Grupy dyskusyjne   »   Duży, tani i o konstrukcji cepa

Duży, tani i o konstrukcji cepa



1 Data: Pa?dziernik 07 2011 19:58:50
Temat: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Skimir 

Witam

Rozglądam się za samochodem, który spełni kilka (może sprzecznych oczekiwań).
1. Duży, zarówno w przedziale pasażerskim jak i w bagażniku choć chętnie coś z sedanów a nie kombi.
2. Silnik 1.8 - 2.2 o prostej konstrukcji tak aby dobrze współpracował z instalacją LPG.
3. Możliwie mało elektronicznych bajerów oraz prosta konstrukcja mechaniczna tak aby można było go łatwo serwisować we własnym zakresie.
4. Duża odporność na korozję (walki z nią zawsze przegrywałem) oraz odporność na nasze warunki drogowe.
4. Cena - tak do około 15tyś bym się chciał zmieścić ze wszystkimi opłatami okołozakupowymi.

Swego rodzaju wzorem jaki tutaj bym postawił jest mój passat B3 z silnikiem 1.8RP + LPG.
Samochód jest z 1990 roku, ja jeżdżę nim od 7 lat, zrobiłem 200tyś km (ile było wcześniej to nie wiem bo stan licznika jest wiadomo...) Cały czas na LPG i w zasadzie to nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Przez cały okres jedyną poważniejszą awarią była nieszczelność uszczelki pod głowicą (w tym roku). Poza tym praktycznie sama eksploatacja, czyli łożyska w kołach, elementy zawieszenia, amortyzatory. No może jakieś minimalne problemy z elektryką w postaci przerwanych kabli w klapie bagażnika. Koszty eksploatacji niewielkie bo spalanie 8-11l/100 (LPG) koszt wymiany elementów metalowo gumowych zawieszenia, sworzni, końcówek drążków skupiał się głównie na cenie ustawienia geometrii kół poza tym można było taki serwis robić na podwórku :-)

Niestety czas mojego d...wozu dobiega kresu. Zaczyna rzucać się na poważnie korozja a wykorzystanie go do celów realizacji budowy domu istotnie zmniejsza walory estetyczne. :-(
Coby nie było u mnie chyba będzie i tak mieć dożywocie bo silnik ciągle bez problemu, nie dolewam ani grama oleju pomiędzy wymianami.

No i tu pytanie? Jakiego wybrać następcę zgodnie z parametrami na początku postu?
Nie zależy mi specjalnie na jakimś luksusie (pasek B3 spełniał moje potrzeby wystarczająco), no może przydałaby się klimatyzacja i jakby był trochę cichszy w środku. Dynamika pojazdu też wystarczy podobna, byle nie niższa (jak potrzebuję wrażeń związanych z przyspieszeniem i prędkością to sobie motocykl z garażu wyciągnę). Stylistyka na zewnątrz i wewnątrz ma drugorzędne znaczenie.

Przeglądam różne ogłoszenia i co mi się nasuwa to:
- jakieś starsze volvo (to kanciaste)
- skoda oktavia z silnikiem 1.8
- starsze mercedesy w rocznikach adekwatnych do ceny
- passat B4 z końcówki produkcji (tyle, że to już i tak będzie dosyć stary samochód)

W tych propozycjach oczywiście można znaleźć samochody o różnych cenach. Pytanie czy lepiej dać 15tyś i mieć w miarę "nową" skodę czy 10tyś za starsze kanciaste volvo, a może nieśmiertelny W124.
Wiem, że w samochodach z końcówki lat 90tych to raczej bez elektroniki się nie obejdzie ale może z jak najprostszą.
Jakie macie sugestie? Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?


--
M.



2 Data: Pa?dziernik 07 2011 11:19:09
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: koziel 

Witam!

Jezeli jestes zainteresowany Skoda Octavia - to posiadam zadbany
egzemplarz wlasnie z silnikiem 1.8 125KM, klimatyzacja itp. Ale po
szczegoly zapraszam na priv mailowo lub gg 5767314.

Pozdrawiam,
Emil.

3 Data: Pa?dziernik 07 2011 20:23:21
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: kamil d 

W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:

Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?

Chevy Evanda? Chyba spełnia założenia, niestety jest to skrajnie obrzydliwe auto.

--
kamil d

4 Data: Pa?dziernik 08 2011 00:18:23
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Maciek 

Dnia Fri, 07 Oct 2011 20:23:21 +0200, kamil d napisał(a):

Chevy Evanda?

A to nie to samo co Espero?


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

5 Data: Pa?dziernik 07 2011 23:14:54
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: TM 

Skimir pisze:

[...]
Jakie macie sugestie? Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?


