Witam wszystkich
Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)
Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy
jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™
oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™
działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i
z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
cvs sprÄ™żanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie
orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.
--
xbartx
2 |
Data: Luty 10 2012 09:44:16 |
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |
Autor: Tadeusz |
Użytkownik "xbartx" <> napisał w wiadomoĹ›ci ...
Witam wszystkich
Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)
Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy.
u mojej znajomej podobny objaw dawały padniÄ™te Ĺ›wiece żarowe
po ich wymianie ropniak pali "od strzału" :)
wprawdzie nie almera ale to chyba nie ma aż takiego znaczenia...
--
pozdrawiam
Tadeusz
3 |
Data: Luty 10 2012 01:05:16 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Gom |
On Feb 10, 9:44 am, "Tadeusz" wrote:
u mojej znajomej podobny objaw dawały padnięte ¶wiece żarowe
po ich wymianie ropniak pali "od strzału" :)
¦wiece to raz, dwa to nieszczelno¶ci w układzie paliwowym.
Popatrz jak zachowuje się ropa w przewodach, czy nie widać b±belków
powietrza. A rano - przed odpaleniem silnika - zerknij, czy aby
przypadkiem przewody nie s± puste.
Mój diesel też nie chciał odpalać na większych mrozach (pomiędzy 0 a
-10 nie było problemów). Po wymianie oringów na przewodach paliwowych
problem ust±pił.
--
Gom
4 |
Data: Luty 10 2012 10:30:48 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:05:16 -0800, Gom napisał(a):
Ĺšwiece to raz, dwa to nieszczelnoĹ›ci w układzie paliwowym.
Ze Ĺ›wiecami to mogÄ™ sobie jeszcze poradzić ale z nieszczelnoĹ›ciami to już
gorzej. Nie to że mam dwie lewe rÄ™ce, bo nie mam i lubiÄ™ dłubać (akurat
może nie w autach) ale potrzebował bÄ™dÄ™ jakiejĹ› wiedzy - poszukam jak nie
znajdÄ™ to pojadÄ™ do warsztatu.
Popatrz jak zachowuje siÄ™ ropa w przewodach, czy nie widać bÄ…belków
powietrza. A rano - przed odpaleniem silnika - zerknij, czy aby
przypadkiem przewody nie sÄ… puste.
Mój diesel też nie chciał odpalać na wiÄ™kszych mrozach (pomiÄ™dzy 0 a -10
nie było problemów). Po wymianie oringów na przewodach paliwowych
problem ustÄ…pił.
Jak napisałem powyżej jeżeli siÄ™ doszukam gdzie mam patrzeć i na co to
tak zrobiÄ™.
--
xbartx
5 |
Data: Luty 10 2012 09:49:41 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: yabba |
Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomoĹ›ci
Witam wszystkich
Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)
Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy
jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™
oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™
działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i
z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
cvs sprÄ™żanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie
orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.
Na drugim cylindrze trochÄ™ za niskie ciĹ›nienie, ale na 3 pozostałych powinien odpalić. PrzyczynÄ… mogÄ… być zużyte wtryski (kto je sprawdzał), uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W zależnoĹ›ci od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala, ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.
--
Pozdrawiam,
yabba
-- xbartx
6 |
Data: Luty 10 2012 10:32:22 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 09:49:41 +0100, yabba napisał(a):
Na drugim cylindrze trochÄ™ za niskie ciĹ›nienie, ale na 3 pozostałych
powinien odpalić. PrzyczynÄ… mogÄ… być zużyte wtryski (kto je sprawdzał),
uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W
zależnoĹ›ci od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala,
ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.
