Grupy dyskusyjne   »   Mazut w dieslu

Mazut w dieslu



1 Data: Pa?dziernik 20 2011 16:32:57
Temat: Mazut w dieslu
Autor: Maciek 


Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

Od razu zaznaczam, ze pytanie jest piatkowe (przed czasem) i czysto
teoretyczne :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



2 Data: Pa?dziernik 20 2011 16:47:58
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Robert_J 

Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były często zasilane mazutem.

3 Data: Pa?dziernik 20 2011 16:49:23
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:47:58 +0200, Robert_J napisał(a):

Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były
często zasilane mazutem.

To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

4 Data: Pa?dziernik 20 2011 16:50:42
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Robert_J 

To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :)

Nic nie mówiłeś o skali :-)

5 Data: Pa?dziernik 20 2011 17:01:01
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:50:42 +0200, Robert_J napisał(a):

Nic nie mówiłeś o skali :-)

No tak, ale pisalem "zwyklego diesla" i grupa jest o samochodach :)

Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

6 Data: Pa?dziernik 20 2011 17:33:24
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: PM 



Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?

7 Data: Pa?dziernik 20 2011 17:40:30
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: J.F 

Użytkownik "PM"  napisał w wiadomości grup

Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000.


J.

8 Data: Pa?dziernik 20 2011 19:00:08
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: nazgul 


skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
paliwowego,

przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni.

albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
takie ze nadaje się do 200 obr/min, a nie do 4000.


no może może
sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie płynny i smarowny?
chyba pomysł bez sensu z tym mazutem,
już frytura lepsza.

9 Data: Pa?dziernik 20 2011 19:58:35
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-10-20 19:00, nazgul pisze:


skoro da się zasilać smalcem wieprzowym
to czemu nie mazutem?

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
paliwowego,

przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni.

albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
takie ze nadaje się do 200 obr/min, a nie do 4000.


no może może
sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i
wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie
płynny i smarowny?
chyba pomysł bez sensu z tym mazutem,

Sądzę że to z powodu dużej gęstości stosowany jest tylko w silnikach wolnoobrotowych gdzie jest dużo czasu na podanie i spalenie niezbyt drobno rozbitego paliwa.

W ciężarówce której silnik kręci się 1500rpm będzie pewnie łatwiej niż w osobówce z 4500rpm.
Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

10 Data: Pa?dziernik 20 2011 23:28:47
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:

Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle. Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

S.

11 Data: Pa?dziernik 20 2011 23:51:22
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-10-20, Stefan Szczygielski  wrote:

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

Kilka kilometrów? To już po przełączeniu silników na lekkie paliwo się
nie da tak szybko :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

12 Data: Pa?dziernik 21 2011 00:02:38
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 20 Oct 2011 23:28:47 +0200, Stefan Szczygielski napisał(a):
 

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

A nie pomylilo Ci sie z nawrotnymi dieslami? :) Bo byly i takie.


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

13 Data: Pa?dziernik 21 2011 19:11:50
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-10-20 23:28, Stefan Szczygielski pisze:

W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

To raczej nie tak.
Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy rozruchu mogą chodzić w obie strony.

14 Data: Pa?dziernik 22 2011 11:32:43
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-10-21, Tomasz Pyra  wrote:

Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

To raczej nie tak.
Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i
odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy
rozruchu mogą chodzić w obie strony.

Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
zmienic paliwo na lżejsze :)

A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

15 Data: Pa?dziernik 22 2011 18:29:43
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: nazgul 


Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
zmienic paliwo na lżejsze :)

a tak właściwie, to dlaczego?

16 Data: Pa?dziernik 22 2011 21:14:25
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-10-22, nazgul  wrote:

Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
zmienic paliwo na lżejsze :)

a tak właściwie, to dlaczego?

