[press] Mitsubishi ucieka z Dakaru
1 | Data: Luty 04 2009 11:36:17 |
Temat: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | |
Autor: Kudlaty Naklacie | Mistsubishi wycofuje się z udziału w Dakarze, bo tnie koszty. Co ciekawe - 2 |
Data: Luty 04 2009 11:44:15 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
Mistsubishi wycofuje się z udziału w Dakarze, bo tnie koszty. Co ciekawe - Najpierw Subaru z WRC i nowa Impreze zamienia w focusopodobne nijakie cos. teraz Mitrsu z Dakaru. Jeszcze kilka lat, a zabraknie legendarnych marek, ktorych plakaty 10-latkowie wieszaja w sypialni. Pozdrawiam Kamil 3 |
Data: Luty 04 2009 13:25:58 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: AL | kamil pisze: "Kudlaty Naklacie" wrote in messagemoj 8-mio latek ma w swoim pokoju na scianie duzy plakat c4 :) -- pozdr Adam (AL) TG 4 |
Data: Luty 04 2009 12:32:13 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
kamil pisze: moj 8-mio latek ma w swoim pokoju na scianie duzy plakat c4 :) No i o tym wlasnie mowie, jego 8-letni syn bedzie miec plakat ekonomicznego i bezpiecznego dla srodowiska auta miejskiego rozwijajacego predkosc 90km/h. ;-) Pozdrawiam Kamil 5 |
Data: Luty 04 2009 12:41:15 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Kudlaty Naklacie | kamil napisał(a): > moj 8-mio latek ma w swoim pokoju na scianie duzy plakat c4 :) W trosce o zdrowie psychiczne i właściwą seksualność, nie pozwoliłbym swojemu synowi wieszać na ścianie plakatu z Priusem... :) Ja rozumiem, ze to C4 to jest z Loebem na pokładzie? pzdr -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Luty 04 2009 13:51:48 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: AL | kamil pisze: "AL" wrote in messageale co chesz od c4 WRC (wczesniej Xsary WRC) - jak na razie w rajdach wygrywa z subaru i mitsu - i tak juz od 5ciu lat. http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=601&featureid=1203&desc=Citroen%20Total%20World%20Rally%20Team i sezon 2009 zaczyna sie podobnie http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=410&season=2009 (rajd Irlandi WRC: 1 i 2 miejsce wlasnie dla C4) A w przyszlosci beda pewnie wyscigi aut z napedem elektrycznym, ktore ze wzgledu na wlasciwosci tego napedu wcale nie beda gorsze od wspolczesnych silnikow spalinowych. Zobacz 7 odcinek 12 serii TopGear - jest tam przedstawiony maly sportowy samochodzik o nazwie Tesla, ktory 100 osiaga w 3.9s Wada jest oczywiscie zasieg na jednym doladowaniu (ok200km) oraz co sie niektorym nie bedzie podobac - brak ryku silnika ;) -- pozdr Adam (AL) TG 7 |
Data: Luty 04 2009 12:57:58 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
kamil pisze:
Ogladam na bierzaco. Dmuchana zona tez jest niczego sobie. Nie je, nie marudzi, nie trzeba kupowac prezentow i wskakuje do lozka kiedy tylko masz ochote. Ale to nie prawdziwa. ;) Pewien etap motoryzacji przemija na naszych oczach i nie bede raczej jedynym teskniacym za "starymi dobrymi czasami", kiedy dzieciaki piszczaly z radosci na dzwiek gaznikowego V8, a nie ilosc przelacznikow i kontrolek w elektrycznym aucie. Przeciwko C4 WRC nic nie mam, ale marki takie jak Mitsubishi czy Subaru (ta druga jeszcze mocniej) zakorzenily sie gleboko w swiadomosci populacji jako cos wyjatkowego, w przeciwienstwie do Citroena ktorych kilkanascie parkuje pod kazdym marketem. Pozdrawiam Kamil 8 |
