[PRESS] Dziennik - Fotoradary
1 | Data: Pa?dziernik 03 2007 06:47:48 |
Temat: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | |
Autor: Seba | Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) 2 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 07:00:30 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Rafal | Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) A może ci durnie z policji przeczytaliby to http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62619 Jakkolwiek nie lubię top gear to mam wrażenie że tym razem mają rację.. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 3 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 16:57:38 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Jacek Osiecki | Dnia 3 Oct 2007 09:00:30 +0200, Rafal napisał(a): Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) Najgorsze, że zmarnują 200mln zamiast włożyć to w drogi... Wiem, na bardzo wiele by nie wystarczyło - ale na pewno by dało nieporównywanie więcej niż te fotobadziewia :-/ A może ci durnie z policji przeczytaliby to Przecież od dawna jest oczywiste, że nadmierna prędkość rzadko kiedy jest przyczyną wypadków, wbrew temu co próbuje wciskać policja przy każdej okazji. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 "To nie logika, to polityka" (c) Kabaret pod Wydrwigroszem 2006 4 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 09:17:17 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Biggie |
Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) Oczywiście najłatwiej jest nastawiać znaków i fotoradarów, a dróg, wiaduktów i bezkolizyjnych skrzyżowań jak nie było - tak nie ma. Nie twierdzę że fotoradarów ma nie być ale najpierw pieniądze idą na drogi. Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy człowiek w sumie płaciłby na poprawę własnego bezpieczeństwa :-) pzdr Biggie 5 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 10:33:20 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Heraklit | Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 9:17 *Biggie* w pocie czoła Oczywiście najłatwiej jest nastawiać znaków i fotoradarów, a dróg, wiaduktów i bezkolizyjnych to prawda, że drogi by ułatwiły poruszanie się, ale nie jest to żadne usprawiedliwienie dla naszego chamstwa i jazdy "na czołg". Mam nadzieję, że radary choć trochę przedłużą przeżycie na drodze. -- Pozdrawiam, Post stworzono 2007-10-03 10:28:55 6 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 10:40:51 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | Heraklit wrote: to prawda, że drogi by ułatwiły poruszanie się, ale nie jest to żadne A co dadza radary na wyprzedzajacych na trzeciego i pijanych? Ci po minieciu radaru dadza jeszcze dalej w palnik i zabija kogos w innym miejscu. Chamstwo chamstwem, ale mnostwo frustracji i agresji za kierownica jest wlasnie spowodowanych fatalnymi warunkami jazdy i kompletnie nieprzewidywalnymi niespodziankami mogacymi wystapic za kazdym przejazdem. Jesli droga jest byle jaka to cala bylejakosc i nonszelancja przenosi sie rowniez na styl jazdy. -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 7 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 10:50:08 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Wed, 03 Oct 2007 10:40:51 +0200, elmer radi radisson wrote: Heraklit wrote: Jak radary beda czesto i z Nienacka to i tych wyprzedzajacych na trzeciego bedzie malo. A pijani ? zdecydowana wiekszosc wypadkow powoduja w Polsce trzezwi, pijani nie sa problemem. Jesli droga jest byle jaka to cala bylejakosc i nonszelancja Raczej zawalidrogi ktore po tej drodze jezdza.. J. 8 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 11:00:00 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | J.F. wrote: Jak radary beda czesto i z Nienacka to i tych wyprzedzajacych na Pod warunkiem zamiany drogi w jeden wielki fotoradar, tak ze moznaby nawet po nim caly czas jechac ale to juz by byla interesujaca paranoja na ktora nie stac byloby nawet naszych rzadzacych ;). Szczegolnie zamiast budowy nowych drog. A Nienacko znika wraz ze wzrostem popularnosci GPS+POI i dodatkowych aktywno-pasywnych "srodkow ochrony osobistej" Raczej zawalidrogi ktore po tej drodze jezdza.. To swoja .. droga. -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 9 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 17:03:59 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Wed, 03 Oct 2007 11:00:00 +0200, elmer radi radisson wrote: J.F. wrote: A Nienacko znika wraz ze wzrostem popularnosci GPS+POI Alez skad. Bedziesz mial slupek co 5 km, a i tak cie ustrzela z przenosnego miedzy slupkami. PO pewnym czasie wylaczysz GPS bo stale mowi "zblizasz sie do FR". i dodatkowych aktywno-pasywnych "srodkow ochrony osobistej" A to owszem moze byc bardzo ciekawe, i mialem na mysli pod "trzeba sie zbroic" :-) Tylko ze w druga strone - moga sie pojawic pasywne FR :-( J. 10 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:16:31 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | J.F. wrote: Alez skad. Bedziesz mial slupek co 5 km, a i tak cie ustrzela z przenosnego miedzy slupkami. PO pewnym czasie wylaczysz No, oszczednie z ta abstrakcja :). Trzeba by zaczac wycinac drzewa zeby stawiac zamiast nich FR. Takiej gestosci nigdy nie bedzie bo do ladowania 20 tysiecy w slupek co chwile pewnie nie dojdzie. Mowie o pustym. Ludzie by wyszli na ulice z pilami lancuchowymi wtedy juz chyba z wku$%*#nia. Wiec miejsce do popisu dla furiatow i samobojcow zawsze sie znajdzie. Tylko ze w druga strone - moga sie pojawic pasywne FR :-( Co prawda to nie pasywny, ale Zurad sie odgraza ze pracuje nad laserowym Fotorapidem. -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 11 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 19:06:15 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Wed, 03 Oct 2007 18:16:31 +0200, elmer radi radisson wrote: J.F. wrote: Niestety to nie abstrakcja :-( 37,2 K.odzko 44,0 Boguszyn 59,4 Zŕbkowice Âl. 80,1 Wilków Wielki 89,4 poza miejscowoĘciŕ 98,0 Pustków Wilczkowski (2 fotoradary) 103,5 okolice Cieszyc (2 fotoradary) 107,8 okolice Magnic 136,5 D.ugo.´ka (2 fotoradary) 140,1 Byków 144,3 okolice Borowa (2 fotoradary) 149,0 okolice OleĘnicy 176,7 okolice Sycowa (2 fotoradary) Jak widac juz teraz skrzynki potrafia stac blisko.. Trzeba by zaczac wycinac A po co ? Latwiej budke do drzewa przykrecic i latwiej sie za drzewem z przenosna zaczaic :-) Takiej gestosci nigdy A wiesz ile kosztuje km drogi ? No to teraz bedzie kosztowal 10k wiecej, ale wykonawca dostanie za zadanie wyposazyc w slupki :-) Ludzie by wyszli na ulice http://www.drogizaufania.iq.pl/news,Od_Barda_po_Zabkowice_Dwie_...,63,1.php Tylko ze w druga strone - moga sie pojawic pasywne FR :-(Co prawda to nie pasywny, ale Zurad sie odgraza ze pracuje nad Nie ma problemow z pomiarem predkosci na podstawie przemieszczania obrazu. Nawet jak to nie bedzie dokladne - wystarczy zeby radar odpalic w krotkim impulsie i sie dowiesz ze punktow przybylo :-) J. 12 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 19:18:27 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | J.F. wrote: Niestety to nie abstrakcja :-( Na jednej DK. Drog w kraju jest znacznie wiecej, w tym tych malych i najmniejszych. Popatrz gdzie ginie wiele osob, na mazurskich malych waskich drozkach czy kupie prowincjonalnych. Nie ma opcji zeby postawic slupy wszedzie bo po prostu to by sie musialo rownac powszechnej elektryfikacji wsi, lasow i lak :) - przeciez to urzadzenie musi byc czyms zasilane. Nie ma problemow z pomiarem predkosci na podstawie przemieszczania Nie napisalem nic przeciwnego, akurat metod z czujnikami piezo czy wyzwalanymi w inny sposob, pomiarem czasu przejazdu na danym odcinku drogi jest dosc i nie sa specjalna tajemnica. Podalem przyklad potencjalnych groznych zabawek z naszego podworka - Zurad jest preferowanym dostawca, bo z krajowego rynku. -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 13 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 19:24:22 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Wed, 03 Oct 2007 19:18:27 +0200, elmer radi radisson wrote: J.F. wrote: Nie martw sie, najpierw obstawi sie jednocyfrowe, potem dwucyfrowe :-) Drog w kraju jest znacznie wiecej, w tym tych malych I co - bedziesz jezdzil oplotkami ? :-) Popatrz gdzie ginie wiele osob, na mazurskich Ma akumulator. Bo oczywiscie FR bedzie mniej niz slupkow. Podalem przyklad potencjalnych groznych zabawek z naszego podworka - Akurat to kto wie czy nie najmniej grozne. Wykrywacze juz sa, zaklocarki tez sa. J. 14 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 10:51:49 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | J.F. wrote: I co - bedziesz jezdzil oplotkami ? :-) Ejze. Mowa nie o jezdzeniu oplotkami, tylko tym to ze nie da sie pokryc calego kraju i dosc bedzie dosc miejsc gdzie calkowicie bezkarnie lamac przepisy i stwarzac wrecz z premedytacja zagrozenie. Tam frustraci beda sobie odbijac, bo i odbijac bedzie szajba :) Ma akumulator. Bo oczywiscie FR bedzie mniej niz slupkow. Akumulator jest do urzadzen przenosnych. Puszka ma znacznie mniejszy zasilacz. Musialyby zostac skonstruowane calkiem nowe slupy. Zreszta, na ile czasu ten akumulator ma niby podtrzymac prace urzadzenia ktore dodatkowo stale emituje promieniowanie mikrofalowe? Jesli mieliby wkladac puszke na dzien (a puszki zazwyczaj wkladane sa na znacznie dluzej) to rownie dobrze moga rozstawic sie z przenosnym, wspolczynnik niespodzianki i wplyw do budzetu beda znacznie wieksze. Zwroc rowniez uwage ze w planach jest podlaczenie calego tego smietnika do scentralizowanego systemu. Na zachodzie gatso i tym podobne pudelka miewaly zestawione juz dosc dawno najmarniej linie ISDN. Rozszerzasz zestaw o dodatkowy akumulator i modem GSM, czy od razu radiolinie? :) Akurat to kto wie czy nie najmniej grozne. Jesli o skutecznosci mowa, to wykrywaja sam pomiar, ktory jest bardzo krotki. I w odroznieniu od mikrofal nie masz tego na czym w duzej czesci bazuje odczyt klasycznych detektorow: odbic. To tak samo skuteczne jak detektor ktory wykrywa wylacznie obecnosc w wiazce pomiarowej - nadaje sie do smieci. Latwo nie bedzie. -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 15 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 11:14:27 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Thu, 04 Oct 2007 10:51:49 +0200, elmer radi radisson wrote: J.F. wrote: Ale da sie pokryc 100 drog krajowych. Do szalenstw zostana oplotki. A po nich zazwyczaj nie da sie szybko pojechac, wiec na dluzszy dystans ich nie wybierzesz. Ma akumulator. Elmerze o czym ty piszesz ? Przecierz od lat sie wklada FR do skrzynek, i spedzaja tam ile nalezy. to rownie dobrze moga rozstawic sie z przenosnym, wspolczynnik przenosnego trzeba pilnowac. zreszta je tez przeciez przewiduje. dostanie patrol dwa, jeden zaladuje w skrzynke, drugi beda rozstawiac z zaskoczenia. Zwroc rowniez uwage ze w planach jest podlaczenie calego tego smietnika nie bardzo wiem po co ta lacznosc, ale GSM wystarczy. Zreszta zauwaz ze okablowanie drogi nie jest drogie - tzn w proporcji do nawierzchni. Nowo remontowane moga zostac od razu okablowane. Akurat to kto wie czy nie najmniej grozne. Trzeba zbryzgac tablice i pogorszyc zasieg. wykryjesz jego zanim on wykryje ciebie. Choc w przypadku FR raczej bedzie to krotki zasieg i d*. J. 16 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 12:00:44 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | J.F. wrote: Ale da sie pokryc 100 drog krajowych. Do szalenstw zostana oplotki. Dopuszczenie do zabudowania co pare kilometrow budami starych dziurawych drog to bedzie cos co trudno przejdzie przez gardlo nawet politykom, nie mowiac o opinii publicznej. Szczegolnie ze po wyborach taka swoboda nawet w tym "gorszym wariancie" moze juz nie byc dostepna. Tak czy owak - pelnego nadzoru nie zapewni sie *nigdy*. Jesli tylko bedzie dalej istniec mentalnosc kierowcow taka jak teraz, pole do popisu bedzie zawsze. Elmerze o czym ty piszesz ? Przecierz od lat sie wklada FR do No wlasnie o tym mowie - spedzaja tyle ile nalezy czyli przynajmniej po pare dni. Nikt nie bedzie jezdzil, szczegolnie po jakis dziurach zeby wiecej czasu stracic na prace przy uruchamianiu, kazdorazowym sprawdzeniu poprawnosci pracy zeby powtarzac cala sytuacje pod koniec dnia. Jak juz sie puszke nafaszeruje, to sobie troche popracuje. I gdzie tu zasilanie akumulatorowe ktore to pociagnie? Szczegolnie w zimie? nie bardzo wiem po co ta lacznosc, ale GSM wystarczy. Jak to po co? "Za pieniądze Unii powstanie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - fotoradary będą samodzielnie łączyć się z nim drogą radiową i przesyłać cyfrowe zdjęcia sfotografowanych samochodów." Abstrakcja to na tyle nie jest, ze w wielu krajach taki system najnormalniej dziala. Szkoda ze u nas musi doskonalic sie wpierw aparat represji, zamiast tworzyc panstwo przyjazne obywatelowi. GSM wystarczy? Nie wiesz jak potrafi dzialac transmisja danych, szczegolnie na zadupiach? :). Widze zero szans na przesylanie zdjec w ten sposob, komąąąąąą. A to wszystko potrzebuje pradziku.. Zreszta zauwaz ze okablowanie drogi nie jest drogie - tzn w proporcji do nawierzchni. Nowo remontowane moga zostac That's the point. "Nowo wybudowane drogi" :D. Drobiazg, nie? :) Jak juz beda te nowe drogi, to te tysiace fotoradarow beda zajmowac sie pomiarem predkosci Panstwa Jetsonow.. I w ten sposob to drogowcy moga stac sie potentantem w zakresie dystrybucji energii elektrycznej. Albo jej rozpraszania :) -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 17 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 15:37:18 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Thu, 04 Oct 2007 12:00:44 +0200, elmer radi radisson wrote: J.F. wrote: No coz, jak doskonale widac to: -juz jest to robione, na razie na jednej drodze, -politycy sie wylgaja, ze to dla naszeg dobra .. albo i sie nie beda wylgiwac - glosowaliscie na PiS, to prawo przez kierowcow tez bedzie sprawiedliwie przestrzegane. -pieniadze jak widac daje unia, -a w ogole kierowcy to d* niezorganizowane, zawsze da sie ich ukarac i opodatkowac :-) Elmerze o czym ty piszesz ? Przecierz od lat sie wklada FR do A mnie sie tam wydaje ze spedzaja gora pare godzin .. a patrol czeka obok. No bo jak rozliczyc strate tak drogiego urzadzenia ? nie bardzo wiem po co ta lacznosc, ale GSM wystarczy.Jak to po co? Ale to by mialo sens jakby te urzadzenia pakowano faktycznie na wiele dni. Abstrakcja to na tyle nie jest, ze w wielu krajach taki system Hm, no coz .. w zasadzie to u nas jest najwiekszy poziom tolerancji i przyjaznosci, nie liczac dziur w drodze i ilosci autostrad. GSM wystarczy? Nie wiesz jak potrafi dzialac transmisja danych, Dobrze dziala. jest taka kamerka w Sycowie A to wszystko potrzebuje pradziku.. To owszem doprowadzili. Zreszta zauwaz ze okablowanie drogi nie jest drogie - tzn Na razie napisalem _remontowane_. Biorac pod uwage glebokosc kolein to dlugo to nie musi trwac :-) I w ten sposob to drogowcy moga stac sie potentantem w zakresie No coz - PSE nie bez powodu wchodzila w konsorcja autostradowe. Chcieli teren pod wlasne linie. POdobnie np PKP w transmisji danych. J. 18 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 20:26:48 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | J.F. wrote: A mnie sie tam wydaje ze spedzaja gora pare godzin .. a patrol czeka Kiedys jak to byla nowinka i slupow bylo malo, to potrafilo tak byc. A puszka jest tak skonstruowana, zeby nikt sie do niej nie dostal i zeby jej nie mogl zniszczyc. Z zalozenia, ma sie obronic sama. Jak juz maja teraz czegos pilnowac, to sie oplaca wtedy rozstawic przenosny. Czyli do defacto tego samego urzadzenia podlaczyc trojnog zamiast mordowac sie z opuszczeniem windy z puszka & so on. "Za pieniądze Unii powstanie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - fotoradary będą samodzielnie łączyć się z nim drogą radiową i przesyłać cyfrowe zdjęcia sfotografowanych samochodów." Skoro jest plan zeby zsieciowac puszki, to chyba stanowi wyrazne potwierdzenie ze "wkladka" przebywa w nich wystarczajaco dlugo, nie sadzisz? A kto dal pieniazki na puszki na "drogi zaufania"? Uuuuuuniaaa :) GSM wystarczy? Nie wiesz jak potrafi dzialac transmisja danych, Korzystales kiedys z mobilnej transmisji via GSM? Bo nikt uzywajacy sie pod takimi pogladami nie podpisze :). W miescie potrafi sie czkac, a co dopiero za miastem. Czasem onetu nie idzie zaladowac. Wszystko to kwestia szczescia i danego dnia i zajetosci timeslotow na btsie - to nie jest transmisja na ktorej mozna opierac takie pasmozerne zastosowania. Co najwazniejsze, EDGE (EGPRS) ktory w zasadzie za miastem wchodzi wylacznie w gre, ze swoimi teoretycznymi max. 118 kbps uploadu juz ze wzgledu na przeplywnosc nie kwalifikuje sie do takich zastosowan KOMPLETNIE. A i w praktyce, takie osiagi to mrzonka. Kamera w Sycowie to moze przez komorke przesyla same tekstowe dane z rozpoznanymi numerami np. na potrzeby statystyczne, a cala niezbedna reszte kolekcjonuje lokalnie. Slanie zdjec przez GSM to przepychanie slonia przez igielne ucho. -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 19 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 20:37:01 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Thu, 04 Oct 2007 20:26:48 +0200, elmer radi radisson wrote: J.F. wrote: Piszesz o Polsce czy swiecie ? W Polsce zlomiarze potrafia zabrac kawal kabla pod napieciem, to chetnie zabiora skrzynke wraz ze slupkiem :-) Jak juz maja teraz czegos pilnowac, to sie oplaca wtedy rozstawic Tylko inaczej to wyglada z punktu widzenia patrolu lub komendanta, ktory albo odpowiada za strate 200 tys zl, albo .. "wszystkie patrole zajete, prosze czekac" :-) GSM wystarczy? Nie wiesz jak potrafi dzialac transmisja danych, Niestety - widzialem sie w bazie, dobrze dziala :-) Wszystko to kwestia szczescia i danego dnia i zajetosci timeslotow 100kB to gora zlotowka, a mandat minimum 100zl :-) Kamera w Sycowie to moze przez komorke przesyla same tekstowe dane z Zdjecia tez. J. 20 |
Data: Pa?dziernik 05 2007 18:46:39 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | J.F. wrote: Wszystko to kwestia szczescia i danego dnia i zajetosci timeslotow Ja nie pisze o kosztach, tylko osiagalnej przeplywnosci i realnych osiagach sieci. Przesyl plikow, a juz w szczegolnosci zdjec poza obszarem z duzym skupieniem BTS z to abstrakcja i owszem, mozna sobie poeksperymentowac, ale napewno nie budowac na tym produkcyjnych rozwiazan. Kropka :) -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 21 |
Data: Pa?dziernik 05 2007 19:33:24 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Fri, 05 Oct 2007 18:46:39 +0200, elmer radi radisson wrote: J.F. wrote: No coz, tak jak mowie - pod Sycowem system jest, dziala, rozpoznaje, przesyla i zbiera. I jakos sie dalo, mimo ze w okilicy pewnie tylko jeden bts. Moze dlatego ze czarno-biale zdjecie niewielkich rozmiarow nie jest duze. J. 22 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 11:37:03 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: elmer radi radisson | J.F. wrote: Nie ma problemow z pomiarem predkosci na podstawie przemieszczania Przemieszczanie obrazu - mowisz o tym ze kamera dostaje nog? :) Nawet jak to nie bedzie dokladne - wystarczy zeby radar Taki system to bylaby jakas rzezba, bo jak juz jest radar, to wpierw on mierzy a potem wykonywane jest zdjecie, kadr nie obejmuje obszaru "hen-hen" przed pomiarem. Natomiast moze byc patent taki jak z Gatso w UK - Radar robi dwie fotki, zazwyczaj w odstepie 0,5 sekundy i procz zmierzonej przez niego predkosci jest dodatkowa ewidencja predkosci na podstawie zobrazowanego ruchu pojazdu - w oparciu o tzw. "smocze zeby" wymalowane na jezdni przed Gatso, wyznaczajace odleglosc. Ale wciaz radar aktywuje urzadzenie wczesniej niz dostarczany jest jakikolwiek "wizualny material dowodowy". Czyli dziala to na odwrot. -- Funciaki, Dolce & Gabbana. 23 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 15:41:12 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Thu, 04 Oct 2007 11:37:03 +0200, elmer radi radisson wrote: J.F. wrote: Nie - pojazd sie przemieszcza w kadrze. I mozna ocenic predkosc. Nawet jak to nie bedzie dokladne - wystarczy zeby radar Moze i rzezba, ale wykonalna i trzy razy skuteczniejsza :-) J. 24 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 09:00:12 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Rafal | Chamstwo chamstwem, ale mnostwo frustracji i agresji za kierownica jest Dokładnie! Jest takie pieprzenie że wszystkiemu winna jest prędkość.. tyle że z powodu za dużej prędkości to co najwyżej można z zakrętu wylecieć... 320 km z W- wy do Wrocławia w normalnym (z autostradami) kraju jechałoby się 2.5-3 godziny zgodnie z przepisami, a u nas? niezgodnie z przepisami to trzeba nieźle się zbierać żeby w 4 się wyrobić, a zgodnie top pewnie z 5 by było.. Przeciez kierowcy nie są durniami a czas ma swoją wartość - ludzie jeżdzą z nawigacjami GPS gdzie te wszystki skrzynki prędzej czy później pojawiają się jako POI z precyzyjną lokalizacją - efekt? wiadomo gdzie to jest, więc mocne hamowanie prze, a za chwilę ruuuura bo czas trzeba nadgonić... jakie to jest do cholery bezpieczeństwo? Zaraz tu paru się obruszy - po co ta ruuura - jeździj zgodnie z przepisami - fajnie, tylko że - teorei są fajne na uczelniach, a życie niestety często się z nimi mija. A poza tym - jak stoi 50tka przez 10 km (a jest taki odcinek na 8-ce między Wrocławiem a Piotrkowem, gdzie jedna wiocha przechodzi w płynnie drugą i tak przez 10km, choć chodnik i zabudowania od drogi oddziela solidny rów) to wypadki tam nie powodująci co jadą 80-90, a ci co pojadą 130- 150.. ale jakoś nikt nie myśli o dostosowaniu ograniczeń do realiów.. wogóle jadąc tą drogą mam wrażenie że w Polsce istniejątylko 2 rodzaje znaków ograniczenia prędkości: 50km/h i 70 km/h Innych chyba tam nie ma.. Resumując.. te fotoradary prędzej czy później będą wprowadzone do POI, co wpłynie jedynie na płynność ruchu, a to pogorszy bezpieczeńśtwo a nie poprawi -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 25 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 12:21:17 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Heraklit | Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 11:00 *Rafal* w pocie czoła Dokładnie! Jest takie pieprzenie że wszystkiemu winna jest prędkość.. tyle że z Nie można po naszych drogach jeździć z prędkościami autostradowymi - takie mamy drogi i już. Jeżeli większość kierowców będzie usprawiedliwiało swoją "morderczą" jazdę stanem dróg to niewielu z nas będzie wracać do domu w całości. Mam nadzieję, że dla wielu kierowców powrót do domu całym i zdrowym jest ważniejsze niż szybsze przybycie. -- Pozdrawiam, Post stworzono 2007-10-03 12:14:24 26 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 12:30:01 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Nie można po naszych drogach jeździć z prędkościami autostradowymi - Jak masz prosta droge 2-3 pasmowa, z rozdzielonymi pasami ruchu i ograniczenie do 40, to jazde tam 80-100 nie nazwalbym mordercza. Co wiecej stawianie tam tak idiotycznego znaku ma glebsze konsekwencje - uczy ignorowac znaki. O wydluzeniu czasu jazdy, w konsekwencji zmeczeniu i wreszcie zmniejszeniu bezpieczenstwa w nastepstwie tegoz, juz nawet nie warto wspominac. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* 27 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 13:08:16 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Heraklit | Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 12:30 *Pawel "O'Pajak"* w Jak masz prosta droge 2-3 pasmowa, z rozdzielonymi pasami ruchu ia gdzież coś takiego masz w Polsce? -- Pozdrawiam, Post stworzono 2007-10-03 12:59:01 28 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 13:32:04 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Jak masz prosta droge 2-3 pasmowa, z rozdzielonymi pasami ruchu i ograniczenie do 40, to jazde tam 80-100 nie nazwalbym mordercza.a gdzież coś takiego masz w Polsce? Chocby Pileckiego (DC), Pulawska 3 pasy, ograniczenie do 50, wyjazd z DC w kierunku Radomia prawie caly czas teren zabudowany... zabudowany znakami, o pozostalosciach znakow po remontach pisano tu wielokrotnie. Ja rozumiem, ze zapieprzanie 180 po takiej drodze, to usilowanie zabojstwa, ale na litosc Boska nie 80 czy nawet 100. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* 29 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 14:13:55 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Heraklit | Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 13:32 *Pawel "O'Pajak"* w Powitanko,Też znam miejsca w moim mieście o absurdalnych ograniczeniach np do 20km/h:) Mówimy jednak o ogólnych tendecjach na drogach - wyprzedzaniu na trzeciego, spychaniu na pobocze (tiry), brak sygnalizowania skrętu itd, itd. -- Pozdrawiam, Post stworzono 2007-10-03 14:06:58 30 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 12:26:46 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Rafal | Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 13:32 *Pawel "O'Pajak"* w Przez siakiś miesiąc na obwodnicy białobrzegów stała 40-tka.. tak ni z gruchy ni z pietruchy.. ewidentna pozostałość po czymś... A że to droga ekspresowa, a ta 40-tka pojawiała sięnagle to .. co bardziej "ortodoksyjni wiernoprzepisowcy" potrafili tam dość gwałtownie hamować.. nie wiem czy tam nie doszło do jakiegoś wypadku z tego powodu, ale jeśli nie to tylko cud.. Też znam miejsca w moim mieście o absurdalnych ograniczeniach np do Nie - mowimy o polowaniu na prędkość (bo fotoradar tylko to umie) Jakoś te inne problemy na drogach zdaniem naszych policjantów nie są warte zainteresowania .. bo przecież przyczyna wypoadków to w 90% nadmierna prędkość.. ciekawe tylko że Anglikom po naszpikowaniu drug fotoradarami wyszło że ilość wypadków nie zmalała, ale zorientowali sie że .. nadmierna prędkość to tylko 5 % przyczyn wypadków :-D -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 31 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 16:15:35 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Heraklit | Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 14:26 *Rafal* w pocie czoła Nie - mowimy o polowaniu na prędkość (bo fotoradar tylko to umie) Jakoś te inneTo wiąże się ze sobą - jadąc szybko wyprzedzasz jadących wolniej, a że drogi zatłoczone, dziurawe spychasz na pobocze innych lub jedziesz na "czołówkę". ciekawe tylko żeEeee drogi angielskie, a nasze... to inna "bajka". Dla jasności, nie bronię idei fotoradarów, ale polepszenia bezpieczeństwa na naszych drogach. Często, niestety z nich korzystam i często modlę się, by wrócić cało do domu. -- Pozdrawiam, Post stworzono 2007-10-03 16:05:37 32 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 17:21:38 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Jacek Osiecki | Dnia Wed, 3 Oct 2007 16:15:35 +0200, Heraklit napisał(a): Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 14:26 *Rafal* w pocie czoła Może i się wiąże, ale nadmierna prędkość jest przyczyną WYŁĄCZNIE tam, gdzie ktoś po prostu nie wyrobi się na zakręcie lub straci panowanie nad autem po tym jak sobie kichnie... Bo inaczej to można powiedzieć że główną przyczyną wypadków jest posiadanie prawa jazdy :) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 "To nie logika, to polityka" (c) Kabaret pod Wydrwigroszem 2006 33 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 16:27:22 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, 34 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 14:28:09 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Pawel "O'Pajak" pisze: Chocby Pileckiego (DC), Pulawska 3 pasy, ograniczenie do 50, I uważasz, że jazda tam 80-100km/h to coś oczywistego? [1] wyjazd z DC w kierunku Radomia prawie caly czas teren zabudowany... O jakim wyjeździe piszesz? zabudowany znakami, o pozostalosciach znakow po remontach pisano tu wielokrotnie. Szczegóły poproszę. Ja rozumiem, ze zapieprzanie 180 po takiej drodze, to usilowanie zabojstwa, ale na litosc Boska nie 80 czy nawet 100. Wolne żarty. Akceptuję na podanym [1] odcinku maksimum 70km/h i ani grama więcej. Nie dlatego, że mi się tak wydaje, tylko z racji budowy drogi. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 35 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 10:33:06 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: MarcinJM | Biggie pisze: Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy Pieniadze na drogi niech ida w calosci z podatku drogowego, i juz bedzie dobrze. Pisalem po wielokroc: podatek drogowy, jako podatek celowy nie moze isc na inne cele, a idzie. I to w okolicach 75% (nie pamietam dokladnie, ale to mniej wiecej ten rzad wielkosci) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 36 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 10:47:59 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Wed, 03 Oct 2007 10:33:06 +0200, MarcinJM wrote: Biggie pisze: Nie z drogowego, bo takiego nie ma, tylko z akcyzy od paliw. Pisalem po wielokroc: podatek drogowy, jako podatek celowy nie moze isc Jesli masz na mysli KFD, to chyba idzie na cele drogowe .. tzn refundacje za A2 :-) Tylko ze KFD i winiety to jest kropla w morzu. Za to akcyzy paliwowej jest 15 mld rocznie .. moze juz nawet wiecej. J. 37 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 11:42:09 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Boombastic |
On Wed, 03 Oct 2007 10:33:06 +0200, MarcinJM wrote: Jak nie ma jak jest? Jest w paliwie. 38 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 13:47:41 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Nie z drogowego, bo takiego nie ma, tylko z akcyzy od paliw.Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedyPieniadze na drogi niech ida w calosci z podatku drogowego, i juz bedzie Podatek "drogowy" ukryto właśnie w akcyzie jakiś czas temu. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 39 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 15:27:44 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Wed, 3 Oct 2007 13:47:41 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, O juz wtedy byl "od posiadania srodkow transportu". J. 40 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 10:31:55 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: ::[TOOMAS]:: | Seba pisze: Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) - ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow maja wplynac do naszego kraju:Popatrzcie na Nimcy. Tam tez jest ogromna liczba fotoradarów w miastach. Tylko, że prędkość rejestrują te w najbardziej newralgicznych miejscach a całe mnóstwo ustawianych jest na skrzyżowaniach i pilnują czeronych światel :)) oj u nas to by sie takie przybały.. 41 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 10:58:36 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Wed, 3 Oct 2007 06:47:48 +0000 (UTC), Seba wrote: Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) No coz .. proponuje pytac o opinie kandydatow na ktorych zamierza sie glosowac :-) A tak swoja droga .. to ile oni chca tego kupic ? Bo to tak z 1000 sztuk powinno byc, wietrze jakis przekret :-) Trzeba sie zbroic :-) J. 42 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 12:23:46 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, No coz .. proponuje pytac o opinie kandydatow na ktorych zamierza sie Jak dotad krytycznie o FR wypowiadali sie przedstawiciele jednej partii, oby przynajmniej dostala sie do Sejmu... Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* 43 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:25:22 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: camel | On 2007-10-03 10:58:36 +0200, J.F. said: On Wed, 3 Oct 2007 06:47:48 +0000 (UTC), Seba wrote: Przekręt będzie, bo w kraju biedoty jakoś trzeba ten majątek zdobyć.
Jest jesień, przed wyjazdem w długą trasę naklejam liście na przednią tablicę i naklejkę na szybie. Jeszcze ani jedno zdjątko nie przyszło do mnie. Zero, null. Apel: jeśli mieszkasz w pobliżu fotoradaru, zaklej mu obiektywik przezroczystą folią lub napsikaj tam np. gliceryną. Niewidoczne dla polucjantów a skuteczne. camel[OT] -- -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result. 44 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:53:33 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: J.F. | On Wed, 3 Oct 2007 18:25:22 +0200, camel wrote: On 2007-10-03 10:58:36 +0200, J.F. said: Pieniadze maja byc przeciez z Unii, tylko tak wstepnie mi sie wydaje ze to powinno na 1000 czy wiecej FR starczyc, a oni pisza o 200-300 .. Trzeba sie zbroic :-)Jest jesień, przed wyjazdem w długą trasę naklejam liście na przednią I to jest dobre, ale co zima, wiosna, latem ? Apel: jeśli mieszkasz w pobliżu fotoradaru, zaklej mu obiektywik Tylko co z tego jesli i tak trzeba zwolnic ? To juz raczej szybke pomaranczowa farba zamalowac - bedzie z daleka widac ze ten jest unieszkodliwiony :-) J. 45 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:27:01 | Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary | Autor: V-Tec | Co zrobić, żeby polskie drogi spełniały wymogi europejskie? |