Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
1 | Data: Kwiecien 18 2010 11:23:06 |
Temat: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | |
Autor: kffiatek | Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego, to dlaczego wszyscy w F1 i znakomita wiÄ™kszoć samochodów w rajdach jeĽdzi z silnikami benzynowymi? 2 |
Data: Kwiecien 18 2010 11:49:12 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Michał Gut | mam 2 samochody: 3 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:29:00 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Nostradamus |
diesel to wieksze koszty napraw bo i wiecej rzeczy do zepsucia Ale też jest trwalszy i siÄ™ rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0. 4 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:17:48 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Feniks | Użytkownik "Nostradamus" napisał w wiadomoĹ›ci Ale też jest trwalszy i siÄ™ rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0. Co tam jest trwalszego niż w wolnossÄ…cym benzyniaku ? Pompa wtryskowa, wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;) 5 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:27:39 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Michał Gut |
Użytkownik "Nostradamus" napisał w wiadomoĹ›ci cylindry i tloki:) jak napisalem jest wiecej rzeczy do zepsucia sie ale jak narazie diesel mi sie bardziej podoba 6 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:37:25 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Olek | On 2010-04-18 13:27, Michał Gut wrote:
jak porównasz sobie siły z jakim musz± się przeciwstawiać, to na jedno wyjdzie... jak napisalem jest wiecej rzeczy do zepsucia sie ale jak narazie diesel masz prawo, jednak nikogo do niego nie przekonuj... bo ta rozmowa ma taki sens jak wyższo¶ci ¶wi±t wielkanocy nad... 7 |
Data: Kwiecien 18 2010 22:13:07 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Michał Gut |
masz prawo, jednak nikogo do niego nie przekonuj... dlatego pisze swoja opinie z ktora nie kazdy moze sie zgodzic - zalezy kto jakie czynniki bedzie brac pod uwage a to zalezy od zastosowan:) do mojej pracy wystarcza diesel i jest ekonomiczniejszy od bennzyny jak narazie 8 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:22:21 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Michał Gut wrote: jak napisalem jest wiecej rzeczy do zepsucia sie ale jak narazie diesel Jak porównałeĹ› 1,2 (benzyna) i 1,3 turbo (diesel) to nic dziwnego. Teraz znajdĽ sobie jakieĹ› benzynowe 1,3 turbo, a potem powtórz, ze wolisz diesla. ;-) -- cokolwiek 9 |
Data: Kwiecien 18 2010 22:14:26 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Michał Gut |
10 |
Data: Kwiecien 19 2010 12:26:36 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Michał Gut wrote: roznica tylko 7KM:) Co do tego, że do spokojnej jazdy fajniejszy jest mały diesel niż mała benzyna to siÄ™ zgodzÄ™. Ale benzynowym 1,3T w takiej budzie można by jeĽdzić nie tylko spokojnie. ;-) -- cokolwiek 11 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:25:36 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | Feniks pisze: Użytkownik "Nostradamus" napisał w wiadomoĹ›ci A benzyna to lambda, albo i dwie, przepustnica, krokowce, cewki, przewody WN, pompy paliwa... i wszystko to unieruchomi samochod na dordze... diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu dowiezie w razie awarii :> -- Karolek 12 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:36:06 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Olek | On 2010-04-18 13:25, Karolek wrote: A benzyna to lambda, albo i dwie, przepustnica, krokowce, cewki, ¶miać mi się chce z tej rozmowy :) a lambda jak walnie w benzyniaku to auto staje :D albo krokowiec :) a jak w dieslu walnie pompa wtryskowa to daleko zajedziesz :) w dieslu ¶wiec nie ma :) niektóre ¶wiece w dieslu s± tak samo łatwo wymienialne jak padn± na benzynie :D Ty wiesz w ogóle co piszesz? 13 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:43:59 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | Olek pisze:
Ty z cala pewnoscia nie wiesz (Ty to w ogole po polsku chciales napisac czy jak?). A juz porownywanie swiec diesla i benzyniaka to wyjatkowe ignoranctwo :/ -- Karolek 14 |
Data: Kwiecien 18 2010 19:19:26 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Olek | On 2010-04-18 17:43, Karolek wrote:
nie zrozumiałe¶ ironii yyy cepie? 15 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:00:50 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | Olek pisze: On 2010-04-18 17:43, Karolek wrote: W ogole ciezko zrozumiec to co napisales. Moze napisz to po polsku, a ja sprobuje jeszcze raz zrozumiec. -- Karolek 16 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:51:03 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 13:25:36 +0200, Karolek wrote: Feniks pisze: No nie. bez sondy samochod dalej pojedzie, cewki ma ostatnio 4, wiec jedna mniej straszna, pompa paliwa jest i w dieslu. diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu Nowoczesny ? pasek, pompa, przewody wysokiego cisnienia, sterownik CR, Roznica taka ze benzyniak moze zgasnac po przejezdzie przez kaluze, a diesel po przejezdzie przez zimowe mrozy. no i w renowkach cewki sie wymienia czesciej niz wtryskiwacze w dieslach, ale tez tansze sa :-) J. 17 |
Data: Kwiecien 18 2010 14:36:05 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomo¶ci news: No nie. bez sondy samochod dalej pojedzie, cewki ma ostatnio 4, wiec Taaa? A próbowałe¶ bez takiej jechać? HINT: Katalizator jest droższy niż podróż autobusem/czekanie na assistance. Nowoczesny ? pasek, pompa, przewody wysokiego cisnienia, sterownik CR, Jaki pasek? ;-) Reszta się psuje tak nagle sama z siebie?
