Grupy dyskusyjne   »   Diesel nie odpala od -10

Diesel nie odpala od -10



1 Data: Luty 10 2012 08:39:29
Temat: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 


Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy
jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™
oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™
działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i
z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
cvs sprÄ™żanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie
orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.


--
xbartx



2 Data: Luty 10 2012 09:44:16
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "xbartx" <> napisał w wiadomoĹ›ci ...


Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy.

u mojej znajomej podobny objaw dawały padniÄ™te Ĺ›wiece żarowe
po ich wymianie ropniak pali "od strzału" :)
wprawdzie nie almera ale to chyba nie ma aż takiego znaczenia...


--
pozdrawiam
Tadeusz

3 Data: Luty 10 2012 01:05:16
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Gom 

On Feb 10, 9:44 am, "Tadeusz"  wrote:

u mojej znajomej podobny objaw dawały padnięte ¶wiece żarowe
po ich wymianie ropniak pali "od strzału" :)

¦wiece to raz, dwa to nieszczelno¶ci w układzie paliwowym.

Popatrz jak zachowuje się ropa w przewodach, czy nie widać b±belków
powietrza. A rano - przed odpaleniem silnika - zerknij, czy aby
przypadkiem przewody nie s± puste.
Mój diesel też nie chciał odpalać na większych mrozach (pomiędzy 0 a
-10 nie było problemów). Po wymianie oringów na przewodach paliwowych
problem ust±pił.

--
Gom

4 Data: Luty 10 2012 10:30:48
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:05:16 -0800, Gom napisał(a):

Ĺšwiece to raz, dwa to nieszczelnoĹ›ci w układzie paliwowym.

Ze Ĺ›wiecami to mogÄ™ sobie jeszcze poradzić ale z nieszczelnoĹ›ciami to już
gorzej. Nie to że mam dwie lewe rÄ™ce, bo nie mam i lubiÄ™ dłubać (akurat
może nie w autach) ale potrzebował bÄ™dÄ™ jakiejĹ› wiedzy - poszukam jak nie
znajdÄ™ to pojadÄ™ do warsztatu.

Popatrz jak zachowuje siÄ™ ropa w przewodach, czy nie widać bÄ…belków
powietrza. A rano - przed odpaleniem silnika - zerknij, czy aby
przypadkiem przewody nie sÄ… puste.
Mój diesel też nie chciał odpalać na wiÄ™kszych mrozach (pomiÄ™dzy 0 a -10
nie było problemów). Po wymianie oringów na przewodach paliwowych
problem ustÄ…pił.

Jak napisałem powyżej jeżeli siÄ™ doszukam gdzie mam patrzeć i na co to
tak zrobiÄ™.



--
xbartx

5 Data: Luty 10 2012 09:49:41
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: yabba 

Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomoĹ›ci


Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy
jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™
oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™
działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i
z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
cvs sprÄ™żanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie
orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.



Na drugim cylindrze trochÄ™ za niskie ciĹ›nienie, ale na 3 pozostałych powinien odpalić. PrzyczynÄ… mogÄ… być zużyte wtryski (kto je sprawdzał), uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W zależnoĹ›ci od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala, ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.


--
Pozdrawiam,

yabba


-- xbartx

6 Data: Luty 10 2012 10:32:22
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 09:49:41 +0100, yabba napisał(a):

Na drugim cylindrze trochÄ™ za niskie ciĹ›nienie, ale na 3 pozostałych
powinien odpalić. PrzyczynÄ… mogÄ… być zużyte wtryski (kto je sprawdzał),
uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W
zależnoĹ›ci od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala,
ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.

DziÄ™ki wielkie za info. Jeżeli to tutaj tkwi przyczyna to raczej bez
wizyty u doktora siÄ™ nie obejdzie. Wtryski sprawdzał mi ostatnio
mechanik, który specjalizuje siÄ™ właĹ›nie w starych dieslach i jest chyba
jednÄ… z lepszych osób w moim mieĹ›cie, no ale bÄ™dzie go trzeba chyba
jeszcze raz odwiedzić ;)



