Diesel vs benzyna - prośba o analizę
1 | Data: Listopad 15 2007 11:57:36 |
Temat: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | |
Autor: kamzik | Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel? 2 |
Data: Listopad 15 2007 12:04:48 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Robert J. | - wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy A jak Ty to wyliczyłeś? Ja robię trochę ponad 30.000 km rocznie i wydaję dużo mnie na paliwo niż Ty zaoszczędzisz :-). 3 |
Data: Listopad 15 2007 12:22:21 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: kamzik | Robert J. pisze: - wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy Chodzi o 6-7 lat. Zapomniałem dodać. 4 |
Data: Listopad 15 2007 13:17:02 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Wojtekk |
To teraz wsadź te 10 tys. (o tyle droższy jest diesel, jak napisałeś) na jakąś dobrą lokatę w banku lub funduszu inwestycyjnym i policz czy przypadkiem zyski nie przewyższą oszczędności. Według mnie jak różnica cen nie zwróci się w ciągu trzech lat to nie warto brać diesla. To tylko zamrażanie pieniędzy. Pozdrawiam Wojtek 5 |
Data: Listopad 15 2007 13:35:54 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
Musisz jeszcze wziąć po uwagę, że diesla też drożej sprzedasz. Czyli nie liczyć samej różnicy w cenie, ale różnica w cenie teraz minus różnica w cenie za 6 lat. 6 |
Data: Listopad 15 2007 21:52:43 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Musisz jeszcze wziąć po uwagę, że diesla też drożej sprzedasz. Dziś tak, ale co będzie za 6 lat? Potrafisz przewidzieć? Ja śmiem twierdzić, że po tym czasie, różnica w sprzedaży nie przekroczy 1000zł (nie dotyczy uwielbianego w Polsce VW). Do tego - serwis diesla będzie imho droższy. Raz, że paliwo mamy marne; dwa, że konstrukcja nieco bardziej skomplikowana. Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 7 |
Data: Listopad 16 2007 10:49:46 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
Musisz jeszcze wziąć po uwagę, że diesla też drożej sprzedasz. Nie, ale trzeba to wziąć pod uwagę. Ja śmiem twierdzić, że po tym czasie, różnica w sprzedaży nie przekroczy 1000zł (nie dotyczy uwielbianego w Polsce VW). Zależy jaka marka, ale pewnie te 15-20% pozostanie. 8 |
Data: Listopad 17 2007 21:09:26 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: wolfi | Cavallino napisał(a):
droższa jest też eksploatacja (pomijając koszty paliwa) wszelkie inne koszty związane z obsługą/naprawą silnika są wyższe w przypadku diesla. wolfi 9 |
Data: Listopad 17 2007 21:32:09 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Bartosz Augustyniak |
Cavallino napisał(a): A mozesz powiedzieć który element przy silniku diesla jest taki drogi w normalnej eksploatacji. Bo mi do glowy nic takeigo nei przychodzi. Przejechałem Xantią TD ponad 200kkm, wymieniłem 3 razy zestaw paska rozrzadu (raz zaraz po kupnie), ale tylko raz z pompą wodną, wymieniłem chyba ok 10-12 świec żarowych które są droższe od zapłonowych no ale to wychodzi i tak ponad 60kkm na komplecie, 2x sprzegło (ale auto w sumie miałem od 80 do 300kkm przebiegu i chodziło po mieście), a tak co 20 kkm filtr powietrza i co 10 kkm olej półsyntetyk który z wymiana i filtrem kosztował mnie chyba ok 120-150zł. To aż taki dramat ? -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak,Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 171 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 163 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 10 |
Data: Listopad 17 2007 21:47:36 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Maciej Loret | Witam. A mozesz powiedzieć który element przy silniku diesla jest taki drogi w Na przykładzie Mazdy6: Rozrząd, zawór SCV, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, turbina, koło dwumasowe, filtr DPF... Dodam, że nieco mocniejsza o tej samej pojemności, a prawie tak samo wyposażona wersja benzynowa kosztuje prawie 5kPLNów mniej... To aż taki dramat ? IMHO może być dyskwalifikujący... ;) -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i nie tylko PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB 11 |
Data: Listopad 17 2007 22:20:13 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Bartosz Augustyniak |
