Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
1 | Data: Maj 24 2007 10:58:37 |
Temat: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | |
Autor: surfguru | Przymierzam się do zakupu kompakta z około 2000r , w gre wchodzą 2 |
Data: Maj 24 2007 13:14:25 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Blyskacz | surfguru napisał(a): odpowiadające rzeczywistości, mimo wyraźniej różnicy spodziewam sięco do kultury pracy to zgoda... i ekonomii po focusie jednak, co myślicie na ten no coz... co do wiary to ja sie nie wypowiadam, ale jesli idzie o spalanie, to praktycznie nie ma roznicy pomiedzy starymi ( konstrukcyjnie) dieslami a nowymi z CR, w dodatku kupujac uzywanego CR trzeba sie liczyc z ewentualnymi kosztami napraw... a te sa spore :( Tak czy inaczej spalanie w trasie v70 z silnikiem 2.5 tdi jest praktycznie takie samo jak v70 z D5 . pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 3 |
Data: Maj 24 2007 13:26:57 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: vrinx | podobne wózki na pompowtryskiwaczach (TDI) bedą spalac mniej niż te z CR (TDCI i inne).... 4 |
Data: Maj 24 2007 14:01:54 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Wiesław |
5 |
Data: Maj 24 2007 14:18:36 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Tomasz Nowicki | Ja powiem tak - trzeba raczej patrzeć na producenta układu wtrysku. Najlepsze jest Denso, potem długo nic, Bosch i reszta stawki. Tak twierdzi mój szwagier, który naprawia pompy wtryskowe i przekazxuję jego opinię 6 |
Data: Maj 24 2007 14:41:19 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: czak norris | Użytkownik "surfguru" napisał w wiadomości *Golf 1.9TDI z 2000r w lepszej opcji 110KM: Verbrauch 6.6/4.1/5.0 (St/ Jest drobne ale... Golf 110KM to zwykła pompa, a nie pompowtryskiwacze. -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 7 |
Data: Maj 24 2007 12:55:58 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: xs | czak norris napisał(a): Jest drobne ale... Golf 110KM to zwykła pompa, a nie pompowtryskiwacze. To po pierwsze, a po drugie wersja 110KM byla najoszczedniejszym dieslem z calej rodziny 1.9 TDI. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 8 |
Data: Maj 24 2007 15:35:07 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: J.F. | On Thu, 24 May 2007 14:41:19 +0200, czak norris wrote: Użytkownik "surfguru" napisał w wiadomości Hm, czy nowsze VW/VAG nie maja zawsze pompowtryskow ? J. 9 |
Data: Maj 24 2007 16:27:02 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Rysiek Branson | J.F. napisał(a): Hm, czy nowsze VW/VAG nie maja zawsze pompowtryskow ? nowsze maja wszystkie PD juz, starsze np. wspomniany 110KM to jeszcze VP - silnik ideał, dynamiczny, super krecacy sie na 140KM 345Nm lekkim dotknieciem po wtyczce softu, wytrzymaly na takim programie latami jak sie dba o niego, a do tego potrafi spalic 4,5l w trasie w Leonie, zaluje, ze juz nie jest produkowany.. Pozdrawiam Rysiek www.V10.pl 10 |
Data: Maj 24 2007 17:02:22 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: J.F. | On Thu, 24 May 2007 16:27:02 +0200, Rysiek Branson wrote: J.F. napisał(a): Ale tu mowa o roczniku 2000, oni juz nie przeszli na PD wtedy ? J. 11 |
Data: Maj 24 2007 18:01:58 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik J.F. napisał: Ale tu mowa o roczniku 2000, oni juz nie przeszli na PD wtedy ? J.Nie. Popatrz na Octavię 1, nawet w zeszłym roku można ją było nabyć z dieslem 110KM :P Pozdro !! 12 |
Data: Maj 24 2007 19:16:38 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | J.F. pisze: Ale tu mowa o roczniku 2000, oni juz nie przeszli na PD wtedy ? Nie. PD było dostępne, ale nie jedyne. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 13 |
Data: Maj 24 2007 19:33:30 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Rysiek Branson pisze: nowsze maja wszystkie PD juz, starsze np. wspomniany 110KM to jeszcze VP - silnik ideał, dynamiczny, super krecacy sie na 140KM 345Nm lekkim dotknieciem po wtyczce softu, wytrzymaly na takim programie latami jak sie dba o niego, a do tego potrafi spalic 4,5l w trasie w Leonie, Lekki dotknięcie po wtyczce to nie 140KM, tylko coś powyżej 120KM. Z takim wirusem spoko. Sprawdzone w Octavii. Nie trzeba dbać, tylko zwykły serwis jak dla zdrowej wersji. zaluje, ze juz nie jest produkowany.. Czego tu żałować? Samochody się zmieniają, silniki również. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 14 |