Data: Luty 04 2009 14:23:51 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Ludvigus | Dnia Wed, 4 Feb 2009 12:57:58 -0000, kamil napisał(a): "AL" wrote in message Chyba każdy prawdziwy fana motosportu ssie każde nowe odcinki torrentem, bo tvn turbo ma w poważaniu swoich widzów i nie wykupił ostatnich kilku serii od BBC. Dmuchana zona tez jest niczego sobie. Nie je, nie marudzi, nie trzeba ;-) Pewien etap motoryzacji przemija na naszych oczach i nie bede raczej jedynym Aż się boję pomyśleć o bolidach f1 jeżdzących na ropę... Pozdr., -- | | "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet." | | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ | |__ v0.9 [cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ] |____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl 9 |
Data: Luty 04 2009 13:34:43 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
Dnia Wed, 4 Feb 2009 12:57:58 -0000, kamil napisał(a): Racja racja. Lubie Clarksona jako prezentera i dziennikarza (bo TG to w koncu nie jedyny jego program), a ze TV sluzy mi wylacznie do konsoli i DVD tez regularnie sciagam. Pewien etap motoryzacji przemija na naszych oczach i nie bede raczej Nie bedzie sensu przychodzic na trybuny - niewiele zobaczysz w chmurach czarnego dymu. ;D Pozdrawiam Kamil 10 |
Data: Luty 04 2009 13:47:33 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 4 Feb 2009 14:23:51 +0100, Ludvigus Chyba każdy prawdziwy fana motosportu ssie każde nowe odcinki torrentem, bo Mogą sobie kupować. W PL wyłączność na TG, który jest produktem BBC, ma BBC Knowledge. na dzwiek gaznikowego V8, a nie ilosc przelacznikow i kontrolek w Nie doczekasz się, prędzej zobaczysz alkohol, bio nowej generacji, albo po prostu na prąd. Gnojówka nadaje się do długich dystansów, gdzie jest z powodzeniem wykorzystywana. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Luty 04 2009 15:02:54 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | No to znaczy jak znalazł do f1, nie musieliby na tankowanie zjeżdżać dwaAż się boję pomyśleć o bolidach f1 jeżdzących na ropę... razy w ciągu wyścigu :). Szczerze mówiąc chętnie bym zobaczył wyśligi dieslowskich f1. A jeszcze chętniej zobaczyłbym wyścigi WRC aut na ropę. Bo bolidem f1 to raczej nie pojeżdzę, a myślę, że auta typu Impreza WRX czy Lancer EVO bedą kiedyś w moim zasięgu :D 12 |
Data: Luty 04 2009 14:21:31 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 4 Feb 2009 15:02:54 +0100, Vlad The Ripper No to znaczy jak znalazł do f1, nie musieliby na tankowanie zjeżdżać dwa Na benzynie też nie muszą: w 1988 roku doładowany McLaren MP4/4 miał 150 litrów paliwa i nie przeszkodziło to Sennie wyjąć nim dzbanka, a Prostowi drugiego miejsca. To tylko ograniczenie regulaminowe. Szczerze mówiąc chętnie bym zobaczył wyśligi Obejrzyj sobie LeMans, ale silnikowi Audi R10 daleko do silników z ulicy. Bo Kup sobie STI i przeswapuj na diesla z Legacy. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 13 |
Data: Luty 04 2009 15:49:09 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | No to znaczy jak znalazł do f1, nie musieliby na tankowanie zjeżdżać dwa Z tego co wiem regulamin mówi, ze raz ty;lko muszą zjechać. A przeważnie zjeżdzają 2 lub 3 razy. Szczerze mówiąc chętnie bym zobaczył wyśligi Widziałem i zdaję sobie sprawę, że to audi R10 to nie jest taka zwykła bryka. Koszty na chwilę obecną by mnie zabiły. Zresztą swap z benzyny na diesla nieBo jest taki prosty. Poza tym sam swap silnika zwykle nie wystarcza. Ale skoro audi zroniło już chyba koncept jakiegoś dieslowskiego rs8 to moze Subaru też tą drogą pójdzie :) 14 |
Data: Luty 04 2009 14:53:42 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 4 Feb 2009 15:49:09 +0100, Vlad The Ripper Koszty na chwilę obecną by mnie zabiły. Zresztą swap z benzyny na diesla nie Niektórzy lubią nawet tractor-pulling. Ale to nie dla mnie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 15 |
Data: Luty 05 2009 09:17:03 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Ale nie znaczy to, że sportowe diesle powinny być zakazane. Ja tam chcę mieć sportową brykę, ale że spala 30 l/100 km benzyny to już nie bardzo mi się podoba. 16 |
Data: Luty 05 2009 08:18:45 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
> A ja to bym chcial supermodelke, ale ze nie wstaje o 6 robic mi kanapki do fabryki, to juz nie bardzo mi sie podoba, wiec wzialem sobie Jagne z bloku obok. Pozdrawiam Kamil 17 |
Data: Luty 05 2009 10:00:31 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | A ja to bym chcial supermodelke, ale ze nie wstaje o 6 robic mi kanapki doNo i ciesz się swoim szczęściem i przerabiaj Jagnę na supermodelkę :D 18 |
Data: Luty 05 2009 09:02:17 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
A ja to bym chcial supermodelke, ale ze nie wstaje o 6 robic mi kanapkiNo i ciesz się swoim szczęściem i przerabiaj Jagnę na supermodelkę :D 95 kilo roznicy, latwo nie bedzie ;D Pozdrawiam Kamil 19 |
Data: Luty 05 2009 10:06:41 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Dasz radę jak sie postarasz. :DNo i ciesz się swoim szczęściem i przerabiaj Jagnę na supermodelkę :D 20 |
Data: Luty 05 2009 09:14:06 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
Dasz radę jak sie postarasz. :DNo i ciesz się swoim szczęściem i przerabiaj Jagnę na supermodelkę :D Prosciej odeslac do mamusi, wziac supermodelke i kanapki kupowac w subwayu po drodze. ;-) Pozdrawiam Kamil 21 |
Data: Luty 05 2009 10:40:25 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 5 Feb 2009 10:06:41 +0100, Vlad The Ripper 95 kilo roznicy, latwo nie bedzie ;DDasz radę jak sie postarasz. :D Jemu może się udać, Ty niestety ,,sportowego'' diesla nie odkrowisz. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 22 |
Data: Luty 05 2009 10:39:45 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 5 Feb 2009 09:17:03 +0100, Vlad The Ripper Niektórzy lubią nawet tractor-pulling. Ale to nie dla mnie.Ale nie znaczy to, że sportowe diesle powinny być zakazane. Sportowy diesel, pomimo tego że w pewnych dyscyplinach diesel się sprawdza, to taki oksymoron. Ja tam chcę mieć Ferrari F70Multijet? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 23 |
Data: Luty 05 2009 12:11:07 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Ferrari F70Multijet?Subaru Impreza WRX 24 |
Data: Luty 05 2009 11:31:00 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 5 Feb 2009 12:11:07 +0100, Vlad The Ripper Ferrari F70Multijet?Subaru Impreza WRX Nowa Impreza przede wszystkim jest co raz mniej sportowa. Po drugie to tam, gdzie WRX-D się skończy, STI się dopiero zacznie (nie słyszałem o dwulitrowym dieslu, który ma 400KM na ulicę, podczas gdy dwulitrową, 400 konną, uliczną Imprezę widziałem na własne ślepia). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 25 |
