Grupy dyskusyjne   »   M550d - opinia

M550d - opinia



1 Data: Sierpien 09 2012 21:47:06
Temat: M550d - opinia
Autor: megrims 

SmorawiĹ„ski ma na demo M550d. Przejechałem siÄ™ i jakie mam wnioski.

KtoĹ›, kto kompletował akurat tÄ… demówkÄ™, to lekko mówiÄ…c
mało kompetentny. Zamówiona sztuka bez okna dachowego,
bez dostępu komfortowego. Kolor OK. Fotele komfortowe OK.
WkurwiajÄ…cy system start-stop. Ja rozumiem, że szybko
uruchamia silnik, ale wyobrażam sobie sytuacjÄ™, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłÄ…czy silnik.
Genialne. Rasowy dĽwiÄ™k silnika wydobywa siÄ™.. uwaga..
z głoĹ›ników. No z tym to przegiÄ™li i to konkretnie.

NajwiÄ™ksza porażka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomyłka. A8 4.2 V8 TDI jest taĹ„sze.

Porównywalnie latajÄ…cy A6 3.0 TDI Biturbo jest o 200 kpln
taĹ„szy. Nigdy Audi nie miałem, ale chyba zobaczÄ™ jak
z tą marką jest. Jeśli BMW F10 to zdecydowanie 535d.
IMO wystarczy.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....



2 Data: Sierpien 09 2012 22:06:43
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Myjk 

Thu, 09 Aug 2012 21:47:06 +0200, megrims

ale wyobrażam sobie sytuacjÄ™, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłÄ…czy silnik.

SprawdziłeĹ› empirycznie, czy gdybasz? Na logikÄ™ (a o jej brak inżynierów
nie posÄ…dzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie zadziała, dopóki
turbawka nie osiÄ…gnie optymalnej i bezpiecznej temperatury.

--
Pozdor Myjk

3 Data: Sierpien 10 2012 15:42:16
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: cef 

Myjk wrote:

ale wyobrażam sobie sytuacjÄ™, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłÄ…czy silnik.

SprawdziłeĹ› empirycznie, czy gdybasz? Na logikÄ™ (a o jej brak
inżynierów nie posÄ…dzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie
zadziała, dopóki turbawka nie osiÄ…gnie optymalnej i bezpiecznej
temperatury.

Musi być wysoki próg zadziałania.
Po jeĽdzie autostradowej, przy zjeĽdzie z autostrady droga
podporzÄ…dkowana - "start-stop" gasi na podjeĽdzie.
Chyba, że uznał, że wystygło, albo za zimne było.
Ale raczej te systemy dziwnie obliczajÄ…, bo zimny silnik też gasi
(minuta po dopaleniu na pierwszych Ĺ›wiatłach)

4 Data: Sierpien 10 2012 16:03:59
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-10 15:42, cef pisze:

Myjk wrote:

ale wyobrażam sobie sytuacjÄ™, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłÄ…czy silnik.

SprawdziłeĹ› empirycznie, czy gdybasz? Na logikÄ™ (a o jej brak
inżynierów nie posÄ…dzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie
zadziała, dopóki turbawka nie osiÄ…gnie optymalnej i bezpiecznej
temperatury.

Musi być wysoki próg zadziałania.
Po jeĽdzie autostradowej, przy zjeĽdzie z autostrady droga
podporzÄ…dkowana - "start-stop" gasi na podjeĽdzie.
Chyba, że uznał, że wystygło, albo za zimne było.
Ale raczej te systemy dziwnie obliczajÄ…, bo zimny silnik też gasi
(minuta po dopaleniu na pierwszych Ĺ›wiatłach)

Ĺšrodowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla Ĺ›rodowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te było wałkowane tu dziesiÄ…tki razy.
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

5 Data: Sierpien 10 2012 21:00:47
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 16:03, megrims pisze:

¦rodowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla ¶rodowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te było wałkowane tu dziesi±tki razy.

A sk±d pewno¶ć, że po ostrym pałowaniu kiedy wył±czenie mogłoby zaszkodzić turbinie START-STOP będzie aktywny?

--
Pozdr.

6 Data: Sierpien 10 2012 21:11:22
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-10 21:00, DoQ pisze:

W dniu 10-08-2012 16:03, megrims pisze:
¦rodowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla ¶rodowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te było wałkowane tu dziesi±tki razy.

A sk±d pewno¶ć, że po ostrym pałowaniu kiedy wył±czenie mogłoby
zaszkodzić turbinie START-STOP będzie aktywny?


Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, że taki system na trwało¶ć
auta raczej pozytywnego wpływu nie ma.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

7 Data: Sierpien 10 2012 21:13:54
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 21:11, megrims pisze:

A sk±d pewno¶ć, że po ostrym pałowaniu kiedy wył±czenie mogłoby
zaszkodzić turbinie START-STOP będzie aktywny?
Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, że taki system na trwało¶ć
auta raczej pozytywnego wpływu nie ma.

Panie - psujom się te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!


--
Pozdr.

8 Data: Sierpien 10 2012 22:26:30
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-10 21:13, DoQ pisze:

W dniu 10-08-2012 21:11, megrims pisze:
A sk±d pewno¶ć, że po ostrym pałowaniu kiedy wył±czenie mogłoby
zaszkodzić turbinie START-STOP będzie aktywny?
Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, że taki system na trwało¶ć
auta raczej pozytywnego wpływu nie ma.

Panie - psujom się te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!



MB to nawet przy dużo mniejszym. Ale E60 535d z 2007
przejechało 130000 i generalnie do kapitalki to jeszcze
daleko.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

9 Data: Sierpien 10 2012 20:35:42
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin megrims

MB to nawet przy dużo mniejszym. Ale E60 535d z 2007 przejechało 130000
i generalnie do kapitalki to jeszcze daleko.

