Grupy dyskusyjne   »   Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.

Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.



1 Data: Luty 14 2007 10:15:00
Temat: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Marek 

Witam!
Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran,
uszczelek itp. Silnik pracuje lepiej, chodzi ładnie na gazie nawet gdy jest
zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km. Moja
instalacja to Vialle drugiej generacji. Reduktor złożony raczej poprawnie.
Czy więc problem tkwi w nieprawidłowej regulacji sterownika LPG? Nie
ruszałem tego w ogóle. Czy muszę szukać fachowca od Vialle aby zmienił
nastawy sterownika? Co zrobić by obniżyć spalanie? Samochód to Citroen
Xantia 1.8i 8v 94r. Instalacja Vialle drugiej generacji, reduktor typu F.
Proszę o pomoc!

Marek



2 Data: Luty 14 2007 10:23:35
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Tomek 

Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran,
uszczelek itp. Silnik pracuje lepiej, chodzi ładnie na gazie nawet gdy
jest
zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km.
Moja

po grzebaniu w reduktorze nalezy na nowo wyregulowac instalacje. Tak ze
jesli nie jestes w stanie zrobic tego sam, trzeba bedzie podjechac do
jakiegos gazownika

--
Tomek

3 Data: Luty 14 2007 10:26:48
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Shreek 

Marek napisał(a):

Xantia 1.8i 8v 94r. Instalacja Vialle drugiej generacji, reduktor typu F.
Proszę o pomoc!

Wypadałoby udać się na regulację...

--
M.
GG: 1119311

4 Data: Luty 14 2007 10:38:04
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Marek 


> Xantia 1.8i 8v 94r. Instalacja Vialle drugiej generacji, reduktor typu
F.
> Proszę o pomoc!

Wypadałoby udać się na regulację...


No to porazka... Najblizszy serwis Vialle mam 250km od domu...
Chyba lepiej na tym wyjde, jak zaloze z powrotem stare membrany...

Marek

5 Data: Luty 14 2007 10:54:48
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Agent 0700 

No to porazka... Najblizszy serwis Vialle mam 250km od domu...
Chyba lepiej na tym wyjde, jak zaloze z powrotem stare membrany...

Wcale nie, dalej będzie niewyregulowane :-)


J

6 Data: Luty 14 2007 11:05:01
Temat: Re: Du
Autor: Jakub Witkowski 

Marek wrote:

Xantia 1.8i 8v 94r. Instalacja Vialle drugiej generacji, reduktor typu
F.
Proszę o pomoc!
Wypadałoby udać się na regulację...


No to porazka... Najblizszy serwis Vialle mam 250km od domu...
Chyba lepiej na tym wyjde, jak zaloze z powrotem stare membrany...

Nie desperuj, myslisz że tylko "serwis Vialle" jest w stanie to zrobić?
Nawet najprymitywniejszy gazownik ustawi ci reduktor tak, aby skład
spalin był w normie, co nie oznacza że będzie to ustawienie naprawdę
optymalne, ale w miarę.

Co więcej, nawet sam mozesz to zrobić, mierząc napięcie z sondy L.
Skoro sam zmieniałeś membrany, to cię chyba nie przerazi...
Na wolnych obrotach, silnik nagrzany, regulujesz cisnienie reduktora
(tzw. śrubka wolnych obrotów) i patrzysz na sondę - zakładam że typu 0-1V.
Jeśli odkręcisz śrubkę za bardzo, sonda pokaże stałe napięcie bliskie 1V
(mieszanka za bogata) jeśli zakręcisz za mocno, będzie 0V (mieszanka uboga).
Pośrodku będzie zapewne dość szeroki zakres gdzie komputer jest w stanie
kompensować skład, co objawi się wahaniami wskazania sondy między 0 a 1V.
Ustawiasz śrubkę pośrodku tego zakresu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

7 Data: Luty 14 2007 11:09:28
Temat: Re: Du
Autor: Marek 


Co więcej, nawet sam mozesz to zrobić, mierząc napięcie z sondy L.
Skoro sam zmieniałeś membrany, to cię chyba nie przerazi...
Na wolnych obrotach, silnik nagrzany, regulujesz cisnienie reduktora
(tzw. śrubka wolnych obrotów) i patrzysz na sondę - zakładam że typu 0-1V.
Jeśli odkręcisz śrubkę za bardzo, sonda pokaże stałe napięcie bliskie 1V
(mieszanka za bogata) jeśli zakręcisz za mocno, będzie 0V (mieszanka
uboga).
Pośrodku będzie zapewne dość szeroki zakres gdzie komputer jest w stanie
kompensować skład, co objawi się wahaniami wskazania sondy między 0 a 1V.
Ustawiasz śrubkę pośrodku tego zakresu.