Witam. To wszystko są cześci ekspolatacyjne w normalnym horyzoncie eksploatacji ? Rozrządu, wtryskiwaczy i pompy wtryskowej w wersji benzynowej nie ma ? Niektóre wspólczesne diesle też są pendzone łańcuchem a nie paskiem wiec tam probem rozrządu na dłuższy czas znika Co to jest zawór SCV ? Recyrkulacji spalin ? Dodam, że nieco mocniejsza o tej samej pojemności, a prawie tak samo I tam nic się nie wymienia ? -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak,Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 171 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 163 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 12 |
Data: Listopad 17 2007 23:07:52 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Maciej Loret | Witam. To wszystko są cześci ekspolatacyjne w normalnym horyzoncie eksploatacji ? Nie rozumiem pytania... Albo jest mało precyzyjne... ;) Rozrządu, wtryskiwaczy i pompy wtryskowej w wersji benzynowej nie ma ? Rozrząd jest ale na łańcuchu. Reszta jeśli jest, to nie słyszałem ani ani znalazłem informacji, by się komukolwiek spsuło... Niektóre wspólczesne diesle też są pendzone łańcuchem a nie paskiem wiec Pisałem na konkretnym przykładzie... W Maździe6, jeśli masz łańcuch, to znaczy że masz benzynę. Co to jest zawór SCV ? Recyrkulacji spalin ? Cytat z forum: "Zawór SCV(Suction Control Valve). Zawór pośrednio reguluje ciśnienie poprzez regulację ilosci paliwa docierającego do pompy zasilającej. ". Zapytaj kogoś kto ma Mazdę6 w dieslu, będzie na pewno więcej wiedział... ;) Na pocieszenie, koszt jest niewielki (700-900PLN + robocizna do 100PLN) i wystarczy jednokrotna wymiana, żeby pozbyć się problemu na amen... I tam nic się nie wymienia ? Wymienia się. Jak przerdzewieje zanim zabezpieczysz... :(( Ale ten sam problem jest w dieslu... ;)) -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i nie tylko PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB 13 |
Data: Listopad 18 2007 10:21:50 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Bartosz Augustyniak |
Witam. To znaczy wymeiniłeś mnóstwo podzespołów których czesć występuje w kazdym wspłczesnym silniku spalinowym. Potem twiedzisz że pompę wtyskową i wtryskiwacze wymienia się. I teraz pytanei czy wymeinai sie bo wlało sie rozpuszczalnik zamiast ON czy zmienai się bo tak przewidizał to producent
Czyli zawór regulacyjny cisnienia. No coż, jak się leje tanie rozpusczalniki to tak jest. Po to w samochodach jest spory bak żeby tankować na sprawdzonych stacjach, a nie gdzie popadnie. Ja C5 zrobiłem po Polsce 50kkm i byłem tylko raz zmuszony zatankować na obcej mi stacji, ale wybrałem firmową w dużym mieście z dużym ruchem. Ojciec jest mnie wytrwał i płukał dwa razy układ paliwowy, ale to koszt jakis 200 zł, nei wymieniał żadnych częsci układu paliwowego. Oba samochody maja przebeigi jak widzisz powyżej 160kkm, a ojca (ta starsza) jeździ tylko po Polsce Na pocieszenie, koszt jest niewielki (700-900PLN + robocizna do 100PLN) iRozumime że w maździe ukąłd zapłonowy posiada nezniszczlne cewki i świece ? Pompa wtryskowa jest nie do zarżnięcia ? Dochodzę do wniosku że zakup konkretnego przykładu (Mazdy 6) z silnikiem diesla nie ma sensu, oczywiście jeżeli nie desperujesz na temat silników diesla a nadmiernie nie wychwalasz silników benzynowych Ja wtakim razie pozostanę przy fatalnej i afaryjnej francuskiej produkcji, najlepiej pędzonej ON -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak,Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 171 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 163 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 14 |
Data: Listopad 18 2007 13:57:43 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Maciej Loret | Witam. To znaczy wymeiniłeś mnóstwo podzespołów których czesć występuje w kazdym Wymieniłem tylko te, na które skarży się co jakiś czas kolejny uczestnik największego polskiego forum Mazdy. Dodam, że na żaden z tych elementów nie skarżył się ani jeden użytkownik wersji benzynwej. A przynajmniej ja takiego postu nie znalazłem. Czyli zawór regulacyjny cisnienia. No coż, jak się leje tanie Ja uważam, że albo mam szczęście albo słaba benzyna to jakaś większa ściema... A jeździłem 3 lata autem, w którym filtra paliwa nie wymienia się w ogóle... Tankowałem na różnych stacjach od marketowych (Carrefour, Auchan) po Shell V-power Racing... I nigdy żadnych kłopotów z paliwem ani silnikiem... Rozumime że w maździe ukąłd zapłonowy posiada nezniszczlne cewki i świece Świece wymienia się normalnie co 100kkm... Jak w każdym innym silniku jest to część eksploatacyjna... W dieslach nie jest tak? Pompa wtryskowa jest nie do zarżnięcia ? Nie wiem. Na ww. forum nie słyszałem o żadnym poważniejszym problemie wersji benzynowych. Oczywiście zdarza się problem z poziomowaniem xenonów czy padającej zmieniarce CD, ale to dotyczy zarówno wersji benzynowych jak i diesli... Dochodzę do wniosku że zakup konkretnego przykładu (Mazdy 6) z silnikiem Jest tu paru osób z ww. forum. Nawet jedna z dieslem... Ja nie desperuję. Mnie po prostu to śmieszy... ;)) Co Ci szkodzi poświęcić godzinkę, założyć konto i zalogować się na www.mazdaspeed.pl ? :) Ja wtakim razie pozostanę przy fatalnej i afaryjnej francuskiej produkcji, I słusznie. Nie to dobre, co dobre ale to co nam się podoba... :) -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i nie tylko PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB 15 |
Data: Listopad 15 2007 12:06:23 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - proba o analizę | Autor: J.F. | On Thu, 15 Nov 2007 11:57:36 +0100, kamzik wrote: - auto z dieslem jest droższe o 10 tys., ale mocniejsze o 30 KM od Diesla. 30KM za darmo i sie zastanawiasz ? :-) A przeciez kiedys pojedziesz do Wloch, Chorwacji, Grecji .. J. 16 |
Data: Listopad 15 2007 13:37:30 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Wojtekk |
10 tys. z możliwością zwrotu po 7 latach to nie jest za darmo. Mrożenie pieniędzy to też jest koszt :-) Zależy jeszcze przy jakiej mocy jest te 30KM różnicy. Jeżeli będzie to 70-100KM to różnica będzie wyraźna, natomiast przy 120-150KM może być nieodczuwalna (inna charakterystyka silnika i inne przełożenia) Pozdrawiam Wojtek 17 |
Data: Listopad 15 2007 13:44:51 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
Diesla. 30KM za darmo i sie zastanawiasz ? :-)10 tys. z możliwością zwrotu po 7 latach to nie jest za darmo. Mrożenie pieniędzy to też jest koszt :-) Nieodczuwalna to może być, ale w drugą stronę. Ja się przesiadłem ze 115 konnego benzyniaka na 115 konnego diesla, różnica była kolosalna. Wcześniej nie czułem aż tak wielkiej różnicy, gdyby mi było dane pojeździć drugim autem (60 konnym), teraz nie umiem nim jechać. 18 |
Data: Listopad 16 2007 08:35:22 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Agent |
Nieodczuwalna to może być, ale w drugą stronę. Masz na myśli że 115KM z diesla odczuwa się jako wyższą moc niż 115 KM z benzynówki? Bo już sie zastanawiałem czy moje odczucia nie były mylne. Mam m.in Citroena AX 1,5D 54 lub 58 KM - nie wiem. I jak wsiadłem do Toyoty Yaris 60 KM to jakbym w miejscu stał i się zastanawiałem czy jest tak rzeczywiście czy tylko mi sie tak wydaje. 19 |
Data: Listopad 16 2007 10:51:59 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
To też, ale bardziej fakt iż 115 KM z diesla dużo lepiej spisuje się w trasie, po prostu depczesz i jedziesz. Zawsze masz też dużo zapasu pod nogą. W benzyniaku oczywiście da się otrzymać podobne efekty, ale wymaga to dużo mocniejszego operowania gazem i sklrzynią biegów. Bo już sie zastanawiałem czy moje odczucia nie były mylne. Mam m.in Citroena AX 1,5D 54 lub 58 KM - nie wiem. I jak wsiadłem do Toyoty Yaris 60 KM to jakbym w miejscu stał i się zastanawiałem czy jest tak rzeczywiście czy tylko mi sie tak wydaje. Jak próbujesz tak samo deptać po pedale gazu, to na pewno tak jest. 20 |
Data: Listopad 17 2007 20:32:19 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: R,B, |
To też, ale bardziej fakt iż 115 KM z diesla dużo lepiej spisuje się w Jesli nie boisz sie wysokich obrotow, lubisz jak silnik "pogada" troche glosniej, lubisz i potrafisz zmieniac biegi... to moim skromnym zdaniem (preferencje osobnicze) turbodizel o tej samej mocy nie jest zadna rozsadna alternatywa do wolnossacej benzyny :-) Natomiast przy jezdie przy ktorej operator operuje jedynie prawym pedalem to pewnie z dizla sie da wiecej skrzesac. Pzdrw, -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 21 |
Data: Listopad 17 2007 22:41:08 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
Czytaj powyżej. Gazu się nie boję, zmieniać biegi umiem, a osiągi podobne, tyle że w dieslu mniej męczące przy wykorzystywaniu (na trasie, w mieście zazwyczaj jest odwrotnie). 22 |
Data: Listopad 15 2007 12:09:06 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Tomisk |
Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel? Skąd takia oszczędność przy podanym przez ciebie przebiegu? Mój ojciec jeździ dieslem (średnio pali 6l/100km) ja benzyniakiem (śr. 8l/100) i jakby policzyć róznice to na dziś: ON - 4 zł Pb - 4,5zł co daje 12 zł na 100km. U mnie przy przebiegu 20 000 km rocznie daje 2 400 zł na + dla diesla. -- Pozdrawiam Tomek 23 |
Data: Listopad 15 2007 11:07:56 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: | Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?Chyba coś źle policzyłeś? Przy założeniach, że diesel spali 5l./100km. a benzyna 7l./100km.: Na 20kkm zużyjesz 1000 litrów oleju napędowego w cenie np. 4zł. co da w sumie 4000zł. Etyliny zużyłbyś 1400 litrów w cenie np. 4,50zł. co da w sumie 6300zł. Zaoszczędzisz na samym paliwie 2300zł. Pozdrawiam. Sebastian -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 24 |
Data: Listopad 15 2007 12:23:14 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: kamzik | pisze: Zapomniałem dodać, że przez 6-7 lat. Tyle zamierzam jeździć tym samochodem.Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?Chyba coś źle policzyłeś? Przy założeniach, że diesel spali 5l./100km. a benzyna 25 |
Data: Listopad 15 2007 11:34:52 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: | Zapomniałem dodać, że przez 6-7 lat. Tyle zamierzam jeździć tym samochodem.To jeszcze policz koszty przeglądów w ASO razem z częściami czy się przypadkiem drastycznie nie różnią na korzyść jednego albo drugiego? I weź pod uwagę, że paliwo cały czas drożeje, a różnica zwiększa się jakby wolniej albo wcale. I masz odpowiedź. Pozdrawiam. Sebastian -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 26 |
Data: Listopad 15 2007 13:28:54 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Wojtekk | Użytkownik napisał w wiadomości Zapomniałem dodać, że przez 6-7 lat. Tyle zamierzam jeździć tym samochodem.To jeszcze policz koszty przeglądów w ASO razem z częściami czy się przypadkiem Raczej będą zmiany na niekorzyść ON. Z ropy nie robi się albo ON, albo benzyny. Robi się jedno i drugie w stałych proporcjach. Jeżeli diesli zaczyna być coraz więcej to rośnie popyt na ON. Produkując więcej ON powstaje równocześnie więcej benzyny (większa podaż). W Polsce różnica jest dużo mniejsza niż kilka lat temu. Nawet zdażały się w ostatnich latach krótkotrwałe wyrównania tych cen. Pozdrawiam Wojtek 27 |
Data: Listopad 15 2007 13:55:45 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: nowy140 |
benzyny. Robi się jedno i drugie w stałych proporcjach. Jeżeli diesli zaczyna byćcoraz więcej to rośnie popyt na ON. Produkując więcej ON powstaje równocześniewięcej benzyny (większa podaż). W Polsce różnica jest dużo mniejsza niż kilka lattemu. Nawet zdażały się w ostatnich latach krótkotrwałe wyrównania tych cen.No nie wiem czy to jest juz prawda w dzisiejszych czasach. Nie znam sie, prosze o potwierdzenie czy jak popyt trwale przewazy sie w kierunku diesla to dla rafinerii nie bedzie problemem przerobienie calej ropy z rurociagu na diesla. Skoro syntetyzuje sie obecnie ON z drewna czy gazu ziemnego to i mozna z ropy z tankowca... oczywiscie pozostaja do rozlozenia koszta inwestycji w nowe instalacje. To oczywiscie trzeba brac pod uwage. 28 |
Data: Listopad 15 2007 15:11:51 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Wojtekk |
Wystarczy popatrzeć jaki procent sprzedawanych aut do diesle i jaki jest trend. Założeniem jest (nie wiem na ile poprawnym), że inne zapotrzebowanie na ON nie będzie malało, tzn. opał, elektrownie, żegluga, koleje, transport ciężarowy. to dla rafinerii nie bedzie problemem przerobienie calej ropy z rurociagu naMożna nawet z rzepaku. Tylko ile to kosztuje. Więc tak czy inaczej, jeżeli popyt będzie rósł to cena będzie rosła. Najtańsze w dalszym ciągu jest i chyba jeszcze długo będzie pozyskiwanie ON z ropy w rafineriach. W tym procesie benzynę można potraktować jako produkt uboczny. Pozdrawiam Wojtek 29 |
Data: Listopad 16 2007 08:39:00 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Agent |
Można nawet z rzepaku. Tylko ile to kosztuje. Więc tak czy inaczej, jeżeli popyt Może być też odwrotnie. Paliwo z rzepaku jest obecnie droższe bo np jest na ne mało zapotrzebowania i nowa technologia. Jak się je zacznie robic na naprawde masową skale to cena może zmaleć. Widomo, że cena np jednego robota czy auta będze mniejsza jesli załozymy że sprzedamy tego b.dużo lub klikaset sztuk. 30 |
Data: Listopad 16 2007 11:58:31 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - proba o analizę | Autor: J.F. | On Fri, 16 Nov 2007 08:39:00 +0100, Agent wrote: Może być też odwrotnie. Paliwo z rzepaku jest obecnie droższe bo np jest na Obawiam sie ze technologia jest dopracowana przez tysiace lat - w uprawie leza koszty. Nadzieja moze w genetyce. No i nadzieja w tym ze te koszta sa w miare stale. J. 31 |
Data: Listopad 16 2007 14:36:51 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Boombastic | Może być też odwrotnie. Paliwo z rzepaku jest obecnie droższe bo np jest na ne mało zapotrzebowania i nowa technologia. Jak się je zacznie robic na naprawde masową skale to cena może zmaleć. Widomo, że cena np jednego robota czy auta będze mniejsza jesli załozymy że sprzedamy tego b.dużo lub klikaset sztuk. Oby nigdy nie robiono tego na masową skalę, bo ludzkości zajrzy głód w oczy. Uprawa roślin energetycznych to ślepa uliczka powodujaca wzrost cen żywności. Energia wodorowa + atomowa to jest przyszłość. 32 |
Data: Listopad 16 2007 14:46:52 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - proba o analizę | Autor: J.F. | On Fri, 16 Nov 2007 14:36:51 +0100, Boombastic wrote: Może być też odwrotnie. Paliwo z rzepaku jest obecnie droższe bo np jest Energia termojadrowa to jest przyszlosc .. ale dopiero wtedy jak zadziala. A uran tez sie kiedys skonczy. Tymczasem wiadomo ze na koniu, przy lesie i przy swieczce spoleczenstwo moze egzystowac :-) J. 33 |
Data: Listopad 16 2007 14:09:27 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - proba o analiz | Autor: | Ale juz tor nie skonczy sie nigdy, natomiast termojadrowa mozna by juz dzisiaj wykorzystywac, tylko byloby to malo politycznie poprawne i dosc wybuchowe. Tomek 34 |
Data: Listopad 16 2007 15:49:08 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - pro?ba o analizę | Autor: Boombastic | Energia termojadrowa to jest przyszlosc .. ale dopiero wtedy jak Jak to mówią specjalisci od energii - spalanie ropy i węgla to zbrodnia. Inne źródła energii odnawialnej to mity (dużo więszy koszt pozyskania) i jedynie elektrownie jądrowe czy termojądrowe maja przyszłość. Tania enerdia elektryczna + niewyczerpalne źródło wodoru w oceanach to jest przyszłość napędu pojazdów czy to poprzez ogniwa paliwowe czy spalanie wodoru zamiast diesla czy benzyny. 35 |
Data: Listopad 15 2007 17:57:31 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - proba o analizę | Autor: J.F. | On Thu, 15 Nov 2007 13:28:54 +0100, Wojtekk wrote: Raczej będą zmiany na niekorzyść ON. Z ropy nie robi się albo ON, albo benzyny. Niestety juz nie. Cracking, reforming. J. 36 |
Data: Listopad 15 2007 13:37:03 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: waldi |
> Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?benzyna 7l./100km.:sumie 4000zł. troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sa znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych i wrazliwosc na kiepski ON pozdrawiam waldimas 37 |
Data: Listopad 15 2007 13:43:02 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a Teraz. Latem bywa i 70 gr, zimą ON bywa droższy. do tego koszty utrzymania diesla sa Jakich? Weź sobie tak do analizy Kię Ceed, przeglądy w dieslu co 20 kkm, w benzyniaku co 15 kkm i gwarancja na 5 lat. 38 |
Data: Listopad 15 2007 14:46:19 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Mlody | Użytkownik "waldi" napisał w wiadomości troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a Niby dlaczego Diesel ma być droższy w utrzymaniu? Zakładamy że tylko kwestia ekspolatacji bez awarii, dlaczego ma być droższy? Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 39 |
Data: Listopad 15 2007 15:20:40 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: waldi |
Użytkownik "waldi" napisał w wiadomościa > diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sakiepski droższy? ciezszy silnik a co za tym idzie drozsze elementy zawieszenia, poduszki silnika, amortyzatory, swiece, nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii w nowych dieslach elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego koszty wachaja sie od 350 zl za wklad(zamiennik) koszt wymiany rozrzadu kompletnego wraz z pompa wody oraz z napinaczami gazowymi lub hydraulicznymi a nie tylko pasek i rolka to czesto ok 1500 na zamiennikach mialem 3 diesle ale tylko ze stajni VW i do tych sie odnosze ostatni to byl Passat z silnikiem na PD i on przelal czare kiedy po zatankowaniu kiepskiego ON notabene na markowej stacji non stop przechodzil w tryb awaryjny pomagalo dopiero zgaszenie silnika. pozdrawiam waldi 40 |
Data: Listopad 15 2007 15:44:33 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Mlody | Użytkownik "waldi" napisał w wiadomości ciezszy silnik a co za tym idzie drozsze elementy zawieszenia, poduszki Nie w każdym samochodzie. swiece, Co ma cieższy silnik do świec? Podpierają się na nim? nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii w W benzynach w sumie też :) elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego Rozmawiałem ostanio z mechanikami w warsztacie który zajmuje się głównie VW i Audi, i z tego co tam usłyszałem, z przepływomierzami wcale nie jest tak źle jak głosi urban legend. koszt wymiany rozrzadu A w benzynie nie wymienia się paska, napinaczy i pompy wody? I to też zależy od konkretnego silnika, niektóre mają pompę wody pędzoną nie paskiem rozrządu, a tym samym co alternator/wspomaganie itd... Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 41 |
Data: Listopad 15 2007 15:48:13 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Cavallino |
Użytkownik "waldi" napisał w wiadomości news: elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego To nie jest na gwarancji? 42 |
Data: Listopad 15 2007 16:49:28 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: waldi |
Użytkownik "waldi" napisał w wiadomości juz Ci to tlumacze sa czesciami ktore trzeba wymieniac podczas normalnej eksploatacji > nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii wVW i Audi, i z tego co tam usłyszałem, z przepływomierzami wcale nie jest tak ja nie rozmawialem i nie slyszalem gdzies czegos ze ktos tam komus cos mowil tylko posiadalem w sumie trzy samochody z koncernu VAG wszystkie Tdi i pod koniec mojej przygody zostalem poniekond zmuszony do doglebnego poznania diagnostyki VAG i usterek zwiazanych z tym typem silnika > koszt wymiany rozrzadu wystarczy porownac ceny czesci do tych silnikow do tego robocizna ktora nie sprowadzi sie tylko do zaznaczenia markerem znakow na rozrzadzie bo tu jeszcze dochodzi prawidlowosc ustawienia tzw konta wtrysku na pompie I to też zależy od konkretnego silnika, niektóre mają pompę wody pędzonąnie paskiem rozrządu, a tym samym co alternator/wspomaganie itd... na zakonczenie proponuje dwa linki ktore warto postudiowac przed zakupem diesla i przesledzic ilosc wontkow o awariach diesel czy Pb pozdrawiam waldi 43 |
Data: Listopad 15 2007 16:51:52 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: waldi | sory za linki 44 |
Data: Listopad 16 2007 08:42:07 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Agent |
Ja tam myślę, ze z tymi przepływomierzami jest tak jak z silnikami krokowymi w benzynówkach,. Jak coś nie gra to się zaraz to wymiania a często nie potrzbnie bo przyczyna tkwi gdzie indziej 45 |
Data: Listopad 16 2007 08:01:56 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Rafal | ciezszy silnik a co za tym idzie drozsze elementy zawieszenia, poduszki Może w VW tak jest, ale ja mam od nowości JTD, obecnie 150 tyś przebiegu i nie zauważyłem aby jakos szczególnie był drogi w utrzymaniu.. wahacze takie same jak w benzyniakach, pasek rozrzadu wraz z rolkami, napinaczem i pompą wodną - w ASO wymiana z częściami to było ok 1200zł, ale robi sie to rzadziej niż w benzyniaku (bo niższe obroty = mniejsze przeciążenia), jak się nie tankuje byle gdzie to i problemu z wtryskiem nie ma, świece żarowe od nowości i nic nie wskazuje aby miały paść. Przepływomierz faktycznie poleciał dość szybko (bo jeszcze na gwarancji, po 40 tyś), ale ten drugi jest do tej pory i nie sprawia kłopotów (panuje opinia że kłopoty z przepływkami były jakiś czas temu, teraz już ich jakość się poprawiła). MOże trochędroższe jest sprzęgło, ale bez przesady (500zł oryginał w ASO, do benzyniaka - moze byloby 300) - a poza tym tego się nie wymienia co roku. Za to na stacji benzynowej czuć róznicę(bo dieslem często jeżdzonym w trasach tankowanie co 1000 km albo i więcej nie jest specjalnei dziwne, więc można wybrać sobie jedną sieć i w niej tankować) Tak wiec - z tymi kosztami to nie przesadzaj - diesel, dobrze utrzymany, wcale nie jest droższy w serwisie od benzyniaka -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 46 |
Data: Listopad 16 2007 11:05:42 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: waldi |
Może w VW tak jest, ale ja mam od nowości JTD, obecnie 150 tyś przebiegu inie zauważyłem aby jakos szczególnie był drogi w utrzymaniu.. Jak bedziesz wymienial rozrzad to luknij pod pokrywe zaworow i ocen stan walkow w Jtd fiat robi je bardzo mieciutkie i jest ten sam problem co w Audi 2.5 Tdi pozdrawiam waldi 47 |
Data: Listopad 16 2007 11:40:54 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Hektor | Użytkownik "waldi" napisał Jak bedziesz wymienial rozrzad to luknij pod pokrywe zaworow i ocen stan Problem walków (w V6 TDI, bo 2.5 TDI R5 nie ma tego problemu) nie polega na ich "miekkosci" ale na wadzie hydrauliki rozrzadu i niewystarczajacym smarowaniu. Nie powtarzaj obiegowych glupot. Zbigniew Kordan 48 |
Data: Listopad 16 2007 11:07:04 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Rafal |
?? to zapodaj jakieś konkrety, bo znam całą masę użytkowników JTD, przejrzałem sobie tez profilaktycznie forum BBM, i pierwsze słysze od ciebie o jakimkolwiek problemie z wałkiem rozrządu w JTD - nikt nie raportował czegoś takiego. We fiacie były problemy z wałkami rozrządu ale dotyczyły 1.4 12V (i ten problem jest świetnie znany) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 49 |
Data: Listopad 16 2007 11:51:47 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: J.F. | On 16 Nov 2007 09:01:56 +0100, Rafal wrote: Przepływomierz faktycznie poleciał dość szybko (bo A propos - wiele benzyniakow tez ma przeplywomierze .. lepsze czy co ? J. 50 |
Data: Listopad 17 2007 21:45:06 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz | Autor: Bartosz Augustyniak |
Tu bym sie bardziej dziur doszukiwał swiece,Droższe ale rzadko i w można pojedyńczo nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii w180 zł koszt wymiany rozrzaduZ robotą ok 550 zł 3 diesleJa nie mam żadnej traumy z dieslem, a teraz ujezdzam tego delikatniejszego bo ze stajni PSA -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak,Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 171 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 163 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 51 |
Data: Listopad 15 2007 14:53:20 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Boombastic | troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a Ta wrażliwość może skasować wszelkie oszczędności do zera. No i jeszcze zimą te krótkie odcinki nie będą komfortowe. 52 |
Data: Listopad 16 2007 08:45:21 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Agent |
troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a Wychodzi na to że obecne deisle się ciągle psują a benzynówki nie, tak? 53 |
Data: Listopad 16 2007 09:14:44 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Boombastic | Ta wrażliwość może skasować wszelkie oszczędności do zera. No i jeszcze zimą te krótkie odcinki nie będą komfortowe. A widziałeś gdzieś tutaj posta pt. zatankowałem kiepska benzyne i naprawa kosztuje kilka kzł? W przypadku diesli to się zdarza, a i dodatkowo można dorzucić uszkodzenia turbo. 54 |
Data: Listopad 16 2007 09:37:36 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Agent |
Ta wrażliwość może skasować wszelkie oszczędności do zera. No i jeszcze zimą te krótkie odcinki nie będą komfortowe. Co to znaczy kiepskie ON? Powiedzmy szczerze. Ludzie piszą też że od kiepskiego paliwa padła im turbina. Wtryskiwacze to mogły by padać od paliwa jakby np zanieczyszczenia miały jakieś. A takie powinien wyłapać filtr paliwa. Moim zdaniem ww. elementy pdają bo akurat ktoś je tak zaprojektował a nie wszystko wina paliwa (co nie zmienia faktu, że padają) 55 |
Data: Listopad 16 2007 11:01:46 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Boombastic | Co to znaczy kiepskie ON? Powiedzmy szczerze. Ludzie piszą też że od kiepskiego paliwa padła im turbina. A kto tak pisze? Turbina pada od czego innego. Ja pisałem o padającym układzie zasialania od kiepskiego ON, a nie o turbinie. 56 |
Data: Listopad 16 2007 11:46:44 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - proba o analizę | Autor: J.F. | On Fri, 16 Nov 2007 09:37:36 +0100, Agent wrote: Co to znaczy kiepskie ON? Powiedzmy szczerze. Ludzie piszą też że od Jakos nie slychac zeby na zachodzie padaly. A filtr kwasu siarkowego z oleju ci nie odfiltruje. J. 57 |
Data: Listopad 16 2007 11:05:54 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - proba o analizę | Autor: J.F. | On Fri, 16 Nov 2007 09:14:44 +0100, Boombastic wrote: Wychodzi na to że obecne deisle się ciągle psują a benzynówki nie, tak? Zatankowalem kiepska benzyne i naprawa kosztowala 60zl, [choc powinna 4zl] J. 58 |
Data: Listopad 16 2007 10:52:58 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: | troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny aObliczenia są poprawne przy podanych założeniach i warunkach. Dotyczą wyłącznie kosztów paliwa. Czytaj dokładniej proszę. Pozdrawiam. Sebastian -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 59 |
