Lodgy z 1.6 84KM
1 | Data: Grudzien 24 2013 13:42:35 |
Temat: Lodgy z 1.6 84KM | |
Autor: Sebastian BiaĹy | Witam. 2 |
Data: Grudzien 24 2013 13:15:43 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: X-Man | "Sebastian Biały" wrote in message Witam. co masz do diesli i turbin? To daje tylko jednÄ możliwoć: benzyna 1.6 84KM. Spalanie mam w nosie, obecnie robie <10kkm rocznie. 84KM w 7 miejscowym aucie to mogło byÄ dobre 50 lat temu, jeździłem trochÄ Fiatem Ulysse 98' ze 121KM silnikiem i rakieta to to nie była 84KM sobie nie wyobrażam bez turbo z niskim momentem to bÄdzie jakaĹ mÄczarnia... chyba że bÄdziesz jeździł głównie z górki :) diesel to ja cie jeszcze mogÄ bo moment obrotowy by trochÄ ratował sytuacjÄ ale tak... Pzdr Piotrek 3 |
Data: Grudzien 24 2013 14:42:43 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: zhbick | 84KM w 7 miejscowym aucie to mogło byÄ dobre 50 lat temu Ale do jakiegoĹ toczenia siÄ i dotarcia z punktu A do B wystarczy. Jeszcze zależy od przełożeĹ skrzyni, to może mieÄ spory wpływ na jazdÄ - i umiejÄtnego korzystania z dostÄpnej mocy i momentu. Z drugiej strony wÄ tkotwórca zyskuje niezbyt wysilony silnik, prostÄ konstrukcjÄ... takie coĹ powinno byÄ doć niezawodne i proste w serwisowaniu. 4 |
Data: Grudzien 24 2013 15:52:47 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Myjk | Tue, 24 Dec 2013 14:42:43 +0100, zhbick Ale do jakiegoĹ toczenia siÄ Z prÄdkoĹciÄ autostradowÄ ? ;) -- Pozdor Myjk 5 |
Data: Grudzien 24 2013 16:44:26 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2013-12-24 15:52, Myjk pisze: Tue, 24 Dec 2013 14:42:43 +0100, zhbick Może Sebastian jest szoferem, który wszystko rozpatruje przez pryzmat kategorii C+E? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 6 |
Data: Grudzien 24 2013 20:00:18 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Sebastian BiaĹy | On 2013-12-24 15:52, Myjk wrote: Ale do jakiegoĹ toczenia siÄZ prÄdkoĹciÄ autostradowÄ ? ;) 130km/h w 7 osób wystarczy. Obecnie mam diesla 150KM. Fajne. Ale na dłuższÄ metÄ jeĹli bÄdÄ jechał autostradÄ to nie wiem czy używam 40KM. Dlategio podchodze praktycznie - frajda jest drugorzÄdna, chodzi o to żebym był w stanie zdjÄ Ä głowicÄ sam za 5 lat. 7 |
Data: Grudzien 24 2013 22:18:46 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: ToMasz | 130km/h w 7 osób wystarczy. Obecnie mam diesla 150KM. Fajne. Ale nahdi-2.0 w peugeocie 206 to burza. w xsarze - do przyjÄcia, w obszerniejszym picasso - wół... a montujÄ je w wiÄkszych autach. tam jest 90 koni i wysoki moment. To w co Ty siÄ chcesz pakowaÄ to w 21 wieku masakra. O takich autach mówi siÄ "to nie jedzie" nawet jak siÄ jest kapelusznikiem. Co do serwisu-nic nie bÄdziesz wiedział dopuki nie zdobÄdziesz informacji na temat silnika. jeĹli to jakaĹ staroÄ renaulta, nie licz na trwałoć, prostota konstrukcji też pod znakiem zapytania. JeĹli to wmiarÄ nowy silnik-masakra. Jak chcesz naprawiaÄ sam, albo u pana Kazia, kup taki silnik który jest popularny i wykorzystywany przez różnych producentów. ToMasz 8 |
Data: Grudzien 24 2013 22:49:41 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Myjk | Tue, 24 Dec 2013 20:00:18 +0100, Sebastian Biały 130km/h w 7 osób wystarczy. Skoro tak twierdzisz, to po co w ogóle ta dyskusja? Ja twierdzÄ, że to nie pojedzie w 7 osób z klimÄ i jeszcze do tego 130/h. Obecnie mam diesla 150KM. Fajne. Bo z turbo. Ale na dłuższÄ metÄ jeĹli bÄdÄ jechał autostradÄ Tak siÄ wydaje, bo diesel i z turbo. Ty chcesz benzynowego wolnossaka prawie 2x mniej mocy i wiÄkszÄ , zapewne, budÄ. -- Pozdor Myjk 9 |
Data: Grudzien 24 2013 22:59:06 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: jerzu | On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk wrote: Ja twierdzę, że to nie pojedzie w 7 osób z klimą Pojechać, pojedzie. Tylko spalanie... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 10 |
Data: Grudzien 25 2013 20:34:55 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Rafał Grzelak | jerzu wrote: On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk wrote: 9/100? -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 11 |
Data: Grudzien 25 2013 23:48:32 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2013-12-25 21:34, Rafał Grzelak pisze: jerzu wrote: Albo 11. Przy pełnym obciążeniu, to już może być kres możliwości tego silnika. A powszechnie wiadomo, że w okolicach końca spalanie zawsze leci w kosmos. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 12 |
Data: Grudzien 26 2013 09:02:48 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Cavallino |
jerzu wrote: Chyba przy 90..... 13 |
Data: Grudzien 28 2013 00:27:09 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Myjk | Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu PojechaÄ, pojedzie. Tylko spalanie... Nie wyobrażam sobie żeby to pojechało przez 2-5h non-stop 130/h. Nie tylko przez brak mocy, ale oczywiĹcie także spalanie które wnet zdejmie nogÄ kierowcy z pedału gazu -- moja Mazdzina CiTD przy 130 już przestaje byÄ ekonomiczna (choÄ opływowa jest znacznie), a co dopiero taki kloc z 2x mniejsza mocÄ załadowany po sufit. Fabia przy 140 paliła jak smok (10-11), ledwo wyciÄ gała 160 (z klimÄ i 2 pasażerów). Hałas był taki, że nie było słychaÄ własnych myĹli -- długo siÄ tak ujechaÄ nie dało. -- Pozdor Myjk 14 |
Data: Grudzien 28 2013 21:30:56 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-28 00:27, Myjk pisze: Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu Zobacz jaka dysproporcja - mały silnik-duży silnik. Mustang z 140 na liczniku to przyjemne dźwiÄkowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu niecałe 2000 obrotów i informacja że spalanie jest na poziomie 6.5 litra, a Skoda wydaje siÄ byÄ zarzynana... A co do tytułowej Dacii to myĹlÄ że te 130 dla niej nie jest jakimĹ wyzwaniem, którÄ można osiÄ gaÄ tylko na krótkich przejazdach. 15 |
Data: Grudzien 28 2013 21:46:00 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2013-12-28 21:30, Trybun pisze: W dniu 2013-12-28 00:27, Myjk pisze: Bajki na pms sÄ czymĹ wrÄcz naturalnym, ale Mustang przy 140km/h i spożyciem 6,5l/100km jest czymĹ wrÄcz absurdalnym. Przy takich pomysłach to nawet bociany wyzdychajÄ :( A co do tytułowej Dacii to myĹlÄ że te 130 dla niej nie jest jakimĹ Pojedzie tak samo dobrze, jak samochody sprzed kilku lat. Na długich odcinkach. 16 |
Data: Grudzien 28 2013 22:04:52 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-28 21:46, Artur MaĹlÄ
g pisze:
Nie mam żadnych podstaw żeby negowaÄ wskazania komputera pokładowego. Owszem - nie wierzÄ mu bez zastrzeżeĹ, ale żeby otwarcie zanegowaÄ te wskazania, na to odwagi już nie znajdÄ.
