Grupy dyskusyjne   »   Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.

Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.



1 Data: Maj 24 2007 10:58:37
Temat: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: surfguru 

Przymierzam się do zakupu kompakta z około 2000r , w gre wchodzą
diesle grupy VW jak Golf i innych jak np Ford Focus i teraz sprawdzam
spalanie tych aut bo to będzie główne kryterium i proszę:

*nowoczesny 1,8 TDCI w focusie z 2002r: Verbrauch 7.2/4.5/5.5 (St/Land/
Tot)

*Golf 1.9TDI z 2000r w lepszej opcji 110KM: Verbrauch 6.6/4.1/5.0 (St/
Land/Tot) , podobie zresztą audi A3.

Raczej nie daję temu wiary, wiadomo że testy są nie do końca
odpowiadające rzeczywistości, mimo wyraźniej różnicy spodziewam się
lepszej kultury i ekonomii po focusie jednak, co myślicie na ten
temat?? (bo trudno uwierzyć że konstrukcja TDI z początku lat 90 jest
ekonomiczniejsza niż całkiem świeża jednostka sprzed kilku lat)



2 Data: Maj 24 2007 13:14:25
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Blyskacz 

surfguru napisał(a):

odpowiadające rzeczywistości, mimo wyraźniej różnicy spodziewam się
lepszej kultury
co do kultury pracy to zgoda...

i ekonomii po focusie jednak, co myślicie na ten
temat?? (bo trudno uwierzyć że konstrukcja TDI z początku lat 90 jest
ekonomiczniejsza niż całkiem świeża jednostka sprzed kilku lat)

no coz... co do wiary to ja sie nie wypowiadam, ale jesli idzie o spalanie, to praktycznie nie ma roznicy pomiedzy starymi ( konstrukcyjnie) dieslami a nowymi z CR, w dodatku kupujac uzywanego CR trzeba sie liczyc z ewentualnymi kosztami napraw... a te sa spore :(
Tak czy inaczej spalanie w trasie v70 z silnikiem 2.5 tdi jest praktycznie takie samo jak v70 z D5 .

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

3 Data: Maj 24 2007 13:26:57
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: vrinx 

podobne wózki na pompowtryskiwaczach (TDI) bedą spalac mniej niż te z CR (TDCI i inne)....

vrinx

4 Data: Maj 24 2007 14:01:54
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Wiesław 



*nowoczesny 1,8 TDCI w focusie z 2002r: Verbrauch 7.2/4.5/5.5 (St/Land/
Tot)

siostra na fokusie średnio 7 l klima i słaba technika jazdy większość w
mieście jakieś 80 %

*Golf 1.9TDI z 2000r w lepszej opcji 110KM: Verbrauch 6.6/4.1/5.0 (St/
Land/Tot) , podobie zresztą audi A3.

siostrzeniec A3 średnio 7 l klima ciężka noga średnio 50% miasto 50% trasa

z mojego doświadczenia wynika, że na spalanie najwięskzy wpływ ma technika
jazdy dieslem.
pozdrawiam Wiesław

5 Data: Maj 24 2007 14:18:36
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Tomasz Nowicki 

Ja powiem tak - trzeba raczej patrzeć na producenta układu wtrysku. Najlepsze jest Denso, potem długo nic, Bosch i reszta stawki. Tak twierdzi mój szwagier, który naprawia pompy wtryskowe i przekazxuję jego opinię

T.

6 Data: Maj 24 2007 14:41:19
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: czak norris 

Użytkownik "surfguru"  napisał w wiadomości

*Golf 1.9TDI z 2000r w lepszej opcji 110KM: Verbrauch 6.6/4.1/5.0 (St/
Land/Tot) , podobie zresztą audi A3.

Jest drobne ale... Golf 110KM to zwykła pompa, a nie pompowtryskiwacze.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

7 Data: Maj 24 2007 12:55:58
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: xs 

czak norris  napisał(a):

Jest drobne ale... Golf 110KM to zwykła pompa, a nie pompowtryskiwacze.

