Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ?
1 | Data: Lipiec 10 2007 09:14:01 |
Temat: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | |
Autor: Hatson | Witam. 2 |
Data: Lipiec 10 2007 09:25:52 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: MarcinJM | Hatson pisze: Ostatnio ogladalem w salonie VW, Tourana z silniczkiem 1.4 T 170PS i Diesel ma z definicji wieksza sprawnosc. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 3 |
Data: Lipiec 10 2007 09:50:49 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: zkruk [Lodz] | MarcinJM wrote: Hatson pisze: mozesz to czyms poprzec? wieksze pojemnosci zeby osiagnac ta sama moc - daja wieksze i ciezsze silniki - wiekszy silnik dluzej sie rozgrzewa - wiecej paliwa na ssaniu idzie -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 4 |
Data: Lipiec 10 2007 10:05:19 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: MarcinJM | zkruk [Lodz] pisze: wieksze pojemnosci zeby osiagnac ta sama moc - daja wieksze i ciezsze silniki - Jakie, k*** "na ssaniu"? Diesel rzeczywiscie dluzej sie rozgrzewa. Ciekawe dlaczego? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 5 |
Data: Lipiec 11 2007 00:08:27 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: zkruk [Lodz] | MarcinJM wrote: zkruk [Lodz] pisze: 1.4T benzyna rozgrzewa sie szybciej niz 2.0 benzyna - czego nie rozumiesz? Diesel rzeczywiscie dluzej sie rozgrzewa. Ciekawe dlaczego? nie wiem - ale mozesz mi zawsze powiedziec... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 6 |
Data: Lipiec 11 2007 08:29:21 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | MarcinJM pisze: zkruk [Lodz] pisze:Odpowiednik ssania w dieslach oczywiście występuje - przy zimnym silniku pompa podaje większą dawkę paliwa, lub moment wtrysku jest z większym wyprzedzeniem. i nie k*** bo tu nie parlament. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 7 |
Data: Lipiec 11 2007 09:19:41 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: MarcinJM | Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: Odpowiednik ssania w dieslach oczywiście występuje - przy zimnym silniku pompa podaje większą dawkę paliwa, lub moment wtrysku jest z większym wyprzedzeniem. ODPOWIEDNIK owszem i nie k*** bo tu nie parlament. Dlatego zagwiazdkowalem -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 8 |
Data: Lipiec 12 2007 14:13:35 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Jacek "Plumpi" | i nie k*** bo tu nie parlament. K***** "yńtyligjent" się znalazł :))))) 9 |
Data: Lipiec 10 2007 10:07:10 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Jerzy Glizda | "zkruk [Lodz]" napisał: Diesel ma z definicji wieksza sprawnosc.mozesz to czyms poprzec? Wprost można to wywnioskować ze średniego spalania samochodów z Dieslem vs samochody benzynowe. wieksze pojemnosci zeby osiagnac ta sama moc - daja wieksze i ciezsze silniki - Od tego jest turbo, żeby pojemności nie musiały być większe. Poza tym piszesz zapewne o mocy maksymalnej - parametr bardziej marketingowy niż w praktyczny. wiekszy silnik dluzej sie rozgrzewa - wiecej paliwa na ssaniu idzie Nawet jesli, to pomijalne, zwłaszcza, ze diesle chyba rozgrzewają sie szybciej (wtrysk sprężonego powietrza, większy stopnień sprężania). POza tym w dieslach jest coś takiego jak tzw. "ssanie"? Ale żeby nie było, diesli jakoś nie lubię, smrodzą i w ogóle... -- pozdrawiam 10 |
Data: Lipiec 10 2007 10:23:40 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic | Od tego jest turbo, żeby pojemności nie musiały być większe. Nie, bardziej marketingowy jest tylko magiczny moment obrotowy. Nawet jesli, to pomijalne, zwłaszcza, ze diesle chyba rozgrzewają sie Przejedź sie dieslem, szczególnie zimą to zobaczysz ile czasu mu zajmuje nagrzanie się. 11 |
Data: Lipiec 10 2007 08:29:21 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 10.07.2007 Boombastic napisał/a: Od tego jest turbo, żeby pojemności nie musiały być większe. Obecny mój 2.5l TDI nagrzewa się szybciej niż poprzednia benzyna 1.6. -- [...] Vicariously I Live while the whole world dies Much better you, than I. [...] tool - vicarious ::::::::::: - http://www.roczniak.net/kasa/ - :::::::::::::: 12 |
Data: Lipiec 10 2007 10:48:38 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Robert J. | Przejedź sie dieslem, szczególnie zimą to zobaczysz ile czasu mu zajmuje A co mnie interesuje ile on się nagrzewa? Ważne że bufa 2/3 tego, co benzynowy o podobnych parametrach. A zimą ciepło w środku mam już po minucie, dwóch. W zimie spalanie (1,9 TDI) nie przekracza 6,5 l (większość jazda po mieście), a latem 5,5. Wczoraj wróciłem z trasy (ponad 2.000 km po Polsce, dwa razy w poprzek) i wyszło dokładnie 5 l/ 100 km. A nie jechałem 90 :-), kiedy tylko się dało to ok. 130. Przy takim samym stylu jazdy poprzednim autem (benz. 1,5) nie udało się zejść poniżej 7,5... Przez 60.000 km na paliwie jestem do przodu najmniej jakieś 8.000 zł. Nie sądzę żeby za chwilę coś się w aucie zepsuło, zresztą jest jeszcze na gwarancji :-). Znajomi śmigają już parę lat dieslami i jakoś też nic się nie psuje. Myślę więc że inwestowanie w diesle jest jednak uzasadnione. A podpieranie się obserwacjami z serwisów, gdzie ktoś zostawił parę tysięcy to zwykła demagogia :-). Jak będzie wadliwy egzemplarz benzyny to podejrzewam że koszt naprawy może być zbliżony... 13 |
Data: Lipiec 10 2007 11:09:47 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic | A co mnie interesuje ile on się nagrzewa? Ważne że bufa 2/3 tego, co[cut] Jeśli dla ciebie najwazniejsze jest tylko spalanie to żal mi ciebie. Ja zwracam uwagę na więcej parametrów. 14 |
Data: Lipiec 10 2007 11:37:33 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Robert J. | Jeśli dla ciebie najwazniejsze jest tylko spalanie to żal mi ciebie. A kto powiedział że tylko spalanie? Pozostałe parametry też mi odpowiadają i dlatego mam diesla. Widzę że należysz do ludzi, którzy myślących inaczej traktują z góry... Ja Jakie jeszcze? 15 |
Data: Lipiec 10 2007 13:30:37 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Boombastic napisał: Jeśli dla ciebie najwazniejsze jest tylko spalanie to żal mi ciebie. Ja zwracam uwagę na więcej parametrów. Nie rozumiem absolutnie. Jakie parametry? Masz 1.9TDI 130KM, mozesz wycisnac na luzaku samym programem 160KM. Jazda przy 130KM doladowanym dieslem jest przyjemna a 160KM przyjemniejsza. Biorac pod uwage spalanie to co jeszcze brakuje do szczescia? -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 16 |
Data: Lipiec 10 2007 17:11:14 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Hektor | Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał Biorac pod uwage spalanie to co jeszcze brakuje do szczescia? Dluzszych dwóch pierwszych biegów albo automatu ? Zbigniew Kordan 17 |
Data: Lipiec 10 2007 17:39:37 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Hektor napisał: Dluzszych dwóch pierwszych biegów albo automatu ? Automatu? Przeciez w dieslach sa automaty wiec ocb?;] A dluzszych dwoch pierwszych biegow? Po co? Lubisz cala trase przejechac na 2?;] -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 18 |
