Grupy dyskusyjne   »   Diesel średniej klasy do 25000

Diesel średniej klasy do 25000



1 Data: Maj 22 2008 13:38:04
Temat: Diesel średniej klasy do 25000
Autor:

Witam wszystkich,


Nie znam się kompletnie na rynku samochodów, a planuję kupić autko.
Używany będzie na trasach krótkich (miasto) i średnich (do 300-400km).

Wymagania:

- nowoczesny diesel
- klimatyzacja
- brak konieczności odwiedzania serwisu co chwilę (święty spokój)
- rozsądny rocznik i przebieg (~2003 i max. 100.000)

Cena do 25000 zł.


Biorę pod uwagę samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam się
ku megance - mój ojciec jeździ wersją 1.5 dCi, rocznik 2003, przebieg
80.000 i z tego co wiem nie miała jeszcze żadnych awarii, a pali
bardzo niewiele i ogólnie jest bardzo wygodna.

Mam 20 lat, nie rozebrałem w życiu 10 samochodów na części i nie chcę
być zmuszony do grzebania częściej, niż to jest konieczne.

Ostatnio znajomy odradzał mi zdecydowanie Astrę, a doradzał Focusa -
czy słusznie?

Czy w tej klasie samochodów jest to bardzo duża różnica który model
wybiorę oraz powyżej jakiego przebiegu nie ma sensu rozważać zakupu
konkretnej sztuki?


--
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi
BlanikJ



2 Data: Maj 22 2008 23:01:05
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: zch2872 

 pisze:

Witam wszystkich,


Nie znam się kompletnie na rynku samochodów, a planuję kupić autko.
Używany będzie na trasach krótkich (miasto) i średnich (do 300-400km).

Wymagania:

- nowoczesny diesel
- klimatyzacja
- brak konieczności odwiedzania serwisu co chwilę (święty spokój)
- rozsądny rocznik i przebieg (~2003 i max. 100.000)

Cena do 25000 zł.

Ja to się ze względu na ekonomię zastanawiam czy aby na pewno diesel po ostatnich podwyżkach :-(
Tak sobie policzyłem że przez 5 lat 60 tys. km za gaz zapłacę o jakieś 3 tys. mniej a i w zakupie samochód trochę tańszy będzie.
Też mam tyle do wydania :-)

zch

3 Data: Maj 22 2008 23:26:02
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

zch2872 pisze:

Ja to się ze względu na ekonomię zastanawiam czy aby na pewno diesel po ostatnich podwyżkach :-(
Tak sobie policzyłem że przez 5 lat 60 tys. km za gaz zapłacę o jakieś 3 tys. mniej a i w zakupie samochód trochę tańszy będzie.
Też mam tyle do wydania :-)

Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3 dni, diesel co 2 tygodnie.
Jakbym jezdzil mniej i krecil sie po miescie to bym w ciemno bral cos z sekwencyjnym gazem lub faza ciekla.

4 Data: Maj 22 2008 23:37:27
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: zch2872 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3 dni, diesel co 2 tygodnie.

Faktycznie jest to jakiś argument tak samo jak zajęty bagażnik przez koło zapasowe :-)

Jakbym jezdzil mniej i krecil sie po miescie to bym w ciemno bral cos z sekwencyjnym gazem lub faza ciekla.

No właśnie ja jeżdżę pół na pół miasto-trasa a z tego co oblukałem to przy sekwencyjnym wtrysku nie ma przeproś i silnik musi się rozgrzać do 30 stopni dopiero przełącza na gaz.
Moja jazda po mieście to często 2km i postój. :-(

zch

5 Data: Maj 24 2008 12:15:58
Temat: Re: Diesel œredniej klasy do 25000
Autor: J.F. 

On Thu, 22 May 2008 23:26:02 +0200,  Marcin J. Kowalczyk wrote:

Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy
codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3
dni, diesel co 2 tygodnie.

Z 2 tygodniami to chyba przesadzasz .. ale w praktyce to "co 2 dni" az
tak uciazliwe nie jest. No chyba ze jakos strasznie spieszyc sie
musisz po pracy, a nie masz wygodnej stacji po drodze.

A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ?
Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ?

Bo gazu w trasie to tak imo rzedu 10 - czyli rownowartosc 5l ropy ..

J.

6 Data: Maj 24 2008 16:20:07
Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000
Autor: ramok 

J.F. pisze:

On Thu, 22 May 2008 23:26:02 +0200,  Marcin J. Kowalczyk wrote:
Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy
codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3
dni, diesel co 2 tygodnie.

Z 2 tygodniami to chyba przesadzasz .. ale w praktyce to "co 2 dni" az
tak uciazliwe nie jest. No chyba ze jakos strasznie spieszyc sie
musisz po pracy, a nie masz wygodnej stacji po drodze.

A mnie tam wkurzalo jak swego czasu musialem co trzy dni na stacje
zjezdzac, zwlaszcza w zimie czy duzym deszczu... (ja mam 140km w obie
strony, jezdzilem 'benzyna', zeby nie bylo niedomowien ;))
Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok.
1000km/tankowanie, wiec te 2 tyg. OP-a nie sa takie znowu wyssane z palca...

A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ?
Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ?

Moj pali:
trasa kapeluszniczo: nie wiem dokladnie -bo tak prawie w ogole nie
jezdze ;P- ale jakies 4.7l
trasa spokojnie (90-120km/h): 5-5.5l
trasa bardziej nerwowo -wiecej wyprzedzania- i ciut szybciej;): 6l
miasto (spokojne ruszania, hamowanie biegami itp.): 6l
miasto (dosc duza dynamika): 7-7.5l

Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy, zas podane dane
sa na podstawie tankowan, komp. mi srednio podaje wyniki zanizone o ok.
0.3l.


A odpowiadajac Watkotworcy: przyjrzyj sie Stilo, ma fochy, za to prawie
zawsze mozna jechac dalej, w przeciwienstwie do niektorych wymienionych
przez innych wozidelek, a ceny tez w miare atrakcyjne. Na komfort w nim
nie ma co narzekac! Tylko polecam cos mocniejszego niz 80KM -mi ogolnie
wystarcza taka ilosc kucy, ale po wlaczeniu klimy zaczyna juz nieco
brakowac temperamentu ;)

/Ramok

7 Data: Maj 24 2008 17:36:28
Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000
Autor: J.F. 

On Sat, 24 May 2008 16:20:07 +0200,  ramok wrote:

J.F. pisze:
On Thu, 22 May 2008 23:26:02 +0200,  Marcin J. Kowalczyk wrote:
Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy
codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3
dni, diesel co 2 tygodnie.

Z 2 tygodniami to chyba przesadzasz .. ale w praktyce to "co 2 dni" az
tak uciazliwe nie jest. No chyba ze jakos strasznie spieszyc sie
musisz po pracy, a nie masz wygodnej stacji po drodze.

A mnie tam wkurzalo jak swego czasu musialem co trzy dni na stacje
zjezdzac, zwlaszcza w zimie czy duzym deszczu... (ja mam 140km w obie
strony, jezdzilem 'benzyna', zeby nie bylo niedomowien ;))

A gdzie ty znalazles stacje bez daszka ? :-)
[owszem, lpg sie zdarza]

Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok.
1000km/tankowanie, wiec te 2 tyg. OP-a nie sa takie znowu wyssane z palca...

Ale on ma 1300km, i to przy zalozeniu ze praca przez 5 dni i zadnych
innych podrozy.

A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ?
Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ?

