1. TYLKO w zimie, wiec dawało sie przezyć, nie szukałem na siłę, więc i 
nie zidentyfikowałem problemu jednoznacznie:
- jadąc z dużą prędkościa (szosa sucha : obroty silnika ok. 5 tys), 
po zdjęciu nogi z gazu, silnik pozostawał nadal na tych wysokich obrotach.
i pędził auto na złamanie karku, gdy trzeba było wytracić predkość :)
Zacięcie ujawniło sie na przepustnicy powietrza do kolektora (silnik krokowy?)
Działo się to przy mroźnej pogodzie. W lecie- ani razu.
Próby przygazowywania ( by "zerwać" zaciecie -bez otwierania maski) 
nie dawały efektu.
Sposób?- wyłaczenie zapłonu silnika, wyhamowanie, otwarcie maski, 
reczne odblokowanie przepustnicy, i RUSZAMY znów ;)
Dlaczego tak się mogło dziać? ? 
 ( zupełnie nie znam budowy silnika krokowego w tych 1.4MPI...)
 
--  
Pozdr. Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848 , gg1100100111000000111010
________________________________________________________________________
| 2 | 
Data: Grudzien 06 2006 12:11:05 | 
| Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I | 
| Autor: Tomi  | 
 
Użytkownik "Zb. Drwiega" napisał: 
 1. TYLKO w zimie, wiec dawało sie przezyć, nie szukałem na siłę, więc i 
nie zidentyfikowałem problemu jednoznacznie: 
 
- jadąc z dużą prędkościa (szosa sucha : obroty silnika ok. 5 tys), 
po zdjęciu nogi z gazu, silnik pozostawał nadal na tych wysokich obrotach. 
i pędził auto na złamanie karku, gdy trzeba było wytracić predkość :) 
Zacięcie ujawniło sie na przepustnicy powietrza do kolektora (silnik  
krokowy?) 
Działo się to przy mroźnej pogodzie. W lecie- ani razu. 
(...) 
Dlaczego tak się mogło dziać? ? 
 
( zupełnie nie znam budowy silnika krokowego w tych 1.4MPI...) 
 
Z pewnością nie jest to silnik krokowy. Obstawiam zacierającą się  
przepustnicę lub linkę gazu (w zimie zamarza w nie woda lub kurczy się  
pancerz pod wpływem temp.)??
 
--   
Pozdrawiam.
 
TOMI.
 | 3 | 
Data: Grudzien 07 2006 15:01:22 |  | Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I |  | Autor: Andrzej Seneczko  |  
Tomi napisał(a): 
 
 Z pewnością nie jest to silnik krokowy. Obstawiam zacierającą się przepustnicę lub linkę gazu (w zimie zamarza w nie woda lub kurczy się pancerz pod wpływem temp.)?? 
 
w poldoroverze przepustnica powinna byc podgrzewana 
sprawdz czy jej spod sie nagrzewa, czy przewody idace do niej sa gorace 
byc moze sa zapowietrzone
 
u nas kiedys tez sie cos podobnego dzialo oborty zostawaly na 4 tys. pomagalo przyhamowanie silnika tak ze spadly oborty potem juz nie wracaly na 4 tys. 
ale dzialo sie to czesciej przy sportowej jezdzie :-) 
teraz nie mam takiego objawu
 
--  
Pozdrawiam Andrzej 
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI 
Puławy
 | 4 | 
Data: Grudzien 06 2006 18:04:42 |  | Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I |  | Autor: August  |  
 
Użytkownik "Zb. Drwiega"  napisał w wiadomości  
 - jadąc z dużą prędkościa (szosa sucha : obroty silnika ok. 5 tys), 
po zdjęciu nogi z gazu, silnik pozostawał nadal na tych wysokich obrotach. 
i pędził auto na złamanie karku, gdy trzeba było wytracić predkość :) 
Zacięcie ujawniło sie na przepustnicy powietrza do kolektora (silnik krokowy?) 
Działo się to przy mroźnej pogodzie. W lecie- ani razu. 
Próby przygazowywania ( by "zerwać" zaciecie -bez otwierania maski) 
nie dawały efektu. 
Sposób?- wyłaczenie zapłonu silnika, wyhamowanie, otwarcie maski, 
reczne odblokowanie przepustnicy, i RUSZAMY znów ;) 
 
Taka spiralka odciągająca linkę jest zardzewiała, może linka na wysokońci pancerza ociera, potraktuj odrdzewiaczem (np. z puszki + pędzelek) + wd40. 
U mnie pomogło.
 
Jeśli ci przez to zgłupieją obroty jałowe, to po naprawie musisz wcisnąć 4 razy gaz do dechy przy włączonym zapłonie, lecz unieruchomionym silniku, by zresetować kompa.
 
pozdrav, 
August
 | 5 | 
Data: Grudzien 06 2006 23:44:04 |  | Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I |  | Autor: jimorrison  |  
August napisał(a): 
 
 Jeśli ci przez to zgłupieją obroty jałowe, to po naprawie musisz wcisnąć 4 razy gaz do dechy przy włączonym zapłonie, lecz unieruchomionym silniku, by zresetować kompa. 
 
WOW..... 
i tak zresetuje kompa?? 
....
 
lol... mspanc
 
--  
     ________________________________________________________________ 
    /\   Pozdrawiam       www.jimorrison.prv.pl      Polonez Atu      \ 
    \_|  jimorrison                COBRA10+ + sirtel  | 
      |   ____________________________________________________________|_ 
       \_/_____________________________________________________________/
 | 6 | 
Data: Grudzien 07 2006 14:57:52 |  | Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I |  | Autor: Andrzej Seneczko  |  
jimorrison napisał(a): 
 
 WOW..... 
i tak zresetuje kompa?? 
.... 
 
lol... mspanc 
 
oo co ci chodzi ???????? 
tak sie resetuje pamiec adaptacyjna w kompie ktora odpowiada za nastawy silnika krokowego w 1.4 
a dokladniej to tak
 
- wlacz zaplon 
- 5x na maksa otworz przepustnice i zamknij 
- poczekaj az silniczek cos se tam popryka 
- odpal silnik i jedz na jazde probna
 
a BTW to dobrze by bylo jeszcze wyczyscic przepustnice opis tu :
 http://www.roverki.pl/article.php?sid=312
--  
Pozdrawiam Andrzej 
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI 
Puławy
  |  |  |  |  |