Data: Lipiec 10 2007 19:02:53 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Hektor | Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał Dluzszych dwóch pierwszych biegów albo automatu ? Pytanie bylo o to czego brakuje majac silnik TDI. Pomijajac kulture pracy, rozklad mas, delikatnosc ukladu paliwowego itp. "drobiazgi", to mnie najbardziej dobijaja dramatycznie krótkie dwa pierwsze biegi. Chyba, ze to automat. Zbigniew Kordan 19 |
Data: Lipiec 10 2007 20:29:56 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Hektor napisał: Pytanie bylo o to czego brakuje majac silnik TDI. Pomijajac kulture pracy, rozklad mas, delikatnosc ukladu paliwowego itp. "drobiazgi", to mnie najbardziej dobijaja dramatycznie krótkie dwa pierwsze biegi. Chyba, ze to automat. Kultura pracy ok, tu sie zgodze, ze silnik jest glosniejszy od benzyniaka. Rozklad mas? A co Ty w F1 jezdzisz? Delikatnosc ukladu paliwowego? Nie sadze, TDI VAGa az takie delikatne nie sa. Inne moze, nie wiem. Za to FSI sa delikatne. ps. Rozsmiesza mnie motyw, ze oczekujesz od samochodu 50/50 i wkurzaja Cie zbyt krotkie pierwsze dwa biegi. To co? Chcialbys BMW M5 z 1 i 2 biegiem do 150? -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 20 |
Data: Lipiec 10 2007 23:16:52 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Hektor | Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał ps. Rozsmiesza mnie motyw, ze oczekujesz od samochodu 50/50 i wkurzaja Cie zbyt krotkie pierwsze dwa biegi. To co? Chcialbys BMW M5 z 1 i 2 biegiem do 150? Nie oczekuje rozkladu 50/50, ale diesel V6 na przedniej osi w samochodzi typu A4 to jednak sie juz czuje. Nie wiem co jest smiesznego w oczekiwaniu, ze silnik zamiast szybko zdychac (diesel) bedzie ciagnal do tych 6-7 tys rpm. A jesli by setke osiagal bez zmiany biegu, to takze nie mialbym mu tego za zle. Zbigniew Kordan 21 |
Data: Lipiec 12 2007 17:33:03 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Stanislaw Chmielarz | Hektor wrote: Użytkownik "Maciej Browarczyk" Poczytaj o roznicach w obiegu cieplnym i zwiazanych z tym konsekwencjach w naprezeniach materialu. Odpowiedz na pytanie w tytule listu jest prosta: bo maja wyzsza sprawnosc ogolna. -- Pozdrowienia!!StaCH Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC. http://www.uniprojekt.com mobile:http://wap.uniprojekt.com 22 |
Data: Lipiec 12 2007 22:33:13 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Hektor | Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" napisał Nie oczekuje rozkladu 50/50, ale diesel V6 na przedniej osi w Hallo, hallo ! Stachu, to na pewno do mnie ? Zbigniew Kordan 23 |
Data: Lipiec 11 2007 14:15:18 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: P11 | Maciej Browarczyk napisał(a): Nie rozumiem absolutnie. Jakie parametry? Masz 1.9TDI 130KM, mozesz wycisnac na luzaku samym programem 160KM.A latem w upały ile zostanie z tych luzackich 160KM samym programem? Jazda przy 130KM doladowanym dieslem jest przyjemna a 160KM przyjemniejsza. Biorac pod uwage spalanie to co jeszcze brakuje do szczescia?Momentu obrotowego poniżej 2 i powyzej 4 tys obrotów. Cichej pracy, szybkiego wchodzienia i jeszcze bardziej zchodzenia z obrotów. Wreszczie możliwosci przyspieszenia na 2 biegu od 30km/h do 100... Nie twierdze zo AWX/AVF to zły silnik. To bardzo fauny silnik. Ale ma tez wady których pozbawiona jest wolnossacy silnik benzynowy 2.0 150 KM. 24 |
Data: Lipiec 11 2007 14:24:10 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik P11 napisał: A latem w upały ile zostanie z tych luzackich 160KM samym programem? Zostanie calosc jak masz dobry IC a nie male gowno ;] Program moze byc napisany indywidualnie i wtedy mozesz jako tako zazyczyc charakterystyke (pisze jako tako, bo wiadomo, ze dokladnie tego co powiesz nie da sie zrobic). -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 25 |
Data: Lipiec 12 2007 09:50:50 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: P11 | Maciej Browarczyk napisał(a): Użytkownik P11 napisał:No własnie, ale ten dobry IC kosztuje tyle co program ;-( 26 |
Data: Lipiec 10 2007 14:51:46 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Jacek "Plumpi" | Przejedź sie dieslem, szczególnie zimą to zobaczysz ile czasu mu zajmuje He he he. Fajna ideologia: "oszczędzać dla producentów" :))) Przecież to co zaoszczędzisz na paliwie musiasz oddać producentom samochodu w wyższej cenie samochodu :)) Jest to tym bardziej dziwne, że przecież silniki diesla są mniej skomplikowane od benzynowych - zatem powinny być tańsze :) Ponad to trzeba też wziąć pod uwagę, że diesel uzyskuje podobne osiągi w stosunku do benzynowców przy znacznie większej pojemności silnika. Większa pojemność silnika = wieksze opłaty (ubezpieczenia). Nie wspomnę już o fakcie, że jednak silniki benzynowe są cichsze i bardziej dynamiczne - przez to zapewniają większy komfort. 27 |
Data: Lipiec 10 2007 14:57:45 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał: He he he. Fajna ideologia: "oszczędzać dla producentów" :))) Mam wrazenie, ze porownujesz 1.6 16v z Escorta i 1.6D z Felci. Wyobraz sobie, ze silniki diesla obecnie maja turbo, wiec co do tej prostoty to bym dyskutowal :) Teraz argument dla pojemnosci i dynamiki, pacjent Audi A4 B6, silniki 1.8T 150KM i 1.9TDI 130KM, przyspieszenie do setki benzyniak 8,9, diesel 9,4, gdyby diesel mial te 150KM osiagi bylyby pewnie identyczne/podobne. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 28 |
Data: Lipiec 10 2007 22:52:59 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Jacek "Plumpi" | Wyobraz sobie, ze silniki diesla obecnie maja turbo, wiec co do tej A silniki benzynowe nie mają ? :))) Poza tym czy wszystkie diesle są w turbo ? :)))) 29 |
Data: Lipiec 10 2007 23:22:18 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał: A silniki benzynowe nie mają ? :))) Obecnie? Wiekszosc poza kastratami typu SDI. Benzynowe tez maja ale jest ich duzo mniej. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 30 |
Data: Lipiec 10 2007 23:30:31 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: J.F. | On Tue, 10 Jul 2007 14:51:46 +0200, Jacek "Plumpi" wrote: Jest to tym bardziej dziwne, że przecież silniki diesla są mniej Czesc podstawowa silnika [korpus, tloki, wal, rozrzad] chyba jednak w dieslu drozsza - nieznacznie, ale chyba troche bardziej wymagajacy dieselek jest z uwagi na obciazenia. Ale dochodzi turbina i osprzet wtryskowy, a to nie sa tanie rzeczy. Ponad to trzeba też wziąć pod uwagę, że diesel uzyskuje podobne osiągi w Sztuczna sprawa. A i znizki za diesla sie zdarzaja. Nie wspomnę już o fakcie, że jednak silniki benzynowe są cichsze i bardziej No chyba ze za bardzo zwolnisz na wysokim biegu :-) J. 31 |
