Dnia Sat, 20 Oct 2012 21:15:58 +0200, Nex@pl napisa³(a):
Witam,
od pewnego czasu borykam siê z problemem, przez problem ze ssaniem
(ga¼nik pierburg 2e2) auto je¼dzi³o ca³y czas na ssaniu na benzynie,
dopiero kiedy pojawi³ siê problem z kontrolk± ci¶nienia oleju
zareagowa³em i ssanie wreszcie siê roz³±cza. Niestety wci±¿ mam problem
z zapalaniem siê kontrolki oleju i brzêczyka przy oleju rozgrzanym do
temperatury oko³o 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami za³±cza
siê brzêczyk z kontrolk± na chwilê, a czasami jak siê w³±czy to ju¿
jêczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.
Teraz po pierwsze, rozumiem, ¿e najpierw wymieniæ olej i filtr oleju?
Nastêpnie przy okazji sprawdziæ luz miêdzy zêbowy w pompie oleju, czy
przed wymian± zmierzyæ ci¶nienie oleju?
Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawd¼ to ci¶nienie analogowym
manometrem. Bo mo¿e pad³ sobie czujnik, albo jego elektryka.
Za spadek ci¶nienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jaki¶ defekt
mechaniczny odbiorników tego ci¶nienia (panewka, natrysk oleju czy co¶) i
pompa robi co mo¿e ale ca³y olej ucieka jak±¶ dziur±.
Ewentualnie z³amany/zatkany smok.
Wymieniaæ oleju przed napraw± nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
jest na bagnecie to jeszcze olej (bo mo¿e ju¿ sama benzyna).
Potem szukaj awarii, a ¿e pewnie bêdzie wymaga³o to rozebrania silnika, to
nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.
5 |
Data: Pa?dziernik 21 2012 11:30:26 |
Temat: Re: Do tych co lubi± grzebaæ :) VW ci¶nienie oleju |
Autor: Nex@pl |
W dniu 2012-10-20 23:51, Tomasz Pyra pisze:
>
> Nim w ogóle cokolwiek zrobisz to sprawd¼ to ci¶nienie analogowym
> manometrem. Bo mo¿e pad³ sobie czujnik, albo jego elektryka.
>
> Za spadek ci¶nienia oleju zazwyczaj odpowiedzialny jest jaki¶ defekt
> mechaniczny odbiorników tego ci¶nienia (panewka, natrysk oleju czy co¶) i
> pompa robi co mo¿e ale ca³y olej ucieka jak±¶ dziur±.
> Ewentualnie z³amany/zatkany smok.
Smok jest ok, wymienia³em miskê przed monta¿em tego silnika i dodatkowo czy¶ci³em pompê oleju, nie zwróci³em uwagi na zawór ew. ( w poprzednim zatka³ siê w³a¶nie smok :) )
>
> Wymieniaæ oleju przed napraw± nie ma sensu - skontroluj tylko czy to co
> jest na bagnecie to jeszcze olej (bo mo¿e ju¿ sama benzyna).
> Potem szukaj awarii, a ¿e pewnie bêdzie wymaga³o to rozebrania silnika, to
> nowy olej dopiero po naprawieniu silnika.
>
Tak te¿ zrobiê, najpierw zmierzê ci¶nienie, a je¿eli to nie da jasnych informacji to miska w dó³ i obejrzê panewki, ju¿ powoli siê starzeje i odechciewa mi siê takich robót, no ale có¿, chce siê mieæ klasyka to trzeba oszczêdzaæ przynajmniej na roboci¼nie :)
6 |
Data: Pa?dziernik 22 2012 09:48:30 | Temat: Re: Do tych co lubi± grzebaæ :) VW ci¶nienie oleju | Autor: Kamil 'Model' |
W dniu 2012-10-20 21:15, Nex@pl pisze:
Witam,
od pewnego czasu borykam siê z problemem, przez problem ze ssaniem
(ga¼nik pierburg 2e2) auto je¼dzi³o ca³y czas na ssaniu na benzynie,
dopiero kiedy pojawi³ siê problem z kontrolk± ci¶nienia oleju
zareagowa³em i ssanie wreszcie siê roz³±cza. Niestety wci±¿ mam problem
z zapalaniem siê kontrolki oleju i brzêczyka przy oleju rozgrzanym do
temperatury oko³o 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami za³±cza
siê brzêczyk z kontrolk± na chwilê, a czasami jak siê w³±czy to ju¿
jêczy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.
Teraz po pierwsze, rozumiem, ¿e najpierw wymieniæ olej i filtr oleju?
Nastêpnie przy okazji sprawdziæ luz miêdzy zêbowy w pompie oleju, czy
przed wymian± zmierzyæ ci¶nienie oleju?
Wcze¶niej auto je¼dzi³o tylko na gazie, wyjecha³o za granicê i musia³o
je¼dziæ na benzynie i wtedy siê zaczê³o. Wcze¶niej nie by³o jaj z
kontrolk± ci¶nienia.
Z góry dziêki za wszelkie rady, wszystko robiê sam i wci±¿ siê uczê,
dlatego bardzo dziêkujê za cenne porady :)
Mi kiedy¶ takie szopki odwala³ filtr oleju Filtrona. Wymieni³em na Manna i jak rêk± odj±³. Zacznij od tego, jak nie pomo¿e to mo¿e byæ czujnik walniêty, ale dla pewno¶ci sprawdziæ manometrem faktycznie ci¶nienie oleju
7 |
Data: Pa?dziernik 22 2012 10:22:10 | Temat: Re: Do tych co lubią grzebać :) VW ciśnienie oleju | Autor: yabba |
U¿ytkownik "Nex@pl" napisa³ w wiadomoÅ›ci
Witam,
od pewnego czasu borykam siÄ™ z problemem, przez problem ze ssaniem (ga¼nik pierburg 2e2) auto je¼dzi³o ca³y czas na ssaniu na benzynie, dopiero kiedy pojawi³ siÄ™ problem z kontrolkÄ… ciÅ›nienia oleju zareagowa³em i ssanie wreszcie siÄ™ roz³Ä…cza. Niestety wciÄ…¿ mam problem z zapalaniem siÄ™ kontrolki oleju i brzÄ™czyka przy oleju rozgrzanym do temperatury oko³o 100 stopni, po przekroczeniu 2000RPM czasami za³Ä…cza siÄ™ brzÄ™czyk z kontrolkÄ… na chwilÄ™, a czasami jak siÄ™ w³Ä…czy to ju¿ jÄ™czy non stop do zgaszenia i uruchomienia silnika.
Teraz po pierwsze, rozumiem, ¿e najpierw wymienić olej i filtr oleju?
Następnie przy okazji sprawdzić luz między zębowy w pompie oleju, czy przed wymianą zmierzyć ciśnienie oleju?
WczeÅ›niej auto je¼dzi³o tylko na gazie, wyjecha³o za granicÄ™ i musia³o je¼dzić na benzynie i wtedy siÄ™ zaczÄ™³o. WczeÅ›niej nie by³o jaj z kontrolkÄ… ciÅ›nienia.
Z góry dziÄ™ki za wszelkie rady, wszystko robiÄ™ sam i wciÄ…¿ siÄ™ uczÄ™, dlatego bardzo dziÄ™kujÄ™ za cenne porady :)
Ja bym profilaktycznie wymieni³ na poczÄ…tek olej i filtr (filtr na innego producenta) - po d³ugiej je¼dzie na ssaniu olej mo¿e sk³adać siÄ™ teraz z samej benzyny.
Dopiero potem rozbiera³ silnik.
--
Pozdrawiam,
yabba
| | |