Grupy dyskusyjne   »   Diesel vs benzyna - prośba o analizę

Diesel vs benzyna - prośba o analizę



1 Data: Listopad 15 2007 11:57:36
Temat: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: kamzik 

Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?
- samochód kupuję na 6-7 lat
- robię rocznie 16-17 tys km.
- zwykle codziennie robię kilka tras 10 km - połowę poza miastem, połowę
w mieście
- raz w miesiącu dłuższa trasa 150 km
- dwa razy w roku długa trasa 1000 km
- wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy
obecnych cenach paliwa
- auto z dieslem jest droższe o 10 tys., ale mocniejsze o 30 KM od
benzynowego

Co kupić? Jakie są wady i zalety diesla w moim przypadku?



2 Data: Listopad 15 2007 12:04:48
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Robert J. 

- wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy
obecnych cenach paliwa

A jak Ty to wyliczyłeś? Ja robię trochę ponad 30.000 km rocznie i wydaję
dużo mnie na paliwo niż Ty zaoszczędzisz :-).

3 Data: Listopad 15 2007 12:22:21
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: kamzik 

Robert J. pisze:

- wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy
obecnych cenach paliwa

A jak Ty to wyliczyłeś? Ja robię trochę ponad 30.000 km rocznie i wydaję
dużo mnie na paliwo niż Ty zaoszczędzisz :-).



Chodzi o 6-7 lat. Zapomniałem dodać.

4 Data: Listopad 15 2007 13:17:02
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości obecnych cenach paliwa


A jak Ty to wyliczyłeś? Ja robię trochę ponad 30.000 km rocznie i wydaję
dużo mnie na paliwo niż Ty zaoszczędzisz :-).



Chodzi o 6-7 lat. Zapomniałem dodać.
To teraz wsadź te 10 tys. (o tyle droższy jest diesel, jak napisałeś) na jakąś dobrą lokatę w banku lub funduszu inwestycyjnym i policz czy przypadkiem zyski nie przewyższą oszczędności.

Według mnie jak różnica cen nie zwróci się w ciągu trzech lat to nie warto brać diesla. To tylko zamrażanie pieniędzy.

Pozdrawiam
Wojtek

5 Data: Listopad 15 2007 13:35:54
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Wojtekk"  napisał w wiadomości


Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości obecnych cenach paliwa

A jak Ty to wyliczyłeś? Ja robię trochę ponad 30.000 km rocznie i wydaję
dużo mnie na paliwo niż Ty zaoszczędzisz :-).



Chodzi o 6-7 lat. Zapomniałem dodać.
To teraz wsadź te 10 tys. (o tyle droższy jest diesel, jak napisałeś) na jakąś dobrą lokatę w banku lub funduszu inwestycyjnym i policz czy przypadkiem zyski nie przewyższą oszczędności.

Musisz jeszcze wziąć po uwagę, że diesla też drożej sprzedasz.
Czyli nie liczyć samej różnicy w cenie, ale różnica w cenie teraz minus różnica w cenie za 6 lat.

6 Data: Listopad 15 2007 21:52:43
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Musisz jeszcze wziąć po uwagę, że diesla też drożej sprzedasz.
Czyli nie liczyć samej różnicy w cenie, ale różnica w cenie teraz minus różnica w cenie za 6 lat.

Dziś tak, ale co będzie za 6 lat? Potrafisz przewidzieć?
Ja śmiem twierdzić, że po tym czasie, różnica w sprzedaży nie przekroczy 1000zł (nie dotyczy uwielbianego w Polsce VW).
Do tego - serwis diesla będzie imho droższy. Raz, że paliwo mamy marne; dwa, że konstrukcja nieco bardziej skomplikowana.

Pozdrawiam

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

7 Data: Listopad 16 2007 10:49:46
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w wiadomości

Musisz jeszcze wziąć po uwagę, że diesla też drożej sprzedasz.
Czyli nie liczyć samej różnicy w cenie, ale różnica w cenie teraz minus różnica w cenie za 6 lat.

Dziś tak, ale co będzie za 6 lat? Potrafisz przewidzieć?

Nie, ale trzeba to wziąć pod uwagę.

Ja śmiem twierdzić, że po tym czasie, różnica w sprzedaży nie przekroczy 1000zł (nie dotyczy uwielbianego w Polsce VW).

Zależy jaka marka, ale pewnie te 15-20% pozostanie.

8 Data: Listopad 17 2007 21:09:26
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: wolfi 

Cavallino napisał(a):


Użytkownik "Wojtekk"  napisał w wiadomości

Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości obecnych cenach paliwa

A jak Ty to wyliczyłeś? Ja robię trochę ponad 30.000 km rocznie i wydaję
dużo mnie na paliwo niż Ty zaoszczędzisz :-).



Chodzi o 6-7 lat. Zapomniałem dodać.
To teraz wsadź te 10 tys. (o tyle droższy jest diesel, jak napisałeś) na jakąś dobrą lokatę w banku lub funduszu inwestycyjnym i policz czy przypadkiem zyski nie przewyższą oszczędności.

Musisz jeszcze wziąć po uwagę, że diesla też drożej sprzedasz.
Czyli nie liczyć samej różnicy w cenie, ale różnica w cenie teraz minus różnica w cenie za 6 lat.

droższa jest też eksploatacja (pomijając koszty paliwa) wszelkie inne koszty związane z obsługą/naprawą silnika są wyższe w przypadku diesla.

wolfi

9 Data: Listopad 17 2007 21:32:09
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "wolfi"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Wojtekk"  napisał w wiadomości


Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości

obecnych cenach paliwa

A jak Ty to wyliczyłeś? Ja robię trochę ponad 30.000 km rocznie i
wydaję
dużo mnie na paliwo niż Ty zaoszczędzisz :-).



Chodzi o 6-7 lat. Zapomniałem dodać.
To teraz wsadź te 10 tys. (o tyle droższy jest diesel, jak napisałeś) na
jakąś dobrą lokatę w banku lub funduszu inwestycyjnym i policz czy
przypadkiem zyski nie przewyższą oszczędności.

Musisz jeszcze wziąć po uwagę, że diesla też drożej sprzedasz.
Czyli nie liczyć samej różnicy w cenie, ale różnica w cenie teraz minus
różnica w cenie za 6 lat.

droższa jest też eksploatacja (pomijając koszty paliwa) wszelkie inne
koszty związane z obsługą/naprawą silnika są wyższe w przypadku diesla.

A mozesz powiedzieć który element przy silniku diesla jest taki drogi w
normalnej eksploatacji.

Bo mi do glowy nic takeigo nei przychodzi.
Przejechałem Xantią TD ponad 200kkm, wymieniłem 3 razy zestaw paska rozrzadu
(raz zaraz po kupnie), ale tylko raz z pompą wodną, wymieniłem chyba ok
10-12 świec żarowych które są droższe od zapłonowych no ale to wychodzi i
tak ponad 60kkm na komplecie,  2x sprzegło (ale auto w sumie miałem od 80 do
300kkm przebiegu i chodziło po mieście), a tak co 20 kkm filtr powietrza i
co 10 kkm olej półsyntetyk który z wymiana i filtrem kosztował mnie chyba ok
120-150zł. To aż taki dramat ?

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak,Łódź
C5 2.0 HDi 110 KM '03 171 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 163 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

10 Data: Listopad 17 2007 21:47:36
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Maciej Loret 

Witam.

A mozesz powiedzieć który element przy silniku diesla jest taki drogi w
normalnej eksploatacji.
Bo mi do glowy nic takeigo nei przychodzi.

Na przykładzie Mazdy6:
Rozrząd, zawór SCV, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, turbina, koło dwumasowe,
filtr DPF...
Dodam, że nieco mocniejsza o tej samej pojemności, a prawie tak samo
wyposażona wersja benzynowa kosztuje prawie 5kPLNów mniej...

To aż taki dramat ?

IMHO może być dyskwalifikujący... ;)

--
Pozdrawiam, Maciej Loret
www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i nie tylko
PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB

11 Data: Listopad 17 2007 22:20:13
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "Maciej Loret"  napisał w wiadomości

Witam.

A mozesz powiedzieć który element przy silniku diesla jest taki drogi w
normalnej eksploatacji.
Bo mi do glowy nic takeigo nei przychodzi.

Na przykładzie Mazdy6:
Rozrząd, zawór SCV, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, turbina, koło
dwumasowe, filtr DPF...

To wszystko są cześci ekspolatacyjne w normalnym horyzoncie eksploatacji ?

Rozrządu, wtryskiwaczy i pompy wtryskowej w wersji benzynowej nie ma ?

Niektóre wspólczesne diesle też są pendzone łańcuchem a nie paskiem wiec tam
probem rozrządu na dłuższy czas znika

Co to jest zawór SCV ? Recyrkulacji spalin ?


Dodam, że nieco mocniejsza o tej samej pojemności, a prawie tak samo
wyposażona wersja benzynowa kosztuje prawie 5kPLNów mniej...

I tam nic się nie wymienia ?



To aż taki dramat ?

IMHO może być dyskwalifikujący... ;)

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak,Łódź
C5 2.0 HDi 110 KM '03 171 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 163 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

12 Data: Listopad 17 2007 23:07:52
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Maciej Loret 

Witam.

To wszystko są cześci ekspolatacyjne w normalnym horyzoncie eksploatacji ?

Nie rozumiem pytania... Albo jest mało precyzyjne... ;)

Rozrządu, wtryskiwaczy i pompy wtryskowej w wersji benzynowej nie ma ?

Rozrząd jest ale na łańcuchu. Reszta jeśli jest, to nie słyszałem ani ani
znalazłem informacji, by się komukolwiek spsuło...

Niektóre wspólczesne diesle też są pendzone łańcuchem a nie paskiem wiec
tam probem rozrządu na dłuższy czas znika

Pisałem na konkretnym przykładzie... W Maździe6, jeśli masz łańcuch, to
znaczy że masz benzynę.

Co to jest zawór SCV ? Recyrkulacji spalin ?

Cytat z forum: "Zawór SCV(Suction Control Valve).  Zawór pośrednio reguluje
ciśnienie poprzez regulację ilosci paliwa docierającego do pompy
zasilającej. ". Zapytaj kogoś kto ma Mazdę6 w dieslu, będzie na pewno więcej
wiedział... ;)
Na pocieszenie, koszt jest niewielki (700-900PLN + robocizna do 100PLN) i
wystarczy jednokrotna wymiana, żeby pozbyć się problemu na amen...

I tam nic się nie wymienia ?

Wymienia się. Jak przerdzewieje zanim zabezpieczysz... :((
Ale ten sam problem jest w dieslu... ;))

--
Pozdrawiam, Maciej Loret
www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i nie tylko
PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB

13 Data: Listopad 18 2007 10:21:50
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "Maciej Loret"  napisał w wiadomości

Witam.

To wszystko są cześci ekspolatacyjne w normalnym horyzoncie eksploatacji
?

Nie rozumiem pytania... Albo jest mało precyzyjne... ;)

To znaczy wymeiniłeś mnóstwo podzespołów których czesć występuje w kazdym
wspłczesnym silniku spalinowym. Potem twiedzisz że pompę wtyskową i
wtryskiwacze wymienia się. I teraz pytanei czy wymeinai sie bo wlało sie
rozpuszczalnik zamiast ON czy zmienai się bo tak przewidizał to producent


Rozrządu, wtryskiwaczy i pompy wtryskowej w wersji benzynowej nie ma ?

Rozrząd jest ale na łańcuchu. Reszta jeśli jest, to nie słyszałem ani ani
znalazłem informacji, by się komukolwiek spsuło...

Niektóre wspólczesne diesle też są pendzone łańcuchem a nie paskiem wiec
tam probem rozrządu na dłuższy czas znika

Pisałem na konkretnym przykładzie... W Maździe6, jeśli masz łańcuch, to
znaczy że masz benzynę.

Co to jest zawór SCV ? Recyrkulacji spalin ?

Cytat z forum: "Zawór SCV(Suction Control Valve).  Zawór pośrednio
reguluje ciśnienie poprzez regulację ilosci paliwa docierającego do pompy
zasilającej. ". Zapytaj kogoś kto ma Mazdę6 w dieslu, będzie na pewno
więcej wiedział... ;)

Czyli zawór regulacyjny cisnienia. No coż, jak się leje tanie rozpusczalniki
to tak jest. Po to w samochodach jest spory bak żeby tankować na
sprawdzonych stacjach, a nie gdzie popadnie. Ja C5 zrobiłem po Polsce 50kkm
i byłem tylko raz zmuszony zatankować na obcej mi stacji, ale wybrałem
firmową w dużym mieście z dużym ruchem.

Ojciec jest mnie wytrwał i płukał dwa razy układ paliwowy, ale to koszt
jakis 200 zł, nei wymieniał żadnych częsci układu paliwowego. Oba samochody
maja przebeigi jak widzisz powyżej 160kkm, a ojca  (ta starsza) jeździ tylko
po Polsce

Na pocieszenie, koszt jest niewielki (700-900PLN + robocizna do 100PLN) i
wystarczy jednokrotna wymiana, żeby pozbyć się problemu na amen...

I tam nic się nie wymienia ?

Wymienia się. Jak przerdzewieje zanim zabezpieczysz... :((
Ale ten sam problem jest w dieslu... ;))

Rozumime że w maździe ukąłd zapłonowy posiada nezniszczlne cewki i świece ?
Pompa wtryskowa jest nie do zarżnięcia ?

Dochodzę do wniosku że zakup konkretnego przykładu (Mazdy 6) z silnikiem
diesla nie ma sensu, oczywiście jeżeli nie desperujesz na temat silników
diesla a nadmiernie nie wychwalasz silników benzynowych

Ja wtakim razie pozostanę przy fatalnej i afaryjnej francuskiej produkcji,
najlepiej pędzonej ON

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak,Łódź
C5 2.0 HDi 110 KM '03 171 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 163 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

14 Data: Listopad 18 2007 13:57:43
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Maciej Loret 

Witam.

To znaczy wymeiniłeś mnóstwo podzespołów których czesć występuje w kazdym
wspłczesnym silniku spalinowym. Potem twiedzisz że pompę wtyskową i
wtryskiwacze wymienia się. I teraz pytanei czy wymeinai sie bo wlało sie
rozpuszczalnik zamiast ON czy zmienai się bo tak przewidizał to producent

Wymieniłem tylko te, na które skarży się co jakiś czas kolejny uczestnik
największego polskiego forum Mazdy.
Dodam, że na żaden z tych elementów nie skarżył się ani jeden użytkownik
wersji benzynwej. A przynajmniej ja takiego postu nie znalazłem.

Czyli zawór regulacyjny cisnienia. No coż, jak się leje tanie
rozpusczalniki to tak jest. Po to w samochodach jest spory bak żeby
tankować na sprawdzonych stacjach, a nie gdzie popadnie. Ja C5 zrobiłem po
Polsce 50kkm i byłem tylko raz zmuszony zatankować na obcej mi stacji, ale
wybrałem firmową w dużym mieście z dużym ruchem.

Ja uważam, że albo mam szczęście albo słaba benzyna to jakaś większa
ściema...
A jeździłem 3 lata autem, w którym filtra paliwa nie wymienia się w ogóle...
Tankowałem na różnych stacjach od marketowych (Carrefour, Auchan) po Shell
V-power Racing... I nigdy żadnych kłopotów z paliwem ani silnikiem...

Rozumime że w maździe ukąłd zapłonowy posiada nezniszczlne cewki i świece
?

Świece wymienia się normalnie co 100kkm... Jak w każdym innym silniku jest
to część eksploatacyjna...
W dieslach nie jest tak?

Pompa wtryskowa jest nie do zarżnięcia ?

Nie wiem. Na ww. forum nie słyszałem o żadnym poważniejszym problemie wersji
benzynowych. Oczywiście zdarza się problem z poziomowaniem xenonów czy
padającej zmieniarce CD, ale to dotyczy zarówno wersji benzynowych jak i
diesli...

