Magazyn Auto Moto - test paliw
1 | Data: Wrzesien 11 2007 16:19:06 |
Temat: Magazyn Auto Moto - test paliw | |
Autor: Virus_7 | Witam! 2 |
Data: Wrzesien 11 2007 16:37:14 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: kovalek |
Witam! Popattrzę czy na stacji u mnie jeszcze nie ma, ale chyba został już zdany.. Bynajmniej wniosek był z niego jeden - paliwa które mają więcej oktanów NIC nie dają. A nawet okazało się, że paliwo 95 może być lepsze.... Osobiście jednak uważam, że to wszystko mieści się w błędzie pomiaru... W sam raz dla tych co myślą, że jak zaleją 98 to autko od razu dostanie kilka koni więcej i lepiej przyśpiesza i w ogóle jest super - coś jak magnetyzer :-))) -- pozdrawiam Leszek Kowalski 3 |
Data: Wrzesien 11 2007 16:42:51 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: Virus_7 | kovalek napisał(a): Popattrzę czy na stacji u mnie jeszcze nie ma, ale chyba został już zdany.. Ja znalazłem inny wniosek. Na paliwie Suprema 95 ze stacji Statoil można przejechać więcej kilometrów. Akurat tam różnica wyszła około 60 km na bak (biorąc pod uwagę najgorszy i najlepszy wynik). -- __ ___ * Pozdrawiam * ____ \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | \ V /| | '_| || (_-< ___ / / http://www.b3d.pl/ \_/ |_|_| \_,_/__/|___|/_/ gg://2812776/ 4 |
Data: Wrzesien 11 2007 16:49:04 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: Boombastic | Popattrzę czy na stacji u mnie jeszcze nie ma, ale chyba został już Masz rację, ale nie do końca. Dla aut potrafiących przyspieszyć zapłon zalanie benzyny 98 oktan zwiększy ich moc. Widziałem kiedyś robione testy i w przypadku zwykłych w miare prostych aut różnica w mocy była minimalna lub nieco niższa na 98, to z bardziej skomplikowanych aut jakie reprezentowała Impreza wyszło, że moc wzrosła i to o jakieś kilkanaście czy ok. 20 KM. 5 |
Data: Wrzesien 11 2007 09:42:53 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: arek.pp | W przypadku np.samochodu Audi 80 roznica w paliwie 95 i 98 polega na 6 |
Data: Wrzesien 11 2007 18:43:45 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: PAndy |
Masz rację, ale nie do końca. Dla aut potrafiących przyspieszyć zapłon zalanie benzyny 98 oktan zwiększy ich moc. Widziałem kiedyś robione testy i w przypadku zwykłych w miare prostych aut różnica w mocy była minimalna lub nieco niższa na 98, to z bardziej skomplikowanych aut jakie reprezentowała Impreza wyszło, że moc wzrosła i to o jakieś kilkanaście czy ok. 20 KM. Im wyzszy stopien sprezania tym wiekszy wplyw zwiekszania ilosci oktanow - problem z paliwem jest taki ze czesto 95 nie trzyma zalozonych 95 a ma mniej i dla niektorych samochodow moze byc to problem - spalanie stukowe - stad czesto 98 po prostu to taka pewniejsza 95... zreszta podzial na 95 i 98 pewnie mocno umowny tzn nie powinno byc meidzy nimi zadnej roznicy w cenie a obecna roznica wynika z sztucznego nakrecania. 7 |
Data: Wrzesien 11 2007 19:16:51 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: Boombastic | Im wyzszy stopien sprezania tym wiekszy wplyw zwiekszania ilosci oktanow - Wbrew pozorom to badania próbek ze stacji tego nie potwierdzają. Zaniżenie liczby oktanowej wystepowało dosyć żadko i nie na takim poziomie jak się powszechnie uważa. a ma mniej i dla niektorych samochodow moze byc to problem - spalanie stukowe - stad czesto 98 po prostu to taka pewniejsza 95... zreszta W dalszym ciągu pozostaje różnica w kaloryczności pomiędzy 95 i 98. Jak nie ma przełącznika w kompie na 98 to lanie 98 jest czystym marnotrawstwem i może powodować zwiększone zużycie paliwa. 8 |
Data: Wrzesien 11 2007 20:09:14 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, a ma mniej i dla niektorych samochodow moze byc to problem - spalanie Ależ były już tu wyniki testów i jedno z paliw Premium miało najwyższą kaloryczność. Ogólnie - różnice kaloryczności były minimalne. Jak nie ma przełącznika w kompie na 98 to lanie 98 jest czystym Przejeździłem Lanosem ponad 230 kkm, w większości na NoPb98. I zawsze obserwowałem wzrost zużycia paliwa i głośniejszą pracę silnika po zalaniu NoPb95. Przełącznik nie jest do niczego potrzebny jeśli silnik jest wyposażony w czujnik spalania stukowego i ECM zdolny z niego korzystać. ECM Lanosa można przełączyć na _niższą_ LO - fabrycznie jest ustawiony na wyższą - informacja od dobrego diagnosty z ASO DU/FSO. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 9 |
Data: Wrzesien 11 2007 20:47:37 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: Boombastic | Przełącznik nie jest do niczego potrzebny jeśli silnik jest wyposażony Tylko zwróć uwagę, że najczęsciej czujnik spalania stukowego jest wykorzystywany do opóźniania zapłonu, a nie do przyspieszania. Dlatego Impreza miała wiekszą moc. 10 |
Data: Wrzesien 11 2007 23:15:22 | Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, Przełącznik nie jest do niczego potrzebny jeśli silnik jest wyposażonyTylko zwróć uwagę, że najczęsciej czujnik spalania stukowego jest Żeby mieć co opóźniać i wykryć początek spalania stukowego trzeba wyjść z jakiegoś punktu początkowego. Optymalne spalanie jest tuż przed stukowym. ECM _musi_ najpierw wyprzedzić zapłon, żeby go móc opóźnić. Na "komputerze" diagnostycznym widać wyraźnie jak ECM "maca" wyprzedzeniem zapłonu. "Mój" diagnosta, na podstawie odczytu z tego "komputera" zawsze wiedział, na jakim paliwie do niego przyjechałem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ |