Użytkownik "driver" napisał w wiadomości:
Chce zakupic 2,3 letniego Leona
2 - letniego czyli już tego nowego II-generacji ??
z mocnym silnikiem i niezadużym przebiegiem. Jaki silnik polecacie TDI czy beznzyniaka ? Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?
Ja ze swojej strony polecam wysokoprężniaka w niedalekiej przyszłości będzie Ci ciężko sprzedać benzyne (lub t.benzyne 1.8T) bo teraz ekonomia i spalanie dla większości ludzi to meritum przy zakupie.
Więc jeśli chodzi o TDI (w Leonie I - generacji !) to polecam w zasadzie wszystkie silniki (jak i na pompie VP37 i na pomowtryskiwaczach). Jeśli zaś chodzi Ci o osiągi to bierz 130 PS (oznaczenie ASZ) lub 150 PS (ARL).
Pisze Ci oznaczenia silników z tego powodu iż sprzedawcy niekiedy kłamią nt. mocy silnika (zawyżają) bądź sami nie wiedzą co mają w swoim autku pod maską.
Oznaczenie oprócz w dokumentach autka znajdziesz także na plastikowej *osłonie rozrządu* (na naklejce) oraz w bagażniku *pod wykładziną* w tym "korytku" na koło zapasowe na kartce.
Przy zakupie autka warto również sprawdzić czy ECU nie wypluwa błędów (tutaj powinienes podjechać do diagnosty i podpiąc pod złącze OBDII komputer programik VAG-COM). Na tym programie także sprawdzisz faktyczny przebieg (bo nie zawsze w *100%* przebieg autka zgadza się z tym co jest w książce serwisowej !)
Przy zakupie także warto podjechać na stacje diagnostyczną aby sprawdzić czy zawieszenie jest OK itd i resztę to pewnie wiesz co się sprawdza więc nie będe się tu rozpisywał ;)
Wie ktoś może gdzie można sobie wypożyczyć taki samochód na parę godzin (jalbo jeden dzień) żeby go potestować ? - dzwoniłem do paru firm wynjamujących samochody ale akurat Lenów nie mają w ofercie :(
Tutaj nie wiele pomogę - to już się przejedziesz przy ewentualnym zakupie Leona ;)
pzdr.
Ja również ;)
--
Bugatti
PC IntelQ 4x507KM | DDR 3 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L |
Graphic: ATi 48l/100KM | Display: eL Dźi | Keyboard: Szajusng | Mouse: Miki
3 |
Data: Sierpien 28 2007 13:37:29 |
Temat: Re: Leon |
Autor: tomekW |
Przy zakupie autka warto również sprawdzić czy ECU nie wypluwa błędów
(tutaj powinienes podjechać do diagnosty i podpiąc pod złącze OBDII
komputer programik VAG-COM). Na tym programie także sprawdzisz faktyczny
przebieg (bo nie zawsze w *100%* przebieg autka zgadza się z tym co jest w
książce serwisowej !)
a tu się z ciekawości zapytam - jak? jak można sprawdzić faktyczny,
prawdziwy przebieg?
wydawało mi się że to niemożliwe
Przy zakupie także warto podjechać na stacje diagnostyczną aby sprawdzić
czy zawieszenie jest OK itd i resztę to pewnie wiesz co się sprawdza więc
nie będe się tu rozpisywał ;)
choć i tak pewnie coś wyjdzie po pewnym czasie użytkowania ;)
--
pozdrawiam, tomek - rzeszów
cordoba 1,9TDI - ASV
|