Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
1 | Data: Listopad 29 2010 16:51:59 |
Temat: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Autor: CUT_INZ | Problem nastÄpujÄ
cy. Kobieta wpadła w mały poĹlizg i kołami przy prÄdkoĹci ok 10km/h uderzyła w krawÄżnik. 2 |
Data: Listopad 29 2010 16:37:12 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: to | begin CUT_INZ Zapaliła siÄ kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :( No przecież sam napisałeĹ, że tak siÄ stało... - Czy takÄ szkodÄ można likwidowaÄ z polisy AC? Pewnie można, bo dlaczego nie? Ale generalnie, to przeczytaj umowÄ. -- ignorance is bliss 3 |
Data: Listopad 29 2010 17:46:23 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: CUT_INZ | W dniu 29-11-2010 17:37, to pisze: Pytanie pierwsze: Po prostu obawiam siÄ, że poduchy w ogóle nie działajÄ . 4 |
Data: Listopad 29 2010 19:14:08 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: bratPit |
Problem nastÄpujÄ cy. Kobieta wpadła w mały poĹlizg i kołami przy jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpaliÄ napinacze a za mała na poduszki, - Czy takÄ szkodÄ można likwidowaÄ z polisy AC? pewnie tak, brat 5 |
Data: Listopad 29 2010 19:56:47 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: Kuba (aka cita) |
pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki. Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub sÄ niesprawne - Czy takÄ szkodÄ można likwidowaÄ z polisy AC? i słowo "pewnie" jest tu bardzo na miejscu. W tym tygodniu w Turbo kamrze było zdarzenie, gdzie pani wyrżneła w krawÄżnik przy parkowaniu i TU stwierdziło "wade fabrycznÄ " i odmówiło wypłaty. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 6 |
Data: Listopad 29 2010 20:15:59 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: bratPit | jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpaliÄ napinacze a za mała na poduszki, eee no jak? nie musi byÄ osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma oddzielony, zależy od rozwiÄ zania, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne sÄ progi zadziałania elementów bezpieczeĹstwa, tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w zależnoĹci od kÄ ta uderzenia, Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeĹstwa na poziomie 0,4g* brat *Bosch - Czujniki w pojazdach samochodowych, Informator Techniczny, wyd. WKĹ 7 |
Data: Listopad 29 2010 20:50:40 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: Kuba (aka cita) |
jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpaliÄ napinacze a za mała na poduszki, patrzÄ c na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostÄp widze dwa czujniki (z resztÄ takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu, drugi w poprzek. Ĺťadnych innych czujników. Pojawia sie graniczne przyspieszenie wzdłużne - odpalajÄ poduszki i napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki. W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc, wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne). Nie doszukiwałbym sie tu jakiĹ poĹrednich rozwiÄ zaĹ typu takie przypieszenie odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 8 |
Data: Listopad 29 2010 21:09:53 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: bratPit |
Nie doszukiwałbym sie tu jakiĹ poĹrednich rozwiÄ zaĹ typu takie przypieszenie hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika, tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej istniejÄ rozwiÄ zania czujników które działajÄ proporcjonalnie, brat 9 |
Data: Listopad 29 2010 21:56:27 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: 'Tom N' | bratPit w Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika, <http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm> "[...] Podstawowe funkcje sterownika to: ocena w chwili wypadku siły uderzenia oraz podjęcie decyzji o detonacji poduszki i/lub napinaczy pasów. W pamięci sterownika zanotowane zostaną dane o sile i kącie uderzenia oraz wszystkie inne dostępne dane, w zależności od oprogramowania tzw. Crash record. [...]" -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 10 |
Data: Listopad 29 2010 22:00:27 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-11-29 16:51, CUT_INZ pisze: Problem nastÄpujÄ cy. Kobieta wpadła w mały poĹlizg i kołami przy Jest to możliwe. Zależy np. od kÄ ta uderzenia - poduszki czołowe mogÄ nie odpalaÄ jeżeli przeciÄ żenie zadziała pod nieczołowym kÄ tem, natomiast napinacze jak najbardziej. Może byÄ też tak że napinacze i poduszki w ogóle korzystajÄ z różnych czujników, albo majÄ inne progi zadziałania. (Pytam bo rok temu zapaliła siÄ kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło OczywiĹcie niewykluczone jest to że poduszki tam w ogóle nie ma, albo jest niesprawna. To już trzeba rozebraÄ, sprawdziÄ połÄ czenia elektryczne (bo może byÄ np. wlutowany rezystor). - Czy takÄ szkodÄ można likwidowaÄ z polisy AC? Raczej tak. 11 |
Data: Listopad 30 2010 00:39:12 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: CUT_INZ | W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:
Ale poduszki sÄ , ale kiedyĹ szlag trafił sterownik. Serwis wymienił - tak utrzymujÄ . 12 |
Data: Listopad 30 2010 01:02:53 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-11-30 00:39, CUT_INZ pisze: W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze: Jeżeli im nie ufasz to ciÄżka sprawa. W zasadzie pozostaje tylko próbne odpalenie - może niekoniecznie samych poduszek, ale trzeba by podłÄ czyÄ zamiast poduszek sprzÄt pomiarowy, zasymulowaÄ sygnały wypadku i sprawdziÄ czy sterownik odpala poduszki. Potem sterownik trzeba programowo przywróciÄ do poprzedniego stanu. Nie wiem czy w jakimkolwiek serwisie sÄ w stanie tego dokonaÄ. Raczej wszyscy bazujÄ na podłÄ czeniu komputera i self-teĹcie sterownika. Jeżeli sterownik nie zgłasza błÄdów, to zakłada siÄ że jest sprawny. 13 |
Data: Listopad 30 2010 17:54:50 | Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | Autor: Michał | Problem nastÄpujÄ cy. Kobieta wpadła w mały poĹlizg i kołami przy W instrukcji do starego renaulta miałem że poduchy przy ponad 40km/h są odpalane, poniżej tej prędkości tylko napinacze. (które też są odpalane przy dachowaniu), od jakiej prędkości nie wiem, ale na pewno ~8km/h tyłem (w ścianę) nie są - a to już prędkość przy której czujnik wstrząsu daje info o wypadku - i dał. Nigdy mi nie wypaliły przy uderzeniach w krawężniki, za to raz się zawiesiło całe sterowanie zawieszeniem (mocne uderzenie najpierw zewnętrznymi kołami, podrzucenie auta i uderzenie wewnętrznymi), po czym komputer przestał kontrolować poślizg i trzeba było samemu ;) przy mniejszych się nie wieszało. Jedyne co auto po tym musi zrobić to poustawiać na nowo klapki nawiewu, uderzenie prawą stroną włączało lodowaty nawiew,a klimatronik to potem z 15 sekund zbierał. - Czy takÄ szkodÄ można likwidowaÄ z polisy AC?tego nie wiem. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |