Grupy dyskusyjne   »   LPG, korekta rozrządu

LPG, korekta rozrządu



1 Data: Marzec 23 2007 10:46:05
Temat: LPG, korekta rozrządu
Autor: Tomasz Nowicki 

Mechanik powiedział, że w celu wyregulowania zaworów musi zamówić nowe popychacze, bo skończył się zakres regulacji. Powiedział też, że "żaden zawór nie był podparty". Czy to oznacza, że jazda na gazie na tyle zużyła gnizada zaworowe, że wkrótce konieczna będzie naprawa głowicy?

T.



2 Data: Marzec 23 2007 11:17:08
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Tomasz Nowicki"  napisał w wiadomości


popychacze, bo skończył się zakres regulacji. Powiedział też, że "żaden
zawór nie był podparty". Czy to oznacza, że jazda na gazie na tyle

no jak nie byl podparty to chyba dobrze ? ;)


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK -  Granada 2.3 V6, hmm, no wlasnie, jaki kolor ;) + AT1200 + Alan 28
white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

3 Data: Marzec 23 2007 11:41:42
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Tomasz Nowicki 

Cyprian Prochot powiada w dniu 2007-03-23 11:17:

Użytkownik "Tomasz Nowicki"  napisał w wiadomości


popychacze, bo skończył się zakres regulacji. Powiedział też, że "żaden
zawór nie był podparty". Czy to oznacza, że jazda na gazie na tyle

no jak nie byl podparty to chyba dobrze ? ;)

To oczywiste, ale zastanawiam się nad pierwszą częścią wypowiedzi - czy konieczność założenia dłuższych popychaczy świadczy o tym, że gniazda wypaliły się nadmiernie?

T.

4 Data: Marzec 23 2007 12:00:00
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Tomasz Nowicki napisał(a):

To oczywiste, ale zastanawiam się nad pierwszą częścią wypowiedzi - czy konieczność założenia dłuższych popychaczy świadczy o tym, że gniazda wypaliły się nadmiernie?
nie, to swiadczy o tym, ze sie zuzyly popychacze/krzywki - gdyby zuzyly sie gniazda potrzebowalbys krotszych popychaczy a nie dluzszych i mialbys wlasnie efekt podparcia zaworow...
swoja droga, troche to dziwne - jakie to auto, przebieg ?

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

5 Data: Marzec 23 2007 12:29:13
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 23 Mar 2007 10:46:05 +0100, Tomasz Nowicki
 wrote:

Mechanik powiedział, że w celu wyregulowania zaworów musi zamówić nowe
popychacze, bo skończył się zakres regulacji. Powiedział też, że "żaden
zawór nie był podparty". Czy to oznacza, że jazda na gazie na tyle
zużyła gnizada zaworowe, że wkrótce konieczna będzie naprawa głowicy?

Możliwe, aczkolwiek mało prawdopodobne. Jakie to auto?
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

6 Data: Marzec 23 2007 12:56:06
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Tomasz Nowicki 

Adam Płaszczyca powiada w dniu 2007-03-23 12:29:

On Fri, 23 Mar 2007 10:46:05 +0100, Tomasz Nowicki
 wrote:

Mechanik powiedział, że w celu wyregulowania zaworów musi zamówić nowe popychacze, bo skończył się zakres regulacji. Powiedział też, że "żaden zawór nie był podparty". Czy to oznacza, że jazda na gazie na tyle zużyła gnizada zaworowe, że wkrótce konieczna będzie naprawa głowicy?

Możliwe, aczkolwiek mało prawdopodobne. Jakie to auto?

Toyota, silnik 2az-fe vvt-i 2.0, przebieg 60 tys., na gazie 56 tys.

T.

7 Data: Marzec 23 2007 13:13:33
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Tomasz Nowicki napisał(a):

Toyota, silnik 2az-fe vvt-i 2.0, przebieg 60 tys., na gazie 56 tys.
zalozyles do niego instalacje i nie utraciles gwarancji ?
tam nie ma regulacji na plytkach ?

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

8 Data: Marzec 23 2007 13:15:14
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Tomasz Nowicki 

Blyskacz powiada w dniu 2007-03-23 13:13:

Tomasz Nowicki napisał(a):

Toyota, silnik 2az-fe vvt-i 2.0, przebieg 60 tys., na gazie 56 tys.
zalozyles do niego instalacje i nie utraciles gwarancji ?

Nie, bo to ASO zakładała, w nowym samochodzie.

tam nie ma regulacji na plytkach ?

Wygląda na to, że się skończyła. Chyba sobie daruję jeżdżenie na gazie :)

T.