Dochodzę do wniosku że zakup konkretnego przykładu (Mazdy 6) z silnikiem
diesla nie ma sensu, oczywiście jeżeli nie desperujesz na temat silników
diesla a nadmiernie nie wychwalasz silników benzynowych

Jest tu paru osób z ww. forum. Nawet jedna z dieslem...
Ja nie desperuję. Mnie po prostu to śmieszy... ;))
Co Ci szkodzi poświęcić godzinkę, założyć konto i zalogować się na
www.mazdaspeed.pl ? :)

Ja wtakim razie pozostanę przy fatalnej i afaryjnej francuskiej produkcji,
najlepiej pędzonej ON

I słusznie. Nie to dobre, co dobre ale to co nam się podoba... :)

--
Pozdrawiam, Maciej Loret
www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i nie tylko
PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB

15 Data: Listopad 15 2007 12:06:23
Temat: Re: Diesel vs benzyna - proœba o analizę
Autor: J.F. 

On Thu, 15 Nov 2007 11:57:36 +0100,  kamzik wrote:

- auto z dieslem jest droższe o 10 tys., ale mocniejsze o 30 KM od
benzynowego
Co kupić? Jakie są wady i zalety diesla w moim przypadku?

Diesla. 30KM za darmo i sie zastanawiasz ? :-)

A przeciez kiedys pojedziesz do Wloch, Chorwacji, Grecji ..

J.

16 Data: Listopad 15 2007 13:37:30
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości


Diesla. 30KM za darmo i sie zastanawiasz ? :-)

10 tys. z możliwością zwrotu po 7 latach to nie jest za darmo. Mrożenie pieniędzy to też jest koszt :-)

Zależy jeszcze przy jakiej mocy jest te 30KM różnicy. Jeżeli będzie to 70-100KM to różnica będzie wyraźna, natomiast przy 120-150KM może być nieodczuwalna (inna charakterystyka silnika i inne przełożenia)

Pozdrawiam
Wojtek

17 Data: Listopad 15 2007 13:44:51
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Wojtekk"  napisał w wiadomości news:

Diesla. 30KM za darmo i sie zastanawiasz ? :-)

10 tys. z możliwością zwrotu po 7 latach to nie jest za darmo. Mrożenie pieniędzy to też jest koszt :-)

Zależy jeszcze przy jakiej mocy jest te 30KM różnicy. Jeżeli będzie to 70-100KM to różnica będzie wyraźna, natomiast przy 120-150KM może być nieodczuwalna (inna charakterystyka silnika i inne przełożenia)

Nieodczuwalna to może być, ale w drugą stronę.
Ja się przesiadłem ze 115 konnego benzyniaka na 115 konnego diesla, różnica była kolosalna.
Wcześniej nie czułem aż tak wielkiej różnicy, gdyby mi było dane pojeździć drugim autem (60 konnym), teraz nie umiem nim jechać.

18 Data: Listopad 16 2007 08:35:22
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Agent 


Nieodczuwalna to może być, ale w drugą stronę.
Ja się przesiadłem ze 115 konnego benzyniaka na 115 konnego diesla, różnica była kolosalna.
Wcześniej nie czułem aż tak wielkiej różnicy, gdyby mi było dane pojeździć drugim autem (60 konnym), teraz nie umiem nim jechać.

Masz na myśli że 115KM z diesla odczuwa się jako wyższą moc niż 115 KM z benzynówki?
Bo już sie zastanawiałem czy moje odczucia nie były mylne. Mam m.in Citroena AX 1,5D 54 lub 58 KM - nie wiem. I jak wsiadłem do Toyoty Yaris 60 KM to jakbym w miejscu stał i się zastanawiałem czy jest tak rzeczywiście czy tylko mi sie tak wydaje.

19 Data: Listopad 16 2007 10:51:59
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


Nieodczuwalna to może być, ale w drugą stronę.
Ja się przesiadłem ze 115 konnego benzyniaka na 115 konnego diesla, różnica była kolosalna.
Wcześniej nie czułem aż tak wielkiej różnicy, gdyby mi było dane pojeździć drugim autem (60 konnym), teraz nie umiem nim jechać.

Masz na myśli że 115KM z diesla odczuwa się jako wyższą moc niż 115 KM z benzynówki?

To też, ale bardziej fakt iż 115 KM z diesla dużo lepiej spisuje się w trasie, po prostu depczesz i jedziesz.
Zawsze masz też dużo zapasu pod nogą.

W benzyniaku oczywiście da się otrzymać podobne efekty, ale wymaga to dużo mocniejszego operowania gazem i sklrzynią biegów.

Bo już sie zastanawiałem czy moje odczucia nie były mylne. Mam m.in Citroena AX 1,5D 54 lub 58 KM - nie wiem. I jak wsiadłem do Toyoty Yaris 60 KM to jakbym w miejscu stał i się zastanawiałem czy jest tak rzeczywiście czy tylko mi sie tak wydaje.

Jak próbujesz tak samo deptać po pedale gazu, to na pewno tak jest.

20 Data: Listopad 17 2007 20:32:19
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: R,B, 


To też, ale bardziej fakt iż 115 KM z diesla dużo lepiej spisuje się w
trasie, po prostu depczesz i jedziesz.
Zawsze masz też dużo zapasu pod nogą.

W benzyniaku oczywiście da się otrzymać podobne efekty, ale wymaga to dużo
mocniejszego operowania gazem i sklrzynią biegów.

Jesli nie boisz sie wysokich obrotow, lubisz jak silnik "pogada" troche
glosniej, lubisz i potrafisz zmieniac biegi... to moim skromnym zdaniem
(preferencje osobnicze) turbodizel o tej samej mocy nie jest zadna rozsadna
alternatywa do wolnossacej benzyny :-) Natomiast przy jezdie przy ktorej
operator operuje jedynie prawym pedalem to pewnie z dizla sie da wiecej skrzesac.

Pzdrw,


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

21 Data: Listopad 17 2007 22:41:08
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik "R,B,"  napisał w wiadomości


To też, ale bardziej fakt iż 115 KM z diesla dużo lepiej spisuje się w
trasie, po prostu depczesz i jedziesz.
Zawsze masz też dużo zapasu pod nogą.

W benzyniaku oczywiście da się otrzymać podobne efekty, ale wymaga to dużo
mocniejszego operowania gazem i sklrzynią biegów.

Jesli nie boisz sie wysokich obrotow, lubisz jak silnik "pogada" troche
glosniej, lubisz i potrafisz zmieniac biegi... to moim skromnym zdaniem
(preferencje osobnicze) turbodizel o tej samej mocy nie jest zadna rozsadna
alternatywa do wolnossacej benzyny :-)

Czytaj powyżej.
Gazu się nie boję, zmieniać biegi umiem, a osiągi podobne, tyle że w dieslu mniej męczące przy wykorzystywaniu (na trasie, w mieście zazwyczaj jest odwrotnie).

22 Data: Listopad 15 2007 12:09:06
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Tomisk 


Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości

Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?
- samochód kupuję na 6-7 lat
- robię rocznie 16-17 tys km.
- zwykle codziennie robię kilka tras 10 km - połowę poza miastem, połowę
w mieście
- raz w miesiącu dłuższa trasa 150 km
- dwa razy w roku długa trasa 1000 km
- wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy
obecnych cenach paliwa


Skąd takia oszczędność przy podanym przez ciebie przebiegu?
Mój ojciec jeździ dieslem (średnio pali 6l/100km) ja benzyniakiem (śr.
8l/100) i jakby policzyć róznice to na dziś:
ON - 4 zł
Pb - 4,5zł
co daje 12 zł na 100km. U mnie przy przebiegu 20 000 km rocznie daje 2 400
zł na + dla diesla.


--
Pozdrawiam Tomek

23 Data: Listopad 15 2007 11:07:56
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor:

Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?
- samochód kupuję na 6-7 lat
- robię rocznie 16-17 tys km.
- zwykle codziennie robię kilka tras 10 km - połowę poza miastem, połowę
w mieście
- raz w miesiącu dłuższa trasa 150 km
- dwa razy w roku długa trasa 1000 km
- wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy
obecnych cenach paliwa
- auto z dieslem jest droższe o 10 tys., ale mocniejsze o 30 KM od
benzynowego
Chyba coś źle policzyłeś? Przy założeniach, że diesel spali 5l./100km. a benzyna
7l./100km.:
Na 20kkm zużyjesz 1000 litrów oleju napędowego w cenie np. 4zł. co da w sumie
4000zł.
Etyliny zużyłbyś 1400 litrów w cenie np. 4,50zł. co da w sumie 6300zł.
Zaoszczędzisz na samym paliwie 2300zł.
Pozdrawiam.

Sebastian

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

24 Data: Listopad 15 2007 12:23:14
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: kamzik 

 pisze:

Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?
- samochód kupuję na 6-7 lat
- robię rocznie 16-17 tys km.
- zwykle codziennie robię kilka tras 10 km - połowę poza miastem, połowę
w mieście
- raz w miesiącu dłuższa trasa 150 km
- dwa razy w roku długa trasa 1000 km
- wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy
obecnych cenach paliwa
- auto z dieslem jest droższe o 10 tys., ale mocniejsze o 30 KM od
benzynowego
Chyba coś źle policzyłeś? Przy założeniach, że diesel spali 5l./100km. a benzyna
7l./100km.:
Na 20kkm zużyjesz 1000 litrów oleju napędowego w cenie np. 4zł. co da w sumie
4000zł.
Etyliny zużyłbyś 1400 litrów w cenie np. 4,50zł. co da w sumie 6300zł.
Zaoszczędzisz na samym paliwie 2300zł.
Pozdrawiam.

Sebastian

Zapomniałem dodać, że przez 6-7 lat. Tyle zamierzam jeździć tym samochodem.

25 Data: Listopad 15 2007 11:34:52
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor:

Zapomniałem dodać, że przez 6-7 lat. Tyle zamierzam jeździć tym samochodem.
To jeszcze policz koszty przeglądów w ASO razem z częściami czy się przypadkiem
drastycznie nie różnią na korzyść jednego albo drugiego? I weź pod uwagę, że
paliwo cały czas drożeje, a różnica zwiększa się jakby wolniej albo wcale. I
masz odpowiedź.
Pozdrawiam.

Sebastian

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

26 Data: Listopad 15 2007 13:28:54
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Wojtekk 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Zapomniałem dodać, że przez 6-7 lat. Tyle zamierzam jeździć tym samochodem.
To jeszcze policz koszty przeglądów w ASO razem z częściami czy się przypadkiem
drastycznie nie różnią na korzyść jednego albo drugiego? I weź pod uwagę, że
paliwo cały czas drożeje, a różnica zwiększa się jakby wolniej albo wcale. I
masz odpowiedź.

Raczej będą zmiany na niekorzyść ON. Z ropy nie robi się albo ON, albo benzyny. Robi się jedno i drugie w stałych proporcjach. Jeżeli diesli zaczyna być coraz więcej to rośnie popyt na ON. Produkując więcej ON powstaje równocześnie więcej benzyny (większa podaż). W Polsce różnica jest dużo mniejsza niż kilka lat temu. Nawet zdażały się w ostatnich latach krótkotrwałe wyrównania tych cen.

Pozdrawiam
Wojtek

27 Data: Listopad 15 2007 13:55:45
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: nowy140 



Raczej będą zmiany na niekorzyść ON. Z ropy nie robi się albo ON, albo
benzyny.
Robi się jedno i drugie w stałych proporcjach. Jeżeli diesli zaczyna być
coraz
więcej to rośnie popyt na ON. Produkując więcej ON powstaje równocześnie
więcej
benzyny (większa podaż). W Polsce różnica jest dużo mniejsza niż kilka lat
temu.
Nawet zdażały się w ostatnich latach krótkotrwałe wyrównania tych cen.

Pozdrawiam
Wojtek
No nie wiem czy to jest juz prawda w dzisiejszych czasach. Nie znam sie,
prosze o potwierdzenie czy jak popyt trwale przewazy sie w kierunku diesla
to dla rafinerii nie bedzie problemem przerobienie calej ropy z rurociagu na
diesla. Skoro syntetyzuje sie obecnie ON z drewna czy gazu ziemnego to i
mozna z ropy z tankowca...
oczywiscie pozostaja do rozlozenia koszta inwestycji w nowe instalacje. To
oczywiscie trzeba brac pod uwage.

28 Data: Listopad 15 2007 15:11:51
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "nowy140"  napisał w wiadomości



Raczej będą zmiany na niekorzyść ON. Z ropy nie robi się albo ON, albo
benzyny.
Robi się jedno i drugie w stałych proporcjach. Jeżeli diesli zaczyna być
coraz
więcej to rośnie popyt na ON. Produkując więcej ON powstaje równocześnie
więcej
benzyny (większa podaż). W Polsce różnica jest dużo mniejsza niż kilka lat
temu.
Nawet zdażały się w ostatnich latach krótkotrwałe wyrównania tych cen.

Pozdrawiam
Wojtek
No nie wiem czy to jest juz prawda w dzisiejszych czasach. Nie znam sie,
prosze o potwierdzenie czy jak popyt trwale przewazy sie w kierunku diesla
Wystarczy popatrzeć jaki procent sprzedawanych aut do diesle i jaki jest trend.
Założeniem jest (nie wiem na ile poprawnym), że inne zapotrzebowanie na ON nie będzie malało, tzn. opał, elektrownie, żegluga, koleje, transport ciężarowy.

to dla rafinerii nie bedzie problemem przerobienie calej ropy z rurociagu na
diesla. Skoro syntetyzuje sie obecnie ON z drewna czy gazu ziemnego to i
mozna z ropy z tankowca...
oczywiscie pozostaja do rozlozenia koszta inwestycji w nowe instalacje. To
oczywiscie trzeba brac pod uwage.
Można nawet z rzepaku. Tylko ile to kosztuje. Więc tak czy inaczej, jeżeli popyt będzie rósł to cena będzie rosła. Najtańsze w dalszym ciągu jest i chyba jeszcze długo będzie pozyskiwanie ON z ropy w rafineriach. W tym procesie benzynę można potraktować jako produkt uboczny.

Pozdrawiam
Wojtek

29 Data: Listopad 16 2007 08:39:00
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Agent 


Można nawet z rzepaku. Tylko ile to kosztuje. Więc tak czy inaczej, jeżeli popyt
będzie rósł to cena będzie rosła. Najtańsze w dalszym ciągu jest i chyba jeszcze długo będzie pozyskiwanie ON z ropy w rafineriach. W tym procesie benzynę można potraktować jako produkt uboczny.

Może być też odwrotnie. Paliwo z rzepaku jest obecnie droższe bo np jest na ne mało zapotrzebowania i nowa technologia. Jak się je zacznie robic na naprawde masową skale to cena może zmaleć. Widomo, że cena np jednego robota czy auta będze mniejsza jesli załozymy że sprzedamy tego b.dużo lub klikaset sztuk.

30 Data: Listopad 16 2007 11:58:31
Temat: Re: Diesel vs benzyna - proœba o analizę
Autor: J.F. 

On Fri, 16 Nov 2007 08:39:00 +0100,  Agent wrote:

Może być też odwrotnie. Paliwo z rzepaku jest obecnie droższe bo np jest na
ne mało zapotrzebowania i nowa technologia. Jak się je zacznie robic na
naprawde masową skale to cena może zmaleć.

Obawiam sie ze technologia jest dopracowana przez tysiace lat - w
uprawie leza koszty. Nadzieja moze w genetyce.

No i nadzieja w tym ze te koszta sa w miare stale.

J.

31 Data: Listopad 16 2007 14:36:51
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Boombastic 

Może być też odwrotnie. Paliwo z rzepaku jest obecnie droższe bo np jest na ne mało zapotrzebowania i nowa technologia. Jak się je zacznie robic na naprawde masową skale to cena może zmaleć. Widomo, że cena np jednego robota czy auta będze mniejsza jesli załozymy że sprzedamy tego b.dużo lub klikaset sztuk.

Oby nigdy nie robiono tego na masową skalę, bo ludzkości zajrzy głód w oczy. Uprawa roślin energetycznych to ślepa uliczka powodujaca wzrost cen żywności. Energia wodorowa + atomowa to jest przyszłość.

32 Data: Listopad 16 2007 14:46:52
Temat: Re: Diesel vs benzyna - proœba o analizę
Autor: J.F. 

On Fri, 16 Nov 2007 14:36:51 +0100,  Boombastic wrote:

Może być też odwrotnie. Paliwo z rzepaku jest obecnie droższe bo np jest
na ne mało zapotrzebowania i nowa technologia. Jak się je zacznie robic na
naprawde masową skale to cena może zmaleć. Widomo, że cena np jednego
robota czy auta będze mniejsza jesli załozymy że sprzedamy tego b.dużo lub
klikaset sztuk.

Oby nigdy nie robiono tego na masową skalę, bo ludzkości zajrzy głód w oczy.
Uprawa roślin energetycznych to ślepa uliczka powodujaca wzrost cen
żywności. Energia wodorowa + atomowa to jest przyszłość.

Energia termojadrowa to jest przyszlosc .. ale dopiero wtedy jak
zadziala. A uran tez sie kiedys skonczy.

Tymczasem wiadomo ze na koniu, przy lesie i  przy swieczce
spoleczenstwo moze egzystowac :-)

J.

33 Data: Listopad 16 2007 14:09:27
Temat: Re: Diesel vs benzyna - proœba o analiz
Autor:


Energia termojadrowa to jest przyszlosc .. ale dopiero wtedy jak
zadziala. A uran tez sie kiedys skonczy.

Ale juz tor nie skonczy sie nigdy, natomiast termojadrowa mozna by juz
dzisiaj wykorzystywac, tylko byloby to malo politycznie poprawne i
dosc wybuchowe.

Tomek

34 Data: Listopad 16 2007 15:49:08
Temat: Re: Diesel vs benzyna - pro?ba o analizę
Autor: Boombastic 

Energia termojadrowa to jest przyszlosc .. ale dopiero wtedy jak
zadziala. A uran tez sie kiedys skonczy.

Tymczasem wiadomo ze na koniu, przy lesie i  przy swieczce
spoleczenstwo moze egzystowac :-)

Jak to mówią specjalisci od energii - spalanie ropy i węgla to zbrodnia. Inne źródła energii odnawialnej to mity (dużo więszy koszt pozyskania) i jedynie elektrownie jądrowe czy termojądrowe maja przyszłość. Tania enerdia elektryczna + niewyczerpalne źródło wodoru w oceanach to jest przyszłość napędu pojazdów czy to poprzez ogniwa paliwowe czy spalanie wodoru zamiast diesla czy benzyny.

35 Data: Listopad 15 2007 17:57:31
Temat: Re: Diesel vs benzyna - proœba o analizę
Autor: J.F. 

On Thu, 15 Nov 2007 13:28:54 +0100,  Wojtekk wrote:

Raczej będą zmiany na niekorzyść ON. Z ropy nie robi się albo ON, albo benzyny.
Robi się jedno i drugie w stałych proporcjach.

Niestety juz nie. Cracking, reforming.

J.

36 Data: Listopad 15 2007 13:37:03
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: waldi 


Użytkownik  napisał w wiadomości

> Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?
> - samochód kupuję na 6-7 lat
> - robię rocznie 16-17 tys km.
> - zwykle codziennie robię kilka tras 10 km - połowę poza miastem, połowę
> w mieście
> - raz w miesiącu dłuższa trasa 150 km
> - dwa razy w roku długa trasa 1000 km
> - wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy
> obecnych cenach paliwa
> - auto z dieslem jest droższe o 10 tys., ale mocniejsze o 30 KM od
> benzynowego
Chyba coś źle policzyłeś? Przy założeniach, że diesel spali 5l./100km. a
benzyna
7l./100km.:
Na 20kkm zużyjesz 1000 litrów oleju napędowego w cenie np. 4zł. co da w
sumie
4000zł.
Etyliny zużyłbyś 1400 litrów w cenie np. 4,50zł. co da w sumie 6300zł.
Zaoszczędzisz na samym paliwie 2300zł.
Pozdrawiam.

Sebastian


troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a
diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sa
znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych i wrazliwosc na kiepski
ON

pozdrawiam
waldimas

37 Data: Listopad 15 2007 13:43:02
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik "waldi"  napisał w wiadomości news:

troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a
diesla to jakies 25-30 gr na litrze

Teraz.
Latem bywa i 70 gr, zimą ON bywa droższy.

do tego koszty utrzymania diesla sa
znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych

Jakich?
Weź sobie tak do analizy Kię Ceed, przeglądy w dieslu co 20 kkm, w benzyniaku co 15 kkm i gwarancja na 5 lat.

38 Data: Listopad 15 2007 14:46:19
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Mlody 

Użytkownik "waldi"  napisał w wiadomości

troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a
diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sa
znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych i wrazliwosc na kiepski

Niby dlaczego Diesel ma być droższy w utrzymaniu?
Zakładamy że tylko kwestia ekspolatacji bez awarii, dlaczego ma być droższy?

Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

39 Data: Listopad 15 2007 15:20:40
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: waldi 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w
wiadomości

Użytkownik "waldi"  napisał w wiadomości

> troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny
a
> diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sa
> znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych i wrazliwosc na
kiepski

Niby dlaczego Diesel ma być droższy w utrzymaniu?
Zakładamy że tylko kwestia ekspolatacji bez awarii, dlaczego ma być
droższy?

Pozdrawiam!
--
 ciezszy silnik a co za tym idzie drozsze elementy zawieszenia, poduszki
silnika, amortyzatory, swiece, nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii w
nowych dieslach elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego
koszty wachaja sie od 350 zl za wklad(zamiennik) koszt wymiany rozrzadu
kompletnego wraz z pompa wody oraz z napinaczami gazowymi lub hydraulicznymi
a nie tylko pasek i rolka to czesto ok 1500 na zamiennikach mialem 3 diesle
ale tylko ze stajni VW i do tych sie odnosze ostatni to byl Passat z
silnikiem na PD i on przelal czare kiedy po zatankowaniu kiepskiego ON
notabene na markowej stacji non stop przechodzil w tryb awaryjny pomagalo
dopiero zgaszenie silnika.

pozdrawiam
waldi

40 Data: Listopad 15 2007 15:44:33
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Mlody 

Użytkownik "waldi"  napisał w wiadomości

ciezszy silnik a co za tym idzie drozsze elementy zawieszenia, poduszki
silnika, amortyzatory,

Nie w każdym samochodzie.

swiece,

Co ma cieższy silnik do świec?
Podpierają się na nim?


nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii w
nowych dieslach

W benzynach w sumie też :)

elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego
koszty wachaja sie od 350 zl za wklad(zamiennik)

Rozmawiałem ostanio z mechanikami w warsztacie który zajmuje się głównie VW
i Audi, i z tego co tam usłyszałem, z przepływomierzami wcale nie jest tak
źle jak głosi urban legend.

 koszt wymiany rozrzadu
kompletnego wraz z pompa wody oraz z napinaczami gazowymi lub
hydraulicznymi
a nie tylko pasek i rolka to czesto ok 1500 na zamiennikach mialem

A w benzynie nie wymienia się paska, napinaczy i pompy wody?
I to też zależy od konkretnego silnika, niektóre mają pompę wody pędzoną nie
paskiem rozrządu, a tym samym co alternator/wspomaganie itd...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

41 Data: Listopad 15 2007 15:48:13
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości

Użytkownik "waldi"  napisał w wiadomości news:

elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego
koszty wachaja sie od 350 zl za wklad(zamiennik)

To nie jest na gwarancji?

42 Data: Listopad 15 2007 16:49:28
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: waldi 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w
wiadomości

Użytkownik "waldi"  napisał w wiadomości

> ciezszy silnik a co za tym idzie drozsze elementy zawieszenia, poduszki
> silnika, amortyzatory,

Nie w każdym samochodzie.

> swiece,

Co ma cieższy silnik do świec?
Podpierają się na nim?

juz Ci to tlumacze sa czesciami ktore trzeba wymieniac podczas normalnej
eksploatacji

> nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii w
> nowych dieslach

W benzynach w sumie też :)

> elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego
> koszty wachaja sie od 350 zl za wklad(zamiennik)

Rozmawiałem ostanio z mechanikami w warsztacie który zajmuje się głównie
VW
i Audi, i z tego co tam usłyszałem, z przepływomierzami wcale nie jest tak
źle jak głosi urban legend.

ja  nie rozmawialem i nie slyszalem gdzies czegos ze ktos tam komus cos
mowil tylko posiadalem w sumie trzy samochody z koncernu VAG wszystkie Tdi i
pod koniec mojej przygody zostalem poniekond zmuszony do doglebnego poznania
diagnostyki VAG i usterek zwiazanych z tym typem silnika


>  koszt wymiany rozrzadu
> kompletnego wraz z pompa wody oraz z napinaczami gazowymi lub
> hydraulicznymi
> a nie tylko pasek i rolka to czesto ok 1500 na zamiennikach mialem

A w benzynie nie wymienia się paska, napinaczy i pompy wody?

wystarczy porownac ceny czesci do tych silnikow
do tego robocizna ktora nie sprowadzi sie tylko do zaznaczenia markerem
znakow na rozrzadzie bo tu jeszcze dochodzi prawidlowosc ustawienia tzw
konta wtrysku na pompie

I to też zależy od konkretnego silnika, niektóre mają pompę wody pędzoną
nie
paskiem rozrządu, a tym samym co alternator/wspomaganie itd...

na zakonczenie proponuje dwa linki ktore warto postudiowac przed zakupem
diesla i przesledzic ilosc wontkow o awariach diesel czy Pb

pozdrawiam
waldi

43 Data: Listopad 15 2007 16:51:52
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: waldi 
44 Data: Listopad 16 2007 08:42:07
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Agent 



Rozmawiałem ostanio z mechanikami w warsztacie który zajmuje się głównie VW i Audi, i z tego co tam usłyszałem, z przepływomierzami wcale nie jest tak źle jak głosi urban legend.

Ja tam myślę, ze z tymi przepływomierzami jest tak jak z silnikami krokowymi w benzynówkach,. Jak coś nie gra to się zaraz to wymiania a często nie potrzbnie bo przyczyna tkwi gdzie indziej

45 Data: Listopad 16 2007 08:01:56
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Rafal 

 ciezszy silnik a co za tym idzie drozsze elementy zawieszenia, poduszki
silnika, amortyzatory, swiece, nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii w
nowych dieslach elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego
koszty wachaja sie od 350 zl za wklad(zamiennik) koszt wymiany rozrzadu
kompletnego wraz z pompa wody oraz z napinaczami gazowymi lub hydraulicznymi
a nie tylko pasek i rolka to czesto ok 1500 na zamiennikach mialem 3 diesle
ale tylko ze stajni VW i do tych sie odnosze ostatni to byl Passat z
silnikiem na PD i on przelal czare kiedy po zatankowaniu kiepskiego ON
notabene na markowej stacji non stop przechodzil w tryb awaryjny pomagalo
dopiero zgaszenie silnika.

Może w VW tak jest, ale ja mam od nowości JTD, obecnie 150 tyś przebiegu i nie
zauważyłem aby jakos szczególnie był drogi w utrzymaniu..  wahacze takie same
jak w benzyniakach, pasek rozrzadu wraz z rolkami, napinaczem i pompą wodną - w
ASO wymiana z częściami to było ok 1200zł, ale robi sie to rzadziej niż w
benzyniaku (bo niższe obroty = mniejsze przeciążenia), jak się nie tankuje byle
gdzie to i problemu z wtryskiem nie ma, świece żarowe od nowości i nic nie
wskazuje aby miały paść. Przepływomierz faktycznie poleciał dość szybko (bo
jeszcze na gwarancji, po 40 tyś), ale ten drugi jest do tej pory i nie sprawia
kłopotów (panuje opinia że kłopoty z przepływkami były jakiś czas temu, teraz
już ich jakość się poprawiła). MOże trochędroższe jest sprzęgło, ale bez
przesady (500zł oryginał w ASO, do benzyniaka - moze byloby 300) - a poza tym
tego się nie wymienia co roku.
Za to na stacji benzynowej czuć róznicę(bo dieslem często jeżdzonym w trasach
tankowanie co 1000 km albo i więcej nie jest specjalnei dziwne, więc można
wybrać sobie jedną sieć i w niej tankować)
Tak wiec - z tymi kosztami to nie przesadzaj - diesel, dobrze utrzymany, wcale
nie jest droższy w serwisie od benzyniaka


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

46 Data: Listopad 16 2007 11:05:42
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: waldi 



Może w VW tak jest, ale ja mam od nowości JTD, obecnie 150 tyś przebiegu i
nie
zauważyłem aby jakos szczególnie był drogi w utrzymaniu..

Jak bedziesz wymienial rozrzad to luknij pod pokrywe zaworow i ocen stan
walkow w Jtd fiat robi je bardzo mieciutkie i jest ten sam problem co w Audi
2.5 Tdi

pozdrawiam
waldi

47 Data: Listopad 16 2007 11:40:54
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Hektor 

Użytkownik "waldi"  napisał

Jak bedziesz wymienial rozrzad to luknij pod pokrywe zaworow i ocen stan
walkow w Jtd fiat robi je bardzo mieciutkie i jest ten sam problem co w
Audi
2.5 Tdi

Problem walków (w V6 TDI, bo 2.5 TDI R5 nie ma tego problemu) nie polega na
ich "miekkosci" ale na wadzie hydrauliki rozrzadu i niewystarczajacym
smarowaniu. Nie powtarzaj obiegowych glupot.

Zbigniew Kordan

48 Data: Listopad 16 2007 11:07:04
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Rafal 



> Może w VW tak jest, ale ja mam od nowości JTD, obecnie 150 tyś przebiegu i
nie
> zauważyłem aby jakos szczególnie był drogi w utrzymaniu..

Jak bedziesz wymienial rozrzad to luknij pod pokrywe zaworow i ocen stan
walkow w Jtd fiat robi je bardzo mieciutkie i jest ten sam problem co w Audi
2.5 Tdi


?? to zapodaj jakieś konkrety, bo znam całą masę użytkowników JTD, przejrzałem
sobie tez profilaktycznie forum BBM, i pierwsze słysze od ciebie o jakimkolwiek
problemie z wałkiem rozrządu w JTD - nikt nie raportował czegoś takiego. We
fiacie były problemy z wałkami rozrządu ale dotyczyły 1.4 12V (i ten problem
jest świetnie znany)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

49 Data: Listopad 16 2007 11:51:47
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: J.F. 

On 16 Nov 2007 09:01:56 +0100,  Rafal wrote:

Przepływomierz faktycznie poleciał dość szybko (bo
jeszcze na gwarancji, po 40 tyś), ale ten drugi jest do tej pory i nie sprawia
kłopotów (panuje opinia że kłopoty z przepływkami były jakiś czas temu, teraz
już ich jakość się poprawiła)

A propos - wiele benzyniakow tez ma przeplywomierze .. lepsze czy co ?

J.

50 Data: Listopad 17 2007 21:45:06
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analiz
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "waldi"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w
wiadomości
Użytkownik "waldi"  napisał w wiadomości

> troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny
a
> diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sa
> znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych i wrazliwosc na
kiepski

Niby dlaczego Diesel ma być droższy w utrzymaniu?
Zakładamy że tylko kwestia ekspolatacji bez awarii, dlaczego ma być
droższy?

Pozdrawiam!
--
ciezszy silnik a co za tym idzie drozsze elementy zawieszenia, poduszki
silnika, amortyzatory,
Tu bym sie bardziej dziur doszukiwał

swiece,
Droższe ale rzadko i w można pojedyńczo

nie mozna zakladac tez jazdy bez awarii w
nowych dieslach elementem eksploatacyjnym jest tez przeplywomierz ktorego
koszty wachaja sie od 350 zl za wklad(zamiennik)
180 zł

koszt wymiany rozrzadu
kompletnego wraz z pompa wody oraz z napinaczami gazowymi lub
hydraulicznymi
a nie tylko pasek i rolka to czesto ok 1500 na zamiennikach mialem
Z robotą ok 550 zł

3 diesle
ale tylko ze stajni VW i do tych sie odnosze ostatni to byl Passat z
silnikiem na PD i on przelal czare kiedy po zatankowaniu kiepskiego ON
notabene na markowej stacji non stop przechodzil w tryb awaryjny pomagalo
dopiero zgaszenie silnika.