Też tak myĹlÄ. RozpÄdzi sie to przeleci gładko z Ĺodzi do Poznania z przelotowÄ 140 na liczniku, bez wysiłku. 17 |
Data: Grudzien 29 2013 14:34:06 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2013-12-28 22:04, Trybun pisze: W dniu 2013-12-28 21:46, Artur MaĹlÄ g pisze: To jest zepsuty. Chyba, że to chwilowy odczyt przy zdjÄciu nogi z gazu, bÄ dź temperatura na zewnÄ trz. Jak masz wÄ tpliwoĹci to zatankuj ze 2-3 razy do pełna i przejedź siÄ z deklarowanÄ prÄdkoĹciÄ po autostradzie. 18 |
Data: Grudzien 30 2013 18:49:55 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-29 14:34, Artur MaĹlÄ
g pisze: W dniu 2013-12-28 22:04, Trybun pisze: Ojejku, szukasz dziury w całym i tyle. 19 |
Data: Grudzien 30 2013 19:01:41 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2013-12-30 18:49, Trybun pisze: W dniu 2013-12-29 14:34, Artur MaĹlÄ g pisze: Nie, jak sobie robimy 'jaja', to robimy 'jaja'. Jednak wÄ tek całkiem poważnie traktował o spożyciu paliwa przez samochody. Przy 140km/h to taki Mustang (szczegółów nie podałeĹ) weźmie zdrowo powyżej 10l. Faktem jest, że bez wysiłku. 20 |
Data: Grudzien 30 2013 19:50:18 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-30 19:01, Artur MaĹlÄ
g pisze:
To Ty sobie próbujesz robiÄ te "jaja". Powiem tak - nie pisałem pracy doktorskiej z spalania paliwa przez forda Mustanga poruszajÄ cego siÄ z prÄdkoĹciÄ 140 km/h. To tylko spostrzeżenie pasażera który zwrócił na to uwagÄ - "Jedziesz 140 a on spala tak mało paliwa". Później gdy mi sie nigdzie nie spieszyło to preferowałem jazdy z takÄ właĹnie prÄdkoĹciÄ . Jeździłem trzema kolejnymi generacjami Mustangów, dzisiaj jednak jeżdżÄ już innym autem, tak wiÄc nie mam możliwoĹci podaÄ symulacji zużycia paliwa przy poszczególnych prÄdkoĹciach przez takie auto. Z tego co pamiÄtam to było to rzeczone 6,5 litra przy 140 i 42 litry przy ruszaniu z gazem wciĹniÄtym w podłogÄ. 21 |
Data: Grudzien 30 2013 21:02:13 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2013-12-30 19:50, Trybun pisze: W dniu 2013-12-30 19:01, Artur MaĹlÄ g pisze: W żadnym wypadku. Ja pisałem o realnym zużyciu paliwa przy 140km/h. Powiem tak - nie pisałem pracy Aha, chwilowe spostrzeżenie pasażera :> nigdzie nie spieszyło to preferowałem jazdy z takÄ właĹnie prÄdkoĹciÄ . Zaraz - powyżej piszesz o spostrzeżeniu przez pasażera chwilowego wskazania komputera pokładowego, a teraz już siÄ rozwinÄło na "Jeździłem trzema kolejnymi generacjami Mustangów,"? Hmmm, gdyby tak było, to wiedziałbyĹ, że one tyle nie palÄ przy 140km/h (zresztÄ nie tylko one). już innym autem, tak wiÄc nie mam możliwoĹci podaÄ symulacji zużycia Nie chodziło o symulacje, tylko o weryfikacjÄ Twojej tezy o spalaniu 6,5l/100km przez Mustanga (w zasadzie dowolnego). Z tego co Ja nie pytam o TwojÄ pamiÄÄ, a o weryfikacjÄ deklaracji, jakoby Mustang przy 140km/h palił 6,5l/100km :( 22 |
Data: Grudzien 30 2013 11:01:58 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Myjk | Sat, 28 Dec 2013 21:30:56 +0100, Trybun Zobacz jaka dysproporcja - mały silnik-duży silnik. Mustang z 140 na To jest akurat jasne jak słoĹce, że wiÄkszy silnik w pewnym punkcie bÄdzie palił dużo mniej niż mniejszy motor mocno wysilony, a towarzyszyÄ temu bÄdzie przeraźliwy hałas. A co do tytułowej Dacii to myĹlÄ że te 130 dla niej nie jest jakimĹ OK, dla mnie podróż to nie tylko kwestia "czy pojedzie", ale także komfort podróży (a może przede wszystkim). WyjÄ cy silnik i zerowe przyĹpieszenie przy spalaniu jak smok, to brak komfortu podróży. -- Pozdor Myjk 23 |
Data: Grudzien 30 2013 18:50:10 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-30 11:01, Myjk pisze: Sat, 28 Dec 2013 21:30:56 +0100, Trybun No, gdy siÄ nie przekonałem o tym osobiĹcie to dałbym sobie głowÄ obciÄ Ä za to że duży silnik = duże spalanie a z małym jest odwrotnie.
Tu chyba przede wszystkim rolÄ gra cena zakupu, gdyby wÄ tkotwórca miał do wyboru w takiej samej cenie auto z wiÄkszym silnikiem to wybór pewnie by był oczywisty. Druga sprawa jest taka że on chce kupiÄ auto rodzinne, które ma służyÄ do rodzinnego wyjazdu na zakupy czy na wakacje. Skoro przebieg roczny oblicza na 10 000 km.. A wiÄc zupełnym nieporozumieniem by było jeździÄ nim z prÄdkoĹciÄ 140 km/h. Setka na liczniku to aż nadto. 24 |
Data: Grudzien 30 2013 18:55:13 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Cavallino |
Druga sprawa jest taka że on chce kupiÄ auto rodzinne, które ma służyÄ do rodzinnego wyjazdu na zakupy czy na wakacje. Skoro przebieg roczny oblicza na 10 000 km.. A wiÄc zupełnym nieporozumieniem by było jeździÄ nim z prÄdkoĹciÄ 140 km/h. Setka na liczniku to aż nadto. A co ma piernik do wiatraka, a przewidywany przebieg ze sposobem jazdy? Chcesz jechaÄ na wakacje za granicÄ poniżej 100? ĹťyczÄ powodzenia w byciu otrÄ bianym na każdej autostradzie. 25 |
Data: Grudzien 30 2013 19:50:43 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-30 18:55, Cavallino pisze: No to że auta używa sie raczej do celów rekreacyjnych a nie zarobkowych. Nie ma potrzeby pÄdziÄ na złamanie karku. Z dzieciakami na tylnych siedzeniach nie ma najmniejszego sensu szarżowaÄ. Oj, nie do mnie ten apel, ja akurat nigdy nie jeździłem autem typowo rodzinnym. 26 |
Data: Grudzien 31 2013 17:28:36 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Cavallino |
W dniu 2013-12-30 18:55, Cavallino pisze: A co ma wspólnego pÄdzenie, a tym bardziej złamanie karku z prÄdkoĹciÄ 140?