--
xbartx

7 Data: Luty 10 2012 09:56:05
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2012-02-10 09:39, xbartx pisze:


Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał się niemiecki autem das
szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wygl±da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, kręciłem, kręciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
następny dzień to samo - biały dym z rury taki ¶mierdz±cy (na pewno nie
słodkawy więc to nie płyn chłodz±cy). Pomy¶lałem, że zamarzło paliwo i
parafina się zrobiła. Zaci±gn±łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzień i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna kręcić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak kręcę to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko kręcił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, ¶mierdz±cym powiedzmy spalenizn± czy
jako¶ tak. ¦wiecę sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemę
oczywi¶cie odpi±łem) i do ¶wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu co¶ by się
działo - czy Ľle my¶lę? Na jesień jako¶ robiłem przegl±d wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ci¶nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogę co¶ Ľle pisać za co przepraszam - nie znam się kompletnie na tym i
z głowy piszę) - znalazłem kartę od mechanika i mam tak:
cvs sprężanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczyn±, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi się ci±gn±ć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dzi¶ z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszę, że szukałem w google ale nie mogę nic sensownego znaleĽć
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że się za dobrze w tym nie
orientuję, st±d mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.


  To że ¶wiece iskrz± to nie znaczy, że dobrze grzej±. Każda do wykręcenia i podłaczenia bezpo¶rednio pod aku, aby zobaczyć jak grzej±. Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam, że ze 2-3 będ± słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w golfie, że jedna ¶wieca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak było troszkę zimniej to kulawo zapalał.

8 Data: Luty 10 2012 01:01:56
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Czarek Daniluk 

On Feb 10, 9:56 am, Kamil 'Model'
 wrote:

  To że ¶wiece iskrz± to nie znaczy, że dobrze grzej±. Każda do
wykręcenia i podłaczenia bezpo¶rednio pod aku, aby zobaczyć jak grzej±.
Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam,
że ze 2-3 będ± słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w
golfie, że jedna ¶wieca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak
było troszkę zimniej to kulawo zapalał.

Ano dokładnie - ¶wiec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie
można sprawdzić czy ewentualnie pobiera pr±d.
Jak kto¶ j± przeci±gn±ł - czytaj za ostro wkręcił to grzeje przy samym
pocz±tku i też dupa ;) pr±d pobiera, niby sprawna a nie odpala.

Pozdrawiam !

9 Data: Luty 10 2012 10:28:15
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):

Ano dokładnie - Ĺ›wiec nie sprawdza siÄ™ na iskrzenie, na iskrzenie można
sprawdzić czy ewentualnie pobiera prÄ…d. Jak ktoĹ› jÄ… przeciÄ…gnÄ…ł - czytaj
za ostro wkrÄ™cił to grzeje przy samym poczÄ…tku i też dupa ;) prÄ…d
pobiera, niby sprawna a nie odpala.

No jak wspomniałem, nie znam siÄ™ za bardzo a tak gdzieĹ› wyczytałem, że
można sprawdzić. Samych Ĺ›wiec to szukałem 5 minut chyba posiłkujÄ…c siÄ™
googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jakiś specjalny klucz?
Nie pamiÄ™tam już jak to tam wyglÄ…da. Czy może od razu siÄ™ nie bawić i
kupić komplet nowych świec i wszystkie wymienić?



--
xbartx

10 Data: Luty 10 2012 12:36:41
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2012-02-10 11:28, xbartx pisze:

Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):

Ano dokładnie - ¶wiec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie można
sprawdzić czy ewentualnie pobiera pr±d. Jak kto¶ j± przeci±gn±ł - czytaj
za ostro wkręcił to grzeje przy samym pocz±tku i też dupa ;) pr±d
pobiera, niby sprawna a nie odpala.

No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzie¶ wyczytałem, że
można sprawdzić. Samych ¶wiec to szukałem 5 minut chyba posiłkuj±c się
googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jaki¶ specjalny klucz?
Nie pamiętam już jak to tam wygl±da. Czy może od razu się nie bawić i
kupić komplet nowych ¶wiec i wszystkie wymienić?