DziÄ™ki wielkie za info. Jeżeli to tutaj tkwi przyczyna to raczej bez
wizyty u doktora siÄ™ nie obejdzie. Wtryski sprawdzał mi ostatnio
mechanik, który specjalizuje siÄ™ właĹ›nie w starych dieslach i jest chyba
jednÄ… z lepszych osób w moim mieĹ›cie, no ale bÄ™dzie go trzeba chyba
jeszcze raz odwiedzić ;)
--
xbartx
7 |
Data: Luty 10 2012 09:56:05 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Kamil 'Model' |
W dniu 2012-02-10 09:39, xbartx pisze:
Witam wszystkich
Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał się niemiecki autem das
szrot ;)
Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wygl±da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, kręciłem, kręciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
następny dzień to samo - biały dym z rury taki ¶mierdz±cy (na pewno nie
słodkawy więc to nie płyn chłodz±cy). Pomy¶lałem, że zamarzło paliwo i
parafina się zrobiła. Zaci±gn±łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
jeden dzień i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna kręcić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak kręcę to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko kręcił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, ¶mierdz±cym powiedzmy spalenizn± czy
jako¶ tak. ¦wiecę sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemę
oczywi¶cie odpi±łem) i do ¶wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu co¶ by się
działo - czy Ľle my¶lę? Na jesień jako¶ robiłem przegl±d wtrysków etc i
wyszło, że to już stary silnik i ci¶nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogę co¶ Ľle pisać za co przepraszam - nie znam się kompletnie na tym i
z głowy piszę) - znalazłem kartę od mechanika i mam tak:
cvs sprężanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczyn±, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi się ci±gn±ć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dzi¶ z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszę, że szukałem w google ale nie mogę nic sensownego znaleĽć
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że się za dobrze w tym nie
orientuję, st±d mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.
To że ¶wiece iskrz± to nie znaczy, że dobrze grzej±. Każda do wykręcenia i podłaczenia bezpo¶rednio pod aku, aby zobaczyć jak grzej±. Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam, że ze 2-3 będ± słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w golfie, że jedna ¶wieca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak było troszkę zimniej to kulawo zapalał.
8 |
Data: Luty 10 2012 01:01:56 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Czarek Daniluk |
On Feb 10, 9:56 am, Kamil 'Model'
wrote:
To że ¶wiece iskrz± to nie znaczy, że dobrze grzej±. Każda do
wykręcenia i podłaczenia bezpo¶rednio pod aku, aby zobaczyć jak grzej±.
Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam,
że ze 2-3 będ± słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w
golfie, że jedna ¶wieca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak
było troszkę zimniej to kulawo zapalał.
Ano dokładnie - ¶wiec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie
można sprawdzić czy ewentualnie pobiera pr±d.
Jak kto¶ j± przeci±gn±ł - czytaj za ostro wkręcił to grzeje przy samym
pocz±tku i też dupa ;) pr±d pobiera, niby sprawna a nie odpala.
Pozdrawiam !
9 |
Data: Luty 10 2012 10:28:15 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):
Ano dokładnie - Ĺ›wiec nie sprawdza siÄ™ na iskrzenie, na iskrzenie można
sprawdzić czy ewentualnie pobiera prÄ…d. Jak ktoĹ› jÄ… przeciÄ…gnÄ…ł - czytaj
za ostro wkrÄ™cił to grzeje przy samym poczÄ…tku i też dupa ;) prÄ…d
pobiera, niby sprawna a nie odpala.
No jak wspomniałem, nie znam siÄ™ za bardzo a tak gdzieĹ› wyczytałem, że
można sprawdzić. Samych Ĺ›wiec to szukałem 5 minut chyba posiłkujÄ…c siÄ™
googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jakiś specjalny klucz?
Nie pamiÄ™tam już jak to tam wyglÄ…da. Czy może od razu siÄ™ nie bawić i
kupić komplet nowych świec i wszystkie wymienić?
--
xbartx
10 |
Data: Luty 10 2012 12:36:41 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Kamil 'Model' |
W dniu 2012-02-10 11:28, xbartx pisze:
Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):
Ano dokładnie - ¶wiec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie można
sprawdzić czy ewentualnie pobiera pr±d. Jak kto¶ j± przeci±gn±ł - czytaj
za ostro wkręcił to grzeje przy samym pocz±tku i też dupa ;) pr±d
pobiera, niby sprawna a nie odpala.
No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzie¶ wyczytałem, że
można sprawdzić. Samych ¶wiec to szukałem 5 minut chyba posiłkuj±c się
googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jaki¶ specjalny klucz?
Nie pamiętam już jak to tam wygl±da. Czy może od razu się nie bawić i
kupić komplet nowych ¶wiec i wszystkie wymienić?
Podejrzewam, że żaden specjalny klucz nie jest potrzebny, tylko tak jak większo¶ć ma łeb na klucz 10. Musisz uważać aby nie ukręcić ¶wiecy, więc najlepiej rozgrzej silnik i do dzieła. Tylko dobry klucz, co by nie wyrobił łba i spokojnie delikatnie wykręcać. Jak idzie ciężko to odpu¶ć. Popsikaj penetratorem i lekko dokręcaj i odkręcaj ¶wiecę, póĽniej zostaw na 30 minut i spróbuj ponownie. I tak z każd± ¶wiec±. Nie wiem ile do Twojego auta kosztuj± ¶wiece, ale zawsze lepiej kupić jakie¶ porz±dne (beru, febi, bosch) niż te najtańsze, bo one mog± się spalić po miesi±cu. Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana ¶wiec, widzę, że do twojego nissana ¶wiece s± podobne jak do opla corsy 1,5D. Nie powinny się ukręcić, ale trzeba uważać aby kupić dobr± ¶wiecę. Ja raz się zrobiłem i kupiłem iskrę (ok. 35PLN) i nie pasowała (żarnik ¶wiecy był o 0,5mm za gruby i ¶wieca nie chciała się do końca wkręcić). Musiałem odżałować i kupiłem ¶wiece HKT w intercarsie które pasuj± bez problemu, ale cenowo ok. 80PLN. Oryginalne Beru kosztowały ok. 150PLN. Ta HKT działa już drugi rok w corsie.
11 |
Data: Luty 10 2012 04:46:53 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Gom |
On Feb 10, 12:36 pm, Kamil 'Model'
wrote:
Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana ¶wiec
Dodam, że mój mechanik wkręca nowe ¶wiece na smar miedziowy.
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
razie ta taktyka się sprawdza.
--
Gom
12 |
Data: Luty 11 2012 14:25:23 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Wojtek |
Dodam, że mój mechanik wkręca nowe ¶wiece na smar miedziowy.
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
razie ta taktyka się sprawdza.
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
--
Wojtek
13 |
Data: Luty 11 2012 08:15:07 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Gom |
On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" wrote:
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)
Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy?
--
Gom
14 |
Data: Luty 11 2012 17:33:49 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: morghul |
Bo miedĽ zjada alu. Z zasady nie ł±czy się aluminium z miedzi± bo
powoduje korozję aluminium ale czy ja wiem czy w tym przypadku to
będzie miało jaki¶ wpływ? W końcu nie ma dopływu tlenu a z tego
co pamiętam to korozja w tym przypadku potrzebuje tlenu.
--
morghul
Użytkownik "Gom" napisał w wiadomo¶ci
On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" wrote:
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice
wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)
Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy
alu-głowicy?
--
Gom
15 |
Data: Luty 10 2012 10:26:10 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Agent |
Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem? Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.
16 |
Data: Luty 10 2012 10:26:20 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 10:26:10 +0100, Agent napisał(a):
Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem?
Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.
Na samochodach to siÄ™ może nie znam ale z elektrykÄ… to sobie radzÄ™ ;)
OczywiĹ›cie że sprawdzałem każdÄ… z osobna.
--
xbartx
17 |
Data: Luty 10 2012 12:55:12 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Agent |
Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomoĹ›ci
Dnia Fri, 10 Feb 2012 10:26:10 +0100, Agent napisał(a):
Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem?
Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.
Na samochodach to siÄ™ może nie znam ale z elektrykÄ… to sobie radzÄ™ ;)
OczywiĹ›cie że sprawdzałem każdÄ… z osobna.
W takim razie ja bym odpiÄ…ł wÄ…ż za filtrem paliwa i włożył go do butelki z ON. Jak zapali tzn że albo filtr zapchany albo w zbiorniku na smoku parafina przyblokowała. A jak nie zmieniałeĹ› dawno filtra to w ciemno bym wymienił. Potem odpowietrzyć, podpomować gruszkÄ… i jak zrobi siÄ™ twarda zapalać. Powinien wtedy chociaż na chwilÄ™ zagadać Jak gruszka siÄ™ nie zrobi twarda znaczy że paliwo gdzieĹ› przymarzło. Depresator nie pomoże jak już jest parafina.
18 |
Data: Luty 10 2012 12:41:32 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: kogutek |
xbartx napisał(a):
Witam wszystkich
Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)
Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecał
y
jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do
czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy
jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™
oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™
działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc
i
wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma
(mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i
z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
cvs sprÄ™żanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie
orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.
Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%. Masz
silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
19 |
Data: Luty 10 2012 14:07:52 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Agent |
Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%. Masz
silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
--
25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym przesadziłe¶.
20 |
Data: Luty 10 2012 13:27:55 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: kogutek |
Agent napisał(a):
>>
>>
> Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
> nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
> Masz
> silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
> pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>
> --
25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
przesadziłe¶.
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
21 |
Data: Luty 10 2012 14:49:49 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Agent |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomo¶ci
Agent napisał(a):
>>
>>
> Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
> nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
> Masz
> silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, > ¶wiece,
> pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>
> -- 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
przesadziłe¶.
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
Poproszę Ľródło tych danych.
22 |
Data: Luty 10 2012 14:08:08 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: kogutek |
Agent napisał(a):
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomo¶ci
> Agent napisał(a):
>
>>
>> >>
>> >>
>> > Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
>> > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
>> > Masz
>> > silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze,
>> > ¶wiece,
>> > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>> >
>> > --
>> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem
>> złomowym
>> przesadziłe¶.
>>
> Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma
> 33.
> Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
>
Poproszę Ľródło tych danych.
Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
23 |
Data: Luty 10 2012 15:06:44 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):
Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak
bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
--
xbartx
24 |
Data: Luty 10 2012 15:50:09 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: kogutek |
xbartx napisał(a):
Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):
> Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
> poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak
bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
Zużył się silnik i już. Nic na to nie poradzisz. Kiedy¶ był nowy i piękny.
Miał wszystkie konie. Teraz ma jednego starego, dwa okulały a czwarty już leży
i się nie podniesie. Jak był nowy to by przy - 60 zapalił jak by miał
odpowiednie paliwo. Jeszcze latem może pojeĽdzić. Tylko jak zobaczysz że kto¶
oponami pali to nie wrzeszcz. Lepszy od niego nie będziesz jak wraczydłem
będziesz jeĽdził.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
25 |
Data: Luty 10 2012 21:38:09 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Agent |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomo¶ci
xbartx napisał(a):
Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):
> Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
> poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak
bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
Zużył się silnik i już
Sam jeste¶ zużyty
26 |
Data: Luty 10 2012 22:52:03 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: kogutek |
Agent napisał(a):
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomo¶ci
> xbartx napisał(a):
>
>> Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):
>>
>> > Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
>> > poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
>>
>> No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
>> Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i
>> jak
>> bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
>>
>>
>>
> Zużył się silnik i już
Sam jeste¶ zużyty
Za tu Ty fabrycznie nowy. Zwłaszcza mózg. Sam DOS masz wpisany.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
27 |
Data: Luty 10 2012 21:37:44 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Agent |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomo¶ci
Agent napisał(a):
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomo¶ci
> Agent napisał(a):
>
>>
>> >>
>> >>
>> > Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% >> > od
>> > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż >> > 10%.
>> > Masz
>> > silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze,
>> > ¶wiece,
>> > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
>> >
>> > -- >> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem
>> złomowym
>> przesadziłe¶.
>>
> Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym > ma
> 33.
> Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
>
Poproszę Ľródło tych danych.
Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
--
Głupoty gadasz i tyle.
28 |
Data: Luty 10 2012 22:09:21 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Agent |
Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
Ok nie chciało Ci się to ja sprawdziłem
dla silnika CD20
stopien sprezania 22
a cisniene sprezania przy 200 obrotach na min
nominalne 3,14 MPa
minimalne 2,45 MPa
dopuszczalna roznica miedzy cilndrami 0,49
Kolega ma różnicę max 0,7 ale i tak wszystkie s± ponad stan minimalny. Przyczyn± nie palenia tego silnika nie jest słabe sprężanie.
29 |
Data: Luty 10 2012 21:29:41 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:09:21 +0100, Agent napisał(a):
Ok nie chciało Ci siÄ™ to ja sprawdziłem dla silnika CD20
stopien sprezania 22
a cisniene sprezania przy 200 obrotach na min nominalne 3,14 MPa
minimalne 2,45 MPa
dopuszczalna roznica miedzy cilndrami 0,49 Kolega ma różnicÄ™ max 0,7 ale
i tak wszystkie sÄ… ponad stan minimalny. PrzyczynÄ… nie palenia tego
silnika nie jest słabe sprÄ™żanie.
