Dziwny problem z elektryką/arwkami H4
1 | Data: Luty 06 2012 13:41:11 |
Temat: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | |
Autor: btn | Kilka dni temu podczas zaączenia świate mijania przepaliy się 2 arwki H4 naraz (zaświeciy na 1s). Na drugi dzień woyem tymczasowo jakieś noname i zauwayem, e lewa praktycznie wcale nie świeci. Mao tego, przy zaączonych światach mijania na desce rozdzielczej delikatnie podświetla się kontrolka świate drogowych. Jak wącze drogowe to kontrolka świeci normalnym światekiem, natomiast arwki - tylko prawa. 2 |
Data: Luty 06 2012 13:47:32 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/06/2012 01:41 PM, btn wrote: Kilka dni temu podczas zaączenia świate mijania przepaliy się 2> Posprawdzaj wtyczki arwek pod względem przejścia między przewodami i sprawd koniecznie jako masy w owej, bo ja bym podejrzewa problem w tym kierunku. No i dwie arwki na raz same z siebie nie padają, pado coś więcej ;-) -- Artur ZZR 1200 3 |
Data: Luty 06 2012 14:18:21 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | Autor: Krzysztof 45 | btn napisa(a): [...] Sprawd jaki masz prąd adowania. -- Krzysiek 4 |
Data: Luty 06 2012 13:38:09 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Wmak | Krzysztof 45 napisa(a): 5 |
Data: Luty 06 2012 15:23:45 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Krzysztof 45 | Wmak napisa(a): Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniu silnika.Wanie to napisaem innymi sowy. Czasem, moe z powodu mrozu, potrafi uszkodzi si regulator NAPICIA alternatora i napicie w instalacji potrafi nawet przekroczy 20V.Albo to co i stao si u mnie i co jutro si wyjani 00,0V :/ -- Krzysiek 6 |
Data: Luty 06 2012 15:30:22 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Wmak | Krzysztof 45 napisa(a): Wmak napisa(a):uruchomieniu silnika. Wanie to napisaem innymi sowy. Znaczcymi zupenie co innego. Jeli nie odrniasz napicia od prdu to nie moja wina tylko moe twojego nauczyciela fizyki.... -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Luty 06 2012 17:11:07 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Krzysztof 45 | Wmak napisa(a): Jeli nie odrniasz napicia od prdu to nie moja wina tylko moe twojego nauczyciela fizyki....Prdu czy prdu adowania. Ja pierdole zawsze si znajdzie jaki cwaniacek yntelygent ktry musi co mdrego napisa jak by nie zajarzy o co chodzi i udawa e chodzi na wszystkie lekcje fizyki. "Dlatego takie adowarki maj tak dobrane wartoci prdu adowania..." http://pl.wikipedia.org/wiki/adowarka_akumulatorw Oprotestuj wpis/y i zdrwka ycz. http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=pr%C4%85d+%C5%82adowania&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest -- Krzysiek 8 |
Data: Luty 06 2012 18:13:06 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Wmak | Krzysztof 45 napisa(a): Wmak napisa(a):na uczyciela fizyki....mdre go napisa jak by nieclient=opera&rls=pl&q=pr%C4%85d+%C5%82adowania&sour ceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest Krtko: Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest rnica w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie to nie powinien udziela porad na motoryzacyjnym forum bo moe z tego by wicej szkd ni poytku. (dotyczy take autorw niektrych wypocin z tego drugiego w/w linku.) -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Luty 06 2012 19:33:49 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Krzysztof 45 | Wmak napisa(a): Krtko:Wszyscy wiedza o co chodzi, wiec po co te wypociny? A w wtku o laczkach na lato wywalisz reguk wskazujc na opony? Samochodowe oczywicie nie mzgowe. -- Krzysiek 10 |
Data: Luty 07 2012 10:06:41 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: DoQ | W dniu 06-02-2012 19:33, Krzysztof 45 pisze: Wszyscy wiedza o co chodzi, wiec po co te wypociny? Moe tobie wszystko jedno, czy nazywaj ci szympansem czy pawianem - bo co za rnica? Natomiast mierzenie prdu, a mierzenie napicia to dwie cakowicie odrbne sprawy. A ty zamiast przyzna si do bdu tradycyjnie rniesz gupa. ap banana! -- pozdr. Rzdzimir 11 |
Data: Luty 07 2012 10:34:32 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | Autor: komar | W dniu 2012-02-07 10:06, DoQ pisze: W dniu 06-02-2012 19:33, Krzysztof 45 pisze: 10/10 :D 12 |
Data: Luty 07 2012 10:53:38 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-07 10:06, DoQ pisze: W dniu 06-02-2012 19:33, Krzysztof 45 pisze: Spoko - na pms mamy now fizyk, wic nie powiniene by zaskoczony. W sumie nie tylko fizyk ;) Tych bananw to trzeba zamwi cay transport ;) -- Jutro to dzi, tyle e jutro. 13 |
Data: Luty 06 2012 20:05:53 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-06 19:13, Wmak pisze: Krzysztof napisa(a): Nie on pierwszy, nie ostatni. 14 |