Może Peugeot 406?

--
TM

6 Data: Pa?dziernik 08 2011 04:07:02
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Pawel "O'Pajak" 


Powitanko,

- jakieś starsze volvo (to kanciaste)

Kanciaste to byly z serii 7x0 i 9x0, nieco mniej kanciaste 850 i v70 w pierwszej wersji. Te pierwsze elektroniki za wiele nie mialy, ale czy ja wiem, czy to taka zaleta. To nie auto na "f", elektronika dziala.
Moj v70 "jedynka" diesel czasem na budowie robi, zaladowalem do niego kiedys pol tony kafelkow i pojechalem radosnie do domu. W domu przeczytalem, ze dopuszczalne obciazenie jest... 300kg;-)
Autko z 98 r, jedyne nieco zardzewiale elementy, to kolektor wydechowy i wahacze. Z elektronika jest tak, ze w takim 850 mozesz sobie sam wymrugac bledy, w moim v70 czesc bledow mozna zobaczyc tylko na kompie serwisowym niby OBD II, ale tylko dla silnika, w nowszych v70 jest juz pelne OBD II i mozna wszystko zobaczyc/ustawic.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

7 Data: Pa?dziernik 09 2011 18:27:58
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Skimir 

W dniu 2011-10-08 04:07, Pawel "O'Pajak" pisze:


Powitanko,

- jakieś starsze volvo (to kanciaste)

Kanciaste to byly z serii 7x0 i 9x0, nieco mniej kanciaste 850 i v70 w

No V70 mi się podoba ale jak z jego awaryjnością, spalaniem i kosztami części?

--
M.

8 Data: Pa?dziernik 10 2011 00:15:12
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

No V70 mi się podoba

I slusznie;-)

ale jak z jego awaryjnością,

U mnie biega juz roczek i mialem 2 awarie: 1 spadl ze zlaczki wezyk do spryskiwacza tylnej szyby i 2 zapchal sie wiatraczek czujnika temperatury wewnetrznej (czujnik temperatury, termistor, za nim jest malutki wiatraczek, ktory zasysa powietrze z kabiny aby przeplywalo przez czujnik. Po 14 latach mial prawo sie zabrudzic, wystarczylo pierdnac z kompresora i po sprawie).

 spalaniem

Trasa, srednia predkosc 56km/h, spalanie 5.8.
Miasto, srednia predkosc 28km/h, spalanie 6.9L/100km.
Fajnie jest pojechac na Slowacje z DC i wrocic na jednym zbiorniku i jeszcze zostaje na 250-300km.

i kosztami
części?

Oj, nie dzaznij mnie;-) Silniczek ma juz przejechane 340kkm i dymi, a i oleju lyknac lubi. Jeszcze nie zdiagnozowalem, ale jak sie rozgladam za podejrzanymi czesciami, to wtryski sa po chyba 1.5kzl (a jest ich 5), regenerowane tansze oczywiscie, regeneracja sprezarki to kolo 800zl. Drogo, ale chyba wszystkie diesle maja drogie czesci.
Sprzeglo kompletne to koszt ok. 800zl, trzeba bedzie kiedys zmienic.
Profilaktycznie na samym poczatku zmienilem rozrzad, nie moge sobie przypomniec ile za to dalem, zazyczylem sobie tez wtedy wymiane olejow w silniku i skrzyni i chyba bylo to cos kolo 1.5kzl.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

9 Data: Pa?dziernik 08 2011 09:36:37
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:

Witam

Volvo 7x0, 9x0.
Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale naprawdę solidne auto, do tego napęd AWD z torsenem) solidne zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem że są oryginalne blachy i lakier a nie klepane i malowane)

Passata B4 odpuć, to przereklamowane padło, tandetnie wykonane i nadzwyczaj drogie.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

10 Data: Pa?dziernik 09 2011 03:27:43
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: venioo 

W dniu 2011-10-08 09:36, Lewis pisze:

W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
Witam

Volvo 7x0, 9x0.
Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale
naprawdę solidne auto, do tego napęd AWD z torsenem) solidne
zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem że są oryginalne blachy i
lakier a nie klepane i malowane)

Passata B4 odpuć, to przereklamowane padło, tandetnie wykonane i
nadzwyczaj drogie.


100 C4 2.3 z LPG jakby interesowala to bede niedlugo sprzedawal, bo kombi potrzebuje :)

--
venioo
gg:198909
Sprzedam Ducato MAXI 2,5d '98

11 Data: Pa?dziernik 09 2011 19:05:57
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-09 03:27, venioo pisze:

W dniu 2011-10-08 09:36, Lewis pisze:
W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
Witam

Volvo 7x0, 9x0.
Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale
naprawdę solidne auto, do tego napęd AWD z torsenem) solidne
zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem że są oryginalne blachy i
lakier a nie klepane i malowane)

Passata B4 odpuć, to przereklamowane padło, tandetnie wykonane i
nadzwyczaj drogie.


100 C4 2.3 z LPG jakby interesowala to bede niedlugo sprzedawal, bo
kombi potrzebuje :)


Akurat 2.3 to chyba najgorszy wybór, ani to nie ekonomiczne ani to mocne i gazu też się normalnego nie da włożyć ze względu na mechaniczny wtrysk.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

12 Data: Pa?dziernik 10 2011 16:42:28
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: venioo 

W dniu 2011-10-09 19:05, Lewis pisze:



Akurat 2.3 to chyba najgorszy wybór, ani to nie ekonomiczne ani to mocne
i gazu też się normalnego nie da włożyć ze względu na mechaniczny wtrysk.


IIgen sprawuje sie u mnie dobrze. A silnik dzieki temu, ze nie wysilony, jak to kolega olo tu na grupie stwierdzil "nie do zajechania".
Ogolnie zadowolony jestem, ale noworodka z 2 psami do sedana nie mam jak zmiescic.
--
venioo
gg:198909

13 Data: Pa?dziernik 10 2011 17:00:42
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-10 16:42, venioo pisze:

W dniu 2011-10-09 19:05, Lewis pisze:


Akurat 2.3 to chyba najgorszy wybór, ani to nie ekonomiczne ani to mocne
i gazu też się normalnego nie da włożyć ze względu na mechaniczny wtrysk.


IIgen sprawuje sie u mnie dobrze. A silnik dzieki temu, ze nie wysilony,
jak to kolega olo tu na grupie stwierdzil "nie do zajechania".
Ogolnie zadowolony jestem, ale noworodka z 2 psami do sedana nie mam jak
zmiescic.

Owszem nie wysilony, ale 2.8AAH zużywa podobne a nawet te same ilości paliwa, też nie jest wysilony, prosty jak cep, nawet "bezkolizyjny" a mocy jednak trochę więcej. Jedynie 2.3 Ma to coś co maja 5cylindrówki ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

14 Data: Pa?dziernik 11 2011 09:02:52
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: GR001 

Akurat 2.3 to chyba najgorszy wybór, ani to nie ekonomiczne ani to mocne
i gazu też się normalnego nie da włożyć ze względu na mechaniczny
wtrysk.


IIgen sprawuje sie u mnie dobrze. A silnik dzieki temu, ze nie wysilony,
jak to kolega olo tu na grupie stwierdzil "nie do zajechania".
Ogolnie zadowolony jestem, ale noworodka z 2 psami do sedana nie mam jak
zmiescic.

Owszem nie wysilony, ale 2.8AAH zużywa podobne a nawet te same ilości
paliwa, też nie jest wysilony, prosty jak cep, nawet "bezkolizyjny" a mocy
jednak trochę więcej. Jedynie 2.3 Ma to coś co maja 5cylindrówki ;)

jeszcze prostrzy jest ABC 2,6... tańszy w eksploatacji, nie ma
przepływomierza,
pozdr.
gr

15 Data: Pa?dziernik 09 2011 10:02:17
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Skimir 

Co sądzicie o mercedesach. W tej cenie można coś szukać z rocznika 1996 - 1997 (może cit nowszy) np W200, 210.

--
M.

16 Data: Pa?dziernik 09 2011 13:59:03
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Dariusz Malik 

W dniu 2011-10-09 10:02, Skimir pisze:

Co sądzicie o mercedesach. W tej cenie można coś szukać z rocznika 1996
- 1997 (może cit nowszy) np W200, 210.

W210 ma zdecydowanie gorszą opinię od swojego poprzednika, W124 - tylko, że to auto trzyma nadal cenę, za egzemplarz w bdb stanie trzeba zapłacić sporo. W mercedesie nie płaci się za rocznik, tylko stan.

17 Data: Pa?dziernik 09 2011 19:59:21
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Diabełson 

W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:


4. Cena - tak do około 15tyś

pliz, tylko nie 15 tyś. a 15 tys.

--
F'pockokah az przytópęm

18 Data: Pa?dziernik 09 2011 20:07:20
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Skimir 

W dniu 2011-10-09 19:59, Diabełson pisze:

pliz, tylko nie 15 tyś. a 15 tys.

No jak nie? Przecież są tyśonce a nie tysiące :-)

--
M.

Duży, tani i o konstrukcji cepa



Grupy dyskusyjne