Diesel średniej klasy do 25000
1 | Data: Maj 22 2008 13:38:04 |
Temat: Diesel średniej klasy do 25000 | |
Autor: | Witam wszystkich, 2 |
Data: Maj 22 2008 23:01:05 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: zch2872 | pisze: Witam wszystkich, Ja to się ze względu na ekonomię zastanawiam czy aby na pewno diesel po ostatnich podwyżkach :-( Tak sobie policzyłem że przez 5 lat 60 tys. km za gaz zapłacę o jakieś 3 tys. mniej a i w zakupie samochód trochę tańszy będzie. Też mam tyle do wydania :-) zch 3 |
Data: Maj 22 2008 23:26:02 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | zch2872 pisze: Ja to się ze względu na ekonomię zastanawiam czy aby na pewno diesel po ostatnich podwyżkach :-( Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3 dni, diesel co 2 tygodnie. Jakbym jezdzil mniej i krecil sie po miescie to bym w ciemno bral cos z sekwencyjnym gazem lub faza ciekla. 4 |
Data: Maj 22 2008 23:37:27 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: zch2872 | Marcin J. Kowalczyk pisze: Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3 dni, diesel co 2 tygodnie. Faktycznie jest to jakiś argument tak samo jak zajęty bagażnik przez koło zapasowe :-) Jakbym jezdzil mniej i krecil sie po miescie to bym w ciemno bral cos z sekwencyjnym gazem lub faza ciekla. No właśnie ja jeżdżę pół na pół miasto-trasa a z tego co oblukałem to przy sekwencyjnym wtrysku nie ma przeproś i silnik musi się rozgrzać do 30 stopni dopiero przełącza na gaz. Moja jazda po mieście to często 2km i postój. :-( zch 5 |
Data: Maj 24 2008 12:15:58 | Temat: Re: Diesel redniej klasy do 25000 | Autor: J.F. | On Thu, 22 May 2008 23:26:02 +0200, Marcin J. Kowalczyk wrote: Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy Z 2 tygodniami to chyba przesadzasz .. ale w praktyce to "co 2 dni" az tak uciazliwe nie jest. No chyba ze jakos strasznie spieszyc sie musisz po pracy, a nie masz wygodnej stacji po drodze. A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ? Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ? Bo gazu w trasie to tak imo rzedu 10 - czyli rownowartosc 5l ropy .. J. 6 |
Data: Maj 24 2008 16:20:07 | Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000 | Autor: ramok | J.F. pisze: On Thu, 22 May 2008 23:26:02 +0200, Marcin J. Kowalczyk wrote: A mnie tam wkurzalo jak swego czasu musialem co trzy dni na stacje zjezdzac, zwlaszcza w zimie czy duzym deszczu... (ja mam 140km w obie strony, jezdzilem 'benzyna', zeby nie bylo niedomowien ;)) Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok. 1000km/tankowanie, wiec te 2 tyg. OP-a nie sa takie znowu wyssane z palca... A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ? Moj pali: trasa kapeluszniczo: nie wiem dokladnie -bo tak prawie w ogole nie jezdze ;P- ale jakies 4.7l trasa spokojnie (90-120km/h): 5-5.5l trasa bardziej nerwowo -wiecej wyprzedzania- i ciut szybciej;): 6l miasto (spokojne ruszania, hamowanie biegami itp.): 6l miasto (dosc duza dynamika): 7-7.5l Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy, zas podane dane sa na podstawie tankowan, komp. mi srednio podaje wyniki zanizone o ok. 0.3l. A odpowiadajac Watkotworcy: przyjrzyj sie Stilo, ma fochy, za to prawie zawsze mozna jechac dalej, w przeciwienstwie do niektorych wymienionych przez innych wozidelek, a ceny tez w miare atrakcyjne. Na komfort w nim nie ma co narzekac! Tylko polecam cos mocniejszego niz 80KM -mi ogolnie wystarcza taka ilosc kucy, ale po wlaczeniu klimy zaczyna juz nieco brakowac temperamentu ;) /Ramok 7 |
Data: Maj 24 2008 17:36:28 | Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000 | Autor: J.F. | On Sat, 24 May 2008 16:20:07 +0200, ramok wrote: J.F. pisze: A gdzie ty znalazles stacje bez daszka ? :-) [owszem, lpg sie zdarza] Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok. Ale on ma 1300km, i to przy zalozeniu ze praca przez 5 dni i zadnych innych podrozy. A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ? No wlasnie .. kto tak jezdzi ? A wiem, ci ktorych wyprzedzamy :-) trasa spokojnie (90-120km/h): 5-5.5l Czyli w praktyce to 6-7 trzeba liczyc ? 7 ON w porownaniu do 10 lpg .. spora roznica dzis. A i benzyniaki potrafia byc oszczedne Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy Jestes pewien ? Ciagle mam watpliwosci czy oni prawde podaja jak widze takie masy. Tylko polecam cos mocniejszego niz 80KM No, jesli naprawde 1350kg, to sie nie dziwie :-) J. 8 |
Data: Maj 24 2008 18:52:20 | Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | J.F. pisze: Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok. bo poza praca nigdzie nie jezdze - auto sluzy na dojazdy do pracy, po miesice rower. poniedzialek piatek za 2 tygodnie bez poroblemu na jednym baku. A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ? Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ?Moj pali: ja sobie jade na tempomacie rowne 100 A wiem, ci ktorych wyprzedzamy :-) twoj problem ;-) trasa spokojnie (90-120km/h): 5-5.5l 6.5 max mi wyszlo z klima po niemieckiej autostradzie gdzie staralem sie utrzymywac predkosc ~140-150 9 |
