Grupy dyskusyjne   »   Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4

Dziwny problem z elektryką/arwkami H4



1 Data: Luty 06 2012 13:41:11
Temat: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: btn 

Kilka dni temu podczas zaączenia świate mijania przepaliy się 2 arwki H4 naraz (zaświeciy na 1s). Na drugi dzień woyem tymczasowo jakieś noname i zauwayem, e lewa praktycznie wcale nie świeci. Mao tego, przy zaączonych światach mijania na desce rozdzielczej delikatnie podświetla się kontrolka świate drogowych. Jak wącze drogowe to kontrolka świeci normalnym światekiem, natomiast arwki - tylko prawa.
O co kaman? Jakieś zwarcie czy co? Pech chcia e w środę przegląd a tu takie klocki...
Accent'98, 1.3



2 Data: Luty 06 2012 13:47:32
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/06/2012 01:41 PM, btn wrote:

Kilka dni temu podczas zaączenia świate mijania przepaliy się 2
arwki H4 naraz (zaświeciy na 1s). Na drugi dzień woyem tymczasowo
jakieś noname i zauwayem, e lewa praktycznie wcale nie świeci. Mao
tego, przy zaączonych światach mijania na desce rozdzielczej
delikatnie podświetla się kontrolka świate drogowych. Jak wącze
drogowe to kontrolka świeci normalnym światekiem, natomiast arwki -
tylko prawa.
O co kaman? Jakieś zwarcie czy co? Pech chcia e w środę przegląd a tu
takie klocki...
Accent'98, 1.3
>
Posprawdzaj wtyczki arwek pod względem przejścia między przewodami i sprawd koniecznie jako masy w owej, bo ja bym podejrzewa problem w tym kierunku. No i dwie arwki na raz same z siebie nie padają, pado coś więcej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Luty 06 2012 14:18:21
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: Krzysztof 45 

btn napisa(a):

[...]

Sprawd jaki masz prąd adowania.
--
Krzysiek

4 Data: Luty 06 2012 13:38:09
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Wmak 

Krzysztof 45  napisa(a):

Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniu
silnika.
Czasem, moe z powodu mrozu, potrafi uszkodzi si regulator NAPICIA
alternatora i napicie w instalacji potrafi nawet przekroczy 20V.
Powinno by okoo 14.0 - 14,7V.


--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Luty 06 2012 15:23:45
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Krzysztof 45 

  Wmak napisa(a):

Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniu silnika.
Wanie to napisaem innymi sowy.
Czasem, moe z powodu mrozu, potrafi uszkodzi si regulator NAPICIA alternatora i napicie w instalacji potrafi nawet przekroczy 20V.
Powinno by okoo 14.0 - 14,7V.
Albo to co i stao si u mnie i co jutro si wyjani 00,0V :/
--
Krzysiek

6 Data: Luty 06 2012 15:30:22
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Wmak 

Krzysztof 45  napisa(a):

  Wmak napisa(a):
> Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po
uruchomieniu silnika.

Wanie to napisaem innymi sowy.

Znaczcymi zupenie co innego.
Jeli nie odrniasz napicia od prdu to nie moja wina tylko moe twojego
nauczyciela fizyki....

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Luty 06 2012 17:11:07
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Krzysztof 45 

  Wmak napisa(a):

Jeli nie odrniasz napicia od prdu to nie moja wina tylko moe twojego nauczyciela fizyki....
Prdu czy prdu adowania.
Ja pierdole zawsze si znajdzie jaki cwaniacek yntelygent ktry musi co mdrego napisa jak by nie zajarzy o co chodzi i udawa e chodzi na wszystkie lekcje fizyki.

"Dlatego takie adowarki maj tak dobrane wartoci prdu adowania..."
http://pl.wikipedia.org/wiki/adowarka_akumulatorw
Oprotestuj wpis/y i zdrwka ycz.
http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=pr%C4%85d+%C5%82adowania&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
--
Krzysiek

8 Data: Luty 06 2012 18:13:06
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Wmak 

Krzysztof 45  napisa(a):

  Wmak napisa(a):
> Jeli nie odrniasz napicia od prdu to nie moja wina tylko moe twojego
na
uczyciela fizyki....
Prdu czy prdu adowania.
Ja pierdole zawsze si znajdzie jaki cwaniacek yntelygent ktry musi co
mdre
go napisa jak by nie
zajarzy o co chodzi i udawa e chodzi na wszystkie lekcje fizyki.

"Dlatego takie adowarki maj tak dobrane wartoci prdu adowania..."
http://pl.wikipedia.org/wiki/adowarka_akumulatorw
Oprotestuj wpis/y i zdrwka ycz.
http://www.google.pl/search?
client=opera&rls=pl&q=pr%C4%85d+%C5%82adowania&sour
ceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest


Krtko:
Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest rnica 
w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie
to nie powinien udziela porad na motoryzacyjnym forum bo moe z tego by
wicej szkd ni poytku.

(dotyczy take autorw niektrych wypocin z tego drugiego w/w linku.)

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Luty 06 2012 19:33:49
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Krzysztof 45 

  Wmak napisa(a):

Krtko:
Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest rnica  w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie to nie powinien udziela porad na motoryzacyjnym forum bo moe z tego by wicej szkd ni poytku.
Wszyscy wiedza o co chodzi, wiec po co te wypociny?
A w wtku o laczkach na lato wywalisz reguk wskazujc na opony? Samochodowe oczywicie nie mzgowe.
--
Krzysiek

10 Data: Luty 07 2012 10:06:41
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: DoQ 

W dniu 06-02-2012 19:33, Krzysztof 45 pisze:

Wszyscy wiedza o co chodzi, wiec po co te wypociny?
A w wtku o laczkach na lato wywalisz reguk wskazujc na opony?
Samochodowe oczywicie nie mzgowe.

Moe tobie wszystko jedno, czy nazywaj ci szympansem czy pawianem - bo co za rnica? Natomiast mierzenie prdu, a mierzenie napicia to dwie cakowicie odrbne sprawy. A ty zamiast przyzna si do bdu tradycyjnie rniesz gupa. ap banana!


--
pozdr. Rzdzimir

11 Data: Luty 07 2012 10:34:32
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: komar 

W dniu 2012-02-07 10:06, DoQ pisze:

W dniu 06-02-2012 19:33, Krzysztof 45 pisze:
Wszyscy wiedza o co chodzi, wiec po co te wypociny?
A w wątku o laczkach na lato wywalisz regukę wskazującą na opony?
Samochodowe oczywiście nie mzgowe.

Moe tobie wszystko jedno, czy nazywają cię szympansem czy pawianem - bo co za rnica?
Natomiast mierzenie prądu, a mierzenie napięcia to dwie cakowicie odrębne sprawy. A ty
zamiast przyznać się do będu tradycyjnie rniesz gupa. Łap banana!



10/10 :D

12 Data: Luty 07 2012 10:53:38
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-07 10:06, DoQ pisze:

W dniu 06-02-2012 19:33, Krzysztof 45 pisze:
Wszyscy wiedza o co chodzi, wiec po co te wypociny?
A w wtku o laczkach na lato wywalisz reguk wskazujc na opony?
Samochodowe oczywicie nie mzgowe.

Moe tobie wszystko jedno, czy nazywaj ci szympansem czy pawianem - bo
co za rnica? Natomiast mierzenie prdu, a mierzenie napicia to dwie
cakowicie odrbne sprawy. A ty zamiast przyzna si do bdu
tradycyjnie rniesz gupa. ap banana!

Spoko - na pms mamy now fizyk, wic nie powiniene by zaskoczony.
W sumie nie tylko fizyk ;)  Tych bananw to trzeba zamwi cay
transport ;)

--
Jutro to dzi, tyle e jutro.

13 Data: Luty 06 2012 20:05:53
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-06 19:13,  Wmak pisze:

Krzysztof   napisa(a):

   Wmak napisa(a):
Jeli nie odrniasz napicia od prdu to nie moja wina tylko moe twojego
na
uczyciela fizyki....
Prdu czy prdu adowania.
Ja pierdole zawsze si znajdzie jaki cwaniacek yntelygent ktry musi co
mdre
go napisa jak by nie
zajarzy o co chodzi i udawa e chodzi na wszystkie lekcje fizyki.

"Dlatego takie adowarki maj tak dobrane wartoci prdu adowania..."
http://pl.wikipedia.org/wiki/adowarka_akumulatorw
Oprotestuj wpis/y i zdrwka ycz.
http://www.google.pl/search?
client=opera&rls=pl&q=pr%C4%85d+%C5%82adowania&sour
ceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest


Krtko:
Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest rnica
w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie
to nie powinien udziela porad na motoryzacyjnym forum bo moe z tego by
wicej szkd ni poytku.

(dotyczy take autorw niektrych wypocin z tego drugiego w/w linku.)

Nie on pierwszy, nie ostatni.

14 Data: Luty 07 2012 11:05:42
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-02-06 19:13,  Wmak pisze:

Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest rnica
w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie
to nie powinien udziela porad na motoryzacyjnym forum bo moe z tego by
wicej szkd ni poytku.

A jaka jest roznica w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie?

--
Pozdrawiam
MarcinJM

15 Data: Luty 07 2012 11:10:06
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/07/2012 11:05 AM, MarcinJM wrote:

W dniu 2012-02-06 19:13, Wmak pisze:
Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest
rnica
w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w
pojedzie
to nie powinien udziela porad na motoryzacyjnym forum bo moe z tego by
wicej szkd ni poytku.

A jaka jest roznica w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i
z alternatora w pojedzie?

e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.

--
Artur
ZZR 1200

16 Data: Luty 07 2012 11:22:30
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-02-07 11:10, AZ pisze:

e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.


O prosze, a to ciekawe, a jak on limituje ten prad? Taki ma kranik?

--
Pozdrawiam
MarcinJM

17 Data: Luty 07 2012 11:32:52
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/07/2012 11:22 AM, MarcinJM wrote:

W dniu 2012-02-07 11:10, AZ pisze:
e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.


O prosze, a to ciekawe, a jak on limituje ten prad? Taki ma kranik?

A gdzie ja napisaem e limituje?

--
Artur
ZZR 1200

18 Data: Luty 07 2012 11:58:48
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-02-07 11:32, AZ pisze:

On 02/07/2012 11:22 AM, MarcinJM wrote:
W dniu 2012-02-07 11:10, AZ pisze:
e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.


O prosze, a to ciekawe, a jak on limituje ten prad? Taki ma kranik?

A gdzie ja napisaem e limituje?

No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi limitowac.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

19 Data: Luty 07 2012 12:07:05
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/07/2012 11:58 AM, MarcinJM wrote:


No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
limitowac.

Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz jak alternator zlimituje prd.

--
Artur
ZZR 1200

20 Data: Luty 07 2012 12:08:53
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-02-07 12:07, AZ pisze:

On 02/07/2012 11:58 AM, MarcinJM wrote:

No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
limitowac.

Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz
jak alternator zlimituje prd.

Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

21 Data: Luty 07 2012 12:13:44
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MarcinJM,

Tuesday, February 7, 2012, 12:08:53 PM, you wrote:

No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
limitowac.
Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz
jak alternator zlimituje prd.
Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.

Nie manipuluj - napisa:
e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.

Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wcinie.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

22 Data: Luty 07 2012 12:52:47
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-02-07 12:13, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello MarcinJM,

Tuesday, February 7, 2012, 12:08:53 PM, you wrote:

No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
limitowac.
Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz
jak alternator zlimituje prd.
Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.

Nie manipuluj - napisa:
e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.

Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wcinie.

Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest tutaj limiterem, a nie altek.
Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

23 Data: Luty 07 2012 12:59:40
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/07/2012 12:52 PM, MarcinJM wrote:


Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest
tutaj limiterem, a nie altek.
Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V
i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator.

He? Mylisz, e alternator produkuje cay czas 100A skoro zapotrzebowania aku+elektryki jest 15A? No i co z t energi? W powietrze idzie?

--
Artur
ZZR 1200

24 Data: Luty 07 2012 13:03:14
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/07/2012 12:59 PM, AZ wrote:


He? Mylisz, e alternator produkuje cay czas 100A skoro
zapotrzebowania aku+elektryki jest 15A? No i co z t energi? W
powietrze idzie?

Jeszcze:
Tak to dziaa prdnica albo alternator staomagnesowy ale w jego przypadku nadmiar jest puszczany w ciepo przez regulator poprzez zwieranie nadmiaru do masy.

--
Artur
ZZR 1200

25 Data: Luty 07 2012 13:06:46
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MarcinJM,

Tuesday, February 7, 2012, 12:52:47 PM, you wrote:

No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
limitowac.
Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz
jak alternator zlimituje prd.
Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.
Nie manipuluj - napisa:
e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.
Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wcinie.
Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest
tutaj limiterem, a nie altek.
Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V
i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator.

Ale z czym si kcisz? Przeciez to zostao ju napisane.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

26 Data: Luty 07 2012 13:08:51
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/07/2012 01:06 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wcinie.
Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest
tutaj limiterem, a nie altek.
Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V
i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator.

Ale z czym si kcisz? Przeciez to zostao ju napisane.

Bo zgrywa mdrego a wyszed na mdrego inaczej.