Podejrzewam, że żaden specjalny klucz nie jest potrzebny, tylko tak jak większo¶ć ma łeb na klucz 10. Musisz uważać aby nie ukręcić ¶wiecy, więc najlepiej rozgrzej silnik i do dzieła. Tylko dobry klucz, co by nie wyrobił łba i spokojnie delikatnie wykręcać. Jak idzie ciężko to odpu¶ć. Popsikaj penetratorem i lekko dokręcaj i odkręcaj ¶wiecę, póĽniej zostaw na 30 minut i spróbuj ponownie. I tak z każd± ¶wiec±. Nie wiem ile do Twojego auta kosztuj± ¶wiece, ale zawsze lepiej kupić jakie¶ porz±dne (beru, febi, bosch) niż te najtańsze, bo one mog± się spalić po miesi±cu. Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana ¶wiec, widzę, że do twojego nissana ¶wiece s± podobne jak do opla corsy 1,5D. Nie powinny się ukręcić, ale trzeba uważać aby kupić dobr± ¶wiecę. Ja raz się zrobiłem i kupiłem iskrę (ok. 35PLN) i nie pasowała (żarnik ¶wiecy był o 0,5mm za gruby i ¶wieca nie chciała się do końca wkręcić). Musiałem odżałować i kupiłem ¶wiece HKT w intercarsie które pasuj± bez problemu, ale cenowo ok. 80PLN. Oryginalne Beru kosztowały ok. 150PLN. Ta HKT działa już drugi rok w corsie.

11 Data: Luty 10 2012 04:46:53
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Gom 

On Feb 10, 12:36 pm, Kamil 'Model'
 wrote:

Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana ¶wiec

Dodam, że mój mechanik wkręca nowe ¶wiece na smar miedziowy.
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
razie ta taktyka się sprawdza.

--
Gom

12 Data: Luty 11 2012 14:25:23
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Wojtek 

Dodam, że mój mechanik wkręca nowe ¶wiece na smar miedziowy.
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
razie ta taktyka się sprawdza.

Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.

--
Wojtek

13 Data: Luty 11 2012 08:15:07
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Gom 

On 11 Lut, 08:25, "Wojtek"  wrote:

Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.

Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)

Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy?

--
Gom

14 Data: Luty 11 2012 17:33:49
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: morghul 

Bo miedĽ zjada alu. Z zasady nie ł±czy się aluminium z miedzi± bo
powoduje korozję aluminium ale czy ja wiem czy w tym przypadku to
będzie miało jaki¶ wpływ? W końcu nie ma dopływu tlenu a z tego
co pamiętam to korozja w tym przypadku potrzebuje tlenu.

--

morghul

Użytkownik "Gom"  napisał w wiadomo¶ci

On 11 Lut, 08:25, "Wojtek"  wrote:

Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice
wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.

Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)

Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy
alu-głowicy?

--
Gom

15 Data: Luty 10 2012 10:26:10
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Agent 

Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem? Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.

16 Data: Luty 10 2012 10:26:20
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 10:26:10 +0100, Agent napisał(a):

Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem?
Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.

Na samochodach to siÄ™ może nie znam ale z elektrykÄ… to sobie radzÄ™ ;)
OczywiĹ›cie że sprawdzałem każdÄ… z osobna.



--
xbartx

17 Data: Luty 10 2012 12:55:12
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Agent 


Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomoĹ›ci

Dnia Fri, 10 Feb 2012 10:26:10 +0100, Agent napisał(a):

Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem?
Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.

Na samochodach to siÄ™ może nie znam ale z elektrykÄ… to sobie radzÄ™ ;)
OczywiĹ›cie że sprawdzałem każdÄ… z osobna.

W takim razie ja bym odpiÄ…ł wÄ…ż za filtrem paliwa i włożył go do butelki z ON. Jak zapali tzn że albo filtr zapchany albo w zbiorniku na smoku parafina przyblokowała. A jak nie zmieniałeĹ› dawno filtra to w ciemno bym wymienił. Potem odpowietrzyć, podpomować gruszkÄ… i jak zrobi siÄ™ twarda zapalać. Powinien wtedy chociaż na chwilÄ™ zagadać Jak gruszka siÄ™ nie zrobi twarda znaczy że paliwo gdzieĹ› przymarzło. Depresator nie pomoże jak już jest parafina.

18 Data: Luty 10 2012 12:41:32
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: kogutek 

xbartx  napisał(a):


Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
 
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
 
parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecał
y
jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy
jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™
oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™
działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc
i
wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i
z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
cvs sprÄ™żanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡
 
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie
orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.


Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%. Masz
silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Luty 10 2012 14:07:52
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Agent 




Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%. Masz
silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.

