On Tue, 27 Feb 2007 18:37:10 +0100,  Micha³ wrote: 
Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy 
silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura (poni¿ej 
zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st?
Raczej odwrotnie powinno byc.
Czy lewe powietrze mo¿e powodowaæ w takich warunkach bardzo du¿e falowanie? 
Podczas gdy w wy¿szej temperaturze falowania brak?
A to tylko kwestia temperatury czy takze wilgotnosci ? 
Bo moze wysokie napiecie ci szwankuje.
J.
| 3 | 
Data: Luty 27 2007 21:14:38 | 
| Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik | 
| Autor: pin555  | 
>Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy 
>silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura (poni¿ej 
>zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st? 
 
Raczej odwrotnie powinno byc. 
 
Moze np. pekniecia w kolektorze dolotowym? Kiedy jest cieplej - material sie rozszerza 
i szczelina sie zmniejsza? Ale to tylko teoretycznie, bo roznice w temperaturze 
troche chyba za male...
 
Napisz moze, co to za auto, bo inaczej bedzie z gaznikiem a inaczej z wtryskiem 
sterowanym ECU (mam na mysli mozliwe usterki powodujace falowanie).
 
--  
Leszek
 | 4 | 
Data: Luty 28 2007 14:50:04 |  | Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik |  | Autor: Alti  |  
 
U¿ytkownik "Micha³"  napisa³ w wiadomo¶ci  
 
 Witam 
 
Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy  
silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura  
(poni¿ej zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st? 
 
Czy lewe powietrze mo¿e powodowaæ w takich warunkach bardzo du¿e  
falowanie? Podczas gdy w wy¿szej temperaturze falowania brak? 
 
A mo¿e grza³ka w lambdzie jest padniêta i jak jest ch³odno to lambda nie  
osi±ga odpowiedniej temp i zapodaje sygna³ ¿e mieszanka jest uboga. Wtedy  
komp leje wiêcej paliwa co skutkuje zwiêkszeniem obrotów, co z kolei  
odczytuje komp i ka¿e krokowemu przymkn±æ powietrze i tak w kó³ko.... 
Wojtek
 | 5 | 
Data: Luty 28 2007 18:41:44 |  | Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik |  | Autor: pin555  |  
A mo¿e grza³ka w lambdzie jest padniêta i jak jest ch³odno to lambda nie 
osi±ga odpowiedniej temp i zapodaje sygna³ ¿e mieszanka jest uboga. Wtedy 
komp leje wiêcej paliwa co skutkuje zwiêkszeniem obrotów, co z kolei 
odczytuje komp i ka¿e krokowemu przymkn±æ powietrze i tak w kó³ko.... 
 
Wlasnie dlatego pytalem, jakie to auto. Czujnik temperatury cieczy chlodzacej, 
przeplywomierz, silnik krokowy/zawor wolnych obrotow a moze przewody/swiece? 
Tylko nie wiem, czy roznica dajmy na to 0/+15st. mialaby az tak wielki wplyw...
 
--  
Leszek
 | 6 | 
Data: Luty 28 2007 18:46:20 |  | Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik |  | Autor: Micha³  |  
Auto BMW 735iA E32, z elektroniczn± przepustnic± (bez silnika krokowego); dzi¶ odpali³ za¶ ³adnie, pochodzi³ równo 2 sekundy... a potem zacz±³ falowaæ. W zakresie mniej-wiêcej 400 - 1500 obr :( 
Po przegazowaniu objawy ustaj±. 
 
Sonda lambda nowa, czujnik temp cieczy ch³odz±cej sprawdzany wiele razy i dzia³a bez zarzutu... 
 
 
Pozdrawiam 
 
  |  |  |  |