Hmmm to już sam nie wiem i raczej nie dojdÄ™. Jak tylko mrozy puszczÄ… i
jakoĹ› odpali to go do doktora zaprowadzÄ™.
Ta moja Almera to 2.0 GX o ile dobrze pamiętam stary prosty diesel bez
żadnych turbo - chodzi tak głoĹ›no jak Ford Transit ;)
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
30 |
Data: Luty 10 2012 16:51:49 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Robert_J |
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?
31 |
Data: Luty 10 2012 16:59:41 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Lewis |
W dniu 2012-02-10 16:51, Robert_J pisze:
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym
ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d
sprawdza ci¶nienie sprężania?
Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy wymęczonym silniku.
--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
32 |
Data: Luty 10 2012 19:19:20 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Cezary Daniluk |
W dniu 2012-02-10 16:59, Lewis pisze:
Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy
wymęczonym silniku.
W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczę¶cia ;P
Pozdrawiam !
33 |
Data: Luty 10 2012 22:48:54 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: kogutek |
Cezary Daniluk napisał(a):
W dniu 2012-02-10 16:59, Lewis pisze:
> Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy
> wymęczonym silniku.
>
W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczę¶cia ;P
Pozdrawiam !
Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
34 |
Data: Luty 11 2012 00:11:09 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Karolek |
W dniu 2012-02-10 23:48, kogutek pisze:
Pozdrawiam !
Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.
Bzdura.
W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony.
Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.
--
Karolek
35 |
Data: Luty 10 2012 23:39:34 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: kogutek |
Karolek napisał(a):
W dniu 2012-02-10 23:48, kogutek pisze:
>> Pozdrawiam !
> Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
> kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
> atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.
>
Bzdura.
W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony.
Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich
sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.
W rzęchu co przy - 10 nie odpala i ma na jednym 26 a innym 33 nie jest
wykluczone że ma problem ze ¶wiecami i szeroko pojętym układem paliwowym. Ale
latem to silnik igiełka. Trochę tylko przykopci.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
36 |
Data: Luty 11 2012 11:46:17 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Robert_J |
Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.
Żeby¶ się nie zdziwił :-). Jaki¶ czas temu osobi¶cie byłem przy takim badaniu, kiedy to silnik zassał wodę i się roz...ł. Pierwsza "naprawa" polegała na osuszeniu, wymianie filtra powietrza i próbie odpalenia. I co? Odpalił bez większego problemu, nie dymił, analiza spalin nic nie pokazała. Tyle że troszkę szarpał w czasie jazdy przy pewnej prędko¶ci obrotowej, dlatego po paru dniach pojechali¶my na gruntowniejsze badania. Okazało się że wygięły się 3 korbowody, ci¶nienia w dwóch garach spadły o 2-4 atmosfery, a w trzecim dużo więcej, chyba o 7 czy 8. I jako¶ auto jechało, nie dymiło, kontrola spalin nic nie wykazała. Więc nie teoretyzuj, bo pieprzysz jak potłuczony. Co prawie cała grupa Ci mówi, ale z uporem godnym lepszej sprawy udajesz że nie kumasz :-)
37 |
Data: Luty 10 2012 21:31:57 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Marek Dyjor |
Robert_J wrote:
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery.
Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy
przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?
kogutkowa w kogutkach górnych...
kogutek od dawna troluje na grupach budowlanych teraz przeprowadził nalot na grupę samochodow±.
niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodoł± ze starego roweru i klimatyzatora.
38 |
Data: Luty 10 2012 22:55:39 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: kogutek |
Marek Dyjor napisał(a):
Robert_J wrote:
>> Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery.
>> Bo na jednym ma 33.
>> Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
>
> A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy
> przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?
kogutkowa w kogutkach górnych...
kogutek od dawna troluje na grupach budowlanych teraz przeprowadził nalot na
grupę samochodow±.
niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodoł±
ze starego roweru i klimatyzatora.
I tak jestem lepszy od Ciebie spamerze. Pamiętasz jak zachwalałe¶ star± pompę
ciepła w cenie dwóch nowych?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
39 |
Data: Luty 11 2012 09:04:09 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Przembo |
*Robert_J* w wiadomo¶ci napisał(a):
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?
Jak możesz zadawać kogucikowi tak wredne pytanie? On przegl±dów nie uznaje to i sk±d ma wiedzieć co tam się bada?
