Grupy dyskusyjne   »   Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego

Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego



1 Data: Kwiecien 22 2010 09:23:02
Temat: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: mic49 

Witajcie,

Może ktoś mi podpowiedzieć, czy to normalne (chyba nie???) i co się
dzieje:
- czasami stwierdzam przy wrzucaniu (na postoju) pierwszego biegu, że
auto delikatnie drgnie.
- dzisiaj stwierdziłem pewną prawidłowość. Auto stoi na luzie, dodaję
nieco gazu, puszczam, kiedy obroty się stabilizują wciskam sprzęgła i
pierwszy bieg, auto delikatnie drgnie. Wrzucam luz, puszczam sprzegło,
nieco obroty, puszczam gaz, obroty ustabilizowane i znów sprzęgło,
pierwszy boeg - auto drgnie...
- czasami po zmianie z pierwszego biegu na drugi jedynka trudniej
"wychodzi", jakby ciężej.

Toyota Verso, 17 tys.

Michał



2 Data: Kwiecien 22 2010 18:56:39
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: marjan 

mic49 pisze:

Witajcie,

Może ktoś mi podpowiedzieć, czy to normalne (chyba nie???) i co się
dzieje:
- czasami stwierdzam przy wrzucaniu (na postoju) pierwszego biegu, że
auto delikatnie drgnie.
- dzisiaj stwierdziłem pewną prawidłowość. Auto stoi na luzie, dodaję
nieco gazu, puszczam, kiedy obroty się stabilizują wciskam sprzęgła i
pierwszy bieg, auto delikatnie drgnie. Wrzucam luz, puszczam sprzegło,
nieco obroty, puszczam gaz, obroty ustabilizowane i znów sprzęgło,
pierwszy boeg - auto drgnie...
- czasami po zmianie z pierwszego biegu na drugi jedynka trudniej
"wychodzi", jakby ciężej.

Toyota Verso, 17 tys.

Czyżbyś w 17 kkm sprzęgło wykończył? ;>


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

3 Data: Kwiecien 22 2010 10:03:10
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: mic49 


Czy by w 17 kkm sprz g o wyko czy ? ;>

--

No własnie się zastanawiam...

Swoją drogą - przy jakichś 5 tys. byłem w serwisie i mam adnotację na
zleceniu serwisowym, że coś się dzieje z "1". Wtedy jednak nic nie
stwierdzili.

To własnie jest objaw kończenia się sprzęgła?

Michał

4 Data: Kwiecien 22 2010 19:21:06
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: marjan 

mic49 pisze:

Czy by w 17 kkm sprz g o wyko czy ? ;>

--

No własnie się zastanawiam...

Swoją drogą - przy jakichś 5 tys. byłem w serwisie i mam adnotację na
zleceniu serwisowym, że coś się dzieje z "1". Wtedy jednak nic nie
stwierdzili.

To własnie jest objaw kończenia się sprzęgła?

Z opisywanych przez Ciebie objawów wynika, jakbyś nie mógł do końca rozłączyć napędu, przez co wbijając jedynkę auto ma szarpnięcie.

Ja tak miałem gdy mi się właśnie sprzęgło kończyło. Jednak nie sądzę, aby miało to miejsce po 17 kkm, chyba że naprawdę katujesz to sprzęgło niemiłosiernie.

U mnie, w Punto, mam możliwość regulacji sprzęgła (kręcąc taką śrubą reguluję wysokość skoku pedału), gdy sprzęgło miałem na wykończeniu podkręciłem sobie pedał dość wysoko, żeby jakoś dojeździć do wymiany. Nie mam pojęcia czy coś takiego jest w nowych autach, może ktoś inny się wypowie. Być może tu jest problem.


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

5 Data: Kwiecien 22 2010 17:23:34
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: to 

marjan wrote:

U mnie, w Punto, mam możliwoć regulacji sprzęgła (kręcąc taką śrubą
reguluję wysokoć skoku pedału), gdy sprzęgło miałem na wykończeniu
podkręciłem sobie pedał doć wysoko, żeby jakoś dojeździć do wymiany.
Nie mam pojęcia czy coś takiego jest w nowych autach, może ktoś inny się
wypowie. Być może tu jest problem.

W nowych zwykle jest hydrauliczne więc raczej nie ma, a u Ciebie pewnie
na linkę (chociaż mogę się mylić, nie znam się na Punto).

--
cokolwiek

6 Data: Kwiecien 22 2010 19:29:31
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: marjan 

to pisze:

marjan wrote:

U mnie, w Punto, mam możliwoć regulacji sprzęgła (kręcąc taką śrubą
reguluję wysokoć skoku pedału), gdy sprzęgło miałem na wykończeniu
podkręciłem sobie pedał doć wysoko, żeby jakoś dojeździć do wymiany.
Nie mam pojęcia czy coś takiego jest w nowych autach, może ktoś inny się
wypowie. Być może tu jest problem.

W nowych zwykle jest hydrauliczne więc raczej nie ma, a u Ciebie pewnie na linkę (chociaż mogę się mylić, nie znam się na Punto).

Tak, właśnie o tym mówię.
U mnie jest na lince, to można regulować, a jak jest w hydraulicznych po prostu nie wiem, bo nie mam ;)


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

7 Data: Kwiecien 23 2010 00:09:52
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: Olek 

On 2010-04-22 19:21, marjan wrote:

Z opisywanych przez Ciebie objawów wynika, jakbyś nie mógł do końca
rozłączyć napędu, przez co wbijając jedynkę auto ma szarpnięcie.

Ja tak miałem gdy mi się właśnie sprzęgło kończyło. Jednak nie sądzę,
aby miało to miejsce po 17 kkm, chyba że naprawdę katujesz to sprzęgło
niemiłosiernie.

jakby katował to by efekt był odwrotny - ślizganie się sprzęgła...
Rozumiem , że wiesz na jakiej zasadzie działa sprzęgło?

8 Data: Kwiecien 23 2010 12:03:55
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: marjan 

Olek pisze:

On 2010-04-22 19:21, marjan wrote:

Z opisywanych przez Ciebie objawów wynika, jakbyś nie mógł do końca
rozłączyć napędu, przez co wbijając jedynkę auto ma szarpnięcie.

Ja tak miałem gdy mi się właśnie sprzęgło kończyło. Jednak nie sądzę,
aby miało to miejsce po 17 kkm, chyba że naprawdę katujesz to sprzęgło
niemiłosiernie.

jakby katował to by efekt był odwrotny - ślizganie się sprzęgła...
Rozumiem , że wiesz na jakiej zasadzie działa sprzęgło?

Mocno powierzchownie, bez wgłębiania się w szczegóły.

Napisałem tylko, że gdy mi się sprzęgło kończyło (gdy miało 60 kkm, co i tak jest bardzo małym przebiegiem) to miałem takie same efekty.
Katowanie sprzęgła IMO to nie tylko strzelanie z wysokich obrotów, ale także np. jazda "z górki" na biegu ze wciśniętym pedałem sprzęgła (albo ogólnie: zbyt częste go wciskanie), co niestety paru kierowców robi (w tym np. mój tato, stąd zapewne tak krótki przebieg na tym sprzęgle).


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

9 Data: Czerwiec 21 2010 05:12:51
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: mic49 

Witam po przerwie,

Jakiś czas temu wymieniono mi sprzęgło. Gdzieś dosłyszałem podczas
rozmowy doradcy serwisowego z mechanikiem, że był też jakiś drobny
wyciek czy coś podobnego. Biegi zaczeły lepiej wchodzić, ale po pewnym
czasie znów zacząlem stwierdzać, że z "1" nie jest chyba dobrze. Tzn.
być może się czepiam, ale...

- zdarza się, że zmiana 1 na 2 wygląda tak, że ciągnąć drążek w
kierunku 2 on jakby zeskakiwał z jednynki. Nie jest to ruch płynny.
Wrażenie jest takie, że jedynka była źle załączana, nie do końca
załączona. Dzieje się to czasami;

- objaw ruszania samochody do przodu - stwierdziłem prawidłowość, być
może to normalne: stoję na luzie, dodaję gazu, obroty się stabilizują,
wciskam sprzęgła, podczas wrzucenia 1 samochód delikatnie drgie. Wraca
na luz, dodaję gazu... i tak za każdym razem. Wcześniej nie znałem tej
prawidłowości, a stwierdzałem jedynie, że czasami na skrzyżowaniach
miałem wrażenie, że auto drgnie. Być może było to spowodowane właśnie
jakimś dodaniem gazu na luzie.

Proszę o Wasze opinie, czy tu coś nadal nie gra?

Michał

10 Data: Czerwiec 21 2010 23:58:04
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "mic49"

- objaw ruszania samochody do przodu - stwierdziłem prawidłowość, być
może to normalne: stoję na luzie, dodaję gazu, obroty się stabilizują,
wciskam sprzęgła, podczas wrzucenia 1 samochód delikatnie drgie. Wraca
na luz, dodaję gazu... i tak za każdym razem.

Coś jest nie tak, albo ja nie rozumiem o czym Ty piszesz
Samochód raczej nie drga podczas wrzucania biegu - objaw taki, jakby sprzęgło nie do końca rozłączyło skrzynię.
Tego fragmentu o wracaniu na luz to już w ogóle nie rozumiem - znaczy co bieg samoczynnie wyskakuje?

11 Data: Czerwiec 21 2010 21:40:14
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: mic49 


Co jest nie tak, albo ja nie rozumiem o czym Ty piszesz
Samoch d raczej nie drga podczas wrzucania biegu - objaw taki, jakby
sprz g o nie do ko ca roz czy o skrzyni .
Tego fragmentu o wracaniu na luz to ju w og le nie rozumiem - znaczy co
bieg samoczynnie wyskakuje?

Napiszę jeszcze raz:
Auto stoi na luzie, silnik włączony. Robimy teraz sytuacją niezbyt
normalną, tzn. testową :)
- dodaję nieco gazu,
- puszczam gaz i czekam, aż obroty wrócą do stanu "bez gazu"
- naciskam sprzęgła i wrzucam pierwszy bieg
- samochód delikatnie drgnie do przodu;
- wracam na luz i od początku...

Za każdym razem przy takiej procedurze samochód delikatnie drgnie.

***

Co do wyskakiwania, jak to określiłem, może niezbyt dokładnie.
Normalnie powinno być tak, że przejście z biegu pierwszego na drugi
odbywa się płynnie. Ale czasami zdarza się, że zmieniając własnie z 1
na 2 mam wrażenie, jakby wczesniej jedynka nie do końca była wrzucona..
Drążek nie przechodzi płynnie, a jakby zeskakiwał z jedynki po tym,
jak go pociągnę, aby zmienić na dwójkę.

***

Dla mnie jest to taki objaw, jak sprzegło nie byłoby do końca
wciśnięte, a ja bym chciał operować na biegach. Występuje to tylko na
pierwszym biegu. Z kolei przy redukcji na przykład z trójki na dwóję
(jeszcze podczas wciśniętego sprzęgła) słyszę pracę tegoż sprzęgła,
coś tam się zatacza, co zapewne może i jest normalne, ale w innych
autach, którymi jeździłem - tego nie słyszałem.

***

Reasumując - nie wiem, czy przesadzam, ale wcześniej się z tym nie
spotkałem.

Michał

12 Data: Czerwiec 21 2010 15:42:20
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: kogutek 

>
> Czy by w 17 kkm sprz g o wyko czy ? ;>
>
> --

No własnie się zastanawiam...

Swoją drogą - przy jakichś 5 tys. byłem w serwisie i mam adnotację na
zleceniu serwisowym, że coś się dzieje z "1". Wtedy jednak nic nie
stwierdzili.

To własnie jest objaw kończenia się sprzęgła?

Michał
Jak wsteczny wchodzi?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Czerwiec 21 2010 06:51:38
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: mic49 


Jak wsteczny wchodzi?

--
Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

Wsteczny bez problemu.

Michał

14 Data: Kwiecien 23 2010 00:12:16
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: Olek 

On 2010-04-22 18:23, mic49 wrote:

Witajcie,

Może ktoś mi podpowiedzieć, czy to normalne (chyba nie???) i co się
dzieje:
- czasami stwierdzam przy wrzucaniu (na postoju) pierwszego biegu, że
auto delikatnie drgnie.
- dzisiaj stwierdziłem pewną prawidłowość. Auto stoi na luzie, dodaję
nieco gazu, puszczam, kiedy obroty się stabilizują wciskam sprzęgła i
pierwszy bieg, auto delikatnie drgnie. Wrzucam luz, puszczam sprzegło,
nieco obroty, puszczam gaz, obroty ustabilizowane i znów sprzęgło,
pierwszy boeg - auto drgnie...
- czasami po zmianie z pierwszego biegu na drugi jedynka trudniej
"wychodzi", jakby ciężej.

albo coś z dociskiem (nie wysprzęgla Ci do końca), albo regulacja (chyba, że hydrauliczne to w 99% ma samoregulację).
W każdym razie zrób to bo to może się pogłębić...

15 Data: Czerwiec 21 2010 21:50:15
Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Autor: Wmak 

mic49  napisał(a):


- dzisiaj stwierdziłem pewną prawidłowość. Auto stoi na luzie, dodaję
nieco gazu, puszczam, kiedy obroty się stabilizują wciskam sprzęgła i
pierwszy bieg, auto delikatnie drgnie. Wrzucam luz, puszczam sprzegło,
nieco obroty, puszczam gaz, obroty ustabilizowane i znów sprzęgło,
pierwszy boeg - auto drgnie...


Ja tu widzę raczej dziwne zachowanie kierowcy a nie sprzęgła...

Po kiego, za przeproszeniem, licha dodajesz gazu przed naciśnięciem sprzęgła
i wrzuceniem biegu ????
To się robi przy całkowicie puszczonym gazie, dopiero w miarę popuszczania
sprzęgła dodaje się gazu.
Na kursach prawa jazdy tego nie uczą ???
Przy podwyższonych obrotach może szarpać z powodu sprzężenia wałków skrzyni
biegów wirującym olejem - jak w automatycznej skrzyni biegów.
Przy wolnych obrotach w momencie włączania biegów szarpnięcie jest normalnym
objawem ale przy ujemnych temperaturach, gdy olej jest bardzo gęsty.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego



Grupy dyskusyjne