Na taka odpowiedz liczylem. Tylko problem w tym, ze w moim reduktorze nie ma
zadnej srubki regulacyjnej...
I tu chyba bedzie wiekszy klopot?

Marek

8 Data: Luty 14 2007 11:14:40
Temat: Re: Du
Autor: Jakub Witkowski 

Marek wrote:

Co więcej, nawet sam mozesz to zrobić, mierząc napięcie z sondy L.
Skoro sam zmieniałeś membrany, to cię chyba nie przerazi...
Na wolnych obrotach, silnik nagrzany, regulujesz cisnienie reduktora
(tzw. śrubka wolnych obrotów) i patrzysz na sondę - zakładam że typu 0-1V.
Jeśli odkręcisz śrubkę za bardzo, sonda pokaże stałe napięcie bliskie 1V
(mieszanka za bogata) jeśli zakręcisz za mocno, będzie 0V (mieszanka
uboga).
Pośrodku będzie zapewne dość szeroki zakres gdzie komputer jest w stanie
kompensować skład, co objawi się wahaniami wskazania sondy między 0 a 1V.
Ustawiasz śrubkę pośrodku tego zakresu.

Na taka odpowiedz liczylem. Tylko problem w tym, ze w moim reduktorze nie ma
zadnej srubki regulacyjnej...
I tu chyba bedzie wiekszy klopot?

No, niestety nie widziałem na oczy reduktora Vialle.

BTW sposób który podałem sprawdzi się, o ile w sterowniku zaprogramowano
zakres dozwolonych ustawień, czyli pewną liczbę kroków, jakie "wolno odejść"
silnikowi krokowemu w czasie regulacji mieszanki od położenia "defaultowego",
Jeśli tego ograniczenia nie ma lub zakres jest b. szeroki - będzie trudniej...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

9 Data: Luty 14 2007 11:54:34
Temat: Re: Du
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Feb 2007 11:09:28 +0100,  "Marek"

Na taka odpowiedz liczylem. Tylko problem w tym, ze w moim reduktorze nie ma
zadnej srubki regulacyjnej...
I tu chyba bedzie wiekszy klopot?

No to jak to sie reguluje ?

J.

10 Data: Luty 14 2007 11:59:49
Temat: Re: Du
Autor: Jakub Witkowski 

J.F. wrote:

On Wed, 14 Feb 2007 11:09:28 +0100,  "Marek"
Na taka odpowiedz liczylem. Tylko problem w tym, ze w moim reduktorze nie ma
zadnej srubki regulacyjnej...
I tu chyba bedzie wiekszy klopot?

No to jak to sie reguluje ?

Może jakimś krokowcem z kompa? Tak sobie strzelam,
nie wiem czy tak się robi, ale to by było nawet dość logiczne
rozwiązanie, jakbym sam projektował instalację to bym tak zrobił.

Lepiej napisz Marku czy masz tam przewody idace do reduktora, i ile.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

11 Data: Luty 14 2007 12:22:50
Temat: Re: Du
Autor: Marek 


Może jakimś krokowcem z kompa? Tak sobie strzelam,
nie wiem czy tak się robi, ale to by było nawet dość logiczne
rozwiązanie, jakbym sam projektował instalację to bym tak zrobił.

Lepiej napisz Marku czy masz tam przewody idace do reduktora, i ile.


Tak idą przewody. Na reduktorze jest silnik krokowy. Niestety prawie nikt w
Polsce nie reguluje sterownikow Vialle... Ale jest w pewnym miejscu pod
zaslepka taka sprezyna dociskajaca membrany. Gdy przypadkowo byla bardziej
scisnieta, to spalanie bylo na poziomie 12l, gdy ja poluznilem, to spalanie
wzroslo o nastepne litry. Moze wiec trzeba ja scisnac jeszcze bardziej aby
usztywnic membrany?

Marek

12 Data: Luty 14 2007 12:35:07
Temat: Re: Du
Autor: Blyskacz 

Tak idą przewody.
ile ? bo standardowo na kazdym reduktorze przewidzianym do pracy z silnikiem z wtryskiem benzyny znajduje sie elektrozawor odcinajacy doplyw gazu...

Na reduktorze jest silnik krokowy. Niestety prawie nikt w
Polsce nie reguluje sterownikow Vialle...
bez przesady - skad jestes ?

Ale jest w pewnym miejscu pod
zaslepka taka sprezyna dociskajaca membrany. Gdy przypadkowo byla bardziej
scisnieta, to spalanie bylo na poziomie 12l, gdy ja poluznilem, to spalanie
wzroslo o nastepne litry. Moze wiec trzeba ja scisnac jeszcze bardziej aby
usztywnic membrany?
standardowe rozwiazanie wyglada tak :
dzwignia dwustronna, za jeden koniec ciagnie membrana, na drugi naciska sprezynka, ktorej napiecie regulowane jest srubka - powoduje to mniejsze lub wieksze  wstepne wychylenie membrany, otwarcie zaworka i wyplyw gazu... zwykle te nastawy maja znikome przelozenie na spalanie w trasie, wowczas za regulacje odpowiada register/silnik krokowy, blos czy co tam siedzi...
a tak wogule to trzeba bylo kupic nowy reduktor i po problemie...
ile zaoszczedzisz na takiej operacji ?  zakladajac ze sie powiedzie, bo poki co to lipa :(


pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

13 Data: Luty 14 2007 12:41:00
Temat: Re: Du
Autor: Marek 



> Na reduktorze jest silnik krokowy. Niestety prawie nikt w
> Polsce nie reguluje sterownikow Vialle...
bez przesady - skad jestes ?

Mieszkam kolo Kolobrzegu, najblizszy serwis Vialle jest w Poznaniu...

dzwignia dwustronna, za jeden koniec ciagnie membrana, na drugi naciska
sprezynka, ktorej napiecie regulowane jest srubka - powoduje to mniejsze
lub wieksze  wstepne wychylenie membrany, otwarcie zaworka i wyplyw
gazu... zwykle te nastawy maja znikome przelozenie na spalanie w trasie,
wowczas za regulacje odpowiada register/silnik krokowy, blos czy co tam
siedzi...
a tak wogule to trzeba bylo kupic nowy reduktor i po problemie...
ile zaoszczedzisz na takiej operacji ?  zakladajac ze sie powiedzie, bo
poki co to lipa :(

Po pierwsze: reduktor Vialle jest piorunsko drogi
po drugie: nie wiem czy by sie dopasowalo wloski reduktor, tak aby dzialal z
silnikiem krokowym zamontowanym na oryginalnym reduktorze (do tego silniczka
dochadza 4 przewody)
po trzecie: jaka mam gwarancje, ze po zalozeniu nowego reduktora bedzie
wszystko dobrze? I tak musialbym pewnie gonic do Poznania na regulacje...

Wiec na razie bede kombinowal z ta sprezynka dociskajaca membrany i
ewentualnie z registerkiem

Marek

14 Data: Luty 14 2007 12:46:52
Temat: Re: Du
Autor: Jakub Witkowski 

Marek wrote:

Po pierwsze: reduktor Vialle jest piorunsko drogi
po drugie: nie wiem czy by sie dopasowalo wloski reduktor, tak aby dzialal z
silnikiem krokowym zamontowanym na oryginalnym reduktorze (do tego silniczka
dochadza 4 przewody)

Jedno z drugim wskazuje, że ten reduktor to naprawdę lepszy wynalazek.
Zapewne jest to bardzo dobre rozwiązanie, o ile wsparte fachowym serwisem.
Z drugiej strony, samodzielnie wymieniać membrany bez tegoż serwisu pod ręką,
no, odważnie, odważnie ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

