Grupy dyskusyjne   »   Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów

Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów



1 Data: Wrzesien 29 2016 09:33:07
Temat: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

Witajcie.

Mam problem ze starym dieslem.

Mitsubishi Pajero II, wersja d³uga, skrzynia automatyczna.
Silnik TD 2800. Jest to klasyczny "klekot", z mechaniczn± rotacyjn± pomp± paliwa i z komorami wstêpnymi (wtrysk po¶redni).

Silnik zosta³ przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

U mechanika: szlif g³owicy, sprawdzenie jej na szczelno¶æ (brak mikropêkniêæ). Za³o¿ona na nowej dobrej uszczelce i nowych ¶rubach.
Termostat dla pewno¶ci wyjêty.

Efekt: na postoju silnik powoli (brak termostatu) podgrzewa siê. Chodzi prawid³owo i na niskich, i na wysokich obrotach. Nie przegrzewa siê.

W trakcie jazdy powoli dochodzi do w³a¶ciwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w po³owie skali. Pó¼niej nagle (w ci±gu kilkudziesiêciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotowaæ wodê.

Autko wróci³o do mechanika.
Zaczyna siê "szukanie nie-wiadomo-czego" :(
Wymiana pompy wody, wymiana wiskozy od wentylatora. Nadal jeszcze bez termostatu.

Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
Ogrzewanie wnêtrza dzia³a. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widaæ, aby by³a nieszczelno¶æ w uk³adzie ch³odzenia.

Ki diabe³?

Na forum klubowym kto¶ mi podpowiedzia³, aby go dobrze odpowietrzyæ i sprawdziæ ch³odnicê.

Ch³odnica by³a wcze¶niej sprawdzana, jest OK. Zreszt± u mechanika uk³ad ch³odzenia by³ jeszcze chemicznie czyszczony.

Ponoæ to auto powinno staæ przodem wysoko w trakcie zalewania p³ynem. Jest to auto w wersji long (ma zarówno dwie nagrzewnice, jak i dwa parowniki klimy; i z przodu, i z ty³u kabiny) czyli trzeba by chyba znale¼æ jak±¶ górkê i spróbowaæ wtedy jeszcze raz zalaæ.


Czy przy otwartym korku ch³odnicy sama pompa wody nie powinna "wyp³ukaæ" powietrza z kana³ów?
A mo¿e b³êdem jest to, ¿e jest wyjêty termostat - a w zwi±zku z tym ca³y pêd wody idzie du¿ym przekrojem, natomiast w cieñszych kana³ach, gdzie wiêkszy opór, brak nale¿ytego przep³ywu?

Co jeszcze sprawdziæ?

Auto stoi w okolicy £omianek pod Warszaw±.
Mogê (jad±c powoli) dojechaæ z 50 km do jakiego¶ kumatego mechanika, który potrafi te¿ pomy¶leæ.
Jest gdzie¶ kto¶ taki w tamtejszych okolicach?


--
Pozdrawiam.

Adam



2 Data: Wrzesien 29 2016 09:46:03
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: sirapacz 

a jak siê gotuje to ch³odnica te¿ wrz±tek?
Je¶li tak, to nie ma si³y by bez termostatu siê przegrzewa³ i jednocze¶nie grza³ ch³odnicê.
Je¶li nie to albo pompa wody, albo termostat siê nie otwiera (je¶li na za³o¿onym to robi) albo robi przedmuchy na gor±cym silniku. bêdzie b±belkowaæ ci w zbiorniku wyrównawczym jak bêdzie zagrzany mocno i dasz mu wysokie obroty. Nawet ma³a ilo¶æ b±belków szybko zapowietrzy ci uk³ad i masz koniec ch³odzenia. Pierwsza powinna pa¶æ nagrzewnica bo lata w ma³ym uk³adzie ch³odzenia (na sta³e spiêta z silnikiem). przy takich temperaturach raczej ciê¿ko bêdzie ci obiektywnie sprawdziæ czy grzeje czy ju¿ nie czy mo¿e grzeje ale s³abiej.

3 Data: Wrzesien 29 2016 00:57:50
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Bolko 

A mo¿e b³Ä™dem jest to, ¿e jest wyjÄ™ty termostat - a w zwiÄ…zku z tym ca³y
pÄ™d wody idzie du¿ym przekrojem, natomiast w cieÅ„szych kana³ach, gdzie
wiÄ™kszy opór, brak nale¿ytego przep³ywu?


TrochÄ™ z innej bajki.
Dziadkowi pad³a pompa wodna w traktorze a ¿e siÄ™ siÄ™ nam spieszy³o
to zamiast mechanik to sÄ…siad zmieni³ pompe.
WYpieprzy³ termostat bo powiedzia³ po cholere to trzymać.
Jak traktor jecha³ powoli to jeszcze jakoÅ› by³o.
Ale jak trzeba by³o dać w palnik .
Od razu siÄ™ przegrzewa³.
Pojecha³ do prawdziwego mechanika.
Termostat za³o¿ony.
Problem znikna³.
OD tamtej pory siÄ™ nauczy³em nie bÄ…d¼ mÄ…drzejszy od konstruktora.

4 Data: Wrzesien 29 2016 10:12:09
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: sirapacz 


Ale jak trzeba by³o dać w palnik .
Od razu siÄ™ przegrzewa³.
Pojecha³ do prawdziwego mechanika.
Termostat za³o¿ony.
Problem znikna³.

no to jeÅ›li termostat reguluje przep³yw dla wiÄ™kszej liczby obiegów ni¿ jeden (czyli reguluje gdzie i ile ma p³ynu przep³ywać) ale w przypadku prostego uk³adu jaki ma wiÄ™kszoæ aut (g³owica-termostat-jedna rura) to wiecznie otwarty termostat powoduje po prostu swobodny przep³yw p³ynu i niedogrzewanie silnika. cudów nie ma.

5 Data: Wrzesien 29 2016 10:06:54
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 09:46, sirapacz pisze:

a jak siê gotuje to ch³odnica te¿ wrz±tek?

Ch³odnica "na oko" gor±ca, nie sprawdza³em temperatury. Dolny w±¿ te¿ gor±cy.
Mam dobry miernik z sond±, to mo¿e posprawdzam.

Je¶li tak, to nie ma si³y by bez termostatu siê przegrzewa³ i
jednocze¶nie grza³ ch³odnicê.
Je¶li nie to albo pompa wody, albo termostat siê nie otwiera (je¶li na

Pompa wody nowa, dzia³a. Stara te¿ dzia³a³a - wszystko metalowe, pancerne, nie do uszkodzenia.

za³o¿onym to robi) albo robi przedmuchy na gor±cym silniku. bêdzie

Gdyby by³y przedmuchy - czy to pod g³owic±, czy przez pêkniêty cylinder - powinien wykazaæ test na obecno¶æ dwutlenku wêgla w p³ynie ch³odniczym. Tego nie wykazuje - wiêc nie wygl±da na klasyczny przedmuch.

b±belkowaæ ci w zbiorniku wyrównawczym jak bêdzie zagrzany mocno i dasz
mu wysokie obroty. Nawet ma³a ilo¶æ b±belków szybko zapowietrzy ci uk³ad

Jak siê ju¿ zagotuje, to potrafi przez zbiornik wyrównawczy wyrzuciæ 5 litrów p³ynu (wchodzi ok. 9 do 10).

i masz koniec ch³odzenia. Pierwsza powinna pa¶æ nagrzewnica bo lata w
ma³ym uk³adzie ch³odzenia (na sta³e spiêta z silnikiem). przy takich
temperaturach raczej ciê¿ko bêdzie ci obiektywnie sprawdziæ czy grzeje
czy ju¿ nie czy mo¿e grzeje ale s³abiej.

Chyba za³o¿ê nowy termostat i spróbujê go porz±dnie odpowietrzyæ.

Tyle, ¿e muszê autko odebraæ od mechanika - pewnie ju¿ korzonki zaczyna zapuszczaæ ;)

Mo¿e gdy siê przegrza³, jaki¶ glut siê roztopi³ i przytka³ kana³ od wody w g³owicy?
Da siê to jako¶ sprawdziæ kamerk± inspekcyjn±? Chocia¿ w takim do¶æ du¿ym gabarytowo silniku to trzeba by mieæ endoskop pewnie z dwumetrowym przewodem. Oraz znale¼æ kogo¶ z takim sprzêtem.

Problem taki, ¿e szkoda ponownie zdejmowaæ g³owicê - kolejna nowa uszczelka i nowe ¶ruby kosztuj± bardzo du¿o - nie staæ mnie teraz na to :(


--
Pozdrawiam.

Adam

6 Data: Wrzesien 29 2016 10:20:45
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: sirapacz 


b±belkowaæ ci w zbiorniku wyrównawczym jak bêdzie zagrzany mocno i dasz
mu wysokie obroty. Nawet ma³a ilo¶æ b±belków szybko zapowietrzy ci uk³ad

Jak siê ju¿ zagotuje, to potrafi przez zbiornik wyrównawczy wyrzuciæ 5
litrów p³ynu (wchodzi ok. 9 do 10).

wygotowaæ ci p³yn mo¿e i wychlapaæ jak bêdzie wrzeæ, bo wtedy gazuje. Dlatego wa¿na jest szczelno¶æ uk³adu. U mnie w starym samochodzie jak zgubilem korek od zbiornika to co 20 minut jazdy musialem uzupelniaæ p³yn bo byl 'wyrzygiwany' przez zbiornik przy zagrzaniu siê.

i masz koniec ch³odzenia. Pierwsza powinna pa¶æ nagrzewnica bo lata w
ma³ym uk³adzie ch³odzenia (na sta³e spiêta z silnikiem). przy takich
temperaturach raczej ciê¿ko bêdzie ci obiektywnie sprawdziæ czy grzeje
czy ju¿ nie czy mo¿e grzeje ale s³abiej.