Przestał już dymić z korka wlewu oleju? :))

--
ignorance is bliss

10 Data: Sierpien 10 2012 22:41:22
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 22:35, tĐľ pisze:

MB to nawet przy dużo mniejszym. Ale E60 535d z 2007 przejechało 130000
i generalnie do kapitalki to jeszcze daleko.
Przestał już dymić z korka wlewu oleju? :))

Teraz dymi wydechem :D



--
Pozdr.

11 Data: Sierpien 10 2012 20:43:25
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin DoQ

Teraz dymi wydechem :D

Na niebiesko?

--
ignorance is bliss

12 Data: Sierpien 10 2012 22:44:57
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 22:43, tĐľ pisze:

Teraz dymi wydechem :D
Na niebiesko?

Tak. Celowy zabieg. To taka moda na niebieski kolor jak np. podĹ›wietlenie zegarów w VW.


--
Pozdr.

13 Data: Sierpien 10 2012 20:50:00
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin DoQ

Tak. Celowy zabieg. To taka moda na niebieski kolor jak np.
podĹ›wietlenie zegarów w VW.

WidzÄ™, że megrims podÄ…ża za modÄ…. Ja także poszedłem tym tropem i
zamontowałem w moim Polonezie Trucku Royu koĹ„cówkÄ™ wydechu z niebieskimi
diodami LED osiÄ…gajÄ…c podobny efekt wizualny za dużo mniejsze pieniÄ…dze!

http://allegro.pl/koncowka-wydechu-tlumika-podswietlana-led-blue-
i2523056368.html

Polecam wszystkim!

--
ignorance is bliss

14 Data: Sierpien 10 2012 22:39:04
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 22:26, megrims pisze:

W dniu 2012-08-10 21:13, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 21:11, megrims pisze:
A sk±d pewno¶ć, że po ostrym pałowaniu kiedy wył±czenie mogłoby
zaszkodzić turbinie START-STOP będzie aktywny?
Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, że taki system na trwało¶ć
auta raczej pozytywnego wpływu nie ma.
Panie - psujom się te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!
MB to nawet przy dużo mniejszym. Ale E60 535d z 2007
przejechało 130000 i generalnie do kapitalki to jeszcze
daleko.

Szczerze mówi±c nie rozumiem Cię zupełnie.
JeĽdzisz tymi samochodami po 400kkm czy zmieniasz wcze¶niej?
A po drugie - martwi Cię start/stop a wyżyłowany do 380KM trzylitrowy diesel już nie budzi Twoich obaw?


--
Pozdr.

15 Data: Sierpien 11 2012 00:05:32
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-10 22:39, DoQ pisze:

W dniu 10-08-2012 22:26, megrims pisze:
W dniu 2012-08-10 21:13, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 21:11, megrims pisze:
A sk±d pewno¶ć, że po ostrym pałowaniu kiedy wył±czenie mogłoby
zaszkodzić turbinie START-STOP będzie aktywny?
Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, że taki system na trwało¶ć
auta raczej pozytywnego wpływu nie ma.
Panie - psujom się te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!
MB to nawet przy dużo mniejszym. Ale E60 535d z 2007
przejechało 130000 i generalnie do kapitalki to jeszcze
daleko.

Szczerze mówi±c nie rozumiem Cię zupełnie.
JeĽdzisz tymi samochodami po 400kkm czy zmieniasz wcze¶niej?
zawsze mam 3 - niska odporno¶ć na nudę.

A po drugie - martwi Cię start/stop a wyżyłowany do 380KM trzylitrowy
diesel już nie budzi Twoich obaw?

tomoje 535d jest zadłubane z 272 na 306 i zrobiło tak 80kkm i również
nie budzi obaw. Chodzi mi raczej o to, że jak kto¶ robi M550d to w takim
prawie wyczynowym dieslu start/stop jest IMO zbędny.

BTW: nowy C63AMG również ma start/stop.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

16 Data: Sierpien 10 2012 22:32:19
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin megrims

zawsze mam 3 - niska odpornoć na nudÄ™.

To zupełnie jak ja. Obecnie posiadam:

- Poloneza Trucka Roya (codzienny dupowóz)
- SkodÄ™ Favorit (youngtimer)
- Toyotę Prius (gdy trzeba zadać ekologicznego szyku)

--
ignorance is bliss

17 Data: Sierpien 11 2012 22:19:15
Temat: Re: M550d - opinia [OT]
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-11 00:32, tĐľ pisze:

begin megrims

zawsze mam 3 - niska odpornoć na nudÄ™.

To zupełnie jak ja. Obecnie posiadam:

- Poloneza Trucka Roya (codzienny dupowóz)
- SkodÄ™ Favorit (youngtimer)
- Toyotę Prius (gdy trzeba zadać ekologicznego szyku)


Mnie zostało 535d; Yeti (jeĽdzi nim głównie żona) oraz
CL600. Chociaż ten ostatni od miesiÄ…ca stoi w serwisie.

Ostatnio zadzwonili, ze mam z diagnostÄ… pojeĽdzić
i pokazać mu te błÄ™dy co siÄ™ robiÄ…. 2 godziny po mieĹ›cie
i nic nie wyskoczyło. No to parÄ™ godzin póĽniej przyjeżdżam
odebrać auto i po przejechaniu 200m zawróciłem, bo znów
choinka.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

18 Data: Sierpien 11 2012 20:48:41
Temat: Re: M550d - opinia [OT]
Autor: tŢ 

begin megrims

To zupełnie jak ja. Obecnie posiadam:

- Poloneza Trucka Roya (codzienny dupowóz) - SkodÄ™ Favorit (youngtimer)
- Toyotę Prius (gdy trzeba zadać ekologicznego szyku)

Mnie zostało 535d; Yeti (jeĽdzi nim głównie żona) oraz CL600. Chociaż
ten ostatni od miesiÄ…ca stoi w serwisie.