15 Data: Luty 14 2007 14:17:13
Temat: Re: Du
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Feb 2007 12:46:52 +0100,  Jakub Witkowski wrote:

Marek wrote:
Po pierwsze: reduktor Vialle jest piorunsko drogi

Jedno z drugim wskazuje, że ten reduktor to naprawdę lepszy wynalazek.
Zapewne jest to bardzo dobre rozwiązanie, o ile wsparte fachowym serwisem.
Z drugiej strony, samodzielnie wymieniać membrany bez tegoż serwisu pod ręką,
no, odważnie, odważnie ;)

Eee tam - w fabryce zapewne malo wykwalifikowana sila robocza to
sklada ..

J.

16 Data: Luty 14 2007 15:06:57
Temat: Re: Du
Autor: Jakub Witkowski 

J.F. wrote:

On Wed, 14 Feb 2007 12:46:52 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
Marek wrote:
Po pierwsze: reduktor Vialle jest piorunsko drogi
Jedno z drugim wskazuje, że ten reduktor to naprawdę lepszy wynalazek.
Zapewne jest to bardzo dobre rozwiązanie, o ile wsparte fachowym serwisem.
Z drugiej strony, samodzielnie wymieniać membrany bez tegoż serwisu pod ręką,
no, odważnie, odważnie ;)

Eee tam - w fabryce zapewne malo wykwalifikowana sila robocza to
sklada ..

A co to ma do rzeczy - złożenie to jedno, pytanie kto to potem
instaluje, oraz czym i jak reguluje...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

17 Data: Luty 14 2007 13:10:22
Temat: Re: Du
Autor: Blyskacz 

Marek napisał(a):

Mieszkam kolo Kolobrzegu, najblizszy serwis Vialle jest w Poznaniu...

nie moje rejony, wiec niestety nie polece nikogo :(

Po pierwsze: reduktor Vialle jest piorunsko drogi
cos za cos...

po drugie: nie wiem czy by sie dopasowalo wloski reduktor, tak aby dzialal z
silnikiem krokowym zamontowanym na oryginalnym reduktorze (do tego silniczka
dochadza 4 przewody)
jesli chodzi Ci o silnik odpowiadajacy za nastawy wolnych obrotow, to faktycznie pasowal nie bedzie, ale da sie zyc bez niego, nastawy tradycyjne za pomoca sruby daja wystarczajacy efekt, wiadomo, ze nie jest to idealne, ale imo lepsze niz regulacja poprzez wyciaganie/sciskanie sprezynki...

po trzecie: jaka mam gwarancje, ze po zalozeniu nowego reduktora bedzie
wszystko dobrze?
na reduktor masz gwarancje, na zestaw zadnej... imo to strata czasu i pieniedzy... o ile jeszcze bawisz sie w to sam od poczatku do konca to moze cos zaoszczedzisz, ale jak juz masz jezdzic po warsztatach to interes zaden :(


Wiec na razie bede kombinowal z ta sprezynka dociskajaca membrany i
ewentualnie z registerkiem
a tak btw... to tej sprezynki nie miales w zestawie naprawczym  ?
jak byla, to chyba jej wymiary powinny byc wlasciwe...
sprawdzales, czy silniki krokowe pracuja ?

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

18 Data: Luty 14 2007 10:50:49
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Jakub Witkowski 

Marek wrote:

> Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran,
> uszczelek itp. Silnik pracuje lepiej, chodzi ładnie na gazie nawet gdy jest
> zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km. Moja
> instalacja to Vialle drugiej generacji. Reduktor złożony raczej poprawnie.

Reduktor powinien być wyregulowany. Teroetyczne gdybyś trafił w takie
ustawienie reduktora jakie miał w momencie instalacji gazu, to można by
nie regulować kompa, ale w praktyce jedno i drugie wykonać należy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

19 Data: Luty 14 2007 11:10:26
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Blyskacz 

Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran,
uszczelek itp. Silnik pracuje lepiej, chodzi ładnie na gazie nawet gdy jest
zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km.
to spalanie to miasto/ trasa ?? to dosc istotna informacja...
tak czy inaczej wzrost wydatku  o 100%, przy tym samym podcisnieniu, raczej nie wrozy nic dobrego...

instalacja to Vialle drugiej generacji. Reduktor złożony raczej poprawnie.
raczej ;-)

Czy więc problem tkwi w nieprawidłowej regulacji sterownika LPG?
mozliwe... ale to juz zalezy od konkretnego sterownika i tego jak zostal ustawiony - jesli ma ograniczona ilosc krokow silnika krokowego, to faktycznie moze byc poza zakresem regulacji i wowczas przeprogramowanie moze przyniesc pozytywny efekt...

ruszałem tego w ogóle. Czy muszę szukać fachowca od Vialle aby zmienił
nastawy sterownika?
jesli sam nie masz mozliwosci to nie masz innego wyjscia...

Co zrobić by obniżyć spalanie?
tak na szybko, to wstaw register - koszt ok 10zl i jezdzij, az bedziesz mial mozliwosc regulacji... jest jednak taki problem, ze jesli z reduktorem jest cos nie tak, to wstawienie registra i uzyskanie poprawnej pracy moze okazac sie niemozliwe...
Z drugiej strony, jesli po zalozeniu registra spalanie wroci z grubsza do normy, to jest szansa, ze regeneracja sie powiodla i po zaprogramowaniu sterownika wsio bedzie OK.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

20 Data: Luty 14 2007 11:31:24
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Marek 


>Co zrobić by obniżyć spalanie?
tak na szybko, to wstaw register - koszt ok 10zl i jezdzij, az bedziesz
mial mozliwosc regulacji... jest jednak taki problem, ze jesli z
reduktorem jest cos nie tak, to wstawienie registra i uzyskanie
poprawnej pracy moze okazac sie niemozliwe...
Z drugiej strony, jesli po zalozeniu registra spalanie wroci z grubsza
do normy, to jest szansa, ze regeneracja sie powiodla i po
zaprogramowaniu sterownika wsio bedzie OK.


A co to jest register? Chodzi o zmniejszenie srednicy przewodu
doprowadzajacego gaz do miksera?

Marek

21 Data: Luty 14 2007 11:37:38
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Blyskacz 

A co to jest register? Chodzi o zmniejszenie srednicy przewodu
doprowadzajacego gaz do miksera?

tak...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

22 Data: Luty 14 2007 11:32:34
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Marek 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

> Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran,
> uszczelek itp. Silnik pracuje lepiej, chodzi ładnie na gazie nawet gdy
jest
> zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km.
to spalanie to miasto/ trasa ?? to dosc istotna informacja...
tak czy inaczej wzrost wydatku  o 100%, przy tym samym podcisnieniu,
raczej nie wrozy nic dobrego...

Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok!

Marek

23 Data: Luty 14 2007 11:45:29
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Blyskacz 

Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok!
no to musi Ci niezle zalewac go gazem...
Co do regulacji na reduktorze - musi byc, albo via srubka albo via silnik krokowy - walnij jakies fotki to moze ktos Ci pomoze...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

24 Data: Luty 14 2007 12:01:45
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: Marek 


> Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok!
no to musi Ci niezle zalewac go gazem...
Co do regulacji na reduktorze - musi byc, albo via srubka albo via
silnik krokowy - walnij jakies fotki to moze ktos Ci pomoze...

A jak pokazac fotki?

Marek

25 Data: Luty 14 2007 11:56:38
Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Feb 2007 11:32:34 +0100,  "Marek"

Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok!

A na pewno dobrze zlozyles ? Moze masz wyciek gazu gdzies ?

J.

26 Data: Luty 14 2007 12:03:36
Temat: Re: Du
Autor: Jakub Witkowski 

Marek wrote:

zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km.
Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok!

Nie strzela w rurze wydechowej? Weź może jednak podejdź do gazownika,
szczelność niech sprawdzi, skład.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

27 Data: Luty 14 2007 12:23:51
Temat: Re: Du
Autor: Marek 


Nie strzela w rurze wydechowej? Weź może jednak podejdź do gazownika,
szczelność niech sprawdzi, skład.


Nie strzela, ale mocno smierdzi gazem z rury, tak jakby mieszanka byla zbyt
bogata. Posprawdzam jeszcze szczelnosc..

Marek

Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.



Grupy dyskusyjne