Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse
1 | Data: Styczen 09 2018 13:37:44 |
Temat: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | |
Autor: Myjk | Na fali ostatniej dyskusji o elektrykach wspomniałem o możliwoĆci zakupu 2 |
Data: Styczen 10 2018 12:10:37 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Tue, 9 Jan 2018 13:37:44 +0100, Myjk W obecnych warunkach przejechałem 20km i zjadło mi 1/3 baterii wiÄc RelacjonujÄ. Zakładałem że jak piszÄ 100-160km zasiÄgu, to 100 jest w skrajnych warunkach a 160 w optymalnych trzymajÄ c siÄ zakresu ECO (z kolei w wiki jest napisane, że rekordowo przejechali tym 220km). Tymczasem duszÄ c cały czas gaz i grzejÄ c (albo klimatyzujÄ c) kabinÄ pewnie skoĆczyłoby siÄ u mnie na 70km (obecny użytkownik jest w stanie przejechaÄ 100 w trybie ECO z grzaniem). Jednak zaznaczam, to auto ma już 7 lat, było na poczÄ tku leasingowane przez 3 lata i zostało zwrócone lizingodawcy -- nie wiadomo zatem jak było użytkowane i ile razy stanÄło "w polu" z pustymi aku, czy było garażowane czy też stało pod chmurkÄ itd. Ja wczoraj dobiłem do 45km zostało 30%. To auto ma tylko "punkt" na desce z "kreskowÄ " iloĆciÄ energii, żadnego komputera pokładowego, etc. pokazujÄ cego zasiÄg czy procent. Przez noc auto siÄ podładowało w 2T (wczoraj musiałem jeszcze odwiedziÄ sklep elektryczny i zmontowaÄ sobie kabel 400->230, bo auto stoi pod chmurkÄ ) i jest znowu gotowe do jazdy. PrÄ d mam po 0.35 zł brutto w 2T (drogo, bo bardziej mi zależało na niższej cenie dziennej) wiÄc cały "bak", zakładajÄ c fabrycznÄ pojemnoæ na 16kWh (ale pewnie jest mniej obecnie) i że da siÄ tym w trybie ECO przejechaÄ 100km, zapakowałem za 6zł. Dla porównania Spacestar żony pali 5.5/100 przy jej spokojnej miejskiej jeŒdzie (mnie by pewnie zjarał z 7 :P), czyli liczÄ c litr po 4.5 paliwo kosztuje ~4x wiÄcej. Z rana zapakowałem do "mewy" narty celem przetransportowania do serwisu i siÄ zmieĆciły nadal pozostawiajÄ c 2 miejsca (z 4 homologowanych) dla pasażerów! :> Paradoksalnie całkiem sporo miejsca tam jest, szczególnie nad głowÄ . Gdyby nie ten mizerny zasiÄg i w miarÄ sensowna cena (niestety jeszcze jej nie znam, w ogóle jeszcze nie ma decyzji czy bÄdÄ siÄ chcieli siÄ tego pozbyÄ), brałbym! Zawsze chciałem pojeŒdziÄ elektrykiem, ale nie sÄ dziłem że taka popierdółka da mi tyle frajdy. Pomimo że to przeraŒliwa taczka (to nawet do segmentu A ciÄżko zaliczyÄ), jeżdżÄ z bananem na gÄbie. :D Aż mi siÄ zamarzył taki Leaf co ma do setki 8-9 sek. a Tesla z 4-6 sek. yuuum! :P Gdyby nie to że dom budujÄ pewnie bym w tym momencie jeszcze ostrzej myĆlał nad zakupem używanej Tesli. :P -- Pozdor Myjk 3 |
Data: Styczen 10 2018 12:51:47 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Lisciasty | W dniu Ćroda, 10 stycznia 2018 12:10:38 UTC+1 użytkownik Myjk napisał: Gdyby nie ten mizerny zasiÄg i w miarÄ sensowna cena (niestety jeszcze jej Do tego zdałoby siÄ zregenerowaÄ jakoĆ bateriÄ, bo nawet jak kupisz to może za długo nie pociÄ gnÄ Ä... L. 4 |
Data: Styczen 10 2018 22:00:51 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Wed, 10 Jan 2018 12:51:47 -0800 (PST), Lisciasty Do tego zdałoby siÄ zregenerowaÄ jakoĆ bateriÄ, bo nawet jak kupisz WÄ tpiÄ aby to siÄ dało zregenerowaÄ... Może jutro uda mi siÄ zajechaÄ baterie do zera (dzisiaj i wczoraj pomimo szczerych chÄci i jazdy na siłÄ gdzie siÄ da, naturalnie w ramach w miarÄ bieżÄ cych potrzeb, nie udało siÄ to), zakupiÄ "watomierz" i sprawdzÄ ile siÄ do baterii wbija w obecnej chwili... -- Pozdor Myjk 5 |