Data: Listopad 15 2007 12:52:31 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel? - wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy Jak to wyliczyłeś? Bo IMO to mocno niemożliwe jest. - auto z dieslem jest droższe o 10 tys., ale mocniejsze o 30 KM od Tym bardziej. 60 |
Data: Listopad 16 2007 08:22:18 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Rafal | Jak dla mnie to odpowiedż nie jest taka oczywista... po pierwsze - czy te 10 61 |
Data: Listopad 16 2007 11:04:41 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: | Witam ponownie. 62 |
Data: Listopad 16 2007 12:17:20 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: J.F. | On 16 Nov 2007 12:04:41 +0100, wrote: Jeśli już jesteśmy przy kwestiach "bankowych"... Jak bedziesz co miesiac wybieral 150zl na benzyne to mniej :-) Są przecież także bardziej dochodowe możliwości bezpiecznego inwestowania. Ale tez bardziej ryzykowne. dobrze zainwestować to być może, mogłoby się nawet okazać, że za te 10tys. 15% rocznie w dlugim okresie .. dosc sporo. W dodatku te co lepsze metody raczej nie wyplacaja odsetek. J. 63 |
Data: Listopad 17 2007 10:09:33 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: | .... >Jeśli już jesteśmy przy kwestiach "bankowych"...Dieselek też nie jeździ za darmo. I nie byłoby z czego wypłacać... ;-) Na poważnie to trzeba by było wypłacać tylko różnicę w cenie paliwa aby porównać. Coś mi się zdaje, że z tym jeżdżeniem w nieskończoność za tę różnicę to wcale nie jest takie niemożliwe... Pozdrawiam Sebastian -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 64 |
Data: Listopad 17 2007 18:31:05 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
... Te 150 zł to była różnica, a nie cena. Za 150 zł benzyniakiem pojeździsz tydzień. 65 |
Data: Listopad 16 2007 12:20:19 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: kamzik | Rafal pisze:
Jest to Fiat Bravo 1.4 90 KM benzyna lub 1.9 120 KM diesel. Te 10 tys. byłyby z kredytu. 66 |
Data: Listopad 16 2007 12:53:45 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Cavallino |
Rafal pisze: To w ogóle nie ma nad czym sie zastanawiać. Dla kompakta 90 koni i to z benzynika to zdecydowanie za mało. 67 |
Data: Listopad 16 2007 11:52:17 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Rafal | Rafal pisze: Ano widzisz - czyli - jakoś tak dobrze wyczułem że może chodzić o fiata :) No to moim zdaniem nie jest to li tylko finansowy dylemat :) W komforcie jazydy będziesz miał sporą róznicę, auto niezbyt lekkie więc 90KM przy wyprzedzaniu to może być "ciut" mało.. Ja bym sie nie zastanawiał i brał m-jeta (czyli diesla), bo to sprawdzone i bardzo dobre silniki, i IMHO warto za niego dopłacić (zwłaszcza że kredytem, więc - tak bardzo nie boli zapewne) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 68 |
Data: Listopad 16 2007 13:42:00 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Parafotek | Użytkownik "kamzik" napisał w wiadomości Jest to Fiat Bravo 1.4 90 KM benzyna lub 1.9 120 KM diesel. W tym wypadku to faktycznie nie ma problemu z wyborem. Zwlaszcza, ze ten silnik benzynowy jest beznadziejny. Malo mocy, paliwozerny i awaryjny. Duzo lepszy jest 1.6 16V, chociaz to tez zadna rewelacja, ale przynajmniej sie tak nie psuje, mocy wiecej, a spalanie wcale niespecjlanie wyzsze. -- Pozdrawiam serdecznie Parafotek "Dobrze jest łączyć przyjemne z pożytecznym ... i dobrze jest mieć odznakę." 69 |
Data: Listopad 16 2007 13:13:56 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Rafal | Użytkownik "kamzik" napisał w wiadomości Noo - nie pomyliłes 1.4 16V (który jest w Bravo) z 1.4 12V (który byłw bravo poprzedniej generacji)? Bo to zupelnie inne silniki, a o tym akurat (16V) nei słyszałem aby jakoś szczególnie awaryjny był (a że paliwożerny, zwłaszcza w mieście, to fakt) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 70 |
Data: Listopad 16 2007 14:51:56 | Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę | Autor: Parafotek | Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości Noo - nie pomyliłes 1.4 16V (który jest w Bravo) z 1.4 12V (który byłw Istotnie, myslalem o 12V. Jakos mi umklo, ze mowa o nowej sztuce, a na widok Fiat i 1.4 dostaje piany ;) Mea culpa! Tak czy siak, z tych dwoch, ja bym bral ropniaka ;) -- Pozdrawiam serdecznie Parafotek "Dobrze jest łączyć przyjemne z pożytecznym ... i dobrze jest mieć odznakę." |