"Przemek V" wrote in message
Blyskacz napisał(a):
> Witam
>
> Wie ktos z Was moze czy ta V12tka ma moze "wylaczane cylindry" w czasie
> pracy pod malym obciazeniem ?
>
W normalnej pracy nie. Ale ma funkcję awaryjną "limp home" w której jest
stanie jechać na jednej połowie cylindrów jeśli z drugą coś się stanie.
Tam wszystko jest zdublowane i właściwie każda połowa jest sterowana
oddzielnie i jest w stanie funkcjonować oddzielnie. Taki smok o dwóch
głowach ;-).
co zreszta spedza sen z powiek gazownikom ktorzy musza te auto gazowac....
ale na szczescie piata generacja rozwiazala problem..
a do tej pory musieli sie uzerac z dwoma sekwencjami po 6 cylindrow a to co
kolega pisze wlasnie przynosilo trudnosci z zestawieniem tych instalek w
kupe. ale ponoc sie da...
5 |
Data: Listopad 27 2006 07:33:57 |
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 |
Autor: Alti |
Użytkownik "Blyskacz" napisał w wiadomości
Witam
Wie ktos z Was moze czy ta V12tka ma moze "wylaczane cylindry" w czasie pracy pod malym obciazeniem ?
Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu nie pracuje część garków - ma niedomykane zawory żeby opory kręcenbia były mniejsze. ponoś silnik S60 (3.0 V8) ma taki gadżet wieć niewykluczone że V12 też ma. Najlepiej zapytac na www.bmw-klub.pl
Wojtek
6 |
Data: Listopad 27 2006 13:21:25 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: Arek M |
ponoś silnik S60 (3.0 V8) ma taki gadżet wieć niewykluczone że V12 też ma. Najlepiej zapytac na www.bmw-klub.pl
S60 raczej nie ma takiego gadzetu - a napewno nie ma takiego silnika :)
Nigdy nie montowano tam ani v8, ani zadnego trzylitrowego Najwiekszy silnik to 2.5. I jest to pięciocylidrowiec.
--
PozdrawiAM!
volvo v40 2.0 16V
7 |
Data: Listopad 27 2006 15:04:23 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: Alti |
Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości
ponoś silnik S60 (3.0 V8) ma taki gadżet wieć niewykluczone że V12 też ma. Najlepiej zapytac na www.bmw-klub.pl
S60 raczej nie ma takiego gadzetu - a napewno nie ma takiego silnika :)
Nigdy nie montowano tam ani v8, ani zadnego trzylitrowego Najwiekszy silnik to 2.5. I jest to pięciocylidrowiec.
Sorki
Miało być M60 a nie S. Chodzi o oznaczenie silnika w BMW. Tam każdy silnik ma swoje kod. Np M50 to silniki 24zaworowe 2 i 2.5litra. M60 to 32 zaworowe silniki 3 i 4litrowe. Silnik z S to silniki Mpower.
Wojtek
8 |
Data: Listopad 27 2006 17:59:12 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: Arek M |
Miało być M60 a nie S. Chodzi o oznaczenie silnika w BMW. Tam każdy silnik ma swoje kod. Np M50 to silniki 24zaworowe 2 i 2.5litra. M60 to 32 zaworowe silniki 3 i 4litrowe. Silnik z S to silniki Mpower.
A ja jako fan marki volvo od razu pomyslalem ze masz na mysli wlasnie te marke pisząc s60 :)
--
PozdrawiAM!
volvo v40 2.0 16V
9 |
Data: Listopad 27 2006 14:59:18 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: Leksem |
Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu nie pracuje
część garków - ma niedomykane zawory żeby opory kręcenbia były mniejsze.
Jak nie domkniesz, to masz najwieksze straty na przepychaniu!!!!!!!!
Tomek
10 |
Data: Listopad 27 2006 16:12:49 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: Alti |
Użytkownik "Leksem" napisał w wiadomości
>Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu nie >pracuje
część garków - ma niedomykane zawory żeby opory kręcenbia były mniejsze.
Jak nie domkniesz, to masz najwieksze straty na przepychaniu!!!!!!!!
Jak nie domkniesz to nie beziesz miał oporu sprężania.
Wojtek
11 |
Data: Listopad 27 2006 17:13:50 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello Alti,
Monday, November 27, 2006, 4:12:49 PM, you wrote:
Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu
nie pracuje część garków - ma niedomykane zawory żeby opory
kręcenbia były mniejsze.
Jak nie domkniesz, to masz najwieksze straty na przepychaniu!!!!!!!!
Jak nie domkniesz to nie beziesz miał oporu sprężania.
To ma znaczenie tylko przy pierwszym sprężającym cylindrze - czyli
tylko pierwsze pół obrotu (dla czterocylindrowego czterosuwa). Bo
poten w jednym cylindrze masz sprężanie a w innym rozprężanie.
Co nie zmienia faktu, że jest to najcięższe pół obrotu.
--
Best regards,
RoMan
12 |
Data: Listopad 27 2006 17:59:58 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: J.F. |
On Mon, 27 Nov 2006 17:13:50 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Jak nie domkniesz to nie beziesz miał oporu sprężania.
To ma znaczenie tylko przy pierwszym sprężającym cylindrze - czyli
tylko pierwsze pół obrotu (dla czterocylindrowego czterosuwa). Bo
poten w jednym cylindrze masz sprężanie a w innym rozprężanie.
Przy malych obrotach nie jest rozowo. Troche powietrza ucieknie,
troche temperatury odda sciankom i zrownowazenia nie bedzie ..
J.
13 |
Data: Listopad 27 2006 18:07:49 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello J,
Monday, November 27, 2006, 5:59:58 PM, you wrote:
Jak nie domkniesz to nie beziesz miał oporu sprężania.
To ma znaczenie tylko przy pierwszym sprężającym cylindrze - czyli
tylko pierwsze pół obrotu (dla czterocylindrowego czterosuwa). Bo
poten w jednym cylindrze masz sprężanie a w innym rozprężanie.
Przy malych obrotach nie jest rozowo. Troche powietrza ucieknie,
troche temperatury odda sciankom i zrownowazenia nie bedzie ..
Ale przepompowywanie może być kosztowniejsze energetycznie.
--
Best regards,
RoMan
14 |
Data: Listopad 27 2006 16:46:34 | Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750 | Autor: Jurand |
"Leksem" wrote in message
>Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu nie
pracuje część garków - ma niedomykane zawory żeby opory kręcenbia były
mniejsze. Jak nie domkniesz, to masz najwieksze straty na
przepychaniu!!!!!!!! Tomek
To nie jest kibel, żeby się męczyć przy przepychaniu...
Spróbuj sobie dmuchnąć przez rurkę, taką np. do napojów, najpierw z
odetkanym drugim końcem, a potem zatkaj ten koniec. JEśli łatwiej Ci się
dmucha w drugim przypadku nooo to pogratulować płuc ;)
Jurand.
| | | | | | | | | |