Moj pali:
trasa kapeluszniczo: nie wiem dokladnie -bo tak prawie w ogole nie
jezdze ;P- ale jakies 4.7l

No wlasnie .. kto tak jezdzi ?
A wiem, ci ktorych wyprzedzamy :-)

trasa spokojnie (90-120km/h): 5-5.5l
trasa bardziej nerwowo -wiecej wyprzedzania- i ciut szybciej;): 6l
miasto (spokojne ruszania, hamowanie biegami itp.): 6l
miasto (dosc duza dynamika): 7-7.5l

Czyli w praktyce to 6-7 trzeba liczyc ?

7 ON w porownaniu do 10 lpg .. spora roznica dzis.

A i benzyniaki potrafia byc oszczedne

Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy

Jestes pewien ? Ciagle mam watpliwosci czy oni prawde podaja
jak widze takie masy.

Tylko polecam cos mocniejszego niz 80KM

No, jesli naprawde 1350kg, to sie nie dziwie :-)

J.

8 Data: Maj 24 2008 18:52:20
Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

J.F. pisze:

Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok.
1000km/tankowanie, wiec te 2 tyg. OP-a nie sa takie znowu wyssane z palca...

Ale on ma 1300km, i to przy zalozeniu ze praca przez 5 dni i zadnych
innych podrozy.

bo poza praca nigdzie nie jezdze - auto sluzy na dojazdy do pracy, po miesice rower. poniedzialek piatek za 2 tygodnie bez poroblemu na jednym baku.

A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ? Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ?
Moj pali:
trasa kapeluszniczo: nie wiem dokladnie -bo tak prawie w ogole nie
jezdze ;P- ale jakies 4.7l

No wlasnie .. kto tak jezdzi ?

ja sobie jade na tempomacie rowne 100

A wiem, ci ktorych wyprzedzamy :-)

twoj problem ;-)

trasa spokojnie (90-120km/h): 5-5.5l
trasa bardziej nerwowo -wiecej wyprzedzania- i ciut szybciej;): 6l
miasto (spokojne ruszania, hamowanie biegami itp.): 6l
miasto (dosc duza dynamika): 7-7.5l

Czyli w praktyce to 6-7 trzeba liczyc ?

6.5 max mi wyszlo z klima po niemieckiej autostradzie gdzie staralem sie utrzymywac predkosc ~140-150

9 Data: Maj 25 2008 13:23:34
Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000
Autor: ramok 

J.F. pisze:

On Sat, 24 May 2008 16:20:07 +0200,  ramok wrote:
J.F. pisze:
A gdzie ty znalazles stacje bez daszka ? :-)
[owszem, lpg sie zdarza]

Nie tankuje na takich bez daszka ;P, ale wystarczy wiekszy wiatr i tak
czlowiek zmoknie...

Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok.
1000km/tankowanie, wiec te 2 tyg. OP-a nie sa takie znowu wyssane z palca...

Ale on ma 1300km, i to przy zalozeniu ze praca przez 5 dni i zadnych
innych podrozy.

Zainteresowany juz Ci odpowiedzial, ale ja tez jestem zdania, ze przy
spokojnej jezdzie da sie zrobic, a jesli bak ma wiekszy niz ja lub nieco
oszczedniejszego diesla, to bez wiekszego problemu... Poza tym nie
napisalem, ze dokladnie, tylko ze nie "wyssane z palca" -jakis margines
sie w tym kryje ;), a jest roznica miedzy "co trzy dni" a powiedzmy "co
9 dni roboczych" -jeden dzien urlopu, zero jazd przez weekendy i sa
praktycznie dwa tygodnie bez tankowania ;P

A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ?
Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ?
Moj pali:
trasa kapeluszniczo: nie wiem dokladnie -bo tak prawie w ogole nie
jezdze ;P- ale jakies 4.7l

No wlasnie .. kto tak jezdzi ?
A wiem, ci ktorych wyprzedzamy :-)

;>

trasa spokojnie (90-120km/h): 5-5.5l
trasa bardziej nerwowo -wiecej wyprzedzania- i ciut szybciej;): 6l
miasto (spokojne ruszania, hamowanie biegami itp.): 6l
miasto (dosc duza dynamika): 7-7.5l

Czyli w praktyce to 6-7 trzeba liczyc ?

7 ON w porownaniu do 10 lpg .. spora roznica dzis.

A i benzyniaki potrafia byc oszczedne

Jezdzac "jak wszyscy" lub nawet nieco bardziej dynamicznie od innych
przyspieszajac, 20% teren zabudowany, 10% miasto i reszta trasa wychodzi
mi ponizej 6l (wg tankowan).

Jesli ktos bardzo dokladnie rozwaza koszty, to oczywiscie benzyna to nie
jedyny czynnik, sa i inne (kola dwumasowe, turbiny, czesto drozsze
przeglady i czasem drozsze podzespoly/elementy wynikajace z masy diesla,
ew. ubezpieczenie, ale "gazowanie" tez nie jest bez wplywu na czesc ww.
spraw, a samo z siebie -jako "cialo obce" w samochodzie ;)- rowniez moze
sie zepsuc/rozregulowac...). Wybralem diesla bo, poza tanszym paliwem
wzgledem benzyny, przyjemniej mi sie nim jezdzi i nie musze sie bac ze
nie wpuszcza mnie na parking podziemny pod marketem ;P a po zakupach
wszystkie sie zmieszcza do bagaznika bo nie ma w nim jakis wielgachnych
butli ;> (przy moich trasach mala butla nie ma racji bytu).

Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy

Jestes pewien ? Ciagle mam watpliwosci czy oni prawde podaja
jak widze takie masy.

Tylko polecam cos mocniejszego niz 80KM

No, jesli naprawde 1350kg, to sie nie dziwie :-)

Do "nie szalenczej", "normalnej w miare dynamicznej" jazdy na
czteropasmowce w 2 osoby wystarcza, na drogach "lokalnych" tez, bo jak
to w dieslu "jedzie sie momentem" ;))) Brakuje, gdy sie chce naprawde
przygrzac w palnik i krecic na obrotach, np. by na jednojezdniowej
drodze poza obszarem zabudowanym wyprzedzic tira, czy nawet i dwa ;)

10 Data: Maj 24 2008 18:49:09
Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

ramok pisze:

Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok.
1000km/tankowanie, wiec te 2 tyg. OP-a nie sa takie znowu wyssane z palca...

dokladnie - tankowanie miedzy 950 a 1050km (i to nie jest zapalenie sie rezerwy jeszcze)

Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy, zas podane dane
sa na podstawie tankowan, komp. mi srednio podaje wyniki zanizone o ok.
0.3l.

jakbys jezdzil na luzie to spalanie by ci... wzroslo

11 Data: Maj 25 2008 12:55:14
Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000
Autor: ramok 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

ramok pisze:
Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy, zas podane dane
sa na podstawie tankowan, komp. mi srednio podaje wyniki zanizone o ok.
0.3l.

jakbys jezdzil na luzie to spalanie by ci... wzroslo

Oj, tu nie byl bym taki pewny... Jakis czas temu ktores czasopismo (nie
pamietam juz jakie, ale nawet dzis na stronie AS [1] jest cos na temat
oszczednej jazdy i jady na luzie) robilo bardzo dokladne testy i jasno
wyszlo, ze najoszczedniej (jesli chodzi o zuzycie paliwa, bo co do
innych podzespolow auta juz to prawda byc nie musi ;)) jest przyspieszac
i pozniej wytracac predkosc na luzie (test byl "na plaskim" terenie,
trasa), i znow rozpedzanie itd..
W przypadku benzyny (dla diesla tego nie podali, wiec nie wiem czy tez,
czy nie) okazalo sie nawet, ze lepiej przyspieszac i wyhamowywac
silnikiem niz jechac ze stala predkoscia![*] Oczywiscie wszystko w
scisle okreslonych przedzialach predkosci, zaleznych od posiadanego
pojazdu/silnika.
Przy czym znanym faktem jest, ze w dieslu oszczedniej przyspieszac
"umiarkowanie", a w benzynie "deptac buta w 3/4".

Tlumaczyli -fakt zmniejszenia spalania- praca jednostki napedowej w
optymalnym zakresie predkosci obrotowej_i_obciazenia silnika (praca w
optymalnym zakresie efektywnosci jednostki napedowej).

A dodajac do tego, ze "po drodze" na trasie mam kilka wzniesien, z
ktorych zjezdzajac na luzie jechalbym mniej wiecej ze stala predkoscia,
a majac "zapiety" bieg musze jednak ciut gazu naciskac, bo inaczej
silnik za bardzo hamuje, to pewnie odrobine spalanie by mi spadlo. Ale
jakos "nie czuje" auta jadac na luzie, w razie niespodziewanej sytuacji
na drodze mialbym ograniczone mozliwosci zapanowania nad autem itp.,
itd., wiec tak nie jezdze (a kilka "nieprzyjemnych chwil" juz mialem i w
conajmniej dwoch mozliwosc operowania gazem byla zbawienna -chocby przy
dociazeniu przodu, a nastepnie wylapywaniu uciekajacego tylu przy
omijaniu calkiem sporego dzika, ktory postanowil sobie tuz przede mna
przebiec sobie z jednej strony lasu przecietego "czteropasem" na druga ;> ).

/Ramok
[1] http://www.auto-swiat.pl/artykuly/artykul.asp?Artykul=21129&Strona=1
[*] dieslem sie tak nie bawilem jeszcze, ale jak mialem niewielki
silniczek benzynowy, to rzeczywiscie nie widzialem roznic w spalaniu
(ani wzrostu, ani niestety spadku -moze przedzial predkosci byl
nieoptymalny dla mojego silnika:)) czy jechalem trase mniej wiecej ze
stala predkoscia 100km/h czy tez "wahadlowo" 80-120km/h i wytracanie na
biegu znow do 80km/h (i zeby nie bylo na mnie larma ze ruch blokuje:
jezdzilem tak bo takie byly warunki drogowe -trasa z masa
tirow<v=80km/h> ktore trzeba bylo wyprzedzac<v=120km/h>-, a nie tylko
moje "widzimisie" ;P).

12 Data: Maj 25 2008 19:32:46
Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

ramok pisze:

Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy, zas podane dane
sa na podstawie tankowan, komp. mi srednio podaje wyniki zanizone o ok.
0.3l.
jakbys jezdzil na luzie to spalanie by ci... wzroslo

Oj, tu nie byl bym taki pewny... Jakis czas temu ktores czasopismo (nie
pamietam juz jakie, ale nawet dzis na stronie AS [1] jest cos na temat
oszczednej jazdy i jady na luzie) robilo bardzo dokladne testy i jasno
wyszlo, ze najoszczedniej (jesli chodzi o zuzycie paliwa, bo co do
innych podzespolow auta juz to prawda byc nie musi ;)) jest przyspieszac
i pozniej wytracac predkosc na luzie (test byl "na plaskim" terenie,
trasa), i znow rozpedzanie itd..

rozpedz sie do 100km/h wrzuc na luz i zobacz ile ci wychodzi spalanie srednie - u mnie komputer pokoazuje ~3-3.5l, przy hamowaniu silnikiem 0.0

Przy czym znanym faktem jest, ze w dieslu oszczedniej przyspieszac
"umiarkowanie", a w benzynie "deptac buta w 3/4".

a najlepiej to utrzymywac predkosc :P

Tlumaczyli -fakt zmniejszenia spalania- praca jednostki napedowej w
optymalnym zakresie predkosci obrotowej_i_obciazenia silnika (praca w
optymalnym zakresie efektywnosci jednostki napedowej).
<cut>

przesiadlem sie do klekota z auta z LPG i na LPG jezdzilem na luzie. Poczatkowo klekotem jezdzilem tez na luzie, pozniej zaczalem hamowac silnikiem (zamiast luzu wrzucam piatke) i srednie spalanie spadlo mi o okolo 0.7l. jest to miesiecie prawie 15l paliwa co daje praiwe 1/4 baku "za free"

13 Data: Maj 25 2008 20:58:15
Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000
Autor: ramok 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

rozpedz sie do 100km/h wrzuc na luz i zobacz ile ci wychodzi spalanie
srednie - u mnie komputer pokoazuje ~3-3.5l, przy hamowaniu silnikiem 0.0

He, he, akurat w Stilo jest tak, ze komp podczas hamowania silnikiem
(gdy sie juz rozgrzeje) pokazuje ok. 2.0l (i nigdy mniej), ale to juz
przebadane ze to tylko taki "ficzer" wyswietlacza i silnik rzeczywiscie
nic nie bierze ;)
A na luzie pokazuje mi wartosci zalezne od predkosci z jakiej wytracam
predkosc "na luzie", ale przy tych wspomnianych 100km/h chyba tez
pokazuje niewiele wiecej niz 2l... A gdy -jak wczesniej opisalem- mam
gorke z ktorej zjezdzajac naciskam gaz, pokazuje miedzy 2.7-3.3, podczas
gdy jazdac na luzie cos ok. 2.2 chyba, ale nie jestem w tym momencie w
stanie podac dokladnie (ta gorka jest dosc dluga i wiadomo ze zaraz na
poczatku pokazuje wiecej, ale po "kilkudziesieciu" metrach wskazanie
jest juz "stabilne").

Przy czym znanym faktem jest, ze w dieslu oszczedniej przyspieszac
"umiarkowanie", a w benzynie "deptac buta w 3/4".

a najlepiej to utrzymywac predkosc :P

No toz mowie, ze w przypadku benzyny na pewno NIE! I potwierdzaja to
eksperymenty czasopism motoryzacyjnych, jak i moje wlasne spostrzezenia,
a i podwaliny teoretyczne wydaja sie byc logiczne i spojne ;)

Tlumaczyli -fakt zmniejszenia spalania- praca jednostki napedowej w
optymalnym zakresie predkosci obrotowej_i_obciazenia silnika (praca w
optymalnym zakresie efektywnosci jednostki napedowej).
<cut>

przesiadlem sie do klekota z auta z LPG i na LPG jezdzilem na luzie.
Poczatkowo klekotem jezdzilem tez na luzie, pozniej zaczalem hamowac
silnikiem (zamiast luzu wrzucam piatke) i srednie spalanie spadlo mi o
okolo 0.7l. jest to miesiecie prawie 15l paliwa co daje praiwe 1/4 baku
"za free"

Duzo zalezy tez od stylu jazdy i warunkow drogowych (w tym czy teren
plaski, czy bardziej pofaldowany). Byc moze w Twoim przypadku
rzeczywiscie tak jest, nie neguje tego. U mnie w benzynie nie bylo
wiekszych roznic czy na luzie, czy na biegu, w dieslu nie jezdzilem na
tyle duzo "luzujac" by moc sie jednoznacznie wypowiedziec. Sam zreszta
jestem zwolennikiem jezdzenia zawsze na biegu ;)

14 Data: Maj 24 2008 18:47:53
Temat: Re: Diesel œredniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

J.F. pisze:

Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3 dni, diesel co 2 tygodnie.

Z 2 tygodniami to chyba przesadzasz .. ale w praktyce to "co 2 dni" az
tak uciazliwe nie jest. No chyba ze jakos strasznie spieszyc sie
musisz po pracy, a nie masz wygodnej stacji po drodze.

nie przesadzam. tankuje np niedziela po zakupach i nastepne taknkowanie w piatek za 2 tygodnie.