Message-ID: Pozdr
40 |
Data: Luty 12 2012 15:18:29 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Robert Rędziak |
On Fri, 10 Feb 2012 14:07:52 +0100, Agent wrote:
25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
przesadziłe¶.
Dla Sunny 2.0d:
nominał 3.0-3.3MPa,
min. 2.5MPa
maks. różnica: 0.5MPa.
Za Etzoldem, do znalezienia w internacie w dziesięć minut.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
41 |
Data: Luty 10 2012 21:50:50 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Plumpi |
Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomoĹ›ci
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
parafina siÄ™ zrobiła.
Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Wszyscy od razu "wytrÄ…ciła siÄ™ parafina, Ĺ›wiece, kompresja", a to zazwyczaj przyczynÄ… jest pozostajÄ…ca w filtrze paliwa odrobina wilgoci (wody), która zamarza i blokuje przepływ oleju napÄ™dowego. Filtr paliwa zwłÄ…szcza w dieslach jest tak skonstruowany, że ma za zadanie wychwytywać kropelki wody. Woda ta potrafi osiÄ…ć na powierzchni filtra (wkładu) i jak zamarznie to odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.
42 |
Data: Luty 10 2012 21:33:53 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 21:50:50 +0100, Plumpi napisał(a):
Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Wszyscy od razu "wytrÄ…ciła siÄ™ parafina, Ĺ›wiece, kompresja", a to
zazwyczaj przyczynÄ… jest pozostajÄ…ca w filtrze paliwa odrobina wilgoci
(wody), która zamarza i blokuje przepływ oleju napÄ™dowego. Filtr paliwa
zwłÄ…szcza w dieslach jest tak skonstruowany, że ma za zadanie
wychwytywać kropelki wody. Woda ta potrafi osiÄ…ć na powierzchni filtra
(wkładu) i jak zamarznie to odcina przepływ oleju. W niektórych
samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.
Zazwyczaj to robię przy wymianie oleju i staram się pilnować tych 10k km
ale fakt, że było to jakoĹ› na poczÄ…tku zeszłego roku, bo ostatnio tylko
po mieĹ›cie jeĽdził głównie.
Skłaniam siÄ™ ku Twojej tezie, bo przy odpalaniu ewidentnie słychać, że
nie ma paliwa i rozrusznik jakby kręci na sucho, kręci i kręci - nie wiem
czy dobrze to opisujÄ™ ale chyba wiadomo o co chodzi. Jak postał w ciepłym
garażu to odpalił, wiÄ™c ta teoria by siÄ™ w miarÄ™ kupy trzymała.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
43 |
Data: Luty 11 2012 10:43:23 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Darek |
odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest
dodatkowo podgrzewany.
Jak to sprawdzić w których próbowałem szukać ale się nie udało
44 |
Data: Luty 10 2012 22:45:17 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Jackare |
Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomoĹ›ci
Witam wszystkich
Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
szrot ;)
Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa,
dlatego ja mówiÄ™ dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach.
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanÄ™. Odpalam w każdych warunkach i nie płacÄ™ kosmicznych pieniÄ™dzy za naprawy.
Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzÄ™ rychłego koĹ„ca zimy i przepraszam za niczego nie wnoszÄ…cy post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i nie bojÄ™ siÄ™ zjebki :)))
--
Jackare
45 |
Data: Luty 10 2012 22:52:38 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: J.F. |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:45:17 +0100, Jackare napisał(a):
W tym roku sprawa wygl±da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa,
dlatego ja mówię dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to
był lublin z kontenerem ale on szczę¶ciem odpalał w każdych warunkach.
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanę. Odpalam w
każdych warunkach i nie płacę kosmicznych pieniędzy za naprawy.
Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzę rychłego końca zimy i
przepraszam za niczego nie wnosz±cy post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i
nie boję się zjebki :)))
Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
problemu z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.
No ale ceny paliw jakie sa kazdy widzi ... a te diesle wcale nie takie
oszczedne ..
J.
46 |
Data: Luty 10 2012 23:30:44 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Jackare |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomo¶ci
Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
problemu z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.
dotrze dotrze, jednakowoż wybieram benzynę kupuj±c samochód osobowy. Jak napisałem mój lublin odpalał w każdych warunkach ale to była technologia o dużej zawarto¶ci my¶li kowalskiej :), więc im prymitywniej tym lepiej
47 |
Data: Luty 11 2012 11:20:26 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomoĹ›ci news:
dlatego ja mówiÄ™ dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach.
