DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)
1 | Data: Kwiecien 21 2009 20:39:50 |
Temat: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
Autor: Oniet | Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy 2 |
Data: Kwiecien 21 2009 20:48:59 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: doomin13 | sm ma upside-down 3 |
Data: Kwiecien 21 2009 20:50:54 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: Oniet | sm ma upside-down Czyli w teren się nie nadaje raczej ? Sorry, lamer jestem i "upside-down" mi nic nie mówi. Oniet -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Kwiecien 21 2009 21:16:14 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: doomin13 | oprocz tego co napial deFresz to jeszcze podcisnieniowy gaznik chyba mikuni 5 |
Data: Kwiecien 21 2009 21:54:48 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: Ibba |
sm ma upside-down a wersja E to niby jaki ma zawias? Różnic jest dość sporo między tymi wersjami. Silnik niby taki sam choć moduł zapłonowy DC-CDI ma inne mapy zapłonu. Wersja E posiada gaźnik mechaniczny Keihin z pompką przyspieszającą, dalsze różnice to wałki rozrządu - w mocniejszych wersjach zawory są mocniej uchylane. Inaczej jest rozwiązana sprawa dekompresatora. Wersja E nie posiada termostatu, wentylatora i czujnika temperatury, brak jest elektronicznego licznika, a w zamian otrzymujemy licznik motogodzin. "E" ma okrojoną instalację elektryczną. Z innych drobniejszych spraw to np. E nie posiada obwodu recyrkulacji spalin, tylny stelaż ramy jest krótszy i aluminiowy, inaczej są wyprowadzone króćce układu chłodzenia w głowicy... itd. Wszystkie modele po roku 2003 mają udoskonalony napinacz rozrządu, choć wedle opinii wielu mechaników i użytkowników automatyczne napinacze są syfiaste, i podlegają wymianie na rękodzieło. Różnic jest pewnie jeszcze w cholerę... i jeszcze ciut... jednak powyższe są najistotniejsze. pozdro. P. -- 6 |
Data: Kwiecien 22 2009 09:26:24 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: doomin13 |
klasyczny pozdro, doomin13 smc660 7 |
Data: Kwiecien 22 2009 13:16:28 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: Ibba | .... tutaj wypada mi przeprosić kolegę ... z rozpędu działałem i jaksm ma upside-down blądynka. pozdro, Ibba 8 |
Data: Kwiecien 21 2009 20:57:21 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: de Fresz | On 2009-04-21 20:39:50 +0200, "Oniet" said: Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy Nie opony, a koła - inny rozmiar. E i S ma typowe dla enduraków 21/18, a SM typowe dla supermociaków 17/17. Były zdaje się trzy wersje: Były 4 wersje: S (odprężony silnik, stalowy bak, trochę cięższy, pierwsze roczniki słabszy zawias, od bodaj 2004 r. takim sam jak w E) E (mocniejszy, plastikowy bak, lżejszy) Bezliterkowa - jak E, tyle że kopana (nie ma pstryczka) i jeszcze ciut lżejsza SM (zdaje się bazując na S, ale nie jestem pewien) Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta świeczki? Musiałbyś kupić całe koła enduro (najlepiej oryginały lub dedykowane do DRZ, choć można rzeźbić z tulejkami), pewnie również drugi zestaw napędowy i adapter do zacisku lub cały zacisk. AFAIK z hamplem najoptymalniej jest mieć cały drugi komplet pompa-przewód-zacisk, znacznie to przyśpiesza i ułatwia przekładkę. Było już na ten temat co nieco, więc poszperaj w archiwum. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 9 |
Data: Kwiecien 21 2009 14:14:00 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: WIR | On 21 Kwi, 20:39, "Oniet" wrote: Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy Jest jeszcze na pewno DR-Z 400 S - czyli najbardziej podstawowa wersja enduro. SM ma twardsze zawieszenie z mniejszym skokiem, widelec upside-down, inne zestopniowanie skrzyni. Wersja E jest z tego zestawu najmocniejsza - niby ten sam silnik ale inny gaznik, inny uklad wydechowy - 50KM zamiast 40 (i chyba 50Nm momentu zamiast 40Nm ktore mam w SM i ktore jest w wersji S). Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta świeczki? niby sie da - bo wersja SM od wersji S sie tak bardzo nie rozni - ale mi by sie chyba nie chcialo z tym pierdzielic. Z tego co czytalem na grupie i w innych miejscach - zabawa bez sensu. Lepiej sobie na bloto oddzielny sprzet kupic, albo zeby bylo taniej, kupic wersje S i po prostu opony jakies w miare uniwersalne zalozyc, a nie mega klocki na blocko - wtedy nigdzie nie pojedzie super - ale wszedzie pojedzie jakos tam ok. WIR 10 |
Data: Kwiecien 22 2009 12:59:55 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: SiW | Dzień Dobry, 11 |
Data: Kwiecien 22 2009 14:45:46 | Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | Autor: Ibba |
agownoprawda ze sie nie da zmieniac kółek. Tutaj muszę powidizeć że wersja E (pomijając kwestię kół) słabo się nadaje do jazdy miejskiej... Braki w układzie chłodzenia mogą doprowadzić do zagotowania "wody". Ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się na światłach oraz oczekiwanie na ich zmianę powoduje zamianę motocykla w parowóz (przetrenowane własnym organizmem) :) pozdro Ibba |