To po pierwsze, a po drugie wersja 110KM byla najoszczedniejszym dieslem z
calej rodziny 1.9 TDI.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Maj 24 2007 15:35:07
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: J.F. 

On Thu, 24 May 2007 14:41:19 +0200,  czak norris wrote:

Użytkownik "surfguru"  napisał w wiadomości
*Golf 1.9TDI z 2000r w lepszej opcji 110KM: Verbrauch 6.6/4.1/5.0 (St/
Land/Tot) , podobie zresztą audi A3.

Jest drobne ale... Golf 110KM to zwykła pompa, a nie pompowtryskiwacze.

Hm, czy nowsze VW/VAG nie maja zawsze pompowtryskow ?

J.

9 Data: Maj 24 2007 16:27:02
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Rysiek Branson 

J.F. napisał(a):

Hm, czy nowsze VW/VAG nie maja zawsze pompowtryskow ?

nowsze maja wszystkie PD juz, starsze np. wspomniany 110KM to jeszcze VP - silnik ideał, dynamiczny, super krecacy sie na 140KM 345Nm lekkim dotknieciem po wtyczce softu, wytrzymaly na takim programie latami jak sie dba o niego, a do tego potrafi spalic 4,5l w trasie w Leonie, zaluje, ze juz nie jest produkowany..

Pozdrawiam
Rysiek
www.V10.pl

10 Data: Maj 24 2007 17:02:22
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: J.F. 

On Thu, 24 May 2007 16:27:02 +0200,  Rysiek Branson wrote:

J.F. napisał(a):
Hm, czy nowsze VW/VAG nie maja zawsze pompowtryskow ?

nowsze maja wszystkie PD juz, starsze np. wspomniany 110KM to jeszcze VP

Ale tu mowa o roczniku 2000, oni juz nie przeszli na PD wtedy ?

J.

11 Data: Maj 24 2007 18:01:58
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik J.F. napisał:

Ale tu mowa o roczniku 2000, oni juz nie przeszli na PD wtedy ? J.

Nie.

Popatrz na Octavię 1, nawet w zeszłym roku można ją było nabyć z dieslem 110KM :P

Pozdro !!

12 Data: Maj 24 2007 19:16:38
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

J.F. pisze:
(...)

Ale tu mowa o roczniku 2000, oni juz nie przeszli na PD wtedy ? 

Nie. PD było dostępne, ale nie jedyne.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

13 Data: Maj 24 2007 19:33:30
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Rysiek Branson pisze:
(...)

nowsze maja wszystkie PD juz, starsze np. wspomniany 110KM to jeszcze VP - silnik ideał, dynamiczny, super krecacy sie na 140KM 345Nm lekkim dotknieciem po wtyczce softu, wytrzymaly na takim programie latami jak sie dba o niego, a do tego potrafi spalic 4,5l w trasie w Leonie, 

Lekki dotknięcie po wtyczce to nie 140KM, tylko coś powyżej 120KM.
Z takim wirusem spoko. Sprawdzone w Octavii. Nie trzeba dbać, tylko
zwykły serwis jak dla zdrowej wersji.

zaluje, ze juz nie jest produkowany..

Czego tu żałować? Samochody się zmieniają, silniki również.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

14 Data: Maj 25 2007 11:12:39
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Rysiek Branson 

Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

Rysiek Branson pisze:
(...)
nowsze maja wszystkie PD juz, starsze np. wspomniany 110KM to jeszcze VP - silnik ideał, dynamiczny, super krecacy sie na 140KM 345Nm lekkim dotknieciem po wtyczce softu, wytrzymaly na takim programie latami jak sie dba o niego, a do tego potrafi spalic 4,5l w trasie w Leonie, 

Lekki dotknięcie po wtyczce to nie 140KM, tylko coś powyżej 120KM.

zalezy jaki kto ma dotyk :)