Chyba za³o¿ê nowy termostat i spróbujê go porz±dnie odpowietrzyæ.

WA¯NE: upewnij siê, ¿e wiesz o wszystkich odpowietrznikach:)))) Mo¿e byæ (i zwykle jest) ich wiêcej ni¿ jedna sztuka.

Mo¿e gdy siê przegrza³, jaki¶ glut siê roztopi³ i przytka³ kana³ od wody
w g³owicy?
kana³ów jest wiêcej ni¿ jeden. przegrzewa³by siê punktowo a poza tym tam nie ma glutów jakie mog³byby siê urwaæ i zatkaæ.

Da siê to jako¶ sprawdziæ kamerk± inspekcyjn±? Chocia¿ w takim do¶æ
du¿ym gabarytowo silniku to trzeba by mieæ endoskop pewnie z dwumetrowym
przewodem. Oraz znale¼æ kogo¶ z takim sprzêtem.

endoskop znalezc latwo ale nic nim nie zobaczysz jak nie wiesz czego szukaæ. ponadto endoskopem nie bedziesz w stanie lecieæ jak po labiryncie to siê nie wygina jak chce.

Problem taki, ¿e szkoda ponownie zdejmowaæ g³owicê - kolejna nowa
uszczelka i nowe ¶ruby kosztuj± bardzo du¿o - nie staæ mnie teraz na to :(

sens zrzucaæ bêdzie wtedy jak bêdzie pewno¶æ, ze tam le¿y wina.
narazie tej pewno¶ci nie masz.

z g³upot jakie przychodz± mi do g³owy to sprawdz czy mo¿e przewód ch³odnicy gdzie¶ nie jest podgiêty nienaturalnie. Odpowietrz ch³odnicê (szukaj na niej odpowietrznika - no chyba ze korek masz na niej od góry). To te¿ by pasowa³o.

7 Data: Wrzesien 29 2016 11:40:53
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 10:20, sirapacz pisze:


b±belkowaæ ci w zbiorniku wyrównawczym jak bêdzie zagrzany mocno i dasz
mu wysokie obroty. Nawet ma³a ilo¶æ b±belków szybko zapowietrzy ci uk³ad

Jak siê ju¿ zagotuje, to potrafi przez zbiornik wyrównawczy wyrzuciæ 5
litrów p³ynu (wchodzi ok. 9 do 10).

wygotowaæ ci p³yn mo¿e i wychlapaæ jak bêdzie wrzeæ, bo wtedy gazuje.
Dlatego wa¿na jest szczelno¶æ uk³adu. U mnie w starym samochodzie jak
zgubilem korek od zbiornika to co 20 minut jazdy musialem uzupelniaæ
p³yn bo byl 'wyrzygiwany' przez zbiornik przy zagrzaniu siê.

i masz koniec ch³odzenia. Pierwsza powinna pa¶æ nagrzewnica bo lata w
ma³ym uk³adzie ch³odzenia (na sta³e spiêta z silnikiem). przy takich
temperaturach raczej ciê¿ko bêdzie ci obiektywnie sprawdziæ czy grzeje
czy ju¿ nie czy mo¿e grzeje ale s³abiej.

Chyba za³o¿ê nowy termostat i spróbujê go porz±dnie odpowietrzyæ.

WA¯NE: upewnij siê, ¿e wiesz o wszystkich odpowietrznikach:)))) Mo¿e byæ
(i zwykle jest) ich wiêcej ni¿ jedna sztuka.

W tym problem, ¿e nie widzia³em ¿adnych odpowietrzników. Trzeba poszukaæ.
Serwisówka do auta to kilka tomów po kilkadziesi±t/kilkaset kartek - jest co czytaæ ;)


Mo¿e gdy siê przegrza³, jaki¶ glut siê roztopi³ i przytka³ kana³ od wody
w g³owicy?
kana³ów jest wiêcej ni¿ jeden. przegrzewa³by siê punktowo a poza tym tam
nie ma glutów jakie mog³byby siê urwaæ i zatkaæ.

Standardowo nie ma.
Ale auto kupi³em u¿ywane. Co prawda przez wiele lat nie by³o ¿adnego problemu, ale mo¿e tam p³ywa³ jaki¶ "ulepszacz". Albo kawa³ek jakiego¶ kitu, który teraz dosta³ temperaturê?


Da siê to jako¶ sprawdziæ kamerk± inspekcyjn±? Chocia¿ w takim do¶æ
du¿ym gabarytowo silniku to trzeba by mieæ endoskop pewnie z dwumetrowym
przewodem. Oraz znale¼æ kogo¶ z takim sprzêtem.

endoskop znalezc latwo ale nic nim nie zobaczysz jak nie wiesz czego
szukaæ. ponadto endoskopem nie bedziesz w stanie lecieæ jak po
labiryncie to siê nie wygina jak chce.

Chyba racja.


Problem taki, ¿e szkoda ponownie zdejmowaæ g³owicê - kolejna nowa
uszczelka i nowe ¶ruby kosztuj± bardzo du¿o - nie staæ mnie teraz na
to :(

sens zrzucaæ bêdzie wtedy jak bêdzie pewno¶æ, ze tam le¿y wina.
narazie tej pewno¶ci nie masz.

Zw³aszcza, ¿e test na dwutlenek wêgla nic nie wykazuje, silnik wydaje siê chodziæ prawid³owo i olej silnikowy czysty.


z g³upot jakie przychodz± mi do g³owy to sprawdz czy mo¿e przewód
ch³odnicy gdzie¶ nie jest podgiêty nienaturalnie. Odpowietrz ch³odnicê
(szukaj na niej odpowietrznika - no chyba ze korek masz na niej od
góry). To te¿ by pasowa³o.

Przewód ch³odnicy i dolny i górny jest gruby jak rêka. Oba id± do¶æ prosto - to jeszcze auto konstruowane przez mechaników, a nie w komputerze przez gimbusów, którzy m³otka w ¿yciu w rêce nie mieli ;)
A pó¼niej okazuje siê, ¿e do wymiany ¿arówki trzeba odkrêciæ zderzak.

W ch³odnicy jest korek - to te¿ stara konstrukcja.

Wezmê wê¿a ogrodniczego z wod± i pod ci¶nieniem bêdê próbowa³ przep³ukiwaæ ustrojstwo - mo¿e co¶ znajdê. Przynajmniej, póki jeszcze jest jako-tako ciep³o i mo¿na siê ochlapaæ.


--
Pozdrawiam.

Adam

8 Data: Wrzesien 29 2016 11:56:50
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: sirapacz 


WA¯NE: upewnij siê, ¿e wiesz o wszystkich odpowietrznikach:)))) Mo¿e byæ
(i zwykle jest) ich wiêcej ni¿ jedna sztuka.

W tym problem, ¿e nie widzia³em ¿adnych odpowietrzników. Trzeba poszukaæ.
Serwisówka do auta to kilka tomów po kilkadziesi±t/kilkaset kartek -
jest co czytaæ ;)


no to jak nie odpowietrzy³e¶ to nie dziw siê, ¿e ci siê gotuje.....
odpowietrzników szukaj na przewodach gumowych id±cych do kabiny - tych najwy¿ej po³o¿onych. Szukaj te¿ w rogu ch³odnicy plastikowego lub metalowego koreczka - powinien byc ³atwo widoczny wiêc nie szukaj od strony zderzaka. Je¿eli masz termostat z wiêcej ni¿ jednym wyj¶ciem to szukaj jeszcze gdzie¶ w jego okolicach.

problemu, ale mo¿e tam p³ywa³ jaki¶ "ulepszacz". Albo kawa³ek jakiego¶
kitu, który teraz dosta³ temperaturê?

farfocle do ch³odnic zatykaj± ch³odnicê i nagrzewnicê, ale przy wymianie p³ynu wiêkszo¶æ z tych ¶mieæ powinna wylecieæ. na ch³odzenie a¿ takiego wp³ywu nie powinno mieæ (aczkolwiek na nagrzewnice ju¿ owszem bo ona jakby mniejsze przekroje rurek ma. Przynajmniej moja).


sens zrzucaæ bêdzie wtedy jak bêdzie pewno¶æ, ze tam le¿y wina.
narazie tej pewno¶ci nie masz.

Zw³aszcza, ¿e test na dwutlenek wêgla nic nie wykazuje, silnik wydaje
siê chodziæ prawid³owo i olej silnikowy czysty.

zdaje sie ze ktos pisal na tej grupie ze ten test nie daje 100% gwarancji

9 Data: Wrzesien 29 2016 10:33:14
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Micha³ Jankowski 

W dniu 29.09.2016 09:33, Adam pisze:


Silnik zosta³ przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

Jaki by³ pierwotny powód braku wody?

   MJ

10 Data: Wrzesien 29 2016 11:24:55
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 10:33, Micha³ Jankowski pisze:

W dniu 29.09.2016 09:33, Adam pisze:


Silnik zosta³ przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

Jaki by³ pierwotny powód braku wody?


