Witam
Centrum pytania jest SEAT Leon 1,6 b 2003 z zainstalowanym gazem SGI.
Problem jest nastepujacy:
Odpalam samochod na zimno np po nocy.... jest ok rusza z marszu i gladko
jade 1,5 km zatrzymuje sie gasze silnik ide po gazete i jest zgrzyt....
nie moge go odpalic...
raz drugi trzeci czwarty i....jest poszedl
za kazdym razem odpalania jak by cos sie odtykalo przedstawie to
obrazkowo :)
1 zaplon... staje
2 zaplon.. drummm.... staje
3 zaplon drum drum ...... staje
4 zaplon drum drum drum .... staje
5 ... jest... poszlo w miare gladko
wyglada tak jak by za kazdym razem dostawal troche wiecej paliwa...
co dziwne problem nie wystepuje na calkowicie zimnym silniku (!) jak i
na dobrze nagrzanym....
nie wiem czy to ma zwiazek ale zaczal sie pojawiac po wymianie
rozrzadu... i klockow (to na pewno nie ma :) )
Jakas wskazowka co moze byc powodem ?:)
Jestem zerowym specem od samochodow ale moj umysl techniczny mowi ze to
jakis problem z dostarczaniem paliwa ale dlaczego nie pojawia sie na
zimnym i goracym silniku.... moze ma to zwiazek ze swiezo przelaczonym
gazem ( nie sprawdzalem jak dotad czy gaz sie przelaczyl ale raczej nie...)
P.
2 |
Data: Kwiecien 09 2007 13:27:01 |
Temat: Re: Dziwny problemm z odpaleniem |
Autor: ggorecki |
Witam,
mialem-mam podobny problem (pisalem na forum pl.misc.samochody). Sprawdz na
poczatek czy jesli wylaczysz instalacje gazowa to bedzie to samo. Jestem
pewien ze w moim przypadu to problem instalacji gazowej BRC prawdopodobnie
nawala wtrysk gazu.
Jesli uda Ci sie cos poradzic na swoj problem to prosze o info.
To co pisalem w swoim pytaniu:
"mam problem z instalacja LPG firmy BRC z wtryskami keihin (niebieskie
http://www.jasperengines.com/vsi_injector.htm)
Seat Cordoba 1,4i 16V rok prod 2003 przebieg calkowity 68tys na gazie 50tys.
Instalacja montowana w ASO.
Problem pojawia sie przy niskiej temperaturze w momencie przelaczanie z
benzyny na LPG.
Po przelaczeniu na gaz samochod zaczyna nierowno pracowac, szarpac, nie pali
na jeden cylinder, a instalacja gazowa nie zalacza sie w pelni (dioda na
pomaranczowo jak w momencie wlaczania sekwencyjnego).
Na komputerze czasami zapali sie kontrolka silnika.
Problem nie pojawia sie w cieplejsze dni, lub gdy silnik jest juz rozgrzany.
Gdy zapalam silnik i jezdze tylko na benzynie to wszystko jest ok.
Jeszcze jedna rzecz, ktora zauwazylem to gdy problem sie pojawi to moge
wylaczyc silnik na jakies 5 min uruchomic ponownie i jest ok.
Macie jakie dobre rady? ASO walczyl dobry tydzien, skasowal za cewki i
czyszczenie wtryskow lecz niewiele to pomoglo.
Czyszczenie wtryskow przez serwis polegalo na moczeniu ich w benzynie - czy
to wystarcza, czy sa jakies inne sposoby?
Niestety wtryski keihin sa drogie (4x800pln) i jesli mam je wymienic to w
ostatecznosci i w 100% pewnosci ze to one."
Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości
Witam
Centrum pytania jest SEAT Leon 1,6 b 2003 z zainstalowanym gazem SGI.
Problem jest nastepujacy:
Odpalam samochod na zimno np po nocy.... jest ok rusza z marszu i gladko
jade 1,5 km zatrzymuje sie gasze silnik ide po gazete i jest zgrzyt....
nie moge go odpalic...
raz drugi trzeci czwarty i....jest poszedl
za kazdym razem odpalania jak by cos sie odtykalo przedstawie to
obrazkowo :)
1 zaplon... staje
2 zaplon.. drummm.... staje
3 zaplon drum drum ...... staje
4 zaplon drum drum drum .... staje
5 ... jest... poszlo w miare gladko
wyglada tak jak by za kazdym razem dostawal troche wiecej paliwa...
co dziwne problem nie wystepuje na calkowicie zimnym silniku (!) jak i
na dobrze nagrzanym....
nie wiem czy to ma zwiazek ale zaczal sie pojawiac po wymianie
rozrzadu... i klockow (to na pewno nie ma :) )
Jakas wskazowka co moze byc powodem ?:)
Jestem zerowym specem od samochodow ale moj umysl techniczny mowi ze to
jakis problem z dostarczaniem paliwa ale dlaczego nie pojawia sie na
zimnym i goracym silniku.... moze ma to zwiazek ze swiezo przelaczonym
gazem ( nie sprawdzalem jak dotad czy gaz sie przelaczyl ale raczej
nie...)
P.
|