Data: Maj 25 2008 13:23:34 | Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000 | Autor: ramok | J.F. pisze: On Sat, 24 May 2008 16:20:07 +0200, ramok wrote: Nie tankuje na takich bez daszka ;P, ale wystarczy wiekszy wiatr i tak czlowiek zmoknie... Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok. Zainteresowany juz Ci odpowiedzial, ale ja tez jestem zdania, ze przy spokojnej jezdzie da sie zrobic, a jesli bak ma wiekszy niz ja lub nieco oszczedniejszego diesla, to bez wiekszego problemu... Poza tym nie napisalem, ze dokladnie, tylko ze nie "wyssane z palca" -jakis margines sie w tym kryje ;), a jest roznica miedzy "co trzy dni" a powiedzmy "co 9 dni roboczych" -jeden dzien urlopu, zero jazd przez weekendy i sa praktycznie dwa tygodnie bez tankowania ;P A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ?Moj pali: ;> trasa spokojnie (90-120km/h): 5-5.5l Jezdzac "jak wszyscy" lub nawet nieco bardziej dynamicznie od innych przyspieszajac, 20% teren zabudowany, 10% miasto i reszta trasa wychodzi mi ponizej 6l (wg tankowan). Jesli ktos bardzo dokladnie rozwaza koszty, to oczywiscie benzyna to nie jedyny czynnik, sa i inne (kola dwumasowe, turbiny, czesto drozsze przeglady i czasem drozsze podzespoly/elementy wynikajace z masy diesla, ew. ubezpieczenie, ale "gazowanie" tez nie jest bez wplywu na czesc ww. spraw, a samo z siebie -jako "cialo obce" w samochodzie ;)- rowniez moze sie zepsuc/rozregulowac...). Wybralem diesla bo, poza tanszym paliwem wzgledem benzyny, przyjemniej mi sie nim jezdzi i nie musze sie bac ze nie wpuszcza mnie na parking podziemny pod marketem ;P a po zakupach wszystkie sie zmieszcza do bagaznika bo nie ma w nim jakis wielgachnych butli ;> (przy moich trasach mala butla nie ma racji bytu). Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy Do "nie szalenczej", "normalnej w miare dynamicznej" jazdy na czteropasmowce w 2 osoby wystarcza, na drogach "lokalnych" tez, bo jak to w dieslu "jedzie sie momentem" ;))) Brakuje, gdy sie chce naprawde przygrzac w palnik i krecic na obrotach, np. by na jednojezdniowej drodze poza obszarem zabudowanym wyprzedzic tira, czy nawet i dwa ;) 10 |
Data: Maj 24 2008 18:49:09 | Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | ramok pisze: Teraz majac (slabiutkiego: 80KM 1.9JTD) dieselka robie przebiegi ok. dokladnie - tankowanie miedzy 950 a 1050km (i to nie jest zapalenie sie rezerwy jeszcze) Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy, zas podane dane jakbys jezdzil na luzie to spalanie by ci... wzroslo 11 |
Data: Maj 25 2008 12:55:14 | Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000 | Autor: ramok | Marcin J. Kowalczyk pisze: ramok pisze: Oj, tu nie byl bym taki pewny... Jakis czas temu ktores czasopismo (nie pamietam juz jakie, ale nawet dzis na stronie AS [1] jest cos na temat oszczednej jazdy i jady na luzie) robilo bardzo dokladne testy i jasno wyszlo, ze najoszczedniej (jesli chodzi o zuzycie paliwa, bo co do innych podzespolow auta juz to prawda byc nie musi ;)) jest przyspieszac i pozniej wytracac predkosc na luzie (test byl "na plaskim" terenie, trasa), i znow rozpedzanie itd.. W przypadku benzyny (dla diesla tego nie podali, wiec nie wiem czy tez, czy nie) okazalo sie nawet, ze lepiej przyspieszac i wyhamowywac silnikiem niz jechac ze stala predkoscia![*] Oczywiscie wszystko w scisle okreslonych przedzialach predkosci, zaleznych od posiadanego pojazdu/silnika. Przy czym znanym faktem jest, ze w dieslu oszczedniej przyspieszac "umiarkowanie", a w benzynie "deptac buta w 3/4". Tlumaczyli -fakt zmniejszenia spalania- praca jednostki napedowej w optymalnym zakresie predkosci obrotowej_i_obciazenia silnika (praca w optymalnym zakresie efektywnosci jednostki napedowej). A dodajac do tego, ze "po drodze" na trasie mam kilka wzniesien, z ktorych zjezdzajac na luzie jechalbym mniej wiecej ze stala predkoscia, a majac "zapiety" bieg musze jednak ciut gazu naciskac, bo inaczej silnik za bardzo hamuje, to pewnie odrobine spalanie by mi spadlo. Ale jakos "nie czuje" auta jadac na luzie, w razie niespodziewanej sytuacji na drodze mialbym ograniczone mozliwosci zapanowania nad autem itp., itd., wiec tak nie jezdze (a kilka "nieprzyjemnych chwil" juz mialem i w conajmniej dwoch mozliwosc operowania gazem byla zbawienna -chocby przy dociazeniu przodu, a nastepnie wylapywaniu uciekajacego tylu przy omijaniu calkiem sporego dzika, ktory postanowil sobie tuz przede mna przebiec sobie z jednej strony lasu przecietego "czteropasem" na druga ;> ). /Ramok [1] http://www.auto-swiat.pl/artykuly/artykul.asp?Artykul=21129&Strona=1 [*] dieslem sie tak nie bawilem jeszcze, ale jak mialem niewielki silniczek benzynowy, to rzeczywiscie nie widzialem roznic w spalaniu (ani wzrostu, ani niestety spadku -moze przedzial predkosci byl nieoptymalny dla mojego silnika:)) czy jechalem trase mniej wiecej ze stala predkoscia 100km/h czy tez "wahadlowo" 80-120km/h i wytracanie na biegu znow do 80km/h (i zeby nie bylo na mnie larma ze ruch blokuje: jezdzilem tak bo takie byly warunki drogowe -trasa z masa tirow<v=80km/h> ktore trzeba bylo wyprzedzac<v=120km/h>-, a nie tylko moje "widzimisie" ;P). 12 |
Data: Maj 25 2008 19:32:46 | Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | ramok pisze: Zaznaczam, ze nie jezdze na luzie, autko ma 1350kg masy, zas podane danejakbys jezdzil na luzie to spalanie by ci... wzroslo rozpedz sie do 100km/h wrzuc na luz i zobacz ile ci wychodzi spalanie srednie - u mnie komputer pokoazuje ~3-3.5l, przy hamowaniu silnikiem 0.0 Przy czym znanym faktem jest, ze w dieslu oszczedniej przyspieszac a najlepiej to utrzymywac predkosc :P Tlumaczyli -fakt zmniejszenia spalania- praca jednostki napedowej w<cut> przesiadlem sie do klekota z auta z LPG i na LPG jezdzilem na luzie. Poczatkowo klekotem jezdzilem tez na luzie, pozniej zaczalem hamowac silnikiem (zamiast luzu wrzucam piatke) i srednie spalanie spadlo mi o okolo 0.7l. jest to miesiecie prawie 15l paliwa co daje praiwe 1/4 baku "za free" 13 |
Data: Maj 25 2008 20:58:15 | Temat: Re: Diesel oeredniej klasy do 25000 | Autor: ramok | Marcin J. Kowalczyk pisze: rozpedz sie do 100km/h wrzuc na luz i zobacz ile ci wychodzi spalanie He, he, akurat w Stilo jest tak, ze komp podczas hamowania silnikiem (gdy sie juz rozgrzeje) pokazuje ok. 2.0l (i nigdy mniej), ale to juz przebadane ze to tylko taki "ficzer" wyswietlacza i silnik rzeczywiscie nic nie bierze ;) A na luzie pokazuje mi wartosci zalezne od predkosci z jakiej wytracam predkosc "na luzie", ale przy tych wspomnianych 100km/h chyba tez pokazuje niewiele wiecej niz 2l... A gdy -jak wczesniej opisalem- mam gorke z ktorej zjezdzajac naciskam gaz, pokazuje miedzy 2.7-3.3, podczas gdy jazdac na luzie cos ok. 2.2 chyba, ale nie jestem w tym momencie w stanie podac dokladnie (ta gorka jest dosc dluga i wiadomo ze zaraz na poczatku pokazuje wiecej, ale po "kilkudziesieciu" metrach wskazanie jest juz "stabilne"). Przy czym znanym faktem jest, ze w dieslu oszczedniej przyspieszac No toz mowie, ze w przypadku benzyny na pewno NIE! I potwierdzaja to eksperymenty czasopism motoryzacyjnych, jak i moje wlasne spostrzezenia, a i podwaliny teoretyczne wydaja sie byc logiczne i spojne ;) Tlumaczyli -fakt zmniejszenia spalania- praca jednostki napedowej w<cut> Duzo zalezy tez od stylu jazdy i warunkow drogowych (w tym czy teren plaski, czy bardziej pofaldowany). Byc moze w Twoim przypadku rzeczywiscie tak jest, nie neguje tego. U mnie w benzynie nie bylo wiekszych roznic czy na luzie, czy na biegu, w dieslu nie jezdzilem na tyle duzo "luzujac" by moc sie jednoznacznie wypowiedziec. Sam zreszta jestem zwolennikiem jezdzenia zawsze na biegu ;) 14 |
Data: Maj 24 2008 18:47:53 | Temat: Re: Diesel redniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | J.F. pisze: Mam diesla i nastepne auto tez bedzie diesel... dlaczego? do pracy codziennie dojezdzam 130km (w 2 strony) - auto z LPG to tankowanie co 3 dni, diesel co 2 tygodnie. nie przesadzam. tankuje np niedziela po zakupach i nastepne taknkowanie w piatek za 2 tygodnie. A jak patrze na cenniki .. jak to w koncu jest z tymi dieslami ? Ile taki pali - 5, 6 czy blizej 7, a po miescie jeszcze wiecej ? trasa ~5.7l miasto nie pamietam, jezdze 99% trasy Bo gazu w trasie to tak imo rzedu 10 - czyli rownowartosc 5l ropy .. j/w 15 |
Data: Maj 22 2008 23:22:01 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Adam.O | Witam 16 |
Data: Maj 22 2008 23:39:12 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: |--=Bartek=--| |
Brat jeździ słóżbową Astrą 1,7 i twierdzi, że awaryjność Astry jest spora,Słowo klucz to "służbowa" (i nie chodzi mi tu o pisownię...). Z doświadczenia wiem (i pewnie nie tylko ja), że w aucie firmowym to może mu się coś urywać i dopiero pojedzie na serwis, w prywatnym to ledwo zacznie coś lekko stukać i już jest w warsztacie... Co do Meganek - niestety spora ilość właścicieli psioczy na nie... spora też je chwali. Wszystko zależy od tego jak trafisz. Astra G (w moim wypadku silnik 2.0 (82 KM), kombi) - byłem przygotowany na wymianę pompy - padła po pół roku (kupowałem auto 8 letnie). W ciągu roku wymieniłem: - po zakupić samochodu amortyzatory na tył - klocki i tarcze przód - klocki i tarcze tył - filtry, oleje Spalanie: - trasa około 5 litrów (i nie jest to jazda 90 km/h - tam gdzie się da to auto jedzie 140-150, tam gdzie warunki nie pozwalają autko się wlecze) - miasto (Kraków) i okolice: 6.5-7.3. Kwestia tego czy dużo żona jeździ. W moim wypadku nie jest to jazda emerycka, ale przy tych cenach paliwa zastanawiam się czy nie złagodzę stylu jazdy... W lecie autko cały czas na klimie. Pozdrawiam B.Z. 17 |
Data: Maj 22 2008 23:27:21 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | pisze: Biorę pod uwagę samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam się 1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe cytryniarzy. mniej problematyczne sa silniki HDI koncernu PSA *ale* w wersji bez FAP 18 |
Data: Maj 22 2008 14:37:06 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: | On 22 Maj, 23:27, "Marcin J. Kowalczyk" wrote: 1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe A coś więcej? Sporo już przejechałem na tym dCi, ale nie mam porównania, więc nie wiem co by to była za różnica, gdybym wybrał inny model. -- Pozdrawiam BlanikJ 19 |
Data: Maj 22 2008 23:49:35 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | pisze: A coś więcej? Sporo już przejechałem na tym dCi, ale nie mam Przekraczasz 4kprm ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 20 |
Data: Maj 22 2008 15:01:38 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: | On 22 Maj, 23:49, "Rafał \"SP\" Gil" wrote: Przekraczasz 4kprm ? Zdecydowanie nie. -- Pozdrawiam BlanikJ 21 |
Data: Maj 23 2008 00:05:19 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | pisze: Przekraczasz 4kprm ?Zdecydowanie nie. voila ... Może ja mam zboczenie po tdsie ;) ... tds 4700 kprm przez 2 godziny w 40 stopniowym upale znosi z przyjemnością ... 4 000 kprm przez 2 godziny przy 30 stopniach - śmierć 1.5 dci pewna ... -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 22 |
Data: Maj 22 2008 15:09:30 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: | On 23 Maj, 00:05, "Rafał \"SP\" Gil" wrote: Może ja mam zboczenie po tdsie ;) ... tds 4700 kprm przez 2 Być może po prostu taki mam charakter jazdy :) Nie widzę potrzeby przekraczania 4krpm na dieslu :) Już przy 3,5k zaczynam mieć wyrzuty sumienia. -- Pozdrawiam BlanikJ 23 |
Data: Maj 23 2008 00:27:51 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | pisze: Być może po prostu taki mam charakter jazdy :) Nie widzę potrzeby Wyrzuty sumienia ? A jak hamujesz silnikiem ? Pytam bo nie wiem. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 24 |
Data: Maj 23 2008 13:27:29 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Myjk | "Rafał \"SP\" Gil" napisać: Wyrzuty sumienia ? A jak hamujesz silnikiem ? Pytam bo nie wiem. 2h hamowania silnikiem? :> Fajneeee... ;] -- Pozdor Myjk http://emide.pl/xcl 25 |
Data: Maj 24 2008 12:19:27 | Temat: Re: Diesel redniej klasy do 25000 | Autor: J.F. | On Fri, 23 May 2008 00:05:19 +0200, Rafał "SP" Gil wrote: Przekraczasz 4kprm ?Zdecydowanie nie. Rafal - niemiecki samochod. testowany w trybie gaz do podlogi i jedziemy do konca zbiornika :-) 4 000 kprm przez 2 godziny przy 30 stopniach - śmierć 1.5 dci pewna ... J. 26 |
Data: Maj 23 2008 00:07:22 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: R. | pisze:
to co z Ciebie za dwudziestolatek ;-) -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 27 |
Data: Maj 23 2008 00:10:18 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | R. pisze: Zdecydowanie nie.to co z Ciebie za dwudziestolatek ;-) He he he ... najlepsze, że zapomniałem zapytać - czy w tym dci .... nie daj bóg, on odpowiedział w kwestii wszelkich aut ;) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 28 |
Data: Maj 22 2008 15:14:43 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: | On 23 Maj, 00:10, "Rafał \"SP\" Gil" wrote: R. pisze: Jeśli mam być szczery, to moje doświadczenie z nie-dieslem ogranicza się do jakichś 100km starym escortem :) -- Pozdrawiam BlanikJ 29 |
Data: Maj 22 2008 15:11:45 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: | On 23 Maj, 00:07, "R." wrote: > Zdecydowanie nie. Chwila, szukam jakiegoś spokojnego samochodu do spokojnej jazdy, a nie golfa GTI :) -- Pozdrawiam BlanikJ 30 |
Data: Maj 23 2008 00:28:36 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | pisze: Chwila, szukam jakiegoś spokojnego samochodu do spokojnej jazdy, a nie Dynamiczna jazda, a ty mi tu "deszcze nie spokojne ... potargały ...." -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 31 |
Data: Maj 22 2008 23:49:19 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | Marcin J. Kowalczyk pisze: 1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe cytryniarzy. 1.5 dci ma problem z przegrzewaniem się w okolicy IV cylindra. Nie ma zlituj się ... konstrukcja w tej kwestii spieprzona na całej linii, renault się nie przyzna. Ja już "doświadczyłem pod własną nogą" 3 śmierci 1.5 dci ... a globalnie "świadkiem byłem" przy 8 - zawsze dziury w 4 cylindrze wypalone. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 32 |
Data: Maj 22 2008 15:04:48 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: | On 22 Maj, 23:49, "Rafał \"SP\" Gil" wrote: 1.5 dci ma problem z przegrzewaniem się w okolicy IV cylindra. Ciekawe. Faktycznie, przypomniałem sobie o pewnym incydencie: kilka razy silnik był zabrudzony olejem, serwis kombinował kilka razy zanim udało im się uporać z problemem. Nie wiem czy to ma jakiś związek z Twoim opisem, ale fakt, że zdarzyło się. -- Pozdrawiam BlanikJ 33 |
Data: Maj 23 2008 10:38:25 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Samotnik pisze: Biorę pod uwagę samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam się1.5dCi nie jest do konca udana konstrukcja, wystarczy popatrzec w grupe cytryniarzy. zmeczenie. chodzilo mi o serwer news.triger.com.pl i tam renotech 34 |
Data: Maj 23 2008 07:50:37 | Temat: Re: Diesel Ĺredniej klasy do 25000 | Autor: Samotnik | Dnia 22.05.2008 Marcin J. Kowalczyk napisał/a: pisze: A co ma "grupa dla cytryniarzy" do silników Renault? -- Samotnik Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/ Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 35 |
Data: Maj 23 2008 00:23:38 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Papkin | Użytkownik wrote: Witam wszystkich, 307? Bardzo wygodny, komfort dobry - nawet bardzo jak na ta klase pewnie (nie jechalem nigdy mercem za 300 000 zl to nie wiem jak porownywac). Jest po prostu miło. W tej cenie to i automatyczna klima bedzie - miodzio. Jesli ladny, nie jest sportowy ale ja sie nie scigam. HDI nie widzial serwisu przez 75000 jak narazie (i nie zapowiada sie), troche oleju bierze jednak (w normie ale benzyniak moj poprzedni bral mniej widocznie). HDI sa w roznych mocach, taki 1.4 90 koni juz bedzie ok. Pali 6.5 po miescie, mozna zejsc jeszcze w dol. Wszystkie bajerki mam + duzo poduszek, w srodku miejsca bardzo duzo! 36 |
Data: Maj 23 2008 00:28:54 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | Papkin pisze: 307? Bardzo wygodny, ROTFL ... -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 37 |
Data: Maj 23 2008 00:30:17 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Rafał "SP" Gil pisze: 307? Bardzo wygodny, wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje 38 |
Data: Maj 23 2008 00:37:22 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | Marcin J. Kowalczyk pisze: wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje Rotfl ... jakim autem bym nie jechał, po 1200 km kręgosłup zawsze protestuje .. nie wmówisz mi, że 307 dokonuje automagicznego zniwelowania normalnego zmęczenia materiału. w *każdym* aucie po 1200 km odczujesz, że masz kręgosłup. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 39 |
Data: Maj 23 2008 00:40:20 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Rafał "SP" Gil pisze: wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje W focusie po 300-400km nie kregoslup nap***** w 307 tego problemu nie mam. 40 |
Data: Maj 23 2008 13:00:51 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Stoout | Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości Marcin J. Kowalczyk pisze: no może w S-klasach czy innych limuzynach bedzie milej jak fotel masuje plecy przez wiekszość czasu. Ale 1200km w pozycji siedzącej, i pracując prawą nogą to jest dopiero męczarnia. Stoout 41 |
Data: Maj 23 2008 13:14:04 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Stoout pisze: wyogdniejszy nic focus. 1200km jednym ciagiem i kregloslup nie protestuje nie wiem czy wiesz - ale jest cos takiego jak tempomat. na autostradach nie zastapione 42 |
Data: Maj 23 2008 18:18:45 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Stoout | Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał w wiadomości no może w S-klasach czy innych limuzynach bedzie milej jak fotel masuje plecy przez wiekszość czasu. Ale 1200km w pozycji siedzącej, i pracując prawą nogą to jest dopiero męczarnia. tylko tych autostrad mamy jak na lekarstwo. No i tez kwestia przyzwyczajenia, osobiscie mam jakiś lęk przed uzytkowaniem tempomatu, boje sie ze sie nie wyłaczy :) A jak juz jezdze po autostradach to nie ograniczam sie do tempomatu, tylko jade tyle na ile rozsądek pozwala na danym odcinku. -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1,9D '00 & TTI 880 / Hustler 43 |
Data: Maj 23 2008 19:35:54 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Stoout pisze: no może w S-klasach czy innych limuzynach bedzie milej jak fotel masuje plecy przez wiekszość czasu. Ale 1200km w pozycji siedzącej, i pracując prawą nogą to jest dopiero męczarnia. 1200km w PL bez autostrad? Ciezko bedzie No i tez kwestia przyzwyczajenia, osobiscie mam jakiś lęk przed uzytkowaniem tempomatu, boje sie ze sie nie wyłaczy :) Dojazdy do pracy 60km autostrada dzien w dzien pozwalaja docenic tempomat 44 |
Data: Maj 23 2008 00:36:54 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Papkin | ROTFL ... no nie wiem... wygodniejszy od poloneza na ten przyklad, moze oprocz starej beemy masz jeszcze maybacha to zrozumiem ;> Zawieszenie miekkie (w 307 sie nie jezdzi po dresiarsku bo mozna chyba wywinac sie na dach heh), nie jest glosno przy jezdzie do 120 gdzies tak. Wg mnie jak na nasze polskie warunki prawde pisze. aha, zawieszenie miekkie ale po 75000 chyba cos trzeba bedzie wymienic bo popiskiwac zaczyna cos tam z przodu... 45 |
Data: Maj 23 2008 00:41:10 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Papkin pisze: Zawieszenie miekkie (w 307 sie nie jezdzi po dresiarsku bo mozna chyba wywinac sie na dach heh), nie jest glosno przy jezdzie do 120 gdzies tak. Wg mnie jak na nasze polskie warunki prawde pisze. 307 i miekkie zawieszenie? To przejedz sie 406/Laguna i zobaczysz co to miekkie zawieszenie. 307 jest jak na francuza bardzo twarda. 46 |
Data: Maj 23 2008 00:41:31 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | Papkin pisze: ROTFL ...no nie wiem... wygodniejszy od poloneza na ten przyklad, moze oprocz starej beemy masz jeszcze maybacha to zrozumiem ;> Na codzień jeżdżę: Thalia 2007 (fuuuuj) Clio 2007 (fuuuj) Megane 2007 (fuuuj) Laguna 2007 (fuuuuuuuuuuuuj) Legacy 2006 (daje radę) e-46 2004 bodaj (daje radę) e-34 1994 (daje radę) Mondeo 1998 (wygodnie) (kolejność ustalona przeze mnie - to kolejność w jakiej chciałbym jeździć w trasy, gdzie auto najniżej to auto dla mnie najwygodniejsze) Zawieszenie miekkie (w 307 sie nie jezdzi po dresiarsku bo mozna chyba wywinac sie na dach heh), Ino się pływa jak titaniciem na każdej nierówności - dziękuję, wolę jak pasażery na mnie nie rzygają. nie jest glosno przy jezdzie do 120 gdzies ROTFL -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 47 |
Data: Maj 23 2008 00:54:25 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Papkin |
nie jest glosno przy jezdzie do 120 gdzies nie jezdzilem wieloma samochodami, jesli juz to gorszymi. Jest znosnie i mi nie przeszkadza. Takie subiektywne rzeczy to kazdy niech sprawdzi sam. EOT. Mi odpowiada ten samochod jakby ktos pytal. Wiem ze sa lepsze. Np w prius moze w ogole silnika nie slychac ;) 48 |
Data: Maj 23 2008 01:01:41 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Rafał "SP" Gil | Papkin pisze: ROTFLnie jezdzilem wieloma samochodami, jesli juz to gorszymi. Jest znosnie i mi nie przeszkadza. Takie subiektywne rzeczy to kazdy niech sprawdzi sam. EOT. Mi odpowiada ten samochod jakby ktos pytal. Wiem ze sa lepsze. Np w prius moze w ogole silnika nie slychac ;) Też jeżdżę róznymi autami. Strach mnie ogarnia jak mam wejść do auta, w którym poziom hałasu przy 120 jest porównywalna do mondka czy e34 przy 210 km/h ;/ ... A ludzie to chwalą ... chyba jednak jestem po/ebem zakochanym w "szrotach". Dla mnie podróż z dopuszczalnymi prędkościami powinna nie być męcząca z tego powodu, że jadę ... a tak jest w 307. Jadąc 130 na autostradzie na najwyższym biegu, żeby porozmawiać trzeba mówić mocno podniesionym głosem .. po 2 godzinach słuchania silnika, szumu powietrza i podniesionego głosu zdycham ze zmęczenia. Z jednym się zgodzę: 307 TAK, ale na miasto .. .dojazd do pracy, na zakupy ... -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 49 |
Data: Maj 23 2008 07:41:11 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: /// Kaszpir /// | widocznie). HDI sa w roznych mocach, taki 1.4 90 koni juz bedzie ok. Pali Nie wiem co to za wersja , ale kumpel ma peugota 307 Kombii 1.4 TDI i ma 70KM. Dla mnie to nieporozumienie. Duży samochód i ciężki i silniczek 70KM ???? Sam mam Kombii (Nubira II 2.0) i samochód napędza silnik 133KM ... Osobiście uważam że nie ma sensu kupować wersji 1.4. Za słaby silnik do tak dużego auta. Silnik się męczy i spalanie wcale nie jest rewelacyjne. Podobne , jak nie czasami niższe ma silnik 1.9 . 50 |
Data: Maj 23 2008 08:38:01 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | /// Kaszpir /// pisze: widocznie). HDI sa w roznych mocach, taki 1.4 90 koni juz bedzie ok. Pali 6.5 po miescie, mozna zejsc jeszcze w dol. nie ma takiego silnika w Peugeocie 307. Jest HDI 68KM/160Nm Dla mnie to nieporozumienie. Duży samochód i ciężki i silniczek 70KM ???? to czemu kupil najtanszego diesla? byly w 307: 1.4HDI - 68 koni 1.6HDI - 109 koni 2.0HDI - 90 koni 2.0HDI - 107 koni 2.0HDI - 137 koni Sam mam Kombii (Nubira II 2.0) i samochód napędza silnik 133KM ... Nie porownoj diesli z benzyna Osobiście uważam że nie ma sensu kupować wersji 1.4. Za słaby silnik do tak dużego auta. Silnik się męczy i spalanie wcale nie jest rewelacyjne. Podobne , jak nie czasami niższe ma silnik 1.9 . Zgadza sei - 1.4HDI to sie nadaje do 206 a nie 307 kombi/SW 51 |
Data: Maj 23 2008 08:51:29 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: /// Kaszpir /// | to czemu kupil najtanszego diesla? byly w 307: Nie wiem ? Kupił z 2003r ... Ja dla siebie takiego bym nie kupił. Poprzednio miałem Seicento 1.1 (55KM) i mimo że taki był to mały to silniczek i tak był słaby :) Pamiętam jak na święta był załadowany na max to jazda stała się koszmarem :( Kumpel kupił bo chyba od pierwszego właściciela i z PL. Ja bym nie kupił dla siebie bo za słaby silnik (i wcale żadnej super oszczednosci nie ma (wspominał coś o 6.5L ON w mieście) o do tego wyposażenie wręcz bardzo ubogie (tylko wspomaganie i elektryczne szyby z przodu) no i chyba ABS ... Brak klimy , pełnej elektryki , ESP i innych przydatnych udogodnień ;) Osobiście wolałbym kupić o 1 rok starszy model ale z silnikiem 2.0 i max wyposażony :) Nie porownoj diesli z benzyna Czemu ? Wątpie aby 68KM w dieslu było lepsze niż 133KM w benzynie :) Zgadza sei - 1.4HDI to sie nadaje do 206 a nie 307 kombi/SW Dokładnie :) Ale widać są chętni na takie "cuda" aby płacić trochę niższe ubepieczenie i mieć mniejsze ??? spalanie ... 52 |
Data: Maj 23 2008 16:31:27 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | /// Kaszpir /// pisze: Osobiście wolałbym kupić o 1 rok starszy model ale z silnikiem 2.0 i max wyposażony :) wierz mi - nie wolalbys. FAP + koło dwumasowe
hint moment obrotowy. Zgadza sei - 1.4HDI to sie nadaje do 206 a nie 307 kombi/SW spalanie akurat nie zdziwi mnie jak bedzie wieksze - wot ciezkie auto, silnik mocniej obciazony 53 |
Data: Maj 23 2008 16:48:17 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: kamil d | Marcin J. Kowalczyk pisze: hint moment obrotowy. Taa... i dzięki temu momentowi ma 17s do 100km/h. -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 54 |
Data: Maj 26 2008 14:15:29 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: /// Kaszpir /// | wierz mi - nie wolalbys. FAP + koło dwumasowe To wogóle po co się ładować w diesle ? W obencych dieslach problemy z kołem dwumasowym , sprężarką ... I do tego ceny tych napraw wcale nie małe ... Do tego drożejąca cena ON. Widziałe kilka dni temu jak Faktach jak pani z orlenu przwidywała że niedługo ON będzie kosztował 6zł .. To nie lepiej kupić jakiegoś beznyniaka i go przerobić na LPG ? Obecne instalcje (sekwencja) są bezobsługowe niemalże i zwykły człowiek nie odczuje różnicy że jedzie na LPG ... A spalanie np. 7-8L ON w mieście to zadna rewelacja bo beznyniak przerobiony na LPG będzie spalał około 10-12L LPG więc przejechanie 100km i tak będzie tańsze na LPG :) A jedyną rzeczą co może się uszkodzić co reduktor który kosztuje poniżej 200zł :) 55 |
Data: Maj 26 2008 14:26:41 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | /// Kaszpir /// pisze: To nie lepiej kupić jakiegoś beznyniaka i go przerobić na LPG ? przerob FSI/GDI czy inne tego typu wynalazki (coraz czesciej sie pojawiajace). O szcegoly zerknij do posto Blyskacza o gazowaniu ceed'a 56 |
Data: Maj 26 2008 14:35:31 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: /// Kaszpir /// | przerob FSI/GDI czy inne tego typu wynalazki (coraz czesciej sie Ale do 25tys nie kupi Ceeda , a sądze że znajdzie silniki które łatwo i dobrze się gazują :) 57 |
Data: Maj 26 2008 14:44:48 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | /// Kaszpir /// pisze: przerob FSI/GDI czy inne tego typu wynalazki (coraz czesciej sie pojawiajace). O szcegoly zerknij do posto Blyskacza o gazowaniu ceed'a gaz ma swoje plusy i minusy. Minusy: - zasieg na lpg - walajace sie kolo zapasowe - zakazy wjazdu do parkingow podziemnych + ekologia + zasieg na LPG + NoPb 58 |
Data: Maj 26 2008 22:13:24 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Marcin J. Kowalczyk pisze: - zasieg na lpg Zależy jaka butla. Jakbym miał e34 sedan, to bez wahania wrzuciłbym największy możliwy cylinder za oparcie kanapy, a i tak zostałoby tam wolnego miejsca w bagażniku od cholery i jeszcze trochę. A butla miałaby jakieś 120l = jakieś 100L gazu by wchodziło w nią. - walajace sie kolo zapasowe Mi tam ono nie przeszkadza akurat. - zakazy wjazdu do parkingow podziemnych To tylko chyba polski wymysł. Znajomi na zachodzie spokojnie parkują i nikt się nie czepia. No ale tam deweloperzy dbają o odpowieni projekt przewietrzania podziemia. + ekologia Fakt. Auto z wyciętym katalizatorem, zasilane LPGiem z właściwie zestrojonej instalacji spełnia o wiele wyższe normy niż na NoPb czy ON. + zasieg na LPG + NoPb W puga mogę wlać jakieś 36L LPG (co daje jakieś 450-480km) + ok. 60L NoPb (czyli ok. 1000km). Czyli prawie 1,5 tysiąca km bez tankowania. :) We wspomnianym wyżej e34 byłoby chyba jeszcze lepiej - tam bak benzyny ma coś około 80L. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 59 |
Data: Maj 26 2008 23:17:07 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: - zakazy wjazdu do parkingow podziemnych W Holandii sa zakazy wjazdu do podziemnych garazy - nie do wszytkich, ale do znaczniej czesci nie wjedziesz. + ekologia true + zasieg na LPG + NoPb jak ci tak Twoj nie pasuje, to czemu 10min temu chciales mojego klekota kupic? ;> 60 |
Data: Maj 26 2008 23:30:46 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Marcin J. Kowalczyk pisze: Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Mój mi nie pasuje? Dziwne, że o tym nie wiem... :P A co do twojego klekota - wiesz za ile chciałem i w kontekście jakiej sprawy. Nie będę przytaczać tu całej rozmowy z gadulca. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 61 |
Data: Maj 27 2008 10:02:23 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Mój mi nie pasuje? Dziwne, że o tym nie wiem... :P juz chyba drugi raz sie o niego pytales :D 62 |
Data: Maj 22 2008 23:57:08 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: T | blanikj pisze: - nowoczesny diesel Mało kto kupował diesla żeby robiÄ nim 20K rocznie, szczególnie w tamtych czasach. Chyba, ze masz kogoĹ pewnego albo chodzi Ci o "100 tys. na Allegro". BiorÄ pod uwagÄ samochody klasy Astry, Megane i podobne. Skłaniam siÄ ku Niestety stosunkowo mało osób szanuje samochody, jeżeli chcesz coĹ bezawaryjnego, to kup wolnossÄ cÄ benzynÄ. O ile nie bÄdziesz robił dużych przebiegów to sumarycznie wyjdzie taniej (używane diesle sÄ zawsze droższe) bo teraz ropa kosztuje porównywalnie z benzynÄ . A w wolnossÄ cej benzynie jest nieporównywalnie mniej rzeczy, które mogÄ siÄ popsuÄ niż w nowoczesnym dieslem. I nie patrz na to przez pryzmat auta ojca, które ma pewnie od nowoĹci, szanuje je itd. -- http://tomasz.warszawa.pl 63 |
Data: Maj 23 2008 01:36:02 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Dariuszzz | On 23 Maj, 00:57, T wrote: jeżeli chcesz coś co to jest wolnossaca benzyna? mozna jakis przyklad autka? wolnossacej i nie wolnossacej 64 |
Data: Maj 23 2008 10:44:56 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Grejon | Dariuszzz pisze: co to jest wolnossaca benzyna? mozna jakis przyklad autka? wolnossacej Turbo/bez turbo. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 65 |
Data: Maj 23 2008 12:49:09 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: R. | Dariuszzz pisze:
wolnossaca - atmosferyczna - bez doładowania kompresorem sprężarką itp. np ford probe 2,5 V6 KL nie wolnossacą - doładowana kompresorem, sprężąrką itp. np ford probe 2,2 turbo -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 66 |
Data: Maj 23 2008 04:01:22 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Dariuszzz | dzieki 67 |
Data: Maj 24 2008 00:29:02 | Temat: Re: Diesel Ĺredniej klasy do 25000 | Autor: RD | T pisze: nowoczesnym dieslem. I nie patrz na to przez pryzmat auta ojca, które ma pewnie od nowoĹci, szanuje je itd. Bo tylko tu piszÄ cy my/wy szanujemy auta, ale ci wszyscy, którzy chcÄ auta nam sprzedaÄ, wysilajÄ silniki do granic możliwoĹci, nie dbajÄ o zawieszenie itd. Nie traktuj/cie/ każdego chÄtnego sprzedaÄ auto jako tego, który auta nie szanował, na pewno zrobił nim 0,5mln km, najpewniej jeżdżÄ c tylko w terenie, olej zmieniajÄ c raz na 3 lata. C'mon.. Pozdr, Rafał 68 |
Data: Maj 23 2008 09:35:13 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: Szczepan Majdański | peugeot 406 2.0HDi w tej cenie sie zmiescisz 69 |
Data: Maj 23 2008 22:38:09 | Temat: Re: Diesel średniej klasy do 25000 | Autor: owp | Mam 20 lat, nie rozebrałem w życiu 10 samochodów na części i nie chcęCześć. Teraz jest dość ciężko kupić samochód w dobrym stanie. Sugerowałbym poszukać auta bez uprzedzeń co do marek - i wybrać ten w najlepszym stanie i z najbardziej wiarygodnego źródła. Większość osób będzie Ci polecało samochód, który sami mają - w ten sposób sami upewniają sami siebie, że dokonali dobrego wyboru. Znam ludzi, których Toyota prawie w oczach się rozwalała, a wychwalali niezawodność japońskich aut... :-) No i zastanów się nad benzyną. Co do diesela przebieg - od 100 do 200 tys. 5-letni diesel z przebiegiem mniejszym niż 20-tys rocznie rzadko występuje w naturze :-) Pozdrawiam owp 70 |
Data: Maj 24 2008 12:07:07 | Temat: Re: Diesel redniej klasy do 25000 | Autor: J.F. | On Thu, 22 May 2008 13:38:04 -0700 (PDT), wrote: Wymagania: Czy to nie sa warunki wykluczajace sie wzajemnie / J. |