Grupy dyskusyjne   »   Lejące wtryski

Lejące wtryski



1 Data: Maj 18 2017 15:00:42
Temat: Lejące wtryski
Autor: Budzik 

Czy to prawda ze objawem lejących wtrysków bedzie kłopot z odpalaniem auta?
Ze to jest warunek konieczny?


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
braku władzy."   Niels Bohr



2 Data: Maj 18 2017 08:26:06
Temat: Lejące wtryski
Autor: Zenek Kapelinder 

Prawda. Paliwo paruje od tarcia kropelek nafty o rozgrzane, geste sprezone powietrze i zapala sie od rozgrzanej do kilkuset stopni swiecy zarowej. Mgla z rozpylonego paliwa szybciej i rowniej odparuje niz sik. Istotne jest ze swieca zarowa powoduje ze mieszanka zapala sie w okreslonym miejscu i ogien  rozprzestrzenia sie w sposob kontrolowany.

3 Data: Maj 18 2017 17:00:42
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Budzik 

Użytkownik Zenek Kapelinder  ...

Prawda. Paliwo paruje od tarcia kropelek nafty o rozgrzane, geste
sprezone powietrze i zapala sie od rozgrzanej do kilkuset stopni
swiecy zarowej. Mgla z rozpylonego paliwa szybciej i rowniej odparuje
niz sik. Istotne jest ze swieca zarowa powoduje ze mieszanka zapala
sie w okreslonym miejscu i ogien  rozprzestrzenia sie w sposob
kontrolowany.

Czyli jak miałem lejące wtryski i jednoczesnie auto odpalające na pyk to
ich wymiana była tylko zbędną fanaberią?
Pytam bo po wymianie na 2 miesiące był spokój po czym objawy wróciły...
(diesel 2.0, ducato)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

4 Data: Maj 18 2017 19:34:05
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Irokez 

W dniu 2017-05-18 o 19:00, Budzik pisze:

Użytkownik Zenek Kapelinder  ...

Prawda. Paliwo paruje od tarcia kropelek nafty o rozgrzane, geste
sprezone powietrze i zapala sie od rozgrzanej do kilkuset stopni
swiecy zarowej. Mgla z rozpylonego paliwa szybciej i rowniej odparuje
niz sik. Istotne jest ze swieca zarowa powoduje ze mieszanka zapala
sie w okreslonym miejscu i ogien  rozprzestrzenia sie w sposob
kontrolowany.

Czyli jak miałem lejące wtryski i jednoczesnie auto odpalające na pyk to
ich wymiana była tylko zbędną fanaberią?
Pytam bo po wymianie na 2 miesiące był spokój po czym objawy wróciły...
(diesel 2.0, ducato)



Czyli to nie lejące wtryski?

--
Irokez

5 Data: Maj 18 2017 18:00:41
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Budzik 

Użytkownik Irokez  ...

Prawda. Paliwo paruje od tarcia kropelek nafty o rozgrzane, geste
sprezone powietrze i zapala sie od rozgrzanej do kilkuset stopni
swiecy zarowej. Mgla z rozpylonego paliwa szybciej i rowniej odparuje
niz sik. Istotne jest ze swieca zarowa powoduje ze mieszanka zapala
sie w okreslonym miejscu i ogien  rozprzestrzenia sie w sposob
kontrolowany.

Czyli jak miałem lejące wtryski i jednoczesnie auto odpalające na pyk to
ich wymiana była tylko zbędną fanaberią?
Pytam bo po wymianie na 2 miesiące był spokój po czym objawy wróciły...
(diesel 2.0, ducato)

Czyli to nie lejące wtryski?

Ale dlaczego pomogło na 2 miesiące?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

6 Data: Maj 18 2017 20:44:11
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Janusz 

W dniu 2017-05-18 o 20:00, Budzik pisze:

Użytkownik Irokez  ...

Prawda. Paliwo paruje od tarcia kropelek nafty o rozgrzane, geste
sprezone powietrze i zapala sie od rozgrzanej do kilkuset stopni
swiecy zarowej. Mgla z rozpylonego paliwa szybciej i rowniej odparuje
niz sik. Istotne jest ze swieca zarowa powoduje ze mieszanka zapala
sie w okreslonym miejscu i ogien  rozprzestrzenia sie w sposob
kontrolowany.

Czyli jak miałem lejące wtryski i jednoczesnie auto odpalające na pyk to
ich wymiana była tylko zbędną fanaberią?
Pytam bo po wymianie na 2 miesiące był spokój po czym objawy wróciły...
(diesel 2.0, ducato)

Czyli to nie lejące wtryski?

Ale dlaczego pomogło na 2 miesiące?

Mogą znowu lać, może być winna pompa, za małe ciśnienie daje, może coś z kompresją się dzieje, trzeba po koleii posprawdzać to.