Data: Lipiec 10 2007 19:33:30 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | Robert J. napisał: Przejedź sie dieslem, szczególnie zimą to zobaczysz ile czasu mu zajmujeA co mnie interesuje ile on się nagrzewa? żeby szybciej było ciepło ;P ja tam generalnie nie lubie prowadzic w kurtce i grubym swetrze, wiec na to sie kurde patrze. Ważne że bufa 2/3 tego, co co robi? bufa? może pufa? takie siedzisko ;) A zimą ciepło w środku mam już po i może jeszcze na jałowych? po 1-2 min to może lecieć co najwyżej letnie powietrze już. chyba, że po odpaleniu dajesz do czerwonej kreski i trzymasz :))) albo masz dodatkowe dogrzewanie powietrza wdmuchiwanego. to nie jest przeciez problem pociagnac dajmy na to 30A (czyli 350-400W) z aku auta, ktore juz jest na chodzie... i to nie nonstop a na poczatku i sukcesywnie sterownikiem zmniejszac. szczegolnie, ze aku w dieslach sa wieksze, a altek sie wsadza wiekszy zeby bilans nie byl za dlugo ujemny i doladowalo aku. rowniez moze jest dosyc maly obieg zamkniety i ten tez sam w sobie dosyc szybko sie nagrzewa. nie wiem, trudno mi powiedziec "ot tak". W zimie spalanie (1,9 TDI) nie przekracza 6,5 l (większość mi w takim stylu jazdy bierze ok. 11l gazu. wiec podobnie :) 2.0 8v. jak jade spokojnie to ok. 9l gazu. ale generalnie szybciej sie nagrzewa. i to sprawdzone z innymi dieslami, konkretnie panda multijet i w vw transporterze, ale nie wiem jaki piec. w tym ostatnim faktycznie cos moglo byc zrypane, bo lecialo prawie nonstop chlodne. i nie wiem ile ma ten 1.9tdi? moje 2.0 ma 126KM. czyli 120-pare :) zaoszczedziles 8000, ale doplaciles do auta ile w porownaniu do analogicznej benzyny? wiec powoli dochodzisz do punktu, gdy zacznie sie dopiero zwracac... a jako, ze masz nabite 60kkm dopiero to trudno mowic tutaj o defektach, zreszta sam piszesz o gwarancji. raczej problemy z dieslami zaczynac sie zaczynaja kolo 200kkm przy ktoryms tam wlascicielu ;) (a realnie diesel ma pewno z 500kkm tylko skrecony licznik i nikt nie widzi roznicy ;)) ). -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630 prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG| pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 258kkm/50kkm hydrokomfortowa :) 32 |
Data: Lipiec 16 2007 16:59:41 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: andrzej | > Przejedź sie dieslem, szczególnie zimą to zobaczysz ile czasu mu zajmuje No widzisz, a ja mam 1.6MPI benzyne i jeżdżąc 120-140 (gdzie na 4-rce dociągam do 110-120), na odcinku 5000km (jazda mieszana) spala mi 6l/100 benzyny. Spalanie paliwa nie zależy tylko od silnika, ale w dużej mierze od kierowcy. Na forum znajdziesz również opinie, gdzie jeden z forowiczów jeżdżąc diesel-em 2.0 (nie wiem jaki typ silnika) ma spalanie na poziomie 10-11/100km.!!! -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 33 |
Data: Lipiec 10 2007 11:18:23 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Boombastic pisze: Nie, bardziej marketingowy jest tylko magiczny moment obrotowy. Wiedziałem :( Przejedź sie dieslem, szczególnie zimą to zobaczysz ile czasu mu zajmuje nagrzanie się. No ile? 34 |
Data: Lipiec 10 2007 11:31:46 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic |
Przejedź sie dieslem, szczególnie zimą to zobaczysz ile czasu mu zajmuje W Pugu 206 to nam dupy odmarzały zimą. Nie bez powodu stosuje się dodatkowe grzałki w dieslach. 35 |
Data: Lipiec 10 2007 11:37:36 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Boombastic pisze: W Pugu 206 to nam dupy odmarzały zimą. Przykro mi, ale nie o to pytałem. Nie bez powodu stosuje się dodatkowe grzałki w dieslach. Wiem, ale nie o to pytałem. 36 |
Data: Lipiec 10 2007 11:43:19 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic |
Boombastic pisze: 10 km w mieście, czyli ok. 20-30 minut by było ciepło w samochodzie. 37 |
Data: Lipiec 10 2007 12:27:21 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Boombastic pisze: 10 km w mieście, czyli ok. 20-30 minut by było ciepło w samochodzie. To prędzej coś było w nim zwalone, niż to wina diesla. 38 |
Data: Lipiec 10 2007 12:33:57 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic | To prędzej coś było w nim zwalone, niż to wina diesla. Auto było nowe, pierwszy silnik diesla 2,0 90 KM w pugu. 39 |
Data: Lipiec 10 2007 19:40:32 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Boombastic pisze: Auto było nowe, pierwszy silnik diesla 2,0 90 KM w pugu. No i co z tego, że było nowe? -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 40 |
Data: Lipiec 10 2007 12:33:40 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: The_EaGle | Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): Boombastic pisze: Niekoniecznie. Jeżeli jedzie w korku i ustawi nawiew na max to zaloze sie ze nie nagrzeje nawet za 1h. Na postoju w zime moge stac nawet 1h z wlaczonym silnikiem i wskazowka nie przesunie sie na optymalna dla silnika temperature. Pozdrawiam Rafał 41 |
Data: Lipiec 10 2007 12:50:22 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | The_EaGle pisze: Niekoniecznie. Jeżeli jedzie w korku i ustawi nawiew na max to zaloze sie ze nie nagrzeje nawet za 1h. Na postoju w zime moge stac nawet 1h z wlaczonym silnikiem i wskazowka nie przesunie sie na optymalna dla silnika temperature. Przy takich metodach to i benzyna się nie nagrzeje - kwestia temperatury. Najpierw trzeba dać mu szansę na osiągnięcie odpowiedniej temperatury. 42 |
Data: Lipiec 10 2007 13:05:51 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Robert J. | Przy takich metodach to i benzyna się nie nagrzeje - kwestia Dlatego na początku należy wyłączyć w ogóle nawiew :-). Śmiać mi się chce jak widzę czasem jadąc ze znajomymi pokrętła na maxa od razu po zapaleniu auta i ich wściekłość że tak długo się nagrzewa ;-) 43 |
Data: Lipiec 10 2007 19:20:32 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | Robert J. napisał: Przy takich metodach to i benzyna się nie nagrzeje - kwestiaDlatego na początku należy wyłączyć w ogóle nawiew :-). Śmiać mi się chce ja się tam nie znam, je generalnie zapodawałem tej zimy po 1km grzanie na maxa i leciało najpierw letnie, a później coraz gorętsze powietrze. w sumie po 3km zmniejszałem "moc" grzania :D auto jak z siga. generalnie po zmianie na lpg wciskalem "max" - czyli jak w ukladzie chłodzenia temp była >40^C. dla porównania panda diesel to w tych samych warunkach dopiero po 15km dawała jakieś cieplejsze powietrze. do gorącego to jeszcze daleko, daleko. nawet jak po 3-4km wlaczalem nawiew to walilo zimne. a szybki zamglone juz totalnie w pandzi byly... :))) warunki - 500m od garażu 40kmhp, potem 3km 60kmph na najtwardszym biegu, potem 20km 100kmph. warunki więc de facto codziennie niezmienne. zero swiatel, postojow... trasa wiec generalnie. tylko jeden wyjazd po 500m z podporzadkowanej. kilka manewrow pod garazem coby wyjechac ;) -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630 prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG| pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 258kkm/50kkm hydrokomfortowa :) 44 |
