Grupy dyskusyjne   »   LPG i gaz SC 1.1

LPG i gaz SC 1.1



1 Data: Marzec 09 2009 17:06:52
Temat: LPG i gaz SC 1.1
Autor: dikoj 

Witam,
Ostatnio zaczely sie problemy z  LPG II gen. w SC 1.1. Po zatankowaniu LPG
na stacji Orlen gdzies w trasie  przy  automatycznym przelaczaniu na LPG
auto nie reaguje na gaz. Wciskam pedal do oporu, a obroty spadaja. Odpalenie
przez redukcje biegu, szarpniecie i spadek mocy. Nieraz zalapie. W tej
sytuacji przy recznym przelaczeniu na paliwo i znów na gaz wszystko jest ok.
Pomyslalem, ze to moze kiepskiej jakosci LPG i po wyjezdzeniu zbiornika
zatankowalem na stacji, na której zawsze tankuje. Problemy nie zniknely.
Przelacza sie na LPG, obroty spadaja, nie reaguje na pedal gazu, po recznym
przelaczeniu na benzyne i znów na LPG silnik pracuje poprawnie.
Ktos moze zna diagnoze?

Dikoj



2 Data: Marzec 09 2009 09:17:42
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor:

Bardzo podobne objawy mialem w Lagunie I przy instalce LPG Stag.
Podjechalem do gazownika i czyszczenie wtryskow pomoglo. 15 minut i
kieszen lzejsza o 70zl ;/ Pozdrawiam:)

3 Data: Marzec 09 2009 17:55:03
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor: Ogion 

 pisze:

Bardzo podobne objawy mialem w Lagunie I przy instalce LPG Stag.
Podjechalem do gazownika i czyszczenie wtryskow pomoglo. 15 minut i
kieszen lzejsza o 70zl ;/ Pozdrawiam:)

Fajnie, tylko z.e w 2 generacji nie ma wtrysków ;)

Ale ida;c tym tropem - moz.e filtr gazu sie; zapcha? ?

4 Data: Marzec 09 2009 18:40:22
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor: Karol Y 

Witam,
Ostatnio zaczely sie problemy z  LPG II gen. w SC 1.1. Po zatankowaniu LPG
na stacji Orlen gdzies w trasie  przy  automatycznym przelaczaniu na LPG
auto nie reaguje na gaz. Wciskam pedal do oporu, a obroty spadaja. Odpalenie
przez redukcje biegu, szarpniecie i spadek mocy. Nieraz zalapie. W tej
sytuacji przy recznym przelaczeniu na paliwo i znów na gaz wszystko jest ok.
Pomyslalem, ze to moze kiepskiej jakosci LPG i po wyjezdzeniu zbiornika
zatankowalem na stacji, na której zawsze tankuje. Problemy nie zniknely.
Przelacza sie na LPG, obroty spadaja, nie reaguje na pedal gazu, po recznym
przelaczeniu na benzyne i znów na LPG silnik pracuje poprawnie.
Ktos moze zna diagnoze?

A reduktor daje rade, nie przymarza?

--
Mateusz Bogusz

5 Data: Marzec 09 2009 18:41:33
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

dikoj pisze:
<cut>

Ktos moze zna diagnoze?

Mialem kiedys podobnie - winny byl elektrozawor na butli ktory odmowil wspolpracy. Co ktores przelaczenie sie otwieral a pozniej przestal wogole sie otwierac.

6 Data: Marzec 09 2009 11:08:09
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor:

E, chyba w takim razie to nie instalka II gen., ale w kazdym razie
chodzilo o wtryski. Pozdrawiam:)

7 Data: Marzec 09 2009 19:24:24
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

 pisze:

E, chyba w takim razie to nie instalka II gen., ale w kazdym razie
chodzilo o wtryski. Pozdrawiam:)

Gdzie w II generacji widzisz wtryski?

8 Data: Marzec 09 2009 11:43:06
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor:

Napisalem, ze w takim razie to chyba nie II gen. Ogolnie nie znam sie
na LPG, bo jezdze od niedawna na tym paliwie. Tylko po zapytaniu
gazownika, powiedzial mi, ze czyszczone byly wtryski od gazu. raczej
nie okantowal mnie, bo to dobry znajomy kumpla. Diagnoza byla taka, ze
auto mialo problemy z jazda na gazie, gdyz wczesniej byl pare razy
zatankowany gazem gorszej jakosci i w ogole odklada sie gdzies tam
parafina czy cos. Nie znam sie, tylko chcialem koledze w jakis sposob
nakreslic problem jak bylo to u mnie. Pozdrawiam:)

9 Data: Marzec 09 2009 19:56:07
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

 pisze:

Napisalem, ze w takim razie to chyba nie II gen. Ogolnie nie znam sie
na LPG, bo jezdze od niedawna na tym paliwie. Tylko po zapytaniu
gazownika, powiedzial mi, ze czyszczone byly wtryski od gazu. raczej
nie okantowal mnie, bo to dobry znajomy kumpla. Diagnoza byla taka, ze
auto mialo problemy z jazda na gazie, gdyz wczesniej byl pare razy
zatankowany gazem gorszej jakosci i w ogole odklada sie gdzies tam
parafina czy cos. Nie znam sie, tylko chcialem koledze w jakis sposob
nakreslic problem jak bylo to u mnie. Pozdrawiam:)

Bo Stag to sekwencja i tam masz wtryski.