Nie pomyliła Ci siÄ aby cyferka z przodu? NapisałeĹ 140, a to oznacza spokojnÄ autostradowÄ jazdÄ, nie chodziło Ci przypadkiem o 240? 27 |
Data: Grudzien 30 2013 19:05:22 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2013-12-30 18:50, Trybun pisze: Druga sprawa jest taka że on chce kupiÄ auto rodzinne, które ma służyÄ Co Ty za bajki opowiadasz? Przebieg jedno, prÄdkoĹci przelotowe to drugie. Jak jest autostrada/ekspresówka to siÄ jedzie tyle ile przewidziane (znaczy niektórzy majÄ inaczej) i to całkiem rodzinnie. Szczególnie na urlopie... 28 |
Data: Grudzien 30 2013 19:51:08 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-30 19:05, Artur MaĹlÄ
g pisze: W dniu 2013-12-30 18:50, Trybun pisze: Ile tak właĹciwie przejeżdżasz (przejeżdżajÄ Polacy) autostradami z tych zadeklarowanych 10 000 rocznego przebiegu? 29 |
Data: Grudzien 30 2013 21:39:43 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2013-12-30 19:51, Trybun pisze: W dniu 2013-12-30 19:05, Artur MaĹlÄ g pisze: Po pierwsze to nie ja deklarowałem 10kkm rocznego przebiegu, a po drugie nie bardzo wiem co ma do rzeczy ile kilometrów Polacy przejeżdżajÄ autostradami w stosunku do rocznego przebiegu. Pewnie zdecydowaniem mniej niż np. Niemcy, ale Ĺrednie przebiegi roczne mamy podobne (niewiele mniejsze). Nie zmienia to faktu, że jak już siÄ na autostradÄ wyjeżdża, to siÄ nie jedzie setkÄ , tylko szybciej. W zasadzie byle jakim piździkiem. Może Fabia o której Myjk pisał nie jest czymĹ wybitnym, ale np. taki P206 z motorkiem 75KM daje znakomicie radÄ na autostradach. O ekonomice to może nie piszmy, ponieważ od dawna wiadomo, że samochód na autostradzie zawsze bÄdzie palił wiÄcej, i to sporo wiÄcej ze wzrostem prÄdkoĹci, niż przy ~100km/h (fizyka póki co jest taka sama dla wszystkich samochodów). BTW - mam w domu kompakt, który robi w sumie ~10kkm rocznie i trafia na autostrady/ekspresówki doć regularnie. Bez problemu po wpadniÄciu na takÄ drogÄ jedzie sobie te 140, albo i szybciej. 30 |
Data: Grudzien 31 2013 17:29:30 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Cavallino |
Ile tak właĹciwie przejeżdżasz (przejeżdżajÄ Polacy) autostradami z tych zadeklarowanych 10 000 rocznego przebiegu? Ja tak z 4000 rok w rok, w każde letnie wakacje. Bywa wiÄcej. Co w zwiÄ zku z tym? 31 |
Data: Grudzien 24 2013 23:47:53 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: zhbick | Z prÄdkoĹciÄ autostradowÄ ? ;) aa, tego nie twierdzÄ ;) sam siÄ zazwyczaj toczÄ miÄdzy wioskami, jakieĹ 70-80 km/h wiÄc przyjÄ łem takÄ miarÄ :p 32 |
Data: Grudzien 24 2013 15:51:56 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Myjk | Tue, 24 Dec 2013 13:42:35 +0100, Sebastian Biały Ma ktoĹ? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle siÄ toczy z tym silnikiem? Ma siÄ Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo siÄ z klimÄ toczyła to dopowiedz sobie jak bÄdzie jechaÄ klocek 7-osobowy załadowany po asfalt raptem 10KM wiÄcej. Takie silniki to może 15 lat temu były dobre. Nie wiem co masz do diesli, na autostadÄ auta idealne, nie majÄ takiego muła przy załÄ czaniu klimy, a tym bardziej przy dużym załadowaniu -- bo masz spory moment obrotowy. Wolnossaka benzynowego zwyczajnie zajedziesz. Również nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupiÄ nowe auto, jeździsz mało, do koĹca żywota auta ten element wytrzyma (jeĹli nie bÄdzie katowany). -- Pozdor Myjk 33 |
Data: Grudzien 24 2013 20:06:10 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Sebastian BiaĹy | On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote: Ma ktoĹ? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle siÄ toczy z tym silnikiem? Ma siÄSkoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo siÄ z klimÄ toczyła to dopowiedz sobie Da siÄ je podkrÄciÄ do prawie 100KM przez zmianÄ software. Może wiÄc nie bÄdzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważajÄ że jest bardzo ok. Nie wiem co masz do diesli, na autostadÄ auta idealne AutostradÄ używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x czÄsciej jadÄ kilka km po mieĹcie, ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby przy załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadÄ pod górkÄ. Również nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupiÄ nowe auto, Ĺmiem wÄ tpiÄ, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, może na 6. A to już jest niefajnie. Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie sÄ . Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jest po prostu Ĺwietna. Brakuje mi tego w moim dieslu. Mam wrażenie że potrzebuje poczuÄ pod butem nie moment obrotowy tylko grzecznÄ benzynkÄ. 34 |
Data: Grudzien 24 2013 22:21:26 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-24 20:06, Sebastian Biały pisze: On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote: WolnossÄ cÄ benzynÄ chcesz podkrÄciÄ samym softem o ~18% Powodzenia. -- Pozdrawiam Lewis 35 |
Data: Grudzien 24 2013 22:27:33 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: ToMasz | Da siÄ je podkrÄciÄ do prawie 100KM przez zmianÄ software.podkrÄcanie przez zmianÄ software? o 3% reszta to Ĺciema/katowanie/zabawa. Albo to zrobisz dobrze i drogo, albo kosztem przyĹpieszonego zużycia. Może wiÄc nieczyli o parÄdzieĹiÄ t wiÄcej, nie jest renaultem i raczej ma wiÄkszy moment. ostry terning rÄki. zakładaj że to pojedzie krótko na każdym biegu, przed zmianÄ przełożenia bÄdizie tak wyło że nie da siÄ rozmawiaÄNie wiem co masz do diesli, na autostadÄ auta idealne ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby już jest niefajnie. Po drugie mam diesla renaultto wiele tłumaczy i turbiny padaja,a ja mam do jazdy naprawy 2 citroen i opla i jak siÄ normalnie jeździ po mieĹcie to turbina wytrzymuje 200 tyĹ. Ale z drugiej strony wybierałem takie auto które niema dwumasy i turbo niema zmiennej geometrii. tanie nie sÄ . Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika naseicento niema masy. Mam wrażenie że potrzebuje poczuÄ pod butem nie moment obrotowy tylkotu już Ci nikt z grupy nie pomoże. ToMasz PS co z jazdami próbnymi? Taka wycieczka może daÄ Ci wiÄcej informacji niz wszystkie nasze gdybania 36 |
Data: Grudzien 24 2013 22:58:47 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Myjk | Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Biały Da siÄ je podkrÄciÄ do prawie 100KM przez zmianÄ software. No tak, a potem po 75tkm od wyjazdu z salonu pada "pompa wtryskowa", wtryski, sprzÄgło, dwumasa, do tego rozrzÄ d i ludzie psioczÄ , że SYF (zbieżnoć faktów zupełnie przypadkowa). :P Może wiÄc nie bÄdzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważajÄ że jest bardzo ok. 115KM to o 50 KM wiÄcej. Weź po uwagÄ, że 10-15KM pożera sama sprÄżarka klimy. AutostradÄ używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x czÄsciej jadÄ PodjechaÄ, podjedziesz. Ale weź tym wyprzedź. Ĺmiem wÄ tpiÄ, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, może na 6. Mam blisko 6-letnie auto od wyjazdu z salonu. CR z turbo... i DPFem. Nic nie stuka, nic nie puka, a przejeżdżam nie 10 a 20-25 tys. rocznie. A to już jest niefajnie. Gdyż ponieważ? Lepiej kupiÄ 3-latka na 3 lata? Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie sÄ . W Mazdach podobno też padajÄ . Jak ktoĹ dba, tak ma. :P -- Pozdor Myjk 37 |
Data: Grudzien 24 2013 23:04:28 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: jerzu | On Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Biały Chciałbym jednak aby 60. konna Panda ma problemy na obwodnicy trójmiejskiej. 2 os + dziecko + bagaż. Słabo widzę te 84KM z siedmioma osobami. A i auto cięższe od Pandy. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 38 |
Data: Grudzien 24 2013 23:05:53 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: jerzu | On Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Biały Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i Pacz Pan, moja nie wie chyba że ma paść. Ponad 400 tys. kilometrów już zrobiła. I jedzie dalej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 39 |