Zamienimy siÄ™? :))

Ostatnio zadzwonili, ze mam z diagnostÄ… pojeĽdzić i pokazać mu te błÄ™dy
co siÄ™ robiÄ…. 2 godziny po mieĹ›cie i nic nie wyskoczyło. No to parÄ™
godzin póĽniej przyjeżdżam odebrać auto i po przejechaniu 200m
zawróciłem, bo znów choinka.

To dobra oferta, w moim Polonezie Trucku Royu to siÄ™ nie zdarza!

PS. WłaĹ›nie nakleiłem chromowane parapety, w zasadzie teraz można nim
jechać nawet pod operę.

--
ignorance is bliss

19 Data: Sierpien 11 2012 22:42:11
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomo¶ci

BTW: nowy C63AMG również ma start/stop.

bo to jest tak, ze je¶li systemu w samochodzie nie będzie to dziennikarze stwierdz± "że w tak drogim samochodzie zabrakło w wyposażenia systemu start stop, który w audi/bmw/mercedesie/fiacie... jest"
Opinia publiczna podchwyci ... i masz babo placek.
Nikt sobie na takie co¶ nie pozwoli i ładuj±.

Całe szczę¶cie, ze:
1. da sie to wył±czyć (permanentnie też - przez interface diagnostyczny)
2. wczytuj±c sie w instukcje (przynajmniej w BMW) da sie tak operować hamulcem, sprzęgłem i gazem - ze system start stop będzie wył±czał/nie będzie wył±czał (a może nawet zapalać wczesniej) na życzenie kierowcy.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143

20 Data: Sierpien 10 2012 20:36:13
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin DoQ

Panie - psujom siÄ™ te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!

To prawda, natomiast mój Polonez Truck Roy ma 300 tysi na blacie i nadal
chula jak wĹ›ciekły!

--
ignorance is bliss

21 Data: Sierpien 10 2012 22:39:39
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 22:36, tĐľ pisze:

Panie - psujom siÄ™ te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!
To prawda, natomiast mój Polonez Truck Roy ma 300 tysi na blacie i nadal
chula jak wĹ›ciekły!

Pewnie jeszcze kilka takich beemek przewieziesz na pace kolego!


--
Pozdr.

22 Data: Sierpien 10 2012 20:41:12
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin DoQ

To prawda, natomiast mój Polonez Truck Roy ma 300 tysi na blacie i
nadal chula jak wĹ›ciekły!

Pewnie jeszcze kilka takich beemek przewieziesz na pace kolego!

Dokładnie, wejdÄ… tam wszystkie auta megrimsa, a sam megrims bÄ™dzie mógł
podróżować w komfortowej kabinie mojego Poloneza Trucka Roya.

--
ignorance is bliss

23 Data: Sierpien 10 2012 22:43:37
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 22:41, tĐľ pisze:

To prawda, natomiast mój Polonez Truck Roy ma 300 tysi na blacie i
nadal chula jak wĹ›ciekły!
Pewnie jeszcze kilka takich beemek przewieziesz na pace kolego!
Dokładnie, wejdÄ… tam wszystkie auta megrimsa, a sam megrims bÄ™dzie mógł
podróżować w komfortowej kabinie mojego Poloneza Trucka Roya.

WidzÄ™ że megrimsowi już Ĺ›wita przeproszenie siÄ™ z trwałÄ…, polskÄ… motoryzacjÄ…. BMW zasiało wÄ…tpliwoć, FSO zbierze żniwo!


--
Pozdr.

24 Data: Sierpien 10 2012 20:47:04
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin DoQ

WidzÄ™ że megrimsowi już Ĺ›wita przeproszenie siÄ™ z trwałÄ…, polskÄ…
motoryzacjÄ…. BMW zasiało wÄ…tpliwoć, FSO zbierze żniwo!

I nic dziwnego, w koĹ„cu ile można nabijać kabzÄ™ koncernom, w któryxh auta
projektujÄ… ksiÄ™gowi. Mój Polonez Truck Roy kosztował 1000 zł i jest
dużym, bezpiecznym, niezwykle funkcjonalnym, ale także komfortowym autem.
Co wiÄ™cej, od czasu gdy zamontowałem w nim kołpaki ozdobne oraz Ĺ›wiatła
przeciwmgłowe z modelu Polonez Caro 1,4 MPi Multi-Point Injection czuć od
niego także powiew prestiżu!

--
ignorance is bliss

25 Data: Sierpien 10 2012 22:50:45
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 22:47, tĐľ pisze:

I nic dziwnego, w koĹ„cu ile można nabijać kabzÄ™ koncernom, w któryxh auta
projektujÄ… ksiÄ™gowi. Mój Polonez Truck Roy kosztował 1000 zł i jest
dużym, bezpiecznym, niezwykle funkcjonalnym, ale także komfortowym autem.
Co wiÄ™cej, od czasu gdy zamontowałem w nim kołpaki ozdobne oraz Ĺ›wiatła
przeciwmgłowe z modelu Polonez Caro 1,4 MPi Multi-Point Injection czuć od
niego także powiew prestiżu!

Co racja to racja. A powiedz kolego, czy twoj roy jest w wersji CATALYSATOR?

--
Pozdr.

26 Data: Sierpien 10 2012 20:51:15
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin DoQ

Co racja to racja. A powiedz kolego, czy twoj roy jest w wersji
CATALYSATOR?

Nie wiem. :( Po czym to poznać?

--
ignorance is bliss

27 Data: Sierpien 10 2012 22:53:48
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 22:51, tĐľ pisze:

Co racja to racja. A powiedz kolego, czy twoj roy jest w wersji
CATALYSATOR?
Nie wiem. :( Po czym to poznać?

Musisz pojechać do salonu FSO żeby ci rozkodowali auto po vin wtedy wyjdzie czy ma!


--
Pozdr.

28 Data: Sierpien 10 2012 21:01:06
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin DoQ

Musisz pojechać do salonu FSO żeby ci rozkodowali auto po vin wtedy
wyjdzie czy ma!

A gdzie je potem zakodujÄ™ kolego? Słyszałem, że za kodowanie ASO biorÄ…
jak za zboże!

--
ignorance is bliss

29 Data: Sierpien 10 2012 23:05:07
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 23:01, tĐľ pisze:

Musisz pojechać do salonu FSO żeby ci rozkodowali auto po vin wtedy
wyjdzie czy ma!
A gdzie je potem zakodujÄ™ kolego? Słyszałem, że za kodowanie ASO biorÄ…
jak za zboże!

Jak masz roya na gwarancji to nic nie policzÄ….


--
Pozdr.

30 Data: Sierpien 11 2012 18:01:20
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-08-10 16:03, megrims pisze:

Ĺšrodowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla Ĺ›rodowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te było wałkowane tu dziesiÄ…tki razy.

Oraz, czy wylaczenie silnika na pol minuty ma sens.
Do rozruchu potrzebna jest jakas moc. Z ksiezyca sie ona nie bierze.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

31 Data: Sierpien 10 2012 18:01:20
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Cezary Daniluk 

W dniu 2012-08-09 22:06, Myjk pisze:

Thu, 09 Aug 2012 21:47:06 +0200, megrims

ale wyobrażam sobie sytuacjÄ™, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłÄ…czy silnik.

SprawdziłeĹ› empirycznie, czy gdybasz? Na logikÄ™ (a o jej brak inżynierów
nie posÄ…dzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie zadziała, dopóki
turbawka nie osiÄ…gnie optymalnej i bezpiecznej temperatury.

Nawet w durnym Fiacie tak jest, wiÄ™c nie sÄ…dzÄ™ żeby w BMW było inaczej.
Jak "popałujÄ™" spod Ĺ›wiateł to przy nastÄ™pnych pokaże na wyĹ›wietlaczu - system start&stop niedostÄ™pny i nie gasi silnika ;)

Pozdrawiam !

32 Data: Sierpien 10 2012 20:34:49
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-10 18:01, Cezary Daniluk pisze:

W dniu 2012-08-09 22:06, Myjk pisze:
Thu, 09 Aug 2012 21:47:06 +0200, megrims

ale wyobrażam sobie sytuacjÄ™, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłÄ…czy silnik.

SprawdziłeĹ› empirycznie, czy gdybasz? Na logikÄ™ (a o jej brak inżynierów
nie posÄ…dzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie zadziała, dopóki
turbawka nie osiÄ…gnie optymalnej i bezpiecznej temperatury.

Nawet w durnym Fiacie tak jest, wiÄ™c nie sÄ…dzÄ™ żeby w BMW było inaczej.
Jak "popałujÄ™" spod Ĺ›wiateł to przy nastÄ™pnych pokaże na wyĹ›wietlaczu -
system start&stop niedostępny i nie gasi silnika ;)

Czyli system można obejć. Katować silnik cały czas :D

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

33 Data: Sierpien 25 2012 21:17:45
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: jerzu 

On Fri, 10 Aug 2012 20:34:49 +0200, megrims
wrote:

Czyli system można obej¶ć. Katować silnik cały czas :D

Zaraz, w jakiej¶ b-klasie się go dało wył±czyć przyciskiem. Tutaj się
nie da?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

34 Data: Sierpien 25 2012 21:54:18
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-25 21:17, jerzu pisze:

On Fri, 10 Aug 2012 20:34:49 +0200, megrims wrote:

Czyli system można obej¶ć. Katować silnik cały czas :D

Zaraz, w jakiej¶ b-klasie się go dało wył±czyć przyciskiem. Tutaj się
nie da?

Trochę zgłębiłem temat. Na 100% w Audi start/stop nie zadziała, je¶li
motoryna jest rozgrzana. My¶lę, że podobnie jest w BMW i innych markach.
Jedziemy 250 autostrad± i zjeżdżamy z niej i stajemy na czerwonym
¶wietle. My¶lę, że turbina by nie przeżyła zbyt wielu takich sytuacji.



--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

35 Data: Sierpien 09 2012 22:13:09
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:

Smorawiński ma na demo M550d. Przejechałem się i jakie mam wnioski.


Taki czarny metalic kolor?



--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

36 Data: Sierpien 09 2012 22:38:07
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-09 22:13,  pisze:

W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Smorawiński ma na demo M550d. Przejechałem się i jakie mam wnioski.


Taki czarny metalic kolor?



tak :)

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

37 Data: Sierpien 11 2012 22:23:35
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-08-09 22:38, megrims pisze:

W dniu 2012-08-09 22:13,  pisze:
W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Smorawiński ma na demo M550d. Przejechałem się i jakie mam wnioski.


