Witam, moze ktos pomoze...
Jak to wlasciwie jest z tymi masami motocykli? Skad sie biora tak duze
dysproporcje miedzy teoretyczna masa motocykla z plynami (rozumiem, ze
"plyny" to paliwo w zbiorniku + olej w silniku), a podawana rzeczywiscie w
testach w magazynach. Np. dla F650 GS '08 podaja mase na sucho 179 kg.
Liczac ze paliwo w zbiorniku to ok. 16 litrow + 4 L oleju, daje to razem
jakies 11 kilo na paliwo (10 l wazy ok. 7 kg) i liczmy szeroko (ze olej
gestszy) 4 kilo za olej. Razem jakies 15 kilo, czyli motocykl z plynami
powinien wazyc max. 195 kg. Tymczasem w tescie spotkalem sie z masa 215 kg
z plynami.
Moje pytanie: o co tu chodzi? Czy sa jakies inne plyny lub czynniki mogace
powodowac az taka rozbieznosc? Wiem ze czesto "mase marketingowa" podaje
sie bez ABS, dodatkow itd, ktore z reguly maja motocykle testowe.
--
pozdr.,
primuss
XJ900 Diversion
Czerwona Inazuma 750 - sprzedana! :(
Virago 250
2 |
Data: Czerwiec 25 2008 00:07:28 |
Temat: Re: Masa motocykla "na sucho" i z p³ynami |
Autor: Leszek Karlik |
On Tue, 24 Jun 2008 23:57:27 +0200, primuss wrote:
[...]
Moje pytanie: o co tu chodzi? Czy sa jakies inne plyny lub czynniki mogace powodowac az taka rozbieznosc?
Czêsto podaj± masê te¿ bez akumulatora. Strasznie mnie irytuje ten
g³upi zwyczaj, mogliby wszyscy podawaæ masê motocykla gotowego do jazdy
i z pe³nym bakiem, a nie takie pitu pitu.
XJ900 Diversion
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
3 |
Data: Czerwiec 25 2008 01:02:06 | Temat: Re: Masa motocykla "na sucho" i z p³ynami | Autor: Songo |
Witam
> Moje pytanie: o co tu chodzi? Czy sa jakies inne plyny lub czynniki
> mogace powodowac az taka rozbieznosc?
Czêsto podaj± masê te¿ bez akumulatora. Strasznie mnie irytuje ten
g³upi zwyczaj, mogliby wszyscy podawaæ masê motocykla gotowego do jazdy
i z pe³nym bakiem, a nie takie pitu pitu.
Gdzie¶ kto¶ warzy³ jak±¶ dryne to wysz³o mu, ¿e jeszcze opony s± odrzucane
do tej "na sucho"
Pozdrawiam
AdamS Suzuki GS 500E
Patrz gdzie jedziesz bo jedziesz gdzie patrzysz
4 |
Data: Czerwiec 25 2008 10:59:29 | Temat: Re: Masa motocykla "na sucho" i z p³ynami | Autor: de Fresz |
On 2008-06-25 01:02:06 +0200, "Songo" said:
Gdzie¶ kto¶ warzy³ jak±¶ dryne to wysz³o mu, ¿e jeszcze opony s± odrzucane
do tej "na sucho"
AFAIK ktorys z nowych Gixxerow, bodaj 600.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
5 |
Data: Czerwiec 25 2008 08:07:04 | Temat: Re: Masa motocykla "na sucho" i z p³ynami | Autor: Pan Marian |
primuss pisze:
Witam, moze ktos pomoze...
Jak to wlasciwie jest z tymi masami motocykli? Skad sie biora tak duze dysproporcje miedzy teoretyczna masa motocykla z plynami (rozumiem, ze "plyny" to paliwo w zbiorniku + olej w silniku), a podawana rzeczywiscie w testach w magazynach. Np. dla F650 GS '08 podaja mase na sucho 179 kg. Liczac ze paliwo w zbiorniku to ok. 16 litrow + 4 L oleju, daje to razem jakies 11 kilo na paliwo (10 l wazy ok. 7 kg) i liczmy szeroko (ze olej gestszy) 4 kilo za olej. Razem jakies 15 kilo, czyli motocykl z plynami powinien wazyc max. 195 kg. Tymczasem w tescie spotkalem sie z masa 215 kg z plynami.
Moje pytanie: o co tu chodzi? Czy sa jakies inne plyny lub czynniki mogace powodowac az taka rozbieznosc? Wiem ze czesto "mase marketingowa" podaje sie bez ABS, dodatkow itd, ktore z reguly maja motocykle testowe.
--
pozdr.,
primuss
XJ900 Diversion
Czerwona Inazuma 750 - sprzedana! :(
Virago 250
ró¿nica to waga standardowej krzynki piwa
Pan Marian
6 |
Data: Czerwiec 25 2008 10:46:18 | Temat: Re: Masa motocykla "na sucho" i z p³ynami | Autor: solo |
primuss pisze:
Razem jakies 15 kilo, czyli motocykl z plynami
powinien wazyc max. 195 kg. Tymczasem w tescie spotkalem sie z masa 215 kg z plynami.
A plyn chlodniczy?
--
Psdro Solo R1
Junak M10 (od 7 lat ciagle w czesciach)
7 |
Data: Czerwiec 25 2008 11:19:46 | Temat: Re: Masa motocykla "na sucho" i z p³ynami | Autor: de Fresz |
On 2008-06-24 23:57:27 +0200, "primuss" said:
Np. dla F650 GS '08 podaja mase na sucho 179 kg.
Liczac ze paliwo w zbiorniku to ok. 16 litrow + 4 L oleju, daje to razem
jakies 11 kilo na paliwo (10 l wazy ok. 7 kg) i liczmy szeroko (ze olej
gestszy) 4 kilo za olej. Razem jakies 15 kilo, czyli motocykl z plynami
powinien wazyc max. 195 kg. Tymczasem w tescie spotkalem sie z masa 215 kg
z plynami.
Na stronie BMW masz podane 2 masy: na sucho (179) i gotowy do jazdy, zalany (199). ABS to zdaje sie zazwyczaj ok. 10 kg.
Ale wiekszosc podaje bez: paliwa, plynu chlodniczego, oleju, plynu hamulcowego, akumulatora.
Zdaje sie w europie zaczyna sie pomalu pojawiac trend podawania bardziej rzeczywistej masy - np. KTM podaje w wiekszosci wage tylko bez paliwa. Gdzies tez cos slyszalem o jakiejs normie podawania masy pojazdu gotowego do jazdy, ale (o dziwo) z niepelnym zbiornikiem.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
| | | | | |