Data: Lipiec 10 2007 13:03:26 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Robert J. | 10 km w mieście, czyli ok. 20-30 minut by było ciepło w samochodzie. To zmień samochód. W octavii po 2 minutach mam już wyczuwalne ciepło. Widać nagrzewnica jest podłączona w innym miejscu. Poza tym po odpaleniu w zimie wyłączam całkowicie nawiew, wtedy dużo szybciej nagrzewa się ciecz w obiegu. Większość ludzi odpala nawiew na maxa i ustawia temp. na maxa, a potem dziwi się że pół godziny w aucie zima ;-). Może należysz do tej większości? 45 |
Data: Lipiec 10 2007 13:13:45 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic |
10 km w mieście, czyli ok. 20-30 minut by było ciepło w samochodzie. To nie jest mój samochód. Ja ze swoim nie mam takich problemów. 46 |
Data: Lipiec 10 2007 13:50:25 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Robert J. | To nie jest mój samochód. Ja ze swoim nie mam takich problemów. Skoro nie masz takich problemów to rozumiem że Twój nagrzewa się dużo szybciej? Czyli znów uprawiasz demagogię podając jako argument przeciwko dieslowi długie nagrzewanie czyjegoś auta... 47 |
Data: Lipiec 10 2007 13:55:19 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic | Skoro nie masz takich problemów to rozumiem że Twój nagrzewa się dużo A jak będzie mój to nagrzeje się szybciej? Rozumiem, że nalezy posiadać auta o których się dyskutuje, bo tylko ich użytkowanie nie uprawnia do przekazywania woich opinii? 48 |
Data: Lipiec 10 2007 19:06:10 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Hektor | Użytkownik "Boombastic" napisał A jak będzie mój to nagrzeje się szybciej? Rozumiem, że nalezy posiadać auta o których się dyskutuje, bo tylko ich użytkowanie nie uprawnia do przekazywania woich opinii? Jak miales jednego to tez sie nie liczy. Bywalo, ze w dyskusji padalo pytanie (szczególnie milosników francuskiej motoryzacji) w stylu: "ile miałeś samochochodów <marka_pojazdu> ze zabierasz glos na ich temat". Zbigniew Kordan 49 |
Data: Lipiec 10 2007 19:41:04 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Hektor pisze: Jak miales jednego to tez sie nie liczy. Bywalo, ze w dyskusji padalo pytanie (szczególnie milosników francuskiej motoryzacji) w stylu: "ile miałeś samochochodów <marka_pojazdu> ze zabierasz glos na ich temat". ROTFL Obsesję na marki francuskie da się jakoś leczyć? -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 50 |
Data: Lipiec 10 2007 19:22:08 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | Robert J. napisał: 10 km w mieście, czyli ok. 20-30 minut by było ciepło w samochodzie.nagrzewnica jest podłączona w innym miejscu. Poza tym po odpaleniu w zimie w oktawce nie montują przypadkiem dodatkowego ogrzewania wstepnego elektrycznego do nawiewu? kojarze, ze moj dyr mowil, ze ma cos takiego w swojej oktawce... wiec moze jest i wyjasnienie, dodatkowa farelka ;P ;) -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630 prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG| pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 258kkm/50kkm hydrokomfortowa :) 51 |
Data: Lipiec 10 2007 23:03:10 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: V-Tec | Witold Wladyslaw Wojciech Wilk napisał(a): Robert J. napisał: fabia I 1.9SDI ma elektryczną nagrzewnicę, być może octa Roberta też. W. 52 |
Data: Lipiec 12 2007 18:06:51 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Robert J. | fabia I 1.9SDI ma elektryczną nagrzewnicę, być może octa Roberta też. Szczerze mówiąc nie wiem, w instrukcji nic o tym nie napisano. 53 |
Data: Lipiec 10 2007 18:32:10 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: MichałG |
natychmiast do serwisu..... termostat nie trzyma, lub coś z kompem Pug 406 1,9TD 1km-2km max przy dużym mrozie (<10st) Pozdr. M. 54 |
Data: Lipiec 10 2007 18:08:37 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Tomek |
Nam w maluchu też :) 55 |
Data: Lipiec 10 2007 18:04:19 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Tomek |
W moim touranie 2.0TDI to będzie jakieś gigantyczne 5 minut :-)Od tego jest turbo, żeby pojemności nie musiały być większe. Tomek 56 |
Data: Lipiec 10 2007 18:55:45 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jerzy, Poza tym piszesz zapewne o mocy maksymalnej - parametr bardziej marketingowy W odróżnieniu od marketingowego momentu na wale silnika, moc przekłada się wprost na osiągi samochodu. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 57 |
Data: Lipiec 10 2007 20:33:33 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: W odróżnieniu od marketingowego momentu na wale silnika, moc przekłada A to dosc ciekawe, bo na streetracing.pl czytalem, ze moca sie nie jezdzi. Moment porusza auto czyli od niego zalezy przyspieszenie a od mocy zalezy Vmax. To jak to w koncu jest? -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 58 |
Data: Lipiec 10 2007 20:50:25 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Maciej Browarczyk pisze: RoMan Mandziejewicz napisał: RoMan już tak ma (nie on jeden). Od zawsze moc=moment*obroty. Nie każdy ma silnik rodem z NASA :) -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 59 |
Data: Lipiec 10 2007 21:55:39 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Maciej, W odróżnieniu od marketingowego momentu na wale silnika, moc przekładaA to dosc ciekawe, bo na streetracing.pl czytalem, ze moca sie nie Przestań czytać streetracing a zacznij czytać dane techniczne samochodów. I porównaj sobie podobne samochody i zależność pomiędzy mocą a przyśpieszeniem do 100 km/h oraz prędkością maksymalną. Zrób to samo dla zależności moment obrotowy a przyśpieszenie do 100 km/h i prędkośc maksymalna. Sam zobaczysz, jak mało te _dwa_ parametry zależą od momentu a jak bardzo od mocy. Nie zapominaj, że moc = moment * obroty i fizyki nie oszukasz. Wysoki moment oznacza niskoobrotowy silnik i konieczność używania innych przełożeń. A przełożenia powodują, że w ostatecznym efekcie, przy tej samej mocy i obrotach kół _na_ _kołach_ masz identyczny moment obrotowy. A to moment obrotowy _na_ _kołach_ napędza samochód a nie wydumany moment na wale silnika. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 60 |
Data: Lipiec 10 2007 23:23:41 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Nie zapominaj, że moc = moment * obroty i fizyki nie oszukasz. Wysoki Alez ja to wszystko wiem i nie musisz mi tego pisac. Nadal z tego wynika, ze samochodem porusza moment. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 61 |
Data: Lipiec 10 2007 21:29:08 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: | Alez ja to wszystko wiem i nie musisz mi tego pisac. Nadal z tegoNo popatrz, a ja myslalem ze jedynie sila moze cos poruszyc.... Tomek 62 |
Data: Lipiec 11 2007 01:20:38 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Maciej, Nie zapominaj, że moc = moment * obroty i fizyki nie oszukasz. WysokiAlez ja to wszystko wiem i nie musisz mi tego pisac. Nadal z tego Ale liczy się moment na _kołach_ a nie na wale silnika! -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 63 |