Data: Styczen 11 2018 09:34:14 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Trybun | W dniu 2018-01-10 o 22:00, Myjk pisze: Wed, 10 Jan 2018 12:51:47 -0800 (PST), Lisciasty Nie wiem jak u Mitsu, ale w niektórych elektrykach innych firm można wymieniaÄ pojedyncze ogniwa baterii. 6 |
Data: Styczen 11 2018 21:43:31 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Thu, 11 Jan 2018 09:34:14 +0100, Trybun Nie wiem jak u Mitsu, ale w niektórych elektrykach innych Ale koszty pewnie bÄdÄ porażajÄ ce. Tymczasem jutro oddajÄ "mewÄ". Przed chwilÄ udało mi siÄ zajechaÄ akumulatory praktycznie do zera. Co ciekawe jeżdżenie tylko w polu ECO nie zwiÄkszyło wcale znacznie zasiÄgu, nadal przejechałem 60km, na koniec trochÄ mocniej duszÄ c -- bo ten "kop" elektrycznego silnika bez żadnej zwłoki, a jednoczeĆnie w ciszy, frajdÄ mi daje niesamowitÄ . ;P Niemniej jednak to oznacza, że akumulatory siÄ nadajÄ na Ćmietnik. Nawet już nie bÄdÄ podłÄ czaÄ watomierza żeby testowaÄ ile tam wchodzi. Auto by mnie zadowoliło, ale w takim stanie nie dam za nie wiÄcej jak 5 tys. -- a za tyle pewnie nie bÄdÄ chcieli sprzedaÄ. :P Dlatego już zaklepałem do testów Outlandera Plug-in. To jest hybryda z możliwoĆciÄ podpiÄcia do gniazdka. Niby też ma na bateriach zasiÄg 50km, a do tego klasycznÄ wolnossÄ cÄ benzynÄ -- fuj, dodatkowo uważam że hybrydy to Ćlepa uliczka. Ale te 50km na prÄ dzie by mi wystarczyło nie pozbywajÄ c jednoczeĆnie pełnej funkcjonalnoĆci w razie koniecznoĆci i mógłbym spokojnie wymieniÄ klekota by w ponad 90% jeŒdziÄ na prÄ dzie. -- Pozdor Myjk 7 |
Data: Styczen 11 2018 13:23:28 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Bolko | A temperatura powietrza nie miała tutaj wpływu? 8 |
Data: Styczen 11 2018 13:43:59 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Bolko |
9 |
Data: Styczen 12 2018 12:59:14 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Thu, 11 Jan 2018 13:23:28 -0800 (PST), Bolko A temperatura powietrza nie miała tutaj wpływu? Mogła mieÄ, ale nie aż tak dramatyczny żeby w ECO ledwo dobiÄ do 60km. MyĆlÄ, że jednak baterie zostały zajechane, bo ponoÄ jeŒdzi takie auto w Ćodzi (prywatny właĆciciel) i w obecnych warunkach przejeżdża 100-110 km. Oddałem auto. Szkoda, bo jazda mi siÄ podobała pomimo ograniczeĆ. I tak sobie myĆlałem na poczatku, że ta dŒwignia skrzyni biegów jak w klasycznym spalinowcu (P/R/N/D/B/C) jest bez sensu upierdliwa, przeszkadza głównie po Ćrodku (zamiast zrobiÄ tam jakiĆ schowek) i w Tesli jest fajniej zrobiona "skrzynia" koło kierownicy jak w Mercu, ze zmianÄ trybów (poziom odzyskiwania energii) na ekranie jest lepsze, ale po chwili doceniłem wajchÄ którÄ można sobie zmieniaÄ szybko tryby bez wlepiania siÄ w ekran w czasie jazdy a w razie zapotrzebowania -- można wyrzuciÄ na luz, włÄ czyÄ lekkie hamowanie silnikiem albo mocne, wzglÄdnie toczenie. Jazda w 95% na jednym pedale i natychmiastowa reakcja na gaz (brak koniecznoĆci redukowania biegu, czy czekania na zlikwidowanie turbodziury), jak dla mnie bajka. Jednak mogłoby byÄ zdecydowanie wiÄcej mocy pod pedałem do jazdy na trasie ;) -- mimo tego dziÄki natychmiastowej reakcji na gaz nie było to aż tak odczuwalne. Wsiadłem do swojego trupka, przekrÄciłem kluczyk, rozległ siÄ klekot, jałowy, nikomu niepotrzebny hałas... Jedyna zaleta z tego hałasu -- ciepła było pod dostatkiem nie to co w taczce na prÄ d. :P I jest znacznie głoĆniej w moim aucie przez silnik (przez grubsze opony pewnie też), nawet pomimo 3 segmentów różnicy. -- Pozdor Myjk 10 |