Data: Maj 25 2007 11:12:39 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Rysiek Branson | Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): Rysiek Branson pisze: zalezy jaki kto ma dotyk :) Czego tu żałować? Samochody się zmieniają, silniki również. zaluje, bo PD juz tak nie lubie i zupelnie inaczej pali po wirusie niz VP, a i dabnie trzeba juz lepsze robic, np. VP pojezdzi bez problemu na red bullu, z PD juz nie bardzo Rysiek www.V10.pl 15 |
Data: Maj 25 2007 19:20:18 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Rysiek Branson pisze: zalezy jaki kto ma dotyk :) Nie, no jasne :) Czego tu żałować? Samochody się zmieniają, silniki również. Nie używam rb - to podobny argument jak narzekanie na benzynowe jednostki Toyoty z ceramicznymi gniazdami zaworowymi i narzekanie, że są nieodporne na LPG. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 16 |
Data: Maj 24 2007 15:34:39 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Kuba |
17 |
Data: Maj 24 2007 14:06:20 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: xs | Kuba napisał(a): Przy deptaniu: 11 LITRÓW To calkiem sporo. Przy 1.9 to przepasc wrecz. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 18 |
Data: Maj 24 2007 19:09:04 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Yarcioo | Kuba napisał(a): Użytkownik "surfguru" napisał w wiadomości Przynajmniej 2 litry za dużo Ci pali. Coś jest nie tak napewno! -- Darmo się pocę, aby dotrzymać kroku epoce. 19 |
Data: Maj 25 2007 09:43:23 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: MichałG |
Rozpacz.... cos masz popsute..... nawet jak na forda- to tragedia.... C5 to 'nieco' wieksze ale powyżej 7 l w miescie rzadko wychodzi... ten 1.9 volkswagena to chyba najlepszy silnik diesla na swiecie. Jeżdziłe golfem 3 bez turba, można było 4 litry na trasie zrobic .... Pozdrowienia Michał 20 |
Data: Maj 28 2007 06:58:08 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Rafal |
Niekoniecznie.. raczej stawiałbym na technikę jazdy.. te 130KM pić muszą więc ak ktoś korzysta z nich intensywnie to nie ma rady.. za darmo nic nie ma ten 1.9 volkswagena to chyba najlepszy silnik diesla na swiecie. Jeżdziłe A ja bym raczej powiedział że najgorszy.. botakiego hałasu i wibracji to żaden inny (z nowocześniejszych a nie z "beczek" ) nie dostarcza... Nie dla każdego jedyne kryterium to spalanie... -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 21 |
Data: Maj 28 2007 09:44:28 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: MichałG |
OK. jeszcze trwałość ... tym golfem III przejechałem 300 000 wymieniając olej... czasem... :-) Nigdy nie uważałem spalania za jakiekolwiek kryterium..... jakby było inaczej to pewnie jeżdziłbym AX-em... Ale ktoś mówił, że spalanie silnie maleje z wiekiem - kierowcy .... Pozdrowienia Michał 22 |
Data: Maj 24 2007 17:10:40 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: J.F. | On 24 May 2007 03:58:37 -0700, surfguru wrote: Raczej nie daję temu wiary, wiadomo że testy są nie do końca Ja tam nie wiem, ale czy od technicznej strony jest miedzy tymi technologiami taka roznica ? To nie sa pompowtryskiwacze sprzed 30 czy wiecej lat - to jednak wtryskiwacz elektronicznie sterowany. A czy pompa jest jedna czy rozrzucona to juz chyba bez wiekszego znaczenia. Przy dieslu liczy sie cisnienie wtrysku - PD sie chwala rzedu 2000atm, czyli porownywalnie z CR. J. 23 |
Data: Maj 24 2007 21:48:09 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: MG | Ja tam nie wiem, ale czy od technicznej strony jest miedzy tymi różnica jest kolosalna - CR pozwala na sterowanie kątem wtrysku i dawką praktycznie niezależnie od reszty silnika - pompowtrysk może wtryskiwać tylko wtedy, gdy zostanie mechanicznie napędzony od wałka, dlatego dużo trudniej steruje się przebiegiem wtrysku Przy dieslu liczy sie cisnienie wtrysku - PD sie chwala rzedu 2000atm, uproszczenie ważne są m.in. kąt wtrysku, dawka, możliwość podziału dawki, itd Pzdr Marek 24 |
