Grupy dyskusyjne   »   [PRESS] Dziennik - Fotoradary

[PRESS] Dziennik - Fotoradary



1 Data: Pa?dziernik 03 2007 06:47:48
Temat: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Seba 

Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln)
- ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow
maja wplynac do naszego kraju:

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62613

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62589




--
Pozdrawiam
Sebastian S.



2 Data: Pa?dziernik 03 2007 07:00:30
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Rafal 

Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln)
- ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow
maja wplynac do naszego kraju:

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62613

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62589


A może ci durnie z policji przeczytaliby to
http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62619

Jakkolwiek nie lubię top gear to mam wrażenie że tym razem mają rację..

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

3 Data: Pa?dziernik 03 2007 16:57:38
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Jacek Osiecki 

Dnia 3 Oct 2007 09:00:30 +0200, Rafal napisał(a):

Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln)
- ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow
maja wplynac do naszego kraju:

Najgorsze, że zmarnują 200mln zamiast włożyć to w drogi... Wiem, na bardzo
wiele by nie wystarczyło - ale na pewno by dało nieporównywanie więcej niż
te fotobadziewia :-/

A może ci durnie z policji przeczytaliby to
http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62619
Jakkolwiek nie lubię top gear to mam wrażenie że tym razem mają rację..

Przecież od dawna jest oczywiste, że nadmierna prędkość rzadko kiedy jest
przyczyną wypadków, wbrew temu co próbuje wciskać policja przy każdej
okazji.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki  GG:3828944
"To nie logika, to polityka"
(c) Kabaret pod Wydrwigroszem 2006

4 Data: Pa?dziernik 03 2007 09:17:17
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Biggie 


Użytkownik "Seba"  napisał w wiadomości

Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln)
- ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow
maja wplynac do naszego kraju:

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62613

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62589


Oczywiście najłatwiej jest nastawiać znaków i fotoradarów, a dróg, wiaduktów i bezkolizyjnych skrzyżowań jak nie było - tak nie ma.
Nie twierdzę że fotoradarów ma nie być ale najpierw pieniądze idą na drogi.
Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy człowiek w sumie płaciłby na poprawę własnego bezpieczeństwa :-)

pzdr

Biggie

5 Data: Pa?dziernik 03 2007 10:33:20
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Heraklit 

Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 9:17 *Biggie* w pocie czoła
naskrobał(a):

Oczywiście najłatwiej jest nastawiać znaków i fotoradarów, a dróg, wiaduktów i bezkolizyjnych
skrzyżowań jak nie było - tak nie ma.
Nie twierdzę że fotoradarów ma nie być ale najpierw pieniądze idą na drogi.
Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy człowiek w sumie płaciłby na
poprawę własnego bezpieczeństwa :-)

to prawda, że drogi by ułatwiły poruszanie się, ale nie jest to żadne
usprawiedliwienie dla naszego chamstwa i jazdy "na czołg". Mam nadzieję,
że radary choć trochę przedłużą przeżycie na drodze.


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2007-10-03 10:28:55

6 Data: Pa?dziernik 03 2007 10:40:51
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

Heraklit wrote:

to prawda, że drogi by ułatwiły poruszanie się, ale nie jest to żadne
usprawiedliwienie dla naszego chamstwa i jazdy "na czołg". Mam nadzieję,
że radary choć trochę przedłużą przeżycie na drodze.

A co dadza radary na wyprzedzajacych na trzeciego i pijanych? Ci
po minieciu radaru dadza jeszcze dalej w palnik i zabija kogos
w innym miejscu.

Chamstwo chamstwem, ale mnostwo frustracji i agresji za kierownica jest
wlasnie spowodowanych fatalnymi warunkami jazdy i kompletnie
nieprzewidywalnymi niespodziankami mogacymi wystapic za kazdym
przejazdem. Jesli droga jest byle jaka to cala bylejakosc i nonszelancja
przenosi sie rowniez na styl jazdy.




--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

7 Data: Pa?dziernik 03 2007 10:50:08
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Wed, 03 Oct 2007 10:40:51 +0200,  elmer radi radisson wrote:

Heraklit wrote:
to prawda, że drogi by ułatwiły poruszanie się, ale nie jest to żadne
usprawiedliwienie dla naszego chamstwa i jazdy "na czołg". Mam nadzieję,
że radary choć trochę przedłużą przeżycie na drodze.

A co dadza radary na wyprzedzajacych na trzeciego i pijanych? Ci
po minieciu radaru dadza jeszcze dalej w palnik i zabija kogos
w innym miejscu.

Jak radary beda czesto i z Nienacka to i tych wyprzedzajacych na
trzeciego bedzie malo.

A pijani ? zdecydowana wiekszosc wypadkow powoduja w Polsce trzezwi,
pijani nie sa problemem.

Jesli droga jest byle jaka to cala bylejakosc i nonszelancja
przenosi sie rowniez na styl jazdy.

Raczej zawalidrogi ktore po tej drodze jezdza..

J.

8 Data: Pa?dziernik 03 2007 11:00:00
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

J.F. wrote:

Jak radary beda czesto i z Nienacka to i tych wyprzedzajacych na
trzeciego bedzie malo.

Pod warunkiem zamiany drogi w jeden wielki fotoradar, tak ze
moznaby nawet po nim caly czas jechac ale to juz by byla interesujaca
paranoja na ktora nie stac byloby nawet naszych rzadzacych ;). Szczegolnie zamiast budowy nowych drog.

A Nienacko znika wraz ze wzrostem popularnosci GPS+POI i dodatkowych
aktywno-pasywnych "srodkow ochrony osobistej"

Raczej zawalidrogi ktore po tej drodze jezdza..

To swoja .. droga.




--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

9 Data: Pa?dziernik 03 2007 17:03:59
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Wed, 03 Oct 2007 11:00:00 +0200,  elmer radi radisson wrote:

J.F. wrote:
Jak radary beda czesto i z Nienacka to i tych wyprzedzajacych na
trzeciego bedzie malo.

Pod warunkiem zamiany drogi w jeden wielki fotoradar, tak ze
moznaby nawet po nim caly czas jechac ale to juz by byla interesujaca
paranoja na ktora nie stac byloby nawet naszych rzadzacych ;).
Szczegolnie zamiast budowy nowych drog.

A Nienacko znika wraz ze wzrostem popularnosci GPS+POI

Alez skad. Bedziesz mial slupek co 5 km, a i tak cie ustrzela
z przenosnego miedzy slupkami. PO pewnym czasie wylaczysz
GPS bo stale mowi "zblizasz sie do FR".

i dodatkowych aktywno-pasywnych "srodkow ochrony osobistej"

A to owszem moze byc bardzo ciekawe, i mialem na mysli pod
"trzeba sie zbroic" :-)

Tylko ze w druga strone - moga sie pojawic pasywne FR :-(

J.

10 Data: Pa?dziernik 03 2007 18:16:31
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

J.F. wrote:


Alez skad. Bedziesz mial slupek co 5 km, a i tak cie ustrzela z przenosnego miedzy slupkami. PO pewnym czasie wylaczysz
GPS bo stale mowi "zblizasz sie do FR".

No, oszczednie z ta abstrakcja :). Trzeba by zaczac wycinac
drzewa zeby stawiac zamiast nich FR. Takiej gestosci nigdy
nie bedzie bo do ladowania 20 tysiecy w slupek co chwile
pewnie nie dojdzie. Mowie o pustym. Ludzie by wyszli na ulice
z pilami lancuchowymi wtedy juz chyba z wku$%*#nia.
Wiec miejsce do popisu dla furiatow i samobojcow zawsze sie znajdzie.

Tylko ze w druga strone - moga sie pojawic pasywne FR :-(

Co prawda to nie pasywny, ale Zurad sie odgraza ze pracuje nad
laserowym Fotorapidem.





--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

11 Data: Pa?dziernik 03 2007 19:06:15
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Wed, 03 Oct 2007 18:16:31 +0200,  elmer radi radisson wrote:

J.F. wrote:
Alez skad. Bedziesz mial slupek co 5 km, a i tak cie ustrzela
z przenosnego miedzy slupkami. PO pewnym czasie wylaczysz
GPS bo stale mowi "zblizasz sie do FR".

No, oszczednie z ta abstrakcja :)

Niestety to nie abstrakcja :-(

37,2 K.odzko
44,0 Boguszyn
59,4 Zŕbkowice Âl.
80,1 Wilków Wielki
89,4 poza miejscowoĘciŕ
98,0 Pustków Wilczkowski (2 fotoradary)
103,5 okolice Cieszyc (2 fotoradary)
107,8 okolice Magnic
136,5 D.ugo.´ka (2 fotoradary)
140,1 Byków
144,3 okolice Borowa (2 fotoradary)
149,0 okolice OleĘnicy
176,7 okolice Sycowa (2 fotoradary)

Jak widac juz teraz skrzynki potrafia stac blisko..

Trzeba by zaczac wycinac
drzewa zeby stawiac zamiast nich FR.

A po co ? Latwiej budke do drzewa przykrecic i
latwiej sie za drzewem z przenosna zaczaic :-)

Takiej gestosci nigdy
nie bedzie bo do ladowania 20 tysiecy w slupek co chwile
pewnie nie dojdzie. Mowie o pustym.

A wiesz ile kosztuje km drogi ?
No to teraz bedzie kosztowal 10k wiecej, ale wykonawca dostanie
za zadanie wyposazyc w slupki :-)

Ludzie by wyszli na ulice
z pilami lancuchowymi wtedy juz chyba z wku$%*#nia.

http://www.drogizaufania.iq.pl/news,Od_Barda_po_Zabkowice_Dwie_...,63,1.php

Tylko ze w druga strone - moga sie pojawic pasywne FR :-(
Co prawda to nie pasywny, ale Zurad sie odgraza ze pracuje nad
laserowym Fotorapidem.

Nie ma problemow z pomiarem predkosci na podstawie przemieszczania
obrazu. Nawet jak to nie bedzie dokladne - wystarczy zeby radar
odpalic w krotkim impulsie i sie dowiesz ze punktow przybylo :-)

J.

12 Data: Pa?dziernik 03 2007 19:18:27
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

J.F. wrote:

Niestety to nie abstrakcja :-(

37,2 K.odzko
44,0 Boguszyn
Jak widac juz teraz skrzynki potrafia stac blisko..

Na jednej DK. Drog w kraju jest znacznie wiecej, w tym tych malych
i najmniejszych. Popatrz gdzie ginie wiele osob, na mazurskich
malych waskich drozkach czy kupie prowincjonalnych. Nie ma opcji
zeby postawic slupy wszedzie bo po prostu to by sie musialo rownac powszechnej elektryfikacji wsi, lasow i lak :) - przeciez to urzadzenie
musi byc czyms zasilane.

Nie ma problemow z pomiarem predkosci na podstawie przemieszczania
obrazu. Nawet jak to nie bedzie dokladne - wystarczy zeby radar
odpalic w krotkim impulsie i sie dowiesz ze punktow przybylo :-)

Nie napisalem nic przeciwnego, akurat metod z czujnikami piezo
czy wyzwalanymi w inny sposob, pomiarem czasu przejazdu na danym
odcinku drogi jest dosc i nie sa specjalna tajemnica.
Podalem przyklad potencjalnych groznych zabawek z naszego podworka -
Zurad jest preferowanym dostawca, bo z krajowego rynku.



--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

13 Data: Pa?dziernik 03 2007 19:24:22
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Wed, 03 Oct 2007 19:18:27 +0200,  elmer radi radisson wrote:

J.F. wrote:
Niestety to nie abstrakcja :-(
37,2 K.odzko
44,0 Boguszyn
Jak widac juz teraz skrzynki potrafia stac blisko..

Na jednej DK.

Nie martw sie, najpierw obstawi sie jednocyfrowe, potem dwucyfrowe :-)

Drog w kraju jest znacznie wiecej, w tym tych malych
i najmniejszych.

I co - bedziesz jezdzil oplotkami ? :-)

Popatrz gdzie ginie wiele osob, na mazurskich
malych waskich drozkach czy kupie prowincjonalnych. Nie ma opcji
zeby postawic slupy wszedzie bo po prostu to by sie musialo rownac
powszechnej elektryfikacji wsi, lasow i lak :) - przeciez to urzadzenie
musi byc czyms zasilane.

Ma akumulator.
Bo oczywiscie FR bedzie mniej niz slupkow.

Podalem przyklad potencjalnych groznych zabawek z naszego podworka -
Zurad jest preferowanym dostawca, bo z krajowego rynku.

Akurat to kto wie czy nie najmniej grozne.
Wykrywacze juz sa, zaklocarki tez sa.

J.

14 Data: Pa?dziernik 04 2007 10:51:49
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

J.F. wrote:

I co - bedziesz jezdzil oplotkami ? :-)

Ejze. Mowa nie o jezdzeniu oplotkami, tylko tym to ze nie da sie pokryc
calego kraju i dosc bedzie dosc miejsc gdzie calkowicie bezkarnie lamac
przepisy i stwarzac wrecz z premedytacja zagrozenie. Tam frustraci
beda sobie odbijac, bo i odbijac bedzie szajba :)

Ma akumulator. Bo oczywiscie FR bedzie mniej niz slupkow.

Akumulator jest do urzadzen przenosnych. Puszka ma znacznie mniejszy
zasilacz. Musialyby zostac skonstruowane calkiem nowe slupy. Zreszta,
na ile czasu ten akumulator ma niby podtrzymac prace urzadzenia ktore
dodatkowo stale emituje promieniowanie mikrofalowe? Jesli mieliby
wkladac puszke na dzien (a puszki zazwyczaj wkladane sa na znacznie
dluzej) to rownie dobrze moga rozstawic sie z przenosnym, wspolczynnik
niespodzianki i wplyw do budzetu beda znacznie wieksze.

Zwroc rowniez uwage ze w planach jest podlaczenie calego tego smietnika
do scentralizowanego systemu. Na zachodzie gatso i tym podobne pudelka miewaly zestawione juz dosc dawno najmarniej linie ISDN. Rozszerzasz
zestaw o dodatkowy akumulator i modem GSM, czy od razu radiolinie? :)


Akurat to kto wie czy nie najmniej grozne.
Wykrywacze juz sa, zaklocarki tez sa.

Jesli o skutecznosci mowa, to wykrywaja sam pomiar, ktory jest bardzo
krotki.  I w odroznieniu od mikrofal nie masz tego na czym w duzej
czesci bazuje odczyt klasycznych detektorow: odbic. To tak samo
skuteczne jak detektor ktory wykrywa wylacznie obecnosc w wiazce
pomiarowej - nadaje sie do smieci. Latwo nie bedzie.




--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

15 Data: Pa?dziernik 04 2007 11:14:27
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Thu, 04 Oct 2007 10:51:49 +0200,  elmer radi radisson wrote:

J.F. wrote:
I co - bedziesz jezdzil oplotkami ? :-)

Ejze. Mowa nie o jezdzeniu oplotkami, tylko tym to ze nie da sie pokryc
calego kraju i dosc bedzie dosc miejsc gdzie calkowicie bezkarnie lamac
przepisy i stwarzac wrecz z premedytacja zagrozenie. Tam frustraci
beda sobie odbijac, bo i odbijac bedzie szajba :)

Ale da sie pokryc 100 drog krajowych. Do szalenstw zostana oplotki.
A po nich zazwyczaj nie da sie szybko pojechac, wiec na dluzszy
dystans ich nie wybierzesz.

Ma akumulator.

Akumulator jest do urzadzen przenosnych. Puszka ma znacznie mniejszy
zasilacz. Musialyby zostac skonstruowane calkiem nowe slupy. Zreszta,
na ile czasu ten akumulator ma niby podtrzymac prace urzadzenia ktore
dodatkowo stale emituje promieniowanie mikrofalowe? Jesli mieliby
wkladac puszke na dzien (a puszki zazwyczaj wkladane sa na znacznie
dluzej)

Elmerze o czym ty piszesz ? Przecierz od lat sie wklada FR do
skrzynek, i spedzaja tam ile nalezy.

to rownie dobrze moga rozstawic sie z przenosnym, wspolczynnik
niespodzianki i wplyw do budzetu beda znacznie wieksze.

przenosnego trzeba pilnowac. zreszta je tez przeciez przewiduje.
dostanie patrol dwa, jeden zaladuje w skrzynke, drugi beda rozstawiac
z zaskoczenia.

Zwroc rowniez uwage ze w planach jest podlaczenie calego tego smietnika
do scentralizowanego systemu. Na zachodzie gatso i tym podobne pudelka
miewaly zestawione juz dosc dawno najmarniej linie ISDN. Rozszerzasz
zestaw o dodatkowy akumulator i modem GSM, czy od razu radiolinie? :)

nie bardzo wiem po co ta lacznosc, ale GSM wystarczy.

Zreszta zauwaz ze okablowanie drogi nie jest drogie - tzn
w proporcji do nawierzchni. Nowo remontowane moga zostac
od razu okablowane.

Akurat to kto wie czy nie najmniej grozne.
Wykrywacze juz sa, zaklocarki tez sa.

Jesli o skutecznosci mowa, to wykrywaja sam pomiar, ktory jest bardzo
krotki.  I w odroznieniu od mikrofal nie masz tego na czym w duzej
czesci bazuje odczyt klasycznych detektorow: odbic.

Trzeba zbryzgac tablice i pogorszyc zasieg. wykryjesz jego zanim
on wykryje ciebie.
Choc w przypadku FR raczej bedzie to krotki zasieg i d*.

J.

16 Data: Pa?dziernik 04 2007 12:00:44
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

J.F. wrote:

Ale da sie pokryc 100 drog krajowych. Do szalenstw zostana oplotki.

Dopuszczenie do zabudowania co pare kilometrow budami starych
dziurawych drog to bedzie cos co trudno przejdzie przez gardlo
nawet politykom, nie mowiac o opinii publicznej.
Szczegolnie ze po wyborach taka swoboda nawet w tym "gorszym
wariancie" moze juz nie byc dostepna. Tak czy owak - pelnego
nadzoru nie zapewni sie *nigdy*. Jesli tylko bedzie dalej istniec
mentalnosc kierowcow taka jak teraz, pole do popisu bedzie zawsze.


Elmerze o czym ty piszesz ? Przecierz od lat sie wklada FR do
skrzynek, i spedzaja tam ile nalezy.

No wlasnie o tym mowie - spedzaja tyle ile nalezy czyli przynajmniej
po pare dni. Nikt nie bedzie jezdzil, szczegolnie po jakis dziurach
zeby wiecej czasu stracic na prace przy uruchamianiu, kazdorazowym
sprawdzeniu poprawnosci pracy zeby powtarzac cala sytuacje pod koniec
dnia. Jak juz sie puszke nafaszeruje, to sobie troche popracuje. I gdzie
tu zasilanie akumulatorowe ktore to pociagnie? Szczegolnie w zimie?


nie bardzo wiem po co ta lacznosc, ale GSM wystarczy.

Jak to po co?

"Za pieniądze Unii powstanie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - fotoradary będą samodzielnie łączyć się z nim drogą radiową i przesyłać cyfrowe zdjęcia sfotografowanych samochodów."

Abstrakcja to na tyle nie jest, ze w wielu krajach taki system
najnormalniej dziala. Szkoda ze u nas musi doskonalic sie wpierw
aparat represji, zamiast tworzyc panstwo przyjazne obywatelowi.

GSM wystarczy? Nie wiesz jak potrafi dzialac transmisja danych,
szczegolnie na zadupiach? :). Widze zero szans na przesylanie zdjec
w ten sposob, komąąąąąą.

A to wszystko potrzebuje pradziku..

Zreszta zauwaz ze okablowanie drogi nie jest drogie - tzn w proporcji do nawierzchni. Nowo remontowane moga zostac
od razu okablowane.

That's the point. "Nowo wybudowane drogi" :D.  Drobiazg, nie? :)
Jak juz beda te nowe drogi, to te tysiace fotoradarow beda zajmowac
sie pomiarem predkosci Panstwa Jetsonow..

I w ten sposob to drogowcy moga stac sie potentantem w zakresie
dystrybucji energii elektrycznej. Albo jej rozpraszania :)




--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

17 Data: Pa?dziernik 04 2007 15:37:18
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Thu, 04 Oct 2007 12:00:44 +0200,  elmer radi radisson wrote:

J.F. wrote:
Ale da sie pokryc 100 drog krajowych. Do szalenstw zostana oplotki.

Dopuszczenie do zabudowania co pare kilometrow budami starych
dziurawych drog to bedzie cos co trudno przejdzie przez gardlo
nawet politykom, nie mowiac o opinii publicznej.

No coz, jak doskonale widac to:
-juz jest to robione, na razie na jednej drodze,

-politycy sie wylgaja, ze to dla naszeg dobra .. albo i sie
  nie beda wylgiwac - glosowaliscie na PiS, to prawo
  przez kierowcow tez bedzie sprawiedliwie przestrzegane.

-pieniadze jak widac daje unia,

-a w ogole kierowcy to d* niezorganizowane, zawsze da sie
 ich ukarac i opodatkowac :-)

Elmerze o czym ty piszesz ? Przecierz od lat sie wklada FR do
skrzynek, i spedzaja tam ile nalezy.

No wlasnie o tym mowie - spedzaja tyle ile nalezy czyli przynajmniej
po pare dni. Nikt nie bedzie jezdzil, szczegolnie po jakis dziurach
zeby wiecej czasu stracic na prace przy uruchamianiu, kazdorazowym
sprawdzeniu poprawnosci pracy zeby powtarzac cala sytuacje pod koniec
dnia.

A mnie sie tam wydaje ze spedzaja gora pare godzin .. a patrol czeka
obok. No bo jak rozliczyc strate tak drogiego urzadzenia ?

nie bardzo wiem po co ta lacznosc, ale GSM wystarczy.
Jak to po co?

"Za pieniądze Unii powstanie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem
Drogowym - fotoradary będą samodzielnie łączyć się z nim drogą radiową i
przesyłać cyfrowe zdjęcia sfotografowanych samochodów."

Ale to by mialo sens jakby te urzadzenia pakowano faktycznie na wiele
dni.

Abstrakcja to na tyle nie jest, ze w wielu krajach taki system
najnormalniej dziala. Szkoda ze u nas musi doskonalic sie wpierw
aparat represji, zamiast tworzyc panstwo przyjazne obywatelowi.

Hm, no coz .. w zasadzie to u nas jest najwiekszy poziom tolerancji
i przyjaznosci, nie liczac dziur w drodze i ilosci autostrad.

GSM wystarczy? Nie wiesz jak potrafi dzialac transmisja danych,
szczegolnie na zadupiach? :). Widze zero szans na przesylanie zdjec
w ten sposob, komąąąąąą.

Dobrze dziala. jest taka kamerka w Sycowie

A to wszystko potrzebuje pradziku..

To owszem doprowadzili.

Zreszta zauwaz ze okablowanie drogi nie jest drogie - tzn
w proporcji do nawierzchni. Nowo remontowane moga zostac
od razu okablowane.

That's the point. "Nowo wybudowane drogi" :D.  Drobiazg, nie? :)
Jak juz beda te nowe drogi, to te tysiace fotoradarow beda zajmowac
sie pomiarem predkosci Panstwa Jetsonow..

Na razie napisalem _remontowane_. Biorac pod uwage glebokosc kolein
to dlugo to nie musi trwac :-)

I w ten sposob to drogowcy moga stac sie potentantem w zakresie
dystrybucji energii elektrycznej. Albo jej rozpraszania :)

No coz - PSE nie bez powodu wchodzila w konsorcja autostradowe.
Chcieli teren pod wlasne linie.
POdobnie np PKP w transmisji danych.

J.

18 Data: Pa?dziernik 04 2007 20:26:48
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

J.F. wrote:


A mnie sie tam wydaje ze spedzaja gora pare godzin .. a patrol czeka
obok. No bo jak rozliczyc strate tak drogiego urzadzenia ?

Kiedys jak to byla nowinka i slupow bylo malo, to potrafilo tak byc.
A puszka jest tak skonstruowana, zeby nikt sie do niej nie dostal
i zeby jej nie mogl zniszczyc. Z zalozenia, ma sie obronic sama.

Jak juz maja teraz czegos pilnowac, to sie oplaca wtedy rozstawic
przenosny. Czyli do defacto tego samego urzadzenia podlaczyc trojnog
zamiast mordowac sie z opuszczeniem windy z puszka & so on.

"Za pieniądze Unii powstanie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - fotoradary będą samodzielnie łączyć się z nim drogą radiową i przesyłać cyfrowe zdjęcia sfotografowanych samochodów."

Ale to by mialo sens jakby te urzadzenia pakowano faktycznie na wiele
dni.

Skoro jest plan zeby zsieciowac puszki, to chyba stanowi wyrazne potwierdzenie ze "wkladka" przebywa w nich wystarczajaco dlugo, nie
sadzisz?

A kto dal pieniazki na puszki na "drogi zaufania"? Uuuuuuniaaa :)

GSM wystarczy? Nie wiesz jak potrafi dzialac transmisja danych,
szczegolnie na zadupiach? :). Widze zero szans na przesylanie zdjec
w ten sposob, komąąąąąą.

Dobrze dziala. jest taka kamerka w Sycowie

Korzystales kiedys z mobilnej transmisji via GSM? Bo nikt uzywajacy
sie pod takimi pogladami nie podpisze :). W miescie potrafi sie
czkac, a co dopiero za miastem. Czasem onetu nie idzie zaladowac.
Wszystko to kwestia szczescia i danego dnia i zajetosci timeslotow
na btsie - to nie jest transmisja na ktorej mozna opierac takie
pasmozerne zastosowania.

Co najwazniejsze, EDGE (EGPRS) ktory w zasadzie za miastem wchodzi
wylacznie w gre, ze swoimi teoretycznymi max. 118 kbps uploadu juz ze
wzgledu na przeplywnosc nie kwalifikuje sie do takich zastosowan
KOMPLETNIE. A i w praktyce, takie osiagi to mrzonka.

Kamera w Sycowie to moze przez komorke przesyla same tekstowe dane z
rozpoznanymi numerami np. na potrzeby statystyczne, a cala niezbedna
reszte kolekcjonuje lokalnie. Slanie zdjec przez GSM to przepychanie
slonia przez igielne ucho.




--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

19 Data: Pa?dziernik 04 2007 20:37:01
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Thu, 04 Oct 2007 20:26:48 +0200,  elmer radi radisson wrote:

J.F. wrote:
A mnie sie tam wydaje ze spedzaja gora pare godzin .. a patrol czeka
obok. No bo jak rozliczyc strate tak drogiego urzadzenia ?

Kiedys jak to byla nowinka i slupow bylo malo, to potrafilo tak byc.
A puszka jest tak skonstruowana, zeby nikt sie do niej nie dostal
i zeby jej nie mogl zniszczyc. Z zalozenia, ma sie obronic sama.

Piszesz o Polsce czy swiecie ?

W Polsce zlomiarze potrafia zabrac kawal kabla pod napieciem,
to chetnie zabiora skrzynke wraz ze slupkiem :-)

Jak juz maja teraz czegos pilnowac, to sie oplaca wtedy rozstawic
przenosny. Czyli do defacto tego samego urzadzenia podlaczyc trojnog
zamiast mordowac sie z opuszczeniem windy z puszka & so on.

Tylko inaczej to wyglada z punktu widzenia patrolu lub komendanta,
ktory albo odpowiada za strate 200 tys zl, albo .. "wszystkie patrole
zajete, prosze czekac" :-)

GSM wystarczy? Nie wiesz jak potrafi dzialac transmisja danych,
szczegolnie na zadupiach? :). Widze zero szans na przesylanie zdjec
w ten sposob, komąąąąąą.

Dobrze dziala. jest taka kamerka w Sycowie

Korzystales kiedys z mobilnej transmisji via GSM? Bo nikt uzywajacy
sie pod takimi pogladami nie podpisze :)

Niestety - widzialem sie w bazie, dobrze dziala :-)

Wszystko to kwestia szczescia i danego dnia i zajetosci timeslotow
na btsie - to nie jest transmisja na ktorej mozna opierac takie
pasmozerne zastosowania.

100kB to gora zlotowka, a mandat minimum 100zl :-)

Kamera w Sycowie to moze przez komorke przesyla same tekstowe dane z
rozpoznanymi numerami np. na potrzeby statystyczne,

Zdjecia tez.

J.

20 Data: Pa?dziernik 05 2007 18:46:39
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

J.F. wrote:

Wszystko to kwestia szczescia i danego dnia i zajetosci timeslotow
na btsie - to nie jest transmisja na ktorej mozna opierac takie
pasmozerne zastosowania.

100kB to gora zlotowka, a mandat minimum 100zl :-)

Ja nie pisze o kosztach, tylko osiagalnej przeplywnosci i realnych
osiagach sieci. Przesyl plikow, a juz w szczegolnosci zdjec poza
obszarem z duzym skupieniem BTS z to abstrakcja i owszem, mozna sobie
poeksperymentowac, ale napewno nie budowac na tym produkcyjnych
rozwiazan. Kropka :)




--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

21 Data: Pa?dziernik 05 2007 19:33:24
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Fri, 05 Oct 2007 18:46:39 +0200,  elmer radi radisson wrote:

J.F. wrote:
100kB to gora zlotowka, a mandat minimum 100zl :-)

Ja nie pisze o kosztach, tylko osiagalnej przeplywnosci i realnych
osiagach sieci. Przesyl plikow, a juz w szczegolnosci zdjec poza
obszarem z duzym skupieniem BTS z to abstrakcja i owszem, mozna sobie
poeksperymentowac, ale napewno nie budowac na tym produkcyjnych
rozwiazan. Kropka :)

No coz, tak jak mowie - pod Sycowem system jest, dziala, rozpoznaje,
przesyla i zbiera.
I jakos sie dalo, mimo ze w okilicy pewnie tylko jeden bts.
Moze dlatego ze czarno-biale zdjecie niewielkich rozmiarow nie jest
duze.

J.

22 Data: Pa?dziernik 04 2007 11:37:03
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: elmer radi radisson 

J.F. wrote:

Nie ma problemow z pomiarem predkosci na podstawie przemieszczania
obrazu.

Przemieszczanie obrazu - mowisz o tym ze kamera dostaje nog? :)

Nawet jak to nie bedzie dokladne - wystarczy zeby radar
odpalic w krotkim impulsie i sie dowiesz ze punktow przybylo :-)

Taki system to bylaby jakas rzezba, bo jak juz jest
radar, to wpierw on mierzy a potem wykonywane jest zdjecie,
kadr nie obejmuje obszaru "hen-hen" przed pomiarem.

Natomiast moze byc patent taki jak z Gatso w UK - Radar
robi dwie fotki, zazwyczaj w odstepie 0,5 sekundy
i procz zmierzonej przez niego predkosci jest dodatkowa ewidencja
predkosci na podstawie zobrazowanego ruchu pojazdu - w oparciu
o tzw. "smocze zeby" wymalowane na jezdni przed Gatso, wyznaczajace
odleglosc. Ale wciaz radar aktywuje urzadzenie wczesniej niz
dostarczany jest jakikolwiek "wizualny material dowodowy". Czyli
dziala to na odwrot.



--

Funciaki, Dolce & Gabbana.

23 Data: Pa?dziernik 04 2007 15:41:12
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Thu, 04 Oct 2007 11:37:03 +0200,  elmer radi radisson wrote:

J.F. wrote:
Nie ma problemow z pomiarem predkosci na podstawie przemieszczania
obrazu.
Przemieszczanie obrazu - mowisz o tym ze kamera dostaje nog? :)

Nie - pojazd sie przemieszcza w kadrze. I mozna ocenic predkosc.

Nawet jak to nie bedzie dokladne - wystarczy zeby radar
odpalic w krotkim impulsie i sie dowiesz ze punktow przybylo :-)

Taki system to bylaby jakas rzezba, bo jak juz jest
radar, to wpierw on mierzy a potem wykonywane jest zdjecie,
kadr nie obejmuje obszaru "hen-hen" przed pomiarem.

Moze i rzezba, ale wykonalna i trzy razy skuteczniejsza :-)

J.

24 Data: Pa?dziernik 03 2007 09:00:12
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Rafal 

 

Chamstwo chamstwem, ale mnostwo frustracji i agresji za kierownica jest
wlasnie spowodowanych fatalnymi warunkami jazdy i kompletnie
nieprzewidywalnymi niespodziankami mogacymi wystapic za kazdym
przejazdem. Jesli droga jest byle jaka to cala bylejakosc i nonszelancja
przenosi sie rowniez na styl jazdy.

Dokładnie! Jest takie pieprzenie że wszystkiemu winna jest prędkość.. tyle że z
powodu za dużej prędkości to co najwyżej można z zakrętu wylecieć... 320 km z W-
wy do Wrocławia w normalnym (z autostradami) kraju jechałoby się 2.5-3 godziny
zgodnie z przepisami, a u nas? niezgodnie z przepisami to trzeba nieźle się
zbierać żeby w 4 się wyrobić, a zgodnie top pewnie z 5 by było.. Przeciez
kierowcy nie są durniami a czas ma swoją wartość - ludzie jeżdzą z nawigacjami
GPS gdzie te wszystki skrzynki prędzej czy później pojawiają się jako POI z
precyzyjną lokalizacją - efekt? wiadomo gdzie to jest, więc mocne hamowanie
prze, a za chwilę ruuuura bo czas trzeba nadgonić... jakie to jest do cholery
bezpieczeństwo? Zaraz tu paru się obruszy - po co ta ruuura - jeździj zgodnie z
przepisami - fajnie, tylko że - teorei są fajne na uczelniach, a życie niestety
często się z nimi mija. A poza tym - jak stoi 50tka przez 10 km (a jest taki
odcinek na 8-ce między Wrocławiem a Piotrkowem, gdzie jedna wiocha przechodzi w
płynnie drugą i tak przez 10km, choć chodnik i zabudowania od drogi oddziela
solidny rów) to wypadki tam nie powodująci co jadą 80-90, a ci co pojadą 130-
150.. ale jakoś nikt nie myśli o dostosowaniu ograniczeń do realiów.. wogóle
jadąc tą drogą mam wrażenie że w Polsce istniejątylko 2 rodzaje znaków
ograniczenia prędkości: 50km/h i 70 km/h Innych chyba tam nie ma..
Resumując.. te fotoradary prędzej czy później będą wprowadzone do POI, co
wpłynie jedynie na płynność ruchu, a to pogorszy bezpieczeńśtwo a nie poprawi

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

25 Data: Pa?dziernik 03 2007 12:21:17
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Heraklit 

Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 11:00 *Rafal* w pocie czoła
naskrobał(a):

Dokładnie! Jest takie pieprzenie że wszystkiemu winna jest prędkość.. tyle że z
powodu za dużej prędkości to co najwyżej można z zakrętu wylecieć... 320 km z W-
wy do Wrocławia w normalnym (z autostradami) kraju jechałoby się 2.5-3 godziny
zgodnie z przepisami, a u nas? niezgodnie z przepisami to trzeba nieźle się
zbierać żeby w 4 się wyrobić, a zgodnie top pewnie z 5 by było.. Przeciez
kierowcy nie są durniami a czas ma swoją wartość - ludzie jeżdzą z nawigacjami
GPS gdzie te wszystki skrzynki prędzej czy później pojawiają się jako POI z
precyzyjną lokalizacją - efekt? wiadomo gdzie to jest, więc mocne hamowanie
prze, a za chwilę ruuuura bo czas trzeba nadgonić... jakie to jest do cholery
bezpieczeństwo? Zaraz tu paru się obruszy - po co ta ruuura - jeździj zgodnie z
przepisami - fajnie, tylko że - teorei są fajne na uczelniach, a życie niestety
często się z nimi mija.

Nie można po naszych drogach jeździć z prędkościami autostradowymi -
takie mamy drogi i już. Jeżeli większość kierowców będzie
usprawiedliwiało swoją "morderczą" jazdę stanem dróg to niewielu z nas
będzie wracać do domu w całości. Mam nadzieję, że dla wielu kierowców
powrót do domu całym i zdrowym jest ważniejsze niż szybsze przybycie.



--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2007-10-03 12:14:24

26 Data: Pa?dziernik 03 2007 12:30:01
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

Nie można po naszych drogach jeździć z prędkościami autostradowymi -
takie mamy drogi i już. Jeżeli większość kierowców będzie
usprawiedliwiało swoją "morderczą" jazdę stanem dróg to niewielu z nas
będzie wracać do domu w całości. Mam nadzieję, że dla wielu kierowców
powrót do domu całym i zdrowym jest ważniejsze niż szybsze przybycie.

Jak masz prosta droge 2-3 pasmowa, z rozdzielonymi pasami ruchu i ograniczenie do 40, to jazde tam 80-100 nie nazwalbym mordercza. Co wiecej stawianie tam tak idiotycznego znaku ma glebsze konsekwencje - uczy ignorowac znaki. O wydluzeniu czasu jazdy, w konsekwencji zmeczeniu i wreszcie zmniejszeniu bezpieczenstwa w nastepstwie tegoz, juz nawet nie warto wspominac.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

27 Data: Pa?dziernik 03 2007 13:08:16
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Heraklit 

Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 12:30 *Pawel "O'Pajak"* w
pocie czoła naskrobał(a):


Jak masz prosta droge 2-3 pasmowa, z rozdzielonymi pasami ruchu i
ograniczenie do 40, to jazde tam 80-100 nie nazwalbym mordercza.
a gdzież coś takiego masz w Polsce?



--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2007-10-03 12:59:01

28 Data: Pa?dziernik 03 2007 13:32:04
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

Jak masz prosta droge 2-3 pasmowa, z rozdzielonymi pasami ruchu i ograniczenie do 40, to jazde tam 80-100 nie nazwalbym mordercza.
a gdzież coś takiego masz w Polsce?

Chocby Pileckiego (DC), Pulawska 3 pasy, ograniczenie do 50, wyjazd z DC w kierunku Radomia prawie caly czas teren zabudowany... zabudowany znakami, o pozostalosciach znakow po remontach pisano tu wielokrotnie. Ja rozumiem, ze zapieprzanie 180 po takiej drodze, to usilowanie zabojstwa, ale na litosc Boska nie 80 czy nawet 100.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

29 Data: Pa?dziernik 03 2007 14:13:55
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Heraklit 

Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 13:32 *Pawel "O'Pajak"* w
pocie czoła naskrobał(a):

Powitanko,

Jak masz prosta droge 2-3 pasmowa, z rozdzielonymi pasami ruchu i
ograniczenie do 40, to jazde tam 80-100 nie nazwalbym mordercza.
a gdzież coś takiego masz w Polsce?

Chocby Pileckiego (DC), Pulawska 3 pasy, ograniczenie do 50, wyjazd z DC
w kierunku Radomia prawie caly czas teren zabudowany... zabudowany
znakami, o pozostalosciach znakow po remontach pisano tu wielokrotnie.
Ja rozumiem, ze zapieprzanie 180 po takiej drodze, to usilowanie
zabojstwa, ale na litosc Boska nie 80 czy nawet 100.
Też znam miejsca w moim mieście o absurdalnych ograniczeniach np do
20km/h:) Mówimy jednak o ogólnych tendecjach na drogach - wyprzedzaniu
na trzeciego, spychaniu na pobocze (tiry), brak sygnalizowania skrętu
itd, itd.


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2007-10-03 14:06:58

30 Data: Pa?dziernik 03 2007 12:26:46
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Rafal 

Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 13:32 *Pawel "O'Pajak"* w
pocie czoła naskrobał(a):

> Powitanko,
>
>>> Jak masz prosta droge 2-3 pasmowa, z rozdzielonymi pasami ruchu i
>>> ograniczenie do 40, to jazde tam 80-100 nie nazwalbym mordercza.
>> a gdzież coś takiego masz w Polsce?
>
> Chocby Pileckiego (DC), Pulawska 3 pasy, ograniczenie do 50, wyjazd z DC
> w kierunku Radomia prawie caly czas teren zabudowany... zabudowany
> znakami, o pozostalosciach znakow po remontach pisano tu wielokrotnie.
> Ja rozumiem, ze zapieprzanie 180 po takiej drodze, to usilowanie
> zabojstwa, ale na litosc Boska nie 80 czy nawet 100.

Przez siakiś miesiąc na obwodnicy białobrzegów stała 40-tka.. tak ni z gruchy
ni z pietruchy.. ewidentna pozostałość po czymś... A że to droga ekspresowa, a
ta 40-tka pojawiała sięnagle to .. co bardziej "ortodoksyjni wiernoprzepisowcy"
potrafili tam dość gwałtownie hamować.. nie wiem czy tam nie doszło do jakiegoś
wypadku z tego powodu, ale jeśli nie to tylko cud..

Też znam miejsca w moim mieście o absurdalnych ograniczeniach np do
20km/h:) Mówimy jednak o ogólnych tendecjach na drogach - wyprzedzaniu
na trzeciego, spychaniu na pobocze (tiry), brak sygnalizowania skrętu
itd, itd.

Nie - mowimy o polowaniu na prędkość (bo fotoradar tylko to umie) Jakoś te inne
problemy na drogach zdaniem naszych policjantów nie są warte zainteresowania ..
bo przecież przyczyna wypoadków to w 90% nadmierna prędkość.. ciekawe tylko że
Anglikom po naszpikowaniu drug fotoradarami wyszło że ilość wypadków nie
zmalała, ale zorientowali sie że .. nadmierna prędkość to tylko 5 % przyczyn
wypadków :-D

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

31 Data: Pa?dziernik 03 2007 16:15:35
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Heraklit 

Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 14:26 *Rafal* w pocie czoła
naskrobał(a):

Nie - mowimy o polowaniu na prędkość (bo fotoradar tylko to umie) Jakoś te inne
problemy na drogach zdaniem naszych policjantów nie są warte zainteresowania ..
bo przecież przyczyna wypoadków to w 90% nadmierna prędkość..
To wiąże się ze sobą - jadąc szybko wyprzedzasz jadących wolniej, a że
drogi zatłoczone, dziurawe spychasz na pobocze innych lub jedziesz na
"czołówkę".

ciekawe tylko że
Anglikom po naszpikowaniu drug fotoradarami wyszło że ilość wypadków nie
zmalała, ale zorientowali sie że .. nadmierna prędkość to tylko 5 % przyczyn
wypadków :-D
Eeee drogi angielskie, a nasze... to inna "bajka".
Dla jasności, nie bronię idei fotoradarów, ale polepszenia
bezpieczeństwa na naszych drogach. Często, niestety z nich korzystam i
często modlę się, by wrócić cało do domu.


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2007-10-03 16:05:37

32 Data: Pa?dziernik 03 2007 17:21:38
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Jacek Osiecki 

Dnia Wed, 3 Oct 2007 16:15:35 +0200, Heraklit napisał(a):

Był 3 październik (środa), gdy o godzinie 14:26 *Rafal* w pocie czoła
naskrobał(a):
Nie - mowimy o polowaniu na prędkość (bo fotoradar tylko to umie) Jakoś te inne
problemy na drogach zdaniem naszych policjantów nie są warte zainteresowania ..
bo przecież przyczyna wypoadków to w 90% nadmierna prędkość..
To wiąże się ze sobą - jadąc szybko wyprzedzasz jadących wolniej, a że
drogi zatłoczone, dziurawe spychasz na pobocze innych lub jedziesz na
"czołówkę".

Może i się wiąże, ale nadmierna prędkość jest przyczyną WYŁĄCZNIE tam, gdzie
ktoś po prostu nie wyrobi się na zakręcie lub straci panowanie nad autem po
tym jak sobie kichnie... Bo inaczej to można powiedzieć że główną przyczyną
wypadków jest posiadanie prawa jazdy :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki  GG:3828944
"To nie logika, to polityka"
(c) Kabaret pod Wydrwigroszem 2006

33 Data: Pa?dziernik 03 2007 16:27:22
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

>  Mówimy jednak o ogólnych tendecjach na drogach - wyprzedzaniu
> na trzeciego, spychaniu na pobocze (tiry), brak sygnalizowania skrętu
> itd, itd.

Ale takiego bandytyzmu nie zlikwiduje FR. Juz bardziej sensowne sa kamery nad skrzyzowaniami nagrywajace "daltonistow" (oczywiscie wolalbym sygnalizacje sterowana petlami i zielona fale).
Co do wyprzedzanych, to czesto takich nazywam czolgistami - jada przed siebie bez wzgledu na otaczajaca sytuacje, nie zjada ani na milimetr, ba, czesto przyspieszaja w momencie wyprzedzania. Ja zwykle zjezdzam na pobocze, jakos mi korona od tego nie spadla. Narzekasz na TIRowcow, ale z moich skromnych doswiadczen oni zachowuja sie najlepiej, a prace maja nielekka i troche bardziej odpowiedzialna niz wiekszosc z nas.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

34 Data: Pa?dziernik 03 2007 14:28:09
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Pawel "O'Pajak" pisze:
(...)

Chocby Pileckiego (DC), Pulawska 3 pasy, ograniczenie do 50,

I uważasz, że jazda tam 80-100km/h to coś oczywistego?
[1]

wyjazd z DC w kierunku Radomia prawie caly czas teren zabudowany...

O jakim wyjeździe piszesz?

zabudowany znakami, o pozostalosciach znakow po remontach pisano tu wielokrotnie. 

Szczegóły poproszę.

Ja rozumiem, ze zapieprzanie 180 po takiej drodze, to usilowanie zabojstwa, ale na litosc Boska nie 80 czy nawet 100.

Wolne żarty. Akceptuję na podanym [1] odcinku maksimum 70km/h
i ani grama więcej. Nie dlatego, że mi się tak wydaje, tylko
z racji budowy drogi.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

35 Data: Pa?dziernik 03 2007 10:33:06
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: MarcinJM 

Biggie pisze:

Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy

Pieniadze na drogi niech ida w calosci z podatku drogowego, i juz bedzie dobrze.
Pisalem po wielokroc: podatek drogowy, jako podatek celowy nie moze isc na inne cele, a idzie. I to w okolicach 75% (nie pamietam dokladnie, ale   to mniej wiecej ten rzad wielkosci)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

36 Data: Pa?dziernik 03 2007 10:47:59
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Wed, 03 Oct 2007 10:33:06 +0200,  MarcinJM wrote:

Biggie pisze:
Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy

Pieniadze na drogi niech ida w calosci z podatku drogowego, i juz bedzie
dobrze.

Nie z drogowego, bo takiego nie ma, tylko z akcyzy od paliw.

Pisalem po wielokroc: podatek drogowy, jako podatek celowy nie moze isc
na inne cele, a idzie. I to w okolicach 75% (nie pamietam dokladnie, ale
 to mniej wiecej ten rzad wielkosci)

Jesli masz na mysli KFD, to chyba idzie na cele drogowe .. tzn
refundacje za A2 :-)

Tylko ze KFD i winiety to jest kropla w morzu.
Za to akcyzy paliwowej jest 15 mld rocznie .. moze juz nawet wiecej.

J.

37 Data: Pa?dziernik 03 2007 11:42:09
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Boombastic 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Wed, 03 Oct 2007 10:33:06 +0200,  MarcinJM wrote:
Biggie pisze:
Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy

Pieniadze na drogi niech ida w calosci z podatku drogowego, i juz bedzie
dobrze.

Nie z drogowego, bo takiego nie ma, tylko z akcyzy od paliw.

Jak nie ma jak jest? Jest w paliwie.

38 Data: Pa?dziernik 03 2007 13:47:41
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Wednesday, October 3, 2007, 10:47:59 AM, you wrote:

Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy
Pieniadze na drogi niech ida w calosci z podatku drogowego, i juz bedzie
dobrze.
Nie z drogowego, bo takiego nie ma, tylko z akcyzy od paliw.

Podatek "drogowy" ukryto właśnie w akcyzie jakiś czas temu.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

39 Data: Pa?dziernik 03 2007 15:27:44
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Wed, 3 Oct 2007 13:47:41 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello J,
Może chociaż pieniądze z mandatów przeznaczyliby na drogi, wtedy
Pieniadze na drogi niech ida w calosci z podatku drogowego, i juz bedzie
dobrze.
Nie z drogowego, bo takiego nie ma, tylko z akcyzy od paliw.

Podatek "drogowy" ukryto właśnie w akcyzie jakiś czas temu.

O juz wtedy byl "od posiadania srodkow transportu".

J.

40 Data: Pa?dziernik 03 2007 10:31:55
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: ::[TOOMAS]:: 

Seba pisze:

Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) - ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow maja wplynac do naszego kraju:

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62613

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=62589




Popatrzcie na Nimcy. Tam tez jest ogromna liczba fotoradarów w miastach. Tylko, że prędkość rejestrują te w najbardziej newralgicznych miejscach a całe mnóstwo ustawianych jest na skrzyżowaniach i pilnują czeronych światel :)) oj u nas to by sie takie przybały..

41 Data: Pa?dziernik 03 2007 10:58:36
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Wed, 3 Oct 2007 06:47:48 +0000 (UTC),  Seba wrote:

Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln)
- ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow
maja wplynac do naszego kraju:

No coz .. proponuje pytac o opinie kandydatow na ktorych zamierza sie
glosowac :-)

A tak swoja droga .. to ile oni chca tego kupic ?
Bo to tak z 1000 sztuk powinno byc, wietrze jakis przekret :-)

Trzeba sie zbroic :-)


J.

42 Data: Pa?dziernik 03 2007 12:23:46
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

No coz .. proponuje pytac o opinie kandydatow na ktorych zamierza sie
glosowac :-)

Jak dotad krytycznie o FR wypowiadali sie przedstawiciele jednej partii, oby przynajmniej dostala sie do Sejmu...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

43 Data: Pa?dziernik 03 2007 18:25:22
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: camel 

On 2007-10-03 10:58:36 +0200, J.F.  said:

On Wed, 3 Oct 2007 06:47:48 +0000 (UTC),  Seba wrote:
Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) - ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow maja wplynac do naszego kraju:

No coz .. proponuje pytac o opinie kandydatow na ktorych zamierza sie
glosowac :-)

A tak swoja droga .. to ile oni chca tego kupic ? Bo to tak z 1000 sztuk powinno byc, wietrze jakis przekret :-)

Przekręt będzie, bo w kraju biedoty jakoś trzeba ten majątek zdobyć.


Trzeba sie zbroic :-)

Jest jesień, przed wyjazdem w długą trasę naklejam liście na przednią tablicę i naklejkę na szybie. Jeszcze ani jedno zdjątko nie przyszło do mnie. Zero, null.

Apel: jeśli mieszkasz w pobliżu fotoradaru, zaklej mu obiektywik przezroczystą folią lub napsikaj tam np. gliceryną. Niewidoczne dla polucjantów a skuteczne.

camel[OT]

--
 -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

44 Data: Pa?dziernik 03 2007 18:53:33
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: J.F. 

On Wed, 3 Oct 2007 18:25:22 +0200,  camel wrote:

On 2007-10-03 10:58:36 +0200, J.F.  said:
Male rozbieznosci w kwotach w obydwoch artykulach sa (180 - 200 mln) -
ale i tak olbrzymie kwoty w niedlugim czasie na zakup fotoradarow maja
wplynac do naszego kraju:

A tak swoja droga .. to ile oni chca tego kupic ? Bo to tak z 1000
sztuk powinno byc, wietrze jakis przekret :-)

Przekręt będzie, bo w kraju biedoty jakoś trzeba ten majątek zdobyć.

Pieniadze maja byc przeciez z Unii, tylko tak wstepnie mi sie wydaje
ze to powinno na 1000 czy wiecej FR starczyc, a oni pisza o 200-300 ..

Trzeba sie zbroic :-)
Jest jesień, przed wyjazdem w długą trasę naklejam liście na przednią
tablicę i naklejkę na szybie. Jeszcze ani jedno zdjątko nie przyszło do
mnie. Zero, null.

I to jest dobre, ale co zima, wiosna, latem ?

Apel: jeśli mieszkasz w pobliżu fotoradaru, zaklej mu obiektywik
przezroczystą folią lub napsikaj tam np. gliceryną. Niewidoczne dla
polucjantów a skuteczne.

Tylko co z tego jesli i tak trzeba zwolnic ?

To juz raczej szybke pomaranczowa farba zamalowac - bedzie
z daleka widac ze ten jest unieszkodliwiony :-)

J.

45 Data: Pa?dziernik 03 2007 18:27:01
Temat: Re: [PRESS] Dziennik - Fotoradary
Autor: V-Tec 

Co zrobić, żeby polskie drogi spełniały wymogi europejskie?
[PageDown]


















































Zmienić wymogi europejskie.

[PRESS] Dziennik - Fotoradary



Grupy dyskusyjne