I niż olej w silniku. 18 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:17:21 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Cavallino wrote: Taaa? Ja próbowałem jak paliły ze 3 czy 4 gary z 6. HINT: Katalizator jest droższy niż podróż autobusem/czekanie na JakieĹ› 300 zł, a i nie wiadomo, czy padnie. Chyba, że mówisz o cenach z ksiÄ™życa w ASO. -- cokolwiek 19 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:43:48 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Gregorius | W dniu 2010-04-18 14:36, Cavallino pisze: I niż olej w silniku. Nie ma to jak dogłębna wiedza z forów internetowych. - Megane 2001 1,4 16V - zrobiłem 150 ty¶. km - zero padniętych cewek - Laguna 2004 1,8 16V - zrobiłem 40 ty¶. km - zero padniętych cewek Za to w Passacie 2001 1,8T kumpel odk±d ma to auto zmienił już dwie a przejechał w tym czasie 30 kkm. -- Gregorius 20 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:53:06 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Cavallino | Użytkownik "Gregorius" napisał w wiadomo¶ci W dniu 2010-04-18 14:36, Cavallino pisze: Dogłębna wiedza pochodzi z moich własnych do¶wiadczeń z cewkami w Megane II. Jako że olej zmieniało się co dwa lata lub 30 000 km, tak jak przegl±dy były, a auto miałem niecałe 4 lata, to przegl±dów i zmian oleju wykonałem 2 sztuki. Cewek w tym czasie padło mi sztuk 3. Jak umiesz liczyć to łatwo się dowiesz co było czę¶ciej. ;-) 21 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:40:11 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Gregorius | W dniu 2010-04-18 20:53, Cavallino pisze: Jak umiesz liczyć to łatwo się dowiesz co było czę¶ciej. ;-) No to zwracam honor. Może tylko ja mam dobra rękę do Renault? ;) -- Gregorius 22 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:08:37 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: kamil |
W dniu 2010-04-18 20:53, Cavallino pisze: Pewnie tak, bo ja przez niecaly rok mialem Megane i cewke zmienialem. Pozdrawiam kamil 23 |
Data: Kwiecien 19 2010 17:45:33 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | kamil pisze:
I zmieniłe¶ Sagema na Sagema? Czy posłuchałe¶ dobrej rady i zmieniłe¶ na Denso, zapominaj±c tym samym o problemie? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." 24 |
Data: Kwiecien 19 2010 17:01:57 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: kamil |
kamil pisze: Posluchalem rozsadku, zmienilem na to co akurat na szrocie za grosze bylo w drugiej takiej meganie i sprzedalem auto w cholere. Pozdrawiam Kamil 25 |
Data: Kwiecien 19 2010 18:15:06 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 20:43:48 +0200, Gregorius wrote: Nie ma to jak dogłębna wiedza z forów internetowych. A czy na twoich cewkach pisalo Sagem ? Na niektorych pisalo. I ja nie mam pretensji do Renault ze mu sie to przydarzylo. Ja mam pretensje ze po pierwszych przypadkach nic nie zmienili. Za to w Passacie 2001 1,8T kumpel odk±d ma to auto zmienił już dwie a A co pisze na jego cewkach ? :-) J. 26 |
Data: Kwiecien 19 2010 20:42:26 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Gregorius | W dniu 2010-04-19 18:15, J.F. pisze: A czy na twoich cewkach pisalo Sagem ? Nie wiem bo żadnej nie musiałem wyci±gać :) Zmieniałem co prawda ¶wiece w tym okresie, ale nie chciało mi się pilnować mechanika. I ja nie mam pretensji do Renault ze mu sie to przydarzylo. Po pierwszych nie, po jakich¶ kolejnych już tak bo temat zdaje się ucichł. Za to w Passacie 2001 1,8T kumpel odk±d ma to auto zmienił już dwie a Na padniętych VW a na tych wymienionych Audi :) -- Gregorius 27 |
Data: Kwiecien 19 2010 20:47:58 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Mon, 19 Apr 2010 20:42:26 +0200, Gregorius wrote: W dniu 2010-04-19 18:15, J.F. pisze: No to na twoich pisalo Denso :-) I ja nie mam pretensji do Renault ze mu sie to przydarzylo. Musialo, bo klienci by tego nie zniesli. Ale to jednak pare lat trwalo, i o to mam pretensje :-) Na padniętych VW a na tych wymienionych Audi :)Za to w Passacie 2001 1,8T kumpel odk±d ma to auto zmienił już dwie aA co pisze na jego cewkach ? :-) Wiadomo, Audi wyzsza klasa :-) J. 28 |
Data: Kwiecien 19 2010 23:20:10 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomo¶ci On Mon, 19 Apr 2010 20:42:26 +0200, Gregorius wrote: Albo Beru bodajże. 29 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:53:07 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | J.F. pisze: On Sun, 18 Apr 2010 13:25:36 +0200, Karolek wrote: Ok, ale blizej (spalanie) ;> I nie kazdy diesel ma pompe paliwa w baku, a nawet niektore co ja maja to pojada bez niej :> diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu dowiezie w razie awarii :> Pasek, albo i nie pasek (zreszta benzyna ma tak samo), pompa w jednym jest w innym nie ma, albo i bez niej pojedzie. przewody wysokiego cisnienia zazwyczaj sa jedne i te same do konca zycia calego auta, a nawet gdyby jeden pekl, to tez pojedzie (chyba ze CR to wtedy nie) :> Sterownik CR? A benzyna to sterownika wtrysku nie ma? Roznica taka ze benzyniak moze zgasnac po przejezdzie przez kaluze, Albo zgasnie bo przerwa na swiecy bedzie za duza, albo przewody WN popekaja i zgubi iskre... no i w renowkach cewki sie wymienia czesciej niz wtryskiwacze w Tansze od czego? Jak porownujesz do CR to na pewno, ale jak do pomp rotacyjnych to juz nie :> -- Karolek 30 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:21:06 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Karolek wrote: A benzyna to lambda, albo i dwie, przepustnica, krokowce, cewki, Z popsutÄ… lambdÄ…, krokowce auto pojedzie. Przewody WN czy cewka rzadko siÄ™ psujÄ… nagle tak, żeby auto stanÄ™ło, zwykle wiadomo o tym dużo wczeĹ›niej i jest czas na wymianÄ™. Pompa paliwa rzadko siÄ™ psuje, po za tym w dieslu też jest. W przepustnicy nie ma co siÄ™ zepsuć, chyba, że masz na myĹ›li przepustnicÄ™ sterowanÄ… elektronicznie, ale różnych elektronicznych wynalazków zwykle wiÄ™cej jest w dieslu. -- cokolwiek 31 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:58:46 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | to pisze: Karolek wrote: Ok, troche przesadzilem. Przewody WN czy cewka rzadko siÄ™ psujÄ… nagle tak, żeby auto stanÄ™ło, zwykle wiadomo o tym dużo wczeĹ›niej i jest czas na wymianÄ™. Taa, zwykle to ludzie sie o tym dowiaduja jak przyjdzie troche wilgoci i auto nie odpala :> Pompa paliwa rzadko siÄ™ psuje, Wystarczy czesto na rezerwie smigac i mozna szybko zalatwic. po za tym w dieslu też jest. Nie w kazdym i nie w kazdym, w ktorym jest jest niezbedna do dzialania silnika. W przepustnicy nie ma co siÄ™ zepsuć, chyba, że masz na myĹ›li przepustnicÄ™ sterowanÄ… elektronicznie, ale różnych elektronicznych wynalazków zwykle wiÄ™cej jest w dieslu. Chocby potencjometr. A w pelni elektroniczne przepustnice to chyba juz od dawna sa powszechne. -- Karolek 32 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:55:02 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Karolek wrote: Pompa paliwa rzadko siÄ™ psuje, To już na własne życzenie tego, co tak "Ĺ›miga". Po za tym pompa raczej nie pada z dnia na dzieĹ„ tylko najpierw traci wydajnoć. W przepustnicy nie ma co siÄ™ zepsuć, chyba, że masz na myĹ›li Bez czujnika położenia przepustnicy wiÄ™kszoć aut jedzie praktycznie normalnie. W ogóle w nowoczesnych awaria pojedynczego czujnika raczej nie spowoduje unieruchomienia, bo ecu potrafi w pewnym stopniu wywnioskować to samo z innych czujników. -- cokolwiek 33 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:03:54 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | to pisze: Karolek wrote: A wlasnie, ze pada. Pracuje na sucho i uszkodzeniu ulega komutator i/lub szczotki. W efekcie pompa staje, badz sie zawiesza. Bez czujnika położenia przepustnicy wiÄ™kszoć aut jedzie praktycznie normalnie. W ogóle w nowoczesnych awaria pojedynczego czujnika raczej nie spowoduje unieruchomienia, bo ecu potrafi w pewnym stopniu wywnioskować to samo z innych czujników. To zalezy w sumie od tego jaki to czujnik padnie, ale ogolnie to tak, w przypadku diesla sytuacja podobna, tylko zaplon jakby pewniejszy niz w benzynie ;> -- Karolek 34 |
Data: Kwiecien 19 2010 12:28:31 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Karolek wrote: To zalezy w sumie od tego jaki to czujnik padnie, ale ogolnie to tak, w W benzynie problemem może być właĹ›ciwie tylko cewka, co do kabli czy Ĺ›wiec to jeĹ›li auto z ich powodu stanie to oznacza to tylko zaniedbania serwisowe właĹ›ciciela. Diesel ma za to znacznie bardziej skomplikowany układ paliwowy, Ĺ›wiecie żarowe, a prawie każdy także sprÄ™żarkÄ™ i koło dwumasowe. -- cokolwiek 35 |
Data: Kwiecien 19 2010 19:03:51 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | to pisze: Karolek wrote: Bez swiec zarowych diesel odpali. Turbosprezarka u mnie wytrzymala jak na razie 300kkm, a kola dwumasowego nie mam (ASB) :> -- Karolek 36 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:41:17 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: W ogóle w nowoczesnych awaria pojedynczego czujnika raczej nie spowoduje unieruchomienia, bo ecu potrafi w pewnym stopniu wywnioskować to samo z innych czujników. NiezastÄ…piony jest tylko czujnik położenia wału. Reszta to już zależy tylko od tego czy program w ECU jest przewidziany do pracy bez jakiĹ› czujników. 37 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:25:44 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 18.04.2010 Karolek napisał/a: Feniks pisze: Z popsut± dojedziesz do domu przepustnica, Co tam sie może popsuć? Chyba że linka od padalu gazu, po za tym to element wła¶ciewie jak na dłoni po otwarciu maski, od biedy ustawiłbym mu 'wolne' obroty na 2k na sztywno i 100km bym jako¶ zrobił krokowce, cewki, Krokowiec możesz odł±czyć, zatkać bypas, uchylić przepustnicę "¶rubk±" na wolne obroty (w asb trochę wyżej bo nie zawsze możesz przygazować) i dojechać do domu. Cewka to typowo 3 przewody, pamiętam jak miałem drug± przykręcon± obok czynnej i mogłem w kilka minut je przeł±czyć (15 lat temu w polonezie ;) przewody WN, To do naprawienia na trasie, warto jeden dłuższy wozić w trasy wymagaj±ce niezawodno¶ci i brak serwisów. W >4 cyl od biedy da się z reguły bez 1 garka do sklepu czy serwisu dokulać i kupić i dopasować dowolny kabel nawet jak nie maj± oryginała. pompy paliwa... W hybrydzie paliwowo-gazowej można od biedy odpalić na gazie i jechać, i jeszcze nie słyszałem o pompie która siadła od tak, w reguły wcze¶niej pół roku intensywnie hałasowała, więc wła¶ciciel sam się prosił o ww problem. Słyszałem o awarii zasilania pompy - waln±ł rezystor skracaj±cy pr±d pompy na ciepłym silniku, w trybie awaryjnego doworzenia dupy do domu można go zmostkować. Diagnoza tego prosta - na zimnym chodzi, póĽniej gasnie. i wszystko to unieruchomi samochod na z każd± z ww awari± w moich obu benzyniakach jechalbym dalej bez problemu diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu Tzn ww "naprawy" s± do zrobienia na "poboczu" przez ¶rednio znaj±cego się na autach programistę (mnie). Jak kto¶ się kompletnie nie zna, to wiadomo nic nie zrobi ani w dieslu, ani w benzyniaku, ale jak kto¶ ma trochę pojęcia, to imo szybciej reaktywuje na awaryjny dojazd benzynę niż diesla. -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. 38 |
Data: Kwiecien 18 2010 16:19:11 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On 18 Apr 2010 13:25:44 GMT, Sergiusz Rozanski wrote: Dnia 18.04.2010 Karolek napisał/a: Ale koszta trzeba poniesc. W dieslu tez jest :-) przepustnica,Co tam sie może popsuć? SPytaj Toyoty :-) krokowce, cewki,Krokowiec możesz odł±czyć, zatkać bypas, uchylić przepustnicę "¶rubk±" na Nie ma juz srubki. przewody WN,To do naprawienia na trasie, warto jeden dłuższy wozić w trasy wymagaj±ce Bez jednego wtryskiwacza w dieslu tez dojedziesz, a pompe CR przeciez mozna do bagaznika wrzucic na zapas :-P Słyszałem o Niestety tego wszystkiego dowiaduje sie wlasciciel po awarii. Diagnoza zreszta wcale nie jest prosta, mialem wlasnie tak - auto zapala, po 10 minutach gasnie, po minucie zapala, i dalej jest juz dobrze. Co wymieniamy ? J. 39 |
Data: Kwiecien 18 2010 16:56:58 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 18.04.2010 J.F napisał/a: On 18 Apr 2010 13:25:44 GMT, Sergiusz Rozanski wrote: Chodzi o dojazd awaryjny do domu/serwisu przepustnica,Co tam sie może popsuć? No sorry ;) krokowce, cewki,Krokowiec możesz odł±czyć, zatkać bypas, uchylić przepustnicę "¶rubk±" na No to nie wiem, zdj±ć przewód powiertrza i zablokować jako¶ przepustnice tak aby jechać, albo j± zatkać całkiem, wył±czyć krokowca i bypas jako¶ przytkać na 2k, jak bym miał uruchomić auto za wszelk± cene to co¶ bym wymy¶lił :) przewody WN,To do naprawienia na trasie, warto jeden dłuższy wozić w trasy wymagaj±ce Taaak, nie porównuj może wymiany kabli WN do pompy, kable wymienia się w większo¶ci typowych silników bez uzycia ani 1 klucza i wymiana ko0mpletu to jest kilka minut niewykwalifikowanego kierowcy, wymiana pompy wymaga pracy mechanika i często dedykowanych kluczy. No i cena, komplet kabli np do mojej 6-cyl to około 100-120zł (7 kabli) Słyszałem o Jasne, nie słyszy że mu pompa wyje. Diagnoza zreszta wcale nie jest prosta, mialem wlasnie tak - auto Kluczowe w awaryjnym dojeżdzie do domu/swerwisu jest w tym przypadku "dalej jest już dobrze" :) -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. 40 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:44:12 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | J.F. wrote: Diagnoza zreszta wcale nie jest prosta, mialem wlasnie tak - auto PodłÄ…czasz laptopa kablem kupionym za 100 zł na Allegro i przy odrobinie szczęścia wiesz już wszystko. -- cokolwiek 41 |
Data: Kwiecien 19 2010 09:52:23 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: krzysiek82 | to pisze: szczęścia wiesz już wszystko. zależy w jakim aucie, zwykle jednak nie wie siÄ™ nic, sam interface to nie wszystko do tego potrzebna jest jeszcze wiedza. Z którÄ… nawet w warsztatach jest ciÄ™żko :/ -- krzysiek82 42 |
Data: Kwiecien 19 2010 18:12:11 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On 18 Apr 2010 19:44:12 +0200, to wrote: J.F. wrote: Nie jestem pewien - zadna lampka sie nie zapalala. Problem byl tez taki ze jak zaczynalem grzebac to mijala minuta, auto zapalalo .. nie ma zadnego uszkodzenia panie kierowco :-) J. 43 |
Data: Kwiecien 19 2010 09:46:30 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Jakub Witkowski | J.F. pisze: Krokowiec możesz odł±czyć, zatkać bypas, uchylić przepustnicę "¶rubk±" na Co? A to sk...stwo! Wiedziałem, że "nowoczesne" auta nie s± dla mnie. Ale spoko. Nie ma ¶rubki? Wsadzi się drucik... Odpowiedni zapas różnych drutów w skrzynce narzędziowej to podstawa... :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 44 |
Data: Kwiecien 18 2010 18:18:36 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | Sergiusz Rozanski pisze: A benzyna to lambda, albo i dwie, Ok. Poplynalem troche z ta lambada ;> przepustnica, Nie wszyscy maja linki. krokowce, cewki, A w dieslu cos sie zacznie pieprzyc i nic nie bede robil, poza dojechaniem do domu lub na warsztat. Ale trzeba przyznac, ze im nowsze diesle tym mniej maja dawnych zalet. przewody WN, No tak, pompe wtryskowa tez moge wrzucic do bagaznika i wymienic na poboczu :> pompy paliwa... No to teraz tez nie uslyszysz, ale przeczytasz. Mi wlasnie tak padla w kilkuletniej skodzie octavii, na jakims wypizdowie pod Warszawa do tego w srodku nocy. Zawiesila sie i pukanie, stukanie nie pomagalo, ale mialem farta, bo juz mialem zostawic padlo i isc na jakis pociag/autobus, ale jeszcze raz przekrecilem stacyjke i zaskoczyla. Przed Gdanskiem znowu zaczely sie z nia jaja, ale jakos z bolami sie udalo dojechac. To jednak bylo tylko szczescie. i wszystko to unieruchomi samochod na dordze... No tak, jak wozisz zapasowe czesci w bagazniku to moze i tak. Ale jak nie masz czesci i nie masz narzedzi to juz tak wesolo nie jest. diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu dowiezie w razie awarii :> Na poboczu to ja tez wymienie w swoim TDSie pompe wtryskowa. Tylko nie o to tu chodzilo ;> Mi diesel tylko raz wrocil do domu na sznurku, jak rozwalilem miske olejowa. Benzyniaki to jednak czesto sie ciagalo :/ -- Karolek 45 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:57:20 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Feniks pisze: Użytkownik "Nostradamus" napisał w wiadomoĹ›ci PatrzÄ…c na benzyny o bezpoĹ›rednim wtrysku i porównujÄ…c z nimi, to wcale nie jest tak Ľle. :P GDI w misiubisi takie sobie, fsi - też wrażliwe na paliwo, renówkowe IDE - jakoĹ› szybko siÄ™ z tego wycofali, naprawy gwarancyjne ich chyba wkurzały. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 46 |
Data: Kwiecien 18 2010 14:32:37 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 13:57:20 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: GDI w misiubisi takie sobie, fsi - też wrażliwe na paliwo, renówkowe IDE renowka to zwyklej cewki nie potrafi nawinac porzadnie, gdzie im tam do nowoczesnej technologii :-) J. 47 |
Data: Kwiecien 18 2010 14:34:17 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | J.F. pisze: On Sun, 18 Apr 2010 13:57:20 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: To nie renówka. To Sagem nie potrafi. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 48 |
Data: Kwiecien 18 2010 19:49:10 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 14:34:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: J.F. pisze: Jakby potrafil to by sam nawinal, widac nie potrafi :-) J. 49 |
Data: Kwiecien 18 2010 14:33:07 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Nostradamus |
Co tam jest trwalszego niż w wolnossÄ…cym benzyniaku ? Pompa wtryskowa, wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;) Dla dobrego diesla 1 mln km przebiegu nie jest wielkim wyczynem. 50 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:38:30 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 14:33:07 +0200, Nostradamus Dla dobrego diesla 1 mln km przebiegu nie jest wielkim wyczynem. A potem Cię odhibernowali po trzydziestu latach słodkiego snu? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 51 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:19:10 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Bugatti | Użytkownik "Nostradamus" napisał w wiadomoĹ›ci: Dla dobrego diesla 1 mln km przebiegu nie jest wielkim wyczynem. Nie jest. Ale jakim kosztem - dużym. No chyba że bÄ™dziemy tłukli 10k km miesiÄ™cznie w trybie autostradowym. -- Bugatti 52 |
Data: Kwiecien 18 2010 18:20:42 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | Bugatti pisze: Użytkownik "Nostradamus" napisał w wiadomoĹ›ci: Wcale nie duzym. Widuje czesto silniki, ktore juz dawno przekroczyly 1mln km i nic przy nich nie bylo robione, nawet wtryskiwacze. -- Karolek 53 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:28:26 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: kamil |
Bugatti pisze: Kogo obchodzi czy silnik przejedzie milion czy bez kozery pincet, skoro w tym czasie serwisowanie zawieszenia, hamulcow i calej reszty zaczyna przekraczac wartosc pojazdu z takim przebiegiem. Pozdrawiam Kamil 54 |
Data: Kwiecien 19 2010 21:12:33 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | kamil pisze: Kogo obchodzi czy silnik przejedzie milion czy bez kozery pincet, skoro w tym czasie serwisowanie zawieszenia, hamulcow i calej reszty zaczyna przekraczac wartosc pojazdu z takim przebiegiem. Przesadzasz. Wartosci nie przekracza. -- Karolek 55 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:23:03 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: kamil |
kamil pisze: W cywilizowanych krajach tak, tylko w polsce na 10-letni samochod warty 2000eur ludzie pol zycia odkladaja. Pozdrawiam Kamil 56 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:31:14 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | Nostradamus pisze:
Dla tych 30-to letnich które obecnie dobijajÄ… do miliona owszem ;) 57 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:18:16 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Nostradamus wrote: diesel to wieksze koszty napraw bo i wiecej rzeczy do zepsucia Trwalszy to jest może blok silnika, który psuje siÄ™, rzeczywiĹ›cie, niezwykle czÄ™sto. -- cokolwiek 58 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:14:08 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | Nostradamus pisze:
To od jakiegoĹ› czasu już nie działa. Tyle że to nie tyle kwestia czysto techniczna co zwiÄ…zana z politykÄ… producentów. 59 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:06:54 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Jacek | Wszystko prawda. Plus jedno: 60 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:22:42 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Michał Baszyński | W dniu 2010-04-18 17:06, Jacek pisze: Wszystko prawda. Plus jedno: jakiego mrozu? Jako¶ ani tej zimy, ani poprzedniej nie miałem problemów - odpalał najpóĽniej po jednej sekundzie kręcenia rozrusznikiem. 15 letni obecnie diesel 2,5l (OM605).. -- Pozdr. Michał 61 |
Data: Kwiecien 18 2010 18:23:48 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | Jacek pisze: Wszystko prawda. Plus jedno: Ja tam 16 letniego TDSa tej zimy odpalalem bez najmniejszego zajakniecia, a mrozy, chyba sam przyznasz, byly raczej spore. A jak ktos ma starego rumpla to moze mu zaaplikowac odrobine samostaru i tez odpali ;> -- Karolek 62 |
Data: Kwiecien 18 2010 18:42:03 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-04-18, Jacek wrote: Wszystko prawda. Plus jedno: Sprawny diesel zapali, niesprawny benzynowy nie zapali. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 63 |
Data: Kwiecien 18 2010 19:47:16 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 17:06:54 +0200, Jacek wrote: Wszystko prawda. Plus jedno: A jakim silnikiem jest napedzany plug sniezny ? :-) J. P.S. A jakim samochodem dojezdza operator pluga ? 64 |