--
25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym przesadziłe¶.

20 Data: Luty 10 2012 13:27:55
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: kogutek 

Agent  napisał(a):


>>
>>
> Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
> nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
> Masz
> silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
> pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>
> --
25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
przesadziłe¶.

Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Luty 10 2012 14:49:49
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Agent 


Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci

Agent  napisał(a):


>>
>>
> Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
> nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
> Masz
> silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, > ¶wiece,
> pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>
> -- 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
przesadziłe¶.

Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.

Poproszę Ľródło tych danych.

22 Data: Luty 10 2012 14:08:08
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: kogutek 

Agent  napisał(a):


Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci

> Agent  napisał(a):
>
>>
>> >>
>> >>
>> > Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
>> > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
>> > Masz
>> > silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze,
>> > ¶wiece,
>> > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>> >
>> > --
>> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem
>> złomowym
>> przesadziłe¶.
>>
> Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma
> 33.
> Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
>
Poproszę Ľródło tych danych.

Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Luty 10 2012 15:06:44
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):

Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak
bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.



--
xbartx

24 Data: Luty 10 2012 15:50:09
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: kogutek 

xbartx  napisał(a):

Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):

> Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
> poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak
bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.



Zużył się silnik i już. Nic na to nie poradzisz. Kiedy¶ był nowy i piękny.
Miał wszystkie konie. Teraz ma jednego starego, dwa okulały a czwarty już leży
i się nie podniesie. Jak był nowy to by przy - 60 zapalił jak by miał
odpowiednie paliwo. Jeszcze latem może pojeĽdzić. Tylko jak zobaczysz że kto¶
oponami pali to nie wrzeszcz. Lepszy od niego nie będziesz jak wraczydłem
będziesz jeĽdził.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Luty 10 2012 21:38:09
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Agent 


Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci

xbartx  napisał(a):

Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):

> Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
> poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak
bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.



Zużył się silnik i już

Sam jeste¶ zużyty

26 Data: Luty 10 2012 22:52:03
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: kogutek 

Agent  napisał(a):


Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci

> xbartx  napisał(a):
>
>> Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):
>>
>> > Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
>> > poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
>>
>> No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
>> Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i
>> jak
>> bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
>>
>>
>>
> Zużył się silnik i już

Sam jeste¶ zużyty

Za tu Ty fabrycznie nowy. Zwłaszcza mózg. Sam DOS masz wpisany.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Luty 10 2012 21:37:44
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Agent 


Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci

Agent  napisał(a):


Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci

> Agent  napisał(a):
>
>>
>> >>
>> >>
>> > Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% >> > od
>> > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż >> > 10%.
>> > Masz
>> > silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze,
>> > ¶wiece,
>> > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>> >
>> > -- >> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem
>> złomowym
>> przesadziłe¶.
>>
> Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym > ma
> 33.
> Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
>
Poproszę Ľródło tych danych.

Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

--
Głupoty gadasz i tyle.

28 Data: Luty 10 2012 22:09:21
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Agent 


Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen

Ok nie chciało Ci się to ja sprawdziłem
dla silnika CD20
stopien sprezania 22
a cisniene sprezania przy 200 obrotach na min
nominalne 3,14 MPa
minimalne 2,45 MPa
dopuszczalna roznica miedzy cilndrami 0,49
Kolega ma różnicę max 0,7 ale i tak wszystkie s± ponad stan minimalny. Przyczyn± nie palenia tego silnika nie jest słabe sprężanie.

29 Data: Luty 10 2012 21:29:41
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:09:21 +0100, Agent napisał(a):

Ok nie chciało Ci siÄ™ to ja sprawdziłem dla silnika CD20
stopien sprezania 22
a cisniene sprezania przy 200 obrotach na min nominalne 3,14 MPa
minimalne 2,45 MPa
dopuszczalna roznica miedzy cilndrami 0,49 Kolega ma różnicÄ™ max 0,7 ale
i tak wszystkie sÄ… ponad stan minimalny. PrzyczynÄ… nie palenia tego
silnika nie jest słabe sprÄ™żanie.

Hmmm to już sam nie wiem i raczej nie dojdÄ™. Jak tylko mrozy puszczÄ… i
jakoĹ› odpali to go do doktora zaprowadzÄ™.
Ta moja Almera to 2.0 GX o ile dobrze pamiętam stary prosty diesel bez
żadnych turbo - chodzi tak głoĹ›no jak Ford Transit ;)




--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide

30 Data: Luty 10 2012 16:51:49
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Robert_J 

Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.