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanÄ™. Odpalam w każdych warunkach i nie płacÄ™ kosmicznych pieniÄ™dzy za naprawy.
Wiesz, ja za naprawy diesla zapłaciłem przez ostatnie 5 lat 50 zł w sumie.
Za naprawy poprzedniego benzyniaka, który był o 1/3 młodszy płaciłem na koĹ„cu ponad 1000 zł miesiÄ™cznie.
Dieslowi jeszcze nie zdarzyło siÄ™ nie odpalić po pierwszym przekrÄ™ceniu kluczyka, nawet jak kilka razy zdarzyło mi siÄ™ zapomnieć poczekać na nagrzanie Ĺ›wiec żarowych (jeszcze nie było dużych mrozów).
Banzyniak który stoi w garażu poległ przy próbie odpalania, mimo że aku był doładowany zawczasu, a nawet jak odpali i siÄ™ rozgrzeje, to żeby zapalić powtórnie trzeba kilka razy pokrÄ™cić.
WiÄ™c takie generalizowanie możesz sobie w buty włożyć.
48 |
Data: Luty 11 2012 15:05:52 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Dziękuje bardzo wszystkim za sugestie.
Tak biorąc na logikę, to te ciśnienie jest jedną sprawą i w tak starym
silniku, to siÄ™ w sumie nie ma co dziwić, że zaczyna siÄ™ rozjeżdżać.
Jednak ja mam chyba problem z samym paliwem, filtrem, przewodami lub
Ĺ›wiecami. Naładowałem ponownie aku i próbowałem znowu odpalić i
rozrusznik krÄ™ci "na sucho", nie ma żadnej oznaki, że chociaż kropelka
siÄ™ dostała i próbuje załapać. Także jak tylko zrobi siÄ™ koło zera to
czeka mnie wizyta w warsztacie i wymiana świec i filtra paliwa.
Tak siÄ™ jeszcze zastanawiam, bo znalazłem miÄ™dzy innymi coĹ› takiego w
sieci:
"StosujÄ™ ten sposób od lat ale nie 1/10 ale 1/30 z tym że jeżdżÄ™ klekotem
TD a nie nowoczesnymi wynalazkami typu TDCI,TDDI czy JTD.Sprawdza siÄ™
TYLKO w starszych typach silników ułatwiajÄ…c rozruch i zapobiegajÄ…c
zatykaniu filtra paliwa przez parafinÄ™.Benzyna bezołowiowa zawierajÄ…ca
nieco spirytusu oczyszcza układ paliwowy z wody i obniża punkt
krzepnięcia oleju napędowego."
Czy jeżeli u mnie parafina lub coĹ› innego filtr zatkały to jest teraz
sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
coĹ› może realnie pomóc?
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
49 |
Data: Luty 11 2012 08:13:31 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: Gom |
On 11 Lut, 10:05, xbartx wrote:
Czy jeżeli u mnie parafina lub co¶ innego filtr zatkały to jest teraz
sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
co¶ może realnie pomóc?
Dolewanie czegokolwiek do ON aby zapobiec wytr±ceniu się parafiny
należy uczynić przed, a nie po (wytr±ceniu). Na t± przypadło¶ć pomaga
jedynie wstawienie auta do ciepłego garażu.
--
Gom
50 |
Data: Luty 14 2012 18:28:14 | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | Autor: xbartx |
Jest i finał sprawy.
Auto wróciło dzisiaj od mechanika - galareta w przewodach czyli zamarzło
gówniane paliwo, które mi sprzedano, niestety :/
Ĺšwiece sÄ… ok. Filtr paliwa do wymiany i też pÄ™kł jakiĹ› tam wÄ™żyk dziwny,
co to ma kąt 90 stopni i trzeba poszukać takiego (teraz jest prowizorka).
Auto pali normalnie, trochÄ™ benzyny dolał mechanik aby siÄ™ lepiej
przeczyĹ›ciło.
DziÄ™ki wszystkim za porady i info, na pewno siÄ™ przydadzÄ… na przyszłoć.
Ja wiem już że przed zimÄ… to jakiĹ› skydd i tankować w sprawdzonych i
uczęszczanych mocno stacjach paliw i powinno być dobrze.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |