Grupy dyskusyjne   »   Mazda626GF EGR

Mazda626GF EGR



1 Data: Kwiecien 26 2007 08:11:49
Temat: Mazda626GF EGR
Autor: *konrad* 

Czy odłączenie przewodów elektrycznych od EGR-a będzie miało wpływ na prace silnika??
Co będzie sie działo jeżeli dłużej pojeżdzę z odłączonym Egr-em (tylko elektryka)
Strasznie mi klekocze ten czujnik, a nie chce go zaślepiać.
--
163BB051 [Lincoln/Mazda626GF-PMS]
http://www.myspace.com/franklyn888 | http://www.myspace.com/nemezys
www.franklyn.pl
gg:2543109 aqq:4435215



2 Data: Kwiecien 26 2007 10:00:45
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: Hatson 


Czy odłączenie przewodów elektrycznych od EGR-a będzie miało wpływ na
prace silnika??
Co będzie sie działo jeżeli dłużej pojeżdzę z odłączonym Egr-em (tylko
elektryka)
Strasznie mi klekocze ten czujnik, a nie chce go zaślepiać.
--
Jaki czujnik ci klekocze ??? EGR to zawor od recyrkulacji spalin. W nowszych
silnikach EGR moze byc sterowany przez komputer. Odlacz przewody i zobacz co
sie stanie. Sam EGR raczej tylko negatywnie wplywa na prace i zycie silnika
i napewno jego brak mu nie zaszkodzi. Chyba, ze tak jak mowie, steruje ci
nim komp, to pewnie jakies bledy zaczna sie pokazywac ale bez obaw.

Pawel

3 Data: Kwiecien 26 2007 09:04:34
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: *konrad* 


Jaki czujnik ci klekocze ??? EGR to zawor od recyrkulacji spalin. W nowszych
silnikach EGR moze byc sterowany przez komputer. Odlacz przewody i zobacz co
sie stanie. Sam EGR raczej tylko negatywnie wplywa na prace i zycie silnika
i napewno jego brak mu nie zaszkodzi. Chyba, ze tak jak mowie, steruje ci
nim komp, to pewnie jakies bledy zaczna sie pokazywac ale bez obaw.


No EGR mi klekocze ;)
Jak odłącze wiązke el. od niego to nic się nie dzieje...tylko "nie" klekocze ;)
Ale odączałęm tylko na chwilkę, nie jeździłem autem dłużej.

--
163BB051 [Lincoln/Mazda626GF-PMS]
http://www.myspace.com/franklyn888 | http://www.myspace.com/nemezys
www.franklyn.pl
gg:2543109 aqq:4435215

4 Data: Kwiecien 26 2007 10:31:32
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: Hatson 


No EGR mi klekocze ;)
Jak odłącze wiązke el. od niego to nic się nie dzieje...tylko "nie"
klekocze ;)
Ale odączałęm tylko na chwilkę, nie jeździłem autem dłużej.

Odlacz i pojezdzij dluzej. Nic mu sie nie stanie. Ewentualnie moze ci sie
zapalic kontrolka silnika, jezeli masz sterowanie z kompa. Sam EGR naprawde
szkodzi silnikowi bo przeciez wpuszcza spaliny do komor spalania, zamiast
czyste powietrze. Chodzi tylko i wylacznie o ochrone srodowiska. U mnie w
transicie nie ma zadnej elektroniki przy EGR i  zaslepialem go na probe.
Silnik na zimno jest zdecydowanie mniej zmulony. Na cieplym, roznica juz nie
jest taka duza ale tez odczuwalna.

Pawel

5 Data: Kwiecien 26 2007 11:58:12
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: J.F. 

On Thu, 26 Apr 2007 10:31:32 +0100,  Hatson wrote:

Odlacz i pojezdzij dluzej. Nic mu sie nie stanie. Ewentualnie moze ci sie
zapalic kontrolka silnika, jezeli masz sterowanie z kompa. Sam EGR naprawde
szkodzi silnikowi bo przeciez wpuszcza spaliny do komor spalania, zamiast
czyste powietrze.

Hm, te spaliny przed chwila w tych komorach byly, wiec czy naprawde
szkodzi ? :-)

Chodzi tylko i wylacznie o ochrone srodowiska. U mnie w
transicie nie ma zadnej elektroniki przy EGR i  zaslepialem go na probe.
Silnik na zimno jest zdecydowanie mniej zmulony. Na cieplym, roznica juz nie
jest taka duza ale tez odczuwalna.

Hm, jak wdepniesz do pelna to sie EGR powinien zamknac i nie wpuszczac
spalin.
Za to spaliny sa cieple, co chyba powinno dobrze zrobic zimnemu
silnikowi ?

J.

6 Data: Kwiecien 26 2007 13:43:13
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: Popek 


Hm, te spaliny przed chwila w tych komorach byly, wiec czy naprawde
szkodzi ? :-)

Moze nie ze zaraz "szkodzi", ale chyba przyznasz, ze spalanie zachodzi
lepiej w "czystym powietrzu" niz w tym z dodatkami tlenków/dwutlenków wegla
i innych nieczystosci...


Hm, jak wdepniesz do pelna to sie EGR powinien zamknac i nie wpuszczac
spalin.

Wlasnie! A po co? Bo gdyby EGR sie nie zamknal i dalej wpuszczal spaliny
silnik nie bylby w stanie przepalic w takich warunkach wiekszej dawki paliwa
i krztusilby sie zamiast przyspieszac...

Za to spaliny sa cieple, co chyba powinno dobrze zrobic zimnemu
silnikowi ?

Czy na pewno? Wlasnie przez te spaliny wtlaczane ponownie do komór
spalania silnik "kulawo" pracuje jak jest zimny (i nie tylko). Dzieki nim
wcale szybciej sie nie nagrzeje - a wrecz przeciwnie... W cieplym
powietrzu jest duzo mniej tlenu niz w tym chlodniejszym (nie bez potrzeby
wymyslono INTERCOOLER)... A do tego dochodza jeszcze zanieczyszczenia ze
spalin, o których pisalem wyzej. Jak wiadomo im mniej tlenu tym gorsze
spalanie, a co za tym idzie gorsze osiagi.

Moim skromnym zdaniem ciagle zaostrzanie norm i wymogów ochrony srodowiska
negatywnie wplywa na osiagi i kondycje silników w naszych autach.


pzdr
Popek

7 Data: Kwiecien 26 2007 17:31:18
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: J.F. 

On Thu, 26 Apr 2007 13:43:13 +0200,  Popek wrote:

Hm, te spaliny przed chwila w tych komorach byly, wiec czy naprawde
szkodzi ? :-)
Moze nie ze zaraz "szkodzi", ale chyba przyznasz, ze spalanie zachodzi
lepiej w "czystym powietrzu" niz w tym z dodatkami tlenków/dwutlenków wegla
i innych nieczystosci...

No coz - po cos je dodaja.
Wiem, ograniczenie emisji NOx, ale kwas azotowy to i silnikowi chyba
szkodzi :-)

Hm, jak wdepniesz do pelna to sie EGR powinien zamknac i nie wpuszczac
spalin.
Wlasnie! A po co? Bo gdyby EGR sie nie zamknal i dalej wpuszczal spaliny
silnik nie bylby w stanie przepalic w takich warunkach wiekszej dawki paliwa
i krztusilby sie zamiast przyspieszac...

Ale tu nie chodzi "po co" tylko czy powinien odczuc to w dynamice.

Moim skromnym zdaniem ciagle zaostrzanie norm i wymogów ochrony srodowiska
negatywnie wplywa na osiagi i kondycje silników w naszych autach.

Na moc z litra pewnie tak, ale moze wystarczy sie nie podniecac
litrazem ?

A kondycja, hm ..

J.

8 Data: Kwiecien 26 2007 15:44:32
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: Hatson 

Hm, te spaliny przed chwila w tych komorach byly, wiec czy naprawde
szkodzi ? :-)

Tak ale byly wynikiem spalania, a nie jego czynnikiem. Kiedys ktos pokazywal
jak wyglada kolektor, wlasnie dzieki EGR`owi.

Hm, jak wdepniesz do pelna to sie EGR powinien zamknac i nie wpuszczac
spalin.


Za to spaliny sa cieple, co chyba powinno dobrze zrobic zimnemu
silnikowi ?

No tak to niby dziala, ze pod obciazeniem sie zamyka ale wkoncu. Tez
myslalem podobnie, ze zimny silnik powinien miec lepiej, a jednak sie
mylilem. Zimny silnik w koncu chodzi gorzej w kazdym aucie, a do spalania
potrzebny jest przeciez tlen. W takich spalinach pewnie zawiele go nie ma.
Moze wypowie sie jakis znawca tematu. Ja wiem tyle, ze auto jedzie wyraznie
lepiej na zimno bo kilka razy zaslepialem rurke doprowadzajaca spaliny do
EGR`a i zawsze efekt byl taki sam.

Pawel

9 Data: Kwiecien 26 2007 11:47:29
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: *konrad* 

Hatson napisał(a):

No EGR mi klekocze ;)
Jak odłącze wiązke el. od niego to nic się nie dzieje...tylko "nie"
klekocze ;)
Ale odączałęm tylko na chwilkę, nie jeździłem autem dłużej.

Odlacz i pojezdzij dluzej. Nic mu sie nie stanie. Ewentualnie moze ci sie
zapalic kontrolka silnika, jezeli masz sterowanie z kompa.

Odłączyłem, pojeździłem. Kontrolka się nie zapaliła...a sam EGR na początku nie pykał a potem wsio wróciło do normy - czyli zaczął pykać.
Juz mi rece opadają...chyab wymienie cały czujnik :/

--
163BB051 [Lincoln/Mazda626GF-PMS]
http://www.myspace.com/franklyn888 | http://www.myspace.com/nemezys
www.franklyn.pl
gg:2543109 aqq:4435215

10 Data: Kwiecien 26 2007 15:42:03
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: otiks 

*konrad* napisał(a):

Czy odłączenie przewodów elektrycznych od EGR-a będzie miało wpływ na prace silnika??
Co będzie sie działo jeżeli dłużej pojeżdzę z odłączonym Egr-em (tylko elektryka)
Strasznie mi klekocze ten czujnik, a nie chce go zaślepiać.
Poszukaj na forum mazdaspeed
http://forum.mazdaspeed.pl/index.php
jest tam trochę tematów o dieslach w mazdach.

--
Otiks
Madzia 626 kombi '91 2.0 8V LPG PMS

11 Data: Kwiecien 26 2007 14:51:56
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: *konrad* 

sorry...to jest benzyna
forum już dawno obadałem
--
163BB051 [Lincoln/Mazda626GF-PMS]
http://www.myspace.com/franklyn888 | http://www.myspace.com/nemezys
www.franklyn.pl
gg:2543109 aqq:4435215

12 Data: Kwiecien 26 2007 16:08:44
Temat: Re: Mazda626GF EGR
Autor: Kamil 

bez problemu mozna odlaczyc. Ja w P406 HDI odlaczylem i auto ożyło - nie
muli, ładnie sie zbiera. EGR jest tylko po to by ograniczyc tlenki azotu w
spalinach. Dla silnika to nic dobrego. Proponuje wykrecic EGR i zaslepic to
miejsce (oczywiscie zaslepic tez kolektor dolotowy od strony EGR). Tobie
prawdopodnie klekocze membrana - ze wzgledu na wysoka temperatura i zarazem
dosyc delikatne wykonanie EGR czesto padaja w kazdych autach.

Kamil

Mazda626GF EGR



Grupy dyskusyjne