9 Data: Marzec 23 2007 13:37:18
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Tomasz Nowicki napisał(a):

Toyota, silnik 2az-fe vvt-i 2.0, przebieg 60 tys., na gazie 56 tys.
zalozyles do niego instalacje i nie utraciles gwarancji ?

Nie, bo to ASO zakładała, w nowym samochodzie.

tam nie ma regulacji na plytkach ?

Wygląda na to, że się skończyła. Chyba sobie daruję jeżdżenie na gazie :)
a teraz to mnie zdziwiles - proces degradacji gniazd i zaworow w tych silnikach  podczas pracy na gazie jest znany od ladnych kilku lat, dziwne, ze aso na to idzie.. z drugiej strony z tego co ludzie mowia, ci co sie pogodzili z tym faktem i i tak zagazowali, to te glowice potrafia wytrzymac do 100kkm, wiec ewentualna wymiana na "nowa" i tak sie oplaca - olewaja wiec regulacje i jezdza dopoki sie da...
wiec pewnie okres gwarancji jest w stanie przejechac a potem niech sie klient martwi :(

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

10 Data: Marzec 23 2007 13:57:48
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Tomasz Nowicki 

Jak poznam szczegóły, to się zastanowię - do końca gwarancji mam jeszcze 40 tys. km lub półtora roku, jeśli głowica poleci wcześniej, to w zasadzie ASO powinno naprawić ją w ramach gwarancji. Tyle, że ostatnio kupiłem kolejne auto i starsze przestanie tyle jeździć, co dotychczas - będzie robić głównie trasy miejskie, do 15km na raz. Więc gaz jakby przestaje się opłacać, tzn. daje pomijalny zysk. A że wolałbym oczywiście nie zdejmować głowicy, to chyba auto będzie posuwać na benzynce. Instalacja praktycznie się już zamortyzowała, więc no problemo

T.

11 Data: Marzec 26 2007 21:15:00
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Tomasz Nowicki 

No to mam info z ASO - głowica do roboty, zawory do wymiany (jeden wypalony, brak kompresji). Arrgh! To by było na tyle, jeśli chodzi o gaz. Dobrze, że wszystko ma być naprawione w ramach gwarancji...

T.

12 Data: Marzec 27 2007 00:48:51
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Tomasz Nowicki napisał(a):

No to mam info z ASO - głowica do roboty, zawory do wymiany (jeden wypalony, brak kompresji). Arrgh! To by było na tyle, jeśli chodzi o gaz. Dobrze, że wszystko ma być naprawione w ramach gwarancji...
Twoje szczescie, ze wysypalo sie jeszcze na gwarancji... a aso dalo ciala i tyle.
Obadaj dobrze stan pozostalych zaworow i glowicy, zebys potem nie mial powtorki z rozrywki :(

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

13 Data: Marzec 27 2007 09:15:25
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Tomasz Nowicki 

Blyskacz powiada w dniu 2007-03-27 00:48:

Tomasz Nowicki napisał(a):
No to mam info z ASO - głowica do roboty, zawory do wymiany (jeden wypalony, brak kompresji). Arrgh! To by było na tyle, jeśli chodzi o gaz. Dobrze, że wszystko ma być naprawione w ramach gwarancji...
Twoje szczescie, ze wysypalo sie jeszcze na gwarancji... a aso dalo ciala i tyle.
Obadaj dobrze stan pozostalych zaworow i glowicy, zebys potem nie mial powtorki z rozrywki :(

Mówią, że wymieniają wszystkie zawory. Ale coś dziwnie gadają, albo się rozmówca nie zna na temacie - bo powiedział, że "gniazda były w porządku, tylko jeden zawór nadpalony". Nie można upalić zaworu bez uszkodzenia gniazda, bo wypalenie zaworu jest skutkiem zniszczenia gniazda zaworowego. I naprawa polega na wymianie gniazd na nowe (w domyśle - twardsze). No nic - pogadam z mechanikiem i poproszę o kontakt do warsztatu od głowic, bo to outsourcing (co jest oczywiste). Poza tym - nie miałem najmniejszych kłopotów z samochodem, a taka awaria powinna spowodować najpierw problemy z pracą na jałowych obrotach - nic takiego nie zauważyłem. Zastanawiam się, czy nie spieprzyli czegoś zupełnie innego, np. czy nie przestawili rozrządu (powodując kolizję) na przykład

T.

14 Data: Marzec 27 2007 10:06:02
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 27 Mar 2007 09:15:25 +0200, Tomasz Nowicki
 wrote:

porządku, tylko jeden zawór nadpalony". Nie można upalić zaworu bez
uszkodzenia gniazda, bo wypalenie zaworu jest skutkiem zniszczenia
gniazda zaworowego. I naprawa polega na wymianie gniazd na nowe (w

Można, można. Wystarczy, że skasujesz do zera luz na zaworze. Gniazdo
wytrzyma, bo stellitowe, a grzybek pójdzie w cholerę.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

15 Data: Marzec 27 2007 12:37:38
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Gniazdo
wytrzyma, bo stellitowe, a grzybek pójdzie w cholerę.
Madre glowy mowia, ze tam nie ma stellitu - dokumentacja lakonicznie stwierdza, ze gniazda wykonane sa z materialow spiekanych...
jak masz jakies szczegolowe dane nt gniazd w  vvti to zapodaj...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

16 Data: Marzec 28 2007 19:30:59
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 27 Mar 2007 12:37:38 +0200, Blyskacz  wrote:

wytrzyma, bo stellitowe, a grzybek pójdzie w cholerę.
Madre glowy mowia, ze tam nie ma stellitu - dokumentacja lakonicznie
stwierdza, ze gniazda wykonane sa z materialow spiekanych...
jak masz jakies szczegolowe dane nt gniazd w  vvti to zapodaj...

Jak spiekane, to jeszcze wytrzymalsze.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

17 Data: Marzec 28 2007 20:32:57
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Jak spiekane, to jeszcze wytrzymalsze.
twierdzisz, ze bez wplywu pozostaja skladniki i osnowa z ktorych spiek zostal wykonany ? no to obaliles wlasnie spora ilosc prac doktorskich i pewnie caly szereg innych ;-)
lol
moge Ci podac caly szereg spiekow o "wytrzymalosci" ponizej najprostszych stali stopowych - dopoki nie masz informacji o skladzie, przebiegu procesu spiekania i pozniejszej obrobce termicznej nie mozesz nic powiedziec o wlasciwosciach.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

18 Data: Marzec 28 2007 23:46:29
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 28 Mar 2007 20:32:57 +0200, Blyskacz  wrote:

Jak spiekane, to jeszcze wytrzymalsze.
twierdzisz, ze bez wplywu pozostaja skladniki i osnowa z ktorych spiek
zostal wykonany ? no to obaliles wlasnie spora ilosc prac doktorskich i
pewnie caly szereg innych ;-)


Twierdzę, że mieszanka par benzyny bezołowiowej i mieszanka par
propanu i butanu tak samo na nie wpływa.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
PMS* PJ+ S+++ P++ M+++ W-- P++ X+++ L+++ B+ M+++ Z++ T- W CB++

19 Data: Marzec 29 2007 00:36:15
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Twierdzę, że mieszanka par benzyny bezołowiowej i mieszanka par
propanu i butanu tak samo na nie wpływa.
lawirujesz i nie odpowiadasz na pytania...
Z grubsza co jest problemem napisalem wczesniej - wdawanie sie glupie dyskusje nie ma sensu, faktem jest, ze nie ma mozliwosci zapewnienia wlasciwej kontroli skladu mieszanki przy zasilaniu lpg i faktem sa zniszczone glowice - one po prostu nie nadaja sie do wspolpracy z dostepnymi instalacjami lpg.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

20 Data: Marzec 29 2007 08:56:13
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 29 Mar 2007 00:36:15 +0200, Blyskacz  wrote:

Z grubsza co jest problemem napisalem wczesniej - wdawanie sie glupie
dyskusje nie ma sensu, faktem jest, ze nie ma mozliwosci zapewnienia
wlasciwej kontroli skladu mieszanki przy zasilaniu lpg

Bo? PRzepraszam, niby czemu nie ma możliwośći, co niby przeszkadza?

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

21 Data: Marzec 29 2007 11:17:21
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Bo? PRzepraszam, niby czemu nie ma możliwośći, co niby przeszkadza?
nie czytasz tego co sie do Ciebie pisze, ale w sumie to nic nowego...
... na przeszkodzie stoi przepasc technologiczna w wykonaniu zarowno
wtryskiwaczy lpg jak i elektroniki sterujacej nimi.
z mojej strony EOT.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

22 Data: Marzec 23 2007 13:58:51
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 23 Mar 2007 13:37:18 +0100, Blyskacz  wrote:

a teraz to mnie zdziwiles - proces degradacji gniazd i zaworow w tych
silnikach  podczas pracy na gazie jest znany od ladnych kilku lat,

