Diesel, odcinanie paliwa
1 | Data: Luty 21 2007 23:43:48 |
Temat: Diesel, odcinanie paliwa | |
Autor: MM | Może nie do końca o samochodach, bo dotyczy silnika w małym agregacie 2 |
Data: Luty 22 2007 10:22:11 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: Hinek |
Ale po co ten elektrozawor? Do zatrzymywania silnika? Jesli tak, to nie powinno sie tak robic. To moze sluzyc tylko do awaryjnego zatrzymania. Ponowny rozruch bedzie utrudniony. Wlasnie dlatego ze do pompy beda dostawac sie pary paliwa. Problem jest zreszta nieistotny poniewaz te silniki maja trwalosc rzedu 15 - 20 godzin. Potem nadaja sie tylko do wyrzucenia, tak ze szkoda inwestowac w elektrozawor. Pozdr -- Hinek 3 |
Data: Luty 22 2007 21:02:09 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: Zulus | Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości > Czy można spodziewać się jakichś problemów, montując elektrozawór na Ale po co ten elektrozawor? Do zatrzymywania silnika? hmmm czemu? w zdecydowanej wiekszosci diesli samochodowych tak wlasnie jest realizowane wylaczanie silnika (elektrozawor umieszczony w pompie wtryskowej odcinajacy paliwo) wiec w tym przypadku mialoby byc inaczej? -- Zulus www.zulus.ek.prv.pl | R25 | 2,1GTD | rocznik '85 (najlepszy :)) | | www.renault25.plm11.pl - fanklub Renault 25 | 4 |
Data: Luty 22 2007 21:22:12 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: Hinek |
W pompie, ale nie na przewodzie doprowadzajacym paliwo do pompy. W tym drugim przypadku powstanie spora martwa przestrzen. Utrudni to pozniejszy rozruch. Pozdr -- Hinek 5 |
Data: Luty 22 2007 23:35:16 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: Zulus | Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości > hmmm czemu? w zdecydowanej wiekszosci diesli samochodowych tak wlasnie Zakladajac ze uklad paliwowy jest szczelny to wg. mnie obojetne w ktorym miejscu bedzie zawor bo jesli zatkamy doplyw paliwa to sila rzeczy silnik zgasnie. Prozni przeciez w przewodzie paliwowym nie daloby sie zrobic bo predzej silnik zgasnie... -- Zulus www.zulus.ek.prv.pl | R25 | 2,1GTD | rocznik '85 (najlepszy :)) | | www.renault25.plm11.pl - fanklub Renault 25 | 6 |
Data: Luty 22 2007 23:51:02 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: Hinek |
Tam nie powstaje proznia. To jest przestrzen wypelniona parami paliwa. W efekcie silnik nie daje sie uruchomic. To nie jest teoria. To praktyka....Zatrzymywanie diesla przez zamkniecie doplywu paliwa jest zlym rozwiazaniem. Nalezy zmniejszyc dawke paliwa na zero. Pozdr -- Hinek 7 |
Data: Luty 22 2007 21:34:23 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: MM | Hinek wrote:
Tak, nie tylko awaryjnego ale również normalnego (zdalnie). Jesli tak, to nie powinno sie tak robic. To moze sluzyc tylko Jak jest to rozwiązywane w starszych samochodach, jeszcze z mechaniczną pompą wtryskową, ale już ze sterowaniem elektrycznym? Wlasnie dlatego ze do pompy beda dostawac sie pary paliwa. Z tymi parami sprawa nie jest dla mnie jasna - olej napędowy raczej słabo paruje, pod ciśnieniem atmosferycznym (czyli w chwili otwarcia zaworu przed ponownym startem) pary powinny znowu stać się cieczą. O czym zapomniałem? Problem jest zreszta nieistotny poniewaz te silniki maja Chyba nie powinno być aż tak źle, bo można by wiecznie wymieniać na nowy w ramach gwarancji :). Co najczęściej ulega w nich awarii? Według instrukcji, po 20h pracy silnik jest dotarty i należy wymienić olej (kolejny raz po 100h). Takie silniki występują też w maszynach budowlanych, gdzie bywa różnie z kulturą techniczną obsługi - może stąd wzięła się opinia o niskiej trwałości? Marek 8 |
Data: Luty 22 2007 23:30:12 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: Hinek |
Kupilem taki agregat. Na dzialke gdzie nie mialem pradu. Po 20 motogodzinach scial sie klin na kole zamachowym. Byl zrobiony chyba z olowiu... W ramach gwarancji dostalem nowy agregat. Po kolejnych 20 godzinach pracy w silniku cos zaczelo stukac. Po dalszych kilku godzinach silnik stanal. Rozlecialo sie lozysko korbowe. Dostalem zwrot pieniedzy. Kupowalem to badziewie w Castoramie. Pozdr -- Hinek 9 |
Data: Luty 25 2007 00:54:03 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: MM | Hinek wrote:
To nieciekawie, bo ten też jest z Castoramy (nie ma jeszcze 20h pracy, z niedoróbek na razie tylko zauważyłem i poprawiłem słabo dokręcone połączenia elektryczne). Czy robili jakieś problemy z uznaniem gwarancji? Co w zamian, za rozsądną cenę? (rozsądna = powiedzmy niższa niż zestaw 2 chińskich: jeden sprawny + jeden w naprawie gwarancyjnej, a potem zamiana :) Marek 10 |
Data: Luty 25 2007 10:44:08 | Temat: Re: Diesel, odcinanie paliwa | Autor: Hinek |
Nie robili mi zadnych problemow. Problem z pradem rozwiazala mi juz na szczescie Energa. Przedtem poprowadzilem prawie pol kilometra kabla. Dzialalo, ale byl duuuzy spadek napiecia. Moze trafiles na lepszy egzemplarz i bedzie lepiej dzialac! Pozdr -- Hinek |