Ja nie mam żadnej traumy z dieslem, a teraz ujezdzam tego delikatniejszego
bo ze stajni PSA

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak,Łódź
C5 2.0 HDi 110 KM '03 171 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 163 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

51 Data: Listopad 15 2007 14:53:20
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Boombastic 

troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a
diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sa
znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych i wrazliwosc na kiepski
ON

Ta wrażliwość może skasować wszelkie oszczędności do zera. No i jeszcze zimą te krótkie odcinki nie będą komfortowe.

52 Data: Listopad 16 2007 08:45:21
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Agent 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a
diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sa
znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych i wrazliwosc na kiepski
ON

Ta wrażliwość może skasować wszelkie oszczędności do zera. No i jeszcze zimą te krótkie odcinki nie będą komfortowe.

Wychodzi na to że obecne deisle się ciągle psują a benzynówki nie, tak?

53 Data: Listopad 16 2007 09:14:44
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Boombastic 

Ta wrażliwość może skasować wszelkie oszczędności do zera. No i jeszcze zimą te krótkie odcinki nie będą komfortowe.

Wychodzi na to że obecne deisle się ciągle psują a benzynówki nie, tak?

A widziałeś gdzieś tutaj posta pt. zatankowałem kiepska benzyne i naprawa kosztuje kilka kzł? W przypadku diesli to się zdarza, a i dodatkowo można dorzucić uszkodzenia turbo.

54 Data: Listopad 16 2007 09:37:36
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Agent 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

Ta wrażliwość może skasować wszelkie oszczędności do zera. No i jeszcze zimą te krótkie odcinki nie będą komfortowe.

Wychodzi na to że obecne deisle się ciągle psują a benzynówki nie, tak?

A widziałeś gdzieś tutaj posta pt. zatankowałem kiepska benzyne i naprawa kosztuje kilka kzł? W przypadku diesli to się zdarza, a i dodatkowo można dorzucić uszkodzenia turbo.

Co to znaczy kiepskie ON? Powiedzmy szczerze. Ludzie piszą też że od kiepskiego paliwa padła im turbina. Wtryskiwacze to mogły by padać od paliwa jakby np zanieczyszczenia miały jakieś. A takie powinien wyłapać filtr paliwa. Moim zdaniem ww. elementy pdają bo akurat ktoś je tak zaprojektował a nie wszystko wina paliwa (co nie zmienia faktu, że padają)

55 Data: Listopad 16 2007 11:01:46
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Boombastic 

Co to znaczy kiepskie ON? Powiedzmy szczerze. Ludzie piszą też że od kiepskiego paliwa padła im turbina.

A kto tak pisze? Turbina pada od czego innego. Ja pisałem o padającym układzie zasialania od kiepskiego ON, a nie o turbinie.

56 Data: Listopad 16 2007 11:46:44
Temat: Re: Diesel vs benzyna - proœba o analizę
Autor: J.F. 

On Fri, 16 Nov 2007 09:37:36 +0100,  Agent wrote:

Co to znaczy kiepskie ON? Powiedzmy szczerze. Ludzie piszą też że od
kiepskiego paliwa padła im turbina. Wtryskiwacze to mogły by padać od paliwa
jakby np zanieczyszczenia miały jakieś. A takie powinien wyłapać filtr
paliwa. Moim zdaniem ww. elementy pdają bo akurat ktoś je tak zaprojektował
a nie wszystko wina paliwa (co nie zmienia faktu, że padają)

Jakos nie slychac zeby na zachodzie padaly.

A filtr kwasu siarkowego z oleju ci nie odfiltruje.

J.

57 Data: Listopad 16 2007 11:05:54
Temat: Re: Diesel vs benzyna - proœba o analizę
Autor: J.F. 

On Fri, 16 Nov 2007 09:14:44 +0100,  Boombastic wrote:

Wychodzi na to że obecne deisle się ciągle psują a benzynówki nie, tak?

A widziałeś gdzieś tutaj posta pt. zatankowałem kiepska benzyne i naprawa
kosztuje kilka kzł?

Zatankowalem kiepska benzyne i naprawa kosztowala 60zl,
[choc powinna 4zl]

J.

58 Data: Listopad 16 2007 10:52:58
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor:

troche te obliczenia nie sprawdzone patamu szto roznica w cenie etyliny a
diesla to jakies 25-30 gr na litrze do tego koszty utrzymania diesla sa
znacznie wyzsze pisze o czesciach eksploatacyjnych i wrazliwosc na kiepski
ON
Obliczenia są poprawne przy podanych założeniach i warunkach. Dotyczą wyłącznie
kosztów paliwa. Czytaj dokładniej proszę.
Pozdrawiam.

Sebastian

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

59 Data: Listopad 15 2007 12:52:31
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości

Co w moim przypadku bardziej opłaca się kupić - benzynę czy diesel?
- samochód kupuję na 6-7 lat
- robię rocznie 16-17 tys km.

- wyliczyłem, że w ciągu roku dieslem zaoszczędzę 11 tys zł przy
obecnych cenach paliwa

Jak to wyliczyłeś?
Bo IMO to mocno niemożliwe jest.


- auto z dieslem jest droższe o 10 tys., ale mocniejsze o 30 KM od
benzynowego

Tym bardziej.

60 Data: Listopad 16 2007 08:22:18
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Rafal 

Jak dla mnie to odpowiedż nie jest taka oczywista... po pierwsze - czy te 10
tyś wymaga jakiegoś strasznego napinania się finansami czy po prostu lezy na
kupce, możn wziąć albo i nie, ale budżet znacząco tego nie odczuje... A może
jest to finansowane kredytem  (i może sięokazać że np te 10 tyś ekstra kredytu
na racie da ci np 100zł albo i mniej miesięcznie)

Drugi temat - co to konkretnie za auto - są auta które majaporządne diesle ale
kijowe benzyniaki (większe fiaty są tego znakomitym przykładem), a bywa i
odwrotnie .. wtedy może nie warto brać benzyniaka z racji spodziewanych
kłopotów (ja np fiata stilo czy cromy z silnikiem benzynowym za cholerę bym nie
kupił, bo są po prsotu kijowe, paliwożerne, głośne i dość awaryjne - może poza
słabiutkim 1.2 i nowym 1.4 turbo - bo ten nieznany szerzej i dłużej)
Niektóre diesle są szczególnie wrażliwe na jakość paliwa (2.0 TDI z VW, HDI z
peugeota/citroena, 1.8 TDCI forda (nie wiem czy jeszcze są w nowych autach)) -
w nich też nie zdecydowałbym siępewnie na dopłacenie 10kzł do diesla. Ponadto w
HDI masz dziwną konstrukcję filtra FAP w dieslach która wymaga bodajrze co 60
tyś wymiany tego filtra i wymiany pojemnika z jakimś dodatkiem do paliwa - a z
tego co słyszałem tanie to nie jest...


Podaj co to za auto to będzie można się wypowiedzieć - bo IMHO to nie jest
tylko kwestia diesel vs benzyna - to jest raczej pytanie o konkretne auta i
konkretne modele diesli/benzyniaków

No i na koniec IMHO też kwestia nie bez znaczenia - finanse.. jakim problemem
jest te 10 kzł? Za przyjemności też czasem warto zapłacić - więc.. ja bym tak
znowu nie sprawdzał co do złotówki czy sięzwróci.. lubię jeździc dieslem więc
szukam diesla, cena wyjściowa dla mnie to cena diesla, na benzyniaki nawet nie
patrzę... a przebiegi.. cóż.. moja Croma w I roku zrobiła ledwie 21 tyś .. w
drugim - zanosi się na to że zrobi 50 tyś (w pół roku zrobione 25 tyś) - więc..
to nigdy nie wiadomo
Zamrażanie kasy? jeśłi to kredyt - nic nie zamrażasz, bo te 10kzł rozkłada
siena raty, a w ratach - de facto "za przyjemność" płacisz tylko różnicę między
ratą za diesla a ratą za benzyniaka pomniejszoną o różnice między kosztem
benzyny a kosztem ON spalonych w miesiącu

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

61 Data: Listopad 16 2007 11:04:41
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor:

Witam ponownie.