10 Data: Marzec 09 2009 12:46:37
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor:

Tak, to wiedzialem ze sekwencja - w takim razie jaka to jest generacja
LPG?? Z gory przepraszam za tak banalne pytania i odpowiedzi nieco
malo precyzyjne. Pozdrawiam i dzieki serdeczne za wyjasnienie i
wyprowadzenie niejako z bledu:)

11 Data: Marzec 09 2009 20:56:47
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

 pisze:

Tak, to wiedzialem ze sekwencja - w takim razie jaka to jest generacja
LPG?? Z gory przepraszam za tak banalne pytania i odpowiedzi nieco
malo precyzyjne. Pozdrawiam i dzieki serdeczne za wyjasnienie i
wyprowadzenie niejako z bledu:)

ctrl+c ctrl+v

Opis poszczególnych generacji systemów instalacji gazowych

I generacja sÄ… to instalacje mikserowe przewidziane do samochodów gaĽnikowych, sterowane podciĹ›nieniem z kolektora ssÄ…cego.


II generacja sÄ… to również instalacje mikserowe przeznaczone do samochodów z wtryskiem benzyny sterowane prostÄ… elektronikÄ….


PodstawowÄ… wadÄ… obu tych generacji jest koniecznoć stosowania miksera, czyli zwÄ™żki w układzie dolotowym oraz brak możliwoĹ›ci precyzyjnego sterowania zasilania gazem. Zmniejszenie Ĺ›rednicy dolotu spowodowane założeniem miksera powoduje wzrost oporów dolotu, co skutkuje dużymi stratami mocy silnika.
Jak dużo można stracić montujÄ…c takÄ… instalacjÄ™ do samochodu obrazuje nastÄ™pujÄ…cy wykres BMW-gaz
NastÄ™pna wada tych instalacji wynika z koniecznoĹ›ci montażu miksera miÄ™dzy filtrem powietrza a przepustnicÄ…. Tak długa droga mieszanki od miksera od zaworów to duża iloć mieszanki podatnej na wybuch i zniszczenie elementów układu dolotowego (kolektor ssÄ…cy, obudowa filtra). Efekty takich wybuchów uwidaczniajÄ… siÄ™ szczególnie w samochodach nowoczesnych, w których zastosowano plastikowe kolektory ssÄ…ce szczególnie podatne na zniszczenie.



W III generacji gaz jest podawany w sposób ciÄ…gły za poĹ›rednictwem dysz wtryskowych bezpoĹ›rednio do kolektora ssÄ…cego, co praktycznie zapobiega wybuchom gazu. Wyeliminowanie miksera (zwÄ™żki) umożliwia zachowanie seryjnych parametrów silnika. Za dawkowanie gazu odpowiada sterownik z zaprogramowanymi mapami wtrysku gazu.

W IV generacji zamiast dysz zastosowano elektromagnetyczne wtryskiwacze. KolejnÄ… innowacjÄ… w stosunku do systemów III generacji jest inny sposób sterowania. Sterownik systemu wtrysku gazu bazuje na czasach otwarcia wtryskiwaczy benzynowych co zwiÄ™ksza jego ekonomikÄ™ i precyzjÄ™ działania.

12 Data: Marzec 09 2009 13:11:54
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor:

Czyli wnioskuje, ze zalozona u mnie instalka, to III gen. :) Dzieki za
artykul obrazujacy kazda z generacji LPG - mysle, iz bedzie to
przydatne nie tylko dla mnie. Milego wieczoru:)

13 Data: Marzec 09 2009 21:14:25
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

 pisze:

Czyli wnioskuje, ze zalozona u mnie instalka, to III gen. :) Dzieki za
artykul obrazujacy kazda z generacji LPG - mysle, iz bedzie to
przydatne nie tylko dla mnie. Milego wieczoru:)

OIDP Stag to IV gen

14 Data: Marzec 09 2009 13:33:02
Temat: Re: LPG i gaz SC 1.1
Autor:

:)))) to tym bardziej wielki "BRO" za uswiadomienie mnie w temacie:)
Czytujacy ta grupe pewnie moga miec niezly ubaw, ale do dzis dzien
sadzilem, ze posiadana przeze mnie instalacja, to III gen. Ilez to
jeszcze czlowiek musi sie nauczyc :) Pozdrawiam i wszystkiego dobrego
zycze Marcinie :)))

LPG i gaz SC 1.1



Grupy dyskusyjne