--
Pozdr
Janusz

7 Data: Maj 18 2017 20:00:41
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Budzik 

Użytkownik Janusz  ...

Prawda. Paliwo paruje od tarcia kropelek nafty o rozgrzane, geste
sprezone powietrze i zapala sie od rozgrzanej do kilkuset stopni
swiecy zarowej. Mgla z rozpylonego paliwa szybciej i rowniej
odparuje niz sik. Istotne jest ze swieca zarowa powoduje ze
mieszanka zapala sie w okreslonym miejscu i ogien  rozprzestrzenia
sie w sposob kontrolowany.

Czyli jak miałem lejące wtryski i jednoczesnie auto odpalające na
pyk to ich wymiana była tylko zbędną fanaberią?
Pytam bo po wymianie na 2 miesiące był spokój po czym objawy
wróciły... (diesel 2.0, ducato)

Czyli to nie lejące wtryski?

Ale dlaczego pomogło na 2 miesiące?

Mogą znowu lać, może być winna pompa, za małe ciśnienie daje, może coś
z kompresją się dzieje, trzeba po koleii posprawdzać to.

No, no - podejrzewam pompe w zbiorniku.
ale to nie odpowiada na pytanie, dlaczego pomogło i dlaczego nowo założone
miałyby znowu zaczac lac...?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
Frank Herbert

8 Data: Maj 18 2017 20:46:10
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: t-1 

W dniu 2017-05-18 o 20:00, Budzik pisze:



Ale dlaczego pomogło na 2 miesiące?


Bo nie wymieniłeś łuszczącej się pompy wysokiego ciśnienia oraz czyszczenia zbiornika i opiłki powtórnie zrobiły swoje.

9 Data: Maj 18 2017 20:00:41
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Budzik 

Użytkownik t-1  ...

Ale dlaczego pomogło na 2 miesiące?

Bo nie wymieniłeś łuszczącej się pompy wysokiego ciśnienia oraz
czyszczenia zbiornika i opiłki powtórnie zrobiły swoje.

Pompa wysokiego cisnienia była sprawdzana ponoc... :(

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

10 Data: Maj 19 2017 23:17:00
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor:

Normalny mechanik ostrzeże przed taką "oszczędnością"
Ps nie można w tym Ducato sprawdzić korekty na wtryskiwaczach ? W TDI to była zawsze pierwsza czynnoć obojętnie u Stefana czy w ASO

11 Data: Maj 20 2017 11:00:37
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Budzik 

Użytkownik   ...

Ps nie można w tym Ducato sprawdzić korekty na wtryskiwaczach ? W TDI
to była zawsze pierwsza czynność obojętnie u Stefana czy w ASO

Nie mam zielonego pojecia...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett

12 Data: Maj 18 2017 22:00:55
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Adam 

W dniu 2017-05-18 o 17:26, Zenek Kapelinder pisze:

Prawda. Paliwo paruje od tarcia kropelek nafty o rozgrzane, geste sprezone powietrze i zapala sie od rozgrzanej do kilkuset stopni swiecy zarowej. Mgla z rozpylonego paliwa szybciej i rowniej odparuje niz sik. Istotne jest ze swieca zarowa powoduje ze mieszanka zapala sie w okreslonym miejscu i ogien  rozprzestrzenia sie w sposob kontrolowany.


Dodał bym jeszcze informację, że lejący wtrysk potrafi czasem spowodować przepalenie denka tłoka.

Czasami (ale bardziej już ekstremalny przypadek "sikacza" można wyczuć na węch - spaliny czuć parafiną.


--
Pozdrawiam.

Adam

13 Data: Maj 20 2017 22:12:56
Temat: Re: Lejące wtryski
Autor: Sebastian Biały 

On 5/18/2017 5:26 PM, Zenek Kapelinder wrote:

Prawda. Paliwo paruje od tarcia kropelek nafty o rozgrzane

Prawda może tez być znacznie bardziej oczywista: czujnik ciśnienia na listwie przy lejących wtryskach może stwierdzić brak nominalnego cisnienia i olać procedure odpalania lub czekać aż "narośnie" co objawia się długim kręceniem. Stwierdzone w Renault z common rail (a konkretnie w Lagunie 2.2 a mechanicy pobąkują że to feler wszystkich CR Renault z tego okresu) [1].

[1] Ten samochód ma ciekawy ficzer: jesli w wyniku ostrej jazdy ciśnienie na listwie spadnie poniżej granicy to wtryski są wyłÄ…czane a komputer mówi o błedzie wtryskow blokując pompę paliwa. Bardzo poręczne jak się np. wyprzedza tira na wąskiej drodze.

Lejące wtryski



Grupy dyskusyjne