Czego tu żałować? Samochody się zmieniają, silniki również.

zaluje, bo PD juz tak nie lubie i zupelnie inaczej pali po wirusie niz VP, a i dabnie trzeba juz lepsze robic, np. VP pojezdzi bez problemu na red bullu, z PD juz nie bardzo

Rysiek
www.V10.pl

15 Data: Maj 25 2007 19:20:18
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Rysiek Branson pisze:
(...)

zalezy jaki kto ma dotyk :)

Nie, no jasne :)

Czego tu żałować? Samochody się zmieniają, silniki również.

zaluje, bo PD juz tak nie lubie i zupelnie inaczej pali po wirusie niz VP, a i dabnie trzeba juz lepsze robic, np. VP pojezdzi bez problemu na red bullu, z PD juz nie bardzo

Nie używam rb - to podobny argument jak narzekanie na benzynowe
jednostki Toyoty z ceramicznymi gniazdami zaworowymi i narzekanie,
że są nieodporne na LPG.


--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

16 Data: Maj 24 2007 15:34:39
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Kuba 


Użytkownik "surfguru"  napisał w wiadomości


*nowoczesny 1,8 TDCI w focusie z 2002r: Verbrauch

Może nie jest to odpowiedź na zadane pytanie ale powiem jedno. TDCi to
bardzo awaryjny silnik. Prynajmniej w moim mondeo (2.0 TDCi 130 KM)

Przy deptaniu: 11 LITRÓW
Na trasie przy leciutkiej nodze: 7 LITRÓW
Normalna jazda: 8,5 LITRA

17 Data: Maj 24 2007 14:06:20
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: xs 

Kuba  napisał(a):

Przy deptaniu: 11 LITRÓW
Na trasie przy leciutkiej nodze: 7 LITRÓW
Normalna jazda: 8,5 LITRA

To calkiem sporo. Przy 1.9 to przepasc wrecz.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Maj 24 2007 19:09:04
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Yarcioo 

Kuba napisał(a):

Użytkownik "surfguru"  napisał w wiadomości


*nowoczesny 1,8 TDCI w focusie z 2002r: Verbrauch

Może nie jest to odpowiedź na zadane pytanie ale powiem jedno. TDCi to bardzo awaryjny silnik. Prynajmniej w moim mondeo (2.0 TDCi 130 KM)

Przy deptaniu: 11 LITRÓW
Na trasie przy leciutkiej nodze: 7 LITRÓW
Normalna jazda: 8,5 LITRA

Przynajmniej 2 litry za dużo Ci pali.
Coś jest nie tak napewno!

--
Darmo się pocę, aby dotrzymać kroku epoce.

19 Data: Maj 25 2007 09:43:23
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: MichałG 


Użytkownik "Kuba"  napisał w wiadomości


Użytkownik "surfguru"  napisał w wiadomości


*nowoczesny 1,8 TDCI w focusie z 2002r: Verbrauch

Może nie jest to odpowiedź na zadane pytanie ale powiem jedno. TDCi to
bardzo awaryjny silnik. Prynajmniej w moim mondeo (2.0 TDCi 130 KM)

Przy deptaniu: 11 LITRÓW
Na trasie przy leciutkiej nodze: 7 LITRÓW
Normalna jazda: 8,5 LITRA

Rozpacz.... cos masz popsute..... nawet jak na forda- to tragedia....
C5 to 'nieco' wieksze ale powyżej 7 l w miescie rzadko wychodzi...

ten 1.9 volkswagena to chyba najlepszy silnik diesla na swiecie. Jeżdziłe
golfem 3 bez turba,
można było 4 litry na trasie zrobic ....
Pozdrowienia
Michał

