Dostawczak firmowy
1 | Data: Czerwiec 07 2012 22:34:26 |
Temat: Dostawczak firmowy | |
Autor: Irek N. | Jako że poprzedni padł (z 4-tym silnikiem) czas się rozglądnąć za nowym. 2 |
Data: Czerwiec 07 2012 22:46:49 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Cavallino |
Konfiguracyjnie pasuje idealnie, ale nie miałem jeszcze nigdy francuza, a tym bardziej Renówki, I lepiej dla Ciebie, niech tak zostanie. Wszystko z tej firmy najlepiej omijać szerokim łukiem. 3 |
Data: Czerwiec 08 2012 02:59:30 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Laisar | On 7 Cze, 22:46, "Cavallino" wrote: Użytkownik "Irek N." napisał: Pitolenie - takie opinie są o każdej marce. A tymczasem jako-tako umotywowane są tylko czasami względem danego modelu, jego wersji silnikowej, i to jeszcze najczęściej z pewnych roczników (zwłaszcza początkowych po rozpoczęciu produkcji, ale nie tylko). Przykładów na każdy przypadek jest na pęczki. (Choć oczywiście nie ma nic bardzo dziwnego w pluciu jadem przez osoby, które się "przejechały"...). 4 |
Data: Czerwiec 08 2012 11:10:43 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: kamil | On 08/06/2012 10:59, Laisar wrote: On 7 Cze, 22:46, wrote: Odkąd pozbyłem się swojego drugiego Megane i kobiety 306 sprawiających regularne problemy, też żadnego francuskiego samochodu kijem nie tykam. Czy to się liczy jako doświadczenie, czy też pitolę? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 5 |
Data: Czerwiec 08 2012 04:40:49 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Laisar | On 8 Cze, 12:10, kamil wrote:
Też <; (Ale zastrzeżenie z poprzedniego nawiasu dalej obowiązuje). ....Rzecz po prostu w tym, że równie dużo jest doświadczeń przeciwnych - sporo ludzi lubi "francuzy", nie lubi "niemców", kocha "japończyki", nienawidzi "amerykańców". I zupełnie nic z tego nie wynika w kwestii porady dla kogoś, kto rozważa zmianę na nieznaną sobie markę i model - bo ma własne potrzeby, gusty i oczekiwania. 6 |
Data: Czerwiec 08 2012 14:17:10 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 08-06-2012 o 12:10:43 kamil napisał(a):
Pitolisz :-) od czasów 306 powstały już dwa nowe modele tej linii. Twoje doświadczenie z pugiem 306 może dawać jakieś pojęcie na temat technologi PSA z 1997 roku. Swoją drogą pug 306 był bardzo udaną konstrukcją. Miałem 306 i dojechałem nim do 300 kkm bez żadnych problemów. Samochód prosty, z bardzo dobrą karoserią, trzeba było tyko poilnować tylnej belki (koszt naprawy symboliczny). Drugą megankę (w opakowaniu Grand Scenika) mam do tej pory. Też ma już nalatane 300kkm i sprawuje się bez zarzutu. Oryginalna turbina i wtryski (podobno nagminnie padające :-)), "zawodna elektronika" też mi nie dokucza. Ta sama maganka w wersji z silnikiem na Pb nie jednego dporowadzilła do czarnej rozpaczy - ten sam samochód ale w róznych wersjach (z osprzętem od innych producentów) i opinie 100% różne. Ty po kontakcie z jednym modelem samochodu (być może nawet nie kupionym w salonie) oceniasz producenta - a właściwie wszystkich z Francji? Pzdr TG 7 |
Data: Czerwiec 08 2012 14:20:56 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: kamil | On 08/06/2012 13:17, Tomasz Gorbaczuk wrote: Dnia 08-06-2012 o 12:10:43 kamil napisał(a): Widzisz, ja po prostu jestem z tych osób, którym kaszanka kiedyś nie zasmakowała. Drugi raz też nie podeszła, a i za trzecim nie zmieniłem zdania. Nie będę wobec tego próbował co roku do skutku, bo może w końcu polubię. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 8 |