Moja g³upota :(

Jechali¶my w nocy, w sze¶æ osób (auto 7-osobowe) na trasie szybkiego ruchu.
W pewnym momencie widzê za sob± w ¶wiat³ach aut z ty³u mgie³kê. Poczu³em zapach paliwa, patrzê na deskê: wska¼nik paliwa idzie w dó³.
Da³em po garach, ¿eby zd±¿yæ zjechaæ z trasy zanim zbraknie ca³kiem paliwa - w aucie m.in. niemowlak i szwagier o kulach.
Jak zjecha³em ze ¶limaka, to okaza³o siê, ¿e to nie paliwo robi³o mgie³kê, tylko wyrzuca³o p³yn ch³odniczy. Zapach ON by³ chyba od stacji paliw lub innego auta, a wska¼nik paliwa spad³ w dó³ na d³ugim ³uku, którego w nocy w zasadzie nie widaæ - brak horyzontu.

Wska¼nika temperatury nie zauwa¿y³em. Jest on trochê ¼le skonstruowany: wystaje koniec czerwonej wskazówki. T³o czarne. Ale powy¿ej ju¿ t³o czerwone i wskazówki na tym tle praktycznie ju¿ nie widaæ :(
Ponadto mam nieco wyciemnione wska¼niki - nie lubiê w nocy, jak mi co¶ zbyt mocno ¶wieci po oczach.

Plujê sobie w brodê, bo je¿d¿ê ju¿ wiele lat, wieloma ró¿nymi samochodami. Sporo osób wyszkoli³em i od strony techniki jazdy, i od strony mechaniki. Zdarza³o siê te¿, ¿e naprawia³em i auta, i motory.
A tu zachowa³em siê jak przys³owiowa blondynka :(



--
Pozdrawiam.

Adam

11 Data: Wrzesien 29 2016 11:34:32
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: sirapacz 


A tu zachowa³em siê jak przys³owiowa blondynka :(

z opisu wynika ze nie jak blondynka tylko shit happens zwyczajnie.

12 Data: Wrzesien 29 2016 12:05:00
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Shrek 

W dniu 29.09.2016 o 11:24, Adam pisze:

Plujê sobie w brodê, bo je¿d¿ê ju¿ wiele lat, wieloma ró¿nymi
samochodami. Sporo osób wyszkoli³em i od strony techniki jazdy, i od
strony mechaniki. Zdarza³o siê te¿, ¿e naprawia³em i auta, i motory.
A tu zachowa³em siê jak przys³owiowa blondynka :(

Te¿ siê tak nabra³em. Po prostu nie patrzy³em na wska¼nik temperatury (tak naprawdê nigdy nie patrze, przecie¿ zawsze stoi po ¶rodku;) Jak pasa nie zapniesz czy ¶wiate³ nie wy³aczysz, to samochód pika i wariacji dostaje. Jak mu siê silnik przegrzewa, to siedzi cicho. Bez sensu.

Shrek

13 Data: Pa?dziernik 03 2016 23:29:37
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: m4rkiz 

On 2016-09-29 12:05, Shrek wrote:

Te¿ siê tak nabra³em. Po prostu nie patrzy³em na wska¼nik temperatury
(tak naprawdê nigdy nie patrze, przecie¿ zawsze stoi po ¶rodku;) Jak
pasa nie zapniesz czy ¶wiate³ nie wy³aczysz, to samochód pika i wariacji
dostaje. Jak mu siê silnik przegrzewa, to siedzi cicho. Bez sensu.

ja tak zalatwilem 300c, jechalem ponad godzine, bylo ok
zrobilem przystanek 7 km od domu, zgasilem, pogadalem pare minut przez komorke, odpalilem - zawsze kontrolnie sprawdzam czy wszystko gra, bylo ok

7km pozniej, podczas zwalniania do wjazdu na parking zapalila mi sie kontrolka temperatury, wylaczylem silnik doslownie w 5 sekund, ale juz nie bylo co ratowac bo mu sie kilka gniazd obluzowalo w glowicach

podobno jak w 5.7 hemi wskazowka drgnie powyzej normalnego ustawienia to trzeba wylaczac bo sie przegrzal, jak zapali sie lampka to juz pozamiatane

a co do silnika - termostat sie nie otworzyl...

a najsmieszniejsze ze byle termometr z alarmem za 30 zeta dal by rade ;)

14 Data: Wrzesien 29 2016 10:33:30
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Hinek 

Sprawd¼ korek ch³odnicy - czy utrzymuje ci¶nienie w uk³adzie ch³odzenia.
Je¶li by³o wymieniane wisko - mo¿e byæ fabrycznie do dupy. Jako¶æ
zamienników jest nie do przyjêcia.

--
Hinek

15 Data: Wrzesien 29 2016 11:27:13
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 10:33, Hinek pisze:

Sprawd¼ korek ch³odnicy - czy utrzymuje ci¶nienie w uk³adzie ch³odzenia.
Je¶li by³o wymieniane wisko - mo¿e byæ fabrycznie do dupy. Jako¶æ
zamienników jest nie do przyjêcia.


Korek dzia³a prawid³owo - orygina³ Mitsubishi. Jest ustawiony na 0,9atm i tak zaczyna puszczaæ. Ze zbiornika wyrównawczego te¿ jak silnik stygnie, to zasysa wodê.

Wisko jest OK, przy temperaturze rozkrêca siê. Za³o¿one fabrycznie nowe.


--
Pozdrawiam.

Adam

16 Data: Wrzesien 29 2016 11:50:27
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: miumiu 

Na moj gust to pompa wody sie zacina, moze pasek klinowy sie na niej slizga
(o ile napedza ja pasek klinowy a nie rozrzadu) i nie kreci albo w ogole
wyzarte s± ³opatki pompy wody przez dolewanie jakichs kwasów czy kretów do
przeczyszczenia ukladu chlodzenia.
Eweentualnie uszczelka pod glowic±, mozna sprobowac doraznie dokrecic sruby
glowicy i zobaczyc czy choc troche sie polepszy. Silnik nie powinien sie
gwaltownie przegrzewac nawet przy zamknietym termostacie; sam maly obieg z
wlaczonym ogrzewaniem na maksa powinien dac rade w miarê schlodzic silnik...

Pzdr

17 Data: Wrzesien 29 2016 12:04:38
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 11:50, miumiu pisze:

Na moj gust to pompa wody sie zacina, moze pasek klinowy sie na niej slizga
(o ile napedza ja pasek klinowy a nie rozrzadu) i nie kreci albo w ogole
wyzarte s± ³opatki pompy wody przez dolewanie jakichs kwasów czy kretów do
przeczyszczenia ukladu chlodzenia.

Pompa wody to stara, toporna, metalowa konstrukcja.
Stara praktycznie nie nosi ¶ladów zu¿ycia, teraz jest nowa. W niej nie ma co siê zepsuæ - musia³o by skosiæ klin.
Napêdzana dwoma paskami klinowymi - nie mo¿e siê ¶lizgaæ. tymi samymi paskami popêdzany jest alternator.

Eweentualnie uszczelka pod glowic±, mozna sprobowac doraznie dokrecic sruby
glowicy i zobaczyc czy choc troche sie polepszy. Silnik nie powinien sie
gwaltownie przegrzewac nawet przy zamknietym termostacie; sam maly obieg z
wlaczonym ogrzewaniem na maksa powinien dac rade w miarê schlodzic silnik...


Mo¿na spróbowaæ.
Aczkolwiek proces dokrêcania (przy zak³adaniu g³owicy) jest do¶æ skomplikowany: dokrêcanie wg. momentu, pó¼niej lekkie odkrêcenie, kolejne dokrêcanie wg momentu, chwila odpoczynku i jeszcze pó³ obrotu. Oczywi¶cie dodatkowo w okre¶lonej kolejno¶ci dla poszczególnych ¶rub.



--
Pozdrawiam.

Adam

18 Data: Wrzesien 29 2016 12:39:32
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: miumiu 

A sama ch³odnica po tym nag³ym skoku temperatury jest jaka? Ch³odna? Gor±ca?

19 Data: Wrzesien 29 2016 13:16:56
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 12:39, miumiu pisze:

A sama ch³odnica po tym nag³ym skoku temperatury jest jaka? Ch³odna? Gor±ca?


Jest gor±ca, ³±cznie z obydwoma wê¿ami.
Pisa³em obok - w innej ga³êzi w±tku.

Nag³y skok wystêpuje ju¿ po nagrzaniu siê do ok. 80 stopni, i przez pewien czas (kilka kilometrów drogi) trzyma równo tê temperaturê. Pó¼niej nagle i gwa³townie wzrasta.


--
Pozdrawiam.

Adam

20 Data: Wrzesien 29 2016 13:30:43
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: miumiu 


Jest gor±ca, ³±cznie z obydwoma wê¿ami.
Pisa³em obok - w innej ga³êzi w±tku.


Hmmm dziwne... skoro ch³odnica jest gor±ca... i do tego silnik sie
przegrzewa... a mo¿e czujnik bajki opowiada i silnik wcale sie nie
przegrzewa? :) A jak bardzo sie przegrzewa? ¯e a¿ musisz sie zatrzymaæ ¿eby
sie schlodzil?

21 Data: Wrzesien 29 2016 13:35:08
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 13:30, miumiu pisze:

Jest gor±ca, ³±cznie z obydwoma wê¿ami.
Pisa³em obok - w innej ga³êzi w±tku.


Hmmm dziwne... skoro ch³odnica jest gor±ca... i do tego silnik sie
przegrzewa... a mo¿e czujnik bajki opowiada i silnik wcale sie nie
przegrzewa? :) A jak bardzo sie przegrzewa? ¯e a¿ musisz sie zatrzymaæ ¿eby
sie schlodzil?


Tak.
Gotuje i wywala wodê.
A pó¼niej okazuje siê, ¿e trzeba dolaæ 5 litrów.

--
Pozdrawiam.

Adam

22 Data: Wrzesien 29 2016 14:38:30
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Hmmm dziwne... skoro ch³odnica jest gor±ca... i do tego silnik sie
przegrzewa... a mo¿e czujnik bajki opowiada i silnik wcale sie nie
przegrzewa? :) A jak bardzo sie przegrzewa? ¯e a¿ musisz sie zatrzymaæ ¿eby
sie schlodzil?

Tak.
Gotuje i wywala wodê.
A pó¼niej okazuje siê, ¿e trzeba dolaæ 5 litrów.

A nie odwrotnie ? najpierw wycieka, a potem gotuje ?

Mialem kiedys dziure w gornej czesci chlodnicy.
Mozna bylo miesiac jezdzic i wody nie ubywalo, a na autostradzie nagle znikala.

Jesli jednak wywala 5 litrow naraz, to mysle, ze uklad masz jednak szczelny.
Ale cos tu dziwnego - takie wywalenie wymaga raczej sporego przegrzania silnika, a mnie inne samochody przyzwyczaily, ze temperatura raczej nie przekracza 100C, mimo tego co pisza w instrukcji.

Termometr dobrze skalibrowany ? korek cisnieniowy trzyma ?

J.

23 Data: Wrzesien 29 2016 15:07:08
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 14:38, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Hmmm dziwne... skoro ch³odnica jest gor±ca... i do tego silnik sie
przegrzewa... a mo¿e czujnik bajki opowiada i silnik wcale sie nie
przegrzewa? :) A jak bardzo sie przegrzewa? ¯e a¿ musisz sie
zatrzymaæ ¿eby
sie schlodzil?

Tak.
Gotuje i wywala wodê.
A pó¼niej okazuje siê, ¿e trzeba dolaæ 5 litrów.

A nie odwrotnie ? najpierw wycieka, a potem gotuje ?

Mialem kiedys dziure w gornej czesci chlodnicy.
Mozna bylo miesiac jezdzic i wody nie ubywalo, a na autostradzie nagle
znikala.

Jesli jednak wywala 5 litrow naraz, to mysle, ze uklad masz jednak
szczelny.
Ale cos tu dziwnego - takie wywalenie wymaga raczej sporego przegrzania
silnika, a mnie inne samochody przyzwyczaily, ze temperatura raczej nie
przekracza 100C, mimo tego co pisza w instrukcji.

Termometr dobrze skalibrowany ? korek cisnieniowy trzyma ?


Termometr powinien byæ OK.
Korek dobrze trzyma, puszcza do zbiornika dopiero po przekroczeniu 0,9 atm.
Na postoju mo¿e chodziæ kilka godzin, jest ci¶nienie, nie ubywa p³ynu, korek nie przepuszcza - wiêc uk³ad jako taki jest szczelny.



--
Pozdrawiam.

Adam

24 Data: Wrzesien 29 2016 15:46:53
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2016-09-29 o 14:38, J.F. pisze:

Ale cos tu dziwnego - takie wywalenie wymaga raczej sporego przegrzania
silnika, a mnie inne samochody przyzwyczaily, ze temperatura raczej nie
przekracza 100C, mimo tego co pisza w instrukcji.

Termometr dobrze skalibrowany ? korek cisnieniowy trzyma ?

Termometr powinien byæ OK.
Korek dobrze trzyma, puszcza do zbiornika dopiero po przekroczeniu 0,9 atm.
Na postoju mo¿e chodziæ kilka godzin, jest ci¶nienie, nie ubywa p³ynu, korek nie przepuszcza - wiêc uk³ad jako taki jest szczelny.

No mowie - cos dziwnego.
Zeby przekroczyc te 0.9 atm trzeba jakies 120C, i to w calym ukladzie, nie wystarczy jakies drobne lokalne przegrzanie.

A to sugeruje spora niewydolnosc calego ukladu chlodzenia.
Chlodnica zatkana, waz jakis przygnieciony ?

Moze przygazowac pare razy na postoju i zobaczyc co bedzie ?
Ogolnie, to na postoju chlodzenie nie musi wystarczyc na silnik pracujacy z wiekszymi obrotami, ale moze cos sie zauwazy ...



J.

25 Data: Wrzesien 29 2016 16:04:04
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: yabba 

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2016-09-29 o 14:38, J.F. pisze:
Ale cos tu dziwnego - takie wywalenie wymaga raczej sporego przegrzania
silnika, a mnie inne samochody przyzwyczaily, ze temperatura raczej nie
przekracza 100C, mimo tego co pisza w instrukcji.

Termometr dobrze skalibrowany ? korek cisnieniowy trzyma ?

Termometr powinien byæ OK.
Korek dobrze trzyma, puszcza do zbiornika dopiero po przekroczeniu 0,9 atm.
Na postoju mo¿e chodziæ kilka godzin, jest ci¶nienie, nie ubywa p³ynu, korek nie przepuszcza - wiêc uk³ad jako taki jest szczelny.

No mowie - cos dziwnego.
Zeby przekroczyc te 0.9 atm trzeba jakies 120C, i to w calym ukladzie, nie wystarczy jakies drobne lokalne przegrzanie.

A to sugeruje spora niewydolnosc calego ukladu chlodzenia.
Chlodnica zatkana, waz jakis przygnieciony ?

Moze przygazowac pare razy na postoju i zobaczyc co bedzie ?
Ogolnie, to na postoju chlodzenie nie musi wystarczyc na silnik pracujacy z wiekszymi obrotami, ale moze cos sie zauwazy ...


Mechanikowi wpad³o co¶ do rury do ch³odnicy i d³awi przep³yw?
Mo¿e po¿yczyæ i obejrzeæ silnik kamer± termowizyjn±.

--
Pozdrawiam,

yabba

26 Data: Wrzesien 29 2016 19:37:31
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: miumiu 

Mechanikowi wpad³o co¶ do rury do ch³odnicy i d³awi przep³yw?
Mo¿e po¿yczyæ i obejrzeæ silnik kamer± termowizyjn±.


A ta chlodnica jest goraca ze az parzy (po wywaleniu plynu) czy tylko ciepla
albo nawet w polowie ch³odna?

I na pewno nie dolewales jakiegos octu do przeczyszczenia ukladu? Bo miesiac
jezdzenia na takiej miksturze i masz zjedzone do zera lopatki pompy i wtedy
caly uklad jest niewydolny. Lopatki zrobione sa ze zwyklej stali i chetnie
reaguja z goracym roztworem octu albo innego kwasu nawet bardzo slabego. Ta
opcje przerabialem to na wlasnej skorze :)

Efekty u ciebie s± bardzo spektakularne wiec albo pompa nie dziala jak
trzeba albo uszczelka pod glowica dalej nieszczelna. Na przewody bym nie
stawial.

Sprawdz czy pasek klinowy albo ko³o pompy wody nie jest zaolejone, i pasek
klinowy sie slizga. Moze jest zle naciagniety?

I tak w ogole to jak sprawdzasz CO2 w ukladzie skoro po odkreceniu korka
jest fontanna? ;)

27 Data: Wrzesien 29 2016 19:58:16
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: yabba 

U¿ytkownik "miumiu"  napisa³ w wiadomo¶ci

Mechanikowi wpad³o co¶ do rury do ch³odnicy i d³awi przep³yw?
Mo¿e po¿yczyæ i obejrzeæ silnik kamer± termowizyjn±.


A ta chlodnica jest goraca ze az parzy (po wywaleniu plynu) czy tylko ciepla albo nawet w polowie ch³odna?

I na pewno nie dolewales jakiegos octu do przeczyszczenia ukladu? Bo miesiac jezdzenia na takiej miksturze i masz zjedzone do zera lopatki pompy i wtedy caly uklad jest niewydolny. Lopatki zrobione sa ze zwyklej stali i chetnie reaguja z goracym roztworem octu albo innego kwasu nawet bardzo slabego. Ta opcje przerabialem to na wlasnej skorze :)

Efekty u ciebie s± bardzo spektakularne wiec albo pompa nie dziala jak trzeba albo uszczelka pod glowica dalej nieszczelna. Na przewody bym nie stawial.

Sprawdz czy pasek klinowy albo ko³o pompy wody nie jest zaolejone, i pasek klinowy sie slizga. Moze jest zle naciagniety?

I tak w ogole to jak sprawdzasz CO2 w ukladzie skoro po odkreceniu korka jest fontanna? ;)




Adam pisa³, ¿e stara pompa jest OK, ale i tak wstawi³ now±.

--
Pozdrawiam,

yabba

28 Data: Wrzesien 29 2016 13:38:01
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: miumiu 


U¿ytkownik "miumiu"  napisa³ w wiadomo¶ci


Jest gor±ca, ³±cznie z obydwoma wê¿ami.
Pisa³em obok - w innej ga³êzi w±tku.


Hmmm dziwne... skoro ch³odnica jest gor±ca... i do tego silnik sie
przegrzewa... a mo¿e czujnik bajki opowiada i silnik wcale sie nie
przegrzewa? :) A jak bardzo sie przegrzewa? ¯e a¿ musisz sie zatrzymaæ
¿eby sie schlodzil?


Oki, Pisales ze gotuje sie plyn. Rozumiem ze sprawdziles to na wlasne oczy?
Przy ostroznym odkrecaniu korka wypluwa plyn pod cisnieniem?

Jesli chlodnica gor±ca to znaczy ze obieg jest, pompa sie kreci, zostaje
uszczelka pod glowic±....

Jak by¶ mial lpg to jeszcze uszkodzony parownik moglby wpychac gaz do ukladu
chodzenia i powodowac zapowiertrzenie i wypluwanie p³ynu...

29 Data: Wrzesien 29 2016 13:25:30
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W trakcie jazdy powoli dochodzi do w³a¶ciwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w po³owie skali. Pó¼niej nagle (w ci±gu kilkudziesiêciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotowaæ wodê.

Ja bym mu jednak wsadzil ten termostat, no i sprobowal dobrze odpowietrzyc.
Jesli wszystko dobre, to powinno dzialac.

Poziom plynu dobry ? Nie ubywa ?

Jak tam zbiornik wyglada - jest najwyzej w ukladzie, czy wcale nie ?

J.

30 Data: Wrzesien 29 2016 13:30:38
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 13:25, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W trakcie jazdy powoli dochodzi do w³a¶ciwej temperatury, przez pewien
czas temperatura stoi w po³owie skali. Pó¼niej nagle (w ci±gu
kilkudziesiêciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotowaæ wodê.

Ja bym mu jednak wsadzil ten termostat, no i sprobowal dobrze odpowietrzyc.
Jesli wszystko dobre, to powinno dzialac.


I tak te¿ uczyniê.

Poziom plynu dobry ? Nie ubywa ?

Nie je¼dzi³em na tyle, by wiedzieæ.
Jak pisa³em, po kilkunastu kilometrach gotuje i wywala wodê.


Jak tam zbiornik wyglada - jest najwyzej w ukladzie, czy wcale nie ?


Poni¿ej korka w ch³odnicy.


--
Pozdrawiam.

Adam

31 Data: Wrzesien 29 2016 13:36:24
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Trybun 

W dniu 2016-09-29 o 09:33, Adam pisze:

Witajcie.

Mam problem ze starym dieslem.

Mitsubishi Pajero II, wersja d³uga, skrzynia automatyczna.
Silnik TD 2800. Jest to klasyczny "klekot", z mechaniczn± rotacyjn± pomp± paliwa i z komorami wstêpnymi (wtrysk po¶redni).

Silnik zosta³ przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

U mechanika: szlif g³owicy, sprawdzenie jej na szczelno¶æ (brak mikropêkniêæ). Za³o¿ona na nowej dobrej uszczelce i nowych ¶rubach.
Termostat dla pewno¶ci wyjêty.

Efekt: na postoju silnik powoli (brak termostatu) podgrzewa siê. Chodzi prawid³owo i na niskich, i na wysokich obrotach. Nie przegrzewa siê.

W trakcie jazdy powoli dochodzi do w³a¶ciwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w po³owie skali. Pó¼niej nagle (w ci±gu kilkudziesiêciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotowaæ wodê.

Autko wróci³o do mechanika.
Zaczyna siê "szukanie nie-wiadomo-czego" :(
Wymiana pompy wody, wymiana wiskozy od wentylatora. Nadal jeszcze bez termostatu.

Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
Ogrzewanie wnêtrza dzia³a. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widaæ, aby by³a nieszczelno¶æ w uk³adzie ch³odzenia.

Ki diabe³?

Na forum klubowym kto¶ mi podpowiedzia³, aby go dobrze odpowietrzyæ i sprawdziæ ch³odnicê.

Ch³odnica by³a wcze¶niej sprawdzana, jest OK. Zreszt± u mechanika uk³ad ch³odzenia by³ jeszcze chemicznie czyszczony.

Ponoæ to auto powinno staæ przodem wysoko w trakcie zalewania p³ynem. Jest to auto w wersji long (ma zarówno dwie nagrzewnice, jak i dwa parowniki klimy; i z przodu, i z ty³u kabiny) czyli trzeba by chyba znale¼æ jak±¶ górkê i spróbowaæ wtedy jeszcze raz zalaæ.


Czy przy otwartym korku ch³odnicy sama pompa wody nie powinna "wyp³ukaæ" powietrza z kana³ów?
A mo¿e b³êdem jest to, ¿e jest wyjêty termostat - a w zwi±zku z tym ca³y pêd wody idzie du¿ym przekrojem, natomiast w cieñszych kana³ach, gdzie wiêkszy opór, brak nale¿ytego przep³ywu?

Co jeszcze sprawdziæ?

Auto stoi w okolicy £omianek pod Warszaw±.
Mogê (jad±c powoli) dojechaæ z 50 km do jakiego¶ kumatego mechanika, który potrafi te¿ pomy¶leæ.
Jest gdzie¶ kto¶ taki w tamtejszych okolicach?



Wentylator chodzi? Bo zdaje siê ¿e o najwa¿niejszym elemencie przy takich objawach zapomnia³e¶ - o czujniku temperatury cieczy ch³odz±cej.. Mo¿e po tym remoncie w ogóle go nie pod³±czyli..

32 Data: Wrzesien 29 2016 14:29:53
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 13:36, Trybun pisze:

W dniu 2016-09-29 o 09:33, Adam pisze:
(...)
Autko wróci³o do mechanika.
Zaczyna siê "szukanie nie-wiadomo-czego" :(
Wymiana pompy wody, wymiana wiskozy od wentylatora. Nadal jeszcze bez
termostatu.
(...)

Wentylator chodzi? Bo zdaje siê ¿e o najwa¿niejszym elemencie przy
takich objawach zapomnia³e¶ - o czujniku temperatury cieczy ch³odz±cej..
Mo¿e po tym remoncie w ogóle go nie pod³±czyli..


Wentylator jest goniony sprzêg³em wiskotycznym. Im cieplej, tym szybciej siê krêci.
Rozwi±zanie proste i skuteczne.
Ma te¿ tê zaletê, ¿e jak siê je¼dzi w wodzie - gdzie np. ca³a przednia maska z silnikiem jest pod wod± - to wiskoza rozpina siê i nie "pompuje" niepotrzebnie wody.

Generalnie - tam praktycznie wszystko jest mechaniczne. Akumulator jest potrzebny tylko do odpalenia - automatu na pych nie da rady odpaliæ.


--
Pozdrawiam.

Adam

33 Data: Wrzesien 29 2016 13:43:37
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witajcie.

Mam problem ze starym dieslem.

Mitsubishi Pajero II, wersja d³uga, skrzynia automatyczna.
Silnik TD 2800. Jest to klasyczny "klekot", z mechaniczn± rotacyjn± pomp± paliwa i z komorami wstêpnymi (wtrysk po¶redni).

Silnik zosta³ przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

U mechanika: szlif g³owicy, sprawdzenie jej na szczelno¶æ (brak mikropêkniêæ). Za³o¿ona na nowej dobrej uszczelce i nowych ¶rubach.
Termostat dla pewno¶ci wyjêty.

Efekt: na postoju silnik powoli (brak termostatu) podgrzewa siê. Chodzi prawid³owo i na niskich, i na wysokich obrotach. Nie przegrzewa siê.

W trakcie jazdy powoli dochodzi do w³a¶ciwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w po³owie skali. Pó¼niej nagle (w ci±gu kilkudziesiêciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotowaæ wodê.

Autko wróci³o do mechanika.
Zaczyna siê "szukanie nie-wiadomo-czego" :(
Wymiana pompy wody, wymiana wiskozy od wentylatora. Nadal jeszcze bez termostatu.

Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
Ogrzewanie wnêtrza dzia³a. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widaæ, aby by³a nieszczelno¶æ w uk³adzie ch³odzenia.

Ki diabe³?

Na forum klubowym kto¶ mi podpowiedzia³, aby go dobrze odpowietrzyæ i sprawdziæ ch³odnicê.

Ch³odnica by³a wcze¶niej sprawdzana, jest OK. Zreszt± u mechanika uk³ad ch³odzenia by³ jeszcze chemicznie czyszczony.

Ponoæ to auto powinno staæ przodem wysoko w trakcie zalewania p³ynem. Jest to auto w wersji long (ma zarówno dwie nagrzewnice, jak i dwa parowniki klimy; i z przodu, i z ty³u kabiny) czyli trzeba by chyba znale¼æ jak±¶ górkê i spróbowaæ wtedy jeszcze raz zalaæ.


Czy przy otwartym korku ch³odnicy sama pompa wody nie powinna "wyp³ukaæ" powietrza z kana³ów?
A mo¿e b³êdem jest to, ¿e jest wyjêty termostat - a w zwi±zku z tym ca³y pêd wody idzie du¿ym przekrojem, natomiast w cieñszych kana³ach, gdzie wiêkszy opór, brak nale¿ytego przep³ywu?

Co jeszcze sprawdziæ?

Auto stoi w okolicy £omianek pod Warszaw±.
Mogê (jad±c powoli) dojechaæ z 50 km do jakiego¶ kumatego mechanika, który potrafi te¿ pomy¶leæ.
Jest gdzie¶ kto¶ taki w tamtejszych okolicach?


Termostat po nagrzaniu pod³±cza tylko du¿y obieg czy mo¿e te¿ co¶ jednocze¶nie zamyka?
Co¶ kiedys czyta³em, ze mechanik za³o¿y³ odwrotnie uszczelkê i by³y przytkane niektóre kana³y i silnik sie gotowa³.

--
Pozdrawiam,

yabba

34 Data: Wrzesien 29 2016 15:04:46
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-29 o 13:43, yabba pisze:

(...)

Termostat po nagrzaniu pod³±cza tylko du¿y obieg czy mo¿e te¿ co¶
jednocze¶nie zamyka?
Co¶ kiedys czyta³em, ze mechanik za³o¿y³ odwrotnie uszczelkê i by³y
przytkane niektóre kana³y i silnik sie gotowa³.


Termostat prosty, jak w Syrenie.
Ale z obudowy termostatu od strony pompy (wzglêdem miecha) wychodzi cienki przewód - nie patrzy³em, dok±d zmierza.

Ciê¿ko znale¼æ na szybko fotkê termostatu - trochê tu widaæ:

http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=91544&sid=598d14055e0b64e10f54208ada663a11

lub krócej:

http://tnij.org/u0ye84r

Sam termostat i jego obudowa s± asymetryczne - nie da siê odwrotnie zamontowaæ.


--
Pozdrawiam.

Adam

35 Data: Wrzesien 30 2016 10:18:44
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: viktorius 

W dniu 2016-09-29 o 09:33, Adam pisze:

Witajcie.

Mam problem ze starym dieslem.

Mitsubishi Pajero II, wersja d³uga, skrzynia automatyczna.
Silnik TD 2800. Jest to klasyczny "klekot", z mechaniczn± rotacyjn±
pomp± paliwa i z komorami wstêpnymi (wtrysk po¶redni).

Silnik zosta³ przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

U mechanika: szlif g³owicy, sprawdzenie jej na szczelno¶æ (brak
mikropêkniêæ). Za³o¿ona na nowej dobrej uszczelce i nowych ¶rubach.
Termostat dla pewno¶ci wyjêty.

Co jeszcze sprawdziæ?


Mo¿e nie podobny problem, ale zwi±zany.
Co prawda nie przegrza³em, a pasek mi siê zerwa³ w 4ct90 od Lublina.

Po zamontowaniu na nowo g³owicy by³y problemy z odpalaniem, szarpa³, prycha³ do kolektora ss±cego. Ogólnie to po przy³o¿eniu rêki do kolektora ss±cego nie mia³em efektu ssania, tylko wydmuch powietrza.
Silnik prostszy ni¿ u Ciebie, bo z pomp± jeszcze rzêdow±, filozofii nie ma, ma dzia³aæ gdy tylko ma paliwo i rozrusznik krêci.

G³owica by³a planowana, sprawdzana na szczelno¶æ.
Okaza³o siê, ¿e dopiero po zamontowaniu g³owicy na silniku, po doci±gniêciu poprawnie wszystkich ¶rub jakie¶ naprê¿enia otwiera³y pêkniêcie, które przy nie zamontowanej g³owicy by³o szczelnie zamkniête.

G³owice wymieni³em na inn±, silnik zacz±³ pracowaæ poprawnie.


--
viktorius

36 Data: Wrzesien 30 2016 19:51:07
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: p0li 

T->Dnia 2016-09-29 09:33:07 niejaki Adam napisa³:

Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
Ogrzewanie wnêtrza dzia³a. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widaæ, aby
by³a nieszczelno¶æ w uk³adzie ch³odzenia.

nie chcê ciê za bardzo straszyæ ale bardzo podobne objawy mia³ szwagier w
starej amerykañskiej v8-ce
móg³ przejechac 1000km jak by³o ch³odno i nic siê nie dzia³o - ale jak
za³apa³ temperatury to momentalnie ucieka³a woda i silnik siê gotowa³

d³ugo nie móg³ doj¶æ co i jak, mimo ró¿nych czynno¶ci ³acznie z wymian±
g³owic na inne - wci±¿ to samo

znalaz³ przypadkiem

pêkniêty blok - pêkniêcie zas³oniête rozrusznikiem

jak siê mocniej rozgrzewa³ pêkniêcie otwiera³o siê i wylatywa³a woda

ze wzglêdu ¿e silnik te¿ z wiskoz± na postoju by³ na tyle sch³odzony ¿e nic
siê nie dzia³o - dopiero pod du¿ym obci±¿eniem jak siê silnik mocniej
nagrza³ - a potem ju¿ reakcja ³añcuchowa

tak ¿e wiesz ...

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

37 Data: Wrzesien 30 2016 21:07:43
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Darek 


W trakcie jazdy powoli dochodzi do w³a¶ciwej temperatury, przez pewien
czas temperatura stoi w po³owie skali. Pó¼niej nagle (w ci±gu
kilkudziesiêciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotowaæ wodê.

Wentylator ch³odnicy w któr± stronê dmucha?

Darek

38 Data: Wrzesien 30 2016 12:48:17
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

Sadzisz ze po wielu latach dmuchania w dobra strone nagle zaczal dmuchac w zla, tak sam z siebie. Bardzo smiala teza. Zalozenie paska na krzyz z przyczyn technicznych jest raczej niewykonalne.

39 Data: Pa?dziernik 01 2016 07:50:08
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .09.2016 o 21:48 Zenek Kapelinder  pisze:

Sadzisz ze po wielu latach dmuchania w dobra strone nagle zaczal dmuchac  w zla, tak sam z siebie. Bardzo smiala teza. Zalozenie paska na krzyz z  przyczyn technicznych jest raczej niewykonalne.

W moich autach wentylatory ch³odnicy i klimatyzacji sÄ… elektryczne.  NapÄ™dza je silnik prÄ…du sta³ego, w którym bez problemu mo¿na zmienić  kierunek wirowania.

TG

40 Data: Pa?dziernik 01 2016 12:14:48
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 01 Oct 2016 07:50:08 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa³(a):

W dniu .09.2016 o 21:48 Zenek Kapelinder  pisze:
Sadzisz ze po wielu latach dmuchania w dobra strone nagle zaczal dmuchac 
w zla, tak sam z siebie. Bardzo smiala teza. Zalozenie paska na krzyz z 
przyczyn technicznych jest raczej niewykonalne.

W moich autach wentylatory ch³odnicy i klimatyzacji s± elektryczne. 
Napêdza je silnik pr±du sta³ego, w którym bez problemu mo¿na zmieniæ 
kierunek wirowania.

Teoretycznie tak.
W praktyce - myslisz, ze mechanik kable zamienil ?

Czy, ze sterowanie umozliwia krecenie w dwie strony, a komputer
zwariowal ?

J.

41 Data: Pa?dziernik 01 2016 15:35:57
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2016 o 12:14 J.F.  pisze:

W moich autach wentylatory ch³odnicy i klimatyzacji sÄ… elektryczne.
NapÄ™dza je silnik prÄ…du sta³ego, w którym bez problemu mo¿na zmienić
kierunek wirowania.

Teoretycznie tak.
W praktyce - myslisz, ze mechanik kable zamienil ?


Raczej wÄ…tpiÄ™, ¿e sÄ… zamienione kable. Napisa³em do Kogutka.
Kiedy ostatnio widzia³eÅ› wentylator napÄ™dzany paskiem klinowym?

TG

42 Data: Pa?dziernik 01 2016 03:16:38
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

dlaczego zamiast napisac ze faktycznie u pytajacego nie da sie zmienic kierunku powietrza pchanego przez wentylator brniesz w glupote i dajesz przyklad z dupy. Tylko dlatego zeby nikt nie zauwazyl ze glupote napisales. A tak przy okazji. Nie tak latwo zmienic kierunek wentylatora elektrycznego. Przewody krotkie i z reguly miejsca malo. Z pol godziny taka zamiana by potrwala. Do tego sa silniki pradu stalego komutatorowe w ktorych ustawienie szczotek powoduje ze w odwrotnym kierunku niz fabryka zrobila beda pobieraly kilka razy wiecej pradu i szybko z nich dym pojdzie.

43 Data: Pa?dziernik 01 2016 15:32:42
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2016 o 12:16 Zenek Kapelinder  pisze:

dlaczego zamiast napisac ze faktycznie u pytajacego nie da sie zmienic  kierunku powietrza pchanego przez wentylator brniesz w glupote i dajesz  przyklad z dupy. Tylko dlatego zeby nikt nie zauwazyl ze glupote  napisales. A tak przy okazji. Nie tak latwo zmienic kierunek wentylatora  elektrycznego. Przewody krotkie i z reguly miejsca malo. Z pol godziny  taka zamiana by potrwala. Do tego sa silniki pradu stalego komutatorowe  w ktorych ustawienie szczotek powoduje ze w odwrotnym kierunku niz  fabryka zrobila beda pobieraly kilka razy wiecej pradu i szybko z nich  dym pojdzie.

Nie denerwuj siÄ™ :-) - wÄ…tpiÄ™, ¿e u pytajÄ…cego sÄ… zmienione obroty.
Napisa³em to specjalnie dla Ciebie :-) Era aut osobowych z wentylatorem  ch³odnicy napÄ™dzanym paskiem klinowym bezpowrotnie minÄ™³a.


TG

44 Data: Pa?dziernik 01 2016 06:59:17
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

Rozpatrujemy konkretny przypadek z nie ogolnie sytuacje miedzynarodowa.

45 Data: Pa?dziernik 01 2016 16:08:10
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Hinek 

W dniu 01.10.2016 o 15:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .10.2016 o 12:16 Zenek Kapelinder  pisze:

dlaczego zamiast napisac ze faktycznie u pytajacego nie da sie zmienic
kierunku powietrza pchanego przez wentylator brniesz w glupote i
dajesz przyklad z dupy. Tylko dlatego zeby nikt nie zauwazyl ze
glupote napisales. A tak przy okazji. Nie tak latwo zmienic kierunek
wentylatora elektrycznego. Przewody krotkie i z reguly miejsca malo. Z
pol godziny taka zamiana by potrwala. Do tego sa silniki pradu stalego
komutatorowe w ktorych ustawienie szczotek powoduje ze w odwrotnym
kierunku niz fabryka zrobila beda pobieraly kilka razy wiecej pradu i
szybko z nich dym pojdzie.

Nie denerwuj siÄ™ :-) - wÄ…tpiÄ™, ¿e u pytajÄ…cego sÄ… zmienione obroty.
Napisa³em to specjalnie dla Ciebie :-) Era aut osobowych z wentylatorem
ch³odnicy napÄ™dzanym paskiem klinowym bezpowrotnie minÄ™³a.



Faktycznie idziesz w zaparte.  PytajÄ…cy przecie¿ wyra¼nie napisa³ ¿e
wisko jest sprawne.  W jakim aucie wystÄ™puje elektryczny wentylator ch³odnicy z wisko? No? ChÄ™tnie siÄ™ dowiem.


--
Hinek

46 Data: Pa?dziernik 02 2016 10:51:18
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2016 o 16:08 Hinek  pisze:


Faktycznie idziesz w zaparte.  PytajÄ…cy przecie¿ wyra¼nie napisa³ ¿e
wisko jest sprawne.  W jakim aucie wystÄ™puje elektryczny wentylator  ch³odnicy z wisko? No? ChÄ™tnie siÄ™ dowiem.

Masz racjÄ™, nie doczyta³em poczÄ…tku wÄ…tka i palnÄ…³em g³upotÄ™.

Pozdrawiam
TG

47 Data: Pa?dziernik 03 2016 21:45:02
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup W dniu .10.2016 o 16:08 Hinek  pisze:

Faktycznie idziesz w zaparte.  PytajÄ…cy przecie¿ wyra¼nie napisa³ ¿e
wisko jest sprawne.  W jakim aucie wystÄ™puje elektryczny wentylator ch³odnicy z wisko? No? ChÄ™tnie siÄ™ dowiem.

Masz racjÄ™, nie doczyta³em poczÄ…tku wÄ…tka i palnÄ…³em g³upotÄ™.

Tak ogolnie - elektryczny wentylator jest wymagany przy poprzecznie ustawionym silniku.
No bo inaczej trzeba by naped przekrecic.

Wiekszosc samochodow obecnie ma wlasnie poprzecznie, ale troche wzdluznych sie ostalo.
Terenowki, RWD ...

J.

48 Data: Pa?dziernik 01 2016 20:58:26
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Darek 

W dniu 30.09.2016 o 21:48, Zenek Kapelinder pisze:

Sadzisz ze po wielu latach dmuchania w dobra strone nagle zaczal dmuchac w zla, tak sam z siebie. Bardzo smiala teza. Zalozenie paska na krzyz z przyczyn technicznych jest raczej niewykonalne.

Auto by³o u mechanika, móg³ coÅ› kombinować. U mnie na wtyczce wentylatora ch³odnicy kabel o kolorze czarnym ³Ä…czy siÄ™ z kablem o kolorze niebieskim. Jak siÄ™ pod³Ä…czy zgodnie z kolorami to krÄ™ci odwrotnie. KiedyÅ› tak pod³Ä…czy³em i jak samochód sta³ to siÄ™ nie grza³, jak jecha³ to siÄ™ grza³.

Darek

49 Data: Pa?dziernik 01 2016 12:24:45
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

Opowiesci starych skrzypiec. Cug jaki jest w czasie jazdy jest wielokrotnie wiekszy od wentylatora z silnikiem sto czy sto piecdziesiat watow. Elektryczne wentylatory chlodnicy sa po to zeby sie woda nie zagotowala jak latem w korku silnik na wolnych obrotach pracuje. W czasie jazdy elektryczny wentylator chlodnicy ma mniej wiecej taki wplyw jak gorski wiatr na wyproznienia u kozic.

50 Data: Pa?dziernik 01 2016 22:23:25
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Darek 

W dniu 01.10.2016 o 21:24, Zenek Kapelinder pisze:

Opowiesci starych skrzypiec. Cug jaki jest w czasie jazdy jest wielokrotnie wiekszy od wentylatora z silnikiem sto czy sto piecdziesiat watow. Elektryczne wentylatory chlodnicy sa po to zeby sie woda nie zagotowala jak latem w korku silnik na wolnych obrotach pracuje. W czasie jazdy elektryczny wentylator chlodnicy ma mniej wiecej taki wplyw jak gorski wiatr na wyproznienia u kozic.

Spoko, Ty wiesz najlepiej


Darek

51 Data: Pa?dziernik 03 2016 00:33:42
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: re 



U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"


Opowiesci starych skrzypiec. Cug jaki jest w czasie jazdy jest wielokrotnie wiekszy od wentylatora z silnikiem sto czy sto piecdziesiat watow. Elektryczne wentylatory chlodnicy sa po to zeby sie woda nie zagotowala jak latem w korku silnik na wolnych obrotach pracuje. W czasie jazdy elektryczny wentylator chlodnicy ma mniej wiecej taki wplyw jak gorski wiatr na wyproznienia u kozic.
-- -
Jednak nie. Wentylator jest potrzebny do ch³odzenia w korku, ale i podczas jazdy pod górkÄ™.

52 Data: Pa?dziernik 03 2016 11:07:39
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: radekp@konto.pl 

Sat, 1 Oct 2016 12:24:45 -0700 (PDT), w
 Zenek Kapelinder
 napisa³(-a):

Opowiesci starych skrzypiec. Cug jaki jest w czasie jazdy jest wielokrotnie wiekszy od wentylatora z silnikiem sto czy sto piecdziesiat watow. Elektryczne wentylatory chlodnicy sa po to zeby sie woda nie zagotowala jak latem w korku silnik na wolnych obrotach pracuje. W czasie jazdy elektryczny wentylator chlodnicy ma mniej wiecej taki wplyw jak gorski wiatr na wyproznienia u kozic.

Tak, zw³aszcza przy Vmax.

PS. £am wiersze.

53 Data: Pa?dziernik 03 2016 03:26:26
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

Przy Vmax chlodnica ma do rozproszenia dziesiatki jesli nie setki kilowatow. Wentylatorek 100W raczej wtedy przeszkadza.
PS. Zmien czytnik na wspolczesny.

54 Data: Pa?dziernik 03 2016 13:01:20
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 3 Oct 2016 03:26:26 -0700 (PDT), w
 Zenek Kapelinder
 napisa³(-a):

Przy Vmax chlodnica ma do rozproszenia dziesiatki jesli nie setki kilowatow. Wentylatorek 100W raczej wtedy przeszkadza.

Tak, na pewno.

PS. Zmien czytnik na wspolczesny.

Mój ³amie automatycznie wiersze przy pisaniu. A twój?

55 Data: Pa?dziernik 03 2016 04:09:28
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

To Twoj ma poprawnie odczytac moje tak jak moj z Twoimi robi. Tak wynika z wiele razy prowadzonych dyskusji.

56 Data: Pa?dziernik 03 2016 13:56:17
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 3 Oct 2016 04:09:28 -0700 (PDT), w
 Zenek Kapelinder
 napisa³(-a):

To Twoj ma poprawnie odczytac moje tak jak moj z Twoimi robi. Tak wynika z wiele razy prowadzonych dyskusji.

Nie bêdziesz ¶mieci³, to bêdzie poprawnie odczytywa³.

57 Data: Pa?dziernik 03 2016 13:07:29
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

A co mnie obchodzi Twoj czytnik. Moj nie ma problemow nie dlatego ze Twoj jest dobry a dla tego ze moj jest dobry.

58 Data: Pa?dziernik 04 2016 08:53:18
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 3 Oct 2016 13:07:29 -0700 (PDT), w
 Zenek Kapelinder
 napisa³(-a):

A co mnie obchodzi Twoj czytnik. Moj nie ma problemow nie dlatego ze Twoj jest dobry a dla tego ze moj jest dobry.

Googlegroups? Nie roz¶mieszaj mnie :)))
Twój czytnik ma problemy, bo nie umiesz pisaæ i tyle :P. Nie masz co dorabiaæ
sobie ideologii.

59 Data: Pa?dziernik 04 2016 01:13:29
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

Chyba cie pojebalo. Czy ja kiedys zglaszalem problemy? To fajansiarze z dupnymi czytnikami maja problemy.

60 Data: Pa?dziernik 04 2016 09:18:00
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Zenek Kapelinder  ...

Chyba cie pojebalo. Czy ja kiedys zglaszalem problemy? To fajansiarze
z dupnymi czytnikami maja problemy.

Zachowujesz siê jak menel sikaj±cy w bramie ktory twierdzi ze to nie on ma
problem tylko ci co im zapach szczyn przeszkadza...

61 Data: Pa?dziernik 04 2016 11:22:40
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Liwiusz 

W dniu 2016-10-04 o 11:18, Budzik pisze:

U¿ytkownik Zenek Kapelinder  ...

Chyba cie pojebalo. Czy ja kiedys zglaszalem problemy? To fajansiarze
z dupnymi czytnikami maja problemy.

Zachowujesz siÄ™ jak menel sikajÄ…cy w bramie ktory twierdzi ze to nie on ma
problem tylko ci co im zapach szczyn przeszkadza...

Akurat on to ju¿ w pampersy robi. Generalnie trudno mu robić wyrzuty, ¿e jest jaki jest - to ju¿ jest demencja starcza. Najlepiej olać dziada, to problem siÄ™ sam zeutanazuje, tym bardziej, ¿e nawet nie cytuje, wiÄ™c nie wiadomo na co i komu odpisuje. Próba edukowania takich cipek jak Zenek, re, czy Ä…Ä™ to tylko niepotrzebne zaÅ›miecanie usenetu i dawanie im podstaw do dalszej egzystencji. Gdyby ono chocia¿ mi³e, a tylko g³upie by³o, to jeszcze by usz³o. Ale to-to nawet Å›mie pyskować...

--
Liwiusz

62 Data: Pa?dziernik 04 2016 02:41:07
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

Efekt waszego pisania taki ze z Budzikiem mozecie mi na kant dupy naskoczyc.