--
Artur
ZZR 1200

27 Data: Luty 07 2012 12:10:14
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello AZ,

Tuesday, February 7, 2012, 12:07:05 PM, you wrote:

No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
limitowac.
Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz
jak alternator zlimituje prd.

Oj, oj, oj!


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

28 Data: Luty 07 2012 12:05:24
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MarcinJM,

Tuesday, February 7, 2012, 11:22:30 AM, you wrote:

e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.
O prosze, a to ciekawe, a jak on limituje ten prad? Taki ma kranik?

Elementarna fizyka limituje prd.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

29 Data: Luty 07 2012 12:05:58
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-02-07 12:05, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello MarcinJM,

Tuesday, February 7, 2012, 11:22:30 AM, you wrote:

e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.
O prosze, a to ciekawe, a jak on limituje ten prad? Taki ma kranik?

Elementarna fizyka limituje prd.

Cicho, nie ciebie pytam. :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

30 Data: Luty 07 2012 12:26:58
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F 

Uytkownik "MarcinJM"  napisa w wiadomoci
W dniu 2012-02-06 19:13,  Wmak pisze:

Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest rnica
w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie
to nie powinien udziela porad na motoryzacyjnym forum bo moe z tego by
wicej szkd ni poytku.

A jaka jest roznica w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie?

Np przebieg napiecia w czasie i napiecie szczytowe.

J.

31 Data: Luty 06 2012 19:30:53
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/06/2012 05:11 PM, Krzysztof 45 wrote:

Prdu czy prdu adowania.
>
Prd adowania to nadal co innego ni napicie.
Ja pierdole zawsze si znajdzie jaki cwaniacek yntelygent ktry musi
co mdrego napisa jak by nie zajarzy o co chodzi i udawa e chodzi
na wszystkie lekcje fizyki.

"Dlatego takie adowarki maj tak dobrane wartoci prdu adowania..."
http://pl.wikipedia.org/wiki/adowarka_akumulatorw
Oprotestuj wpis/y i zdrwka ycz.
http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=pr%C4%85d+%C5%82adowania&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

No i nadal nie wiesz czym si rni prd od napicia.

--
Artur
ZZR 1200

32 Data: Luty 07 2012 08:39:12
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: Artur M. Piwko 

In the darkest hour on Mon, 06 Feb 2012 17:11:07 +0100,
Krzysztof 45  screamed:

Jeśli nie odrniasz napięcia od prądu to nie moja wina tylko moe twojego nauczyciela fizyki....
Prądu czy prądu adowania.
Ja pierdole zawsze się znajdzie jakiś cwaniacek yntelygent ktry musi coś mądrego napisać jak by nie
zajarzy o co chodzi i udawa e chodzi na wszystkie lekcje fizyki.


Fizyka to nauka ścisa i nie ma miejsca na nazywanie konia soniem i
licazenia, e ktoś sobie to wywnioskuje z kontekstu i jeszcze kilku
innych rzeczy.

"Dlatego takie adowarki mają tak dobrane wartości prądu adowania..."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ładowarka_akumulatorw
Oprotestuj wpis/y i zdrwka yczę.
http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=pr%C4%85d+%C5%82adowania&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest


Miliony much nie mogą się mylić. Jesteś jedną z nich.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
[ 08:38:12 user up 13071 days, 20:33,  1 user, load average: 0.97, 0.04, 0.77 ]

                    lazy, adj.:  Marrying a pregnant woman.

33 Data: Luty 07 2012 10:33:04
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: Krzysztof 45 

Artur M. Piwko napisa(a):

Miliony much nie mogą się mylić. Jesteś jedną z nich.
Zbulwersowaeś się moim /prądem adowania/ z 2012-02-06 14:18 i musiaeś się wykazać jak troll?
A to widziaeś co napisaem cztery dni temu?
2012-02-03 15:12
2012-02-03 17:20
2012-02-03 23:12
--
Krzysiek

34 Data: Luty 06 2012 16:53:08
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/06/2012 03:23 PM, Krzysztof 45 wrote:

Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po
uruchomieniu silnika.
Wanie to napisaem innymi sowy.

Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.

--
Artur
ZZR 1200

35 Data: Luty 06 2012 17:13:21
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Krzysztof 45 

AZ napisa(a):

Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.
Nastepny LOLO LOL
--
Krzysiek

36 Data: Luty 06 2012 16:52:02
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: to 

begin Krzysztof 45

Napięcie to innymi sowy prąd? Gratuluję.
Nastepny LOLO LOL

Uwaga! Rzucam banana! Chwytaj!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

37 Data: Luty 06 2012 19:33:11
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/06/2012 05:13 PM, Krzysztof 45 wrote:

Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.
Nastepny LOLO LOL
>
Tak ciko uderzy si w pier i przyzna do bdu?

--
Artur
ZZR 1200

38 Data: Luty 06 2012 19:04:49
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor:  

AZ  napisa(a):

On 02/06/2012 05:13 PM, Krzysztof 45 wrote:
>> Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.
> Nastepny LOLO LOL
 >
Tak ciko uderzy si w pier i przyzna do bdu?

Nie przejmuj si - najpierw musiaby zrozumie.
Nawet elektrycy samochodowi myl te pojcia.
Dawno temu brat pojecha w Polsk fiatem 125P i po drodze zajrza do jakiego
serwisu z drobnymi (ju nie pamitam jakimi) problemami


--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

39 Data: Luty 06 2012 20:07:59
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-06 20:04,  pisze:

  napisa(a):

On 02/06/2012 05:13 PM, Krzysztof 45 wrote:
Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.
Nastepny LOLO LOL
  >
Tak ciko uderzy si w pier i przyzna do bdu?

Nie przejmuj si - najpierw musiaby zrozumie.

Woli protestowa.

Nawet elektrycy samochodowi myl te pojcia.

Czy ja wiem? Zaley jacy elektrycy :)

40 Data: Luty 06 2012 19:26:40
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Wmak 

AZ  napisa(a):

On 02/06/2012 05:13 PM, Krzysztof 45 wrote:
>> Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.
> Nastepny LOLO LOL
 >
Tak ciko uderzy si w pier i przyzna do bdu?

Nie przejmuj si - najpierw musiaby zrozumie.
Nawet elektrycy samochodowi myl te pojcia.
Dawno temu brat pojecha w Polsk fiatem 125P i po drodze zajrza do jakiego
serwisu z drobnymi (ju nie pamitam jakimi) problemami
Jako przy okazji "fachowcy" wyregulowali "prd adowania".
Tam by elektromechaniczny regulator napicia, przez przez podginanie
wspornika spryny kotwicy dawao si regulowa NAPICIE alternatora.
Regulator mia dziaanie dwustopniowe, procedura odrobin skomplikowana (bez
odpinania klem) ale w jej wyniku alternator powinien dawa 14.2 - 14.4 V.
Tymczasem "fachowcy" odpili klem, wstawili szeregowo amperomierz (cgowych
jeszcze nie byo) i wyregulowali prd adowania na 8 A.
Brat pojecha dalej a po drodze zmienia kolejne arwki stopy,
kierunkowskazy, kontrolki - oprcz reflektorowych, bo w dzie nie byo
obowizku uywania wiate.

Po powrocie zmierzyem napicie na akumulatorze - po minucie osigao ponad
20V
Akumulator musia si niele grza - by od gry zalewany jak smo - w tej
zalewie byy due pcherze gazu i wiele lejkw po pknitych pcherzach.
Na dnie akumulatora zostao moe ze 2 cm elektrolitu - duo wody trzeba byo
dola.
Wymieniem jeszcze par arwek, wyregulowaem napicie, akumulator pracowa
przyzwoicie kolejne dwa lata.


--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

41 Data: Luty 07 2012 10:58:42
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-02-06 17:13, Krzysztof 45 pisze:

AZ napisa(a):
Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.
Nastepny LOLO LOL

No, to zamy ze zmierzysz *prd* i wyjdzie 10A.
To dobrze czy le? ;) I co nam to mwi? e mamy:
- rozadowany akumulator, adowany zdecydowanie za sabo (awaria alternatora)
- 100% naadowany akumulator adowany zdecydowanie za mocno (awaria regulatora)
- rednio naadowany akumulator adowany prawidowo?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

42 Data: Luty 07 2012 08:38:04
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: Artur M. Piwko 

In the darkest hour on Mon, 06 Feb 2012 15:23:45 +0100,
Krzysztof 45  screamed:

Naley zmierzyć NAPIĘCIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniu
silnika.
Waśnie to napisaem innymi sowy.

Nie. Napisaeś coś zupenie innego.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
[ 08:36:52 user up 13071 days, 20:31,  1 user, load average: 0.97, 0.04, 0.77 ]

        Marry me and I'll never look at another horse!  -- Groucho Marx

43 Data: Luty 06 2012 15:31:20
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Robert_J 

Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniu
silnika.
Czasem, moe z powodu mrozu, potrafi uszkodzi si regulator NAPICIA
alternatora i napicie w instalacji potrafi nawet przekroczy 20V.

Nawet takie napicie nie powinno nagle spali obu arwek. Kiedy w maluchu miaem popsuty regulator i napicie roso wraz z obrotami :-). Dochodzio do 22 V, arwki H4 wytrzymyway koo miesica :-). Ale teraz moe robi gorsze...

44 Data: Luty 06 2012 17:47:50
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-06 15:31, Robert_J pisze:

Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po
uruchomieniu
silnika.
Czasem, moe z powodu mrozu, potrafi uszkodzi si regulator NAPICIA
alternatora i napicie w instalacji potrafi nawet przekroczy 20V.

Nawet takie napicie nie powinno nagle spali obu arwek.

Spokojna gowa - pjdzie wikszy prd, wiksza moc, szybciutko
si arwka spali.

45 Data: Luty 07 2012 08:33:23
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Robert_J 

Spokojna gowa - pjdzie wikszy prd, wiksza moc, szybciutko
si arwka spali.

To napisaem e wytrzymyway lekko liczc miesic :-). Na pewno nie paliy si po kilku wczeniach. A tak daway dezu e mg rozwieway ;-).

46 Data: Luty 07 2012 10:50:51
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-07 08:33, Robert_J pisze:

Spokojna gowa - pjdzie wikszy prd, wiksza moc, szybciutko
si arwka spali.

To napisaem e wytrzymyway lekko liczc miesic :-). Na pewno nie
paliy si po kilku wczeniach. A tak daway dezu e mg rozwieway ;-).

Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4). Te obecne s
kombinowane na rne metody i duo mniej trwae - przy normalnej
pracy, a co dopiero jak dostan sporo wysze napicie.

--
Jutro to dzi, tyle e jutro.

47 Data: Luty 07 2012 13:15:43
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Robert_J 

Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4).

A tak stare nie byy, to byy ju halogeny.

48 Data: Luty 07 2012 13:21:58
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robert_J,

Tuesday, February 7, 2012, 1:15:43 PM, you wrote:

Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4).
A tak stare nie byy, to byy ju halogeny.

Dla dzisiejszych dwudziestolatkw to, co dziao si przed ich
narodzeniem, to prehistoria.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

49 Data: Luty 07 2012 12:22:50
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: kamil 

On 07/02/2012 12:21, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Robert_J,

Tuesday, February 7, 2012, 1:15:43 PM, you wrote:

Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4).
A tak stare nie byy, to byy ju halogeny.

Dla dzisiejszych dwudziestolatkw to, co dziao si przed ich
narodzeniem, to prehistoria.

No i zaczynamy z "za moich czasw"...





--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

50 Data: Luty 07 2012 13:54:36
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-07 13:15, Robert_J pisze:

Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4).

A tak stare nie byy, to byy ju halogeny.

Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe
- nie miaem na myli ich poprzednikw R2 (P45t-41).
Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Daj wicej
wiata, ale s duo delikatniejsze i maj krtsz
ywotno.

--
Jutro to dzi, tyle e jutro.

51 Data: Luty 07 2012 16:06:55
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Robert_J 

Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe
- nie miaem na myli ich poprzednikw R2 (P45t-41).

No fakt :-).



Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu?

Wiesz, mam ciekawsze zainteresowania ni ledzenie zmian w konstrukcji arwek samochodowych ;-).

52 Data: Luty 07 2012 17:55:34
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-07 16:06, Robert_J pisze:

Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe
- nie miaem na myli ich poprzednikw R2 (P45t-41).

No fakt :-).

:)

Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu?

Wiesz, mam ciekawsze zainteresowania ni ledzenie zmian w konstrukcji
arwek samochodowych ;-).

Bez jaj - przecie ja nikogo nie namawiam do ledzenia tych zmian.
Chodzi o proste stwierdzenie faktu - nie pamitam kiedy si pojawiy
H4 w maluchu (fabrycznie gdzie na pocztku lat 90), wic to 20 lat
temu. wieciy lepiej od standardowych, ale w porwnaniu z obecnymi
to przepa. Jak pisaem - byy trwalsze od tego co mamy dzisiaj
i gorsze jako rdo wiat. Teraz niby te mona kupi co takiego
za 10PLN, ale rnica jest znaczna jeeli chodzi o strumie wietlny
- co za co. Stad te obecne konstrukcje s bardziej czue na
wzrost napicia itd.

53 Data: Luty 07 2012 19:22:55
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F 

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w wiadomoci grup

Bez jaj - przecie ja nikogo nie namawiam do ledzenia tych zmian.
Chodzi o proste stwierdzenie faktu - nie pamitam kiedy si pojawiy
H4 w maluchu (fabrycznie gdzie na pocztku lat 90), wic to 20 lat
temu. wieciy lepiej od standardowych, ale w porwnaniu z obecnymi
to przepa.

Byly tez halogeny ze starymi cokolami, R2 czy R3 czy jak to sie nazywalo.
Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.

Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na dlugich jezdzic :-)


J.

54 Data: Luty 07 2012 20:49:23
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-07 19:22, J.F pisze:

Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci grup
Bez jaj - przecie ja nikogo nie namawiam do ledzenia tych zmian.
Chodzi o proste stwierdzenie faktu - nie pamitam kiedy si pojawiy
H4 w maluchu (fabrycznie gdzie na pocztku lat 90), wic to 20 lat
temu. wieciy lepiej od standardowych, ale w porwnaniu z obecnymi
to przepa.

Byly tez halogeny ze starymi cokolami, R2 czy R3 czy jak to sie nazywalo.

Masz na myli H4 z trzonkiem P45t-41? He he - kolejny wymys polskiego
"rzemiosa" po plastykowych redukcjach z P43t-38 na P45t-41 (z cokou
takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowao do starych reflektorw).
wiecio cokolwiek ciekawie, ale i tak lepiej, ni obecne zenexy.

Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo
czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.

R2 miay 45/40W, te kombinowane miay 60/55W - to bya H4 z innym
cokoem. Tak, wypalao styki we wcznikach (w tym zespolonym).
Osobicie zmieniaem z R2 na H4 w PF126 i Warszawie (Zelmot zacz
produkowa do ukopodobnych) i jak najbardziej uzupeniaem ukad
o przekaniki. W PF125p przekaniki chyba ju byy (nie pamitam)
i tam zmieniaem z R2 na wkady skd przewiezione (nie z PL, cho
by moe byy w PL produkowane). Tutaj ciekawostka - do dzisiaj pamitam, e reflektory mijania byy na H4, a dodatkowe od dugich
na H1. Wersje pniej dostpne w PL byy na H4. Niby fajny
patent - jak si zjaraa H4 na mijania, to si zamieniao miejscami
arwki i dalej byo dobrze. Szkoda tylko, e ta nieuywana mijania
ju si regenerowa nie chciaa ;)

Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na
dlugich jezdzic :-)

A ja le wspominam okres, kiedy takie arwki byy powszechnie dostpne
z adnotacj "not for use in europe", poniewa sporo byo takich
ze 100/90W. Sam kiedy zrobiem prb i do poldona takie woyem.
Specjalnie lepiej nie byo, ale ludzie migali w trasie - zjechaem
po paru kilometrach i woyem normalne. eby nie byo - po zaoeniu
tamtych palnikw sprawdzaem ustawienie wiate. Najmieszniejsze jest
to, e wiele osb byo niewiadomych zakupu H4 na "sterydach".

BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
w dobrym stanie w zupenoci starczaj standardowe.

55 Data: Luty 07 2012 22:31:43
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:49:23 +0100, Artur Malg napisa(a):

W dniu 2012-02-07 19:22, J.F pisze:
Byly tez halogeny ze starymi cokolami, R2 czy R3 czy jak to sie nazywalo.

Masz na myli H4 z trzonkiem P45t-41?

Dlaczego H4 ? Halogen, dwuwloknowy, ale czemu od razu H4 ?

He he - kolejny wymys polskiego
"rzemiosa" po plastykowych redukcjach z P43t-38 na P45t-41 (z cokou
takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowao do starych reflektorw).

Tez "polskie rzemioslo" ?

http://allegro.pl/tungsram-h-12v-60-55w-p45t-41-52070-i2063334950.html

Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo
czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.
R2 miay 45/40W, te kombinowane miay 60/55W - to bya H4 z innym

Wydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne i
porownywalem z 50/55, a nie pomyslalem ze maluch mial 40W

Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na
dlugich jezdzic :-)
A ja le wspominam okres, kiedy takie arwki byy powszechnie dostpne
z adnotacj "not for use in europe", poniewa sporo byo takich
ze 100/90W.

Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly na
homologacje. A takie 90/100 sa i dzis.

BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
w dobrym stanie w zupenoci starczaj standardowe.

Zalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-(
Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ?

J.

56 Data: Luty 07 2012 22:50:56
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-07 22:31, J.F. pisze:

Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:49:23 +0100, Artur Malg napisa(a):
W dniu 2012-02-07 19:22, J.F pisze:
Byly tez halogeny ze starymi cokolami, R2 czy R3 czy jak to sie nazywalo.

Masz na myli H4 z trzonkiem P45t-41?

Dlaczego H4 ? Halogen, dwuwloknowy, ale czemu od razu H4 ?

He he - kolejny wymys polskiego
"rzemiosa" po plastykowych redukcjach z P43t-38 na P45t-41 (z cokou
takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowao do starych reflektorw).

Tez "polskie rzemioslo" ?

http://allegro.pl/tungsram-h-12v-60-55w-p45t-41-52070-i2063334950.html

Pienidz jest pienidz. Znalaze na alledrogo po kodach podstawek,
ktre podaem? :)

Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo
czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.
R2 miay 45/40W, te kombinowane miay 60/55W - to bya H4 z innym

Wydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne i
porownywalem z 50/55, a nie pomyslalem ze maluch mial 40W

Szczerze? Ja moe mam problem z pamici (przynajmniej w teorii
z racji wieku), ale jako sobie nie przypominam Twoich rewelacji.
R2 45/40W i H4 z rnymi podstawkami 60/55W.

Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na
dlugich jezdzic :-)
A ja le wspominam okres, kiedy takie arwki byy powszechnie dostpne
z adnotacj "not for use in europe", poniewa sporo byo takich
ze 100/90W.

Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly na
homologacje.

To R2 udao Ci si kupi w wikszej mocy?

A takie 90/100 sa i dzis.

Nie pisaem, e nie ma. Tyle, e teraz nikt ich nie kupi z przypadku...

BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
w dobrym stanie w zupenoci starczaj standardowe.

Zalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-(

Zmie mark.

Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ?

Ekhem - ja mam dobre i zgodne z przepisami. Jak co jest nie tak, to
jest to problem mojego zmczenia/brudnych reflektorw. O zamianie
oryginalnych reflektorw na DEPO nie bd dyskutowa, poniewa to
inna kwestia.

57 Data: Luty 08 2012 01:11:59
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:50:56 +0100, Artur Malg napisa(a):

W dniu 2012-02-07 22:31, J.F. pisze:
He he - kolejny wymys polskiego "rzemiosa"
takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowao do starych reflektorw).

Tez "polskie rzemioslo" ?
http://allegro.pl/tungsram-h-12v-60-55w-p45t-41-52070-i2063334950.html

Pienidz jest pienidz. Znalaze na alledrogo po kodach podstawek,
ktre podaem? :)

Tak jest :-)

Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo
czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.
R2 miay 45/40W, te kombinowane miay 60/55W - to bya H4 z innym
Wydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne i
porownywalem z 50/55, a nie pomyslalem ze maluch mial 40W
Szczerze? Ja moe mam problem z pamici (przynajmniej w teorii
z racji wieku), ale jako sobie nie przypominam Twoich rewelacji.
R2 45/40W i H4 z rnymi podstawkami 60/55W.

Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila ta
wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza.
A halogenow z cokolem R2 byla duza roznorodnosc, wiec moze to jakas inna
para.

Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na
dlugich jezdzic :-)
A ja le wspominam okres, kiedy takie arwki byy powszechnie dostpne
z adnotacj "not for use in europe", poniewa sporo byo takich
ze 100/90W.
Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly na
homologacje.
To R2 udao Ci si kupi w wikszej mocy?

cokol R2, ale raczej halogen. Choc glowy nie dam - moze i zwykle byly
roznych mocy. O, byly i sa
http://allegro.pl/zarowka-bosma-12v-r2-75-70w-p45t-3516-i2055450166.html

BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
w dobrym stanie w zupenoci starczaj standardowe.
Zalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-(
Zmie mark.

Wiele innych rzeczy jest za to dobre :-)

Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ?
Ekhem - ja mam dobre i zgodne z przepisami.

Widelki swiatlosci na dlugie sa dosc szerokie. Tylko te cholerne
homologacje nakladaja dodatkowe wymogi.

J.

58 Data: Luty 08 2012 09:38:14
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Wednesday, February 8, 2012, 1:11:59 AM, you wrote:

[...]

Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila ta
wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza.

Tobie trzeba tumaczy? Przy takiej samej mocy znamionowej arwka
halogenowa bdzie miaa mniejsz rezystancj na zimno od arwki
klasycznej. Znacznie mniejsz.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

59 Data: Luty 08 2012 10:41:38
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F 

Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w
Hello J.F.,

Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila ta
wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza.

Tobie trzeba tumaczy? Przy takiej samej mocy znamionowej arwka
halogenowa bdzie miaa mniejsz rezystancj na zimno od arwki
klasycznej. Znacznie mniejsz.

Ile znacznie ? Dwa razy czy 10% ?

J.

60 Data: Luty 08 2012 13:32:20
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F,

Wednesday, February 8, 2012, 10:41:38 AM, you wrote:

Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila
ta wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza.
Tobie trzeba tumaczy? Przy takiej samej mocy znamionowej arwka
halogenowa bdzie miaa mniejsz rezystancj na zimno od arwki
klasycznej. Znacznie mniejsz.
Ile znacznie ? Dwa razy czy 10% ?

Jarku. Policz sobie. Wyjd od temperatury wkna.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

61 Data: Luty 08 2012 14:02:42
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F 

Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa
Hello J.F,

Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila
ta wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza.
Tobie trzeba tumaczy? Przy takiej samej mocy znamionowej arwka
halogenowa bdzie miaa mniejsz rezystancj na zimno od arwki
klasycznej. Znacznie mniejsz.
Ile znacznie ? Dwa razy czy 10% ?

Jarku. Policz sobie. Wyjd od temperatury wkna.

Napisalbys "zmierz" :-)

No wlasnie tak licze - ile moga dorzucic - 10% temperatury ?

J.

62 Data: Luty 07 2012 18:07:02
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F 

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w

Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe
- nie miaem na myli ich poprzednikw R2 (P45t-41).
Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Daj wicej
wiata, ale s duo delikatniejsze i maj krtsz
ywotno.

Mowiac szczerze to nie zauwazylem.
Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?
H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko.

J.

63 Data: Luty 07 2012 18:42:29
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-07 18:07, J.F pisze:

Uytkownik "Artur Malg" napisa w
Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe
- nie miaem na myli ich poprzednikw R2 (P45t-41).
Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Daj wicej
wiata, ale s duo delikatniejsze i maj krtsz
ywotno.

Mowiac szczerze to nie zauwazylem.

Uywasz tych po 8z? :)

Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?

Z nowym samochodem raczej ciko o H4 jako takie - teraz czciej
uywane s jednowknowe.

H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko.

Taki lajf. Zwyky Philips Premium wieci krcej ni te stare
"wynalazki" :) O BlueVision, czy innych nawet nie wspominam :)

64 Data: Luty 07 2012 19:13:33
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F 

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w wiadomoci grup
W dniu 2012-02-07 18:07, J.F pisze:

Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Daj wicej
wiata, ale s duo delikatniejsze i maj krtsz
ywotno.

Mowiac szczerze to nie zauwazylem.

Uywasz tych po 8z? :)

Przedostatnie kupowalem chyba po 12.
Ale to se ne wrati, teraz widze 20-30 zl.

Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?
Z nowym samochodem raczej ciko o H4 jako takie - teraz czciej
uywane s jednowknowe.

Lepsze w sensie marki/modelu. Blu costam.
Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba nie psuja sie zbyt czesto.

Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.

H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko.

Taki lajf. Zwyky Philips Premium wieci krcej ni te stare
"wynalazki" :) O BlueVision, czy innych nawet nie wspominam :)

RoMan polecal Premium ? To chyba takie kiedys kupilem, i wiecej nie zmienialem :-)

J.

65 Data: Luty 07 2012 20:07:19
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-07 19:13, J.F pisze:

Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci grup
W dniu 2012-02-07 18:07, J.F pisze:
Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Daj wicej
wiata, ale s duo delikatniejsze i maj krtsz
ywotno.

Mowiac szczerze to nie zauwazylem.

Uywasz tych po 8z? :)

Przedostatnie kupowalem chyba po 12.
Ale to se ne wrati, teraz widze 20-30 zl.

Bez problemu mona kupi po te ~10z. Co to jest - nie wnikam :)
Na alledrogo znajdziesz i po 5z.

Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?
Z nowym samochodem raczej ciko o H4 jako takie - teraz czciej
uywane s jednowknowe.

Lepsze w sensie marki/modelu. Blu costam.

Nie wiem co masz na myli, ale jeeli chodzi o BlueVision to nie
s one montowane fabrycznie. Dobrze si na nich jedzi, ale jako
przykadu uywa nie bd, poniewa bardzo krtkotrwae.

Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba nie
psuja sie zbyt czesto.

Ot to - jednowknowe wytrzymuj duej, tak mi przynajmniej mwi
moje dugie dowiadczenie :)

Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.

Parametry czego?

H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko.

Taki lajf. Zwyky Philips Premium wieci krcej ni te stare
"wynalazki" :) O BlueVision, czy innych nawet nie wspominam :)

RoMan polecal Premium ? To chyba takie kiedys kupilem, i wiecej nie
zmienialem :-)

Nie wiem co RoMan poleca, ale premium H4 zmieniaem par razy (pewnie
przynajmniej raz do roku). Tyle, e one tez zdaje si s w rnych
wersjach (+30%, +50%). Moliwe, e kiedy byy +30% i wytrzymyway
duej ni niby te same +50%, ale ju tych +30% nie ma w sprzeday :)

66 Data: Luty 08 2012 01:21:07
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:07:19 +0100, Artur Malg napisa(a):

W dniu 2012-02-07 19:13, J.F pisze:
Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?
Z nowym samochodem raczej ciko o H4 jako takie - teraz czciej
uywane s jednowknowe.

Lepsze w sensie marki/modelu. Blu costam.

Nie wiem co masz na myli, ale jeeli chodzi o BlueVision to nie
s one montowane fabrycznie.

Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie.
Nie wiem na czym to polega, bo strumien maja w normie okreslony,
ale trwaja krocej.

Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba nie
psuja sie zbyt czesto.
Ot to - jednowknowe wytrzymuj duej, tak mi przynajmniej mwi
moje dugie dowiadczenie :)

Cos odwrotnego chyba pisales - ze to H4 dluzej.
Mniejsza o to - sa i dlugozyciowe H4.

Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.
Parametry czego?

Wlokna.

Nie wiem co RoMan poleca, ale premium H4 zmieniaem par razy (pewnie
przynajmniej raz do roku). Tyle, e one tez zdaje si s w rnych
wersjach (+30%, +50%). Moliwe, e kiedy byy +30% i wytrzymyway
duej ni niby te same +50%, ale ju tych +30% nie ma w sprzeday :)

Ostatnio musialem H7 kupic, to tez ograniczony wybor.

J.

67 Data: Luty 08 2012 10:30:14
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Micha Baszyski 

W dniu 2012-02-08 01:21, J.F. pisze:

Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie.
Nie wiem na czym to polega, bo strumien maja w normie okreslony,
ale trwaja krocej.

ZTCP to gdzie czytaem, e chodzi o geometri wkna - jest krtsze i tak uksztatowane, eby wysya wicej wiata tam gdzie ono jest najbardziej potrzebne

--
Pozdr.
Micha

68 Data: Luty 08 2012 13:03:32
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Artur Malg 

W dniu 2012-02-08 01:21, J.F. pisze:
(...)

Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie.
Nie wiem na czym to polega, bo strumien maja w normie okreslony,
ale trwaja krocej.

Inna konstrukcja arnika - o szczegy pytaj producentw. Strumie
cakowity tak, ale mona onglowa geometri/barw itd. co daje rnice
w zalenoci od miejsca. A tak dokadnie nie wnikaem - zasadniczo
wystarczy mi, e lepiej owietlaj drog i niestety s krcej yj.
Co za co - to si postp nazywa ;)

Ot to - jednowknowe wytrzymuj duej, tak mi przynajmniej mwi
moje dugie dowiadczenie :)

Cos odwrotnego chyba pisales - ze to H4 dluzej.

Nie, nie - wanie H4 krcej.

Mniejsza o to - sa i dlugozyciowe H4.

Na upartego moe si znajdzie.

Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.
Parametry czego?

Wlokna.

Zblione by moe.

Ostatnio musialem H7 kupic, to tez ograniczony wybor.

Sam widzisz :)


--
Jutro to dzi, tyle e jutro.

69 Data: Luty 07 2012 18:04:15
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: J.F 

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w wiadomoci
W dniu 2012-02-06 15:31, Robert_J pisze:

Czasem, moe z powodu mrozu, potrafi uszkodzi si regulator NAPICIA
alternatora i napicie w instalacji potrafi nawet przekroczy 20V.

Nawet takie napicie nie powinno nagle spali obu arwek.

Spokojna gowa - pjdzie wikszy prd, wiksza moc, szybciutko
si arwka spali.

Nie spali. No moze w niektorych samochodach spali, ale regulator mi sie uszkodzil, bylo okolo 19V, i wszystko  przezylo 100km jazdy w takim stanie.
A najbardziej ucierpialo moje serce, bo mysl o panewkach ciagnacych pod gore na najwyzszym biegu nie jest zdrowa :-)

J.

70 Data: Luty 06 2012 14:42:51
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: komar 

W dniu 2012-02-06 13:41, btn pisze:

Kilka dni temu podczas zaączenia świate mijania przepaliy się 2 arwki H4 naraz
(zaświeciy na 1s). Na drugi dzień woyem tymczasowo jakieś noname i zauwayem, e lewa
praktycznie wcale nie świeci. Mao tego, przy zaączonych światach mijania na desce
rozdzielczej delikatnie podświetla się kontrolka świate drogowych. Jak wącze drogowe to
kontrolka świeci normalnym światekiem, natomiast arwki - tylko prawa.
O co kaman? Jakieś zwarcie czy co? Pech chcia e w środę przegląd a tu takie klocki...
Accent'98, 1.3

Sprawd masę na wtyczkach i zmierz napięcie na klemach na biegu jaowym i na wyszych obrotach. Moe regulator napięcia polecia.

71 Data: Luty 06 2012 15:43:42
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
Autor: J.F 

Uytkownik "btn"  napisa w wiadomości grup

Kilka dni temu podczas zaączenia świate mijania przepaliy się 2 arwki H4 naraz (zaświeciy na 1s). Na drugi dzień woyem tymczasowo jakieś noname i zauwayem, e lewa praktycznie wcale nie świeci. Mao tego, przy zaączonych światach mijania na desce rozdzielczej delikatnie podświetla się kontrolka świate drogowych. Jak wącze drogowe to kontrolka świeci normalnym światekiem, natomiast arwki - tylko prawa.
O co kaman? Jakieś zwarcie czy co? Pech chcia e w środę przegląd a tu takie klocki...

Masy nie ma w tej lampie.
Wtyczka zle zalozona, kabelek urwany, albo nie zalozony na stosowny wtyk ..

J.

72 Data: Luty 06 2012 21:10:39
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Kilka dni temu podczas zaczenia wiate mijania przepaliy si 2
arwki H4 naraz (zawieciy na 1s).

Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18z
Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt)

Ustawiasz pokrtem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i
przytykasz koncwki do klem akumulatora.

Piszesz nam ile miernik pokaza :)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

73 Data: Luty 07 2012 13:25:54
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Grejon 

W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Kilka dni temu podczas zaczenia wiate mijania przepaliy si 2
arwki H4 naraz (zawieciy na 1s).

Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18z
Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt)

Ustawiasz pokrtem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i

A po co 200, jak mona 20? No i najwaniejsze - ~ czy - :)

--
Grzegorz Joca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

74 Data: Luty 07 2012 13:33:40
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Wmak 

Grejon  napisa(a):

> Ustawiasz pokrtem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i

A po co 200, jak mona 20? No i najwaniejsze - ~ czy - :)

Na zakresie 200V (oczywicie DC - napicie stae) tani miernik pokae dwie
cyfry cakowite i jedn cyfr po przecinku - taka dokadno (a waciwie
rozdzielczo pomiaru) wystarczy do sprawdzenia napicia adowania i w
przypadku uszkodzenia regulatora da si bez prztykania gak odczyta ponad
20V a na zakresie 20V byoby wida jakie kreseczki lub literki (przekroczenie
zakresu), niezrozumiae dla kogo, kto pierwszy raz w yciu widzi multimetr.



--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

75 Data: Luty 07 2012 14:45:50
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Grejon 

W dniu 2012-02-07 14:33,  Wmak pisze:

Na zakresie 200V (oczywicie DC - napicie stae) tani miernik pokae dwie
cyfry cakowite i jedn cyfr po przecinku - taka dokadno (a waciwie
rozdzielczo pomiaru) wystarczy do sprawdzenia napicia adowania i w
przypadku uszkodzenia regulatora da si bez prztykania gak odczyta ponad
20V a na zakresie 20V byoby wida jakie kreseczki lub literki (przekroczenie
zakresu), niezrozumiae dla kogo, kto pierwszy raz w yciu widzi multimetr.

A te tanie multimetry instrukcji po polskiemu nie maj? :)

--
Grzegorz Joca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

76 Data: Luty 07 2012 15:09:19
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Wmak 

Grejon  napisa(a):


A te tanie multimetry instrukcji po polskiemu nie maj? :)

Prawdziwy Mczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsugi.
Gdyby nawet przeczyta, to nie znajdzie tam podstaw elektrotechniki i nie bdzie
rozumia poj, jak (nie wytykajc palcem) niejaki K...45.


--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

77 Data: Luty 07 2012 23:28:53
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: AZ 

On 02/07/2012 04:09 PM,  Wmak wrote:


Prawdziwy Mczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsugi.
Gdyby nawet przeczyta, to nie znajdzie tam podstaw elektrotechniki i nie bdzie
rozumia poj, jak (nie wytykajc palcem) niejaki K...45.

Nie no czyta. Po fakcie eby sprawdzi czy dobrze wszystko zrobi.

--
Artur
ZZR 1200

78 Data: Luty 07 2012 20:41:18
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: btn 

W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Kilka dni temu podczas zaczenia wiate mijania przepaliy si 2
arwki H4 naraz (zawieciy na 1s).

Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18z
Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt)

Ustawiasz pokrtem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i
przytykasz koncwki do klem akumulatora.

Piszesz nam ile miernik pokaza :)



Dziki za wszystkie porady, wskazwki i pouczenia. Zmierzyem miernikiem i wyszo mi... 30V. Co dziwniejsze - po wymianie feralnej arwki wiata ju wiec normalnie... Cu jest nie tak..

79 Data: Luty 07 2012 22:49:35
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: Krzysztof 45 

btn napisa(a):

Zmierzyem miernikiem i wyszo mi... 30V.
mierdziao wiksz iloci voltw od pocztku.
Co dziwniejsze - po wymianie feralnej arwki wiata ju wiec normalnie... Cu jest nie tak..
Moliwe e wynik masz zawyony.
Jeeli miernik kupie a nie poyczye, taki z taszych, to polecam wymian baterii na lepszej firmy.
Wkadaj tam sabej jakoci baterie, a te szybko siadaj zwaszcza jak miernik przetrzymywany jest w niskich temperaturach, a sabe napicie w baterii zawya wynik odczytu.
A przy okazji jak masz moliwo porwnania odczytw z Twojego miernika i jakiego profesjonalnego, moesz w swoim skalibrowa wynik odczytu. Po zdjciu obudowy w rodki znajdziesz taki PRek do regulacji.
--
Krzysiek

80 Data: Luty 07 2012 23:10:27
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Dziki za wszystkie porady, wskazwki i pouczenia. Zmierzyem
miernikiem i wyszo mi... 30V.

Pamietaj e jak na wyswietlaczu miernika pojawi si symbol BAT czyli
saba bateria to pomiar ju jest niewiarygodny.

Przewanie mierniki zawyj wtedy odczyt. Np jest faktycznie 14 volt a
miernik pokae 16 volt

ale te 30 volt to jest duo za duo. Pawdopodobnie masz uszkodzony
alternator albo akumulator (nie kontaktuje dobrze w rodku)

Nie tak atwo jest spali arwk. Przez krotk chwil wytrzymuje nawet
20 volt cho wieci wtedy jak Hiroszima.


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

81 Data: Luty 07 2012 23:24:34
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: btn 

W dniu 2012-02-07 23:10, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Dziki za wszystkie porady, wskazwki i pouczenia. Zmierzyem
miernikiem i wyszo mi... 30V.

Pamietaj e jak na wyswietlaczu miernika pojawi si symbol BAT czyli
saba bateria to pomiar ju jest niewiarygodny.

Przewanie mierniki zawyj wtedy odczyt. Np jest faktycznie 14 volt a
miernik pokae 16 volt

ale te 30 volt to jest duo za duo. Pawdopodobnie masz uszkodzony
alternator albo akumulator (nie kontaktuje dobrze w rodku)

Nie tak atwo jest spali arwk. Przez krotk chwil wytrzymuje nawet
20 volt cho wieci wtedy jak Hiroszima.




Wiecie co, podejrzewam, e mj akumulator ju doywa swoich dni. Jest to jaki Perion z 2006r, ktry kilkukrotnie zeszych sezonw by rozadowywany niemal do zera, z elektrolitem te jest nieciekawie. Ssiad sprawdzajc go stwierdzi e ju zasiarczony lekko jest :)
Niemniej trzyma si dzielnie i moe jak si uda to przetrzyma jeszcze troch.
Odnonie miernika to jest sprawny, baterie rwnie niedawno wymieniane na nowe take prawdopodobnie wina akumulatora.

82 Data: Luty 07 2012 23:37:27
Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Odnonie miernika to jest sprawny

no to jak tam jest faktycznie 30 volt albo jaki pulsujacy przebieg
ktry miernik apie jako 30 volt to moesz sobie pouszkadza co w
samochodzie np radio spali. Trzeba naprawia to szybko.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4



Grupy dyskusyjne