO bardziej sie oplaca montowac gaz to aut ktore maja silniki 3.0 i wiecej gdzie spalanie masz powyzej 10litrów na 100km.
Np. kupujesz Caprice'a z 5.0 lub 5.7 z LPG
Poza tym pojemnosc 3.0 to znowu tak duzo?

pozdrawiam
mario

70 Data: Styczen 23 2008 19:50:12
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Arek M 


1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji montowanej do samochodu z turbo? Tzn porównując dwa idnetyczne samochody jeden z turbo drugi bez, czy bedzie roznica w cenie instalacji? Jesli tak to jakiego rzędu.


Ja tam sie za dobrze nie znam, ale moze ktos mnie oswieci przy okazji:
- turbina napędzana jest przez spaliny
- spaliny mieszanki gazu są lżejsze
- pozostałe parametry turbiny/silnika pozostają niezmienione

Czy to nie powoduje, ze silnik dostaje bardziej w kosc?

--
PozdrawiAM!
volvo S60T5 250KM/350Nm

71 Data: Styczen 23 2008 11:00:02
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Adam Adamaszek 

Ja tam sie za dobrze nie znam, ale moze ktos mnie oswieci przy okazji:
- turbina napędzana jest przez spaliny
- spaliny mieszanki gazu są lżejsze
- pozostałe parametry turbiny/silnika pozostają niezmienione

Czy to nie powoduje, ze silnik dostaje bardziej w kosc?

pewnie zalezy od tego, jak bedzie wystrojony, jaka mieszanka, czy
parownik wyrobi itd.

BTW - http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/

pozdr
Adam

72 Data: Styczen 23 2008 20:09:42
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jan 2008 19:50:12 +0100,  Arek M wrote:

- spaliny mieszanki gazu są lżejsze

W znikomym stopniu. Mniej wiecej takim samym jak roznice wilgotnosci
powietrza.

J.

73 Data: Styczen 23 2008 20:17:40
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Boombastic 

Ja tam sie za dobrze nie znam, ale moze ktos mnie oswieci przy okazji:
- turbina napędzana jest przez spaliny
- spaliny mieszanki gazu są lżejsze
- pozostałe parametry turbiny/silnika pozostają niezmienione

Ostatnio widziałem posta na forum Subaru, że różnica w temperaturze gazów wylotowych z benzyny i LPG jest znikoma - rzędu 20 stopni przy poziomie 600-800 stopni. http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103259

74 Data: Styczen 24 2008 20:18:05
Temat: Re: LPG do turbo
Autor: Gregorius 

Scyzoryk pisze:

witam

1) Czy jest różnica w kosztach, trudności montarzu itd. sekwencji montowanej do samochodu z turbo? Tzn porównując dwa idnetyczne samochody jeden z turbo drugi bez, czy bedzie roznica w cenie instalacji? Jesli tak to jakiego rzędu.

Akurat dziś rozmawiałem dziś z gazownikiem na temat jak gazują się silniki Renault 2.0 16V i 2.0 16V Turbo - stwierdził, że dla 4-gen w sumie bez znaczenia czy turbo czy nie. Na pytanie o koszt dobrej instalacji do tego silnika (o szczegóły i marki gratów w instalacji nie dopytywałem bo rozmowa była tylko rozpoznawcza) rzucił mi cenę 2100 zł dla zwykłego 2.0 16V a z turbo +200-300 zł za wydajniejszy reduktor i wtryski.

--
Pozdr. Gregorius

LPG do turbo



Grupy dyskusyjne