Data: Luty 07 2012 11:05:42 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: MarcinJM | W dniu 2012-02-06 19:13, Wmak pisze: Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest rnica A jaka jest roznica w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie? -- Pozdrawiam MarcinJM 15 |
Data: Luty 07 2012 11:10:06 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/07/2012 11:05 AM, MarcinJM wrote: W dniu 2012-02-06 19:13, Wmak pisze:e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce. -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Luty 07 2012 11:22:30 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: MarcinJM | W dniu 2012-02-07 11:10, AZ pisze: e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce. O prosze, a to ciekawe, a jak on limituje ten prad? Taki ma kranik? -- Pozdrawiam MarcinJM 17 |
Data: Luty 07 2012 11:32:52 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/07/2012 11:22 AM, MarcinJM wrote: W dniu 2012-02-07 11:10, AZ pisze:A gdzie ja napisaem e limituje? -- Artur ZZR 1200 18 |
Data: Luty 07 2012 11:58:48 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: MarcinJM | W dniu 2012-02-07 11:32, AZ pisze: On 02/07/2012 11:22 AM, MarcinJM wrote: No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi limitowac. -- Pozdrawiam MarcinJM 19 |
Data: Luty 07 2012 12:07:05 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/07/2012 11:58 AM, MarcinJM wrote: Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz jak alternator zlimituje prd. -- Artur ZZR 1200 20 |
Data: Luty 07 2012 12:08:53 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: MarcinJM | W dniu 2012-02-07 12:07, AZ pisze: On 02/07/2012 11:58 AM, MarcinJM wrote: Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi. -- Pozdrawiam MarcinJM 21 |
Data: Luty 07 2012 12:13:44 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MarcinJM, Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musiTak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz Nie manipuluj - napisa: e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce. Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wcinie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 22 |
Data: Luty 07 2012 12:52:47 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: MarcinJM | W dniu 2012-02-07 12:13, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello MarcinJM, Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest tutaj limiterem, a nie altek. Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator. -- Pozdrawiam MarcinJM 23 |
Data: Luty 07 2012 12:59:40 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/07/2012 12:52 PM, MarcinJM wrote: He? Mylisz, e alternator produkuje cay czas 100A skoro zapotrzebowania aku+elektryki jest 15A? No i co z t energi? W powietrze idzie? -- Artur ZZR 1200 24 |
Data: Luty 07 2012 13:03:14 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/07/2012 12:59 PM, AZ wrote: Jeszcze: Tak to dziaa prdnica albo alternator staomagnesowy ale w jego przypadku nadmiar jest puszczany w ciepo przez regulator poprzez zwieranie nadmiaru do masy. -- Artur ZZR 1200 25 |
Data: Luty 07 2012 13:06:46 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MarcinJM, Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jestNie manipuluj - napisa:Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musiTak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz Ale z czym si kcisz? Przeciez to zostao ju napisane. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 26 |
Data: Luty 07 2012 13:08:51 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/07/2012 01:06 PM, RoMan Mandziejewicz wrote: Bo zgrywa mdrego a wyszed na mdrego inaczej.Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wcinie.Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest -- Artur ZZR 1200 27 |
Data: Luty 07 2012 12:10:14 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello AZ, No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musiTak, kable. Podepnij sobie do samochodu co co chce np. 200A i zobacz Oj, oj, oj! -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 28 |
Data: Luty 07 2012 12:05:24 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MarcinJM, e alternator daje tyle prdu ile akumulator chce.O prosze, a to ciekawe, a jak on limituje ten prad? Taki ma kranik? Elementarna fizyka limituje prd. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 29 |
Data: Luty 07 2012 12:05:58 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: MarcinJM | W dniu 2012-02-07 12:05, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello MarcinJM, Cicho, nie ciebie pytam. :) -- Pozdrawiam MarcinJM 30 |
