Użytkownik "Adam Foton" napisał w
wiadomości
Mam w nowym aucie nowy silnik :) (1.4TSI)
tak na zdrowy rozum: TSI to afaik "podwójnie" doładowane silniki -
kompresorem i turbo - o wyśrubowanych parametrach, więc pewno mocno
wysilone.
Z drugiej strony - już jakiś czas na rynku są obecne, i nie ma jakichś
masowych doniesień o "padach" - dlatego janp., dla spokoju sumienia, do
pierwszej wymiany korzystałbym normalnie z silnika, ale bez katowania,
oczywiście stosując "10 przykazań dla diesla" (WIEM, ŻE MASZ BENZYNIAKA :D,
ale 7 z 10-ciu "przykazań" ma zastosowanie do każdego turbosilnika) -
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27498
3 |
Data: Lipiec 11 2009 19:28:49 |
Temat: Re: Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ? |
Autor: Bugatti |
Użytkownik "scob" napisał w wiadomości:
tak na zdrowy rozum: TSI to afaik "podwójnie" doładowane silniki - kompresorem i turbo.
Nie do końca prawdą jest to co napisałeś.
1.4 TSI 122, 125, 160 też mają podwójne doładowanie ? Nie. Tak samo jak 2.0 TSI
2 doładowania ma tylko 1.4 TSI 170 i 3.0 TSI
TSI np. od TFSI róźni się tym że ma Valve-lift (zmienne fazy rozrządu wg VW) i łańcuch zamiast paska rozrządu....
Pozdr.
--
Bugatti
4 |
Data: Lipiec 11 2009 19:22:24 | Temat: Re: Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ? | Autor: Bugatti |
Użytkownik "Adam Foton" napisał w wiadomości:
Mam w nowym aucie nowy silnik :) (1.4TSI)
No i teraz co udalo mi sie dowiedziec o docieraniu:
- trzeba jezdzic delikatnie przez 1-3tys km, tak tez pisza w instrukcji (nie przekraczac 75% parametrow max. predkosc na biegach, obrotow, gazu, itd)
- sprzedawca mowi, ze nic nie trzeba docierac, silniki juz w fabryce sa dotarte, na dowod pokazuje fabryczne zalecenia dot. wymiany oleju: po 1 roku a nawet po 2 (long-life), nie ma wymiany po kilku tys km jak dawniej
Nie słuchaj do końca to co mówi producent i sprzedawca bo im zależy bardziej na tym żeby po upływie gwarancji auto zaczęło się sypać by mieli z tego kasę.
Olej wymień po 1 tys. km (lub po 5 tys. km) i następnie co 15 tys. km...(nie wiem ile ci tam piszą ale silniki turbo doładowane "lubią" mieć nowy olej co 15. max 20 tys. km). W Lagunach II dCi też pisali o 30 tys. km...część ludzi się do tego stosowała i im najczęściej turba mówił papa.
AF
Pozdr.
--
Bugatti
5 |
Data: Lipiec 11 2009 20:36:06 | Temat: Re: Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ? | Autor: kml |
Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości
Nie słuchaj do końca to co mówi producent i sprzedawca bo im zależy bardziej na tym żeby po upływie gwarancji auto zaczęło się sypać by mieli z tego kasę.
Olej wymień po 1 tys. km (lub po 5 tys. km) i następnie co 15 tys. km...(nie wiem ile ci tam piszą ale silniki turbo doładowane "lubią" mieć nowy olej co 15. max 20 tys. km). W Lagunach II dCi też pisali o 30 tys. km...część ludzi się do tego stosowała i im najczęściej turba mówił papa.
To samo chciałem napisać. Przy nowym samochodzie jedna wymiana oleju i filtra to żadne pieniądze a zawsze lepiej dmuchać na zimne. Sprzedawca w salonie każdy kit będzie wciskał a potem rąsie rozłoży i powie "ten typ tak ma".
--
pozdrawiam
kml
6 |
Data: Lipiec 12 2009 23:19:51 | Temat: Re: Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ? | Autor: DoQ |
Bugatti pisze:
Nie słuchaj do końca to co mówi producent i sprzedawca bo im zależy bardziej na tym żeby po upływie gwarancji auto zaczęło się sypać by mieli z tego kasę.
ROTFL
Pozdrawiam
Pawel
7 |
Data: Lipiec 13 2009 11:14:28 | Temat: Re: Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ? | Autor: krzysiek82 |
DoQ pisze:
Bugatti pisze:
Nie słuchaj do końca to co mówi producent i sprzedawca bo im zależy bardziej na tym żeby po upływie gwarancji auto zaczęło się sypać by mieli z tego kasę.
ROTFL
To prawda więc wymieniaj olej po jakimś 1-2tyś km. Zaden nowy silnik w nowym aucie nie jest dotarty w wystarczającym stopniu.
--
krzysiek82
8 |
Data: Lipiec 13 2009 08:22:53 | Temat: Re: Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ? | Autor: gosmo |
Użytkownik "Adam Foton" napisał w
wiadomości
Mam w nowym aucie nowy silnik :) (1.4TSI)
No i teraz co udalo mi sie dowiedziec o docieraniu:
- trzeba jezdzic delikatnie przez 1-3tys km, tak tez pisza w instrukcji
(nie przekraczac 75% parametrow max. predkosc na biegach, obrotow, gazu,
itd)
- sprzedawca mowi, ze nic nie trzeba docierac, silniki juz w fabryce sa
dotarte, na dowod pokazuje fabryczne zalecenia dot. wymiany oleju: po 1
roku a nawet po 2 (long-life), nie ma wymiany po kilku tys km jak dawniej
- "silnik traktowany mulowato w czasie dotarcia zostaje mulem na zawsze"
- "silnik traktowany ostro bedzie taki pozniej"
- po dotarciu spalanie spadnie wyraznie/troche/wcale
No i nie bardzo wiem, jak ujezdzac ten silnik.... a moze skutki docieranie
sa mierzalne dopiero w aptece i nie ma sie co zastanawiac...
AF
Chłopaki dobrze gadają, nie pałować, nie mulić. Wymienić po 1k, 1.5k olej, a
potem przestawić komputer w ASO na stałe okresy wymiany co 15kkm.
| | | | | |