Data: Styczen 12 2018 16:44:59 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Fri, 12 Jan 2018 12:59:14 +0100, Myjk A temperatura powietrza nie miała tutaj wpływu?Mogła mieÄ, ale nie aż tak dramatyczny żeby w ECO ledwo dobiÄ do 60km. LiĆciasty poddał pomysł regeneracji akumulatorów. Napisałem zatem przed chwilÄ do trzech firm z internetów, po chwili oddzwonił goæ z ĆaĆcuta. PogadaliĆmy chwilÄ i pierwsze co zasugerował, to aby podjechaÄ do serwisu na zbadanie kodów. Bo jeĆli jakieĆ sÄ , to komputer może ograniczaÄ zasiÄg. Wtedy mnie olĆniło, że przewijajÄ c mizerne opcje komputera pokładowego mignÄ ł mi gdzieĆ kluczyk (pewnie serwisowy), ale podĆwiadomie go zignorowałem (w koĆcu nie moje auto). ;) Może baterie sÄ sprawne, a tylko przeglÄ du braknie, jakiegoĆ resetu jak w spalinowcu przy kasowaniu przeglÄ du olejowego? W miÄdzyczasie mam goĆciowi podesłaÄ VIN auta i ma sprawdziÄ co tam za baterie sÄ , czy da siÄ z tym w razie koniecznoĆci coĆ zrobiÄ itd. Reszta zostanie poddana dalszemu Ćledztwu jak tylko siÄ zdecydujÄ sprzedaÄ taczkÄ i poznam cenÄ. :P -- Pozdor Myjk 11 |
Data: Styczen 12 2018 20:12:41 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: ToMasz | LiĆciasty poddał pomysł regeneracji akumulatorów.na razie, mamy totalnÄ dezinformacje. nikt nie chwali siÄ jakie jest napiÄcie na akumulatorach, jakÄ majÄ sprawnoæ (sory, gdzieĆ czytałem w reklamie że 90%, czyli technologia pozaziemska) jak sÄ ładowane i z jakÄ sprawnoĆciÄ przebiega ładowanie. (również reklamy mówiÄ o 90%, a drogie, superanckie zasilacze do PC majÄ sprawnoæ 85%) gdybyĆ znał te parametry, mógłbyĆ założyÄ że kupisz zwykłe akumulatory kwasowe. (mogÄ byÄ żelowe, mogÄ byc głÄbokiego rozładowania) Takie akumulatory sÄ o wiele wiele taĆsze. wadÄ jest rozmiar i waga. Dałoby siÄ wykonac obliczenia ile ich potrzeba, czy opłaca siÄ zwiÄkszyÄ ich iloæ aby zwiÄkszyÄ zasiÄg, lub wrÄcz przeciwnie - zmniejszyÄ iloæ, aby miec prywatny "tramwaj" - ale z taĆszymi przejazdami. Nawet Ci którzy żyjÄ z napraw akumulatorów nie wiedzÄ co tam siedzi i czym można zastÄ piÄ. Pisałem Ci na grupie budowlanej - wiedzÄ o elektrykach bierzemy z reklam, filmików propagandowych i garstki użytkowników którzy nie wiedzÄ co to jest watomierz. ToMasz PS wczoraj czytałem o elektrykach przez pół nocy. najekonomiczniejsze potrzebujÄ 15kW do przejechania 100km w normalnych, mieszanych warunkach. tesla - 25kW. wiÄc Twój wynik, w naszym klimacie - jest jak najbardziej prawidłowy. Raczej dziwne że ktoĆ dał radÄ przejechaÄ tym ponad 100km, oczywiĆcie w normalnych warunkach. 12 |
Data: Styczen 12 2018 17:04:35 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Fri, 12 Jan 2018 12:59:14 +0100, Myjk Oddałem auto. Szkoda, bo jazda mi siÄ podobała pomimo ograniczeĆ. Aha, zapomniałem nadmieniÄ że jak auto jest podłÄ czone do gniazdka, to można sobie załÄ czyÄ bezpardonowo grzanie/klimatyzacjÄ w kabinie i nie pożera wtedy baterii. Z tym że kluczyk musi byÄ w stacyjce i nie można tego zrobiÄ zdalnie w tym modelu (po lifcie już można z pilota zaprogramowaÄ załÄ czenie i wyłÄ czenie o danej godzinie/czasie). Naturalnie jak nie jest podpiÄte do kabla też można grzaÄ/chłodziÄ/wentylowaÄ. -- Pozdor Myjk 13 |
Data: Styczen 12 2018 09:07:47 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Bolko | http://allegro.pl/mitsubishi-i-miev-elektryczny-i7118534503.html#thumb/8 14 |
Data: Styczen 12 2018 19:13:31 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Fri, 12 Jan 2018 18:50:47 +0100, Myjk Za niewiele wiÄcej 50 można 5/6-letniego leafa kupiÄ Nie wiem czemu wczeĆniej mi nie pokazuwało miewa w Mitsu... Teraz wyszukało: https://www.mobile.de/pl/samochod/mitsubishi-electric-vehicle-%28i-miev%29/vhc:car,ms1:17700_25_,vcg: ZastanawiajÄ ce jest, że stare modele sÄ takie drogie. No bo praktycznie nowy, nawet nie roczny, kosztuje 95, a 6-letni 50. :/ Jakby rynek tak nie działa, że siÄ patrzy na cenÄ zakupu nowego... Może te nowsze majÄ gorsze aku? :P -- Pozdor Myjk 15 |
Data: Styczen 12 2018 18:50:47 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Fri, 12 Jan 2018 09:07:47 -0800 (PST), Bolko 50 tys. za piÄcioletnie auto a właĆciwie autko. Ceny masakra, aż ciekaw jestem ile zaĆpiewajÄ za tego testowanego trupka. https://www.mobile.de/pl/samochod/mitsubishi-inne/vhc:car,ms1:17700_1_,ful:electricity,vcg: Za niewiele wiÄcej 50 można 5/6-letniego leafa kupiÄ https://www.mobile.de/pl/samochod/nissan-leaf/vhc:car,ms1:18700_53_,frx:2012,ful:electricity Który jest znacznie bardziej cywilizowany. SwojÄ droga po tym mievvie nawet ten stary Leaf przestał mnie straszyÄ LOL -- Pozdor Myjk 16 |
Data: Styczen 19 2018 16:43:39 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Marek | A jaka jest prÄdkoæ komfortowa dla tego i-mieva? PomijajÄ
c odejĆcie, można nim swobodnie te 120 km/h jechaÄ czy już siÄ trzÄsie lub wiatr nim szarpie przy tej prÄdkoĆci? 17 |
Data: Styczen 29 2018 21:58:37 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Fri, 19 Jan 2018 16:43:39 +0100, Marek A jaka jest prÄdkoæ komfortowa dla tego i-mieva? PomijajÄ c odejĆcie, Jechałem 120/h po eSce i nie zauważyłem żadnych negatywnych efektów z tytułu prÄdkoĆci. Hałas jest, ale jest znacznie ciszej niż w SpaceStarze żony przy tej samej prÄdkoĆci -- gdy siÄ przyĆpiesza bez porównania. ;) -- Pozdor Myjk 18 |
Data: Styczen 15 2018 12:51:07 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Trybun | W dniu 2018-01-11 o 21:43, Myjk pisze: Thu, 11 Jan 2018 09:34:14 +0100, Trybun WłaĆnie podobno że nie. Po to właĆnie wprowadzili takie rozwiÄ zanie aby nie zmuszaÄ kierowców do jednorazowego i tym samym, dużego obciÄ żania kieszeni. Ja niestety tego "kopa" nie odczuwałem, przypuszczalnie powodem był brak wrażeĆ akustycznych zwiÄ zanych z przyspieszaniem. ZresztÄ autko z którym miałem stycznoæ w taki czy inny sposób wyĆcigówka nie jest. Ale potrafi zaskoczyÄ, szoferowi może siÄ wydawaÄ że dopiero rusza a na wskaŒniku prÄdkoĆci info że właĆnie przekroczone zostało 120km/h. W sumie aby zajÄ Ä jakieĆ bardziej zdecydowane stanowisko wzglÄdem elektryków, musiałbym takie auto mieÄ trochÄ dłużej do dyspozycji. Także moim zdaniem hybryda to jakaĆ - pomyłka. JakoĆ nie widzÄ zapotrzebowania w swoich autach na na elektryczny silnik.. 19 |
