Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden
element może mieć różne grubości.
Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
2 |
Data: Marzec 16 2009 08:50:38 |
Temat: Re: Miernik grubości lakieru |
Autor: mateusx6 |
Użytkownik "michawar" napisał w wiadomości
Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć
miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy
jeden
element może mieć różne grubości.
Pozdrawiam.
z tego co wiem powinna byc wszedzie przyblizona wartosc, bo taka sama to
napewno nie bedzie
3 |
Data: Marzec 16 2009 08:53:29 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: omega_fan |
"michawar" wrote in message
Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć
miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy
jeden
element może mieć różne grubości.
Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 - 100
mikrometrow,
w zaleznosci od auta. Zwykle na kazdym elemencie auta jest taka sama,
odchylki
jakie mam na swoim amatorskim mierniku to ok. 10 mikrometrow.
Element lakierowany dwa razy ma grubosc 180-200 mikrometrow.
4 |
Data: Marzec 16 2009 09:11:58 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: Agent |
Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 - 100 mikrometrow,
w zaleznosci od auta. Zwykle na kazdym elemencie auta jest taka sama, odchylki
jakie mam na swoim amatorskim mierniku to ok. 10 mikrometrow.
A czy te mierniki amatorskie nadają się do czegoś? Pytam bo sam się zastanawiam czy nie nabyć sobie takiego za 30-40 zł z Allegro.
5 |
Data: Marzec 16 2009 09:16:54 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: omega_fan |
"Agent" wrote in message
Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 - 100
mikrometrow,
w zaleznosci od auta. Zwykle na kazdym elemencie auta jest taka sama,
odchylki
jakie mam na swoim amatorskim mierniku to ok. 10 mikrometrow.
A czy te mierniki amatorskie nadają się do czegoś? Pytam bo sam się
zastanawiam czy nie nabyć sobie takiego za 30-40 zł z Allegro.
30-40 zł nie warto.
300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html
6 |
Data: Marzec 16 2009 09:33:22 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: jarek |
Użytkownik "omega_fan" napisał w wiadomości
"Agent" wrote in message
300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html
Tez mam taki i moge z czystym sumieniem polecic. A grubosc lakieru na
oryginalnym lakierze to od 80-130 (z takimi sie spotkalem). Jak masz 200 to
juz malowany, jak 400 to szpachla (oplaca sie sprawdzic na elementach takich
jak slupki (ogolnie na stalych elementach).
Jarek
Jarek
__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 3937 (20090314) __________
The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.com
7 |
Data: Marzec 16 2009 18:18:44 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: Czabu |
Użytkownik "omega_fan" napisał w wiadomości
300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html
A tak zapytam, w czym są lepsze te za 300 od tych za 200? ;-)
Tu np. mają sporo tańsze: http://www.bulitech.pl/index.php?menu=oferta&kat=3
Na alledrogo też jest kilka ofert w okolicach 200zł.
Czy faktycznie opłaca się płacić 100-150zł więcej? Ktoś testował więcej niż
jeden miernik?
8 |
Data: Marzec 16 2009 19:15:38 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: omega_fan |
"Czabu" wrote in message
Użytkownik "omega_fan" napisał w wiadomości
300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html
A tak zapytam, w czym są lepsze te za 300 od tych za 200? ;-)
Tu np. mają sporo tańsze:
http://www.bulitech.pl/index.php?menu=oferta&kat=3
Na alledrogo też jest kilka ofert w okolicach 200zł.
Nie wiem. Natomiast mam MGL-mini i wiem, że działa OK.
9 |
Data: Marzec 16 2009 12:53:41 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: Massai |
Agent wrote:
>
> Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 -
> 100 mikrometrow, w zaleznosci od auta. Zwykle na kazdym elemencie
> auta jest taka sama, odchylki jakie mam na swoim amatorskim
> mierniku to ok. 10 mikrometrow.
>
A czy te mierniki amatorskie nadają się do czegoś? Pytam bo sam się
zastanawiam czy nie nabyć sobie takiego za 30-40 zł z Allegro.
Pytanie do czego...
Jak przymierzałem się do kupienia samochodu, to sobie kupiłem za zdaje
się 20 pln taki długopis.
Przetestowałem na kilku samochodach - bez problemu wyłapywał elementy
"robione".
A samochód i tak kupiłem od rodziny ;-)
--
Pozdro
Massai
10 |
Data: Marzec 16 2009 09:30:12 | Temat: Re: Miernik gruboĹci lakieru | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2009-03-16 07:33, *michawar* napisał, a mnie coĹ podkusiło, żeby odpisaÄ:
Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi siÄ wypożyczyÄ miernik gruboĹci lakieru proszÄ o uwagi odnoĹnie jego używania. Jaka powinna byÄ gruboć lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden element może mieÄ różne gruboĹci.
No to po kolei:
* Fabryczna gruboć dla lakierów metalicznych/perłowych to około 100-125 Âľm - dotyczy to jednego cyklu malowania - każde kolejne (fabrycznie) to około 55 Âľm. Zwykle normy nie pozwalajÄ
wypuĹciÄ z fabryki grubszego elementu niż 300 Âľm - jeĹli siÄ zdarzy, że samochód (z różnych powodów) był malowany tyle razy, że tÄ
gruboć osiÄ
gnie to takie nadwozie jest złomowane i spawalnie robi je jeszcze raz (ten sam nr VIN)
* Zwykle cały samochód ma równÄ
gruboć, choÄ ta może siÄ wahaÄ nawet o 20-30 Âľm (i wiÄcej).
* Może siÄ zdarzyÄ, że element sÄ
siedni różni siÄ gruboĹciÄ
właĹnie o te około 50-60 Âľm (naprawiany w fabryce był tylko jeden panel - reszta była maskowana) i jeĹli cały ma w miarÄ równÄ
gruboć to jest spora szansa, że tak to wyjechało z fabryki (u mnie na przykład tylne prawe drzwi były malowane dwa razy fabrycznie). JeĹli do naprawy sÄ
dwa lub wiÄcej paneli to zwykle maluje siÄ nadwozie jeszcze raz w całoĹci.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
11 |
Data: Marzec 16 2009 09:53:25 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: bratPit[pr] |
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden
element może mieć różne grubości.
tak jak piszą koledzy, standard to 100-130um, na oplu 100-150um, ale jak mierzyłem fabrycznie lakierowane Hondy Civic było od 90-110um,
brat
12 |
Data: Marzec 16 2009 15:57:19 | Temat: Re: Miernik grubości lakieru | Autor: GK |
michawar pisze:
Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć miernik grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden element może mieć różne grubości. Pozdrawiam.
Ogólnie zasada jest taka, z tego co sam wyczytałem, że grubość powłoki waha się między 100 a 200 mikrometrów (0,1 a 0,2 mm) w zależności od marki auta.
Auto z oryginalnym lakierem powinno mieć wszystkie elementy o zbliżonej do siebie wartości grubości lakieru.
Pozdrawiam,
Grzegorz
| | | | | | | | | | |