Grupy dyskusyjne   »   LPG w BMW e60

LPG w BMW e60



1 Data: Maj 03 2008 18:12:42
Temat: LPG w BMW e60
Autor: Rafi 

Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o nie
wypowiadanie się.
Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy
silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu FSI?
W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym
modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi
tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.

Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Maj 03 2008 20:43:11
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: ..:maniek:.. 

ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
poprawny montaz!!!


--
_______________________________
zawsze pozdrawiający ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + Suzi GSX1100G
http://www.album.com.pl/album.php?id=6770
Użytkownik "Rafi"  napisał w wiadomości

Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o
nie
wypowiadanie się.
Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy
silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu
FSI?
W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym
modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi
tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.

Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Maj 03 2008 20:56:07
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: PARKER 

Dnia 2008-05-03 20:43, Użytkownik ..:maniek:.. napisał:

ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
poprawny montaz!!!



VISION nie jest FSI !!!!
To jest konstrukcja rodem z roku 1994...

Adam
www.usmotor.pl

4 Data: Maj 04 2008 08:00:47
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: ..:maniek:.. 

VISION nie jest FSI !!!!
To jest konstrukcja rodem z roku 1994...


rzeczywiscie masz racje...ze zmeczneia pomylilem FSI z TSI ktore ma vision
:-)

--
_______________________________
zawsze pozdrawiający ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + Suzi GSX1100G

VISION nie jest FSI !!!!
To jest konstrukcja rodem z roku 1994...

5 Data: Maj 06 2008 09:41:08
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: komar 

...:maniek:.. pisze:

VISION nie jest FSI !!!!
To jest konstrukcja rodem z roku 1994...


rzeczywiscie masz racje...ze zmeczneia pomylilem FSI z TSI ktore ma vision :-)



no a TSI to z _tym_ TSI od VW to też niewiele ma wspólnego ;)

6 Data: Maj 03 2008 20:08:37
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: Michał 

ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
poprawny montaz!!!

co robi reduktor w istalacji lpg ?
i jak będzie np 155kW a silnik mocniejszy ?

Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Maj 03 2008 22:34:50
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

  Michał pisze:

ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
poprawny montaz!!!

co robi reduktor w istalacji lpg ?

Zmniejsza ciśnienie i zmienia stan paliwa LPG z ciekłego na lotny.

i jak będzie np 155kW a silnik mocniejszy ?

Nie będzie w stanie dostarczyć odpowiedniej dawki gazu dla silnika.
Czyli przy większym obciążeniu silnik może np. nie chcieć wkręcać się na wyższe obroty, albo się będzie dławił, itp.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

8 Data: Maj 03 2008 22:53:33
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: J.F. 

On Sat, 3 May 2008 20:43:11 +0200,  ..:maniek:.. wrote:

ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
poprawny montaz!!!

A jak sie poprawnie montuje LPG do silnikow FSI - czyli z wtryskiem
benzyny do cylindra ?

J.

9 Data: Maj 03 2008 23:01:57
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

J.F. pisze:

On Sat, 3 May 2008 20:43:11 +0200,  ..:maniek:.. wrote:
ja mam zagazowenego chryslera visio 3,5l (FSI) i chodzi normalnie - znaczy
jak na benzynie. instalka sekwencja DTgas, poczatkowo 1 reduktor, obecnie 2
reduktory 155kW kazdy...do tego DOBRY monter i MUSI chodzic!!! podstawa to
poprawny montaz!!!

A jak sie poprawnie montuje LPG do silnikow FSI - czyli z wtryskiem
benzyny do cylindra ?
ZTCW to tak się montuje, że co któryś zapłon wypada benzynie. To konieczne do schładzania i niezapieczenia wtryskiwaczy benzyny.
Czyli benzyna jest używana stale, a nie tylko do odpalenia i rozgrzania silnika. Czytaj: kompletnie nieopłacalne przy silnikach małej pojemności. Zaczyna mieć sens przy potworkach V6 i V8.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

10 Data: Maj 03 2008 23:17:13
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w
wiadomości


ZTCW to tak się montuje, że co któryś zapłon wypada benzynie. To konieczne
do schładzania i niezapieczenia wtryskiwaczy benzyny.
Czyli benzyna jest używana stale, a nie tylko do odpalenia i rozgrzania
silnika. Czytaj: kompletnie nieopłacalne przy silnikach małej pojemności.
Zaczyna mieć sens przy potworkach V6 i V8.


BRC opracowalo soft do swojego sequenta w ktorym na wolnych leci benzyna a
przy obciazeniu jedzie na gazie. Sensowne rozwiazanie to uzycie wtryskiwaczy
benzynowaych do wtryskiwania gazu, takie rozwiazanie moze podniesc
sprawnosc.

Picasso

11 Data: Maj 06 2008 09:46:03
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: komar 

P_ablo pisze:

BRC opracowalo soft do swojego sequenta w ktorym na wolnych leci benzyna a przy obciazeniu jedzie na gazie.

kiepski pomysł - zwłaszcza w mieście i korkach.

  Sensowne rozwiazanie to uzycie wtryskiwaczy
benzynowaych do wtryskiwania gazu, takie rozwiazanie moze podniesc sprawnosc.

raczej bezsensowne i sprawności napewno nie podniesie. to paliwa o zupełnie innych parametrach i własciwościach.

12 Data: Maj 12 2008 10:39:56
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: P_ablo 


Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości

P_ablo pisze:
BRC opracowalo soft do swojego sequenta w ktorym na wolnych leci benzyna
a przy obciazeniu jedzie na gazie.

kiepski pomysł - zwłaszcza w mieście i korkach.

nie moj...


raczej bezsensowne i sprawności napewno nie podniesie. to paliwa o
zupełnie innych parametrach i własciwościach.

Przeczytaj caly watek i dopiero sie udzielaj!
A jakie ma te inne parametry i wlasciwosci?
Napisz ktore dyskwalifikuja uzycie tych samych wtryskiwaczy do obu paliw?

Nie bede czekal na odpowiedz ...
Przy cisnieniach (np 120 bar) ktore sa uzywane w silnikach z bezposrednim
wtryskiem nie widze najmniejszego problemu. Przy tym cisnieniu roznica w
czasach wtrysku miedzy benzyna i gazem bedzie  znikoma i mozliwa do
skorygowania przez komputer. Przy wtrysku cieklego gazu nie ma wad typu
wtryskiwacze o duzej bezwladnosci - jak przy gazie w fazie lotnej. Wiekszym
problemem moze byc kiepski gaz i jego wplyw na pompe lub wplyw obnizania
temp rozprezajacego sie gazu. To drugie w okreslonych warunkach (podniesiony
stopien sprezania) moze przyczynic sie  do poprawienia sprawnosci silnika.

Picasso

13 Data: Maj 03 2008 22:33:34
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Rafi"  napisał w wiadomości

Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o
nie
wypowiadanie się.
Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy
silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu
FSI?
W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym
modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi
tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.


Bezposredni wtrysk benzyny w BMW to HPI.  Nowe 3,5 l i 3,5 l twinturbo to
silniki z HPI. M5 w nadwoziu E60 ma zwykly wtrysk i raczej nie ma co tego
porownywac.
Przy tak silnych jednostkach (V10 507km) problemem jest "jedynie"
dostarczenie odpowiedniej ilosci paliwa.
Osobiscie widzialem 520 (2,2 l) z normalna sekwencyjna instalacja lpg - nic
wlasciciel nie wspominal o problemach

Z ktorego roku ma byc to E60?

Picasso

14 Data: Maj 04 2008 00:47:44
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: Alti 


Użytkownik "Rafi"  napisał w wiadomoœci

Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o
nie
wypowiadanie się.
Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo
zagazować?

Da się. To silniki z normalnym a nie bezpoœrednim wtryskiem paliwa.
Valvetronic i vanos nie sš przeszkodš. Jedyne co to muszš ci wstawić
odpowiednio dużš instalację (w sensie duże reduktory i grube przewody
paliwowe) żeby przy pedale w podłodze nie było przerw w dostawie paliwa. Ale
to tez dadzš sobie radę (silniki V12 były gazowane i chodfziły więc R6 to
pikuœ)

Wojtek

15 Data: Maj 04 2008 11:27:33
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Da się. To silniki z normalnym a nie bezpoœrednim wtryskiem paliwa.

Zagwarantujesz to jesli kupi 3,5 l z konca 2007 lub nowa?

Picasso

16 Data: Maj 04 2008 14:38:01
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: Alti 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomoœci


Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Da się. To silniki z normalnym a nie bezpoœrednim wtryskiem paliwa.

Zagwarantujesz to jesli kupi 3,5 l z konca 2007 lub nowa?

Nie kupi 3.5l bo takiego nie było i nie ma w e60
Wojtek

17 Data: Maj 04 2008 22:05:20
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Nie kupi 3.5l bo takiego nie było i nie ma w e60

Faktycznie dalem plame :)
Nowe 535 uturbione maja 3l silnik nie 3,5 :-P
3,5 z bezposrednim wtryskiem montuja teraz w 3.

Picasso

18 Data: Maj 05 2008 00:19:09
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: Alti 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomoœci


Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Nie kupi 3.5l bo takiego nie było i nie ma w e60

Faktycznie dalem plame :)
Nowe 535 uturbione maja 3l silnik nie 3,5 :-P
3,5 z bezposrednim wtryskiem montuja teraz w 3.

Nowe 335 tez nie majš 3.5l a nowego 535i nie ma (przynajmniej na polskim
rynku). Nawet gdyby był to nie miałby 3.5 litra.
Podobnie jest z dieslami. 535d i 335d to trzylitrówki z dwiema
turbosprężarkami. Po prostu sš dobrze nadmuchane i ta pištka na końcu to
taki chłyt martekingowy...

bmw.pl
bmw-klub.pl

Wojtek

19 Data: Maj 04 2008 09:19:29
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: owad 

Rafi pisze:

Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o nie wypowiadanie się.
Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu FSI? W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.

Pozdrawiam

Wszystko się da ale decydował bym się jednak na 535d, chyba że butle chcesz wsadzić do całego bagażnika, po przeliczeniu koszty spalania będą podobne, 535d ma spoooory moment obrotowy więc samochód zadupca jak wścikły, a pozatym stracisz zasięg a to boli, no chyba, że tankowanie co 200 w miescie czy 300km na trasie cie nie boli.

pzdr

20 Data: Maj 06 2008 09:48:59
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: komar 

owad pisze:

Wszystko się da ale decydował bym się jednak na 535d, chyba że butle chcesz wsadzić do całego bagażnika, po przeliczeniu koszty spalania będą podobne, 535d ma spoooory moment obrotowy więc samochód zadupca jak wścikły, a pozatym stracisz zasięg a to boli, no chyba, że tankowanie co 200 w miescie czy 300km na trasie cie nie boli.

zasięg wzrośnie, o czym Ty mówisz? przeciez ma cały bak benzyny plus cały zbiornik gazu. Zasięg więc będzie spory.

21 Data: Maj 06 2008 09:43:49
Temat: Re: LPG w BMW e60
Autor: komar 

Rafi pisze:

Witam wszystkich, na wstępie proszę wszystkich mistrzów od "profanacji" o nie wypowiadanie się.
Myślę nad kupnem e60 530i lub 535i, tylko czy da się to bezproblemowo zagazować? Wiem że z poprzednim modelem tj. e39 nie było problemów, czy silniki w e60 to już jakaś bardziej zaawansowana dziwna technologia typu FSI? W necie niby można poczytać o zagazowanej M5 więc teoretycznie z niższym modelem też nie powinno być problemu. Diesla nie chcę więc w grę wchodzi tylko gaz a nie chciałbym się wtopić z tym.

Pozdrawiam



nie wiem jak jest z tymi silnikami, ale jeżeli zdecydujesz się na gazowanie to zastanów się nad V generacją. Drogo, ale przynajmniej nie ma problemów z wydolnością reduktora, można palić na gazie bez żadnej szkody dla czegokolwiek, pozatym bedziesz miał lekki wzrost osiągów przy   wtrysku ciekłego gazu, same plusy. minus to cena.

LPG w BMW e60



Grupy dyskusyjne