Grupy dyskusyjne   »   Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie



1 Data: Listopad 29 2010 16:51:59
Temat: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: CUT_INZ 

Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych? (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?



2 Data: Listopad 29 2010 16:37:12
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: to 

begin CUT_INZ

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?

No przecież sam napisałeś, że tak się stało...

- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

Pewnie można, bo dlaczego nie? Ale generalnie, to przeczytaj umowę.

--
ignorance is bliss

3 Data: Listopad 29 2010 17:46:23
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: CUT_INZ 

W dniu 29-11-2010 17:37, to pisze:

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?

No przecież sam napisałeś, że tak się stało...

Po prostu obawiam się, że poduchy w ogóle nie działają.

4 Data: Listopad 29 2010 19:14:08
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: bratPit 


Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych? (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki,

- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

pewnie tak,

brat

5 Data: Listopad 29 2010 19:56:47
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości


jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki,


pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne


- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

pewnie tak,

i słowo "pewnie" jest tu bardzo na miejscu.

W tym tygodniu w Turbo kamrze było zdarzenie, gdzie pani wyrżneła w krawężnik przy parkowaniu i TU stwierdziło "wade fabryczną" i odmówiło wypłaty.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

6 Data: Listopad 29 2010 20:15:59
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: bratPit 

jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki,


pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne

eee no jak?
nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma oddzielony,
zależy od rozwiązania,
nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania elementów bezpieczeństwa,
tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w zależności od kąta uderzenia,
Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie 0,4g*

brat

*Bosch - Czujniki w pojazdach samochodowych, Informator Techniczny, wyd. WKŁ

7 Data: Listopad 29 2010 20:50:40
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości

jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki,


pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne

eee no jak?
nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma oddzielony,
zależy od rozwiązania,
nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania elementów bezpieczeństwa,
tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w zależności od kąta uderzenia,
Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie 0,4g*


patrząc na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostęp widze dwa czujniki (z resztą takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu, drugi w poprzek.
Ĺťadnych innych czujników.

Pojawia sie graniczne  przyspieszenie wzdłużne - odpalają poduszki i napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki.
W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc, wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne).
Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

8 Data: Listopad 29 2010 21:09:53
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: bratPit 


Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie
odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.

hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,

brat

9 Data: Listopad 29 2010 21:56:27
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: 'Tom N' 

bratPit w

Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie
przypieszenie
odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.

hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej
istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,

<http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm>

"[...]
Podstawowe funkcje sterownika to:

ocena w chwili wypadku siły uderzenia oraz podjęcie decyzji o detonacji
poduszki i/lub napinaczy pasów. W pamięci sterownika zanotowane zostaną dane
o sile i kącie uderzenia oraz wszystkie inne dostępne dane, w zależności od
oprogramowania tzw. Crash record. [...]"

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

10 Data: Listopad 29 2010 22:00:27
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-29 16:51, CUT_INZ pisze:

Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?

Jest to możliwe.
Zależy np. od kąta uderzenia - poduszki czołowe mogą nie odpalać jeżeli przeciążenie zadziała pod nieczołowym kątem, natomiast napinacze jak najbardziej.

Może być też tak że napinacze i poduszki w ogóle korzystają z różnych czujników, albo mają inne progi zadziałania.

(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

Oczywiście niewykluczone jest to że poduszki tam w ogóle nie ma, albo jest niesprawna.
To już trzeba rozebrać, sprawdzić połÄ…czenia elektryczne (bo może być np. wlutowany rezystor).

- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

Raczej tak.

11 Data: Listopad 30 2010 00:39:12
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: CUT_INZ 

W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:


(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)


Ale poduszki są, ale kiedyś szlag trafił sterownik. Serwis wymienił - tak utrzymują.

12 Data: Listopad 30 2010 01:02:53
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-30 00:39, CUT_INZ pisze:

W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:


(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)


Ale poduszki są, ale kiedyś szlag trafił sterownik. Serwis wymienił -
tak utrzymują.

Jeżeli im nie ufasz to ciężka sprawa.
W zasadzie pozostaje tylko próbne odpalenie - może niekoniecznie samych poduszek, ale trzeba by podłÄ…czyć zamiast poduszek sprzęt pomiarowy, zasymulować sygnały wypadku i sprawdzić czy sterownik odpala poduszki.
Potem sterownik trzeba programowo przywrócić do poprzedniego stanu.

Nie wiem czy w jakimkolwiek serwisie są w stanie tego dokonać. Raczej wszyscy bazują na podłÄ…czeniu komputera i self-teście sterownika.
Jeżeli sterownik nie zgłasza błÄ™dów, to zakłada się że jest sprawny.

13 Data: Listopad 30 2010 17:54:50
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Autor: Michał 

Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

W instrukcji do starego renaulta miałem że poduchy przy ponad 40km/h są
odpalane, poniżej tej prędkości tylko napinacze. (które też są odpalane
przy dachowaniu), od jakiej prędkości nie wiem, ale na pewno ~8km/h tyłem
(w ścianę) nie są - a to już prędkość przy której czujnik wstrząsu daje
info o wypadku - i dał.

Nigdy mi nie wypaliły przy uderzeniach w krawężniki, za to raz się
zawiesiło całe sterowanie zawieszeniem (mocne uderzenie najpierw
zewnętrznymi kołami, podrzucenie auta i uderzenie wewnętrznymi),
po czym komputer przestał kontrolować poślizg i trzeba było samemu ;)

przy mniejszych się nie wieszało. Jedyne co auto po tym musi zrobić to
poustawiać na nowo klapki nawiewu, uderzenie prawą stroną włączało
lodowaty nawiew,a klimatronik to potem z 15 sekund zbierał.


- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
tego nie wiem.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie



Grupy dyskusyjne