A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?

31 Data: Luty 10 2012 16:59:41
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Lewis 

W dniu 2012-02-10 16:51, Robert_J pisze:

Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym
ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.

A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d
sprawdza ci¶nienie sprężania?

Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy wymęczonym silniku.

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

32 Data: Luty 10 2012 19:19:20
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Cezary Daniluk 

W dniu 2012-02-10 16:59, Lewis pisze:

Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy
wymęczonym silniku.

W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczę¶cia ;P

Pozdrawiam !

33 Data: Luty 10 2012 22:48:54
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: kogutek 

Cezary Daniluk  napisał(a):

W dniu 2012-02-10 16:59, Lewis pisze:

> Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy
> wymęczonym silniku.
>
W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczę¶cia ;P

Pozdrawiam !
Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

34 Data: Luty 11 2012 00:11:09
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Karolek 

W dniu 2012-02-10 23:48, kogutek pisze:

Pozdrawiam !
Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.


Bzdura.
W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony.
Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.

--
Karolek

35 Data: Luty 10 2012 23:39:34
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: kogutek 

Karolek  napisał(a):

W dniu 2012-02-10 23:48, kogutek pisze:

>> Pozdrawiam !
> Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
> kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
> atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.
>

Bzdura.
W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony.
Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich
sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.

W rzęchu co przy - 10 nie odpala i ma na jednym 26 a innym 33 nie jest
wykluczone że ma problem ze ¶wiecami i szeroko pojętym układem paliwowym. Ale
latem to silnik igiełka. Trochę tylko przykopci. 

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

36 Data: Luty 11 2012 11:46:17
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Robert_J 

Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.

Żeby¶ się nie zdziwił :-). Jaki¶ czas temu osobi¶cie byłem przy takim badaniu, kiedy to silnik zassał wodę i się roz...ł. Pierwsza "naprawa" polegała na osuszeniu, wymianie filtra powietrza i próbie odpalenia. I co? Odpalił bez większego problemu, nie dymił, analiza spalin nic nie pokazała. Tyle że troszkę szarpał w czasie jazdy przy pewnej prędko¶ci obrotowej, dlatego po paru dniach pojechali¶my na gruntowniejsze badania. Okazało się że wygięły się 3 korbowody, ci¶nienia w dwóch garach spadły o 2-4 atmosfery, a w trzecim dużo więcej, chyba o 7 czy 8. I jako¶ auto jechało, nie dymiło, kontrola spalin nic nie wykazała. Więc nie teoretyzuj, bo pieprzysz jak potłuczony. Co prawie cała grupa Ci mówi, ale z uporem godnym lepszej sprawy udajesz że nie kumasz :-)

37 Data: Luty 10 2012 21:31:57
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Marek Dyjor 

Robert_J wrote:

Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery.
Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.

A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy
przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?

kogutkowa w kogutkach górnych...

kogutek od dawna troluje na grupach budowlanych teraz przeprowadził nalot na grupę samochodow±.

niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodoł± ze starego roweru i klimatyzatora.

38 Data: Luty 10 2012 22:55:39
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: kogutek 

Marek Dyjor  napisał(a):

Robert_J wrote:
>> Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery.
>> Bo na jednym ma 33.
>> Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
>
> A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy
> przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?

kogutkowa w kogutkach górnych...

kogutek od dawna troluje na grupach budowlanych teraz przeprowadził nalot na
grupę samochodow±.

niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodoł±
ze starego roweru i klimatyzatora.

I tak jestem lepszy od Ciebie spamerze. Pamiętasz jak zachwalałe¶ star± pompę
ciepła w cenie dwóch nowych?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

39 Data: Luty 11 2012 09:04:09
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Przembo 

*Robert_J* w wiadomo¶ci  napisał(a):

Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?

Jak możesz zadawać kogucikowi tak wredne pytanie? On przegl±dów nie uznaje to i sk±d ma wiedzieć co tam się bada?
Message-ID: Pozdr

40 Data: Luty 12 2012 15:18:29
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Robert RÄ™dziak 

On Fri, 10 Feb 2012 14:07:52 +0100, Agent  wrote:

25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
przesadziłe¶.