O czym mówisz? Ten proces jest taki sam, jak przy benzynie
bezołowiowej. Tylko gaz łatwiej ustawić na 'oszczędnie', czyli na zbyt
uboga mieszankę....
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

23 Data: Marzec 24 2007 09:43:41
Temat: Re: LPG, korekta rozrzšdu
Autor: J.F. 

On Fri, 23 Mar 2007 13:58:51 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

On Fri, 23 Mar 2007 13:37:18 +0100, Blyskacz  wrote:
a teraz to mnie zdziwiles - proces degradacji gniazd i zaworow w tych
silnikach  podczas pracy na gazie jest znany od ladnych kilku lat,

O czym mówisz? Ten proces jest taki sam, jak przy benzynie
bezołowiowej. Tylko gaz łatwiej ustawić na 'oszczędnie', czyli na zbyt
uboga mieszankę....

Slyszalem ze do niektorych silnikow dodaje sie instajacje podajaca
olej - czy to o to chodzi .. i w zasadzie o co ?

J.

24 Data: Marzec 26 2007 20:24:11
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 24 Mar 2007 09:43:41 +0100, J.F.
 wrote:

Slyszalem ze do niektorych silnikow dodaje sie instajacje podajaca
olej - czy to o to chodzi .. i w zasadzie o co ?

O bajerowanie d...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

25 Data: Marzec 27 2007 00:45:49
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

O czym mówisz? Ten proces jest taki sam, jak przy benzynie
bezołowiowej.
no wlasnie nie jest... zachodzi pewna kumulacja zdarzen, ktorej efektem jest wlasnie niszczenie gniazd i zaworow - przy zasilaniu lpg ( podcisnienie i "wtrysk" fazy lotnej ) jest o wiele gorsza kontrola chwilowego skladu mieszanki, zwlaszcza w stanach ekstremalnych, dodatkowo wtryskiwacze benzynowe ustawione sa tak, ze leja na zawory ( przynajmniej teoretycznie ), gazowe juz nie... i dalej - wtryskiwacze gazowe sa po prostu mniej powtarzalne i bardziej awaryjne od benzynowch co powoduje wieksze roznice w skladzie miesznki w poszczegolnych cylindrach...
Jak do tego wszystkiego dojdzie jeszcze user z ciezka noga to awaria jest wiecej niz pewna i to w calkiem niedlugim okresie czasu :(
Jest opracowana i wciaz uaktualniana lista silnikow w ktorych nie nalezy montowac lpg, lub wymienic zawory i gniazda - poszukaj sobie.
Ja z niej korzystalem i mialem swiety spokoj... wolalem nie zarobic, niz   wkopac sie w kabale i glupie przepychanki z klientem.

Tylko gaz łatwiej ustawić na 'oszczędnie', czyli na zbyt
uboga mieszankę...
nie w tym rzecz.. problem dotyczy praktycznie nowych silnikow, gdzie i tak montujesz "wtrysk" wiec globalna lambda oscyluje kolo 1, natomiast lokalnie juz nie jest tak dobrze i co gorsza instalator nie ma nad tym kontroli  - instalacje gazowe sa jeszcze bardzo niedoskonale i w polaczeniu z wrazliwymi materialami mamy efekt jak u kolegi :(
co do tkz. lubryfikacji - to gadzet, na spokojne sumienie instalatora, z zasady dziala to odwrotnie niz powinno - przy znacznych obciazeniach podcisnienie w dolocie spada a wraz z nim to smieszne smarowanie/chlodzenie... lipa dla ciemniakow.

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

26 Data: Marzec 30 2007 23:53:12
Temat: Re: LPG, korekta rozrządu
Autor: Borygo 


co do tkz. lubryfikacji - to gadzet, na spokojne sumienie instalatora, z
zasady dziala to odwrotnie niz powinno - przy znacznych obciazeniach
podcisnienie w dolocie spada a wraz z nim to smieszne
smarowanie/chlodzenie... lipa dla ciemniakow.

Jakiś czas temu miałem samochód z gazem i lubrifikatorem. Szukałem
informacji temat lubrifikatora i doczytałem się, że stosują to namiętnie w
Australii, gdzie mają paliwo bardzo nisko oktanowe (pewnie jakieś robione
samodzielnie). Ponoć silniki z dużymi przebiegami były czyściutkie w środku.
Mój samochód poobijał się o drzewa i poszedł w ludzi, więc nie powiem jak z
tym jest w praktyce. Zagazowany był Civic 2004, instalacja z wtryskiem.

Pozdrawiam
Borygo

LPG, korekta rozrządu



Grupy dyskusyjne