Data: Grudzien 24 2013 22:43:35 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: X-Man | "Sebastian Biały" wrote in message On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote: jak kupujesz nowe z ASO to pewnie nie, regenerowana ze sprawdzonego źródła to koszt około 1000-1500zł na allegro turbo z 1-2 letnich rozbitków mozesz dostaÄ za 500-600zł (oczywiĹcie zależy o jakim dokładnie silniku mówimy) jeżeli jeździsz tyle co napisałeĹ to tam siÄ prÄdzej zmienna geometria zapiecze jak samo turbo padnie ot tak z siebie, przegoniÄ po obrotach co jakiĹ czas i bÄdzie dobrze od 4 lata jeżdżÄ turbodieslami i jak słyszÄ te legendy o cenach turbin itd to smiech mnie ogarnia... Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jest po prostu Ĺwietna. Brakuje mi tego w moim dieslu. dwa lata temu do 90konnej Octavii wstawiłem wiÄksze wtryski i hybrydowe turbo (całe 1200zł kosztowało) oraz zrobiłem program na 165KM Ĺmiga do dziĹ u mojego ojca bez żadnych problemów a auto ma już ponad 300kkm nalatane, chciałbym stanÄ Ä z tobÄ na Ĺwiatłach (ty w Seicento) to byĹ zobaczył czy nadal chcesz benzynÄ ;) druga kwestia to Seicento waży pewnie połowÄ tego co ten diesel... Pzdr Piotrek 40 |
Data: Grudzien 25 2013 22:30:58 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | Sebastian Biały wrote: Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jest Mówisz o reakcji na gaz w Lodgy 84 KM? Czy Ty aby nie trollujesz? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 41 |
Data: Grudzien 26 2013 14:07:43 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Sebastian BiaĹy | On 2013-12-25 23:30, tá´ wrote: Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jestMówisz o reakcji na gaz w Lodgy 84 KM? Czy Ty aby nie trollujesz? Mówie o *reakcji* a nie o przyspieszeniu. W SC nacisniÄcie pedału gazu daje natychmiastowy efekt w postaci ciÄ gu silnika, opóźnienie jest na oko poniżej 100ms bo go nie wyczuwam. W moim turbodieslu nacisniÄcie pedału gazu dalej około 0.5sek do 1 sek opóźnienia. I nie jest to turbodziura, tylko podejrzewam albo elektronikÄ/czujniki albo bezwładnoć samego silnika bo spory. Cieżko mi wyjaĹniÄ na czym polega to uczucie, ale przypusczam że najlepiej bym siÄ czuł z silnikiem elektrycznym, tam reakcja na pedał powinna byÄ milisekundowa. To że takie maleĹstwo nie ma mocy to jest oczywiste. Nie, nie troluje. 42 |
Data: Grudzien 27 2013 17:07:20 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | Sebastian Biały wrote: Cieżko mi wyjaĹniÄ na czym polega to uczucie, ale przypusczam że Wiem o czym mówisz, to oczywiste, że w każdym silniku turbo reakcja na gaz jest lekko opóźniona, bo silnik musi wygenerowaÄ spaliny, które napÄdzÄ turbinÄ, która z kolei wtłoczy do silnika odpowiedniÄ iloć powietrza i dopiero wtedy pojawi siÄ nominalny moment obrotowy. W dieslu bardziej to czuÄ niż w silniku benzynowym (turbo), bo masz tam dodatkowo niższe obroty. W silniku wolnossÄ cym masz cały moment natychmiast. Tyle, że jaki majÄ sens takie rozważania w kontekĹcie silnika 84 KM w wielkiej krowie Lodgy? O reakcji na gaz można sobie podyskutowaÄ od, powiedzmy, 100 KM na tonÄ, wtedy to ma jakiĹ sens. A jak silnik jest słaby, to wolałbym taki z powolnÄ reakcja na gaz, ale lepszym przebiegiem momentu, bo jak auto nie przyspiesza, to nic zda siÄ nawet najlepsza reakcja na gaz. Poza tym w nowych autach niesportowych reakcja na gaz bywa gorsza niż w starych i jest tak z prostego powodu -- teraz montuje siÄ przepustnice sterowane elektronicznie, przez ECU, nie masz wiÄc bezpoĹredniego połÄ czenia pedału gazu z przepustnicÄ , a ECU celowo steruje przepustnicÄ progresywnie, żeby przeciÄtny kierowca, któremu stopa chodzi doć chaotycznie, osiÄ gnÄ ł niższe spalanie. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 43 |
Data: Grudzien 25 2013 09:38:24 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | Myjk wrote: Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo siÄ z klimÄ toczyła to dopowiedz To bÄdzie tragedia, 23 lata temu miałem przyjemnoć podróżowaÄ jako dzieciak Polonezem po europie w 5 osób i to był dramat. Ojciec wspomina tÄ podróż w taki sposób, że jechał cały czas z gazem w podłodze, a i tak był najwolniejszy w okolicy, chociaż wtedy standardy były nieco inne niż teraz. Krowa Lodgy z kilkoma koĹmi wiÄcej i 2 dodatkowymi osobami na pokładzie to bÄdzie podobny dramat. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 44 |
Data: Grudzien 25 2013 11:06:00 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: zhbick | Ojciec wspomina a Ĺwiece mu wszystkie paliły czy tylko 3 lub 2? 45 |
Data: Grudzien 25 2013 12:33:48 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-12-25 10:38, Użytkownik tá´ napisał: Dramat to bÄdzie jak wybierze o dwadzieĹcia tysiÄcy droższÄ alternatywÄ,Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo siÄ z klimÄ toczyła to dopowiedz bo taĹszych nie widzi. Wyjazd wakacyjny raz do roku przeboleje, a jeżdżÄ c przez resztÄ roku sam lub z jednym pasażerem nie bÄdzie narzekał. Pozdrawiam 46 |
Data: Grudzien 25 2013 12:33:51 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia 25 Dec 2013 09:38:24 GMT, tá´ napisał(a): 23 lata temu miałem przyjemność podróżować jako Wszyscy powyżej 140 km/h? Nie chce mi się wierzyć. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 47 |
Data: Grudzien 25 2013 12:46:58 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Dawid | W dniu 2013-12-25 12:33, MadMan pisze: Dnia 25 Dec 2013 09:38:24 GMT, tá´ napisał(a):Polonez w 5 osób plus bagaż gnał pod 140, chyba żartujesz. Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko byś ukończył podróż.Zauważ, że to 23 lata temu było, jeszcze go nie poprawili :-) 48 |
Data: Grudzien 25 2013 12:54:26 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:46:58 +0100, Dawid napisał(a): Wszyscy powyżej 140 km/h? Nie chce mi się wierzyć.Polonez w 5 osób plus bagaż gnał pod 140, chyba żartujesz. Polonez z 3 osobami i pełnym bagażnikiem (+ mnóstwem bagażu w miejscu 4 i 5 osoby) z gazem w podłodze bez problemu jedzie 140, po rozpędzeniu oczywiście. Silnik 1.5. Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko byś ukończył Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h są potrzebne? Bo mi się wydawało że jedynie do wyhamowania z tej prędkości :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 49 |
Data: Grudzien 25 2013 13:05:19 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Dawid | W dniu 2013-12-25 12:54, MadMan pisze: Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/hA jak coś wyskoczy to hamujesz nogami? Nie ma co z tobą dyskutować, lepiej oddaj prawko bo pozabijasz wszystkich.Teoretycznie poldek to super rakieta, masz rację i z tym żyj :-) 50 |
Data: Grudzien 25 2013 13:24:48 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:05:19 +0100, Dawid napisał(a): Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/hA jak coś wyskoczy to hamujesz nogami? Hamulcami. Nie ma co z tobą dyskutować, lepiej oddaj prawko bo pozabijasz Po co mam innych zabijać? Teoretycznie poldek to super rakieta, masz rację i z tym żyj :-) To ty tak twierdzisz. Ja jedynie twierdzę że sytuacja gdzie auto jadące 140 km/h jest na drodze najwolniejsze jest co najmniej dziwna. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 51 |
Data: Grudzien 25 2013 19:49:41 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-12-25 13:05, Użytkownik Dawid napisał: Brak argumentów i zaczynasz personalnie jechać ?Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/hA jak coś wyskoczy to hamujesz nogami? A wiesz że ten opluwany przez ciebie polonez miał hamulce tarczowe które nie były takie złe jak myślisz. Jeden z jego następców Lanos który miał być nowocześniejszy nie był takim do końca. Miał lepsze silniki ale jeśli idzie o hamulce to były one stasrsze niż w polonezie, na jednej osi normalne tarcze a na drugiej bębny jak w starej warszawie czy żuku. Pozdrawiam 52 |
Data: Grudzien 25 2013 21:23:12 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Dawid | W dniu 2013-12-25 19:49, RadoslawF pisze: A wiesz że ten opluwany przez ciebie polonez miał hamulce tarczowe A wiesz, że te super hamulce w Polonezie usprawniono dopiero koło 1996r. Jak te stare były takie super to po kiego je zmieniano? Pozdrawiam 53 |
Data: Grudzien 25 2013 22:15:51 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-12-25 21:23, Użytkownik Dawid napisał: Bo lepsze jest wrogiem dobrego a usprawnienie nie oznacza wymiany.A wiesz że ten opluwany przez ciebie polonez miał hamulce tarczoweA wiesz, że te super hamulce w Polonezie usprawniono dopiero koło 1996r. Jak te stare były takie super to po kiego je zmieniano? Tytułowa Dacia nie ma przypadkiem bębnów z tyłu zamiast tarcz ? Pozdrawiam 54 |
Data: Grudzien 25 2013 22:25:24 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | RadoslawF wrote: Bo lepsze jest wrogiem dobrego a usprawnienie nie oznacza wymiany. No i co z tego, ze ma bÄbny? Dobry układ hamulcowy z bÄbnami z tyłu da znacznie krótszÄ drogÄ hamowania niż najlepsze-gówniane hamulce z Poloneza. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 55 |
Data: Grudzien 26 2013 00:39:19 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-12-25 23:25, Użytkownik tá´ napisał: Problem w tym że jak ktoĹ zaoszczÄdził na hamulcach tarczowychBo lepsze jest wrogiem dobrego a usprawnienie nie oznacza wymiany. to nie ma już dobrego układu hamulcowego. Ale oczywiĹcie można pluÄ na stare wynalazki i twierdziÄ że nowo gówno jest lepsze bo jest nowe. Pozdrawiam 56 |
Data: Grudzien 26 2013 09:35:36 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | RadoslawF wrote: Problem w tym że jak ktoĹ zaoszczÄdził na hamulcach tarczowych to nie ma Dobrego w znaczeniu współczesnym to może nie, ale lepszy niż w Polonezie na pewno może byÄ, o ile oczywiĹcie bÄbny sÄ z tyłu. Ale oczywiĹcie można pluÄ na stare To, czy hamulce sÄ dobre, czy nie, pokazuje droga hamowania. JeĹli jest lepsza, a jest, to i hamulce sÄ lepsze. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 57 |
Data: Grudzien 25 2013 22:24:40 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | RadoslawF wrote: Brak argumentów i zaczynasz personalnie jechaÄ ? A wiesz że ten opluwany Tyle, że te tarcze z Poloneza były mikroskopijne i nawet po wszystkich poprawkach Polonez hamował chujowo. Już dawałem tu linki do testów. Polonez miał, w zależnoĹci od rocznika, hamulce bardzo złe lub beznadziejne. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 58 |
Data: Grudzien 26 2013 15:34:37 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:49:41 +0100, RadoslawF napisał(a): Dnia 2013-12-25 13:05, Użytkownik Dawid napisał: Opowieści o dobrych hamulcach w Polonezie wzięły się chyba tylko z tego że były pewnie lepsze niż te w Syrenie :-) Dopiero potem zrobiono wielkie usprawnienie tych "uwaga tarczowych" hamulców - tzw. hamulce Lucasa (przód tarcza, tył bębny), które jakoś tam hamowały. Wymiary tych hamulców są takie jak we Fiacie Cinquecento. Wiadomo że trzeba pamiętać że Polonez, to nadal był tak naprawdę sto razy liftingowany, ale mechanicznie nadal włoski Fiat 1500 z lat 60-tych. Lanos już miał tarcze większe i wentylowane - już zupełnie inna bajka. 59 |
Data: Grudzien 26 2013 17:00:14 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Opowieści o dobrych hamulcach w Polonezie wzięły się chyba tylko z tego żeBrak argumentów i zaczynasz personalnie jechać ?Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/hA jak coś wyskoczy to hamujesz nogami? Bo ja wiem ;) Dopiero potem zrobiono wielkie usprawnienie tych "uwaga tarczowych" Maleństwa. Wiadomo że trzeba pamiętać że Polonez, to nadal był tak naprawdę sto razy Normalne wentylowane tarcze a z tyłu - kogo obchodzi tył? Ważne, żeby przód dobrze hamował. Lanosem da się bez problemów wyhamować z dowolnej prędkości, jaką zdoła rozwinąć. Co ważniejsze - nie traci zdolności hamowania po hamowaniu ze 140+ - przeciwnie do Poldka sprzed Lucasa, który hamował raz a potem musiał stygnąć. Co w niczym nie zmienia faktu, że Poldek dawał mi więcej radochy z jazdy po górskich drogach. Lanos lubi postraszyć podsterownością :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 60 |
Data: Grudzien 27 2013 17:07:39 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | RoMan Mandziejewicz wrote: Normalne wentylowane tarcze a z tyłu - kogo obchodzi tył? ROTFL! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 61 |
Data: Grudzien 25 2013 13:36:59 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MadMan, Polonez z 3 osobami i pełnym bagażnikiem (+ mnóstwem bagażu w miejscu 4Wszyscy powyżej 140 km/h? Nie chce mi się wierzyć.Polonez w 5 osób plus bagaż gnał pod 140, chyba żartujesz. Ale który 1.5? AA (75KM) czy 1.5AB (82KM)? Poza tym - nawet AB z jedną osoba miewa problemy z utrzymaniem prędkości pod silny wiatr :( Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko byś ukończyłOpisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 62 |
Data: Grudzien 25 2013 13:47:14 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:36:59 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Ale który 1.5? AA (75KM) czy 1.5AB (82KM)? Poza tym - nawet AB z jedną Na pewno AB, to jedno z pierwszych Caro. Moc tych silników jest czysto teoretyczna, mój Swift mający 68 koni jeździ zdecydowanie sprawniej, mimo posiadania 3 biegów zamiast 5. Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut. Akurat hamuje wystarczająco. Niemniej fakt, musi się toto wystudzić - tarcze niewentylowane w końcu. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 63 |
Data: Grudzien 25 2013 15:09:31 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MadMan, Ale który 1.5? AA (75KM) czy 1.5AB (82KM)? Poza tym - nawet AB z jednąNa pewno AB, to jedno z pierwszych Caro. Moc tych silników jest czysto Przejeździłem Polkiem MR93 1.5GLE (z silnikiem AB) dość sporo kkm. I na szybkość nie narzekałem. Raczej właśnie na problem z hamowaniem z dużych szybkości. Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut.Akurat hamuje wystarczająco. Ale powyżej 140 nie możesz nawet na chwileczkę odpuścić, bo przestaje hamować. Niemniej fakt, musi się toto wystudzić - tarcze niewentylowane w Raczej problem z zaciskami i tłoczkami... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 64 |
Data: Grudzien 26 2013 09:38:42 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | RoMan Mandziejewicz wrote: Na pewno AB, to jedno z pierwszych Caro. Moc tych silników jest czysto Jak Wy macie porównanie: Polonez vs. Lanos vs. stary Swift to nic dziwnego, że na nic nie narzekacie. Niemniej fakt, musi siÄ toto wystudziÄ - tarcze niewentylowane w koĹcu. Raczej problem z całym gównianym układem, tudzież z beznadziejnie wÄ skimi oponami jak na masÄ Poloneza, no i chujowymi rzecz jasna. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 65 |
Data: Grudzien 26 2013 11:41:59 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: J.F. | Dnia 26 Dec 2013 09:38:42 GMT, tá´ napisał(a): RoMan Mandziejewicz wrote: Przeciez RoMan narzeka. Raczej problem z całym gównianym układem, tudzież z beznadziejnie wąskimiNiemniej fakt, musi się toto wystudzić - tarcze niewentylowane w końcu.Raczej problem z zaciskami i tłoczkami... Przeciez nie narzeka ze opony zrywaly przyczepnosc, tylko ze hamulce slabe. A dokladniej to na fading. J. 66 |
Data: Grudzien 26 2013 12:00:21 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Przeciez nie narzeka ze opony zrywaly przyczepnosc, tylko ze hamulce Ale po co to karmisz? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 67 |
Data: Grudzien 26 2013 11:45:31 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | J.F. wrote: Raczej problem z całym gównianym układem, tudzież z beznadziejnie W Polonezie wszystko co miało zwiÄ zek z hamowaniem było gówniane. Mało ważne, na co RuMun narzeka. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 68 |
