nalesnik pisze:
Witam,
czy to normalne, ¿e auto krÄ™ci tylko jednym ko³em i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki Å›niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencja³ów?)
Jest to urok po prostu dyferencja³ów, niezale¿nie od marki samochodu.
Ewentualnie problem mo¿e być spowodowany przez przyblokowany hamulec w jednym z kó³.
Jak nie chcesz ¿eby siÄ™ tak robi³o, to trzeba zamontować szperÄ™. I tu zaleta Seicento, bo szpera bÄ™dzie w porównaniu z innymi autami prawie za darmo.
Jest jeszcze tzw. "chomik szpera", polegajÄ…ca na nasypaniu do dyferencja³u zakupionych w sklepie zoologicznym trocin dla chomika.
Dzia³a s³abo, ¿yje krótko, ale ponoć zdarza³o siÄ™, ¿e po uszkodzeniu prawdziwej szpery zawodnicy ratowali siÄ™ organizujÄ…c szybko seryjny dyferencja³ i sypiÄ…c trociny.
3 |
Data: Styczen 11 2010 22:11:01 |
Temat: Re: Dyferencja³ w Seiczento |
Autor: J.F. |
On Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik wrote:
czy to normalne, ¿e auto krêci tylko jednym ko³em i nie jest w stanie ruszyæ z 3centymetrowej
warstewki ¶niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencja³ów?)
to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.
Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)
J.
4 |
Data: Styczen 12 2010 18:25:34 | Temat: Re: Dyferencja³ w Seiczento | Autor: nalesnik |
W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:
to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.
Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)
No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
bo w ¶niegu do po³owy drzwi (no doobra koloryzuje trochê, do 1/4 wysoko¶ci) civic radzi sobie bez
problemu. A nie podejrzewa³ bym go o posiadanie torsena.
--
pozdr
nalesnik
5 |
Data: Styczen 12 2010 13:29:36 | Temat: Re: Dyferencja³ w Seiczento | Autor: hamberg |
> Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)
szczegolnie na lodzie.... ;P
6 |
Data: Styczen 12 2010 23:54:29 | Temat: Re: Dyferencja³ w Seiczento | Autor: J.F. |
On Tue, 12 Jan 2010 18:25:34 +0100, nalesnik wrote:
W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:
to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.
No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
bo w ¶niegu do po³owy drzwi (no doobra koloryzuje trochê, do 1/4 wysoko¶ci) civic radzi sobie bez
problemu. A nie podejrzewa³ bym go o posiadanie torsena.
A moze masz TCS/ASR/ESP
J.
7 |
Data: Styczen 11 2010 21:51:53 | Temat: Re: Dyferencja³ w Seiczento | Autor: Raf :-) |
Dnia Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik napisa³(a):
Witam,
czy to normalne, ¿e auto krêci tylko jednym ko³em i nie jest w stanie ruszyæ z 3centymetrowej
warstewki ¶niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencja³ów?)
Tak, normalne. Do tego s³u¿y mechanizm ró¿nicowy (dyferencja³) - ¿eby auto
krêci³o jednym ko³em bardziej, w skrajnym przypadku - wy³±cznie.
Gdyby nie krêci³o, ¶wiadczy³oby to albo o awarii, albo o tym, ¿e z powodu
nadmiernych opadów ¶niegu nie zauwa¿y³e¶, ¿e stoisz przed £ad± Niv± z
uruchomion± blokad± mechanizmu ró¿nicowego zamast przed swoim seicento.
Raf :-)
| | | | |