Data: Czerwiec 08 2012 13:14:45 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: to | begin Laisar Pitolenie Przecież to Koniu, miał jakieĹ jedno renault, które zepsuł i teraz ocenia całÄ markÄ na podstawie tego jednego, rozwalonego egzemplarza. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 9 |
Data: Czerwiec 08 2012 18:57:11 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Cavallino |
On 7 Cze, 22:46, "Cavallino" wrote: Moje tylko o tej jednej, mimo że miałem już samochody chyba 10 marek. 10 |
Data: Czerwiec 12 2012 06:49:40 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: megrims | W dniu 2012-06-07 22:46, Cavallino pisze:
Ostatnio koledze Clio straciło kompresje na jednym cylindrze. I to tak do ZERA. Pewnie coś z zaworami. Auto ma przebieg 60.000 km. Więc coś z tymi francuzami jest nie tak. 11 |
Data: Czerwiec 08 2012 09:36:25 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2012-06-07 22:34, Irek N. pisze: Jako że poprzedni padł (z 4-tym silnikiem) czas się rozglądnąć za nowym.Co to było? Jestem namawiany na Kangoo w wersji MAXI, 2 osobowy.Różne opinie krążą - od "nigdy więcej..." do "żaden inny..." Macie jakieś doświadczenia? A może warto za czymś innym się rozglądnąć?Doblo, lub Berlingo/Partner - z tym, że ten pierwszy ma wersję "długą". co by Ci bardziej odpowiadało. Ważne dla mnie:Każdy z dostawczaków ma wersję "blaszanka" :) - możliwie długi (idealnie 3m niekoniecznie na całą szerokość),To ma być długość mierzona po podłodze? czy możliwość załadowania np. elastycznych listew 3m?: Bo pełne 3m podłogi to dopiero w klasie Ducato / Transit... - najchętniej cały w blachach,Lekkie rzeczy - to nie problem, ważniejsza jest objętość. - sensowny ON. Zobacz Fiata Doblo - w tej klasie bardzo solidne rozwiązanie. -- Wojciech Smagowicz 12 |
Data: Czerwiec 08 2012 09:46:46 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Cavallino |
nie miałem jeszcze nigdy francuza, To drugie raczej z gatunku "dopiero kupiłem i czekam aż się zepsuje pierwszy raz, a potem już pójdzie.....". 13 |
Data: Czerwiec 08 2012 10:57:02 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2012-06-08 09:46, Cavallino pisze: Nie miałem osobistej styczności z żadną renówką - więc nie wyrażam ocen kategorycznych... Miałem Berlingo I wersję i zepsuła mi się deska rozdzielcza (płyta chodnikowa ;) ) atrapa i reflektor (Wartburg ;) )... Miałem Doblo i zepsuł mi się aż zamek tylnych drzwi - więc było zabawy bo auto z kratką... -- Wojciech Smagowicz 14 |
Data: Czerwiec 08 2012 15:48:46 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Irek N. |
Jako że poprzedni padł (z 4-tym silnikiem) czas się rozglądnąć za nowym.Co to było? Mondek kombi z Endurą 1.8 pod maską. Ciekawa historia tego samochodu jest. Kupiłem z rozpołowionym silnikiem ("tłoki bokiem"), wymieniłem więc silnik - dostałem gwarancję 3 miechy. Zaczęła się zima - zero zapalania, a 3 miechy minęły i nie pomogło że wcześniej zgłaszałem mechanikowi kłopoty z równomiernością zapalania - słowem silnik do remontu. Remont się udał, silnik popracował może 2 lata i znów "tłoki bokiem". Własnoręcznie rozebrałem, zawiozłem do analizy i dowiedziałem się że korbowód stracił stopkę - śruby o dziwo były nowe wkręcone, więc winne obroty silnika. Fakt, dostał parę razy 4k na autostradzie, zgadzało by się zresztą bo aż klang się minimalnie zmienił po takiej przejażdżce. Znów nowy silnik, ale tym razem eksploatację przekazałem komu innemu - spokojna jazda do max 3krpm. Efekt - padł rozrząd. Zrobiony 3 lata temu przejechał 55tys. Już nie mam siły do silników w tym konkretnym aucie. Mondka natomiast lubię i gdyby nie fakt, że leciwy, dostał by kolejny remont/silnik. - możliwie długi (idealnie 3m niekoniecznie na całą szerokość),To ma być długość mierzona po podłodze? czy możliwość załadowania np. elastycznych listew 3m?: Wspaniale by było pełne po podłodze (żelastwo słabo wiotkie jest). Brakuje trochę długości w Kangoo i Berlingo, za to Doblo zakoczyło mnie 3.4m, choć w salonie mierzyłem inaczej. Na taką wersję czeka się 3 miechy - dam radę jak trzeba będzie. Zobacz Fiata Doblo - w tej klasie bardzo solidne rozwiązanie. No właśnie, podoba mi się, cenowo w zasięgu. Miłego. Irek.N. 15 |
Data: Czerwiec 08 2012 14:57:57 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: to | begin Irek N. Efekt - padł rozrzÄ d. Zrobiony 3 lata temu przejechał 55tys. Już nie mam Bo 1.8 TD to wyjÄ tkowe gówno. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 16 |
Data: Czerwiec 08 2012 18:19:44 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2012-06-08 15:48, Irek N. pisze: Ducato/Jumper/Boxer - wersja przedłużona (tzw. L2) będzie miała pełną długość 3m.- możliwie długi (idealnie 3m niekoniecznie na całą szerokość),To ma być długość mierzona po podłodze? czy możliwość załadowania np. Brakuje trochę długości w Kangoo i Berlingo, za to Doblo zakoczyło mnieDługość zamiast fotela pasażera - jak kierowca sam to nie ma problemu, tylko jakąś osłonę, aby ładunek nie niszczył plastyków i w razie W metal nie przeleciał przez silnik... Tylko, chyba NIE BĘDZIE ciężarówką wg. US - bo brak sztywnej przegrody :( - Chyba, że do tego czasu znów się przepisy zmienią... I raczej trwałe - przynajmniej dawne 1.9 JTD, nie wiem jak nowe 2.0...Zobacz Fiata Doblo - w tej klasie bardzo solidne rozwiązanie. -- Wojciech Smagowicz 17 |
Data: Czerwiec 15 2012 23:37:46 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: ToMasz | W dniu 08.06.2012 15:48, Irek N. pisze: Już nie mam siły do silników w tym konkretnym aucie.a kolejne wybierasz mierząc budę? Może zainteresuj się jaki nowe auto będzie miało silnik, czy TEN silnik jest pakowany do wielu innych modeli, i robi duże przebiegi? ToMasz 18 |
Data: Czerwiec 17 2012 14:02:09 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Irek N. | a kolejne wybierasz mierząc budę? Może zainteresuj się jaki nowe auto będzie miało silnik, czy TEN silnik jest pakowany do wielu innych modeli, i robi duże przebiegi? Tako też zrobiłem. Dowiedziałem się, że jest problem z panewkami (kangoor jednak będzie, ON 110KM o ile pamiętam) w zakresie 80-100k, dla mnie oznacza to przynajmniej 5 lat, może więcej przy obecnym sposobie eksploatacji, o ile w ogóle się przydarzy. Odpadło Doblo za robienie z klientów kretynów, ale też z powodu opinii o trwałości osprzętu. No i droższy jednak jak się konfigurację wzbogaci. Citroen nie zachwycił rozwiązaniami, Partner nie ma opcji MAXI i tak dalej. __ Pzd, Irek.N. 19 |
Data: Czerwiec 08 2012 11:35:48 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Chris | Irek N. nabazgrał(a): Macie jakieś doświadczenia? A może warto za czymś innym się rozglądnąć? Znajomy kupił kangura i jest bardzo zadowolony ... mi ciężko powiedzieć więcej bo nie jeździłem. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. 20 |
Data: Czerwiec 08 2012 02:59:13 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Laisar | Użytkownik "Irek N." napisał: Kangur jest wporzo - ale też konkurencja jest dość wyrównana i w zasadzie prawie każdy wybór jest dobry. Radzę raczej zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale też na koszty serwisowania - przeglądy / kontrakty serwisowe. Nie wiem dokładnie jak teraz, ale tak ze 2 lata temu Reno było w tek kategorii średniakiem - najlepszy ogólnie był Opel, VW najdroższy, ale z najsłabszymi warunkami (choć podobno negocjowalnymi przy większych zakupach), PSA / FIAT / Ford też miały słabe warunki, ale przynajmniej stosunkowo niskie ceny. 21 |
Data: Czerwiec 08 2012 13:25:28 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Irek N. | Przejechałem się byłem przez serwisy. 22 |
Data: Czerwiec 08 2012 17:53:39 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Irek N. | Irek N. pisze: Przejechałem się byłem przez serwisy. 5. Caddy Maxi Furgon, trochę ponad 3m, ale cenowo...hmm... 23 |
Data: Czerwiec 08 2012 18:21:49 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2012-06-08 17:53, Irek N. pisze: 5. Caddy Maxi Furgon, trochę ponad 3m, ale cenowo...hmm...Ludowy Samochód - przepłacony i za często "idzie do ludu" ;) -- Wojciech Smagowicz 24 |
Data: Czerwiec 09 2012 16:09:28 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Irek N. | 4. Ciekawostka - Doblo w wersji Cargo. Sięga 3.4m paką, To są jaja, ma niecałe 3m, jak oni pomierzyli te 3.4 które w katalogu tak wyraźnie zaznaczają - nie wiem. Generalnie robią ludzi w c...., równie dobrze może być z 30 konnym silnikiem, albo palić 50 zamiast deklarowanych 6 litrów. Widzę że fiat jeszcze się nie nauczył. Odpada za zrobienie nadziei i kłamstwo. __ Irek.N. 25 |
Data: Czerwiec 09 2012 19:29:08 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: yabba | Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości 4. Ciekawostka - Doblo w wersji Cargo. Sięga 3.4m paką, To są jaja, ma niecałe 3m, jak oni pomierzyli te 3.4 które w katalogu tak wyraźnie zaznaczają - nie wiem. Generalnie robią ludzi w c...., równie dobrze może być z 30 konnym silnikiem, albo palić 50 zamiast deklarowanych 6 litrów. Widzę że fiat jeszcze się nie nauczył. Odpada za zrobienie nadziei i kłamstwo. Nie jestem pewien, ale Doblo występuje chyba w wersji krótkiej i długiej. Może 3,4 dotyczy wersji długiej, a Ty patrzyłes na katalog wersji krótkiej? -- Pozdrawiam, yabba 26 |
Data: Czerwiec 09 2012 20:09:43 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Irek N. | Nie jestem pewien, ale Doblo występuje chyba w wersji krótkiej i długiej. Może 3,4 dotyczy wersji długiej, a Ty patrzyłes na katalog wersji krótkiej? A i owszem. Doblo Cargo oraz Doblo Cargo Maxi. Różnią się 30cm długości przestrzeni ładunkowej. W Maxi mamy 2.17m długości przestrzeni ładunkowej, jak dodamy do tego składany fotel, to mamy właśnie niecałe 3m do przedniej deski. Jak mocno się powygina przykładowo listwy - to może 3.4 wejdzie "pod nogi", ale w materiałach podali, że paczka - sztywna bryła - mieści się jeżeli ma nawet 3.4m! Mają to w katalogach, mają na stronie. Dodatkowo piszą, że mam do wyboru silnik z Euro 5 z DPF-em, oraz z Euro 4 bez. Oczywiście Euro 4 bez filtru już nie jest dostępny. Miłego. Irek.N. 27 |
Data: Czerwiec 11 2012 06:58:28 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Jako że poprzedni padł (z 4-tym silnikiem) czas się rozglądnąć za nowym.ale nówka czy uzywany? sensowny ON czyli co? Dynamiczny, oszczędny? O Kangoo mysle jak najgorzej - kiedys przerabialiśmy to auto od nowości - ilość awarii nieskonczona ale fakt faktem - teraz to już moga być zupełnie inne modele. Ja polecam coś z tercetu Peugeot expert/citroen jumpy/fiat scudo. Uzywam ale starsze roczniki - bezawaryjne, oszczedne (6-6,5l/100 - oczywiście przy oszczednej jezdzie) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka, 4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy i kupic wózek dziecięcy. ;-) 28 |
Data: Czerwiec 17 2012 14:10:14 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Irek N. | ale nówka czy uzywany? Nowy, oszczędny, ale nie mułowaty. Żadna wyścigówka, ale po załadowaniu nie chcę odkryć, że nie jedzie. Stanęło jednak na Renówce. O Kangoo mysle jak najgorzej - kiedys przerabialiśmy to auto od nowości - ilość awarii nieskonczona ale fakt faktem - teraz to już moga być zupełnie inne modele. No właśnie wszyscy znajomi który używają (i to nawet stare modele) nie narzekają, zaryzykuję. __ Pzd, Irek.N. 29 |
Data: Czerwiec 11 2012 13:20:06 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Dman-666 | Tak se patrze i patrze jak Irek N. nawija makaron na uszy: Jestem namawiany na Kangoo w wersji MAXI, 2 osobowy. To ma byc wyscigowka czy dostawczak? Bo jak dostawczak to olac test losia. Sensownego ON w tym aucie nie znajdziesz (poczytaj sobie o przebiegach DCi). -- Dman-666 AUY ASB 668.942 ASB Stolec 30 |
Data: Czerwiec 11 2012 14:18:51 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Grejon | W dniu 2012-06-11 13:20, Dman-666 pisze: To ma byc wyscigowka czy dostawczak? Bo jak dostawczak to olac test Niby czemu? Ja swoim Traficem raz test łosia musiałem przechodzić. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 31 |
Data: Czerwiec 11 2012 21:03:05 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: jerzu | On Mon, 11 Jun 2012 13:20:06 +0200, Dman-666 Sensownego ON w tym aucie nie znajdziesz (poczytaj sobie o przebiegach Co z tymi przebiegami jest nie tak? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 32 |
Data: Czerwiec 12 2012 12:08:07 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Dman-666 | Tak se patrze i patrze jak jerzu nawija makaron na uszy: >Sensownego ON w tym aucie nie znajdziesz (poczytaj sobie oprzebiegach >DCi). Ano, ze auta z przebiegami powyzej 100k dziela sie na takie co juz mialy remont albo za chwile beda maly. Kiedy mielismy dyskusje o panewkach? Miesiac temu? ;> -- Dman-666 AUY ASB 668.942 ASB Stolec 33 |
Data: Czerwiec 12 2012 17:50:01 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: jerzu | On Tue, 12 Jun 2012 12:08:07 +0200, Dman-666 Ano, ze auta z przebiegami powyzej 100k dziela sie na takie co juz mialy Moje ma blisko 260 tys. ;) Kiedy mielismy dyskusje o panewkach? Miesiac temu? ;> A to już jest IMHO wada konstrukcyjna. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 34 |
Data: Czerwiec 12 2012 17:56:57 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: jerzu | On Tue, 12 Jun 2012 17:50:01 +0200, jerzu Moje ma blisko 260 tys. ;) Poprawka: blisko 360 tys. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 35 |
Data: Czerwiec 14 2012 12:43:14 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Dman-666 | Tak se patrze i patrze jak jerzu nawija makaron na uszy: >Moje ma blisko 260 tys. ;) Wyjatek potwierdza regule :-P Darek, ja tam bym po nocach spac nie mogl ze swiadomoscia, ze sie sypnie znienaka ;) BTW: co ile zmieniasz oliwe? Z ciekawosci... -- Dman-666 AUY ASB 668.942 ASB Stolec 36 |
Data: Czerwiec 15 2012 22:17:30 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: jerzu | On Thu, 14 Jun 2012 12:43:14 +0200, Dman-666 BTW: co ile zmieniasz oliwe? Z ciekawosci... Co 20 tys. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 37 |
Data: Czerwiec 12 2012 22:50:09 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Cavallino |
Tak se patrze i patrze jak jerzu nawija makaron na uszy: Te ponizej równiez. 38 |
Data: Czerwiec 14 2012 13:58:34 | Temat: Re: Dostawczak firmowy | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-06-12 22:50, Cavallino pisze: Kumplowi 1,5DCI w Kangoorze sypnął się przy przebiegu niecałych 80kkm. Auto ma od nowości. Oczywiście problem panewek... |