Jeśli już jesteśmy przy kwestiach "bankowych"...
Jeśli kupisz benzyniaka i te 10tys. zainwestujesz nawet na zwykłe konto
oprocentowane 5% to po 7 latach wypłacisz około 14tys. Są przecież także
bardziej dochodowe możliwości bezpiecznego inwestowania.
Skoro rozważamy zakup auta droższego o te 10tys. to uczciwie trzeba rozpatrzyć
co można zrobić z gotówką pozostałą dyspozycji przy zakupie auta tańszego. Gdyby
dobrze zainwestować to być może, mogłoby się nawet okazać, że za te 10tys.
będziemy tankować w nieskończoność ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

62 Data: Listopad 16 2007 12:17:20
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: J.F. 

On 16 Nov 2007 12:04:41 +0100,   wrote:

Jeśli już jesteśmy przy kwestiach "bankowych"...
Jeśli kupisz benzyniaka i te 10tys. zainwestujesz nawet na zwykłe konto
oprocentowane 5% to po 7 latach wypłacisz około 14tys.

Jak bedziesz co miesiac wybieral 150zl na benzyne to mniej :-)

Są przecież także bardziej dochodowe możliwości bezpiecznego inwestowania.

Ale tez bardziej ryzykowne.

dobrze zainwestować to być może, mogłoby się nawet okazać, że za te 10tys.
będziemy tankować w nieskończoność ;-)

15% rocznie w dlugim okresie .. dosc sporo.
W dodatku te co lepsze metody raczej nie wyplacaja odsetek.

J.

63 Data: Listopad 17 2007 10:09:33
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor:

....

>Jeśli już jesteśmy przy kwestiach "bankowych"...
>Jeśli kupisz benzyniaka i te 10tys. zainwestujesz nawet na zwykłe konto
>oprocentowane 5% to po 7 latach wypłacisz około 14tys.

Jak bedziesz co miesiac wybieral 150zl na benzyne to mniej :-)
Dieselek też nie jeździ za darmo. I nie byłoby z czego wypłacać... ;-)
Na poważnie to trzeba by było wypłacać tylko różnicę w cenie paliwa aby porównać.
Coś mi się zdaje, że z tym jeżdżeniem w nieskończoność za tę różnicę to wcale
nie jest takie niemożliwe...
Pozdrawiam

Sebastian

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

64 Data: Listopad 17 2007 18:31:05
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik  napisał w wiadomości

...
>Jeśli już jesteśmy przy kwestiach "bankowych"...
>Jeśli kupisz benzyniaka i te 10tys. zainwestujesz nawet na zwykłe konto
>oprocentowane 5% to po 7 latach wypłacisz około 14tys.

Jak bedziesz co miesiac wybieral 150zl na benzyne to mniej :-)
Dieselek też nie jeździ za darmo.

Te 150 zł to była różnica, a nie cena.
Za 150 zł benzyniakiem pojeździsz tydzień.

65 Data: Listopad 16 2007 12:20:19
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: kamzik 

Rafal pisze:


Podaj co to za auto to będzie można się wypowiedzieć - bo IMHO to nie jest
tylko kwestia diesel vs benzyna - to jest raczej pytanie o konkretne auta i
konkretne modele diesli/benzyniaków

Jest to Fiat Bravo 1.4 90 KM benzyna lub 1.9 120 KM diesel.
Te 10 tys. byłyby z kredytu.

66 Data: Listopad 16 2007 12:53:45
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Cavallino 


Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości

Rafal pisze:

Podaj co to za auto to będzie można się wypowiedzieć - bo IMHO to nie jest
tylko kwestia diesel vs benzyna - to jest raczej pytanie o konkretne auta i
konkretne modele diesli/benzyniaków

Jest to Fiat Bravo 1.4 90 KM benzyna lub 1.9 120 KM diesel.
Te 10 tys. byłyby z kredytu.

To w ogóle nie ma nad czym sie zastanawiać.
Dla kompakta 90 koni i to z benzynika to zdecydowanie za mało.

67 Data: Listopad 16 2007 11:52:17
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Rafal 

Rafal pisze:
>
> Podaj co to za auto to będzie można się wypowiedzieć - bo IMHO to nie jest
> tylko kwestia diesel vs benzyna - to jest raczej pytanie o konkretne auta i
> konkretne modele diesli/benzyniaków

Jest to Fiat Bravo 1.4 90 KM benzyna lub 1.9 120 KM diesel.
Te 10 tys. byłyby z kredytu.

Ano widzisz - czyli - jakoś tak dobrze wyczułem że może chodzić o fiata :) No
to moim zdaniem nie jest to li tylko finansowy dylemat :) W komforcie jazydy
będziesz miał sporą róznicę, auto niezbyt lekkie więc 90KM przy wyprzedzaniu to
może być "ciut" mało.. Ja bym sie nie zastanawiał i brał m-jeta (czyli diesla),
bo to sprawdzone i bardzo dobre silniki, i IMHO warto za niego dopłacić
(zwłaszcza że kredytem, więc - tak bardzo nie boli zapewne)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

68 Data: Listopad 16 2007 13:42:00
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Parafotek 

Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości


Jest to Fiat Bravo 1.4 90 KM benzyna lub 1.9 120 KM diesel.
Te 10 tys. byłyby z kredytu.

W tym wypadku to faktycznie nie ma problemu z wyborem. Zwlaszcza, ze ten
silnik benzynowy jest beznadziejny. Malo mocy, paliwozerny i awaryjny. Duzo
lepszy jest 1.6 16V, chociaz to tez zadna rewelacja, ale przynajmniej sie
tak nie psuje, mocy wiecej, a spalanie wcale niespecjlanie wyzsze.

--
Pozdrawiam serdecznie
Parafotek

"Dobrze jest łączyć przyjemne z pożytecznym ... i dobrze jest mieć odznakę."

69 Data: Listopad 16 2007 13:13:56
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Rafal 

Użytkownik "kamzik"  napisał w wiadomości


> Jest to Fiat Bravo 1.4 90 KM benzyna lub 1.9 120 KM diesel.
> Te 10 tys. byłyby z kredytu.

W tym wypadku to faktycznie nie ma problemu z wyborem. Zwlaszcza, ze ten
silnik benzynowy jest beznadziejny. Malo mocy, paliwozerny i awaryjny. Duzo
lepszy jest 1.6 16V, chociaz to tez zadna rewelacja, ale przynajmniej sie
tak nie psuje, mocy wiecej, a spalanie wcale niespecjlanie wyzsze.

Noo - nie pomyliłes 1.4 16V (który jest w Bravo) z 1.4 12V (który byłw bravo
poprzedniej generacji)? Bo to zupelnie inne silniki, a o tym akurat (16V) nei
słyszałem aby jakoś szczególnie awaryjny był (a że paliwożerny, zwłaszcza w
mieście, to fakt)


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

70 Data: Listopad 16 2007 14:51:56
Temat: Re: Diesel vs benzyna - prośba o analizę
Autor: Parafotek 

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości


Noo - nie pomyliłes 1.4 16V (który jest w Bravo) z 1.4 12V (który byłw
bravo
poprzedniej generacji)? Bo to zupelnie inne silniki, a o tym akurat (16V)
nei
słyszałem aby jakoś szczególnie awaryjny był (a że paliwożerny, zwłaszcza
w
mieście, to fakt)

Istotnie, myslalem o 12V. Jakos mi umklo, ze mowa o nowej sztuce, a na widok
Fiat i 1.4 dostaje piany ;)
Mea culpa! Tak czy siak, z tych dwoch, ja bym bral ropniaka  ;)

--
Pozdrawiam serdecznie
Parafotek

"Dobrze jest łączyć przyjemne z pożytecznym ... i dobrze jest mieć odznakę."

Diesel vs benzyna - prośba o analizę



Grupy dyskusyjne