Taki czarny metalic kolor?



tak :)


No to widzialem ostatnio na Strzeleckiej na przystanku jak stalem. Moze to byles wlasnie Ty za sterami :)
Wlasnie zwrocil moja uwage system start-stop. Co przejechal w korku do skrzyzowania 5m to sie silnik wylaczal. Ciekawe ile to pali w naszych zakorkowanych realiach :)
Albo jak sie cos spie..li i juz system "nie wstanie" i sie nie odpali na skrzyzowaniu :P

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

38 Data: Sierpien 11 2012 22:46:17
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci


No to widzialem ostatnio na Strzeleckiej na przystanku jak stalem. Moze to byles wlasnie Ty za sterami :)
Wlasnie zwrocil moja uwage system start-stop. Co przejechal w korku do skrzyzowania 5m to sie silnik wylaczal. Ciekawe ile to pali w naszych zakorkowanych realiach :)
Albo jak sie cos spie..li i juz system "nie wstanie" i sie nie odpali na skrzyzowaniu :P


rozczaruje sie. Ten silnik nie wiele różni sie od tych w 530D 535D ... bo to ci±gle ta sama R6 o pojemno¶ci niecałych 3 litrów.
W M550xd oprócz dolotu z turbinami i kilku drobiazgów to nie ma sie tam co zepsuć więcej niż w 530D.

ps. swoj± drog± akurat na start stop (pod k±tem psucia sie) nie słyszałem, zeby kto¶ narzekał w BMW.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143

39 Data: Sierpien 12 2012 08:52:43
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-11 22:23,  pisze:

W dniu 2012-08-09 22:38, megrims pisze:
W dniu 2012-08-09 22:13,  pisze:
W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Smorawiński ma na demo M550d. Przejechałem się i jakie mam wnioski.


Taki czarny metalic kolor?



tak :)


No to widziałem ostatnio na Strzeleckiej na przystanku jak stałem. Możę
to byle¶ wła¶nie Ty za sterami :)
Mnie tam nie było. Zrobiłem krótkie kółko od Smorawińskiego do
PrzeĽmierowa i z powrotem.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

40 Data: Sierpien 09 2012 22:48:19
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: V-Tec 

W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:

SmorawiĹ„ski ma na demo M550d. Przejechałem siÄ™ i jakie mam wnioski.

KtoĹ›, kto kompletował akurat tÄ… demówkÄ™, to lekko mówiÄ…c
mało kompetentny. Zamówiona sztuka bez okna dachowego,
bez dostępu komfortowego. Kolor OK. Fotele komfortowe OK.
WkurwiajÄ…cy system start-stop. Ja rozumiem, że szybko
uruchamia silnik, ale wyobrażam sobie sytuacjÄ™, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłÄ…czy silnik.

oj, chyba majÄ… na to jakiĹ› sposób.

Genialne. Rasowy dĽwiÄ™k silnika wydobywa siÄ™.. uwaga..
z głoĹ›ników. No z tym to przegiÄ™li i to konkretnie.

Takie czasy :( A BMW 528i ma silnik R4.

NajwiÄ™ksza porażka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomyłka. A8 4.2 V8 TDI jest taĹ„sze.

hm, ja tam na stronie BMW widzÄ™ cenÄ™ 375tys.PLN DowaliłeĹ› mu wyposażenia za 175 tysi czy jak? Chyba niemożliwe nawet, żeby dodatków za takÄ… kwotÄ™ do tej wersji nabrać.


--
pozdro,
W.

41 Data: Sierpien 09 2012 22:50:59
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-09 22:48, V-Tec pisze:

W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
SmorawiĹ„ski ma na demo M550d. Przejechałem siÄ™ i jakie mam wnioski.

KtoĹ›, kto kompletował akurat tÄ… demówkÄ™, to lekko mówiÄ…c
mało kompetentny. Zamówiona sztuka bez okna dachowego,
bez dostępu komfortowego. Kolor OK. Fotele komfortowe OK.
WkurwiajÄ…cy system start-stop. Ja rozumiem, że szybko
uruchamia silnik, ale wyobrażam sobie sytuacjÄ™, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłÄ…czy silnik.

oj, chyba majÄ… na to jakiĹ› sposób.

Genialne. Rasowy dĽwiÄ™k silnika wydobywa siÄ™.. uwaga..
z głoĹ›ników. No z tym to przegiÄ™li i to konkretnie.

Takie czasy :( A BMW 528i ma silnik R4.
Ma być E klasa z silnikiem 1.6
a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)


NajwiÄ™ksza porażka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomyłka. A8 4.2 V8 TDI jest taĹ„sze.

hm, ja tam na stronie BMW widzÄ™ cenÄ™ 375tys.PLN DowaliłeĹ› mu wyposażenia
za 175 tysi czy jak? Chyba niemożliwe nawet, żeby dodatków za takÄ… kwotÄ™
do tej wersji nabrać.



To demo, w takiej kompletacji wg słów miłej Pani, która tam
sprzedaje kosztuje 550 :|


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

42 Data: Sierpien 09 2012 22:54:57
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2012-08-09 22:50, megrims wrote:

W dniu 2012-08-09 22:48, V-Tec pisze:
W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Największa porażka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomyłka. A8 4.2 V8 TDI jest tańsze.

hm, ja tam na stronie BMW widzę cenę 375tys.PLN Dowaliłe¶ mu wyposażenia
za 175 tysi czy jak? Chyba niemożliwe nawet, żeby dodatków za tak± kwotę
do tej wersji nabrać.

To demo, w takiej kompletacji wg słów miłej Pani, która tam
sprzedaje kosztuje 550 :|

Może to wina dopłaty za stereotypowe zwłoki w bagażniku ? ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

43 Data: Sierpien 09 2012 23:05:44
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: V-Tec 

W dniu 2012-08-09 22:50, megrims pisze:
[..]