Data: Styczen 15 2018 14:15:14 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Mon, 15 Jan 2018 12:51:07 +0100, Trybun WłaĆnie podobno że nie. Po to właĆnie wprowadzili takie rozwiÄ zanie aby Ale tak realnie to przeciÄtny kierowca przejezdża w dzieĆ powszedni nie wiÄcej niż 60km. Od bidy nawet ten miev z uszkodzonymi bateriami (albo może po prostu w trybie serwisowym :P) by wiÄkszoæ zadowolił. Inna sprawa, muszÄ przyznaÄ, że to pilnowanie poziomu energii nie było niestety komfortowe -- ale to pewnie dlatego że nie znałem realnych możliwoĆci, wszystko było zagadkÄ . Ja niestety tego "kopa" nie odczuwałem, przypuszczalnie powodem był brak U mnie wrÄcz przeciwnie -- brak hałasu potÄgował wrażenia przyĆpieszenia do tego stopnia, że nie potrafiłem oceniÄ jak szybko jadÄ (znaczy włÄ Ćnie myĆlałem że jadÄ znacznie wolniej). ZresztÄ to nie tylko wrażenie, bo moment obrotowy było czuÄ, do 60 wiÄkszoæ aut zostawała w tyle. Znaczy ja wiem że nikt siÄ nie Ćcigał, ale to tym bardziej pokazuje że przeciÄtny kierowca nie potrzebuje wyjÄ tkowych parametrów i taka taczka by w zupełnoĆci wystarczyła, szczególnie do miasta i na krótkie odcinki. Jednak najbardziej podobał mi siÄ tryb regeneracji, nie że to jakaĆ ekologia -- ale przejechanie 30km bez dotykania pedału hamulca to genialna sprawa. ;) ZresztÄ autko z którym Czym jeŒdziłeĆ, przypomnisz? Także moim zdaniem hybryda to jakaĆ - pomyłka. JakoĆ nie widzÄ Ja jak najbardziej widzÄ zapotrzebowanie na elektryczny silnik -- znacznie ponad 90% bym jeŒdził na prÄ dzie. Podobnie moja żona. Realnie to jedynÄ przeszkodÄ jest abstrakcyjnie wysoka cena. JeĆli taki nowy Outlander PHEV kosztuje ponad 200 tys. zł... a dobrze utrzymany po 4 latach ponad 90 tys. to już masakra deczko. WracajÄ c jednak do mieva -- pierwszy wypust kosztował abstrakcyjne pieniÄ dze, bo około 160 tys. zł. Obecnie mogÄ ĆciÄ gnÄ Ä to samo auto za 120. Ceny zatem, niemrawo, ale jednak spadajÄ . W zachodnich paĆstwach nie dopłacajÄ do górników tylko do elektryków, to ceny niższe i za 90 można kupiÄ takÄ taczkÄ wraz z przywilejami. Czekam co tam Tesla 3, i najbliższe prace w temacie akumulatorów, pokażÄ . -- Pozdor Myjk 20 |
Data: Styczen 15 2018 09:23:43 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Zenek Kapelinder | To nie Twoja wina ze glupszy jestes od samotnie rosnacego drzewa bo Ci mozg jakies cwaniaki z dzisiejsej opozycji zlasowaly. Nie doplacamy do wegla, drogo wydobywamy ale do kurwy nedzy nie doplacamy. Zeby kupic za granica potrzebne sa dolary. Mamy wlasna drukarnie dolarow czy kurwa nie mamy? Nierentownoc kopaln tak jak lotu, stoczni itp zrobili zlodzieje co rzadzili poprzednio. Chcieli to wszystko opierdolic, kopalnie niemcom, i wyjechac na zasluzony odpoczynek. Kopalnie mialy przynosic straty bo takie kopalnie latwo za damski chuj sprzedac. Kupcami mieli byc niemcy bo potrzebuja bardzo duzo wegla a w zeszlym roku zamkneli ostatnia swoja kopalnie. 21 |