Data: Grudzien 25 2013 13:32:41 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MadMan, 23 lata temu miałem przyjemność podróżować jakoWszyscy powyżej 140 km/h? Nie chce mi się wierzyć. 23 lata temu jeździło się troche szybciej niż obecnie. Stary Polonez z silnikiem AA i 4-biegową skrzynią biegów, przy obciążeniu 5 osobami 140km/h osiągał z trudem. I to było licznikowe 140. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 69 |
Data: Grudzien 26 2013 09:36:40 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | RoMan Mandziejewicz wrote: 23 lata temu jeździło siÄ troche szybciej niż obecnie. To może Ty jeździłeĹ szybciej, bo teraz już byÄ może nie ogarniasz Ĺwiata za kierownicÄ . Stary Polonez z Nawet jeĹli osiÄ gnÄ ł takÄ prÄdkoć po 10 km pustej prostej, to nikt przy zdrowych zmysłach w ten sposób nie jeździł. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 70 |
Data: Grudzien 26 2013 11:03:26 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia 26 Dec 2013 09:36:40 GMT, tá´ napisał(a): Stary Polonez z Niemniej twój ojciec wspomina że podróżował polonezem z gazem w podłodze :) Czyżby nie był przy zdrowych zmysłach? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 71 |
Data: Grudzien 26 2013 11:46:53 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | MadMan wrote: Niemniej twój ojciec wspomina że podróżował polonezem z gazem w podłodze Ale to oznaczało nie wiÄcej niż ok. 120 km/h na autostradzie (wszyscy wyprzedzali, bo jechali 125-150). -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 72 |
Data: Grudzien 26 2013 13:05:38 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia 26 Dec 2013 11:46:53 GMT, tá´ napisał(a): Niemniej twój ojciec wspomina że podróżował polonezem z gazem w podłodze No cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 73 |
Data: Grudzien 26 2013 13:39:17 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MadMan, No cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny...Niemniej twój ojciec wspomina że podróżował polonezem z gazem w podłodzeAle to oznaczało nie więcej niż ok. 120 km/h na autostradzie (wszyscy Raczej mocno niesprawny. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 74 |
Data: Grudzien 26 2013 12:49:35 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | RoMan Mandziejewicz wrote: Raczej mocno niesprawny. ....jest Twój muzg. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 75 |
Data: Grudzien 26 2013 12:49:22 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | MadMan wrote: No cóż, zatem ten polonez nie był do koĹca sprawny... Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 76 |
Data: Grudzien 26 2013 14:00:29 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia 26 Dec 2013 12:49:22 GMT, tá´ napisał(a): No cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny... No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco gorsze osiągi) mający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po odpowiednim czasie zużytym na rozpędzenie się. Tak jak pisałem, 3 osoby + reszta auta bagażu. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 77 |
Data: Grudzien 26 2013 14:12:52 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | MadMan wrote: No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco GLE to zdaje siÄ Caro, niby dlaczego miał lepsze osiÄ gi niż przejĹciówka? Tak jak pisałem, 3 osoby 3 to nie 5 i to w Ĺródziemnomorskim upale. Poza tym to nie były testy prÄdkoĹci maksymalnej, bo tylko idiota by takie przeprowadzał w aucie przeładowanym rodzinÄ i bagażem. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 78 |
Data: Grudzien 26 2013 15:35:10 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia 26 Dec 2013 14:12:52 GMT, tá´ napisał(a): GLE to zdaje się Caro, niby dlaczego miał lepsze osiągi niż przejściówka? Nie wiem, niższa masa? Dane wziąłem z wiki. Tak jak pisałem, 3 osoby Natomiast jazda z butem w podłodze jest w takich warunkach normalna? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 79 |
Data: Grudzien 26 2013 15:13:07 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | MadMan wrote: Nie wiem, niższa masa? Dane wziÄ łem z wiki. Dziadek miał potem GLE i jeździł raczej lepiej niż gorzej. Tak jak pisałem, 3 osoby Bo pod wzniesienia inaczej siÄ nie dało. OczywiĹcie z górki nie jechał z butem w podłodze, żeby osiÄ gnÄ Ä prÄdkoć, z której nie dałoby siÄ wyhamowaÄ i przy okazji zarżnÄ Ä silnik. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 80 |
Data: Grudzien 26 2013 16:53:08 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MadMan, No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma niecoNo cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny...Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989. E, tam - gorsze. mający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po odpowiednim To też już miałeś popsuty :P Tak jak pisałem, 3 osoby + reszta auta bagażu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 81 |
Data: Grudzien 26 2013 17:55:50 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: MadMan | Dnia Thu, 26 Dec 2013 16:53:08 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): mający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po odpowiednim Ten poldek jest już bardzo zmęczony, wiadomo. Do tego silnik już jest zmieniony na inny, ten miał permanentny problem z uszczelką pod głowicą - prawdopodobnie krzywy blok silnika. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 82 |
Data: Grudzien 26 2013 18:33:34 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MadMan, Ten poldek jest już bardzo zmęczony, wiadomo. Do tego silnik już jestmający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po odpowiednimTo też już miałeś popsuty :P Permanentny problem z uszczelką miały raczej Poldki 1.6 - miały tak mocno rozwiercone bloki, że uszczelka nie miała się na czym trzymać :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 83 |
Data: Grudzien 26 2013 21:30:55 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-12-26 18:33, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello MadMan, Nieprawda - może w okresie początkowym. Zupełnie jak stare jednostki VW, po rozwierceniu z 1.6 do 1.9 :P miały tak Trzymała się bardzo dobrze, tylko musiała być odpowiednia do konstrukcji. Sporo kilometrów tym zrobiłem :) 84 |
Data: Grudzien 26 2013 20:45:21 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | RoMan Mandziejewicz wrote: Permanentny problem z uszczelkÄ miały raczej Poldki 1.6 - miały tak Raczej miały tak chujowe uszczelki. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 85 |
Data: Grudzien 26 2013 14:12:14 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Dawid | W dniu 2013-12-26 13:49, tá´ pisze: MadMan wrote:idiocie nie wytłumaczysz, szkoda czasu. 86 |
Data: Grudzien 25 2013 22:22:45 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | MadMan wrote: Wszyscy powyżej 140 km/h? Nie chce mi siÄ wierzyÄ. Polonez z 5 osobami i bagażem 140 km/h? Chyba z dużej góry i jak siÄ żagiel postawi. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 87 |
Data: Grudzien 28 2013 10:56:15 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: DJ AbelsonÂŽ | W dniu 2013-12-24 15:51, Myjk pisze: Naprawa turbiny to nie jest najgorsza rzecz jaka może spotkaÄ użytkownika diesla. -- 88 |
Data: Grudzien 25 2013 10:21:51 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Sebastian BiaĹy | On 2013-12-24 13:42, Sebastian Biały wrote: benzyna 1.6 84KM. Przekonujecie mnie że bedzie za malo. OK. Nie mma jak siÄ przejechac, bo w okolicznych salonach nie ma tego autka z tym silnikiem do jazdy. O ile pamiÄtam sÄ Logany, ale one sÄ mniejsze. Zastanowie siÄ wobec tego. Nie chcÄ siÄ ladowaÄ w turbiodiesla ani tym bardziej turbobenzynÄ. Głównie dlatego że to znacznie komplikuje silnik a liczenie na to ze trafie na egzemplarz bez wad jest złym pomysłem w tak tanim samochodzie gdzie na czymĹ na pewno oszczÄdzili. ByÄ może powinienem jednak zastanowiÄ sie nad ZafirÄ 1.8 :) tym bardziej że obecnie staniała o jakieĹ 10k. 89 |