20 Data: Maj 28 2007 06:58:08
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Rafal 


Użytkownik "Kuba"  napisał w wiadomości

>
> Użytkownik "surfguru"  napisał w wiadomości
>
>
> *nowoczesny 1,8 TDCI w focusie z 2002r: Verbrauch
>
> Może nie jest to odpowiedź na zadane pytanie ale powiem jedno. TDCi to
> bardzo awaryjny silnik. Prynajmniej w moim mondeo (2.0 TDCi 130 KM)
>
> Przy deptaniu: 11 LITRÓW
> Na trasie przy leciutkiej nodze: 7 LITRÓW
> Normalna jazda: 8,5 LITRA

Rozpacz.... cos masz popsute..... nawet jak na forda- to tragedia....
C5 to 'nieco' wieksze ale powyżej 7 l w miescie rzadko wychodzi...

Niekoniecznie.. raczej stawiałbym na technikę jazdy.. te 130KM pić muszą więc
ak ktoś korzysta z nich intensywnie to nie ma rady.. za darmo nic nie ma


ten 1.9 volkswagena to chyba najlepszy silnik diesla na swiecie. Jeżdziłe
golfem 3 bez turba,
można było 4 litry na trasie zrobic ....


A ja bym raczej powiedział że najgorszy.. botakiego hałasu i wibracji to żaden
inny (z nowocześniejszych a nie z "beczek" ) nie dostarcza...
Nie dla każdego jedyne kryterium to spalanie...

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

21 Data: Maj 28 2007 09:44:28
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: MichałG 


Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Kuba"  napisał w wiadomości

>
> Użytkownik "surfguru"  napisał w wiadomości
>
>
> *nowoczesny 1,8 TDCI w focusie z 2002r: Verbrauch
>
> Może nie jest to odpowiedź na zadane pytanie ale powiem jedno. TDCi to
> bardzo awaryjny silnik. Prynajmniej w moim mondeo (2.0 TDCi 130 KM)
>
> Przy deptaniu: 11 LITRÓW
> Na trasie przy leciutkiej nodze: 7 LITRÓW
> Normalna jazda: 8,5 LITRA

Rozpacz.... cos masz popsute..... nawet jak na forda- to tragedia....
C5 to 'nieco' wieksze ale powyżej 7 l w miescie rzadko wychodzi...

Niekoniecznie.. raczej stawiałbym na technikę jazdy.. te 130KM pić muszą
więc
ak ktoś korzysta z nich intensywnie to nie ma rady.. za darmo nic nie ma


ten 1.9 volkswagena to chyba najlepszy silnik diesla na swiecie. Jeżdziłe
golfem 3 bez turba,
można było 4 litry na trasie zrobic ....


A ja bym raczej powiedział że najgorszy.. botakiego hałasu i wibracji to
żaden
inny (z nowocześniejszych a nie z "beczek" ) nie dostarcza...
Nie dla każdego jedyne kryterium to spalanie...

OK. jeszcze trwałość ... tym golfem III przejechałem 300 000 wymieniając
olej... czasem... :-)
Nigdy nie uważałem spalania za jakiekolwiek kryterium..... jakby było
inaczej to pewnie jeżdziłbym AX-em...
Ale ktoś mówił, że spalanie silnie maleje z wiekiem - kierowcy ....
Pozdrowienia
Michał

22 Data: Maj 24 2007 17:10:40
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: J.F. 

On 24 May 2007 03:58:37 -0700,  surfguru wrote:

Raczej nie daję temu wiary, wiadomo że testy są nie do końca
odpowiadające rzeczywistości, mimo wyraźniej różnicy spodziewam się
lepszej kultury i ekonomii po focusie jednak, co myślicie na ten
temat?? (bo trudno uwierzyć że konstrukcja TDI z początku lat 90 jest
ekonomiczniejsza niż całkiem świeża jednostka sprzed kilku lat)

Ja tam nie wiem, ale czy od technicznej strony jest miedzy tymi
technologiami taka roznica ? To nie sa pompowtryskiwacze sprzed
30 czy wiecej lat - to jednak wtryskiwacz elektronicznie sterowany.
A czy pompa jest jedna czy rozrzucona to juz chyba bez wiekszego
znaczenia.

