Grupy dyskusyjne   »   Dzięki wszystkim

Dzięki wszystkim



1 Data: Pa?dziernik 05 2009 08:57:35
Temat: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: SET 

Auto kumpla Fabia 2003r silnik 1.4 55kW przebieg znikomy.

Sprawa wygląda następująco. Gdy silnik mocno wychłodzony (np. z rana) odpala
od dotknięcia, gdy gorący i się go zgasi i za kilkanaście minut odpali to
też problemów nie ma. Ale gdy trochę postoi a silnik nie ostygnie do końca
ma straszne problemy z odpaleniem. Trzeba kilkanaście razy próbować i
wreszcie zaskoczy. Ostatnio podobno mu się pogarsza. 2 mechaniorów nie dało
rady ustalić co jest grane. Alarmów i innych zabezpieczeń brak. Gazu brak.
Informacji o błędach brak. Co to może być?



2 Data: Pa?dziernik 05 2009 12:30:10
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: Wycior 

Może jakiś problem z kompresją? Zime elementy się rozszerzają, przez co
zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy
kurczą się i jest już problem. IMHO szukałbym pod tym kontem. Może warto
spróbować dolać jakiegoś magika uszczelniającego i zobaczyć efekt. Choć
chyba nawet przy poprawności takiej diagnozy uszczelniacz w płynie może nie
pomóc mimo iż winowajcą będzie właśnie kompresja.

--
Pzdr., Wycior

3 Data: Pa?dziernik 05 2009 12:34:28
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: MarcinJM 

Wycior pisze:

Może jakiś problem z kompresją? Zime elementy się rozszerzają, przez co zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy kurczą się i jest już problem. IMHO szukałbym pod tym kontem. Może warto spróbować dolać jakiegoś magika uszczelniającego i zobaczyć efekt. Choć chyba nawet przy poprawności takiej diagnozy uszczelniacz w płynie może nie pomóc mimo iż winowajcą będzie właśnie kompresja.

O ja pierdole....

--
Pozdrawiam
MarcinJM

4 Data: Pa?dziernik 05 2009 12:40:52
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: ..Aldi.. 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Wycior pisze:
Zime elementy się rozszerzają,

O ja pierdole....

buahahahahhahahahaaaaaa

MSPANC

5 Data: Pa?dziernik 05 2009 14:48:33
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: [Cichy] 

Zaplulem monitor !!!!!!!!!!! :)))))))))))))))))

Pozdrawiam
Cichy

6 Data: Pa?dziernik 05 2009 19:23:15
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "MarcinJM"

Może jakiś problem z kompresją? Zime elementy się rozszerzają, przez co zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy kurczą się i jest już problem. IMHO szukałbym pod tym kontem. Może warto spróbować dolać jakiegoś magika uszczelniającego i zobaczyć efekt. Choć chyba nawet przy poprawności takiej diagnozy uszczelniacz w płynie może nie pomóc mimo iż winowajcą będzie właśnie kompresja.

O ja pierdole....

A opaski termokurczliwe widział? ;-)

8 Data: Pa?dziernik 05 2009 12:32:36
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: SET 


Użytkownik "Wycior"  napisał w wiadomości

Może jakiś problem z kompresją? Zime elementy się rozszerzają, przez co
zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy
kurczą się i jest już problem. IMHO szukałbym pod tym kontem. Może warto
spróbować dolać jakiegoś magika uszczelniającego i zobaczyć efekt. Choć
chyba nawet przy poprawności takiej diagnozy uszczelniacz w płynie może
nie
pomóc mimo iż winowajcą będzie właśnie kompresja.

--
Pzdr., Wycior


:-o
Chyba jednak się nie zastosuję. Jakoś z fizyki pamiętam coś zupełnie innego.

9 Data: Pa?dziernik 05 2009 12:41:01
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: Wycior 

Chyba jednak się nie zastosuję. Jakoś z fizyki pamiętam coś zupełnie
innego.

Dobra, faktycznie. Nie było posta, coś mi się pomieszało ;P. Z tym
kurczeniem i rozszeżaniem jest odwrotnie. Przepraszam za głupotę i
faktycznie - lepiej nie stosowac się do mojej "rady" :]..

--
Pzdr., Wycior

10 Data: Pa?dziernik 05 2009 12:53:12
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: Jakub Witkowski 

Wycior pisze:

Chyba jednak się nie zastosuję. Jakoś z fizyki pamiętam coś zupełnie innego.

Dobra, faktycznie. Nie było posta, coś mi się pomieszało ;P. Z tym kurczeniem i rozszeżaniem jest odwrotnie. Przepraszam za głupotę i

No, ale jeśli cylinder rozszerza się bardziej, a tłok mniej, to co będzie z luzem? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

11 Data: Pa?dziernik 05 2009 13:01:28
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: Wycior 

No, ale jeśli cylinder rozszerza się bardziej, a tłok mniej, to co będzie
z luzem? ;)


Hehe :). A taka sytuacja jest w ogóle możliwa??

--
Pzdr., Wycior

12 Data: Pa?dziernik 05 2009 13:14:04
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: MarcinJM 

Wycior pisze:

No, ale jeśli cylinder rozszerza się bardziej, a tłok mniej, to co będzie z luzem? ;)


Hehe :). A taka sytuacja jest w ogóle możliwa??

Oczywiscie.
Dlatego potrzebne sa pierscienie tlokowe, w innym przypadku bylyby niepotrzebne.
Malo tego, tlok nie rozszerza sie w calej swej wysokosci jednakowo, ergo: obrysowo nie jest walcem

--
Pozdrawiam
MarcinJM

13 Data: Pa?dziernik 05 2009 13:21:13
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: Wycior 


Dlatego potrzebne sa pierscienie tlokowe

Ciekawe. Zawsze myślałem, że są po to aby tłok nie był ściśle dopasowany do
cylindra tylko żeby miał możliwość wykonywania suwu i dzięki pierścieniom
miał zapewnioną określoną szczelność. Wydawało mi się, że wylinder z racji
na swoją przynależność do bloku jako jednej całości nie ma możliwości
rozszeżyć się bardziej niż umieszczony w nim tłok. Cóż, człowiek uczy się
całe życie :)

--
Pzdr., Wycior

15 Data: Pa?dziernik 05 2009 15:18:08
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: teste 

Wycior pisze:

Może jakiś problem z kompresją? Zime elementy się rozszerzają, przez co
zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy
kurczą się i jest już problem. IMHO szukałbym pod tym kontem. Może warto
spróbować dolać jakiegoś magika uszczelniającego i zobaczyć efekt. Choć
chyba nawet przy poprawności takiej diagnozy uszczelniacz w płynie może nie
pomóc mimo iż winowajcą będzie właśnie kompresja.


Rany Boskie !
O, Jezu !

16 Data: Pa?dziernik 05 2009 15:36:06
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: Wycior 

Długo jeszcze będziecie tak ręce do Boga wznosić? Wielkie mi halo, pomylić
się nie można? ;)

--
Pzdr., Wycior

17 Data: Pa?dziernik 05 2009 15:42:20
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: ..Aldi.. 


Długo jeszcze będziecie tak ręce do Boga wznosić? Wielkie mi halo, pomylić
się nie można? ;)

no sorry, ale pojechałeś po calości...
:))))

18 Data: Pa?dziernik 05 2009 16:47:49
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Wycior"  napisał w wiadomoœci

Może jakiś problem z kompresją? Zime elementy się rozszerzają, przez co zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy kurczą się i jest już problem. IMHO szukałbym pod tym kontem. Może warto spróbować dolać jakiegoś magika uszczelniającego i zobaczyć efekt. Choć chyba nawet przy poprawności takiej diagnozy uszczelniacz w płynie może nie pomóc mimo iż winowajcą będzie właśnie kompresja.

O ile nie sš z bimutu, to się rozszerzajš, nie kurczš.

--
Yogi(n)

19 Data: Pa?dziernik 05 2009 12:44:05
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: MarcinJM 

SET pisze:

Auto kumpla Fabia 2003r silnik 1.4 55kW przebieg znikomy.

Sprawa wygląda następująco. Gdy silnik mocno wychłodzony (np. z rana) odpala
od dotknięcia, gdy gorący i się go zgasi i za kilkanaście minut odpali to
też problemów nie ma. Ale gdy trochę postoi a silnik nie ostygnie do końca
ma straszne problemy z odpaleniem. Trzeba kilkanaście razy próbować i
wreszcie zaskoczy. Ostatnio podobno mu się pogarsza. 2 mechaniorów nie dało
rady ustalić co jest grane. Alarmów i innych zabezpieczeń brak. Gazu brak.
Informacji o błędach brak. Co to może być?

Ja bym kombinowal w strone czujnika temp silnika. Zlokalizowac, a kiedy nie chce odpalic po jednej probie odlaczyc czujnik i zobaczyc czy cos sie zmieni. mozliwe, ze na letnim komp dostaje sygnal zimnego silnika i ssanie wlacza.
Ale to wrozenie z fusow. Powodow takiego stanu rzeczy moze byc wiele.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

20 Data: Pa?dziernik 05 2009 16:41:16
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: zinek 

MarcinJM pisze:

SET pisze:
Auto kumpla Fabia 2003r silnik 1.4 55kW przebieg znikomy.

Sprawa wygląda następująco. Gdy silnik mocno wychłodzony (np. z rana) odpala
od dotknięcia, gdy gorący i się go zgasi i za kilkanaście minut odpali to
też problemów nie ma. Ale gdy trochę postoi a silnik nie ostygnie do końca
ma straszne problemy z odpaleniem. Trzeba kilkanaście razy próbować i
wreszcie zaskoczy. Ostatnio podobno mu się pogarsza. 2 mechaniorów nie dało
rady ustalić co jest grane. Alarmów i innych zabezpieczeń brak. Gazu brak.
Informacji o błędach brak. Co to może być?

Ja bym kombinowal w strone czujnika temp silnika. Zlokalizowac, a kiedy nie chce odpalic po jednej probie odlaczyc czujnik i zobaczyc czy cos sie zmieni. mozliwe, ze na letnim komp dostaje sygnal zimnego silnika i ssanie wlacza.
Ale to wrozenie z fusow. Powodow takiego stanu rzeczy moze byc wiele.



POPIERAM.

Pierwsze co nalezy sprawdzic, to czujnik temperatury idacy na kompa -
nie wiem jak w fabiach ale z reguly ma niebieska koncowke ;)

21 Data: Pa?dziernik 05 2009 21:15:25
Temat: Re: Faia - ciepły silnik ma problemy z odpaleniem
Autor: qnick 

zinek pisze:

MarcinJM pisze:
SET pisze:
Auto kumpla Fabia 2003r silnik 1.4 55kW przebieg znikomy.

Sprawa wygląda następująco. Gdy silnik mocno wychłodzony (np. z rana) odpala
od dotknięcia, gdy gorący i się go zgasi i za kilkanaście minut odpali to
też problemów nie ma. Ale gdy trochę postoi a silnik nie ostygnie do końca
ma straszne problemy z odpaleniem. Trzeba kilkanaście razy próbować i
wreszcie zaskoczy. Ostatnio podobno mu się pogarsza. 2 mechaniorów nie dało
rady ustalić co jest grane. Alarmów i innych zabezpieczeń brak. Gazu brak.
Informacji o błędach brak. Co to może być?

Ja bym kombinowal w strone czujnika temp silnika. Zlokalizowac, a kiedy nie chce odpalic po jednej probie odlaczyc czujnik i zobaczyc czy cos sie zmieni. mozliwe, ze na letnim komp dostaje sygnal zimnego silnika i ssanie wlacza.
Ale to wrozenie z fusow. Powodow takiego stanu rzeczy moze byc wiele.



POPIERAM.

Pierwsze co nalezy sprawdzic, to czujnik temperatury idacy na kompa -
nie wiem jak w fabiach ale z reguly ma niebieska koncowke ;)


  Popieram. Trzeba podłączyć komuterek i zobaczyć jaką daje temperaturę na sterownik silnika. W fabii czujnik temperatury płynu jest "dwuobwodowy" jeden obwód idzie na wskaźnik a drugi na sterownik silnika. Na wskaźniku będzie wszystko ok. a do sterownika będzie zaniżana temperatura i komputer będzie wzbogacał mieszankę powodując zalewanie silnika i kłopoty z rozruchem. Nie pamiętam bloków wartości które trzeba sprawdzić po podpięciu kompa. Pozdr

23 Data: Pa?dziernik 06 2009 13:06:13
Temat: Dzięki wszystkim
Autor: SET 

Zgodnie z nielicznymi :) sugestiami do sprawdzenia będzie czujnik
temperatury i położenia wału.

Dzięki wszystkim



Grupy dyskusyjne