Data: Styczen 15 2018 18:48:27 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĆci grup To nie Twoja wina ze glupszy jestes od samotnie rosnacego drzewa bo Ci mozg jakies cwaniaki z dzisiejsej opozycji zlasowaly. Czasy sie zmienily. Nie trzeba wydobywac wegla zeby miec dolary, mozna produkowac meble, samochody, czy np alufelgi albo siedzenia do nich. Chcieli to wszystko opierdolic, kopalnie niemcom, i wyjechac na zasluzony odpoczynek. Kopalnie mialy przynosic straty bo takie kopalnie latwo za damski chuj sprzedac. >Kupcami mieli byc niemcy bo potrzebuja bardzo duzo wegla a w zeszlym roku zamkneli ostatnia swoja kopalnie. Moze ... ale co - przywiezliby tu swoich gornikow, zatrudnili naszych, czy kupili tani wegiel z Afryki czy Australii ? J. 22 |
Data: Styczen 15 2018 10:02:05 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Zenek Kapelinder | Czy Ty kurwa rozumesz ze nie sprzedajemy wegla za granice. Wszystko co wydobeda gornicy jest wykorzystane w Polsce i do tego trzeba dokupic za granica kilkanascie milionow ton wegla do palenia w malych piecach i kotlach. 23 |
Data: Styczen 15 2018 19:24:06 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĆci grup Czy Ty kurwa rozumesz ze nie sprzedajemy wegla za granice. No i co z tego ? Powinienes pamietac, jak ta zła i niedobra Thatcher zrobila to samo w GB. Przestala sie przejmowac, ze to co gornicy wydobyli bylo wykorzystane w kraju, i ze trzeba dokupic wegiel z zagranicy, przestala doplacac do gornikow, minelo ... to juz chyba bedzie ponad 30 lat, i oni jezdza do nas, czy my do nich ? :-) J. 24 |
Data: Styczen 15 2018 11:13:28 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Zenek Kapelinder | Tylko ze oni jak zamykali kopalnie i nie tylko od pewnego czasu wydobywali swoja rope i gaz. Slowo kluczowe to " swoje". My mamy swoj wegiel. I moze byc drozszy od zagranicznego a i tak warto nam go bedzie wydobywac. 25 |
Data: Styczen 16 2018 14:52:17 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĆci grup Tylko ze oni jak zamykali kopalnie i nie tylko od pewnego czasu wydobywali swoja rope i gaz. Widzisz, tu na troje babka wrozyla ... -jesli wegiel pojdzie w gore, to warto poczekac z jego wydobyciem, skoro dzis mozemy miec tani zagraniczny wegiel np za kanapy czy gumofilce, czy za pakowanie prezentow dla szkopow. -jesli wegiel spadnie w cenie, bo np wystarcza solary, wiatraki i ITER .... to istotnie, warto go wydobyc poki cos warty :-) -utrzymanie tych kopalni i calego przemyslu w stanie zdatnym do uzytku tez kosztuje, to moze trzeba cos wydobywac ... J. 26 |
Data: Styczen 15 2018 21:10:18 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Mon, 15 Jan 2018 09:23:43 -0800 (PST), Zenek Kapelinder To nie Twoja wina ze glupszy jestes od samotnie rosnacego drzewa bo Ci Jasne, a putin gaz zakrÄcił już 2 lata temu, dlatego głupie polaki teraz marznom! -- Pozdor Myjk 27 |
Data: Styczen 15 2018 12:29:35 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Zenek Kapelinder | Jak glupie polaki marzna to znaczy ze nie jestes Polakie tylko jakims jebanym sbeckim folksdojczem bo pozwalasz sobie na nas oceniac. 28 |
Data: Styczen 16 2018 10:29:26 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Mon, 15 Jan 2018 12:29:35 -0800 (PST), Zenek Kapelinder Jak glupie polaki marzna to znaczy ze nie jestes Polakie tylko jakims Ależ siÄ piÄknie scharakteryzowałeĆ. Przecież to była TWOJA narracja, że jak rzunt przestanie dotowaÄ kopalnie (bo oh! biedni górnicy), a ludzie zrezygnujÄ z cudownego polskiego wÄgla do grzania domów i przesiadajÄ siÄ na gaz, to sÄ właĆnie głupkami -- no bo przecież putin jednym pstrykniÄciem "zaraz" zakrÄci kurek i bÄdÄ zamarzaÄ. Tylko z tych twoich wróżb wyciÄ gniÄtych z zepsutej kuli kryształowej gucio siÄ oczywiĆcie spełniło -- wszystko to sÄ jakieĆ twoje chore wyobrażenia które z rzeczywistoĆciÄ nie majÄ nic wspólnego. CBDU. WiÄc przestaĆ sobie strzelaÄ w stopy, bo nie bÄdziesz w stanie wciÄ gaÄ pelletu na trzecie piÄtro swojej kamienicy i bÄdziesz musiał siÄ na ruski gaz albo na niemiecki prÄ d przestawiÄ "jebany sbecki folksdojczu". Na koniec, naucz siÄ w koĆcu pisaÄ na newsy. -- Pozdor Myjk 29 |
Data: Styczen 16 2018 05:34:20 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Zenek Kapelinder | Boga to nie ma. Bo jak by byl to w czasie jak pisales swoje klamstwa tak by ci zajebal ze w szpitalu bys sie znalazl. 30 |
Data: Styczen 16 2018 15:14:22 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Tue, 16 Jan 2018 05:34:20 -0800 (PST), Zenek Kapelinder Boga to nie ma. Bo jak by byl to w czasie jak pisales swoje klamstwa tak Boga pewnie nie ma, w przeciwnym razie by nie dopuĆcił żeby taki stary cham jak ty po ziemi nadal stÄ pał i szerzył swoje oderwane od rzeczywistoĆci "fakty". Nadal widzÄ nie pamietasz jak wróżyłeĆ że putin zakrÄci kurek z gazem i w polskich mieszkaniach bÄdzie "zdrowe" 15 stopni? To było, jak patrzÄ właĆnie ponownie w archiwum, w 2014. MinÄły blisko 4 lata, a z twoich oĆwieconych przewidywaĆ, rokowaĆ, "analiz" rynku, NICI. Nikt kurka z gazem czy ropÄ nie zakrÄcił, ceny nie skoczyły, nikt nie ma przez to 15 stopni w domu. Analogicznie reszta twoich wywodów na temat rynku i sytuacji w różnych gałÄziach gospodarki, w tym bredni opisanych w tym wÄ tku, ma podobnÄ wartoæ, znaczy dÄ żÄ cÄ do zera. -- Pozdor Myjk 31 |
Data: Styczen 16 2018 09:45:16 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Zenek Kapelinder | Boga nie ma bo by ci drugi raz zajebal i z fleka poprawil. 32 |
Data: Styczen 16 2018 18:52:56 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Tue, 16 Jan 2018 09:45:16 -0800 (PST), Zenek Kapelinder Boga nie ma bo by ci drugi raz zajebal i z fleka poprawil. Na szczÄĆcie internety nie zapominajÄ co tutaj wyprawiasz. PamiÄtaj o tym na przyszłoæ nim zaczniesz pisaÄ te swoje "oĆwiecone" brednie wyssane z brudnego palucha. -- Pozdor Myjk 33 |
Data: Styczen 15 2018 09:40:36 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Zenek Kapelinder | Z tym debilnym usmieszkiem sie urodziles czy to nabyte? Dolacz do tego miliona. Co sie tutaj bedziesz wkurwial ze prad drogi. 34 |
Data: Styczen 15 2018 19:28:55 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Trybun | W dniu 2018-01-15 o 14:15, Myjk pisze: Mon, 15 Jan 2018 12:51:07 +0100, Trybun No, nowsza wersja Nissana od tego którym miałem okazjÄ siÄ przejechaÄ ma podobno już bateriÄ nowszej generacji, i teoretycznie to ma przejechaÄ około 500km. A wiec praktycznie na jakieĆ 200km zasiÄgu przez jakieĆ 10 można liczyÄ, tak że ładowanie przy umiarkowanym użytkowaniu - raz na tydzieĆ. No i myĆlÄ że Ćwietna sprawa z tÄ możliwoĆciÄ wymiany pojedynczych ogniw baterii. WczeĆniej chciałeĆ czy nie, zmuszony byłeĆ do ponoszenia kosztów wymiany całej baterii.
No cóż, pewnie co szofer to inne nie tylko oczekiwania ale i odczucia.. Z racji tego że nie miałem okazji przekonaÄ siÄ o tym osobiĆcie, a bardzo ciekawi mnie ten aspekt - jak wyglÄ da jazda w miarÄ wyczerpywania siÄ baterii, jest ona wyraŒnie słabsza czy zużycie można zobaczyÄ tylko na wskaŒniku?
Nissan Leaf.
W hybrydzie to widzÄ tylko duże pole do awaryjnoĆci, a tym samym do podnoszenie kosztów eksploatacji,. PomyĆleÄ że w zwykłej, standardowej Lagunie karta rozruchowa może doprowadziÄ do szału. Norma - nowe wszystko jest drogie - nowatorskie - jeszcze droższe. Dziwi mnie tylko to że sporo firm, choÄby Chevy, wycofuje siÄ z produkcji elektryków,. JakieĆ przyczyny muszÄ byÄ. ByÄ może dla takich firm jak Chevrolet liczy siÄ przede wszystkim rynek USA, a tam elektryk z takim a nie innym zasiÄgiem to całkowicie chybiony produkt. 35 |
Data: Styczen 30 2018 08:33:04 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: | On Mon, 15 Jan 2018 19:28:55 +0100, Trybun wrote: No, nowsza wersja Nissana od tego którym miałem okazjÄ siÄ przejechaÄ ma Nowy Leaf? Producent podaje niecałe 380 km. W praktyce pewnie mniej. SkÄ d wziÄ łeĆ te 500 km? Sprzedawca Ci powiedział? -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĆski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 36 |
Data: Styczen 15 2018 17:27:24 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Myjk | Mon, 15 Jan 2018 07:32:02 -0800 (PST), Zenek Kapelinder To kurwa jedz tam gdzie nie doplacaja do gornikow. Jak znam zycie to jak Zachowuj siÄ. PrÄ d jest robiony z naszego wÄgla, ale gdyby nie wspomniane dotacje taniej byłoby go importowaÄ. Nawet teraz czasem bywa taniej eksport, ale z oczywistych wzglÄdów elektrownie "paĆstwowe" muszÄ robiÄ prÄ d z naszego wÄgla. Wg ciebie mam siÄ cieszyÄ z tego że miliardy sÄ tam pakowane, skoro do utrzymania obecnej ceny prÄ du wcale tam pchane byÄ nie muszÄ ? WeŒ, idŒ, idŒ... napraw lepiej swojÄ kryształowÄ kulÄ żebyĆ znowu bredni o putnie (i o kastracjach posiadaczy domów) nie jÄczał. -- Pozdor Myjk 37 |
Data: Styczen 15 2018 07:32:02 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: Zenek Kapelinder | To kurwa jedz tam gdzie nie doplacaja do gornikow. Jak znam zycie to jak masz wlaczyc swiatlo to robisz to z obrzydzenem bo przeciez prad jest robiony z wegla ktory wydobywaja gornicy do ktorych panstwo doplaca. 38 |
Data: Styczen 15 2018 18:14:23 | Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĆci grup To kurwa jedz tam gdzie nie doplacaja do gornikow. To juz milion czy dwa pojechalo tam :-) Jak znam zycie to jak masz wlaczyc swiatlo to robisz to z obrzydzenem bo przeciez prad jest robiony z wegla ktory wydobywaja gornicy do ktorych panstwo doplaca. Jak sie patrze na cene, to istotnie z pewnym obrzydzeniem. Da akcyza, ten nieistniejacy nakaz kupowania krajowego wegla :-) J. |