 Dla Sunny 2.0d:
 nominał 3.0-3.3MPa,
 min. 2.5MPa
 maks. różnica: 0.5MPa.

 Za Etzoldem, do znalezienia w internacie w dziesięć minut.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

41 Data: Luty 10 2012 21:50:50
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Plumpi 

Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomoĹ›ci

W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
parafina siÄ™ zrobiła.

Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Wszyscy od razu "wytrÄ…ciła siÄ™ parafina, Ĺ›wiece, kompresja", a to zazwyczaj przyczynÄ… jest pozostajÄ…ca w filtrze paliwa odrobina wilgoci (wody), która zamarza i blokuje przepływ oleju napÄ™dowego. Filtr paliwa zwłÄ…szcza w dieslach jest tak skonstruowany, że ma za zadanie wychwytywać kropelki wody. Woda ta potrafi osiÄ…ć na powierzchni filtra (wkładu) i jak zamarznie to odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.

42 Data: Luty 10 2012 21:33:53
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 21:50:50 +0100, Plumpi napisał(a):

Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Wszyscy od razu "wytrÄ…ciła siÄ™ parafina, Ĺ›wiece, kompresja", a to
zazwyczaj przyczynÄ… jest pozostajÄ…ca w filtrze paliwa odrobina wilgoci
(wody), która zamarza i blokuje przepływ oleju napÄ™dowego. Filtr paliwa
zwłÄ…szcza w dieslach jest tak skonstruowany, że ma za zadanie
wychwytywać kropelki wody. Woda ta potrafi osiÄ…ć na powierzchni filtra
(wkładu) i jak zamarznie to odcina przepływ oleju. W niektórych
samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.

Zazwyczaj to robię przy wymianie oleju i staram się pilnować tych 10k km
ale fakt, że było to jakoĹ› na poczÄ…tku zeszłego roku, bo ostatnio tylko
po mieĹ›cie jeĽdził głównie.
Skłaniam siÄ™ ku Twojej tezie, bo przy odpalaniu ewidentnie słychać, że
nie ma paliwa i rozrusznik jakby kręci na sucho, kręci i kręci - nie wiem
czy dobrze to opisujÄ™ ale chyba wiadomo o co chodzi. Jak postał w ciepłym
garażu to odpalił, wiÄ™c ta teoria by siÄ™ w miarÄ™ kupy trzymała.



--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide

43 Data: Luty 11 2012 10:43:23
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Darek 

odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest
dodatkowo podgrzewany.
Jak to sprawdzić w których próbowałem szukać ale się nie udało

44 Data: Luty 10 2012 22:45:17
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Jackare 

Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomoĹ›ci


Witam wszystkich

Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)

Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa,
dlatego ja mówiÄ™ dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach.
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanÄ™. Odpalam w każdych warunkach i nie płacÄ™ kosmicznych pieniÄ™dzy za naprawy.
Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzÄ™ rychłego koĹ„ca zimy i przepraszam za niczego nie wnoszÄ…cy post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i nie bojÄ™ siÄ™ zjebki :)))
--
Jackare

45 Data: Luty 10 2012 22:52:38
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:45:17 +0100, Jackare napisał(a):

W tym roku sprawa wygl±da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa,
dlatego ja mówię dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to
był lublin z kontenerem ale on szczę¶ciem odpalał w każdych warunkach.
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanę. Odpalam w
każdych warunkach i nie płacę kosmicznych pieniędzy za naprawy.
Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzę rychłego końca zimy i
przepraszam za niczego nie wnosz±cy post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i
nie boję się zjebki :)))

Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
problemu  z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.

No ale ceny paliw jakie sa kazdy widzi ... a te diesle wcale nie takie
oszczedne ..

J.

46 Data: Luty 10 2012 23:30:44
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Jackare 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci


Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
problemu  z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.


dotrze dotrze, jednakowoż wybieram benzynę kupuj±c samochód osobowy. Jak napisałem mój lublin odpalał w każdych warunkach ale to była technologia o dużej zawarto¶ci my¶li kowalskiej :), więc im prymitywniej tym lepiej

47 Data: Luty 11 2012 11:20:26
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Jackare"  napisał w wiadomoĹ›ci news:

dlatego ja mówiÄ™ dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach.
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanÄ™. Odpalam w każdych warunkach i nie płacÄ™ kosmicznych pieniÄ™dzy za naprawy.