63 Data: Pa?dziernik 04 2016 12:56:52
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 4 Oct 2016 02:41:07 -0700 (PDT), w
 Zenek Kapelinder
 napisa³(-a):

Efekt waszego pisania taki ze z Budzikiem mozecie mi na kant dupy naskoczyc.

Na razie czuj siê kopniêty. Bu¼ka i pa.

64 Data: Pa?dziernik 04 2016 11:33:19
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Zenek Kapelinder  ...

Efekt waszego pisania taki ze z Budzikiem mozecie mi na kant dupy
naskoczyc.

Alez nikt tu nie liczy³ na Twoja odrobine refleksji. ;-)

65 Data: Pa?dziernik 04 2016 07:24:01
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Zenek Kapelinder 

Jesli reprezentujesz jakas grupe idiotow liczaca z Toba trzy osoby to w tajemnicy powiem ze mozecie mi skoczyc na walek i zatanczyc kawalek. Groups google rzadzi.

66 Data: Pa?dziernik 04 2016 14:34:50
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: masti 

Zenek Kapelinder wrote:

 Groups google rzadzi.

ale co "rzadzi"? gówno?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

67 Data: Pa?dziernik 04 2016 18:15:36
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: re 



U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"

....
Jesli reprezentujesz jakas grupe idiotow liczaca z Toba trzy osoby to w tajemnicy powiem ze mozecie mi skoczyc na walek i zatanczyc kawalek. Groups google rzadzi.
-- -
Na czym to rzÄ…dzenie mia³oby polegać ? Prawid³owo koduje, ale to tyle.

68 Data: Pa?dziernik 14 2016 10:00:53
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Zenek Kapelinder  ...

Groups google rzadzi.

:)
I Internet Explorer.
I Amber Gold!

69 Data: Pa?dziernik 04 2016 11:33:19
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Liwiusz  ...

Chyba cie pojebalo. Czy ja kiedys zglaszalem problemy? To
fajansiarze z dupnymi czytnikami maja problemy.

Zachowujesz siê jak menel sikaj±cy w bramie ktory twierdzi ze to nie
on ma problem tylko ci co im zapach szczyn przeszkadza...

Akurat on to ju¿ w pampersy robi. Generalnie trudno mu robiæ wyrzuty,
¿e jest jaki jest - to ju¿ jest demencja starcza. Najlepiej olaæ
dziada, to problem siê sam zeutanazuje, tym bardziej, ¿e nawet nie
cytuje, wiêc nie wiadomo na co i komu odpisuje. Próba edukowania
takich cipek jak Zenek, re, czy ±ê to tylko niepotrzebne za¶miecanie
usenetu i dawanie im podstaw do dalszej egzystencji. Gdyby ono chocia¿
mi³e, a tylko g³upie by³o, to jeszcze by usz³o. Ale to-to nawet ¶mie
pyskowaæ...

Alez ola³em...
Ale skoro juz Zenek zabra³ siê za wytykanie z³ego czytnika innym to juz
trzeba zareagowac!

70 Data: Pa?dziernik 04 2016 18:19:29
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: re 



U¿ytkownik "Budzik"


Alez ola³em...
Ale skoro juz Zenek zabra³ siê za wytykanie z³ego czytnika innym to juz
trzeba zareagowac!
-- -
O ile dobrze kojarzê to sugestia by³a taka, ¿e skoro prawid³owo koduje artyku³y to widaæ czytniki, które maj± z tym problem s± wadliwe.

71 Data: Pa?dziernik 14 2016 10:00:50
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Budzik 

U¿ytkownik re  ...

Alez ola³em...
Ale skoro juz Zenek zabra³ siê za wytykanie z³ego czytnika innym to juz
trzeba zareagowac!
-- -
O ile dobrze kojarzê to sugestia by³a taka, ¿e skoro prawid³owo koduje
artyku³y to widaæ czytniki, które maj± z tym problem s± wadliwe.

Nadal nie rozumiesz, ze obelga wypowiedziana prawid³ow± polszczyzn± to
nadal jest obelga?

72 Data: Pa?dziernik 14 2016 20:03:11
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: re 



U¿ytkownik "Budzik"

Alez ola³em...
Ale skoro juz Zenek zabra³ siê za wytykanie z³ego czytnika innym to juz
trzeba zareagowac!
-- -
O ile dobrze kojarzê to sugestia by³a taka, ¿e skoro prawid³owo koduje
artyku³y to widaæ czytniki, które maj± z tym problem s± wadliwe.

Nadal nie rozumiesz, ze obelga wypowiedziana prawid³ow± polszczyzn± to
nadal jest obelga?
-- -
Jaka znowu obelga ?! Masz pewnie syfiasty czytnik albo bzdury we ³bie i tyle

73 Data: Pa?dziernik 14 2016 21:00:57
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Budzik 

U¿ytkownik re  ...

Alez ola³em...
Ale skoro juz Zenek zabra³ siê za wytykanie z³ego czytnika innym to
juz trzeba zareagowac!
-- -
O ile dobrze kojarzê to sugestia by³a taka, ¿e skoro prawid³owo
koduje artyku³y to widaæ czytniki, które maj± z tym problem s±
wadliwe.

Nadal nie rozumiesz, ze obelga wypowiedziana prawid³ow± polszczyzn± to
nadal jest obelga?
-- -
Jaka znowu obelga ?! Masz pewnie syfiasty czytnik albo bzdury we ³bie
i tyle

Nie wiñ mnie za to, ze prostego porównania nie potrafisz rozszyfrowaæ.

74 Data: Pa?dziernik 04 2016 11:45:37
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: re 



U¿ytkownik "Budzik"


Chyba cie pojebalo. Czy ja kiedys zglaszalem problemy? To fajansiarze
z dupnymi czytnikami maja problemy.

Zachowujesz siê jak menel sikaj±cy w bramie ktory twierdzi ze to nie on ma
problem tylko ci co im zapach szczyn przeszkadza...
-- -
Ale masz jakie¶ zarzuty merytoryczne do jego artyku³ów czy tylko chcesz kogo¶ jebn±æ a nie masz odwagi ?

75 Data: Pa?dziernik 04 2016 11:33:19
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Budzik 

U¿ytkownik re  ...

Chyba cie pojebalo. Czy ja kiedys zglaszalem problemy? To fajansiarze
z dupnymi czytnikami maja problemy.

Zachowujesz siê jak menel sikaj±cy w bramie ktory twierdzi ze to nie
on ma problem tylko ci co im zapach szczyn przeszkadza...
-- -
Ale masz jakie¶ zarzuty merytoryczne do jego artyku³ów czy tylko
chcesz kogo¶ jebn±æ a nie masz odwagi ?

Je¿eli nie zrozumia³es porównania to ja juz bardziej nie pomogê.
Pa.

76 Data: Pa?dziernik 04 2016 18:14:08
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: re 



U¿ytkownik "Budzik"

Chyba cie pojebalo. Czy ja kiedys zglaszalem problemy? To fajansiarze
z dupnymi czytnikami maja problemy.

Zachowujesz siê jak menel sikaj±cy w bramie ktory twierdzi ze to nie
on ma problem tylko ci co im zapach szczyn przeszkadza...
-- -
Ale masz jakie¶ zarzuty merytoryczne do jego artyku³ów czy tylko
chcesz kogo¶ jebn±æ a nie masz odwagi ?

Je¿eli nie zrozumia³es porównania to ja juz bardziej nie pomogê.
-- -
Ja widzê tylko, ¿e pozwalasz sobie na ró¿ne uwagi w stosunku do innych

77 Data: Pa?dziernik 14 2016 13:50:44
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Sebastian BiaÅ‚y 

On 2016-10-04 18:14, re wrote:

Ja widzê tylko, ¿e pozwalasz sobie na ró¿ne uwagi w stosunku do innych

Zaczekaj, bo jeszcze przez przypadek zaczniesz pouczaæ ludzi w sprawie kultury ...

78 Data: Pa?dziernik 14 2016 15:33:39
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Sebastian,

Friday, October 14, 2016, 1:50:44 PM, you wrote:

On 2016-10-04 18:14, re wrote:
Ja widzÄ™ tylko, ¿e pozwalasz sobie na ró¿ne uwagi w stosunku do innych
Zaczekaj, bo jeszcze przez przypadek zaczniesz pouczać ludzi w sprawie
kultury ...

OTOMOK!


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

79 Data: Pa?dziernik 14 2016 20:05:34
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: re 



U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"

Ja widzê tylko, ¿e pozwalasz sobie na ró¿ne uwagi w stosunku do innych

Zaczekaj, bo jeszcze przez przypadek zaczniesz pouczaæ ludzi w sprawie
kultury ...
-- -
Tak, to jest brak kultury

80 Data: Pa?dziernik 04 2016 08:00:53
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Zenek Kapelinder  ...

A co mnie obchodzi Twoj czytnik. Moj nie ma problemow nie dlatego ze
Twoj jest dobry a dla tego ze moj jest dobry.

Zenek, we¼ ju¿ siê nie o¶mieszaj...

81 Data: Pa?dziernik 03 2016 15:08:03
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomys³ów
Autor: re 



U¿ytkownik


PS. Zmien czytnik na wspolczesny.

Mój ³amie automatycznie wiersze przy pisaniu. A twój?
-- -
Te¿. Zobacz sobie ¼ród³o. Tylko to ³amanie w³a¶nie takie ma byæ, ¿e nie widaæ by:
1. stary czytnik mia³ po³amane i nie mia³ problemu z zawijaniem
2. ale nowy móg³ zawijaæ gdzie mu wyjdzie koniec wiersza

Tuman jeste¶ ot co :-)

Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów



Grupy dyskusyjne