Data: Grudzien 25 2013 10:39:29 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-25 10:21, Sebastian Biały pisze: On 2013-12-24 13:42, Sebastian Biały wrote: Rób jak chcesz ja nie chcÄ nic innego niż turbo benzyna. Sam mam obecnie 3 samochody TB, 2.0 z LPG 185KM, 2.0 270KM i 2.3 230KM, nie zamieniÄ na nic innego. Brat ma 2.3 z LPG 282KM. MogÄ siÄ założyÄ że takie 2.0/2.3 200+ TB przejedzie wiÄcej bezawaryjnie niż 1.6 z którego bÄdziesz ciÄ gle wypruwaÄ flaki. -- Pozdrawiam Lewis 90 |
Data: Grudzien 25 2013 13:09:04 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Myjk | Wed, 25 Dec 2013 10:39:29 +0100, Lewis Rób jak chcesz ja nie chcÄ nic innego niż turbo benzyna. Ja podobnie, zachorowałem na szmelcwagenowÄ TFSI (2.0). Cichutko chodzi, ciÄ gnie z niższych obrotów niż mój dieslel. Do tego jeszcze DSG i wiÄcej (mnie) do szczÄscia nie trzeba. Ale ja to kapelusz mode. ;) -- Pozdor Myjk 91 |
Data: Grudzien 25 2013 10:53:45 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: ToMasz | popsuje Ci minimalnie ĹwiÄta. troszeczkÄ. wybacz a liczenie na to ze trafie na egzemplarz bez wadnowy czy używany kupujesz? jest złym pomysłem wTania to jest agila, albo corsa ByÄ może powinienem jednak zastanowiÄ sie nad ZafirÄ 1.8 :) tym bardziej czyli jakby chcesz auto nowe? Zapłacisz za nie ok 60tyĹ. za 3 lata bÄdziesz miał auto warte ok 30 tyĹ, czyli jesteĹ 10 tyĹ w plecy na rok. Przepraszam za te wyliczenia, nie chcÄ CiÄ uraziÄ, albo chcesz kupiÄ nowe, konkretne auto, bo masz kasÄ, kaprys, jakiĹ plan, realizujesz własne marzenia, albo bierzesz kalkulator, pytasz na grupie co jest mało awaryjne, proste w naprawie i wychodzi Ci że nie kupisz stare auto, zapłacisz za remont i masz 5 lat jazdy za ułamek ceny nowego. PRzestaĹ myĹleÄ o turbosprÄżarce, pogadaj z żonÄ i dzieÄmi na temat _waszego nowego_ auta, nie z grupÄ dyskusyjnÄ . Weź takie które ma gwarancje na 100 tyĹ albo ileĹtam lat, i ciesz siÄ życiem! ToMasz 92 |
Data: Grudzien 25 2013 22:09:40 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: z | W dniu 2013-12-25 10:53, ToMasz pisze: Zapłacisz za nie ok 60tyś. za 3 lata będziesz miał auto warte ok 30 tyś, Dlaczego zakładasz że okres rozliczeniowy ma się skończyć na 3 latach? Napisz co się opłaci kupić na 10 lat jazdy? z 93 |
Data: Grudzien 25 2013 22:27:38 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | z wrote: Napisz co siÄ opłaci kupiÄ na 10 lat jazdy? 10 lat w Dacii Lodgy? O ja pierdolÄ... -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 94 |
Data: Grudzien 26 2013 12:08:57 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: z | W dniu 2013-12-25 23:27, tá´ pisze: 10 lat w Dacii Lodgy? O ja pierdolÄ... Nie pier... tylko spróbuj skalkulowaÄ :-) A tak z innej beczki. CiÄ gle mi po głowie chodzi używany Prius za dwadzieĹcia parÄ tysiÄcy i też na 10 lat. Lepszy wybór do turlania siÄ głównie w mieĹcie? z PS. Do tej pory nie pomyĹlałbym o takim wynalazku bo to nieopłacalne przy zakupie ale używane... Podobno baterie wytrzymujÄ 10 lat a auto maksymalnie bezawaryjne. 95 |
Data: Grudzien 26 2013 14:46:22 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: ToMasz | W dniu 25.12.2013 22:09, z pisze: W dniu 2013-12-25 10:53, ToMasz pisze:nie zakończy się. ale skoro 3 lata jazdy kosztuje 30 tyś, to biorąc pod uwagę kalkulator - możesz kupić tańsze auto, na którym stracisz mniej niż 30 tyś. można też korzystać z taksówki - 10 tyś na taryfę rocznie - też nie mały pieniądz. Sęk w tym że _nowe_ auto kupuje się nie po to aby było taniej! Napisz co się opłaci kupić na 10 lat jazdy?10 lat, to niestety bardzo długi okres. sądzę że po 5 latach jazdy, stan auta w momencie zakupu niema juz wpływu. Cokolwiek kupisz w dobrym stanie, co oczywiście nie jest bublem już w fabryce (ponoć laguna 2 to królowa lawet) następnie wyremontujesz, będzie jeździć. Warto kupić lekkiego rozbitka na firmę, zero vat, a potem wyremontować, bo tu już masz pełne odliczenie 23% Vatu. ToMasz 96 |
Data: Grudzien 26 2013 14:08:58 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | ToMasz wrote: SÄk w tym że _nowe_ auto kupuje siÄ nie po to aby było taniej! Fakt, nowego Mercedesa kupuje siÄ dla prestiżu, ale po co siÄ kupuje coĹ takiego jak nowa Dacia Lodgy? Nie mam pojÄcia. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 97 |
Data: Grudzien 25 2013 12:49:14 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-24 13:42, Sebastian Biały pisze: Witam. I kupuj Dacie. Przy planowanych tak niskich przebiegach, nie bÄdziesz wysilał nawet tak niewielkiego silnika. I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z tÄ klimÄ , że niby tak osłabia osiÄ gi. Z klima jeżdżÄ od zawsze i jakoĹ fizycznie nie zauważyłem żeby jej wyłaczenie czy załÄ czenie rzutowało na osiÄ gi auta. 98 |
Data: Grudzien 25 2013 16:49:11 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-25 12:49, Trybun pisze: I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z tÄ klimÄ , że niby tak Jaki masz silnik i jaki samochód? -- Pozdrawiam Lewis 99 |
Data: Grudzien 25 2013 17:02:46 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Dawid | W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze: W dniu 2013-12-25 12:49, Trybun pisze:Bo co? Bo nie ma kłopotów, to Ty chcesz mu je wyszukaÄ na siłÄ. Również z klimÄ nie mam kłopotów (osiÄ gi) i nie wiem dlaczego tak płaczecie. 100 |
Data: Grudzien 25 2013 17:06:14 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-25 17:02, Dawid pisze: W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze: Nie no tylko tak nie na miejscu jest rzucenie zdania bez jakiegokolwiek odnoĹnika. Ja u siebie też nie widzÄ różnicy czy mam klimÄ włÄ czonÄ czy nie ale samochód wazy 1350kg i ma prawie 300KM :) -- Pozdrawiam Lewis 101 |
Data: Grudzien 25 2013 17:18:44 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Dawid | W dniu 2013-12-25 17:06, Lewis pisze: W dniu 2013-12-25 17:02, Dawid pisze: To soory, bo tu wiÄkszoć to takie baby pierdoluchy :-) 102 |
Data: Grudzien 26 2013 19:27:10 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze: W dniu 2013-12-25 12:49, Trybun pisze: Różne silniki, różne auta - od 4,7 do 1,5 litra, i od 270 koni do 90. 103 |
Data: Grudzien 26 2013 19:58:50 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-26 19:27, Trybun pisze: W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze: No i nie mów że w takim 90km nie czujesz wcale obciÄ żenia klimatyzacjÄ ... -- Pozdrawiam Lewis 104 |
Data: Grudzien 26 2013 20:46:00 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | Lewis wrote: No i nie mów że w takim 90km nie czujesz wcale obciÄ żenia W TDI 110 KM praktycznie nie czuÄ, tylko po prÄdkoĹci maksymalnej. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 105 |
Data: Grudzien 26 2013 22:44:01 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-26 21:46, tá´ pisze: Lewis wrote: Ale jednak to 20KM wiÄcej a nadal nie wiemy czy te 90KM to TD czy benzyna N/A... Nie mówiÄ c już o samochodzie jak w temacie bo tam zapiÄcie klimy przy pełnym obłożeniu samochodu da siÄ mocno we znaki :) -- Pozdrawiam Lewis 106 |
Data: Grudzien 27 2013 17:08:04 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | Lewis wrote: Nie mówiÄ c już o samochodzie jak w temacie bo tam zapiÄcie klimy przy To jeszcze zależy od konstrukcji samej klimatyzacji. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 107 |
Data: Grudzien 27 2013 21:49:11 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-27 18:08, tá´ pisze: Lewis wrote: Jak autu o masie 1350kg plus 7x70kg i mocy 85KM odpalimy jakÄ kolwiek klimÄ to bÄdzie bieda :) KiedyĹ miałem wÄ tpliwÄ przyjemnoć jechaÄ Aygo, o ile jako tako to jechało to jak odpaliłem klimÄ to była katorga. -- Pozdrawiam Lewis 108 |
Data: Grudzien 28 2013 21:31:57 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-26 19:58, Lewis pisze: W dniu 2013-12-26 19:27, Trybun pisze: No właĹnie teraz jeżdżÄ autem z takim silniczkiem. i nie zauważam różnicy w mocy przy włÄ czonej-wyłÄ czonej klimie. Jednak gwoli sprawiedliwoĹci muszÄ dodaÄ że nie mam pojÄcia czy klima jest sprawna. Niby na luzie, na wolnych obrotach silnik odrobinÄ przysiada w momencie włÄ czenia klimy, ale sama klima nie chłodzi. Mechanik twierdzi że wszystko jest w porzÄ dku, klima nie chłodzi bo jest na zewnÄ trz za niska temperatura. 109 |