Data: Luty 07 2012 12:26:58 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F | Uytkownik "MarcinJM" napisa w wiadomoci Jeli kto nie odrnia poj "prd" i "napicie" i nie wie, jaka jest rnica A jaka jest roznica w adowaniu akumulatora z zewntrznego prostownika i z alternatora w pojedzie? Np przebieg napiecia w czasie i napiecie szczytowe. J. 31 |
Data: Luty 06 2012 19:30:53 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/06/2012 05:11 PM, Krzysztof 45 wrote: Prdu czy prdu adowania.> Prd adowania to nadal co innego ni napicie. Ja pierdole zawsze si znajdzie jaki cwaniacek yntelygent ktry musiNo i nadal nie wiesz czym si rni prd od napicia. -- Artur ZZR 1200 32 |
Data: Luty 07 2012 08:39:12 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | Autor: Artur M. Piwko | In the darkest hour on Mon, 06 Feb 2012 17:11:07 +0100, Jeśli nie odrniasz napięcia od prądu to nie moja wina tylko moe twojego nauczyciela fizyki....Prądu czy prądu adowania. Fizyka to nauka ścisa i nie ma miejsca na nazywanie konia soniem i licazenia, e ktoś sobie to wywnioskuje z kontekstu i jeszcze kilku innych rzeczy. "Dlatego takie adowarki mają tak dobrane wartości prądu adowania..." Miliony much nie mogą się mylić. Jesteś jedną z nich. -- [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ] [ 08:38:12 user up 13071 days, 20:33, 1 user, load average: 0.97, 0.04, 0.77 ] lazy, adj.: Marrying a pregnant woman. 33 |
Data: Luty 07 2012 10:33:04 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | Autor: Krzysztof 45 | Artur M. Piwko napisa(a): Miliony much nie mogą się mylić. Jesteś jedną z nich.Zbulwersowaeś się moim /prądem adowania/ z 2012-02-06 14:18 i musiaeś się wykazać jak troll? A to widziaeś co napisaem cztery dni temu? 2012-02-03 15:12 2012-02-03 17:20 2012-02-03 23:12 -- Krzysiek 34 |
Data: Luty 06 2012 16:53:08 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/06/2012 03:23 PM, Krzysztof 45 wrote: Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora poWanie to napisaem innymi sowy. -- Artur ZZR 1200 35 |
Data: Luty 06 2012 17:13:21 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Krzysztof 45 | AZ napisa(a): Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.Nastepny LOLO LOL -- Krzysiek 36 |
Data: Luty 06 2012 16:52:02 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: to | begin Krzysztof 45 Napięcie to innymi sowy prąd? Gratuluję.Nastepny LOLO LOL Uwaga! Rzucam banana! Chwytaj! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 37 |
Data: Luty 06 2012 19:33:11 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/06/2012 05:13 PM, Krzysztof 45 wrote: >Napicie to innymi sowy prd? Gratuluj.Nastepny LOLO LOL Tak ciko uderzy si w pier i przyzna do bdu? -- Artur ZZR 1200 38 |
Data: Luty 06 2012 19:04:49 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: | AZ napisa(a): On 02/06/2012 05:13 PM, Krzysztof 45 wrote:Nie przejmuj si - najpierw musiaby zrozumie. Nawet elektrycy samochodowi myl te pojcia. Dawno temu brat pojecha w Polsk fiatem 125P i po drodze zajrza do jakiego serwisu z drobnymi (ju nie pamitam jakimi) problemami -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 39 |
Data: Luty 06 2012 20:07:59 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-06 20:04, pisze: napisa(a): Woli protestowa. Nawet elektrycy samochodowi myl te pojcia. Czy ja wiem? Zaley jacy elektrycy :) 40 |
Data: Luty 06 2012 19:26:40 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Wmak | AZ napisa(a): On 02/06/2012 05:13 PM, Krzysztof 45 wrote:Nie przejmuj si - najpierw musiaby zrozumie. Nawet elektrycy samochodowi myl te pojcia. Dawno temu brat pojecha w Polsk fiatem 125P i po drodze zajrza do jakiego serwisu z drobnymi (ju nie pamitam jakimi) problemami Jako przy okazji "fachowcy" wyregulowali "prd adowania". Tam by elektromechaniczny regulator napicia, przez przez podginanie wspornika spryny kotwicy dawao si regulowa NAPICIE alternatora. Regulator mia dziaanie dwustopniowe, procedura odrobin skomplikowana (bez odpinania klem) ale w jej wyniku alternator powinien dawa 14.2 - 14.4 V. Tymczasem "fachowcy" odpili klem, wstawili szeregowo amperomierz (cgowych jeszcze nie byo) i wyregulowali prd adowania na 8 A. Brat pojecha dalej a po drodze zmienia kolejne arwki stopy, kierunkowskazy, kontrolki - oprcz reflektorowych, bo w dzie nie byo obowizku uywania wiate. Po powrocie zmierzyem napicie na akumulatorze - po minucie osigao ponad 20V Akumulator musia si niele grza - by od gry zalewany jak smo - w tej zalewie byy due pcherze gazu i wiele lejkw po pknitych pcherzach. Na dnie akumulatora zostao moe ze 2 cm elektrolitu - duo wody trzeba byo dola. Wymieniem jeszcze par arwek, wyregulowaem napicie, akumulator pracowa przyzwoicie kolejne dwa lata. -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 41 |