Data: Kwiecien 19 2010 14:01:31 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Kamil 'Model' | Jacek pisze: Wszystko prawda. Plus jedno:Oj i tu by¶ się zdziwił ;) Mrozy minionej zimy (a w Toruniu gdzie mieszkam dochodziły do -29 stopni) i mój VW Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 372 ty¶. km (garażowany pod gołym niebem) zapala po drugim przekręceniu wała, a inne nowocze¶niejsze i dużo młodsze "bendzyniaki" na parkingu mówi± pas. Wystarczy dobrze zadbać o diesla na zimę a odpali (nowe ¶wiece, mocne aku,nowy filtr paliwa, dobre zimowe paliwo z dodatkiem 5 litrów bendzynki lub dykty na zbiornik ropy). 65 |
Data: Kwiecien 19 2010 21:57:07 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: DoQ | Kamil 'Model' pisze:
Tzn. w tych benzynowych to uklad zasilania paliwem i paliwo daje pas czy rozladowany akumulator ? Pzodrawiam Pawel 66 |
Data: Kwiecien 20 2010 08:22:55 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Kamil 'Model' | DoQ pisze: Kamil 'Model' pisze:Podejrzewam, że może i pół na pół. Kumplowi Octavia 1,6 rocznik bodajże 2002 czy 2003 nie odpaliła napewno nie z powodu aku. Kręcił jak głupi, ale nie załapał, nawet już kable podpieli¶my do mojego aku, bo jego zaczynało wkońcu padać. No i niestety ale Octavia nie zagadała. REszty przypadków nie znam, bo nie gadałem z ludzikami na parkingu, a swoj± drog± to też nikt nie chciał pożyczać pr±du, co niektórzy targali aku z domu do fury a i tak nie odpalili. 67 |
Data: Kwiecien 19 2010 08:18:04 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robson |
silnik diesla bedzie bardziej dlugowieczny Moj sasiad ma lincolna towncara, ma w tej chwili 760.000 przebiegu, poza zwykla eksploatacja nic nie trzeba przy nim robic. Daj znac, jak dobijesz swoim punto turbo do takiego przebiegu. Acha, to jest oczywiscie benzyna... R 68 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:30:03 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: kamil |
Nie moze byc, przeciez amerykany som gupi i nie umiejom samochoduw robic! 69 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:05:46 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: jsep1@poczta.onet.pl | W dniu 2010-04-18 11:23, kffiatek pisze: Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego,Silnik benzynowy jest lżejszy przy danej mocy i ma dużo szerszy zakres użytecznych obrotów, zwłaszcza silnik wysokoobrotowy, jak w F1. 70 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:12:02 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 11:23:06 +0200, kffiatek wrote: Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego, Bo w F1 turbiny sa zabronione, a w rajdach chyba limit pojemnosci do 2 litrow. Ale spojrz na Le Mans - tam diesle jezdza i wygrywaja :-) J. 71 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:24:18 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | J.F. wrote: Ale spojrz na Le Mans - tam diesle jezdza i wygrywaja :-) Bo tak ustawiono zasady. W zawodach w których można by zastosować dowolny silnik żadnych ograniczeĹ„ nie byłoby najprawdopodobniej ani jednego diesla, bo nieco wyższa sprawnoć nie jest warta wiÄ™kszej masy i dużo mniejszego zakresu użytecznych obrotów. -- cokolwiek 72 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:37:18 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On 18 Apr 2010 14:24:18 +0200, to wrote: Bo tak ustawiono zasady. W zawodach w których można by zastosować dowolny A pitstopy trwaj± niemierzalnie krótko? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 73 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:19:17 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Robert RÄ™dziak wrote: A pitstopy trwajÄ… niemierzalnie krótko? Można dać wiÄ™kszy bak i tyle. -- cokolwiek 74 |
Data: Kwiecien 18 2010 18:24:59 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | to pisze: Robert Rędziak wrote: No ale masa znowu wzrosnie :> Trzeba by policzyc co sie bardziej oplaca. -- Karolek 75 |
Data: Kwiecien 18 2010 16:57:53 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Karolek wrote: No ale masa znowu wzrosnie :> Diesel jest i tak ciÄ™ższy... -- cokolwiek 76 |
Data: Kwiecien 18 2010 17:57:41 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On 18 Apr 2010 15:19:17 +0200, to wrote: A pitstopy trwaj± niemierzalnie krótko? Wiekszy niż zezwala regulamin techniczny? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 77 |
Data: Kwiecien 18 2010 18:04:03 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Robert RÄ™dziak wrote: A pitstopy trwajÄ… niemierzalnie krótko? Przecież właĹ›nie piszÄ™ o tym, że regulamin sztucznie faworyzuje diesle. -- cokolwiek 78 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:13:42 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On 18 Apr 2010 20:04:03 +0200, to wrote: Przecież wła¶nie piszę o tym, że regulamin sztucznie faworyzuje diesle. Regulamin jest po to, by były to zawody, a nie seria niezależnych od siebie zdarzeń poł±czonych jednym tytułem. A smutna prawda jest taka, że można i¶ć grubo na autobahnie supercarem, ale szybki diesel na długim dystansie wygra, bo będzie tankował o kilkaset km póĽniej. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 79 |
Data: Kwiecien 18 2010 22:23:52 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On 18 Apr 2010 20:04:03 +0200, to wrote: Ale jeżeli dla różnych zawodników regulamin przewiduje inne ograniczenia, to jest to nic innego niż handicap. A to już psuje jakiekolwiek porównania.. 80 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:35:30 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 22:23:52 +0200, Tomasz Pyra Ale jeżeli dla różnych zawodników regulamin przewiduje inne Bo regulamin w jaki¶ tam sposób stara się pogodzić jedno i drugie. Jak poczytasz regulamin, to zauważysz że każde ma swoje plusy i minusy. Regulamin jest jeden dla wszystkich, a jak go wykorzystasz, żeby dał Ci przewagę, to już Twoja sprawa. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 81 |
Data: Kwiecien 18 2010 23:01:46 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Sun, 18 Apr 2010 22:23:52 +0200, Tomasz Pyra No tylko pytanie o sens takiego wyrównania. Bo prawdę mówi±c w sporcie wcale nie chodzi o to żeby szanse były równe, ale o to żeby lepszy miał szanse większe. Bo regulamin można ustawić nawet tak że w wy¶cigach równe szanse będzie miał zawodnik na motocyklu i na rowerze. Tylko nijak się to będzie miało do porównania zarówno samych pojazdów jak i nawet kierowców, czyli cały sport bierze w łeb. Zwłaszcza w motorsporcie gdzie różnice to s± ułamki sekund i jak już robi się takie regulacje to pozostanie masa pytań bez dobrej odpowiedzi - bo dlaczego 5500ccm, a nie 5400ccm? Dlaczego 81 litrów a nie 80 litrów itp. itd. 82 |
Data: Kwiecien 19 2010 19:49:27 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 23:01:46 +0200, Tomasz Pyra No tylko pytanie o sens takiego wyrównania. Bo prawdę mówi±c w sporcie Wystarczy Ci, że motorsport jest po to, by sprzedawać różne produkty, m. in. samochody? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 83 |
Data: Kwiecien 19 2010 12:21:15 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Robert RÄ™dziak wrote: Bo regulamin w jakiĹ› tam sposób stara siÄ™ pogodzić jedno i drugie. Jak Regulamin jest głównie po to, żeby zawody były ciekawe dla widzów, dlatego sztucznie zapewnia siÄ™ konkurencyjnoć dieslom. Walka diesel vs. benzyna wyglÄ…da atrakcyjnie. Gdyby nie to, diesle nie miałyby szans. -- cokolwiek 84 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:28:43 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Robert RÄ™dziak wrote: Regulamin jest po to, by były to zawody, a nie seria niezależnych od To można zrobić regulamin, w którym ograniczy siÄ™ maksymalny moment obrotowy do 200 Nm i wszystkie diesle z miejsca polegnÄ…. A smutna prawda jest taka, że można ić grubo na autobahnie supercarem, Można sobie zamontować wiÄ™kszy bak i tyle. -- cokolwiek 85 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:38:08 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On 18 Apr 2010 22:28:43 +0200, to wrote: Można sobie zamontować większy bak i tyle. Tak. Zamiast siedzenia pasażera. Jak się ładnie u¶miechniesz to nawet dostaniesz na to TUV, DOT, THC i WWW. Face it: dieslem możesz machnać nawet do 1kkm na jednym zbiorniku. Nawet jak pójdziesz bardzo grubo, to wci±ż będzie to sporo ponad 500km. Żaden normalny, benzynowy samochód takiego zasięgu nie ma. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 86 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:47:56 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Robert RÄ™dziak wrote: Tak. Zamiast siedzenia pasażera. Jak siÄ™ ładnie uĹ›miechniesz to nawet A na cholerÄ™ mi taki zasiÄ™g? JeĽdzisz 1000 km bez wysiadania z auta chociaż na kilka minut? Mało zdrowe. -- cokolwiek 87 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:12:03 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: kamil | "RobertRędziak" wrote in message On 18 Apr 2010 20:04:03 +0200, to wrote: Wiesz stary, kura domowa tez w zasadzie wygra ze swietnie wygladajaca i nieglupia kobieta. Taka nieglupia bedzie chciala kariere robic, nie ubierzesz jej w sukienke z posezonowej przeceny w tesco, a najgorsze ze kanapek nie chce do roboty robic co rano. Pozdrawiam Kamil 88 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:36:24 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 13:12:02 +0200, J.F Bo w F1 turbiny sa zabronione, a w rajdach chyba limit pojemnosci do 2 W F1 limity wagowe zabiłyby jak±kolwiek przewagę diesla: Judd GV5 V8 waży około 130kg, Judd DB V8 115kg (a silniki F1 s± sporo lżejsze) podczas gdy Ricardo-Judd diesel V10 poniżej 180kg (nawet je¶li waży 150kg, to nadal jest sporo więcej). Masa minimalna bolidu F1 z kierowc± wynosi 620kg, masa minimalna prototypu LMP1 bodajże 900kg. Na tankowaniach też by¶ nie oszczędził, bo od tego roku nie dotankowywuje się bolidów. Paliwa zabierałby mniej, ale to paliwo ma większ± gęsto¶ć (szacuję spod dużego palca, że o około 100kg na metr sze¶cienny). Ale spojrz na Le Mans - tam diesle jezdza i wygrywaja :-) Bo należy dobrać wła¶ciwy młotek do danego gwoĽdzia. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 89 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:40:05 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: MarcinJM | Robert Rędziak pisze: (szacuję spod dużego palca, że o około 100kg na metr To jest 1000 litrow, nie 100. :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 90 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:15:06 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 20:40:05 +0200, MarcinJM (szacuję spod dużego palca, że o około 100kg na metr Czyli około 20kg na zbiorniku, je¶liby zastosować taki sam. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 91 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:10:44 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Sun, 18 Apr 2010 11:23:06 +0200, kffiatek wrote: Wikipedia mówi że w klasie LMP1 doładowany silnik benzynowy może mieć 4.0l, a diesel 5.5l. W LMP2 albo 4.5l atmosferyczny, 2.0 turbo-benzyna, a 4.4l turbo-diesel. Co jest dużo bardziej "prodieslowskie" niż inne konkurencje motorsportów gdzie pojemno¶ć przeliczeniow± doładowanego silnika dla benzyny liczy się x1.7, a dla diesla x1.5. Pytanie jeszcze czy nie ma tam narzuconych maksymalnych obrotów silnika i innych regulacji. 92 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:19:15 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 20:10:44 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: I jakos wieksza masa ciezkiego kloca nie przeszkadza :-) Co jest dużo bardziej "prodieslowskie" niż inne konkurencje motorsportów W dieslu chyba nie bardzo sie da szybciej. Pytanie jak potraktuja silnik turbinowy bez pojemnosci :-) Albo czemu sportow samochodowych nie opanowaly Wankle :) J. 93 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:35:33 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Sun, 18 Apr 2010 20:10:44 +0200, Tomasz Pyra wrote: No w motorsporcie to jednak jak można włożyć 2x większy silnik, to kilogramów już nikt nie liczy :) Zawsze moc/masa całego pojazdu będzie lepsza. Co jest dużo bardziej "prodieslowskie" niż inne konkurencje motorsportów gdzie pojemno¶ć przeliczeniow± doładowanego silnika dla benzyny liczy się x1.7, a dla diesla x1.5. Owszem, ale w benzynie wtedy by się dało. Gdyby tak nawet zrobić wy¶cigi seryjnych samochodów i powiedzieć że ograniczamy obroty do 4000, to też by się okazało że diesle wymiataj±. Pytanie jak potraktuja silnik turbinowy bez pojemnosci :-) Bo tam jest powiedziane jaki ma być silnik i prawdopodobnie Wankla albo nie wolno, albo ma słaby przelicznik tej pojemno¶ci. 94 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:25:46 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 20:19:15 +0200, J.F I jakos wieksza masa ciezkiego kloca nie przeszkadza :-) Bo masa minimalna prototypu LMP1 wynosi ponad 900kg. W dieslu chyba nie bardzo sie da szybciej. Chyba że skrócisz czas indukcji. Pytanie jak potraktuja silnik turbinowy bez pojemnosci :-) Wcale. Regulamin mówi, że ma być tłokowy. Albo czemu sportow samochodowych nie opanowaly Wankle :) A Mazda 787B to niby czym była pędzona? Konikami polnymi? Czterorotorowy R26B miał około 700KM, ale i ważył około 180kg. Co i tak wystarczyło na zwycięstwo. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 95 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:19:15 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 20:10:44 +0200, Tomasz Pyra Wikipedia mówi że w klasie LMP1 doładowany silnik benzynowy może mieć Prodieslowski w LMS jest dystans. Je¶li np. Pescarolo tankuje co bodajże 11-13 kółek (jedno kółko ~13km), a Audi czy PUG zarabia na jednym stincie dwa kółka (wszystkich kółek wychodzi około 380) to jest to już jaki¶ konkretny zysk. Pytanie jeszcze czy nie ma tam narzuconych maksymalnych obrotów silnika Okre¶lona zwężka, okre¶lone ci¶nienie doładowania i pojemno¶ć zbiornika, zmniejszona zreszt± dla diesli jaki¶ czas temu. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 96 |
Data: Kwiecien 18 2010 22:31:52 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: Pytanie jeszcze czy nie ma tam narzuconych maksymalnych obrotów silnika i innych regulacji. A zwężka taka sama dla silników diesla i benzynowych? Mimo wszystko największym ograniczeniem dla konstruktora silnika jest ograniczenie pojemno¶ci skokowej. Skoro jest zwężka, to spokojnie powinno wystarczyć jako ogranicznik mocy (przy okazji nadal premiuj±cy sprawniejsze rozwi±zania), a pojemno¶ć silnika mogłaby być taka sama. 97 |
Data: Kwiecien 18 2010 20:42:11 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 22:31:52 +0200, Tomasz Pyra wrote: A zwężka taka sama dla silników diesla i benzynowych? A 930kg minimalnej wagi dla diesla jest takie samo jak 900 dla benzynowca? A 81 litrów zbiornika dla diesla jest takie samo jak 90 dla benzynowca? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 98 |
Data: Kwiecien 18 2010 23:09:59 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Sun, 18 Apr 2010 22:31:52 +0200, Tomasz Pyra wrote: Dlatego to jest bez sensu, w któr±kolwiek stronę by tych regulacji nie ci±gn±ć. Trudno zgadn±ć - może to diesle to przyszło¶ć motorsportu i motoryzacji ogólnie, ale żeby się o tym przekonać to trzeba zrobić równe reguły porównania. IMO wystarczyłaby zwężka i masa minimalna samochodu. I wtedy tylko można by porównać która technologia jest wszechstronnie lepsza. 99 |
Data: Kwiecien 18 2010 23:19:41 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 23:09:59 +0200, Tomasz Pyra wrote: Trudno zgadn±ć - może to diesle to przyszło¶ć motorsportu i motoryzacji Ale czemu sie ograniczacz jakas srednica i balastem ? I wtedy tylko można by porównać która technologia jest wszechstronnie A moze odwrotnie, zdjac wszystkie ograniczenia. Wtedy sie okaze czy lepszy pojazd F1 turbobenzynowy czy dieslowski :-) J. 100 |
Data: Kwiecien 18 2010 23:28:54 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Sun, 18 Apr 2010 23:09:59 +0200, Tomasz Pyra wrote: Bo się pozabijaj±. To już kiedy¶ tak było że do sportu budowało się cokolwiek, jakkolwiek, byle tylko się odpychało, ale po prostu było za dużo ofiar. I wtedy tylko można by porównać która technologia jest wszechstronnie lepsza. Zwężka jest o tyle dobra, że ustala jak±¶ uniwersaln± granicę która będzie tak samo dotyczyć każdego silnika "na opał". I tu może się swobodnie ¶cigać i silnik Wankla, Diesla, Stirlinga czy Benza. Oczywi¶cie do drzwi już pukaj± silniki elektryczne - czy to jakie¶ KERS-y, czy w ogóle pojazdy czysto elektryczne produkuj±ce swoj± energię na pokładzie. 101 |
Data: Kwiecien 18 2010 23:50:40 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Sun, 18 Apr 2010 23:28:54 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Mowisz ze amerykanski dragster wygra kazdy start w F1 ? No, byc moze :-) A moze odwrotnie, zdjac wszystkie ograniczenia. Ogranicza ilosc zasysanego powietrza. Promuje silniki o wyzszej sprawnosci i oczywiscie doladowane, czy raczej - dosysane. No i trzeba zabronic podtlenku oraz zbiornikow buforowych powietrza :-) Oczywi¶cie do drzwi już pukaj± silniki elektryczne - czy to jakie¶ KERS to mysle szybko by wypadly, gdyby ich mase mozna bylo w silnik czy paliwo przeniesc. J. 102 |
Data: Kwiecien 19 2010 00:05:27 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Sun, 18 Apr 2010 23:28:54 +0200, Tomasz Pyra wrote: Gdyby mu dać możliwo¶ć skręcania to kto wie. Ruchoma aerodynamika i jeszcze by się okazało że dragster nie musi nawet zwalniać przed zakrętami ;) A pierwszy na mecie byłby ten zawodnik który dał radę funkcjonować w warunkach najwyższych przeci±żeń :) Zwężka jest o tyle dobra, że ustala jak±¶ uniwersaln± granicę która będzie tak samo dotyczyć każdego silnika "na opał". I tu może się swobodnie ¶cigać i silnik Wankla, Diesla, Stirlinga czy Benza. No ale przewagi silnika doładowanego nad wolnoss±cym w sporcie to nikt nie próbuje forsować. Więc dosysanie oczywi¶cie, ale potem co z tym powietrzem zrobisz to już powinna być dowolno¶ć przy budowie silnika. To by stymulowało postęp który być może trafiłby potem na drogi. No i trzeba zabronic podtlenku oraz zbiornikow buforowych powietrza No tak. Tzn. generalnie żadnych własnych utleniaczy na pokładzie. Oczywi¶cie do drzwi już pukaj± silniki elektryczne - czy to jakie¶ KERS-y, To zależy też tylko od regulaminu. W F1 minimalna masa bolidu jest do¶ć niewielka, to taki KERS psuje wyważenie. W WRC to jest już 1230kg, więc balastu się zabiera dużo. Tam dorzucenie 100kg czego¶ co popcha samochód w zamian za minimalne podniesienie ¶rodka ciężko¶ci to już byłby dobry interes. 103 |
Data: Kwiecien 19 2010 00:16:26 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Mon, 19 Apr 2010 00:05:27 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: No, dochodzi jeszcze sprawa tankowania, nadal robimy wyscig na 50 okrazen, a nie 1/4 mili :-) Oczywi¶cie do drzwi już pukaj± silniki elektryczne - czy to jakie¶KERS to mysle szybko by wypadly, gdyby ich mase mozna bylo w silnik mysle ze dodatkowe pol litra silnika popchalo by bardziej. J. 104 |
Data: Kwiecien 19 2010 00:27:36 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Gdyby mu dać możliwo¶ć skręcania to kto wie. Nadal chyba lepiej wozić ze sob± dużo paliwa niż tankować albo oszczędzać. W WRC to jest już 1230kg, więc balastu się zabiera dużo. Pod warunkiem braku zwężki. Magazynowanie energii już wygenerowanej przez silnik ma tylko sens jeżeli s± jakie¶ ograniczenia na wytwarzanie tej energii. Ewentualnie pozostaje kwestia zużycia paliwa, ale tu też raczej cudów nie będzie. 105 |
Data: Kwiecien 19 2010 01:51:02 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Mon, 19 Apr 2010 00:27:36 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: No, dochodzi jeszcze sprawa tankowania, nadal robimy wyscig na 50 Juz zwykle F1 pokazywalo ze oplaca sie tankowac, ale silnik dragstera na pewno wymaga :-) J. 106 |
Data: Kwiecien 19 2010 09:03:31 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Nadal chyba lepiej wozić ze sob± dużo paliwa niż tankować albo oszczędzać. Czy ja wiem czy pokazało... Na pewno opłaca się zatankować przy okazji wymiany opon (zwłaszcza je¶li też jest wymuszona regulaminem). W LeMans też tankowania s± wymuszone - tankuj± bo regulamin wymusza konkretn± pojemno¶ć zbiornika paliwa i w takim układzie oszczędno¶ć paliwa może się opłacać bo długo trwa sam wjazd i wyjazd do boksu. Oczywi¶cie i tak by tankowano, ale zapewne znacznie rzadziej. W sytuacji kiedy każdy brałby paliwa ile by chciał, samochód o 20% mniej oszczędny po prostu by musiałby mieć 20% większy zbiornik co spowolniłoby go nie tak bardzo jak wymuszone, o 20% częstsze zjazdy do boksu. 107 |
Data: Kwiecien 19 2010 09:32:26 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: J.F. | On Mon, 19 Apr 2010 09:03:31 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Jakos ci najlepsi tankowali dwa razy razy, a po wyjezdzie z pitu czasy mieli o sekunde gorsze. J. 108 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:25:54 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 18 Apr 2010 11:23:06 +0200, kffiatek wrote: Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego, A dlaczego w LeMans po raz kolejny triumfował diesel? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 109 |
Data: Kwiecien 18 2010 14:36:06 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Robert Rędziak pisze: On Sun, 18 Apr 2010 11:23:06 +0200, kffiatek wrote: Bo jego udział w LeMans, był niczym innym jak parad± równo¶ci. Tylko nie w tankowaniu. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 110 |
Data: Kwiecien 18 2010 13:20:03 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: to | Robert RÄ™dziak wrote: A dlaczego w LeMans po raz kolejny triumfował diesel? Jak siÄ™ odpowiednio ustali zasady, to i Melex wygra. -- cokolwiek 111 |
Data: Kwiecien 18 2010 16:43:35 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Jackare | Użytkownik "kffiatek" napisał w wiadomoĹ›ci To by mi bardzo poprawiło komfort życia gdybym dał siÄ™ przekonać, że diesel jest lepszy, a nie dla "biedaków".nie jest "dla biedaków". Musisz mieĹ› wiÄ™cej pieniÄ™dzy aby kupić samochód z silnikiem diesla i duuużo wiÄ™cej pieniÄ™dzy by go potem naprawiać. "Dla biedaków" to on może trochÄ™ być w sapekcie apetytu na paliwo. Zazwyczaj musisz miec też nieco wiÄ™cej pieniÄ™dzy na OC bo diesle sÄ… raczje wiÄ™ksze niż mniejsze jezeli chodzi o pojemnoć skokowÄ…. IMHO możesz żyć komfortowo - nie dołÄ…czysz do plebejskiej biedoty... -- Jackare 112 |
Data: Kwiecien 18 2010 18:28:42 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Karolek | Jackare pisze: Użytkownik "kffiatek" napisał w wiadomoĹ›ci To by mi bardzo poprawiło komfort życia gdybym A to takie pierdolenie. Na 1.4TS w Alfie w jeden miesiac wydalem duzo wiecej na naprawy niz na 2.5TDS w BMW przez 4 lata (Alfa 100kkm, BMW 300kkm) ;> -- Karolek 113 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:35:11 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: kamil |
Jackare pisze: Bo jak wiadomo, Alfa slynie z bezawaryjnosci, a BMW co roku zgarnia nagrody "najgorszy silnik roku". ;) Pozdrawiam Kamil 114 |
Data: Kwiecien 19 2010 07:32:01 | Temat: WidzÄ™ że temat diesel - benzyna nigdy nie zawodzi | Autor: Agent | Jak w temacie. 115 |
Data: Kwiecien 19 2010 11:22:16 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Shadowchaser | On 4/18/2010 11:23 AM, kffiatek wrote: dał siÄ™ przekonać, że diesel jest lepszy, a nie dla "biedaków". To zeby Ci poprawic komfort zycia moge Ci powiedziec, ze diesel nie jest dla biedakow. Taki biedak jak ja, ktory nie robi wiecej niz 20 tys. rocznie wyliczyl sobie, ze diesel wyjdzie o wiele drozej. I sie to sprawdza. Zwlaszcza na przegladach. Pomijam tu, ze to pyrkanie diesela doprowadza mnie do szalu;) Pozdro! 116 |
Data: Kwiecien 19 2010 11:40:29 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Cavallino | Użytkownik "Shadowchaser" napisał w wiadomoĹ›ci news: Taki biedak jak ja, ktory nie robi wiecej niz 20 tys. rocznie wyliczyl sobie, ze diesel wyjdzie o wiele drozej. I sie to sprawdza. Zwlaszcza na przegladach. Znaczy ile płacisz za te przeglÄ…dy, tak dla porównania? Pytam o robociznÄ™. 117 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:30:05 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Shadowchaser | On 4/19/2010 11:40 AM, Cavallino wrote: Znaczy ile płacisz za te przeglÄ…dy, tak dla porównania? Roznica 400 PLN, to wg mnie duzo. Nie wiem ile z tego jest za robocizne. Przeglad mojego auta kosztowal 900 PLN, wiec latwo obliczyc. 118 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:34:24 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Cavallino | Użytkownik "Shadowchaser" napisał w wiadomoĹ›ci On 4/19/2010 11:40 AM, Cavallino wrote: No widzisz, a przeglÄ…d mojego auta z silnikiem diesla zamyka siÄ™ (już trzeci raz) wraz z materiałami w 550-700 zł (robocizna to połowa tej kwoty). Do tego jest rzadszy niż przeglÄ…d benzyniaka tej samej marki (dla diesla jest wiÄ™kszy przebieg miÄ™dzyprzeglÄ…dowy). WiÄ™c po co produkujesz uogólnienia o przeciwnej treĹ›ci, jeĹ›li nie masz zielonego pojÄ™cia czy sÄ… one prawidłowe w każdym przypadku? 119 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:44:10 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Shadowchaser | On 4/19/2010 1:34 PM, Cavallino wrote: No widzisz, a przeglÄ…d mojego auta z silnikiem diesla zamyka siÄ™ (już Dzieki za info. Zawsze milo byc oswieconym przez internetowego znawce. Pozdrawiam! 120 |
Data: Kwiecien 19 2010 13:49:55 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Cavallino | Użytkownik "Shadowchaser" napisał w wiadomoĹ›ci On 4/19/2010 1:34 PM, Cavallino wrote: Sugerujesz że przeglÄ…dy robiÄ™ w internecie? No to siÄ™ mylisz. Za godzinÄ™ właĹ›nie jadÄ™ na nastÄ™pny, jak najbardziej realny. 121 |
Data: Kwiecien 19 2010 14:34:32 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Kamil 'Model' | Shadowchaser pisze: On 4/18/2010 11:23 AM, kffiatek wrote: Mi jednak wyszło, że 20 tyĹ›. km jest taĹ„sze dieslem niż benzynÄ…. Przybliżona pojemnoć i założenie, że nie ma napraw tylko wymiany eksploatacyjne (olej, filtry). WiÄ™c tak. PrzyjÄ…łem Golfa MK3 1,9TD i 1,8 benzyna. Diesel w mieĹ›ci pali max. 6 litrów, benzyna 8 lekko weĽmie 8 litrów. Czyli na 100 km mam do przodu prawie 10 zł na korzyć na każde 100 km. Zakup używanego golfa ok. 1000 zł na korzyć benzyny (ten sam rok i wyposażenie). Czyli te 1000 PLN to 10 tyĹ› przejechanych benzyniakiem. WiÄ™c każdy przebieg powyżej to już na plus dla diesla. PrzeglÄ…d kosztuje tyle samo (100 PLN). OC to samo. Wymiana oleju to samo (4,5 litra oleju w tych silnikach). Filtr oleju taĹ„szy pare zeta w benzynie. Filtr powietrza podobnie. Jedynie filtr paliwa w dieslu dużo droższy (choć wymienia siÄ™ go co 30 tyĹ›. km lub wiÄ™cej). WiÄ™c na pierwsze 20 tyĹ›. km przebiegu na dieslu zaoszczÄ™dzam powiedzmy lekko 700 PLNów. A wiÄ™ksze przebiegi różnica już dużo wiÄ™ksza na korzyć diesla. Części inne eksploatacyjne (hamulce, zawieszenie i inne duperele to już cenowo to samo dla tych samych aut). Naprawa diesla jest rzeczywiĹ›cie droższa niż benzyny, jednak jak ktoĹ› dba o samochód, regularnie wymienia olej, filtry, nie katuje silnika to awarie sÄ… bardzo rzadko. PorzÄ…dny diesel przejedzie dużo wiÄ™cej niż benzyna bez awarii. Moje Mk3 1,9TD ma na blacie 372 tyĹ›. km i jakoĹ› awarii nie miałem w nim. Nawet turbina nie puszcza oleju, trzyma kompresje prawie ksiÄ…żkowÄ…, zalany olejem 10w40. 122 |
Data: Kwiecien 19 2010 15:10:57 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Shadowchaser | On 4/19/2010 2:34 PM, Kamil 'Model' wrote: Shadowchaser pisze:OK, ja mam nowe auto. Z mniejszym silnikiem i serwisuje je w ASO. Ale nie bede sie klocil. Opisalem moje doswiadczenia (i obliczenia), Ty opisales swoje. Mam nadzieje, ze pomoze to jakos autorowi watku. Mozliwe, ze w okreslonych (albo nawet w wiekszosci) przypadkach diesel nawet na tak niskie przebiegi bardziej sie oplaca, mnie wyszlo inaczej. Pozdrawiam! 123 |
Data: Kwiecien 20 2010 08:31:24 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Kamil 'Model' | Shadowchaser pisze: On 4/19/2010 2:34 PM, Kamil 'Model' wrote:No OK. Nikt nie zamierza siÄ™ kłócić, ale wiadomo ilu ludzi tyle opinii. JA podałem na swoim przykładzie, co mnie taniej wyjdzie. Wiadomo, że w salonie klekot bÄ™dzie dużo droższy i żeby siÄ™ opłaciło jeĽdzić nowym dieslem, to trzeba przyjąć, że rocznie minimum 35 tyĹ›. km przebiegu i używanie conajmniej 5 lat. Wtedy to ma sens. Ale przy używanych dieslach, gdzie różnica w zakupie nie jest jakaĹ› kolosalna, to już przy dużo mniejszych przebiegach siÄ™ zwraca wyższy zakup diesla. MI wyszło taniej i dlatego jeżdze dieslem i wiem, że kolejny też bÄ™dzie diesel, ale już kultowy Mercedesowy 2,5 lub 3 litrowy klekot i to zapewne zaturbiony. Fakt, że wyjdzie mnie już drożej niż jeżdzÄ™ teraz, ale w W124 jest tyle miejsca i jest tak wygodny, że wysiadać siÄ™ z niego nie chce. A 150 koni w dieselku swoje robi i ten przepiÄ™kny moment obrotowy... Pozdro 124 |
Data: Kwiecien 19 2010 18:16:26 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: Cavallino | Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomoĹ›ci news: Przybliżona pojemnoć i założenie, że nie ma napraw tylko wymiany eksploatacyjne (olej, filtry). WiÄ™c tak. PrzyjÄ…łem Golfa MK3 1,9TD i 1,8 benzyna. Diesel w mieĹ›ci pali max. 6 litrów, benzyna 8 lekko weĽmie 8 litrów. Mnie 10 litrów to palił silnik 1.6. W 1.8 to raczej wyższego a nie niższego zużycia benzyny można siÄ™ spodziewać. 125 |
Data: Kwiecien 20 2010 08:25:13 | Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie. | Autor: | |