Przy dieslu liczy sie cisnienie wtrysku - PD sie chwala rzedu 2000atm,
czyli porownywalnie z CR.

J.

23 Data: Maj 24 2007 21:48:09
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: MG 

Ja tam nie wiem, ale czy od technicznej strony jest miedzy tymi
technologiami taka roznica ? To nie sa pompowtryskiwacze sprzed
30 czy wiecej lat - to jednak wtryskiwacz elektronicznie sterowany.
A czy pompa jest jedna czy rozrzucona to juz chyba bez wiekszego
znaczenia.

różnica jest kolosalna
- CR pozwala na sterowanie kątem wtrysku i dawką praktycznie niezależnie od
reszty silnika
- pompowtrysk może wtryskiwać tylko wtedy, gdy zostanie mechanicznie
napędzony od wałka, dlatego dużo trudniej steruje się przebiegiem wtrysku

Przy dieslu liczy sie cisnienie wtrysku - PD sie chwala rzedu 2000atm,
czyli porownywalnie z CR.

 uproszczenie
ważne są m.in. kąt wtrysku, dawka, możliwość podziału dawki, itd

Pzdr
Marek

24 Data: Maj 25 2007 11:14:54
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: J.F. 

On Thu, 24 May 2007 21:48:09 +0200,  MG wrote:

Ja tam nie wiem, ale czy od technicznej strony jest miedzy tymi
technologiami taka roznica ? To nie sa pompowtryskiwacze sprzed
30 czy wiecej lat - to jednak wtryskiwacz elektronicznie sterowany.

różnica jest kolosalna
- CR pozwala na sterowanie kątem wtrysku i dawką praktycznie niezależnie od
reszty silnika
- pompowtrysk może wtryskiwać tylko wtedy, gdy zostanie mechanicznie
napędzony od wałka, dlatego dużo trudniej steruje się przebiegiem wtrysku

Ale przeciez one steruja przebiegiem wtrysku i to dosc ambitnie.
Chcesz w suwie wydechu czy ssania tryskac ?

Przy dieslu liczy sie cisnienie wtrysku - PD sie chwala rzedu 2000atm,
czyli porownywalnie z CR.

uproszczenie ważne są m.in. kąt wtrysku, dawka, możliwość podziału dawki, itd

Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie
nie spieszy z zakupem licencji na CR ..

J.

25 Data: Maj 25 2007 17:45:30
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: kpt 


Użytkownik "J.F." napisał

Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie
nie spieszy z zakupem licencji na CR ..

zdaje sie ze powoli odchodza od pompowtryskiwaczy

26 Data: Maj 25 2007 22:38:13
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: xs 

J.F.  napisał(a):

Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie
nie spieszy z zakupem licencji na CR ..

Przeciez VAG produkuje diesle z cr juz od ladnych kilku lat.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Maj 26 2007 15:50:20
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

J.F. pisze:

Ale przeciez one steruja przebiegiem wtrysku i to dosc ambitnie.
Chcesz w suwie wydechu czy ssania tryskac ?
Na przykład - w silnikach Renault - w czasie pojedynczego wtrysku następują 3 wtryśnięcia paliwa do komory spalania. Ma to na celu zainicjowanie zapłonu i sterowanie jego przebiegiem (w zależności od obciążenia, obrotów i dodatkowych czynników).
Jeśli zachodzi konieczność oczyszczenia z sadzy filtra cząsteczek stałych to w trakcie wydech następuje wtrysk dodatkowej dawki paliwa co podnosi temperaturę spalin i wypala zanieczyszczenia.
Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie większą masę części ruchomych i tym samą większą bezwładność ??

