Grupy dyskusyjne   »   LPG i automatyczna skrzynia biegow - tiptronik

LPG i automatyczna skrzynia biegow - tiptronik



1 Data: Pa?dziernik 04 2007 23:17:36
Temat: LPG i automatyczna skrzynia biegow - tiptronik
Autor: Legato 

Witajcie.

Mam takie pytanko.
Zamierzam zmienić furkę z M626 1,8 + LPG na Nissana Primerę 1,8.
Do wyboru mam furę z automatem - tiptonik.
Wiem, że te skrzynie są wrażliwe na wszelkiego typu "szarpnięcia od silnika".

Chciałbym zamontować LPG.
Czy można zainstalować instalację gazową do samochodu z tego typu skrzynią ?

W grę wchodziła by sekwencja lub blos.
Nie chciałbym potem dawać wiadra kasy za naprawę skrzynki.

A może tylko silnik benzynowy + LPG i nie pchać się w automat z CVT na gazie.

Jaka jest Wasza opinia na ten temat ?

PS
Może ktoś ma Nissana 2,0 z CVT i LPG - jakie wrażenia i spalanie ?


Pozdrawiam
L.



2 Data: Pa?dziernik 05 2007 00:07:03
Temat: Re: LPG i automatyczna skrzynia biegow - tiptronik
Autor: Scyzoryk 


Jaka jest Wasza opinia na ten temat ?

IMO da rade spokojnie to pogodzic. U mnie przelaczenie na gaz ustawione jest
na opadajace obroty i odbywa sie to bez zadnego szarpniecia.


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

3 Data: Pa?dziernik 05 2007 05:09:48
Temat: Odp: LPG i automatyczna skrzynia biegow - tiptronik
Autor: Pirat Drogowy 



Ja na swoim automacie przejechałem juz 30 tysiecy z instalacją gazową , na
razie nie narzekam

4 Data: Pa?dziernik 05 2007 09:35:18
Temat: Re: LPG i automatyczna skrzynia biegow - tiptronik
Autor: Michal k. 

Może ktoś ma Nissana 2,0 z CVT i LPG - jakie wrażenia i spalanie ?

ja mam Nissana Primere p11.144 2.0 z CVT z tiptronicem...
+ BRC 24 Sequent :-)

benzyna spalanie trasa - spokojna jazda do 70-90km/h 7,5 litra
benzyna spalanie trasa - ostra jazda autostrada do 130-160 km/h 9,5 litra
benzyna miasto spalanie (wroclaw korki) do 13,5

gaz - o powyzszych wartosc dodaj 2,5 i wyjdzie spalanie LPG....

instalacja sprawuje sie ok, tak jak pisal scyzor, tez mam ustawione na
opadajace
obroty i przelacza sie niezauwazalnie, spadek mocy w porownaniu do beznyny
jakis tam jest ale i tak z ta skrzynia CVT i niby 140 konikami to to auto
przez skrzynie CVT i zastosowany zmiennik momentu obrotowego jest generalnie
mulaste, za to komfortowe
instalke LPGdopiero miesiac, i bede musial podjechac jeszcze
na regulacje i chyba jakas i kalibracje diodek wskazujacych poziom gazu
bo pokazuja stan jak chca

to juz druga moja primera z automatem, poprzednia byla P10 2.0 115 koni
tez mialem gaz tylko ze brc 2 generacje. spalanie wygladalo podobnie..


M

5 Data: Pa?dziernik 06 2007 00:28:30
Temat: Re: LPG i automatyczna skrzynia biegow - tiptronik
Autor: Legato 


Do pracy mam ~12km-ów.
W zasadzie 500m do E4 potem ~11 km-ów trasa E4 i zjazd na parking.

W sumie rocznie wykonuję ok ~19-20 kkm.

Czy w sekwencjach nie jest tak, że aby układ przełączył się na LPG temperatura cieczy chłodzącej musi przekroczyć jakąś wartość.

Obawiam się takiej sytuacji, że ok pół drogi jechałbym na Pb a drugą cześć na LPG. Oszczędność praktycznie połowiczna biorąc pod uwagę spalanie wg kol. Michała.
Nie wspomnę o zimie.

Nie bez powodu pytałem o BLOS-a.


Pozdrówka
L.

Obecny Mazdacz a przyszły posiadacz Nissana Primery ;)

LPG i automatyczna skrzynia biegow - tiptronik



Grupy dyskusyjne