A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ? Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ?

trasa ~5.7l miasto nie pamietam, jezdze 99% trasy

Bo gazu w trasie to tak imo rzedu 10 - czyli rownowartosc 5l ropy ..

j/w

15 Data: Maj 22 2008 23:22:01
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Adam.O 

Witam
Użytkownik  napisał w wiadomości



Wymagania:

- nowoczesny diesel
- klimatyzacja
- brak konieczności odwiedzania serwisu co chwilę (święty spokój)
- rozsądny rocznik i przebieg (~2003 i max. 100.000)

Cena do 25000 zł.


Biorę pod uwagę samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam się
ku megance - mój ojciec jeździ wersją 1.5 dCi, rocznik 2003, przebieg
80.000 i z tego co wiem nie miała jeszcze żadnych awarii, a pali
bardzo niewiele i ogólnie jest bardzo wygodna.

Nie jestem fachowcem, ale właścicielem Meganki II Grantour 1,5 DCI 2004R.
Ogólnie autko sobie chwalę, wygodne, przestronne, ekonomiczne, narazie
bezawaryjne. Przebieg to 138 tysięcy, kupiłem ją ze stanem 114 tys.
Brat jeździ słóżbową Astrą 1,7 i twierdzi, że awaryjność Astry jest spora,
no i jeśli chodzi o porównanie jazdy tymi autami, to moja Mega bije Astrę o
głowę.
Astra więcej pali, jest głośniejsza, mniej żwawa, no i wydaje się być
bardziej awaryjna.
Do wad Megi mogę zaliczyć średniej jakości plastiki, trudny, upierdliwy
wręcz dostęp do żarówek z przodu.
Ogólnie jednak mogę polecić to autko.

Pozdrawiam

Adam

16 Data: Maj 22 2008 23:39:12
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: |--=Bartek=--| 


Brat jeździ słóżbową Astrą 1,7 i twierdzi, że awaryjność Astry jest spora,
Słowo klucz to "służbowa" (i nie chodzi mi tu o pisownię...). Z doświadczenia wiem (i pewnie nie tylko ja), że w aucie firmowym to może mu się coś urywać i dopiero pojedzie na serwis, w prywatnym to ledwo zacznie coś lekko stukać i już jest w warsztacie...

Co do Meganek - niestety spora ilość właścicieli psioczy na nie... spora też je chwali. Wszystko zależy od tego jak trafisz.

Astra G (w moim wypadku silnik 2.0 (82 KM), kombi) - byłem przygotowany na wymianę pompy - padła po pół roku (kupowałem auto 8 letnie). W ciągu roku wymieniłem:
- po zakupić samochodu amortyzatory na tył
- klocki i tarcze przód
- klocki i tarcze tył
- filtry, oleje

Spalanie:
- trasa około 5 litrów (i nie jest to jazda 90 km/h - tam gdzie się da to auto jedzie 140-150, tam gdzie warunki nie pozwalają autko się wlecze)
- miasto (Kraków) i okolice: 6.5-7.3. Kwestia tego czy dużo żona jeździ. W moim wypadku nie jest to jazda emerycka, ale przy tych cenach paliwa zastanawiam się czy nie złagodzę stylu jazdy...
W lecie autko cały czas na klimie.

Pozdrawiam
B.Z.

17 Data: Maj 22 2008 23:27:21
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

 pisze:

Biorę pod uwagę samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam się
ku megance - mój ojciec jeździ wersją 1.5 dCi, rocznik 2003, przebieg
80.000 i z tego co wiem nie miała jeszcze żadnych awarii, a pali
bardzo niewiele i ogólnie jest bardzo wygodna.

1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe cytryniarzy.
mniej problematyczne sa silniki HDI koncernu PSA *ale* w wersji bez FAP

18 Data: Maj 22 2008 14:37:06
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor:

On 22 Maj, 23:27, "Marcin J. Kowalczyk"  wrote:

1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe
cytryniarzy.
mniej problematyczne sa silniki HDI koncernu PSA *ale* w wersji bez FAP


A coś więcej? Sporo już przejechałem na tym dCi, ale nie mam
porównania, więc nie wiem co by to była za różnica, gdybym wybrał inny
model.


--
Pozdrawiam
BlanikJ

19 Data: Maj 22 2008 23:49:35
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

 pisze:

A coś więcej? Sporo już przejechałem na tym dCi, ale nie mam
porównania, więc nie wiem co by to była za różnica, gdybym wybrał inny
model.

Przekraczasz 4kprm ?

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

20 Data: Maj 22 2008 15:01:38
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor:

On 22 Maj, 23:49, "Rafał \"SP\" Gil"  wrote:

Przekraczasz 4kprm ?


Zdecydowanie nie.


--
Pozdrawiam
BlanikJ

21 Data: Maj 23 2008 00:05:19
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

 pisze:

Przekraczasz 4kprm ?
Zdecydowanie nie.

voila ...

Może ja mam zboczenie po tdsie ;) ... tds 4700 kprm przez 2 godziny w 40 stopniowym upale znosi z przyjemnością ... 4 000 kprm przez 2 godziny przy 30 stopniach - śmierć 1.5 dci pewna ...



--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

22 Data: Maj 22 2008 15:09:30
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor:

On 23 Maj, 00:05, "Rafał \"SP\" Gil"  wrote:

Może ja mam zboczenie po tdsie ;) ... tds 4700 kprm przez 2
godziny w 40 stopniowym upale znosi z przyjemnością.. 4 000
kprm przez 2 godziny przy 30 stopniach - śmierć 1.5 dci pewna ...


Być może po prostu taki mam charakter jazdy :) Nie widzę potrzeby
przekraczania 4krpm na dieslu :) Już przy 3,5k zaczynam mieć wyrzuty
sumienia.


--
Pozdrawiam
BlanikJ

23 Data: Maj 23 2008 00:27:51
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

 pisze:

Być może po prostu taki mam charakter jazdy :) Nie widzę potrzeby
przekraczania 4krpm na dieslu :) Już przy 3,5k zaczynam mieć wyrzuty
sumienia.

Wyrzuty sumienia ? A jak hamujesz silnikiem ? Pytam bo nie wiem.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

24 Data: Maj 23 2008 13:27:29
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Myjk 

"Rafał \"SP\" Gil" napisać:

Wyrzuty sumienia ? A jak hamujesz silnikiem ? Pytam bo nie wiem.

2h hamowania silnikiem? :> Fajneeee... ;]

--
Pozdor Myjk
http://emide.pl/xcl

25 Data: Maj 24 2008 12:19:27
Temat: Re: Diesel œredniej klasy do 25000
Autor: J.F. 

On Fri, 23 May 2008 00:05:19 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:

Przekraczasz 4kprm ?
Zdecydowanie nie.

voila ...

Może ja mam zboczenie po tdsie ;) ... tds 4700 kprm przez 2
godziny w 40 stopniowym upale znosi z przyjemnością ...

Rafal - niemiecki samochod. testowany w trybie gaz do podlogi i
jedziemy do konca zbiornika :-)


4 000 kprm przez 2 godziny przy 30 stopniach - śmierć 1.5 dci pewna ...

J.

26 Data: Maj 23 2008 00:07:22
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: R. 

 pisze:


Zdecydowanie nie.

to co z Ciebie za dwudziestolatek ;-)



--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks
|_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V                 >>> http://ujeb.pl/mazda323
PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++

27 Data: Maj 23 2008 00:10:18
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

R. pisze:

Zdecydowanie nie.
to co z Ciebie za dwudziestolatek ;-)

He he he ... najlepsze, że zapomniałem zapytać - czy w tym dci .... nie daj bóg, on odpowiedział w kwestii wszelkich aut ;)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

28 Data: Maj 22 2008 15:14:43
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor:

On 23 Maj, 00:10, "Rafał \"SP\" Gil"  wrote:

R. pisze:

>> Zdecydowanie nie.
> to co z Ciebie za dwudziestolatek ;-)

He he he ... najlepsze, że zapomniałem zapytać - czy w tym dci
... nie daj bóg, on odpowiedział w kwestii wszelkich aut ;)


Jeśli mam być szczery, to moje doświadczenie z nie-dieslem ogranicza
się do jakichś 100km starym escortem :)


--
Pozdrawiam
BlanikJ

29 Data: Maj 22 2008 15:11:45
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor:

On 23 Maj, 00:07, "R."  wrote:

> Zdecydowanie nie.

to co z Ciebie za dwudziestolatek ;-)


Chwila, szukam jakiegoś spokojnego samochodu do spokojnej jazdy, a nie
golfa GTI :)


--
Pozdrawiam
BlanikJ

30 Data: Maj 23 2008 00:28:36
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

 pisze:

Chwila, szukam jakiegoś spokojnego samochodu do spokojnej jazdy, a nie
golfa GTI :)

Dynamiczna jazda, a ty mi tu "deszcze nie spokojne ... potargały ...."

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

31 Data: Maj 22 2008 23:49:19
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe cytryniarzy.
mniej problematyczne sa silniki HDI koncernu PSA *ale* w wersji bez FAP

1.5 dci ma problem z przegrzewaniem się w okolicy IV cylindra. Nie ma zlituj się ... konstrukcja w tej kwestii spieprzona na całej linii, renault się nie przyzna. Ja już "doświadczyłem pod własną nogą" 3 śmierci 1.5 dci ... a globalnie "świadkiem byłem" przy 8 - zawsze dziury w 4 cylindrze wypalone.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

32 Data: Maj 22 2008 15:04:48
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor:

On 22 Maj, 23:49, "Rafał \"SP\" Gil"  wrote:

1.5 dci ma problem z przegrzewaniem się w okolicy IV cylindra.
Nie ma zlituj się ... konstrukcja w tej kwestii spieprzona na
całej linii, renault się nie przyzna. Ja już "doświadczyłem pod
własną nogą" 3 śmierci 1.5 dci ... a globalnie "świadkiem byłem"
przy 8 - zawsze dziury w 4 cylindrze wypalone.


Ciekawe. Faktycznie, przypomniałem sobie o pewnym incydencie: kilka
razy silnik był zabrudzony olejem, serwis kombinował kilka razy zanim
udało im się uporać z problemem. Nie wiem czy to ma jakiś związek z
Twoim opisem, ale fakt, że zdarzyło się.

--
Pozdrawiam
BlanikJ

33 Data: Maj 23 2008 10:38:25
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Samotnik pisze:

Biorę pod uwagę samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam się
ku megance - mój ojciec jeździ wersją 1.5 dCi, rocznik 2003, przebieg
80.000 i z tego co wiem nie miała jeszcze żadnych awarii, a pali
bardzo niewiele i ogólnie jest bardzo wygodna.
1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe cytryniarzy.

A co ma "grupa dla cytryniarzy" do silników Renault?

zmeczenie. chodzilo mi o serwer news.triger.com.pl i tam renotech

34 Data: Maj 23 2008 07:50:37
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Samotnik 

Dnia 22.05.2008 Marcin J. Kowalczyk  napisał/a:

 pisze:
Biorę pod uwagę samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam się
ku megance - mój ojciec jeździ wersją 1.5 dCi, rocznik 2003, przebieg
80.000 i z tego co wiem nie miała jeszcze żadnych awarii, a pali
bardzo niewiele i ogólnie jest bardzo wygodna.

1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe
cytryniarzy.

A co ma "grupa dla cytryniarzy" do silników Renault?
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

35 Data: Maj 23 2008 00:23:38
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Papkin 

Użytkownik wrote:

Witam wszystkich,


Nie znam się kompletnie na rynku samochodów, a planuję kupić autko.
Używany będzie na trasach krótkich (miasto) i średnich (do 300-400km).

Wymagania:

- nowoczesny diesel
- klimatyzacja
- brak konieczności odwiedzania serwisu co chwilę (święty spokój)
- rozsądny rocznik i przebieg (~2003 i max. 100.000)

Cena do 25000 zł.


307? Bardzo wygodny, komfort dobry - nawet bardzo jak na ta klase pewnie (nie jechalem nigdy mercem za 300 000 zl to nie wiem jak porownywac). Jest po prostu miło. W tej cenie to i automatyczna klima bedzie - miodzio. Jesli ladny, nie jest sportowy ale ja sie nie scigam.

HDI nie widzial serwisu przez 75000 jak narazie (i nie zapowiada sie), troche oleju bierze jednak (w normie ale benzyniak moj poprzedni bral mniej widocznie). HDI sa w roznych mocach, taki 1.4 90 koni juz bedzie ok. Pali 6.5 po miescie, mozna zejsc jeszcze w dol.

Wszystkie bajerki mam + duzo poduszek, w srodku miejsca bardzo duzo!

36 Data: Maj 23 2008 00:28:54
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

Papkin pisze:

307? Bardzo wygodny,


ROTFL ...

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

37 Data: Maj 23 2008 00:30:17
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Rafał "SP" Gil pisze:

307? Bardzo wygodny,


ROTFL ...

wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje

38 Data: Maj 23 2008 00:37:22
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje

Rotfl ... jakim autem bym nie jechał, po 1200 km kręgosłup zawsze protestuje .. nie wmówisz mi, że 307 dokonuje automagicznego zniwelowania normalnego zmęczenia materiału.

w *każdym* aucie po 1200 km odczujesz, że masz kręgosłup.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

39 Data: Maj 23 2008 00:40:20
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Rafał "SP" Gil pisze:

wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje

Rotfl ... jakim autem bym nie jechał, po 1200 km kręgosłup zawsze protestuje .. nie wmówisz mi, że 307 dokonuje automagicznego zniwelowania normalnego zmęczenia materiału.

w *każdym* aucie po 1200 km odczujesz, że masz kręgosłup.

W focusie po 300-400km nie kregoslup nap***** w 307 tego problemu nie mam.

40 Data: Maj 23 2008 13:00:51
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Stoout 

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomości

Marcin J. Kowalczyk pisze:

wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje

Rotfl ... jakim autem bym nie jechał, po 1200 km kręgosłup zawsze protestuje .. nie wmówisz mi, że 307 dokonuje automagicznego zniwelowania normalnego zmęczenia materiału.

w *każdym* aucie po 1200 km odczujesz, że masz kręgosłup.

no może w S-klasach czy innych limuzynach bedzie milej jak fotel masuje plecy przez wiekszość czasu. Ale 1200km w pozycji siedzącej, i pracując prawą nogą to jest dopiero męczarnia.

Stoout

41 Data: Maj 23 2008 13:14:04
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Stoout pisze:

wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje

Rotfl ... jakim autem bym nie jechał, po 1200 km kręgosłup zawsze protestuje .. nie wmówisz mi, że 307 dokonuje automagicznego zniwelowania normalnego zmęczenia materiału.

w *każdym* aucie po 1200 km odczujesz, że masz kręgosłup.

no może w S-klasach czy innych limuzynach bedzie milej jak fotel masuje plecy przez wiekszość czasu. Ale 1200km w pozycji siedzącej, i pracując prawą nogą to jest dopiero męczarnia.

nie wiem czy wiesz - ale jest cos takiego jak tempomat. na autostradach nie zastapione

42 Data: Maj 23 2008 18:18:45
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Stoout 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

no może w S-klasach czy innych limuzynach bedzie milej jak fotel masuje plecy przez wiekszość czasu. Ale 1200km w pozycji siedzącej, i pracując prawą nogą to jest dopiero męczarnia.

nie wiem czy wiesz - ale jest cos takiego jak tempomat. na autostradach nie zastapione

tylko tych autostrad mamy jak na lekarstwo.
No i tez kwestia przyzwyczajenia, osobiscie mam jakiś lęk przed uzytkowaniem tempomatu, boje sie ze sie nie wyłaczy :)
A jak juz jezdze po autostradach to nie ograniczam sie do tempomatu, tylko jade tyle na ile rozsądek pozwala na danym odcinku.

--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
służbowo Berlingo 1,9D '00 & TTI 880 / Hustler

43 Data: Maj 23 2008 19:35:54
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Stoout pisze:

no może w S-klasach czy innych limuzynach bedzie milej jak fotel masuje plecy przez wiekszość czasu. Ale 1200km w pozycji siedzącej, i pracując prawą nogą to jest dopiero męczarnia.

nie wiem czy wiesz - ale jest cos takiego jak tempomat. na autostradach nie zastapione

tylko tych autostrad mamy jak na lekarstwo.

1200km w PL bez autostrad? Ciezko bedzie

No i tez kwestia przyzwyczajenia, osobiscie mam jakiś lęk przed uzytkowaniem tempomatu, boje sie ze sie nie wyłaczy :)
A jak juz jezdze po autostradach to nie ograniczam sie do tempomatu, tylko jade tyle na ile rozsądek pozwala na danym odcinku.

Dojazdy do pracy 60km autostrada dzien w dzien pozwalaja docenic tempomat

44 Data: Maj 23 2008 00:36:54
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Papkin 

ROTFL ...

no nie wiem... wygodniejszy od poloneza na ten przyklad, moze oprocz starej beemy masz jeszcze maybacha to zrozumiem ;>

Zawieszenie miekkie (w 307 sie nie jezdzi po dresiarsku bo mozna chyba wywinac sie na dach heh), nie jest glosno przy jezdzie do 120 gdzies tak. Wg mnie jak na nasze polskie warunki prawde pisze.

aha, zawieszenie miekkie ale po 75000 chyba cos trzeba bedzie wymienic bo popiskiwac zaczyna cos tam z przodu...

45 Data: Maj 23 2008 00:41:10
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Papkin pisze:

Zawieszenie miekkie (w 307 sie nie jezdzi po dresiarsku bo mozna chyba wywinac sie na dach heh), nie jest glosno przy jezdzie do 120 gdzies tak. Wg mnie jak na nasze polskie warunki prawde pisze.

aha, zawieszenie miekkie ale po 75000 chyba cos trzeba bedzie wymienic bo popiskiwac zaczyna cos tam z przodu...

307 i miekkie zawieszenie? To przejedz sie 406/Laguna i zobaczysz co to miekkie zawieszenie. 307 jest jak na francuza bardzo twarda.

46 Data: Maj 23 2008 00:41:31
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

Papkin pisze:

ROTFL ...
no nie wiem... wygodniejszy od poloneza na ten przyklad, moze oprocz starej beemy masz jeszcze maybacha to zrozumiem ;>

Na codzień jeżdżę:

Thalia 2007 (fuuuuj)
Clio 2007  (fuuuj)
Megane 2007 (fuuuj)
Laguna 2007 (fuuuuuuuuuuuuj)
Legacy 2006 (daje radę)
e-46 2004 bodaj (daje radę)
e-34 1994 (daje radę)
Mondeo 1998 (wygodnie)

(kolejność ustalona przeze mnie - to kolejność w jakiej chciałbym jeździć w trasy, gdzie auto najniżej to auto dla mnie najwygodniejsze)

Zawieszenie miekkie (w 307 sie nie jezdzi po dresiarsku bo mozna chyba wywinac sie na dach heh),

Ino się pływa jak titaniciem na każdej nierówności - dziękuję, wolę jak pasażery na mnie nie rzygają.

nie jest glosno przy jezdzie do 120 gdzies

ROTFL

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

47 Data: Maj 23 2008 00:54:25
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Papkin 


nie jest glosno przy jezdzie do 120 gdzies

ROTFL

nie jezdzilem wieloma samochodami, jesli juz to gorszymi. Jest znosnie i mi nie przeszkadza. Takie subiektywne rzeczy to kazdy niech sprawdzi sam. EOT. Mi odpowiada ten samochod jakby ktos pytal. Wiem ze sa lepsze. Np w prius moze w ogole silnika nie slychac ;)

48 Data: Maj 23 2008 01:01:41
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Rafał "SP" Gil 

Papkin pisze:

ROTFL
nie jezdzilem wieloma samochodami, jesli juz to gorszymi. Jest znosnie i mi nie przeszkadza. Takie subiektywne rzeczy to kazdy niech sprawdzi sam. EOT. Mi odpowiada ten samochod jakby ktos pytal. Wiem ze sa lepsze. Np w prius moze w ogole silnika nie slychac ;)

Też jeżdżę róznymi autami. Strach mnie ogarnia jak mam wejść do auta, w którym poziom hałasu przy 120 jest porównywalna do mondka czy e34 przy 210 km/h ;/ ... A ludzie to chwalą ... chyba jednak jestem po/ebem zakochanym w "szrotach".

Dla mnie podróż z dopuszczalnymi prędkościami powinna nie być męcząca z tego powodu, że jadę ... a tak jest w 307. Jadąc 130 na autostradzie na najwyższym biegu, żeby porozmawiać trzeba mówić mocno podniesionym głosem .. po 2 godzinach słuchania silnika, szumu powietrza i podniesionego głosu zdycham ze zmęczenia.

Z jednym się zgodzę: 307 TAK, ale na miasto .. .dojazd do pracy, na zakupy ...

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

49 Data: Maj 23 2008 07:41:11
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: /// Kaszpir /// 

widocznie). HDI sa w roznych mocach, taki 1.4 90 koni juz bedzie ok. Pali
6.5 po miescie, mozna zejsc jeszcze w dol.

Nie wiem co to za wersja , ale kumpel ma peugota 307 Kombii 1.4 TDI i ma
70KM.

Dla mnie to nieporozumienie. Duży samochód i ciężki i silniczek 70KM ????

Sam mam Kombii (Nubira II 2.0) i samochód napędza silnik 133KM ...

Osobiście uważam że nie ma sensu kupować wersji 1.4. Za słaby silnik do tak
dużego auta. Silnik się męczy i spalanie wcale nie jest rewelacyjne. Podobne
, jak nie czasami niższe ma silnik 1.9 .

50 Data: Maj 23 2008 08:38:01
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

/// Kaszpir /// pisze:

widocznie). HDI sa w roznych mocach, taki 1.4 90 koni juz bedzie ok. Pali 6.5 po miescie, mozna zejsc jeszcze w dol.

Nie wiem co to za wersja , ale kumpel ma peugota 307 Kombii 1.4 TDI i ma 70KM.

nie ma takiego silnika w Peugeocie 307. Jest HDI 68KM/160Nm

Dla mnie to nieporozumienie. Duży samochód i ciężki i silniczek 70KM ????

to czemu kupil najtanszego diesla? byly w 307:
1.4HDI - 68 koni
1.6HDI - 109 koni
2.0HDI - 90 koni
2.0HDI - 107 koni
2.0HDI - 137 koni

Sam mam Kombii (Nubira II 2.0) i samochód napędza silnik 133KM ...

Nie porownoj diesli z benzyna

Osobiście uważam że nie ma sensu kupować wersji 1.4. Za słaby silnik do tak dużego auta. Silnik się męczy i spalanie wcale nie jest rewelacyjne. Podobne , jak nie czasami niższe ma silnik 1.9 .

Zgadza sei - 1.4HDI to sie nadaje do 206 a nie 307 kombi/SW

51 Data: Maj 23 2008 08:51:29
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: /// Kaszpir /// 

to czemu kupil najtanszego diesla? byly w 307:
1.4HDI - 68 koni
1.6HDI - 109 koni
2.0HDI - 90 koni
2.0HDI - 107 koni
2.0HDI - 137 koni

Nie wiem ?

Kupił z 2003r ...

Ja dla siebie takiego bym nie kupił. Poprzednio miałem Seicento 1.1 (55KM) i
mimo że taki był to mały to silniczek i tak był słaby :) Pamiętam jak na
święta był załadowany na max to jazda stała się koszmarem :(

Kumpel kupił bo chyba od pierwszego właściciela i z PL.

Ja bym nie kupił dla siebie bo za słaby silnik (i wcale żadnej super
oszczednosci nie ma (wspominał coś o 6.5L ON w mieście) o do tego
wyposażenie wręcz bardzo ubogie (tylko wspomaganie i elektryczne szyby z
przodu) no i chyba ABS ...
Brak klimy , pełnej elektryki , ESP i innych przydatnych udogodnień ;)

Osobiście wolałbym kupić o 1 rok starszy model ale z silnikiem 2.0 i max
wyposażony :)

Nie porownoj diesli z benzyna

Czemu ?

Wątpie aby 68KM w dieslu było lepsze niż 133KM w benzynie :)

Zgadza sei - 1.4HDI to sie nadaje do 206 a nie 307 kombi/SW

Dokładnie :)
Ale widać są chętni na takie "cuda" aby płacić trochę niższe ubepieczenie i
mieć mniejsze ??? spalanie ...

52 Data: Maj 23 2008 16:31:27
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

/// Kaszpir /// pisze:

Osobiście wolałbym kupić o 1 rok starszy model ale z silnikiem 2.0 i max wyposażony :)

wierz mi - nie wolalbys. FAP + koło dwumasowe


Nie porownoj diesli z benzyna

Czemu ?

Wątpie aby 68KM w dieslu było lepsze niż 133KM w benzynie :)

hint moment obrotowy.

Zgadza sei - 1.4HDI to sie nadaje do 206 a nie 307 kombi/SW

Dokładnie :)
Ale widać są chętni na takie "cuda" aby płacić trochę niższe ubepieczenie i mieć mniejsze ??? spalanie ...


spalanie akurat nie zdziwi mnie jak bedzie wieksze - wot ciezkie auto, silnik mocniej obciazony

53 Data: Maj 23 2008 16:48:17
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: kamil d 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

hint moment obrotowy.

Taa... i dzięki temu momentowi ma 17s do 100km/h.

--
kamil d
red 206 powered by limedia.pl
mysłowice

54 Data: Maj 26 2008 14:15:29
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: /// Kaszpir /// 

wierz mi - nie wolalbys. FAP + koło dwumasowe

To wogóle po co się ładować w diesle ?

W obencych dieslach problemy z kołem dwumasowym , sprężarką ...
I do tego ceny tych napraw wcale nie małe ...

Do tego drożejąca cena ON. Widziałe kilka dni temu jak Faktach jak pani z
orlenu przwidywała że niedługo ON będzie kosztował 6zł ..

To nie lepiej kupić jakiegoś beznyniaka i go przerobić na LPG ?
Obecne instalcje (sekwencja) są bezobsługowe niemalże i zwykły człowiek nie
odczuje różnicy że jedzie na LPG ...

A spalanie np. 7-8L ON w mieście to zadna rewelacja bo beznyniak przerobiony
na LPG będzie spalał około 10-12L LPG więc przejechanie 100km i tak będzie
tańsze na LPG :)

A jedyną rzeczą co może się uszkodzić co reduktor który kosztuje poniżej
200zł :)

55 Data: Maj 26 2008 14:26:41
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

/// Kaszpir /// pisze:

To nie lepiej kupić jakiegoś beznyniaka i go przerobić na LPG ?
Obecne instalcje (sekwencja) są bezobsługowe niemalże i zwykły człowiek nie odczuje różnicy że jedzie na LPG ...

przerob FSI/GDI czy inne tego typu wynalazki (coraz czesciej sie pojawiajace). O szcegoly zerknij do posto Blyskacza o gazowaniu ceed'a

56 Data: Maj 26 2008 14:35:31
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: /// Kaszpir /// 

przerob FSI/GDI czy inne tego typu wynalazki (coraz czesciej sie
pojawiajace). O szcegoly zerknij do posto Blyskacza o gazowaniu ceed'a

Ale do 25tys nie kupi Ceeda , a sądze że znajdzie silniki które łatwo i
dobrze się gazują :)

57 Data: Maj 26 2008 14:44:48
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

/// Kaszpir /// pisze:

przerob FSI/GDI czy inne tego typu wynalazki (coraz czesciej sie pojawiajace). O szcegoly zerknij do posto Blyskacza o gazowaniu ceed'a

Ale do 25tys nie kupi Ceeda , a sądze że znajdzie silniki które łatwo i dobrze się gazują :)

gaz ma swoje plusy i minusy.

Minusy:

- zasieg na lpg
- walajace sie kolo zapasowe
- zakazy wjazdu do parkingow podziemnych

+ ekologia
+ zasieg na LPG + NoPb

58 Data: Maj 26 2008 22:13:24
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

- zasieg na lpg

Zależy jaka butla. Jakbym miał e34 sedan, to bez wahania wrzuciłbym największy możliwy cylinder za oparcie kanapy, a i tak zostałoby tam wolnego miejsca w bagażniku od cholery i jeszcze trochę. A butla miałaby jakieś 120l = jakieś 100L gazu by wchodziło w nią.

- walajace sie kolo zapasowe

Mi tam ono nie przeszkadza akurat.

- zakazy wjazdu do parkingow podziemnych

To tylko chyba polski wymysł. Znajomi na zachodzie spokojnie parkują i nikt się nie czepia. No ale tam deweloperzy dbają o odpowieni projekt przewietrzania podziemia.

+ ekologia

Fakt. Auto z wyciętym katalizatorem, zasilane LPGiem z właściwie zestrojonej instalacji spełnia o wiele wyższe normy niż na NoPb czy ON.

+ zasieg na LPG + NoPb

W puga mogę wlać jakieś 36L LPG (co daje jakieś 450-480km) + ok. 60L NoPb (czyli ok. 1000km). Czyli prawie 1,5 tysiąca km bez tankowania. :)
We wspomnianym wyżej e34 byłoby chyba jeszcze lepiej - tam bak benzyny ma coś około 80L.




--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

59 Data: Maj 26 2008 23:17:07
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

- zakazy wjazdu do parkingow podziemnych

To tylko chyba polski wymysł. Znajomi na zachodzie spokojnie parkują i nikt się nie czepia. No ale tam deweloperzy dbają o odpowieni projekt przewietrzania podziemia.

W Holandii sa zakazy wjazdu do podziemnych garazy - nie do wszytkich, ale do znaczniej czesci nie wjedziesz.

+ ekologia

Fakt. Auto z wyciętym katalizatorem, zasilane LPGiem z właściwie zestrojonej instalacji spełnia o wiele wyższe normy niż na NoPb czy ON.

true


+ zasieg na LPG + NoPb

W puga mogę wlać jakieś 36L LPG (co daje jakieś 450-480km) + ok. 60L NoPb (czyli ok. 1000km). Czyli prawie 1,5 tysiąca km bez tankowania. :)
We wspomnianym wyżej e34 byłoby chyba jeszcze lepiej - tam bak benzyny ma coś około 80L.


jak ci tak Twoj nie pasuje, to czemu 10min temu chciales mojego klekota kupic? ;>

60 Data: Maj 26 2008 23:30:46
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
- zakazy wjazdu do parkingow podziemnych

To tylko chyba polski wymysł. Znajomi na zachodzie spokojnie parkują i nikt się nie czepia. No ale tam deweloperzy dbają o odpowieni projekt przewietrzania podziemia.

W Holandii sa zakazy wjazdu do podziemnych garazy - nie do wszytkich, ale do znaczniej czesci nie wjedziesz.

+ ekologia

Fakt. Auto z wyciętym katalizatorem, zasilane LPGiem z właściwie zestrojonej instalacji spełnia o wiele wyższe normy niż na NoPb czy ON.

true


+ zasieg na LPG + NoPb

W puga mogę wlać jakieś 36L LPG (co daje jakieś 450-480km) + ok. 60L NoPb (czyli ok. 1000km). Czyli prawie 1,5 tysiąca km bez tankowania. :)
We wspomnianym wyżej e34 byłoby chyba jeszcze lepiej - tam bak benzyny ma coś około 80L.


jak ci tak Twoj nie pasuje, to czemu 10min temu chciales mojego klekota kupic? ;>

Mój mi nie pasuje? Dziwne, że o tym nie wiem... :P
A co do twojego klekota - wiesz za ile chciałem i w kontekście jakiej sprawy. Nie będę przytaczać tu całej rozmowy z gadulca. ;)


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

61 Data: Maj 27 2008 10:02:23
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Mój mi nie pasuje? Dziwne, że o tym nie wiem... :P
A co do twojego klekota - wiesz za ile chciałem i w kontekście jakiej sprawy. Nie będę przytaczać tu całej rozmowy z gadulca. ;)

juz chyba drugi raz sie o niego pytales :D

62 Data: Maj 22 2008 23:57:08
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor:

blanikj pisze:

- nowoczesny diesel
- klimatyzacja
- brak konieczności odwiedzania serwisu co chwilę (święty spokój) -
rozsądny rocznik i przebieg (~2003 i max. 100.000)

Mało kto kupował diesla żeby robić nim 20K rocznie, szczególnie w tamtych
czasach. Chyba, ze masz kogoś pewnego albo chodzi Ci o "100 tys. na
Allegro".

Biorę pod uwagę samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam się ku
megance - mój ojciec jeździ wersją 1.5 dCi, rocznik 2003, przebieg
80.000 i z tego co wiem nie miała jeszcze żadnych awarii, a pali bardzo
niewiele i ogólnie jest bardzo wygodna.

Niestety stosunkowo mało osób szanuje samochody, jeżeli chcesz coś
bezawaryjnego, to kup wolnossącą benzynę. O ile nie będziesz robił dużych
przebiegów to sumarycznie wyjdzie taniej (używane diesle są zawsze
droższe) bo teraz ropa kosztuje porównywalnie z benzyną. A w wolnossącej
benzynie jest nieporównywalnie mniej rzeczy, które mogą się popsuć niż w
nowoczesnym dieslem. I nie patrz na to przez pryzmat auta ojca, które ma
pewnie od nowości, szanuje je itd.

--
http://tomasz.warszawa.pl

63 Data: Maj 23 2008 01:36:02
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Dariuszzz 

On 23 Maj, 00:57, T  wrote:

jeżeli chcesz coś
bezawaryjnego, to kup wolnossącą benzynę. O ile nie będziesz robił dużych
przebiegów to sumarycznie wyjdzie taniej (używane diesle są zawsze
droższe) bo teraz ropa kosztuje porównywalnie z benzyną. A w wolnossącej
benzynie jest nieporównywalnie mniej rzeczy, które mogą się popsuć niż w
nowoczesnym dieslem.

co to jest wolnossaca benzyna? mozna jakis przyklad autka? wolnossacej
i nie wolnossacej

64 Data: Maj 23 2008 10:44:56
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Grejon 

Dariuszzz pisze:

co to jest wolnossaca benzyna? mozna jakis przyklad autka? wolnossacej
i nie wolnossacej

Turbo/bez turbo.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

65 Data: Maj 23 2008 12:49:09
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: R. 

Dariuszzz pisze:


co to jest wolnossaca benzyna? mozna jakis przyklad autka? wolnossacej
i nie wolnossacej



wolnossaca - atmosferyczna - bez doładowania kompresorem sprężarką itp.


np ford probe 2,5 V6 KL



nie wolnossacą - doładowana kompresorem, sprężąrką itp.

np ford probe 2,2 turbo

--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks
|_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V                 >>> http://ujeb.pl/mazda323
PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++

66 Data: Maj 23 2008 04:01:22
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Dariuszzz 

dzieki

67 Data: Maj 24 2008 00:29:02
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: RD 

T pisze:
[cut]

nowoczesnym dieslem. I nie patrz na to przez pryzmat auta ojca, które ma pewnie od nowości, szanuje je itd.


  Bo tylko tu piszący my/wy szanujemy auta, ale ci wszyscy, którzy chcą auta nam sprzedać, wysilają silniki do granic możliwości, nie dbają o zawieszenie itd.
  Nie traktuj/cie/ każdego chętnego sprzedać auto jako tego, który auta nie szanował, na pewno zrobił nim 0,5mln km, najpewniej jeżdżÄ…c tylko w terenie, olej zmieniając raz na 3 lata. C'mon..

  Pozdr,
Rafał

68 Data: Maj 23 2008 09:35:13
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: Szczepan Majdański 

peugeot 406 2.0HDi w tej cenie sie zmiescisz

69 Data: Maj 23 2008 22:38:09
Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000
Autor: owp 

Mam 20 lat, nie rozebrałem w życiu 10 samochodów na części i nie chcę
być zmuszony do grzebania częściej, niż to jest konieczne.

Ostatnio znajomy odradzał mi zdecydowanie Astrę, a doradzał Focusa -
czy słusznie?

Czy w tej klasie samochodów jest to bardzo duża różnica który model
wybiorę oraz powyżej jakiego przebiegu nie ma sensu rozważać zakupu
konkretnej sztuki?

Cześć.
Teraz jest dość ciężko kupić samochód w dobrym stanie. Sugerowałbym poszukać auta bez uprzedzeń co do marek - i wybrać ten w najlepszym stanie i z najbardziej wiarygodnego źródła. Większość osób będzie Ci polecało samochód, który sami mają - w ten sposób sami upewniają sami siebie, że dokonali dobrego wyboru. Znam ludzi, których Toyota prawie w oczach się rozwalała, a wychwalali niezawodność japońskich aut... :-)
No i zastanów się nad benzyną. Co do diesela przebieg - od 100 do 200 tys. 5-letni diesel z przebiegiem mniejszym niż 20-tys rocznie rzadko występuje w naturze :-)
Pozdrawiam
owp

70 Data: Maj 24 2008 12:07:07
Temat: Re: Diesel œredniej klasy do 25000
Autor: J.F. 

On Thu, 22 May 2008 13:38:04 -0700 (PDT),   wrote:

Wymagania:
- nowoczesny diesel
- brak konieczności odwiedzania serwisu co chwilę (święty spokój)

Czy to nie sa warunki wykluczajace sie wzajemnie /

J.

Diesel średniej klasy do 25000



Grupy dyskusyjne