To demo, w takiej kompletacji wg słów miłej Pani, która tam
sprzedaje kosztuje 550 :|

a na pewno te wszystkie pierdoły potrzebujesz? Sam skonfiguruj i zobacz, ile wyjdzie. Albo bierz 528i ;)


--
pozdro
W.

44 Data: Sierpien 09 2012 23:13:16
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-09 23:05, V-Tec pisze:

W dniu 2012-08-09 22:50, megrims pisze:
[..]
To demo, w takiej kompletacji wg słów miłej Pani, która tam
sprzedaje kosztuje 550 :|

a na pewno te wszystkie pierdoły potrzebujesz? Sam skonfiguruj i zobacz,
ile wyjdzie. Albo bierz 528i ;)


535d

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

45 Data: Sierpien 10 2012 10:53:27
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Radarro 

megrims  napisał(a):

a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)

A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka? 
Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)

RdR

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

46 Data: Sierpien 10 2012 12:05:39
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Scypio 

Dnia 10.08.2012 Radarro  napisał/a:

megrims  napisał(a):

a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)

A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka? 
Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)

Jak czterocylindrowy silnik może brzmieć jak sze¶ciocylindrowy? A, no tak -
z gło¶ników można dĽwięk zapodać... pewnie jak kto¶ lubi to nawet brzmienie
2.4L V8 z F1 mógłby wybrać... albo trzycylindrowca z poczciwej Syrenki.

Fajnie jakby jeszcze gło¶niki na zewn±trz grały :)

pozdrawiam,
--
scypio

47 Data: Sierpien 10 2012 14:31:28
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2012-08-10 14:05, Scypio wrote:

Dnia 10.08.2012   napisał/a:
  napisał(a):

a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)

A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka?
Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)

Jak czterocylindrowy silnik może brzmieć jak sze¶ciocylindrowy?

Niektóre czwórki brzmi± do¶ć podobnie ;-) Tutaj kolekcja 4-rek i 6-tek:
http://www.youtube.com/watch?v=LaufcGDy-xc&feature=related

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

48 Data: Sierpien 09 2012 23:46:39
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Tomasz Pyra 

On Thu, 09 Aug 2012 22:48:19 +0200, V-Tec wrote:

W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Smorawiński ma na demo M550d. Przejechałem się i jakie mam wnioski.

Kto¶, kto kompletował akurat t± demówkę, to lekko mówi±c
mało kompetentny. Zamówiona sztuka bez okna dachowego,
bez dostępu komfortowego. Kolor OK. Fotele komfortowe OK.
Wkurwiaj±cy system start-stop. Ja rozumiem, że szybko
uruchamia silnik, ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wył±czy silnik.

oj, chyba maj± na to jaki¶ sposób.

Sprawdza temperaturę, jednak mimo wszystko życia turbinie to zapewne nie
wydłuża.

49 Data: Sierpien 10 2012 12:44:27
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: elmer radi radisson 

On 2012-08-09 23:46, Tomasz Pyra wrote:

Sprawdza temperaturę, jednak mimo wszystko życia turbinie to zapewne nie
wydłuża.

Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.

--

memento lorem ipsum

50 Data: Sierpien 10 2012 21:53:53
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Karol Y 

Sprawdza temperaturę, jednak mimo wszystko życia turbinie to zapewne nie
wydłuża.

Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.

Teraz pytanie, co wychodzi taniej. Oszczędno¶ć na paliwie czy dodatkowa pompa i skomplikowanie systemu?

--
Mateusz Bogusz

51 Data: Sierpien 10 2012 20:12:10
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin Karol Y

Teraz pytanie, co wychodzi taniej. OszczÄ™dnoć na paliwie czy dodatkowa
pompa i skomplikowanie systemu?

Pompa na bicku!!!

--
ignorance is bliss

52 Data: Sierpien 10 2012 22:48:46
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 10-08-2012 21:53, Karol Y pisze:

Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.
Teraz pytanie, co wychodzi taniej. Oszczędno¶ć na paliwie czy dodatkowa
pompa i skomplikowanie systemu?

A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy rozrusznik i skomplikowanie systemu?


--
Pozdr.

53 Data: Sierpien 11 2012 00:02:44
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-10 22:48, DoQ pisze:

W dniu 10-08-2012 21:53, Karol Y pisze:
Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.
Teraz pytanie, co wychodzi taniej. Oszczędno¶ć na paliwie czy dodatkowa
pompa i skomplikowanie systemu?

A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?


bior±c pod uwagę, że choroby serca s± główn± przyczyn± zgonów w Polsce,
to jakby ludzie sobie pokręcili codziennie parę razy korb±, to wyszło
by to im na zdrowie i mamy, że w skali całego systemu (kraju) wyjdzie
taniej.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

54 Data: Sierpien 11 2012 00:16:06
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 11-08-2012 00:02, megrims pisze:

A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?
bior±c pod uwagę, że choroby serca s± główn± przyczyn± zgonów w Polsce,
to jakby ludzie sobie pokręcili codziennie parę razy korb±, to wyszło
by to im na zdrowie i mamy, że w skali całego systemu (kraju) wyjdzie
taniej.

Tacy to maj± rozruszniki w klacie.


--
Pozdr.

55 Data: Sierpien 10 2012 22:34:13
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: tŢ 

begin DoQ

Tacy to majÄ… rozruszniki w klacie.

Ja sobie wstawiłem stary z mojego Poloneza Trucka Roya (ale już po
regeneracji).

--
ignorance is bliss

56 Data: Sierpien 11 2012 15:27:03
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Karol Y 

A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?