Data: Maj 25 2007 11:14:54 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: J.F. | On Thu, 24 May 2007 21:48:09 +0200, MG wrote: Ja tam nie wiem, ale czy od technicznej strony jest miedzy tymi Ale przeciez one steruja przebiegiem wtrysku i to dosc ambitnie. Chcesz w suwie wydechu czy ssania tryskac ? Przy dieslu liczy sie cisnienie wtrysku - PD sie chwala rzedu 2000atm, Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie nie spieszy z zakupem licencji na CR .. J. 25 |
Data: Maj 25 2007 17:45:30 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: kpt |
Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie zdaje sie ze powoli odchodza od pompowtryskiwaczy 26 |
Data: Maj 25 2007 22:38:13 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: xs | J.F. napisał(a): Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie Przeciez VAG produkuje diesle z cr juz od ladnych kilku lat. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 27 |
Data: Maj 26 2007 15:50:20 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | J.F. pisze: Ale przeciez one steruja przebiegiem wtrysku i to dosc ambitnie.Na przykład - w silnikach Renault - w czasie pojedynczego wtrysku następują 3 wtryśnięcia paliwa do komory spalania. Ma to na celu zainicjowanie zapłonu i sterowanie jego przebiegiem (w zależności od obciążenia, obrotów i dodatkowych czynników). Jeśli zachodzi konieczność oczyszczenia z sadzy filtra cząsteczek stałych to w trakcie wydech następuje wtrysk dodatkowej dawki paliwa co podnosi temperaturę spalin i wypala zanieczyszczenia. Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie większą masę części ruchomych i tym samą większą bezwładność ?? Yps. Próbował wprowadzić - z marnym efektem i sporymi problemami :-( Teraz VW w nowym Phaetonie znów silnik CR - ma przeciętne osiągi - tutaj widać brak doświadczenia: http://www.francuskie.pl/francuskie/modules.php?name=News&file=article&sid=1956&mode=&order=0&thold=0 -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 28 |
Data: Maj 26 2007 16:11:14 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: J.F. | On Sat, 26 May 2007 15:50:20 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote: J.F. pisze: Na przykład - w silnikach Renault - w czasie pojedynczego wtrysku Ale w silnikach TDI o ile sie orientuje jest podobnie Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie Mylisz epoki. Czesc pompujaca to jedno, a zaworek sterujacy jest. Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sieYps. Próbował wprowadzić - z marnym efektem i sporymi problemami :-( Ale przeciez to sie gotowe u Boscha kupuje :-) No chyba ze sie samemu taniej potrafi zrobic :-) J. 29 |
Data: Maj 26 2007 21:37:36 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: MG |
On Sat, 26 May 2007 15:50:20 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote: :-) tak, ale tylko w tych z CR :-))))))))) np. 3.0 TDI nie jest na pompowtryskach :-))) >Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie No i co, że zaworek??? Bez zaworków to już w latach 60-tych cummins robił silniki na pompowtryskach. Współczesne pompowtryski to wtrysk z podziałem na 2 dawki. W CR można jednak więcej. >> Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie Hehe - patrz wyżej. Stosuje, ale się nie za bardzo tym chwali Pzdr Marek 30 |
Data: Maj 29 2007 17:33:49 | Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail. | Autor: J.F. | On Sat, 26 May 2007 21:37:36 +0200, MG wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ale nadal wtryskiwacz jest elektrycznie sterowany. >Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie Skoro jest szybki elektrozaworek, to pewnie tez mozna wiecej. Przyznaje tylko ze w ograniczonej czesci cyklu pracy [choc jakby sie uprzec to moze nawet nie], ale chyba i tak nie ma sensu wtryskiwac poza ta czescia. J. |
Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
.jpg)
