On Sun, 4 Feb 2007 20:53:18 +0100, Hinek wrote:
To nie ma sensu. Poza odcieciem zaplonu nalezaloby w niepracujacych
cylindrach odlaczyc naped zaworow. W przeciwnym wypadku straty beda zbyt
duze. Ponadto wystapia drgania, oraz ryzyko pekniecia bloku wywolane jego
nierownym nagrzewaniem sie.
Hm, a gdyby tak byla sekwencja .. i wylaczac co drugi cykl ?
No, mozna jeszcze przelaczac strony np co sekunde :-)
Niby silnik malo obciazony ma nizsza sprawnosc, wiec mogloby
to cos dac .. ale chyba nikt nie stosuje, nawet na benzynie/GDI.
Swoja droga co zrobic nieuzytymi cylindrami, zakladajac
ze nie mozemy sterowac zaworami, zeby byly najmniejsze straty -
zamknac przepustnice czy otworzyc na maksa ?
J.
4 |
Data: Luty 04 2007 22:34:42 |
Temat: Re: LPG i silnik w układzie V |
Autor: Hinek |
Uzytkownik "J.F." napisal
Swoja droga co zrobic nieuzytymi cylindrami, zakladajac
ze nie mozemy sterowac zaworami, zeby byly najmniejsze straty - zamknac przepustnice czy otworzyc na maksa ?
Najlepiej sprawdzic organoleptycznie. Na przyklad za pomoca
gaznikowego Poloneza :)
Mysle ze mniejsze straty beda przy zamknietej przepustnicy.
Pozdr
--
Hinek
5 |
Data: Luty 05 2007 00:09:27 | Temat: Re: LPG i silnik w układzie V | Autor: Michal |
Niby silnik malo obciazony ma nizsza sprawnosc, wiec mogloby
to cos dac .. ale chyba nikt nie stosuje, nawet na benzynie/GDI.
Swoja droga co zrobic nieuzytymi cylindrami, zakladajac
ze nie mozemy sterowac zaworami, zeby byly najmniejsze straty -
zamknac przepustnice czy otworzyc na maksa ?
To mnie ciekawi co innego, mam auto z tzw. wtryskiem grupowym czyli wtryski podaja paliwo po 2 czy po 3... a gaz sekwencyjny i ciekaw jestem co byloby gdyby ustawic gaz na sekwencje?
Pozdrawiam
6 |
Data: Luty 07 2007 19:20:57 | Temat: Re: LPG i silnik w układzie V | Autor: Boombastic |
Niby silnik malo obciazony ma nizsza sprawnosc, wiec mogloby
to cos dac .. ale chyba nikt nie stosuje, nawet na benzynie/GDI.
W wielocylindrowcach stosuje sie cos takiego, ale nie na zasadzie wylaczania
jednej strony. W warunkach domowych nie do zrobienia.
7 |
Data: Luty 04 2007 21:05:16 | Temat: Re: LPG i silnik w układzie V | Autor: Blyskacz |
podczas jazdy ze stałą predkoćią odcięcie dopływu gazu do jednego z kolektorów?
z analizowanych przeze mnie kiedys rozwiazan fabrycznych :
- nie wylacza sie jednej strony Vki a wybrane cylindry po obu stronach
- po wylaczeniu nastepuje podawanie spalin z pracujacych cylindrow do ukladu ssacego, tak, zeby przeplywaly przez niepracujace - wiadomo o co chodzi...
czy jazda z taką połową silnika zmienjszy spalanie o np. te 30%?
czy wpłynie to na żywotność silnika?
imo w warunkach "domowych" takiej przerobki nie da sie zrobic dobrze a juz napewno nie tanim kosztem i nie tak jak to proponujesz...
pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
| | | |