Data: Lipiec 11 2007 07:34:57 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Ale liczy się moment na _kołach_ a nie na wale silnika! Owszem, widze, ze doszlismy w koncu do porozumienia, ja nigdzie nie zachwycalem sie momentem na wale silnika, zeby bylo jasne ;) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 64 |
Data: Lipiec 11 2007 12:57:45 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Maciej, Ale liczy się moment na _kołach_ a nie na wale silnika!Owszem, widze, ze doszlismy w koncu do porozumienia, ja nigdzie nie To popatrz na swoją pierwszą wypowiedź w tej gałęzi wątki i to z czym usiłowałeś dyskutować: ===8<=== W odróżnieniu od marketingowego momentu na wale silnika, moc przekłada A to dosc ciekawe, bo na streetracing.pl czytalem, ze moca sie nie jezdzi. Moment porusza auto czyli od niego zalezy przyspieszenie a od mocy zalezy Vmax. To jak to w koncu jest? ===8<=== -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 65 |
Data: Lipiec 11 2007 13:05:22 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: A to dosc ciekawe, bo na streetracing.pl czytalem, ze moca sie nie jezdzi. Moment porusza auto czyli od niego zalezy przyspieszenie a od mocy zalezy Vmax. To jak to w koncu jest? Zapytalem, bo nie mialem sprecyzowanego zdania na ten temat tylko costam gdziestam wyczytalem aczkolwiek nie musiala to byc prawda. Wiec moment na kolach rusza buda. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 66 |
Data: Lipiec 10 2007 23:42:00 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 10 Jul 2007 20:33:33 +0200, Maciej Browarczyk A to dosc ciekawe, bo na streetracing.pl czytalem, ze moca sie nie Tak, jak to wynika z fizyki, na której spałeś. Moc i moment to wielkości wzajemnie z siebie wynikające. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 67 |
Data: Lipiec 11 2007 07:05:28 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: fhisti | Dnia Tue, 10 Jul 2007 20:33:33 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a): Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Liczy się moment, ale na kołach. Gdyby liczył się tylko moment na silniku, to taka skoda fabia 1.9tdi (około 220Nm) nie dawałaby w sprincie do 100km/h szans hondzie s2000 (niewiele ponad 200Nm). -- pozdrawiam fhisti 68 |
Data: Lipiec 11 2007 07:34:16 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: MarcinJM | fhisti pisze: Liczy się moment, ale na kołach. Z tym, ze moment (zarowno wartosc, jak i przebieg) na silniku wplywa beposrednio na zestopniowanie skrzyni i czyni biegi "dluzszymi" lub "krotszymi". Silniki z niewielkim momentem wymagaja zestopniowania "bylejechal", przy wiekszym momencie mozna znalezc mily dla uzytkownika kompromis pomiedzy momentem na kolach a "dlugoscia" poszczegolnych przylozen. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 69 |
Data: Lipiec 10 2007 21:40:44 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 10 Jul 2007 18:55:45 +0200, RoMan Mandziejewicz Poza tym piszesz zapewne o mocy maksymalnej - parametr bardziej marketingowy A moment na wale razy obroty to nei moc? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 70 |
Data: Lipiec 11 2007 00:18:36 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: zkruk [Lodz] | Jerzy Glizda wrote: "zkruk [Lodz]" napisał: warto stosowac lepsze technologie... patrz Honda Civic 1.4 vs 1.5 (96-00) spalanie 1.4 jest wieksze o 1-1.5 litra a moc mniejsza o 25 KM 1.5 spala w miescie 7 litrow na trasie 5-5.5 w tym samym czasie cudowny golf 4 1.9 TDI 110KM spala te same ilosci paliwa przyjemnosc jazdy dieslem - zadna :] Od tego jest turbo, żeby pojemności nie musiały być większe. moc maksymalna jest wlasnie najistotniejszym parametrem owym momentem mozesz sobie przyczepke pociagnac ale przyjemnosci z jazdy - zadnej... mialem okazje jechac laguna 1.9 DCi czy jak tam jej jest - 120 KM nie da sie tym jezdzic a legendarna elastycznosc to chyba wymysl posiadaczy maluchow - moze dla nich to jest elastyczny samochod dla mnie mol - ponizej 2 k rpm wogole nie jedzie powyzej 4 k rpm trzeba bieg zmieniac - coby sprawnie przyspieszac to galka trzeba sie namachac... jazda w miescie bez automatu dieslem to kara.. :/ dla mnie nie istnieje pojecie momentu w jezdzie samochodem osobowym jest on po prostu bez sensu... elastyczny to jest wlasnie civic ktorym jezdze - na 4 od 30 km/h do 190 km/h :] pokaz mi diesla z taka elastycznoscia... Civ na 3 biegu przyspiesza od 1200 obrotow bez wyczuwalnych drgan, ani niepokojacych sluchowych doznan (testowo - normalnie staram sie powyzej 1700-1900)
nie wiem... Ale żeby nie było, diesli jakoś nie lubię, smrodzą i w ogóle... :) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 71 |
Data: Lipiec 10 2007 10:22:22 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: w2023 | zkruk [Lodz] wrote: MarcinJM wrote: Jasne. Silnik R.Diesla realizuje cykl Diesla, a silnik o zapłonie iskrowym realizuje cykl Otto (oczywiście to jest pewna idealizacja). Cykl Diesla ma większą sprawność energetyczną. W. 72 |
Data: Lipiec 10 2007 21:05:37 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: | Jasne. Silnik R.Diesla realizuje cykl Diesla, a silnik o zapłonie iskrowymTroche to jak bajki brzmi. Stopien sprezania sie bezposrednio przeklada na sprawnosc, a tan w klekotach jest wyzszy. A caly cymes praktyczny polega na tym, ze benzyna ma przepustnice, a diesel nie ma. Tomek 73 |
Data: Lipiec 11 2007 14:29:50 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: P11 | napisał(a): Nie. W takim TDI ze stopniem spezania ok 19 obnizenie stopnia sprezania powoduje wzrost sprawności. A jest on tak wysoki tylko dlatego aby umożliwić rozurch zimnego silnika. Tak duży stopien sprezania powoduje ze ciepło wytworzone podczas spręzania oddawane jest do cieczy chłodzacej i tracone w układzie chłodzenia, dalej wieksze sa staty na tarcie. Optymalny stopien sprezania (w uproszczeniu) to ok 15. I zarówno w dieslu jak i otto do niego sie dązy tylko ze z "innej strony" ;-)Jasne. Silnik R.Diesla realizuje cykl Diesla, a silnik o zapłonie iskrowymTroche to jak bajki brzmi. Stopien sprezania sie bezposrednio Nie tylko. Istnieja silniki "benzynowe" bez przepustnicy (subaru, toyota, nissan na rynek japoński) i maja nizsza sprawnosć od takiego TDI. 74 |
Data: Lipiec 10 2007 11:26:02 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Pabl |
Mniej pali i dluzej sie nagrzewa. To swiadczy o tym, ze wieksza czesc energii jest zamieniana w energie mechaniczna niz cieplna. Silnik spalinowy jest silnikiem cieplnym a co za tym idzie odnosza sie do niego zasady termodynamiki. Picasso 75 |
Data: Lipiec 10 2007 12:02:29 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: The_EaGle | zkruk [Lodz] napisał(a): Diesel ma z definicji wieksza sprawnosc. Ty sie dopiero teraz obudziłeś? PODSTAWOWA zaleta diesla nad silnikiem o zapłonie iskrowym to własnie sprawność która sięga nawet 45% podczas gdy silnika z zapłonem iskrowym około 30%. wieksze pojemnosci zeby osiagnac ta sama moc - daja wieksze i ciezsze silniki - O czym ty do mnie rozmawiasz? Co to ma wspólnego ze sprawnościa? Zajrzyj do wikipedii i znajdz hasła : - olej napędowy - benzyna - silnik diesla - silnik benzynowy - sprawność a pózniej zabieraj głos... Pozdrawiam Rafał 76 |
