Grupy dyskusyjne   »   LPG i silnik w układzie V

LPG i silnik w układzie V



1 Data: Luty 04 2007 19:53:03
Temat: LPG i silnik w układzie V
Autor: novax 

Witam,
czy miało by jakiś ekonomiczny sens założenie w silniku z dwoma głowicami i
niezależnymi kolektorami ssacymi dwóch mikserów LPG po jednym na kolektor i
podczas jazdy ze stałą predkoćią odcięcie dopływu gazu do jednego z
kolektorów? czy jazda z taką połową silnika zmienjszy spalanie o np. te 30%?
czy wpłynie to na żywotność silnika?

novax



2 Data: Luty 04 2007 20:53:18
Temat: Re: LPG i silnik w układzie V
Autor: Hinek 

Użytkownik "novax"  napisał


czy miało by jakiś ekonomiczny sens założenie w silniku z dwoma głowicami i niezależnymi kolektorami ssacymi dwóch mikserów LPG po jednym na kolektor i podczas jazdy ze stałą predkoćią odcięcie dopływu gazu do jednego z kolektorów? czy jazda z taką połową silnika zmienjszy spalanie o np. te 30%?

To nie ma sensu. Poza odcieciem zaplonu nalezaloby  w niepracujacych
cylindrach odlaczyc naped zaworow. W przeciwnym wypadku straty beda zbyt
duze. Ponadto wystapia drgania, oraz ryzyko pekniecia bloku wywolane jego
nierownym nagrzewaniem sie.
Pozdr

--
Hinek

3 Data: Luty 04 2007 21:57:47
Temat: Re: LPG i silnik w układzie V
Autor: J.F. 

On Sun, 4 Feb 2007 20:53:18 +0100,  Hinek wrote:

To nie ma sensu. Poza odcieciem zaplonu nalezaloby  w niepracujacych
cylindrach odlaczyc naped zaworow. W przeciwnym wypadku straty beda zbyt
duze. Ponadto wystapia drgania, oraz ryzyko pekniecia bloku wywolane jego
nierownym nagrzewaniem sie.

Hm, a gdyby tak byla sekwencja .. i wylaczac co drugi cykl ?
No, mozna jeszcze przelaczac strony np co sekunde :-)

Niby silnik malo obciazony ma nizsza sprawnosc, wiec mogloby
to cos dac .. ale chyba nikt nie stosuje, nawet na benzynie/GDI.

Swoja droga co zrobic nieuzytymi cylindrami, zakladajac
ze nie mozemy sterowac zaworami, zeby byly najmniejsze straty -
zamknac przepustnice czy otworzyc na maksa ?

 
J.

4 Data: Luty 04 2007 22:34:42
Temat: Re: LPG i silnik w układzie V
Autor: Hinek 

Uzytkownik "J.F."  napisal


Swoja droga co zrobic nieuzytymi cylindrami, zakladajac
ze nie mozemy sterowac zaworami, zeby byly najmniejsze straty - zamknac przepustnice czy otworzyc na maksa ?
Najlepiej sprawdzic organoleptycznie. Na przyklad za pomoca
gaznikowego Poloneza :)
Mysle ze mniejsze straty beda przy zamknietej przepustnicy.
Pozdr

--
Hinek

5 Data: Luty 05 2007 00:09:27
Temat: Re: LPG i silnik w układzie V
Autor: Michal 


Niby silnik malo obciazony ma nizsza sprawnosc, wiec mogloby
to cos dac .. ale chyba nikt nie stosuje, nawet na benzynie/GDI.

Swoja droga co zrobic nieuzytymi cylindrami, zakladajac
ze nie mozemy sterowac zaworami, zeby byly najmniejsze straty -
zamknac przepustnice czy otworzyc na maksa ?


To mnie ciekawi co innego, mam auto z tzw. wtryskiem grupowym czyli wtryski podaja paliwo po 2 czy po 3... a gaz sekwencyjny i ciekaw jestem co byloby gdyby ustawic gaz na sekwencje?


Pozdrawiam

6 Data: Luty 07 2007 19:20:57
Temat: Re: LPG i silnik w układzie V
Autor: Boombastic 

Niby silnik malo obciazony ma nizsza sprawnosc, wiec mogloby
to cos dac .. ale chyba nikt nie stosuje, nawet na benzynie/GDI.

W wielocylindrowcach stosuje sie cos takiego, ale nie na zasadzie wylaczania
jednej strony. W warunkach domowych nie do zrobienia.

7 Data: Luty 04 2007 21:05:16
Temat: Re: LPG i silnik w układzie V
Autor: Blyskacz 

podczas jazdy ze stałą predkoćią odcięcie dopływu gazu do jednego z kolektorów?
z analizowanych przeze mnie kiedys rozwiazan fabrycznych :
- nie wylacza sie jednej strony Vki a wybrane cylindry po obu stronach
- po wylaczeniu nastepuje podawanie spalin z pracujacych cylindrow do ukladu ssacego, tak, zeby przeplywaly przez niepracujace  - wiadomo o co chodzi...

czy jazda z taką połową silnika zmienjszy spalanie o np. te 30%?
czy wpłynie to na żywotność silnika?
imo w warunkach "domowych" takiej przerobki nie da sie zrobic dobrze a juz napewno nie tanim kosztem i nie tak jak to proponujesz...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

LPG i silnik w układzie V



Grupy dyskusyjne