Grupy dyskusyjne   »   Do kierowców diesli.

Do kierowców diesli.



1 Data: Lipiec 10 2007 20:33:02
Temat: Do kierowców diesli.
Autor: Adam Pietrasiewicz 

Jeżdżę dieslami od 20 lat. Teraz mam piątego. We wszystkich mam to samo  zjawisko na dłuższych trasach - po jakichś 100/120 km zaczyna lepiej  jechać.

Czy to kwestia temperatury?

Było tak w kadecie, jest tak i w mercedesie...

--
Pozdrawiam
Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi
Alkohol to wróg. Ucieczka przed wrogiem, to tchórzostwo.



2 Data: Lipiec 10 2007 20:46:32
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik Adam Pietrasiewicz napisał:

[cut]

Czy to kwestia temperatury?

Wydaje mi sie, ze tak. IC sie chlodzi a nie gotuje jak podczas stania w miescie.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

3 Data: Lipiec 10 2007 20:49:47
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Łukasz 

Maciej Browarczyk wrote:

Użytkownik Adam Pietrasiewicz napisał:

[cut]

Czy to kwestia temperatury?

Wydaje mi sie, ze tak. IC sie chlodzi a nie gotuje jak podczas stania w
miescie.



A myślisz ze stare Diesle jak np. Kadet mialy IC ? Bo ja nie sądze :)


--
 Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk
 Suzuki SJ410 www.suzuki.jeszke.org 4x4 Edition
 Berlingo 2.0HDi + U510+LemmAT71- P.M.S Edition
 Był : XM V6, Jeep XJ, UAZ 452, 469, VW Passat i inne
 gg  i  telefon : http://www.jeszke.org     e-mail : antyspamowy

4 Data: Lipiec 10 2007 20:57:15
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik Łukasz napisał:

[cut]

A myślisz ze stare Diesle jak np. Kadet mialy IC ? Bo ja nie sądze :)

Wzialem pod uwage tylko nowe :)

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

5 Data: Lipiec 10 2007 20:56:06
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Pawel 

Czy to kwestia temperatury?

Było tak w kadecie, jest tak i w mercedesie...

Wywiewa nagary z turbinki i turbinka sie wlasciwie rozgrzewa (jesli z
turbinka). Jesli nie - to nie wiem ;)

Pozdr.P.

6 Data: Lipiec 10 2007 21:06:04
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Adam Pietrasiewicz 

Dnia 10-07-2007 o 20:56:06 Pawel  napisał(a):

Czy to kwestia temperatury?

By?o tak w kadecie, jest tak i w mercedesie...

Wywiewa nagary z turbinki i turbinka sie wlasciwie rozgrzewa (jesli z
turbinka). Jesli nie - to nie wiem ;)

Ale ja to najwyraźniej czułem w Citrenie BX, który turbinki jako żywo nie  miał. W MB też czuję, ale jakby mniej.


--
Pozdrawiam
Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi
Alkohol to wróg. Ucieczka przed wrogiem, to tchórzostwo.

7 Data: Lipiec 10 2007 21:48:17
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk 

Adam Pietrasiewicz napisał:

Czy to kwestia temperatury?
By?o tak w kadecie, jest tak i w mercedesie...
Wywiewa nagary z turbinki i turbinka sie wlasciwie rozgrzewa (jesli z
turbinka). Jesli nie - to nie wiem ;)
Ale ja to najwyraźniej czułem w Citrenie BX, który turbinki jako żywo nie 
miał. W MB też czuję, ale jakby mniej.

wszystkie elementy maja temperature ustabilizowana na poziomie jakimstam
i dziala na najlepszym spasowaniu (rozszerzalnosc cieplna). ale to takie
dywagacje... w sumie diesel ma spore cisnienie sprezania, i moze
spasowanie tlokow?? sie rozszerzaja i pierscienie lepiej trzymaja? ale
to jest jakieś naciągane.

mi się najpredzej zdaje - placebo ;))

--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630
prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG|
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 258kkm/50kkm hydrokomfortowa :)

8 Data: Lipiec 11 2007 20:29:11
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Adam Pietrasiewicz 

Dnia 10-07-2007 o 21:48:17 Witold Wladyslaw Wojciech Wilk   napisał(a):


mi się najpredzej zdaje - placebo ;))

Najbardziej widoczne to było w obu Citroenach BX, które miałem. Oba bez  sprężarki. Jeździłem bardzo dużo po Europie nimi i to było widoczne tak,  że wręcz byłem w stanie powiedzieć kiedy to nastąpi. A następowało po 120  km równej jazdy po autostradzie. Powiedziałbym, że tak z 5-7% mocy nagle  przybywało - zaczynał jechać szybciej przy tak samo dociśniętym gazie i  było to EWIDENTNE. Teraz mam MB E290 Turbodiesel i jest to mniej  ewidentne, ale też odczuwalne.



--
Pozdrawiam
Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi
Alkohol to wróg. Ucieczka przed wrogiem, to tchórzostwo.

9 Data: Lipiec 10 2007 21:30:09
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Adam Pietrasiewicz pisze:

Jeżdżę dieslami od 20 lat. Teraz mam piątego. We wszystkich mam to samo  zjawisko na dłuższych trasach - po jakichś 100/120 km zaczyna lepiej  jechać.

Czy to kwestia temperatury?

Było tak w kadecie, jest tak i w mercedesie...

Jakoś nigdy nie zauważyłem tego w odniesieniu do diesli. Co
innego do samej jazdy - owszem, w dłuższej trasie co jakiś
czas zaczyna mi się lepiej jechać. Każdym samochodem.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

10 Data: Lipiec 11 2007 10:31:12
Temat: Re: Do kierowców diesli.
Autor: Agent 


Użytkownik "Adam Pietrasiewicz"  napisał w wiadomości

Jeżdżę dieslami od 20 lat. Teraz mam piątego. We wszystkich mam to samo zjawisko na dłuższych trasach - po jakichś 100/120 km zaczyna lepiej jechać.

Czy to kwestia temperatury?

Było tak w kadecie, jest tak i w mercedesie...


A ja powiem że w moim jak stoje długo w korkach w upale to słabnie strasznie. Nie ma turbiny i intercoolera.

Do kierowców diesli.



Grupy dyskusyjne