Przy dieslu liczy sie cisnienie wtrysku - PD sie chwala rzedu 2000atm,
czyli porownywalnie z CR.
uproszczenie ważne są m.in. kąt wtrysku, dawka, możliwość podziału dawki, itd

Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie
nie spieszy z zakupem licencji na CR ..
Yps. Próbował wprowadzić - z marnym efektem i sporymi problemami :-(
Teraz VW w nowym Phaetonie znów silnik CR - ma przeciętne osiągi - tutaj widać brak doświadczenia:
http://www.francuskie.pl/francuskie/modules.php?name=News&file=article&sid=1956&mode=&order=0&thold=0



--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

28 Data: Maj 26 2007 16:11:14
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: J.F. 

On Sat, 26 May 2007 15:50:20 +0200,  Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

J.F. pisze:
Ale przeciez one steruja przebiegiem wtrysku i to dosc ambitnie.
Chcesz w suwie wydechu czy ssania tryskac ?

Na przykład - w silnikach Renault - w czasie pojedynczego wtrysku
następują 3 wtryśnięcia paliwa do komory spalania.

Ale w silnikach TDI o ile sie orientuje jest podobnie

Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie
większą masę części ruchomych i tym samą większą bezwładność ??

Mylisz epoki. Czesc pompujaca to jedno, a zaworek sterujacy jest.

Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie
nie spieszy z zakupem licencji na CR ..
Yps. Próbował wprowadzić - z marnym efektem i sporymi problemami :-(

Ale przeciez to sie gotowe u Boscha kupuje :-)
No chyba ze sie samemu taniej potrafi zrobic :-)

J.

29 Data: Maj 26 2007 21:37:36
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: MG 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 26 May 2007 15:50:20 +0200,  Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
>J.F. pisze:
>> Ale przeciez one steruja przebiegiem wtrysku i to dosc ambitnie.
>> Chcesz w suwie wydechu czy ssania tryskac ?

>Na przykład - w silnikach Renault - w czasie pojedynczego wtrysku
>następują 3 wtryśnięcia paliwa do komory spalania.

Ale w silnikach TDI o ile sie orientuje jest podobnie

:-)  tak, ale tylko w tych z CR :-)))))))))
np. 3.0 TDI nie jest na pompowtryskach :-)))


>Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie
>większą masę części ruchomych i tym samą większą bezwładność ??

Mylisz epoki. Czesc pompujaca to jedno, a zaworek sterujacy jest.

No i co, że zaworek???  Bez zaworków to już w latach 60-tych cummins robił
silniki na pompowtryskach.
Współczesne pompowtryski to wtrysk z podziałem na 2 dawki.
W CR można jednak więcej.

>> Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie
>> nie spieszy z zakupem licencji na CR ..

Hehe - patrz wyżej. Stosuje, ale się nie za bardzo tym chwali

Pzdr
Marek

30 Data: Maj 29 2007 17:33:49
Temat: Re: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
Autor: J.F. 

On Sat, 26 May 2007 21:37:36 +0200,  MG wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
>Na przykład - w silnikach Renault - w czasie pojedynczego wtrysku
>następują 3 wtryśnięcia paliwa do komory spalania.
Ale w silnikach TDI o ile sie orientuje jest podobnie

:-)  tak, ale tylko w tych z CR :-)))))))))
np. 3.0 TDI nie jest na pompowtryskach :-)))

Ale nadal wtryskiwacz jest elektrycznie sterowany.

>Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie
>większą masę części ruchomych i tym samą większą bezwładność ??

Mylisz epoki. Czesc pompujaca to jedno, a zaworek sterujacy jest.

No i co, że zaworek???  Bez zaworków to już w latach 60-tych cummins robił
silniki na pompowtryskach.
Współczesne pompowtryski to wtrysk z podziałem na 2 dawki.
W CR można jednak więcej.

Skoro jest szybki elektrozaworek, to pewnie tez mozna wiecej.
Przyznaje tylko ze w ograniczonej czesci cyklu pracy [choc jakby sie
uprzec to moze nawet nie], ale chyba i tak nie ma sensu wtryskiwac
poza ta czescia.

J.

Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.



Grupy dyskusyjne