Data: Luty 07 2012 10:58:42 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-02-06 17:13, Krzysztof 45 pisze: AZ napisa(a): No, to zamy ze zmierzysz *prd* i wyjdzie 10A. To dobrze czy le? ;) I co nam to mwi? e mamy: - rozadowany akumulator, adowany zdecydowanie za sabo (awaria alternatora) - 100% naadowany akumulator adowany zdecydowanie za mocno (awaria regulatora) - rednio naadowany akumulator adowany prawidowo? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci gts /kropka/ pl | lub caoci pogldom ich Autora. 42 |
Data: Luty 07 2012 08:38:04 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | Autor: Artur M. Piwko | In the darkest hour on Mon, 06 Feb 2012 15:23:45 +0100, Naley zmierzyć NAPIĘCIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniuWaśnie to napisaem innymi sowy. Nie. Napisaeś coś zupenie innego. -- [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ] [ 08:36:52 user up 13071 days, 20:31, 1 user, load average: 0.97, 0.04, 0.77 ] Marry me and I'll never look at another horse! -- Groucho Marx 43 |
Data: Luty 06 2012 15:31:20 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Robert_J | Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniu Nawet takie napicie nie powinno nagle spali obu arwek. Kiedy w maluchu miaem popsuty regulator i napicie roso wraz z obrotami :-). Dochodzio do 22 V, arwki H4 wytrzymyway koo miesica :-). Ale teraz moe robi gorsze... 44 |
Data: Luty 06 2012 17:47:50 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-06 15:31, Robert_J pisze: Naley zmierzy NAPICIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po Spokojna gowa - pjdzie wikszy prd, wiksza moc, szybciutko si arwka spali. 45 |
Data: Luty 07 2012 08:33:23 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Robert_J | Spokojna gowa - pjdzie wikszy prd, wiksza moc, szybciutko To napisaem e wytrzymyway lekko liczc miesic :-). Na pewno nie paliy si po kilku wczeniach. A tak daway dezu e mg rozwieway ;-). 46 |
Data: Luty 07 2012 10:50:51 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-07 08:33, Robert_J pisze: Spokojna gowa - pjdzie wikszy prd, wiksza moc, szybciutko Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4). Te obecne s kombinowane na rne metody i duo mniej trwae - przy normalnej pracy, a co dopiero jak dostan sporo wysze napicie. -- Jutro to dzi, tyle e jutro. 47 |
Data: Luty 07 2012 13:15:43 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Robert_J | Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4). A tak stare nie byy, to byy ju halogeny. 48 |
Data: Luty 07 2012 13:21:58 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Robert_J, Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4).A tak stare nie byy, to byy ju halogeny. Dla dzisiejszych dwudziestolatkw to, co dziao si przed ich narodzeniem, to prehistoria. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 49 |
Data: Luty 07 2012 12:22:50 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: kamil | On 07/02/2012 12:21, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Robert_J, No i zaczynamy z "za moich czasw"... -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 50 |
Data: Luty 07 2012 13:54:36 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-07 13:15, Robert_J pisze: Ale pisae o starych, zwykych arwkach (H4). Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe - nie miaem na myli ich poprzednikw R2 (P45t-41). Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Daj wicej wiata, ale s duo delikatniejsze i maj krtsz ywotno. -- Jutro to dzi, tyle e jutro. 51 |
Data: Luty 07 2012 16:06:55 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Robert_J | Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe No fakt :-). Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Wiesz, mam ciekawsze zainteresowania ni ledzenie zmian w konstrukcji arwek samochodowych ;-). 52 |
Data: Luty 07 2012 17:55:34 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-07 16:06, Robert_J pisze: Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe :) Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Bez jaj - przecie ja nikogo nie namawiam do ledzenia tych zmian. Chodzi o proste stwierdzenie faktu - nie pamitam kiedy si pojawiy H4 w maluchu (fabrycznie gdzie na pocztku lat 90), wic to 20 lat temu. wieciy lepiej od standardowych, ale w porwnaniu z obecnymi to przepa. Jak pisaem - byy trwalsze od tego co mamy dzisiaj i gorsze jako rdo wiat. Teraz niby te mona kupi co takiego za 10PLN, ale rnica jest znaczna jeeli chodzi o strumie wietlny - co za co. Stad te obecne konstrukcje s bardziej czue na wzrost napicia itd. 53 |
Data: Luty 07 2012 19:22:55 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F | Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci grup Bez jaj - przecie ja nikogo nie namawiam do ledzenia tych zmian. Byly tez halogeny ze starymi cokolami, R2 czy R3 czy jak to sie nazywalo. Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza. Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na dlugich jezdzic :-) J. 54 |
Data: Luty 07 2012 20:49:23 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-07 19:22, J.F pisze: Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci grup Masz na myli H4 z trzonkiem P45t-41? He he - kolejny wymys polskiego "rzemiosa" po plastykowych redukcjach z P43t-38 na P45t-41 (z cokou takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowao do starych reflektorw). wiecio cokolwiek ciekawie, ale i tak lepiej, ni obecne zenexy. Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo R2 miay 45/40W, te kombinowane miay 60/55W - to bya H4 z innym cokoem. Tak, wypalao styki we wcznikach (w tym zespolonym). Osobicie zmieniaem z R2 na H4 w PF126 i Warszawie (Zelmot zacz produkowa do ukopodobnych) i jak najbardziej uzupeniaem ukad o przekaniki. W PF125p przekaniki chyba ju byy (nie pamitam) i tam zmieniaem z R2 na wkady skd przewiezione (nie z PL, cho by moe byy w PL produkowane). Tutaj ciekawostka - do dzisiaj pamitam, e reflektory mijania byy na H4, a dodatkowe od dugich na H1. Wersje pniej dostpne w PL byy na H4. Niby fajny patent - jak si zjaraa H4 na mijania, to si zamieniao miejscami arwki i dalej byo dobrze. Szkoda tylko, e ta nieuywana mijania ju si regenerowa nie chciaa ;) Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na A ja le wspominam okres, kiedy takie arwki byy powszechnie dostpne z adnotacj "not for use in europe", poniewa sporo byo takich ze 100/90W. Sam kiedy zrobiem prb i do poldona takie woyem. Specjalnie lepiej nie byo, ale ludzie migali w trasie - zjechaem po paru kilometrach i woyem normalne. eby nie byo - po zaoeniu tamtych palnikw sprawdzaem ustawienie wiate. Najmieszniejsze jest to, e wiele osb byo niewiadomych zakupu H4 na "sterydach". BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami w dobrym stanie w zupenoci starczaj standardowe. 55 |
Data: Luty 07 2012 22:31:43 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F. | Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:49:23 +0100, Artur Malg napisa(a): W dniu 2012-02-07 19:22, J.F pisze: Dlaczego H4 ? Halogen, dwuwloknowy, ale czemu od razu H4 ? He he - kolejny wymys polskiego Tez "polskie rzemioslo" ? http://allegro.pl/tungsram-h-12v-60-55w-p45t-41-52070-i2063334950.html Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomoR2 miay 45/40W, te kombinowane miay 60/55W - to bya H4 z innym Wydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne i porownywalem z 50/55, a nie pomyslalem ze maluch mial 40W Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie naA ja le wspominam okres, kiedy takie arwki byy powszechnie dostpne Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly na homologacje. A takie 90/100 sa i dzis. BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami Zalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-( Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ? J. 56 |
Data: Luty 07 2012 22:50:56 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-07 22:31, J.F. pisze: Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:49:23 +0100, Artur Malg napisa(a): Pienidz jest pienidz. Znalaze na alledrogo po kodach podstawek, ktre podaem? :) Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomoR2 miay 45/40W, te kombinowane miay 60/55W - to bya H4 z innym Szczerze? Ja moe mam problem z pamici (przynajmniej w teorii z racji wieku), ale jako sobie nie przypominam Twoich rewelacji. R2 45/40W i H4 z rnymi podstawkami 60/55W. Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie naA ja le wspominam okres, kiedy takie arwki byy powszechnie dostpne To R2 udao Ci si kupi w wikszej mocy? A takie 90/100 sa i dzis. Nie pisaem, e nie ma. Tyle, e teraz nikt ich nie kupi z przypadku... BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami Zmie mark. Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ? Ekhem - ja mam dobre i zgodne z przepisami. Jak co jest nie tak, to jest to problem mojego zmczenia/brudnych reflektorw. O zamianie oryginalnych reflektorw na DEPO nie bd dyskutowa, poniewa to inna kwestia. 57 |
Data: Luty 08 2012 01:11:59 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F. | Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:50:56 +0100, Artur Malg napisa(a): W dniu 2012-02-07 22:31, J.F. pisze: Tak jest :-) Szczerze? Ja moe mam problem z pamici (przynajmniej w teoriiWydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne iMaluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomoR2 miay 45/40W, te kombinowane miay 60/55W - to bya H4 z innym Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila ta wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza. A halogenow z cokolem R2 byla duza roznorodnosc, wiec moze to jakas inna para. To R2 udao Ci si kupi w wikszej mocy?Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly naChoc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie naA ja le wspominam okres, kiedy takie arwki byy powszechnie dostpne cokol R2, ale raczej halogen. Choc glowy nie dam - moze i zwykle byly roznych mocy. O, byly i sa http://allegro.pl/zarowka-bosma-12v-r2-75-70w-p45t-3516-i2055450166.html Zmie mark.BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektoramiZalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-( Wiele innych rzeczy jest za to dobre :-) Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ?Ekhem - ja mam dobre i zgodne z przepisami. Widelki swiatlosci na dlugie sa dosc szerokie. Tylko te cholerne homologacje nakladaja dodatkowe wymogi. J. 58 |
Data: Luty 08 2012 09:38:14 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila ta Tobie trzeba tumaczy? Przy takiej samej mocy znamionowej arwka halogenowa bdzie miaa mniejsz rezystancj na zimno od arwki klasycznej. Znacznie mniejsz. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 59 |
Data: Luty 08 2012 10:41:38 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F | Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa w Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila ta Tobie trzeba tumaczy? Przy takiej samej mocy znamionowej arwka Ile znacznie ? Dwa razy czy 10% ? J. 60 |
Data: Luty 08 2012 13:32:20 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, Ile znacznie ? Dwa razy czy 10% ?Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwilaTobie trzeba tumaczy? Przy takiej samej mocy znamionowej arwka Jarku. Policz sobie. Wyjd od temperatury wkna. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 61 |
Data: Luty 08 2012 14:02:42 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F | Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa Ile znacznie ? Dwa razy czy 10% ?Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwilaTobie trzeba tumaczy? Przy takiej samej mocy znamionowej arwka Jarku. Policz sobie. Wyjd od temperatury wkna. Napisalbys "zmierz" :-) No wlasnie tak licze - ile moga dorzucic - 10% temperatury ? J. 62 |
Data: Luty 07 2012 18:07:02 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F | Uytkownik "Artur Malg" napisa w Przecie napisaem H4, ktre jako ywe s halogenowe Mowiac szczerze to nie zauwazylem. Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ? H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko. J. 63 |
Data: Luty 07 2012 18:42:29 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-07 18:07, J.F pisze: Uytkownik "Artur Malg" napisa w Uywasz tych po 8z? :) Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ? Z nowym samochodem raczej ciko o H4 jako takie - teraz czciej uywane s jednowknowe. H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko. Taki lajf. Zwyky Philips Premium wieci krcej ni te stare "wynalazki" :) O BlueVision, czy innych nawet nie wspominam :) 64 |
Data: Luty 07 2012 19:13:33 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F | Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci grup Nie zauwaye zmian na przestrzeni czasu? Daj wicej Uywasz tych po 8z? :) Przedostatnie kupowalem chyba po 12. Ale to se ne wrati, teraz widze 20-30 zl. Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?Z nowym samochodem raczej ciko o H4 jako takie - teraz czciej Lepsze w sensie marki/modelu. Blu costam. Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba nie psuja sie zbyt czesto. Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4. H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko. Taki lajf. Zwyky Philips Premium wieci krcej ni te stare RoMan polecal Premium ? To chyba takie kiedys kupilem, i wiecej nie zmienialem :-) J. 65 |
Data: Luty 07 2012 20:07:19 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-07 19:13, J.F pisze: Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci grup Bez problemu mona kupi po te ~10z. Co to jest - nie wnikam :) Na alledrogo znajdziesz i po 5z. Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?Z nowym samochodem raczej ciko o H4 jako takie - teraz czciej Nie wiem co masz na myli, ale jeeli chodzi o BlueVision to nie s one montowane fabrycznie. Dobrze si na nich jedzi, ale jako przykadu uywa nie bd, poniewa bardzo krtkotrwae. Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba nie Ot to - jednowknowe wytrzymuj duej, tak mi przynajmniej mwi moje dugie dowiadczenie :) Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4. Parametry czego? H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko. Nie wiem co RoMan poleca, ale premium H4 zmieniaem par razy (pewnie przynajmniej raz do roku). Tyle, e one tez zdaje si s w rnych wersjach (+30%, +50%). Moliwe, e kiedy byy +30% i wytrzymyway duej ni niby te same +50%, ale ju tych +30% nie ma w sprzeday :) 66 |
Data: Luty 08 2012 01:21:07 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F. | Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:07:19 +0100, Artur Malg napisa(a): W dniu 2012-02-07 19:13, J.F pisze: Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie. Nie wiem na czym to polega, bo strumien maja w normie okreslony, ale trwaja krocej. Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba nieOt to - jednowknowe wytrzymuj duej, tak mi przynajmniej mwi Cos odwrotnego chyba pisales - ze to H4 dluzej. Mniejsza o to - sa i dlugozyciowe H4. Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.Parametry czego? Wlokna. Nie wiem co RoMan poleca, ale premium H4 zmieniaem par razy (pewnie Ostatnio musialem H7 kupic, to tez ograniczony wybor. J. 67 |
Data: Luty 08 2012 10:30:14 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Micha Baszyski | W dniu 2012-02-08 01:21, J.F. pisze: Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie. ZTCP to gdzie czytaem, e chodzi o geometri wkna - jest krtsze i tak uksztatowane, eby wysya wicej wiata tam gdzie ono jest najbardziej potrzebne -- Pozdr. Micha 68 |
Data: Luty 08 2012 13:03:32 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Artur Malg | W dniu 2012-02-08 01:21, J.F. pisze: Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie. Inna konstrukcja arnika - o szczegy pytaj producentw. Strumie cakowity tak, ale mona onglowa geometri/barw itd. co daje rnice w zalenoci od miejsca. A tak dokadnie nie wnikaem - zasadniczo wystarczy mi, e lepiej owietlaj drog i niestety s krcej yj. Co za co - to si postp nazywa ;) Ot to - jednowknowe wytrzymuj duej, tak mi przynajmniej mwi Nie, nie - wanie H4 krcej. Mniejsza o to - sa i dlugozyciowe H4. Na upartego moe si znajdzie. Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.Parametry czego? Zblione by moe. Ostatnio musialem H7 kupic, to tez ograniczony wybor. Sam widzisz :) -- Jutro to dzi, tyle e jutro. 69 |
Data: Luty 07 2012 18:04:15 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: J.F | Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci Czasem, moe z powodu mrozu, potrafi uszkodzi si regulator NAPICIA Spokojna gowa - pjdzie wikszy prd, wiksza moc, szybciutko Nie spali. No moze w niektorych samochodach spali, ale regulator mi sie uszkodzil, bylo okolo 19V, i wszystko przezylo 100km jazdy w takim stanie. A najbardziej ucierpialo moje serce, bo mysl o panewkach ciagnacych pod gore na najwyzszym biegu nie jest zdrowa :-) J. 70 |
Data: Luty 06 2012 14:42:51 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | Autor: komar | W dniu 2012-02-06 13:41, btn pisze: Kilka dni temu podczas zaączenia świate mijania przepaliy się 2 arwki H4 naraz Sprawd masę na wtyczkach i zmierz napięcie na klemach na biegu jaowym i na wyszych obrotach. Moe regulator napięcia polecia. 71 |
Data: Luty 06 2012 15:43:42 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/arwkami H4 | Autor: J.F | Uytkownik "btn" napisa w wiadomości grup Kilka dni temu podczas zaączenia świate mijania przepaliy się 2 arwki H4 naraz (zaświeciy na 1s). Na drugi dzień woyem tymczasowo jakieś noname i zauwayem, e lewa praktycznie wcale nie świeci. Mao tego, przy zaączonych światach mijania na desce rozdzielczej delikatnie podświetla się kontrolka świate drogowych. Jak wącze drogowe to kontrolka świeci normalnym światekiem, natomiast arwki - tylko prawa. Masy nie ma w tej lampie. Wtyczka zle zalozona, kabelek urwany, albo nie zalozony na stosowny wtyk .. J. 72 |
Data: Luty 06 2012 21:10:39 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** btn pisze tak: Kilka dni temu podczas zaczenia wiate mijania przepaliy si 2 Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18z Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt) Ustawiasz pokrtem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i przytykasz koncwki do klem akumulatora. Piszesz nam ile miernik pokaza :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 73 |
Data: Luty 07 2012 13:25:54 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Grejon | W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze: na ** p.m.s ** btn pisze tak: A po co 200, jak mona 20? No i najwaniejsze - ~ czy - :) -- Grzegorz Joca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 74 |
Data: Luty 07 2012 13:33:40 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Wmak | Grejon napisa(a): > Ustawiasz pokrtem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne iNa zakresie 200V (oczywicie DC - napicie stae) tani miernik pokae dwie cyfry cakowite i jedn cyfr po przecinku - taka dokadno (a waciwie rozdzielczo pomiaru) wystarczy do sprawdzenia napicia adowania i w przypadku uszkodzenia regulatora da si bez prztykania gak odczyta ponad 20V a na zakresie 20V byoby wida jakie kreseczki lub literki (przekroczenie zakresu), niezrozumiae dla kogo, kto pierwszy raz w yciu widzi multimetr. -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 75 |
Data: Luty 07 2012 14:45:50 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Grejon | W dniu 2012-02-07 14:33, Wmak pisze: Na zakresie 200V (oczywicie DC - napicie stae) tani miernik pokae dwie A te tanie multimetry instrukcji po polskiemu nie maj? :) -- Grzegorz Joca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 76 |
Data: Luty 07 2012 15:09:19 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Wmak | Grejon napisa(a): Prawdziwy Mczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsugi. Gdyby nawet przeczyta, to nie znajdzie tam podstaw elektrotechniki i nie bdzie rozumia poj, jak (nie wytykajc palcem) niejaki K...45. -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 77 |
Data: Luty 07 2012 23:28:53 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: AZ | On 02/07/2012 04:09 PM, Wmak wrote: Nie no czyta. Po fakcie eby sprawdzi czy dobrze wszystko zrobi. -- Artur ZZR 1200 78 |
Data: Luty 07 2012 20:41:18 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: btn | W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze: na ** p.m.s ** btn pisze tak: Dziki za wszystkie porady, wskazwki i pouczenia. Zmierzyem miernikiem i wyszo mi... 30V. Co dziwniejsze - po wymianie feralnej arwki wiata ju wiec normalnie... Cu jest nie tak.. 79 |
Data: Luty 07 2012 22:49:35 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: Krzysztof 45 | btn napisa(a): Zmierzyem miernikiem i wyszo mi... 30V.mierdziao wiksz iloci voltw od pocztku. Co dziwniejsze - po wymianie feralnej arwki wiata ju wiec normalnie... Cu jest nie tak..Moliwe e wynik masz zawyony. Jeeli miernik kupie a nie poyczye, taki z taszych, to polecam wymian baterii na lepszej firmy. Wkadaj tam sabej jakoci baterie, a te szybko siadaj zwaszcza jak miernik przetrzymywany jest w niskich temperaturach, a sabe napicie w baterii zawya wynik odczytu. A przy okazji jak masz moliwo porwnania odczytw z Twojego miernika i jakiego profesjonalnego, moesz w swoim skalibrowa wynik odczytu. Po zdjciu obudowy w rodki znajdziesz taki PRek do regulacji. -- Krzysiek 80 |
Data: Luty 07 2012 23:10:27 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** btn pisze tak: Dziki za wszystkie porady, wskazwki i pouczenia. Zmierzyem Pamietaj e jak na wyswietlaczu miernika pojawi si symbol BAT czyli saba bateria to pomiar ju jest niewiarygodny. Przewanie mierniki zawyj wtedy odczyt. Np jest faktycznie 14 volt a miernik pokae 16 volt ale te 30 volt to jest duo za duo. Pawdopodobnie masz uszkodzony alternator albo akumulator (nie kontaktuje dobrze w rodku) Nie tak atwo jest spali arwk. Przez krotk chwil wytrzymuje nawet 20 volt cho wieci wtedy jak Hiroszima. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 81 |
Data: Luty 07 2012 23:24:34 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: btn | W dniu 2012-02-07 23:10, PiteR pisze: na ** p.m.s ** btn pisze tak: Wiecie co, podejrzewam, e mj akumulator ju doywa swoich dni. Jest to jaki Perion z 2006r, ktry kilkukrotnie zeszych sezonw by rozadowywany niemal do zera, z elektrolitem te jest nieciekawie. Ssiad sprawdzajc go stwierdzi e ju zasiarczony lekko jest :) Niemniej trzyma si dzielnie i moe jak si uda to przetrzyma jeszcze troch. Odnonie miernika to jest sprawny, baterie rwnie niedawno wymieniane na nowe take prawdopodobnie wina akumulatora. 82 |
Data: Luty 07 2012 23:37:27 | Temat: Re: Dziwny problem z elektryk/arwkami H4 | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** btn pisze tak: Odnonie miernika to jest sprawny no to jak tam jest faktycznie 30 volt albo jaki pulsujacy przebieg ktry miernik apie jako 30 volt to moesz sobie pouszkadza co w samochodzie np radio spali. Trzeba naprawia to szybko. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |