Grupy dyskusyjne   »   Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.

Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.



1 Data: Marzec 22 2010 20:49:45
Temat: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Witam.

Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627



2 Data: Marzec 22 2010 21:46:29
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

W dniu 2010-03-22 20:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Witam.

Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa
wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?


http://www.przeklej.pl/plik/hdi-lusnia-pdf-0001c5451agh

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

3 Data: Marzec 23 2010 08:41:33
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Autor: Rafał 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Witam.

Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?

Z wtryskiwaczy zdejmujesz wężyki przelewowe.
Same wężyki należy jakoś zabezpieczyć żeby nie ciekły - ja łącze je parami kawałkiem wężyka.
Na przelewy z wtryskiwacza zakładasz pasujące wężyki, ideałem by było mieć oryginalne końcówki, ale bez tego da się przeżyć.
wężyki te(równej długości i nie za długie ~0,5m) wkładasz do jakiś słoików(ja używałem słoików po koncentracie pomidorowym). Słoiki te warto wcześniej ponumerować i skleić razem taśmą co by jakoś to ogarniać i się nie rozleciało.
Wszystko układasz tak co by się nie rozleciało jak będziesz zapalać samochód.
Załączasz silnik.
Obserwujesz poziom paliwa w słoikach, po kilkunastu sekundach można wyłączyć silnik. Jak któryś wtryskiwacz jest uszkodzony, to w przyporządkowanym mu słoiku będzie wyraźnie więcej paliwa.
Jeżeli we wszystkich słoikach będzie zbliżona ilość paliwa to oznacza że wtryskiwacze są raczej ok, a problem jest gdzie indziej(pompa czujnik ciśnienia na listwie) bo jak by wszystkie wtryskiwacze były uszkodzone to byś raczej nie zapalił.

4 Data: Marzec 23 2010 18:03:00
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Rafał pisze:

Jeżeli we wszystkich słoikach będzie zbliżona ilość paliwa to oznacza że wtryskiwacze są raczej ok, a problem jest gdzie indziej(pompa czujnik ciśnienia na listwie) bo jak by wszystkie wtryskiwacze były uszkodzone to byś raczej nie zapalił.

Problemów póki co nie ma. Auto pali dosłownie na dotyk (niezależnie od temperatury otoczenia i silnika). Chodzi równo, nie szarpie. Diagnostykę chcę zrobić tak profilaktycznie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627

5 Data: Marzec 23 2010 09:14:38
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Autor: Marcin 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Witam.

Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?



http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/26750-sprawdzanie_wtryskiwaczy_cr.html#post296589

Pozdrawiam,
Marcin

6 Data: Marzec 24 2010 13:04:16
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Autor: Bartek 

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w
wiadomości

Witam.

Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa
wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?

nie.
ja to robiłem 2 razy  w silnikach 2.4 jtd.
silnik 5 cylindrowy, wiec ty marcin masz  o jeden element mniej.

5 m weza okolo 4 mm srednicy wewnetrznej, przezroczystego,
5 strzykawek [w zasadzie 20 ml wystarczy, moga byc wieksze]
5 srub  takich, ktorymi zaslepilem powroty z drugiejstrony,[musza byc takiej
srednicy by je wkrecic w wezyk i by sie dobrze trzymaly]

z weza uciolem 4 okolo 2 cm odcinki, z jednej strony wkrecilem srubke by je
zaslepic.
tymi elementami blokujesz powroty z drugiej strony,
[ty potrzebujesz takie 3, bo ostatni wtrysk niema podwojnego powrotu, że tak
powiem]

piątą sruba blokuje powrot z pompy,

tne pozostaly kawal rurki na 5 rownych czesci,
zakladam z jedej strony na strzykawki w ktorych wczesniej, obok "wylewki"
robie niewielka dziorke by sie mialo jak odpowietrzyc,

zapinam na wtryski,

odpalam;)

oczywiscie tloczek w strzykawkach wyciagniety, strzykawki spokojnie wisza
sobie na zderzaku wiec ladnie widac co i jak.
mozna sobie to po numerowac by bylo jasniej.




--
Pozdrawiam, Bartek

7 Data: Marzec 24 2010 13:58:07
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Autor: Rafał 

Bartek pisze:


z weza uciolem 4 okolo 2 cm odcinki, z jednej strony wkrecilem srubke by je zaslepic.
tymi elementami blokujesz powroty z drugiej strony,
[ty potrzebujesz takie 3, bo ostatni wtrysk niema podwojnego powrotu, że tak powiem]

Nie wiem jak w Twoim silniku wyglądają oryginalne wężyki przelewowe, w moim (2,2dci) jest to dość twarde tworzywo, które sprawia wrażenie kruchości i możliwości uszkodzenia przy demontażu.
Ja zdjąłem z wtryskiwaczy ten rozdzielacz od przelewu (trzeba wyjąć zawleczkę). Wężyk jaki akurat miałem w domu pasował idealnie na wcisk do środka wtryskiwacza.
U mnie wszystkie cztery wtryskiwacze mają podwójny powrót, ten ostatni/pierwszy idzie z listwy wysokiego ciśnienia.
Jak pisałem wcześniej, powroty połączyłem parami - na króciec co wchodzi do wtryskiwacza nałożyłem wężyk(10cm), drugi jego koniec nałożyłem na powrót z kolejnego wtryskiwacza. Z drugą parą tak samo.


zakladam z jedej strony na strzykawki w ktorych wczesniej, obok "wylewki" robie niewielka dziorke by sie mialo jak odpowietrzyc,

Ja lałem do słoików - tu właściwie dowolność, uszkodzony wtryskiwacz widać od razu.

8 Data: Marzec 24 2010 15:11:13
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Autor: Bartek 

Użytkownik "Rafał"  napisał w wiadomości

Bartek pisze:

z weza uciolem 4 okolo 2 cm odcinki, z jednej strony wkrecilem srubke by
je zaslepic.
tymi elementami blokujesz powroty z drugiej strony,
[ty potrzebujesz takie 3, bo ostatni wtrysk niema podwojnego powrotu, że
tak powiem]

Nie wiem jak w Twoim silniku wyglądają oryginalne wężyki przelewowe, w
moim (2,2dci) jest to dość twarde tworzywo, które sprawia wrażenie
kruchości i możliwości uszkodzenia przy demontażu.

u mnie jest to zwykły, przelewowy przewód, w oplocie...

Ja zdjąłem z wtryskiwaczy ten rozdzielacz od przelewu (trzeba wyjąć
zawleczkę).

też to zrobiłem, bo wygodniej było je rozpiąć po wyciągnięciu tego
rozdzielacza.

 Wężyk jaki akurat miałem w domu pasował idealnie na wcisk do środka
wtryskiwacza.
U mnie wszystkie cztery wtryskiwacze mają podwójny powrót, ten
ostatni/pierwszy idzie z listwy wysokiego ciśnienia.
Jak pisałem wcześniej, powroty połączyłem parami - na króciec co wchodzi
do wtryskiwacza nałożyłem wężyk(10cm), drugi jego koniec nałożyłem na
powrót z kolejnego wtryskiwacza. Z drugą parą tak samo.

musiał bym to widzieć by mieć pełen obraz, ale ważne że skutecznie:) tak
naprawde istotne jest zrozumienie oco w tuym chodzi, i mozna sie dostosowac
do roznych rozwiązań:)

--
Pozdrawiam, Bartek

Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.



Grupy dyskusyjne