Bo na ciężkim paliwie możesz tylko trzmymać stałą (w przybliżeniu) prędkość
obrotową, przy jakiejkolwiek zmianie warunków zapchasz układ zasilania
i bez czyszczenia nie odpalisz z powrotem. Ile czasu potrzeba na zmianę
paliwa - nie wiem. Trochę szczegółów znajdziesz tutaj:
http://glodowski.w.interia.pl/ - za resztą sam pogooglaj. BTW: jak ktoś
myśli, że układ zasilania nowoczesnego diesla samochodowego jest
skomplikowany to niech kliknie i poczyta :)

A samo używanie ciężkich paliw wynika tylko i wyłącznie z ekonomii: jest
dużo tańsze i (chyba) zamuje mniej miejsca niż paliwa lekkie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

17 Data: Pa?dziernik 23 2011 15:15:42
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: _ąćęłńóśźż 

Danie śrubą 'Cała Wstecz' przy prędkości kadłuba do przodu powiedzmy 15
węzłów zapewne nieco zdemolowałoby statek lub siłownię, lub i jedno i drugie.


-- -- -

A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Pa?dziernik 20 2011 21:04:01
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:40:30 +0200, J.F napisał(a):

o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000.

OK, a "lekki mazut" to nie to samo co "ciezki olej opalowy"?
Pytam, bo w czasach, kiedy popularne byly jeszcze piece na mazut do
ogrzewania szklarni, mowiono, ze to to samo. A na tzw. "ciezkim opale"
podobno (nielegalnie oczywiscie) jezdzily ciezarowki.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

19 Data: Pa?dziernik 20 2011 17:59:50
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:33:24 +0200, PM napisał(a):

skoro da się zasilać smalcem wieprzowym

A da sie?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

20 Data: Pa?dziernik 20 2011 18:51:40
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: nazgul 


skoro da się zasilać smalcem wieprzowym

A da sie?

podobno jest taka ciężarówka (w Polsce)

21 Data: Pa?dziernik 20 2011 17:26:59
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:01:01 +0200, Maciek napisał(a):

Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i
okretow :)
Mazut ma dużo zanieczyszczeń stałych i wysoką lepkoć. Może grzana
instalacja taka jak do SVO (Straight Vegetable Oil) albo nawet lepiej do
WVO (Waste Vegetable Oil) + porządne filtry dałaby radę, ale rozruch i
odstawienie silnika pewnie i tak wymagałoby ON.

Np. takie coś:
http://goldenfuelsystems.com/
http://www.preconceive.com/car/veggie.html

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

22 Data: Pa?dziernik 20 2011 15:43:15
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: to 

begin Maciek

Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez
elektroniki) mazutem lub mieszanka mazutu z ON?

DołÄ…czam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

23 Data: Pa?dziernik 20 2011 18:13:57
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: DoQ 

W dniu 20-10-2011 17:43, to pisze:

Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo można uszkodzić jądra.

Pozdrawiam
Paweł

24 Data: Pa?dziernik 20 2011 19:04:12
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: nazgul 


Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
można uszkodzić jądra.

nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed zakręceniem wlewu?

25 Data: Pa?dziernik 20 2011 19:11:31
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: DoQ 

W dniu 20-10-2011 19:04, nazgul pisze:

Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?
Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
można uszkodzić jądra.
nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed
zakręceniem wlewu?

Kilka razy o mało co się nie obrzezałem, teraz cwany jestem i leję do baku przez lejek.


Pozdrawiam
Paweł

26 Data: Pa?dziernik 21 2011 08:16:37
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Maciek 

Czy starego diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.

27 Data: Pa?dziernik 23 2011 22:10:12
Temat: Re: Mazut w dieslu
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Fri, 21 Oct 2011 08:16:37 +0200, Maciek napisał(a):

Można zasilać, w zimie jednak należy pamiętać aby wzbogacić mieszankę i
przed wlewem wypić z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku.
To nie paliwo, to AdBlue :)


--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Mazut w dieslu



Grupy dyskusyjne