Data: Lipiec 10 2007 15:27:46 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: J.F. | On Tue, 10 Jul 2007 09:50:49 +0200, zkruk [Lodz] wrote: Diesel ma z definicji wieksza sprawnosc.mozesz to czyms poprzec? Bo ma. Wystarczy popatrzec do ksiazek, na spalanie, czy spytac kogos na stacji. wieksze pojemnosci zeby osiagnac ta sama moc - daja wieksze i ciezsze Tylko ze diesel zasadniczo nie ma ssania. Jest chyba tylko krotkie wzbogacenie dawki przy samym rozruchu. I chocby tym moze wygrac z benzyniakami jezdzacymi po zimnych miastach. No chyba ze przejdziemy na lpg/cng .. J. 77 |
Data: Lipiec 10 2007 18:53:54 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello zkruk, Diesel ma z definicji wieksza sprawnosc.mozesz to czyms poprzec? Żartujesz? Rzeczy powszechnie znanych się nie dowodzi. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 78 |
Data: Lipiec 11 2007 14:37:57 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: P11 | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello zkruk,Co nie zanczy ze nie sa fauszywe. Teoretyczna możliwa do osiągniecia spawnośc silnika OTTO jest wyzsza niz diesla. Obieg OTTO na odpowiednim paliwie ma tez wiekszy potencjał niż diesel. Tylo z przyczyn ograniczen konstrukcyjnych i zaszłości polityczno-ekonomicznych (upowszechnienie sie produktów ropy naftowej jako paliwa) typowy diesel wygrywa z typowym otto. W eksperymentalnych silnikcah z bezpośrednim wtryskiem ciekłego metanu do cylindra albo wryskiem (wdmuchem) mieszaniny metanu i powietrza do cylindra obieg OTTO uzyskuje lepsza sprawność niz diesla. 79 |
Data: Lipiec 10 2007 21:39:33 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 10 Jul 2007 09:50:49 +0200, "zkruk [Lodz]" Diesel ma z definicji wieksza sprawnosc.mozesz to czyms poprzec? Chocby obiegiem Diesla vs. obieg Otto. wieksze pojemnosci zeby osiagnac ta sama moc - daja wieksze i ciezsze Nie ma ssania w silnikach Diesla. Do tego benzyniak nie wyjdzie ponad 35%, a Diesel może dojśc nawet do 50% sprawności. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 80 |
Data: Lipiec 11 2007 00:27:59 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: zkruk [Lodz] | Adam Płaszczyca wrote: mozesz to czyms poprzec? Nie ma ssania w silnikach Diesla. Do tego benzyniak nie wyjdzie ponad dziekuje -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 81 |
Data: Lipiec 10 2007 10:06:35 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: PAndy |
Diesel ma z definicji wieksza sprawnosc. Bo ma wysoki stopien sprezania... ale zawsze zamiast na ON mozna jezdzic na LPG (w koncu gazuja silniki diesla) 82 |
Data: Lipiec 10 2007 10:14:42 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Blyskacz | PAndy napisał(a): Bo ma wysoki stopien sprezania... ale zawsze zamiast na ON mozna jezdzic na LPG (w koncu gazuja silniki diesla)... ktore to po takim zabiegu z silnikami diesla nie maja juz praktycznie nic wspolnego :-) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 83 |
Data: Lipiec 10 2007 10:42:17 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Q. | > Tak mnie po ostatnich odwiedzinach w BOSCH`u, zostawieniu paru tysiecy za naprawe i przysluchiwaniu sie innym klientom, ktorzy prawie zawalu Fakt jak sie diesel rozwali to klapa.;/ koszty itp. ale jak jezdzi to jezdzi.. du usranej smierci (ze tak brzydko powiem...) poza tym ten magiczny moment obrotowy przy niskich obrotach.. lubie to no i ten harakterystyczny turkot... poprostu tak mi sie czesto zdarzalo,z e jechale m trase, no i zazwyczaj po 50 km w dieselku juz wszyscy na pokladzie spali, a ja mialem cisze i spokoj (odglos diesla ich poprostu uspokajal):):):) no i poza tym jak sie jezdzi z cb, to mniej rzeczy bedzie zagluszalo (jeslii magnesowka zamiast stacjonarki) no a poza tym, to to ze nie trzeba jezdzic na gazie:) jedyny minus, to ... smrod jesli jedzie sie za zdezelowanym dieslem, no i cos o czym kazdy dieslowiec wie!! przed kazda podroza jest odrobina zadumy.. modlitwy.. (czy jak kto woli...) za pamiec Rudolfa D. :):):) Pzodr. Q> 84 |
Data: Lipiec 10 2007 10:47:51 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: mario | lubie to no i ten harakterystyczny turkot... ja powiem wiecej: nic mnie bardziej nie wku..wia niz dzwiek zwyklego R4 benzynowego, wole sluchac diesla. Oczywiscie najlepszym brzmieniem jest dla mnie V8 benzynowy ale to OT. pozdrawiam mario 85 |
Data: Lipiec 10 2007 10:56:11 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Blyskacz | mario napisał(a): nic mnie bardziej nie wku..wia niz dzwiek zwyklego R4 benzynowego, wole sluchac diesla.a ja powiem, ze mnie nic tak nie smieszy jak klekot diesla w A8 czy S... o ile na wyzszych obrotach te wspolczesne diesle juz jakos brzmia o tyle na wolnych dalej klekocza jak traktor, co w polaczeniu z prestizowa limuzyna daje dosc wesoly widok... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 86 |
Data: Lipiec 10 2007 11:03:31 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Robert J. | o ile na wyzszych obrotach te wspolczesne diesle juz jakos brzmia o tyle Przepraszam, ale kupujesz auto żeby w nim siedzieć i słuchać jak chodzi na wolnych obrotach? Czy po to, żeby jeździć? Bo ja z tego drugiego powodu... Ale to prawda, zwłaszcza pompowtryski klekoczą na jałowym ;-). Niemniej jednak w czasie jazdy dźwięk motoru jest moim zdaniem przyjemny dla ucha. Dużo bardziej niż wycie benzyny przy 4.500-5.000 rpm... 87 |
Data: Lipiec 10 2007 11:10:42 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic | Dużo bardziej niż wycie benzyny przy 4.500-5.000 rpm... Wycie benzyny zaczyna sie od 7 tys. rpm. No chyba że piszesz o Peloponezie. 88 |
Data: Lipiec 10 2007 11:30:26 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Blyskacz | Robert J. napisał(a): wolnych obrotach? Czy po to, żeby jeździć?na wrazenia z jazdy skladaja sie rozne rzeczy a nie tylko wysoki moment obrotowy ;-) Mam porownanie wspolczesnego diesla jakim jest D5 z V70 z takim starociem jak moja R5 - mi zdecydowanie przyjemniej jezdzi sie wersja benzynowa... dla odmiany ojciec woli jazde dieslem, ale on jest z tych co bardzo nisko kreca silnik, wiec wspolczesne, wielozaworowe jednostki nie dla niego... Ale to prawda, zwłaszcza pompowtryski klekoczą na jałowym ;-)CR tez... troche lepiej, ale dalej... jednak w czasie jazdy dźwięk motoru jest moim zdaniem przyjemny dla ucha.?? wycie to zaczyna sie tam gdzie moment leci na leb na szyje... a to raczej blizej 6k, przy 4.5k to moje R5 lapie drugi oddech ;-) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 89 |
Data: Lipiec 10 2007 17:31:21 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Jakub Witkowski | Robert J. pisze: o ile na wyzszych obrotach te wspolczesne diesle juz jakos brzmia o tyle Użytkowanie samochodu w moich warunkach (dom-praca-dom, spore miasto) polega w 50% na siedzeniu i słuchaniu, jak chodzi na wolnych obrotach. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 90 |
Data: Lipiec 10 2007 17:40:34 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Jakub Witkowski napisał: Użytkowanie samochodu w moich warunkach (dom-praca-dom, spore miasto) To kup auto w ktorym nie oszczedza sie na wygluszeniu komory silnika. W Audi A4 w srodku nie slychac prawie nic. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 91 |
Data: Lipiec 10 2007 13:34:51 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Blyskacz napisał: a ja powiem, ze mnie nic tak nie smieszy jak klekot diesla w A8 czy S... Chyba sie pomyliles grubo. Slyszales 4.0TDI (A8) albo 5.0TDI (Touareg) ? Ten ostatni prawie nieslyszalny na jalowym a jak sie dodaje gazu ciut to ma meega dzwiek silnika i turbin. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 92 |
Data: Lipiec 10 2007 13:39:24 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Blyskacz | Maciej Browarczyk napisał(a): Chyba sie pomyliles grubo. Slyszales 4.0TDI (A8)tak, dokladnie o tym wlasnie pisalem - 202kW na CR :-) albo 5.0TDI (Touareg) ?tego nie slyszalem... albo nie zwrocilem uwagi... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 93 |
Data: Lipiec 10 2007 19:25:50 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: nowy140 |
Chyba sie pomyliles grubo. Slyszales 4.0TDI (A8) albo 5.0TDI (Touareg) ?Dokladnie. Obserwuje to w Niemcowie jak sie takie auta przechadzaja w korku na lewym pasie kiedy ja stoje z otwartym oknem na prawym. Roznica jest ledwie dostrzegalna. W najnowszym 285 konnym silniku bmw R6 juz prawie wogole niedostrzegalna. Trzeba jednak uczciwie powiedziec ze pewnie i te diesle na przecietnym paliwie beda inaczej brzemiec. 94 |
Data: Lipiec 10 2007 16:24:30 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: mario | Blyskacz napisał(a): mario napisał(a): w sumie sie zgadzam z Toba bo.. w tych autkach R4 tez smiesznie brzmi. pozdrawiam mario 95 |
Data: Lipiec 10 2007 12:07:16 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: BaX |
lubie to no i Chyba nigdy nie słyszałeś R6 ;) 96 |
Data: Lipiec 10 2007 16:27:49 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: mario | BaX napisał(a): Użytkownik "mario" napisał w wiadomości slyszalem jak kiedys jakis drech pilowal swoja bmke.. az sie zapalila. :-) Natomiast sluchalem co dziennie jezdzac V8. Szkoda ze to czas przeszly juz. pozdrawiam mario 97 |
Data: Lipiec 10 2007 16:31:04 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: BaX |
BaX napisał(a): od kolegów? któryś z nich się chwalił, że to jemu? :) 98 |
Data: Lipiec 11 2007 14:06:20 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: mario | BaX napisał(a): Użytkownik "mario" napisał w wiadomościnie, wjechal na nasz zlot, zaczal niby palic gume i sie zapalil, mam gdzies nawet fotki. pozdrawiam mario 99 |
Data: Lipiec 10 2007 16:35:30 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: mario | BaX napisał(a): Użytkownik "mario" napisał w wiadomościaby zobrazować co mam na myśli: http://www.youtube.com/watch?v=LvAhyubVpro&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=7zdkcZozWKE pozdrawiam mario 100 |
Data: Lipiec 10 2007 18:23:35 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: bratPit |
aby zobrazować co mam na myśli: ech żeby ktoś sprzedawał wydech o takim brzmieniu do mojego 1.6-8v to biorę od razu, nawet za chorą cenę ;-) brat 101 |
Data: Lipiec 10 2007 12:09:59 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: The_EaGle | mario napisał(a): lubie to no i Mnie bardziej wkurza dzwiek 3 cylindrowych benzynowych silników. Po jeździe corsa to tak jak by mnie cofneło do czasów CC 700cm3. Praktycznie do połowy obrotów pracują tak jak bym jeździł za niskim biegiem... Pozdrawiam Rafał 102 |
Data: Lipiec 10 2007 11:43:50 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Pabl |
Dlaczego drakonskie normy emisji spalin nie sa stosowane dla silnikow diesla? Rozumiem takie ulgi dla samochodow uzytkowaych, ale dlaczego te ulgi stosuje sie dla samochodow osobowych? Gdyby te same zasady obowiazywalyby dla samochodow z silnikami diesla to prawdopodobnie producentom nie oplacaloby sie dostosowywac diesli do tych norm. Picasso 103 |
Data: Lipiec 10 2007 11:47:24 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic | Gdyby te same zasady obowiazywalyby dla samochodow z silnikami diesla to Dlatego obowiązują spore ograniczenia w ruchu aut z silnikiem diesla w Japonii. 104 |
Data: Lipiec 10 2007 12:05:04 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Funaki | Gdyby te same zasady obowiazywalyby dla samochodow z silnikami diesla to Co Wy mówicie, przecież silnik diesla o mocy porównywalnej do silnika benzynowego emituje znacznie mniej szkodliwych substancji. Nawet te starsze, tutaj przykład: http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/tech.htm#paliwo Poza tym nic mi tak nie rysuje grymasu na twarzy jak jazda za benzynowcem, który konsumuje olej silnikowy.. -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 105 |
Data: Lipiec 10 2007 12:19:13 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: The_EaGle | Funaki napisał(a): Co Wy mówicie, przecież silnik diesla o mocy porównywalnej do silnika Mniej CO2 ale emituje o wiele wiecej NOx i zwiazków siarki! Pozdrawiam Rafał 106 |
Data: Lipiec 10 2007 12:22:46 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic | Co Wy mówicie, przecież silnik diesla o mocy porównywalnej do silnika No gdzie jest ten przykład, bo jakoś go nie widzę. 107 |
Data: Lipiec 10 2007 12:27:57 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Funaki | tutaj przykład: Rety, a znaki widzisz?.. ;) P.S. na samym dole. -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 108 |
Data: Lipiec 10 2007 12:34:28 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic | Rety, a znaki widzisz?.. ;) Podpowiedz, bo zupełnie nie wiem o czym piszesz. 109 |
Data: Lipiec 10 2007 12:44:57 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Funaki | Rety, a znaki widzisz?.. ;) Przykro mi, ale musisz się trochę z tym pomęczyć ;-) -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 110 |
Data: Lipiec 10 2007 12:27:11 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Cavallino |
Poza tym nic mi tak nie rysuje grymasu na twarzy jak jazda za benzynowcem, który konsumuje olej silnikowy.. Bo diesel konsumujący olej silnikowy to fiołkami wanieje..... 111 |
Data: Lipiec 10 2007 12:34:24 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Funaki |
Spotkałem zaledwie kilka Transitów i tym podobnych z dieslem konsumującym olej, a przyzwoicie utrzymanej osobówki - żadnej. No, może poza jedną Jettą 1,6D, ale dobrze nie wyglądała ;) Za to pełno jeździ "fajnych" aut, wręcz ślicznych z wydawać by się mogło porządnymi silnikami benzynowymi, podczas gdy jazda za nimi zmusza mnie do otwarcia okna w celach wymiotnych.. -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 112 |
Data: Lipiec 10 2007 12:39:09 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Cavallino |
> ?????? Spokojnie można założyć że coś co jedzie z zawalonymi wtryskiwaczami pali również olej silnikowy. Tyle że ten smród ginie w czarnej chmurze sadzy z niespalonego oleju napędowego. A w oóle to gdzie Ty jeździsz, że nie widziałeś przyzwoicie utrzymanej osobówki? ;-) 113 |
Data: Lipiec 10 2007 12:42:54 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Funaki | A w oóle to gdzie Ty jeździsz, że nie widziałeś przyzwoicie utrzymanej osobówki? ;-) Dobrze, że w Tym pytaniu zawarty jest emotikon :-) -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 114 |
Data: Lipiec 11 2007 00:13:27 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: kpt | Użytkownik "Funaki" napisał Co Wy mówicie, przecież silnik diesla o mocy porównywalnej do silnika sugerujesz ze CO2 jest 'szkodliwa substancja'? 115 |
Data: Lipiec 11 2007 10:56:52 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: McBeth | sugerujesz ze CO2 jest 'szkodliwa substancja'?No wiesz. Zdrowy to on nie jest. Zreszta EU chce wprowadzic dosc ostre restrykcje emisji CO2 - calkiem niedlugo ma to byc 120g/km dla nowych samochodow. Pzdr. McBeth 116 |
Data: Lipiec 11 2007 14:07:16 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: kpt | Użytkownik "McBeth" napisał No wiesz. Zdrowy to on nie jest. Zreszta EU chce wprowadzic dosc ostre restrykcje emisji CO2 - calkiem niedlugo ma to byc 120g/km dla nowych samochodow. ale ja pytalem czy jest to szkodliwe. w koncu napoje gazowane tez sa CO2 nasycane :) 117 |
Data: Lipiec 11 2007 14:24:57 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Boombastic |
sugerujesz ze CO2 jest 'szkodliwa substancja'?No wiesz. Zdrowy to on nie jest. Zreszta EU chce wprowadzic dosc ostre A kiedy EU nałoży karę na wulkany, oceany i srające krowy? Wejście do UE nie zwalnia od myślenia. 118 |
Data: Lipiec 11 2007 14:49:23 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: brutus | Boombastic napisał(a): A kiedy EU nałoży karę na wulkany, oceany i srające krowy? Wejście do UE nie zwalnia od myślenia. "srajace krowy" nie sa szkodliwe dla srodowiska ;-), a spalane paliwo kopalne (jakim sa pochodne ropy naftowej) jest szkodliwe dla srodowiska bo powoduje efekt cieplarniany. Widzisz, problem polega na tym, ze przez miliony lat atmosfera ziemi sie zmieniala. Rosliny produkowaly tlen, rozkladajac CO2, pozniej gnily, w ich miejscu wyrastaly nastepne itd. Powstawala biomasa, ktorej skladnikiem byl wegiel pochodzacy z rozkladu CO2. Czasami ta biomasa zostala zamkieta pod powierzchnia ziemi, a po wielu latach powstala z niej ropa naftowa (ktorej glownym skladnikiem jest wegiel). Jak widzisz ilosc wegla w atmosferze ziemi mala. Wydobywajac teraz rope naftowa i gaz ziemny uwalniamy do atmosfery ten wegiel, ktory przez miliony lat byl akumulowany w glebi ziemi. Nie zapominaj, ze zycie jest mozliwe dzieki takiemu skladowi chemicznemu atmosfery jaki teraz mamy. Uwolnianie zgromadzonego dotad pod ziemia wegla powoduje zmiane skladu atmosfery, ktora dla ludzi moze okazac sie nieodwracalna. Ziemia oczywiscie sie odrodzi, ale nas moze juz nie byc. Tak wiec smrodzaca krowa, czy oddychajacy ludzie nie powoduja efektu cieplarnianego gdyz przetwazaja oni wegiel caly czas bedacy w obiegu w atmosferze. Wulkany oczywiscie pod tym wzgledem sa szkodliwe, ale obawiam sie, ze nie jestesmy w stanie ich zakorkowac, a zmieniejszyc zuzycie ropy i gazu mozemy. tak mnie ta krowa sprowokowala ;-) pozdrawiam 119 |
Data: Lipiec 11 2007 15:09:10 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Hektor | Użytkownik "brutus" napisał Tak wiec smrodzaca krowa, czy oddychajacy ludzie nie powoduja efektu cieplarnianego gdyz przetwazaja oni wegiel caly czas bedacy w obiegu w atmosferze. Rzecz w tym, ze najwiekszym producentem CO2 sa oceany. Emisja przemyslowa to kilka do kilkunastu procent. Caly efekt cieplarniany to w wiekszym stopniu podsycana histeria niz udowodniona teza. Po prostu kilku gosci zrobilo na tym tytuly i wzielo kilkadziesiat milionów $ na granty. Zbigniew Kordan 120 |
Data: Lipiec 11 2007 15:21:36 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: brutus | Hektor napisał(a): Rzecz w tym, ze najwiekszym producentem CO2 sa oceany. Emisja przemyslowa to kilka do kilkunastu procent. Caly efekt cieplarniany to w wiekszym stopniu podsycana histeria niz udowodniona teza. Po prostu kilku gosci zrobilo na tym tytuly i wzielo kilkadziesiat milionów $ na granty. No chyba nie bardzo, skoro jedak ogromna ilosc wegla uwiezionego przez miliony lat pod ziemia teraz trafia do atmosfery w postaci CO2. Sila rzeczy musi rosnac stezenie tego zwiazku w atmosferze. To, ze ocenay emituja CO2 to nie jest sprawa nowa, jesli emituja teraz to emitowaly tez dawno temu. Tylko, ze do tej pory rownowaga miedzy wchlanianiem wegla przez rosliny i jego emisja byla jakos zachowana, przynajmniej od czasu gdy pojawili sie ludzie. Teraz nastepuje zachwianie tej rownowagi i na pewno nie bedzie to bez wplywu na nas. Czy dojdzie do globalnego ocieplenia, czy zadzialaja jakies mechanizmy, ktory spowoduja nadejscie epoki lodowcowej, tego nikt do konca nie wie. Jedno jest pewne, cos sie zmieni, a najgorze jest to, ze nie wiemy jak sie do tego przygotowac. 121 |
Data: Lipiec 11 2007 21:20:05 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Hektor, Tak wiec smrodzaca krowa, czy oddychajacy ludzie nie powoduja efektuRzecz w tym, ze najwiekszym producentem CO2 sa oceany. Raczej konsumentem CO2 i producentem O2. Największym producentem CO2 są wulkany. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 122 |
Data: Lipiec 11 2007 23:21:47 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: Hektor | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał Rzecz w tym, ze najwiekszym producentem CO2 sa oceany. Roman, poczytaj troche. 123 |
Data: Lipiec 11 2007 23:25:40 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Hektor, Roman, poczytaj troche.Rzecz w tym, ze najwiekszym producentem CO2 sa oceany.Raczej konsumentem CO2 i producentem O2. Największym producentem CO2 Poczytałem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 124 |
Data: Lipiec 11 2007 15:34:34 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: marek 'moa' piotrowski |
"srajace krowy" nie sa szkodliwe dla srodowiska ;-), jesteś pewien? metan chyba jest dużo bardziej "cieplarniany" niż co2. a spalane paliwo kopalne (jakim sa pochodne ropy naftowej) jest szkodliwe dla srodowiska bo powoduje efekt cieplarniany. [...] zostala zamkieta pod powierzchnia ziemi, a po wielu latach powstala z niej ropa naftowa (ktorej glownym skladnikiem jest wegiel). sam piszesz że ropa naftowa powstała naturalnie z co2, więc spalanie jej jest po prostu ponownym wprowadzeniem go do obiegu :P -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 125 |
Data: Lipiec 11 2007 15:50:15 | Temat: Re: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ? | Autor: | |