Data: Grudzien 25 2013 19:35:19 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Sebastian BiaĹy | On 2013-12-25 12:49, Trybun wrote: I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z tÄ klimÄ Mam 150KM i podczas jazdy z nabitÄ Ĺwieżo klimÄ czuÄ jej włÄ czenie. Co prawda należy mieÄ wyczucie samochodu, ale to widaÄ. Dlatego bardzo mnie martwi jak to wyglÄ da na codzieĹ w tak małym silniczku. To co mnie zdziwilo to fakt, że tu albo nikt nie ma tekiej konfiguracji, albo jeżdzÄ z papierowymi torbami na glowie :) 110 |
Data: Grudzien 26 2013 19:28:15 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-25 19:35, Sebastian Biały pisze: On 2013-12-25 12:49, Trybun wrote: Owszem czuÄ tak, ale odczuwa siÄ to tylko wtedy gdy siÄ włÄ czy klimÄ a silnik pracuje na luzie z 800 obr/min. Jest także w ksiÄ żce obsługi tego mojego nowego nabytku a`la 90 koni ostrzeżenie żeby nie korzystaÄ z klimy w czasie długich stromych podjazdów bo silnik może siÄ przegrzewaÄ. Ale fizycznie na drodze nie sposób wyczuÄ że auto jest słabsze gdy pracuje klima. 111 |
Data: Grudzien 25 2013 20:12:54 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Jacek | W dniu 2013-12-24 13:42, Sebastian Biały pisze: b) Ma ktoĹ? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle siÄ toczy z tym silnikiem? Ma siÄWidzÄ, że sporo Kolegów pisze, że taka moc to za mało. Z kolei ja ruszajÄ c np. spod Ĺwiateł (ale nie jako pierwszy i nie w DC) widzÄ, że chyba 99% aut ma nie wiÄcej, jak 0,03 KM/kg, bo przyspieszenia osiÄ gajÄ "kosmiczne". No chyba, że kierowników parzy pedał gazu. Tak wiÄc jak nie musisz mieÄ dynamiki, to spokojnie. Jeździłem czas jakiĹ Fiatem Doblo z silniczkiem 63 KM i też jakoĹ dawał radÄ. Jacek 112 |
Data: Grudzien 25 2013 21:44:38 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: ToMasz | Jeździłem czas jakiĹ Fiatem Doblo z silniczkiem 63 KM i też jakoĹ dawał o mieĹcie, gdzie jest 50 - każdy da radÄ, bo wprawny rowerzysta bÄdzie i tak pierwszy. ja kierujÄ czasem xsarÄ picasso która ma 90 koni, i widzÄ to tak: Problem jest wtedy jak siÄ jedzie trasÄ typu katowice- czÄstochowa. dwa pasy, w wiÄkszoĹci 90, trochÄ skrzyżowaĹ ze Ĺwiatłami. Lecisz - 100-110km/h czyli jakby wiÄkszoć powiedziała zgodnie z przepisami a tu nagle czerwone. stop. zielone start...... a tu auto niemalże stoi.. lewy pas jedzie, a za sobÄ nastÄpne auto już mam "na dupie". no to gaz do dechy, a na wyĹwietlaczu 13litrów na 100km, w lusterku dymek a ja siÄ rozglÄ dam czy jedziemy czy stoimy? Auto sprawne. Drugi problem to wyprzedzanie. zawsze trafi siÄ jakaĹ ciÄżarówa którÄ trzeba wyprzedziÄ. Im szybciej tym bezpieczniej. ToMasz 113 |
Data: Grudzien 25 2013 20:50:57 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RafaĹ Grzelak | Jacek wrote: W dniu 2013-12-24 13:42, Sebastian Biały pisze: A jakie mial przyspieszenie 120-150? -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 114 |
Data: Grudzien 26 2013 12:45:50 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Jacek | W dniu 2013-12-25 21:50, Rafał Grzelak pisze: A jakie mial przyspieszenie 120-150?Mniej wiÄcej takie jak kanciak 125p ;-) Jacek 115 |
Data: Grudzien 26 2013 12:05:27 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: RafaĹ Grzelak | Jacek wrote: W dniu 2013-12-25 21:50, Rafał Grzelak pisze: Bo widzisz - dopiero tam widac jak bardzo auto nie ma mocy. :) -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 116 |
Data: Grudzien 26 2013 16:43:57 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Jacek | W dniu 2013-12-26 13:05, Rafał Grzelak pisze: Jacek wrote:Do grzechu Waszmoć namawiasz. W terenie niezabudowanym wolno 90 a na autostradzie 140, wiÄc po co praworzÄ dnemu obywatelowi takie szybkoĹci ;-) Jacek 117 |
Data: Grudzien 26 2013 12:48:41 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | Jacek wrote: A jakie mial przyspieszenie 120-150?Mniej wiÄcej takie jak kanciak 125p ;-) Jacek Chyba raczej gorsze, bo był ciÄższy. Hamował też gorzej. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 118 |
Data: Grudzien 25 2013 23:00:38 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Budzik | Użytkownik Jacek ... bo przyspieszenia Niestety ludzie nie umieja jezdził płynnie, wiec tam gdzie trzeba przyspieszyc jada tak samo jak tam gdzie nie trzeba. A potem sie dziwia ze sie korki robią... 119 |
Data: Grudzien 26 2013 15:23:16 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 24 Dec 2013 13:42:35 +0100, Sebastian Biały napisał(a): Pytania: Owszem to silnik z dwoma zaworami na cylinder. Ale ilość zaworów w zasadzie nie ma wpływu na ceny napraw. Jedynie grube naprawy (np. po urwaniu paska rozrządu) mogą być o te kilka zaworów tańsze, ale w zasadzie to nieistotne. b) Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Ma się 14.5s do setki, plus każda dodatkowa osoba to będzie dodatkowe pół sekundy więcej. c) Czy ten silnik jest konstrukcja znaną mechanikom, czy to bardziej Ale co ma w tym dłubać? Pasek alternatora wymienić, gaz zakładać, turbinę czy co? W obecnych silnikach bieżące naprawy są proste tak długo, jak elektronika nie dostanie wilgoci i nie zaczną się "nieogarnione jazdy" - jak to jest w tym modelu to nie mam pojęcia. 120 |
Data: Grudzien 27 2013 18:00:14 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 13:42:35 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
Po co? Bagażnik jest tak wielki, że fotele mogą sobie jeździć w nim cały czas, miejsca i tak nie zabraknie. a) To chyba 8 zaworów. Czy prawidłowo zakladam Tak. b) Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Wbrew jęczeniom tych, którzy _oczywiście_ nigdy nie jechali lodzią - owszem, toczy się, i to nawet całkiem sprawnie. Poza autostradami trzeba co prawda korzystać (czasami rzeczywiście intensywnie) z najwyraźniej zapomnianego, magicznego pudełka pt "skrzynia biegów" d; ale poza tym jest w porządku. Aczkolwiek najwięcej zależy od kierownika - jakie ma wcześniejsze doświadczenia i oczekiwania. Ogólnie - do legalnych 140 kmh jest OK, ale powyżej 150 kmh wysokość budy zaczyna się dawać we znaki lekkim myszkowaniem i sporą podatności na podmuchy. Coś za coś - gabaryt... Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz wypróbować logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to samo. Możesz poszukać kogoś z jednym lub drugim modelem poprzez http://DaciaKlub.pl - daćkowcy chętnie pomagają (: c) Czy ten silnik jest konstrukcja znaną mechanikom, czy to bardziej Żaden wynalazek, prawdziwy klasyk - starszy od węgla! (((; http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine -- Laisar 121 |
Data: Grudzien 28 2013 08:08:12 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Cavallino |
Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz wypróbować logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to samo. No to jaki to ma sens? W przeciwieństwie do Lodgy nowy Logan MCV jeszcze jakoś wygląda. Na czym polegają główne różnice, Lodgy jest jakoś większa w środku, lepiej wykonana? 122 |
Data: Grudzien 28 2013 10:41:39 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Sebastian Biały | On 2013-12-28 08:08, Cavallino wrote: Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz No to jaki to ma sens? Lodgy ma 7 miejsc, choć oczywiście te dwa ostatnie trudno liczyć jako 2. 123 |
Data: Grudzien 28 2013 15:46:46 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Cavallino |
On 2013-12-28 08:08, Cavallino wrote: Stara MCV też tak miała, w nowej się nie da? 124 |
Data: Grudzien 28 2013 10:44:29 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: Sebastian Biały | On 2013-12-28 03:00, wrote: http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine "Starting 2011 Dacia replaced the old KxJ with Euro 5 1.0 (16 valves), 1.2 (16 valves) and 1.6 liter engines" Bardzo dziwne. 125 |
Data: Grudzien 30 2013 15:24:57 | Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM | Autor: | |