Tutaj się z Tob± nie zgodzę. Rozrusznik został do dany ze względu na wygodę. Start-Stop poprawia Ci w jaki¶ sposób komfort podróży albo uruchamiania samochodu?

--
Mateusz Bogusz

57 Data: Sierpien 13 2012 18:05:25
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 11-08-2012 15:27, Karol Y pisze:

A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?
Tutaj się z Tob± nie zgodzę. Rozrusznik został do dany ze względu na
wygodę. Start-Stop poprawia Ci w jaki¶ sposób komfort podróży albo
uruchamiania samochodu?

Tak, oszczędza paliwo i mogę rzadziej odwiedzać stację.

--
Pozdr.

58 Data: Sierpien 13 2012 18:18:10
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-13 18:05, DoQ pisze:

W dniu 11-08-2012 15:27, Karol Y pisze:
A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?
Tutaj się z Tob± nie zgodzę. Rozrusznik został do dany ze względu na
wygodę. Start-Stop poprawia Ci w jaki¶ sposób komfort podróży albo
uruchamiania samochodu?

Tak, oszczędza paliwo i mogę rzadziej odwiedzać stację.

Gdyby to tak działało, że możesz wł±czyć tryb "korek" i wtedy silnik
ga¶nie zupełnie, a jak masz się przesun±ć o 2-3 metry do przodu to
napęd jest elektryczny i dopiero jak się korek zakończy to start/stop
zostaje wył±czony to może i to miało by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzę w te
oszczędno¶ci

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

59 Data: Sierpien 13 2012 18:54:01
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:

zostaje wył±czony to może i to miało by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzę w te
oszczędno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spalał więcej.


--
Pozdr.

60 Data: Sierpien 13 2012 19:58:20
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:

W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wył±czony to może i to miało by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzę w te
oszczędno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spalał więcej.


Zrobili to, bo taka moda i wszyscy się boj± zielonych eko-terrorystów.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

61 Data: Sierpien 13 2012 22:13:45
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: DoQ 

W dniu 13-08-2012 19:58, megrims pisze:

No ok. Zrobili to po to aby spalał więcej.
Zrobili to, bo taka moda i wszyscy się boj± zielonych eko-terrorystów.

No jasne bo każdy prawdziwy motorowiec lubi spalać jałowo stoj±c w miejscu :)


--
Pozdr.

62 Data: Sierpien 17 2012 00:30:39
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Karol Y 

No jasne bo każdy prawdziwy motorowiec lubi spalać jałowo stoj±c w
miejscu :)

Ja tam lubię słuchać swojego motorka. Spalaniem się nie przejmuje :-P

--
Mateusz Bogusz

63 Data: Sierpien 16 2012 16:37:56
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: kamil 

On 13/08/2012 18:58, megrims wrote:

W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:
W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wył±czony to może i to miało by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzę w te
oszczędno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spalał więcej.


Zrobili to, bo taka moda i wszyscy się boj± zielonych eko-terrorystów.

Ja rozumiem gimbusów powtarzaj±cych te wy¶wiechtane frazesy, ale że dorosły i my¶l±cy człowiek naskakuje tak na normy emisji, dzięki którym nie musi wychodzić z domu w masce jak w niektórych większych azjatyckich miastach?




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

64 Data: Sierpien 16 2012 20:07:32
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-16 17:37, kamil pisze:

On 13/08/2012 18:58, megrims wrote:
W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:
W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wył±czony to może i to miało by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzę w te
oszczędno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spalał więcej.


Zrobili to, bo taka moda i wszyscy się boj± zielonych eko-terrorystów.

Ja rozumiem gimbusów powtarzaj±cych te wy¶wiechtane frazesy, ale że
dorosły i my¶l±cy człowiek naskakuje tak na normy emisji, dzięki którym
nie musi wychodzić z domu w masce jak w niektórych większych azjatyckich
miastach?

IMO wszystkie działania EKO to jaka¶ ¶ciema, PR i nakręcanie
koniunktury. Koszt wyprodukowania i zezłomowania samochodu raz na 3 lata
to większy koszt dla ¶rodowiska niż to co to auto spali.

Niech zaczn± robić auta, które nie będ± się psuły i będ± jeĽdziły bez
awarii 1.000.000 km. To będzie działanie ekologiczne. Technicznie da
się, ale się nie opłaca. DO tego jeszcze zużycie materiałów i paliwa
podczas rozruchu. Akumulator też trzeba czym¶ naładować. Z powietrza
się na energia do rozruchu nie bierze. Ale każdy z nas jest inny
i ma prawo do swojego zdania. Ja się z nikim nie będę kłócił. Może
kiedy¶ zmienię zdanie. Na dzień dzisiejszy jestem sceptyczny.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

65 Data: Sierpien 17 2012 15:14:39
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: kamil 

On 16/08/2012 19:07, megrims wrote:

W dniu 2012-08-16 17:37, kamil pisze:
On 13/08/2012 18:58, megrims wrote:
W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:
W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wył±czony to może i to miało by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzę w te
oszczędno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spalał więcej.


Zrobili to, bo taka moda i wszyscy się boj± zielonych eko-terrorystów.

Ja rozumiem gimbusów powtarzaj±cych te wy¶wiechtane frazesy, ale że
dorosły i my¶l±cy człowiek naskakuje tak na normy emisji, dzięki którym
nie musi wychodzić z domu w masce jak w niektórych większych azjatyckich
miastach?

IMO wszystkie działania EKO to jaka¶ ¶ciema, PR i nakręcanie
koniunktury. Koszt wyprodukowania i zezłomowania samochodu raz na 3 lata
to większy koszt dla ¶rodowiska niż to co to auto spali.

Jeste¶ zdaje się inteligentnym facetem, a nie Mietkiem spod sklepu osiedlowego i powiniene¶ wiedzieć, że odpady powstałe przy produkcji o wiele łatwiej jest kontrolować, utylizować i składować w bezpieczny sposób, niż to co wyleci tyłem z dziesi±tków tysięcy samochodów jeżdż±ce po mie¶cie.

Niech zaczn± robić auta, które nie będ± się psuły i będ± jeĽdziły bez
awarii 1.000.000 km. To będzie działanie ekologiczne. Technicznie da
się, ale się nie opłaca. DO tego jeszcze zużycie materiałów i paliwa
podczas rozruchu. Akumulator też trzeba czym¶ naładować. Z powietrza
się na energia do rozruchu nie bierze. Ale każdy z nas jest inny
i ma prawo do swojego zdania. Ja się z nikim nie będę kłócił. Może
kiedy¶ zmienię zdanie. Na dzień dzisiejszy jestem sceptyczny.

Jeste¶ sceptyczny bo znasz fakty, czy jeste¶ bo tak i koniec? Energia na rozruch? Jaka konkretnie - możesz podać liczby i porównać to do energii potrzebnej na pracę silnika przez choćby minutę w korku (a jak wiemy, w dużych miastach korek potrafi oznaczać nawet i 15 minut bez ruchu)?




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

66 Data: Sierpien 18 2012 16:42:06
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomo¶ci

Jeste¶ sceptyczny bo znasz fakty, czy jeste¶ bo tak i koniec? Energia na rozruch? Jaka konkretnie - możesz podać liczby i porównać to do energii potrzebnej na pracę silnika przez choćby minutę w korku (a jak wiemy, w dużych miastach korek potrafi oznaczać nawet i 15 minut bez ruchu)?

liczb nie znam, ale wyobrazić sobie można do¶ć łatwo.

Chyba każdy sie zgodzi, ze rozruch silnika powoduje większe zużycie silnika niż jego praca.
Oszczędno¶ć paliwa używaj±c systemu Start-Stop w liczbach (w danych testowych, a nie fabrycznych) jest znikoma.
Koszt zakupu samochodu z systemem start-stop w porównaniu do samochodu bez tego systemu jest zdecydowanie wyższy.
Elementy użyte w samochodzie z systemem start-stop, zwłaszcza rozrusznik s± (bardzo często) dokładnie takie same jak w normalnym samochodzie, wiec podlegaj± szubszemu zużyciu (oczywi¶cie nie w hybrydach, bo tam rozrusznikiem czasem jest silnik elektryczny).
Dodatkowe elementy systemu to dodatkowe koszty produkcji i dodatkowe koszty eksploatacji - także ostatecznie utylizacji.

No i faktycznie bardzo interesuje mnie pomiar czysto¶ci spalin przez pierwsze kilka sekund pracy silnika, który własnie sie uruchomił na skrzyżowaniu i natychmiastowo został obci±żony podszas ruszania auta... a co za tym idzie bilans samochodu chodz±cego na wolnych obrotach i takiego, co to odpala i od razu jedzie. Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby komputer potrzebował kilku sekund na optymalizacje składu mieszanki po rozruchu.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143

67 Data: Sierpien 13 2012 12:22:47
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Filip 

W dniu 2012-08-09 22:48, V-Tec pisze:

hm, ja tam na stronie BMW widzÄ™ cenÄ™ 375tys.PLN DowaliłeĹ› mu wyposażenia
za 175 tysi czy jak? Chyba niemożliwe nawet, żeby dodatków za takÄ… kwotÄ™
do tej wersji nabrać.

Jest możliwe, jest... Mimo tego, że to jest M power, to można dobrać w pip dodatków :) Np. zmiana koloru na jakiĹ› nietypowy...

68 Data: Sierpien 11 2012 18:28:41
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomoĹ›ci

NajwiÄ™ksza porażka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomyłka. A8 4.2 V8 TDI jest taĹ„sze.

Tyle, ze to BMW to (przynajmniej teoretycznie i marketingowo) nie jest tylko mocny diesel ale BMW "M-Performance". Czyli mniej niż M5, ale też wiÄ™cej niż 5 w M-Pakiecie.
Ĺ»eby porównać do Audi musieli by zrobić Audi A8 "RS-Performance" ... a wtedy pewnie cena byłaby odpowiednio wyższa.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

69 Data: Sierpien 11 2012 22:23:30
Temat: Re: M550d - opinia
Autor: megrims 

W dniu 2012-08-11 18:28, Kuba (aka cita) pisze:


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomoĹ›ci

NajwiÄ™ksza porażka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomyłka. A8 4.2 V8 TDI jest taĹ„sze.

Tyle, ze to BMW to (przynajmniej teoretycznie i marketingowo) nie jest
tylko mocny diesel ale BMW "M-Performance". Czyli mniej niż M5, ale też
wiÄ™cej niż 5 w M-Pakiecie.
Ĺ»eby porównać do Audi musieli by zrobić Audi A8 "RS-Performance" ... a
wtedy pewnie cena byłaby odpowiednio wyższa.


W sumie to kiedyĹ› było C30 CDI AMG. Jedyny diesel AMG. Jednostka znana
z C-270 CDI, ale rozwiercona. Fajny miała dĽwiÄ™k i hamulec. Ale dobrze
ubrana i tak wychodziła 290.000. Za C-klase z dieslem.

Te auta fajnie jeĽdziły, ale strasznie te diesle padały.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

M550d - opinia



Grupy dyskusyjne