Wiesz, ja za naprawy diesla zapłaciłem przez ostatnie 5 lat 50 zł w sumie.
Za naprawy poprzedniego benzyniaka, który był o 1/3 młodszy płaciłem na koĹ„cu ponad 1000 zł miesiÄ™cznie.

Dieslowi jeszcze nie zdarzyło siÄ™ nie odpalić po pierwszym przekrÄ™ceniu kluczyka, nawet jak kilka razy zdarzyło mi siÄ™ zapomnieć poczekać na nagrzanie Ĺ›wiec żarowych (jeszcze nie było dużych mrozów).
Banzyniak który stoi w garażu poległ przy próbie odpalania, mimo że aku był doładowany zawczasu, a nawet jak odpali i siÄ™ rozgrzeje, to żeby zapalić powtórnie trzeba kilka razy pokrÄ™cić.

WiÄ™c takie generalizowanie możesz sobie w buty włożyć.

48 Data: Luty 11 2012 15:05:52
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 


Dziękuje bardzo wszystkim za sugestie.
Tak biorąc na logikę, to te ciśnienie jest jedną sprawą i w tak starym
silniku, to siÄ™ w sumie nie ma co dziwić, że zaczyna siÄ™ rozjeżdżać.
Jednak ja mam chyba problem z samym paliwem, filtrem, przewodami lub
Ĺ›wiecami. Naładowałem ponownie aku i próbowałem znowu odpalić i
rozrusznik krÄ™ci "na sucho", nie ma żadnej oznaki, że chociaż kropelka
siÄ™ dostała i próbuje załapać. Także jak tylko zrobi siÄ™ koło zera to
czeka mnie wizyta w warsztacie i wymiana świec i filtra paliwa.
Tak siÄ™ jeszcze zastanawiam, bo znalazłem miÄ™dzy innymi coĹ› takiego w
sieci:

"StosujÄ™ ten sposób od lat ale nie 1/10 ale 1/30 z tym że jeżdżÄ™ klekotem
TD a nie nowoczesnymi wynalazkami typu TDCI,TDDI czy JTD.Sprawdza siÄ™
TYLKO w starszych typach silników ułatwiajÄ…c rozruch i zapobiegajÄ…c
zatykaniu filtra paliwa przez parafinÄ™.Benzyna bezołowiowa zawierajÄ…ca
nieco spirytusu oczyszcza układ paliwowy z wody i obniża punkt
krzepnięcia oleju napędowego."

Czy jeżeli u mnie parafina lub coĹ› innego filtr zatkały to jest teraz
sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
coĹ› może realnie pomóc?



--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide

49 Data: Luty 11 2012 08:13:31
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: Gom 

On 11 Lut, 10:05, xbartx  wrote:

Czy jeżeli u mnie parafina lub co¶ innego filtr zatkały to jest teraz
sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
co¶ może realnie pomóc?

Dolewanie czegokolwiek do ON aby zapobiec wytr±ceniu się parafiny
należy uczynić przed, a nie po (wytr±ceniu). Na t± przypadło¶ć pomaga
jedynie wstawienie auta do ciepłego garażu.

--
Gom

50 Data: Luty 14 2012 18:28:14
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Autor: xbartx 


Jest i finał sprawy.
Auto wróciło dzisiaj od mechanika - galareta w przewodach czyli zamarzło
gówniane paliwo, które mi sprzedano, niestety :/
Ĺšwiece sÄ… ok. Filtr paliwa do wymiany i też pÄ™kł jakiĹ› tam wÄ™żyk dziwny,
co to ma kąt 90 stopni i trzeba poszukać takiego (teraz jest prowizorka).
Auto pali normalnie, trochÄ™ benzyny dolał mechanik aby siÄ™ lepiej
przeczyĹ›ciło.
DziÄ™ki wszystkim za porady i info, na pewno siÄ™ przydadzÄ… na przyszłoć.
Ja wiem już że przed zimÄ… to jakiĹ› skydd i tankować w sprawdzonych i
uczęszczanych mocno stacjach paliw i powinno być dobrze.



--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide

Diesel nie odpala od -10



Grupy dyskusyjne