Data: Luty 05 2009 12:51:19 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Nowa Impreza przede wszystkim jest co raz mniej sportowa. Po Ja też nie słyszałem, ale nie znaczy, że nie da się zrobić. podczas gdy dwulitrową, 400 konną, uliczną Imprezę widziałem naTo jakaś dłubnięta chyba, seryjne miały mniej. Jak masz możliwość podeślij jakiegoś linka do informacji o tej Imprezie. Z góry dzięki. 26 |
Data: Luty 05 2009 12:02:16 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 05.02.2009 Vlad The Ripper napisał/a: To jakaś dłubnięta chyba, seryjne miały mniej. Jak masz możliwość podeślij wydlubanie z WRX'a okolic 300KM nie wymaga wielkich zabiegow. Takich Imprez, czy to WRX, czy STi/STI zdlubanych na 400 tez jest calkiem niemalo. Link: google.com :) Naprawde bez trudu znajdziesz i mocniejsze egzemplarze. Przejrzyj sobie zreszta chocby scoobynet Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 27 |
Data: Luty 05 2009 12:05:16 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 5 Feb 2009 12:51:19 +0100, Vlad The Ripper Nowa Impreza przede wszystkim jest co raz mniej sportowa. Po Nie da się, bo pierwszy patrol Cię zgarnie za stawianą zasłonę dymną, a ludzie kamieniami pogonią. Nasi tunerzy (w dieslach są nieźli) z dwóch litrów na ulicę robią ponad 200, ale nie 400. podczas gdy dwulitrową, 400 konną, uliczną Imprezę widziałem naTo jakaś dłubnięta chyba, seryjne miały mniej. Jak masz możliwość podeślij Dłubnięty GT-ek Wally'ego choćby. Ale jeśli ma być coś bliżej serii, to proszę: Evo FQ360 jako przykład tuningu fabrycznego, czy Evo FQ400, dostępne na rynku UK. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 28 |
Data: Luty 05 2009 13:40:09 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Nie da się, bo pierwszy patrol Cię zgarnie za stawianą zasłonę Kolega raczy przesadzać :) nieźli) z dwóch litrów na ulicę robią ponad 200, ale nie 400. A to wiem, Leona mającego około 205 KM widziałem na własne oczy. Zapierdziela nieźle. Ale dużo w nim zbędnych bajerów jak climatronic a i na dziurawe szutrowe drogi za słaby, napędu na 4 też brak. Dziękipodczas gdy dwulitrową, 400 konną, uliczną Imprezę widziałem naTo jakaś dłubnięta chyba, seryjne miały mniej. Jak masz możliwość 29 |
Data: Luty 05 2009 12:42:03 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 5 Feb 2009 13:40:09 +0100, Vlad The Ripper Nie da się, bo pierwszy patrol Cię zgarnie za stawianą zasłonę Nie. Zobacz sobie, jakie chmury stawiają diesle z długiej prostej. One mają sporo więcej niż 200KM, ale kosztem m. in. stawiania zasłony dymnej (o takich drobiazgach jak turbo wielkości wiadra nie warto już wspominać). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 30 |
Data: Luty 05 2009 13:12:45 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
Nowa Impreza przede wszystkim jest co raz mniej sportowa. Po OK 280KM na seryjnych bebechach to nie problem w WRXie, sam PPP (remap i inna pompa paliwa) daje 268, ktore jezdzi bezproblemowo. STI z kutymi tlokami bez wiekszych przerobiek 330-350 kucy tez przezyje. Zreszta na rynek japonski Imprezy WRX (dla reszty swiata GT) mialy wlasnie cos ok 260KM w serii, nie chce mi sie teraz za szegolami googlowac. Pozdrawiam Kamil 31 |
Data: Luty 05 2009 14:20:30 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | "Vlad The Ripper" wrote in messageDłubanie na 400 KM to już chyba gruba przeróbka, ale skoro się silnik temu poddaje to dobrze o nim świadczy. 32 |
Data: Luty 05 2009 13:42:19 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
"Vlad The Ripper" wrote in message Zreszta na rynek japonski Imprezy WRX (dla reszty swiata GT) mialyDłubanie na 400 KM to już chyba gruba przeróbka, ale skoro się silnik temu Kolega Robert podal wyzej przyklad Evo, ktore z fabryki wyjezdza z 360KM badz 400KM, a silnik raczej nie wybuchnie po pierwszej ostrzejszej jezdzie. Pozdrawiam Kamil 33 |
Data: Luty 05 2009 15:20:13 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Znalazłem nawet opis tego fq400.Zreszta na rynek japonski Imprezy WRX (dla reszty swiata GT) mialyDłubanie na 400 KM to już chyba gruba przeróbka, ale skoro się silnik http://tuning.pl/_prezentacje_Budzacy_Strach__EVO_VIII_MR_FQ400-aid_876_.html Nawet gwarancję na niego dają, więc musi choć czas gwarancji wytrzymać. 34 |
Data: Luty 06 2009 09:14:25 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | A przy okazji. Może nie subaru, ani nie ropniak, a i osiągom do pierwowzoruSubaru Impreza WRX daleko, ale jest cos takiego (szkoda, ze tylko prototyp): http://www.samochodyelektryczne.org/index.php?id=Samochody_elektryczne/Mitsubishi_Lancer_Evolution_MIEV/Mitsubishi_Lancer_Evolution_MIEV 35 |
Data: Luty 06 2009 09:06:29 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
A przy okazji. Może nie subaru, ani nie ropniak, a i osiągom doSubaru Impreza WRX "zasięg 250 km, prędkość maksymalną 180 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8 s." Sportowy jak nic ;) Pozdrawiam Kamil 36 |
Data: Luty 06 2009 10:45:16 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | No to tu masz bardziej sportowy. Nowsza konstrukcja i produkowany możnaA przy okazji. Może nie subaru, ani nie ropniak, a i osiągom do powiedzieć seryjnie. http://www.samochodyelektryczne.org/index.php?id=Samochody_elektryczne/Tesla_Roadster/Tesla_Roadster 37 |
Data: Luty 06 2009 10:47:13 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 10:45:16 +0100, Vlad The Ripper No to tu masz bardziej sportowy. Nowsza konstrukcja Konstrukcja chassis Tesli ma już ponad 10 lat. i produkowany można Spasione krówsko. Co z tego, że jest szybkie na prostej, jak na torze dostaje w dupę od swojego pierwowzoru, bo waży jakieś 300-500kg więcej od Elise (w zależności od wersji)? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 38 |
Data: Luty 06 2009 12:25:18 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Co nie zmienia faktu, że elektryki coraz mocniejsze robią. Tesla ćwierć milii produkowany można robi w około 12s i spokojnie wystarczy by większość aut na ulicy czy autostradzie objechać. 39 |
Data: Luty 06 2009 14:38:59 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 12:25:18 +0100, Vlad The Ripper Spasione krówsko. Co z tego, że jest szybkie na prostej, jak naCo nie zmienia faktu, że elektryki coraz mocniejsze robią. Tesla ćwierć mili Aaaaaaaaa!!! Ćwiartka jako wyznacznik sportowości... To jest roadster, dragster czy bahn-stormer? Popatrz sobie http://www.youtube.com/watch?v=NLqsSRG2Vbc Co prawda TG to show, ale nawet w ich materiale widać, że Elise idzie jak po sznurku, podczas gdy przyciśniętą Teslę poniewiera na każdym zakręcie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 40 |
Data: Luty 06 2009 16:00:41 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Co nie zmienia faktu, że elektryki coraz mocniejsze robią. Tesla ćwierć To zależy w jakiej konkurencji się ścigać.:) Wyścigi f1 i WRC różnią się i auto przystosowane do jednych nie ma szans w drugich. http://www.youtube.com/watch?v=NLqsSRG2VbcFilmik fajny, ale jakoś mnie nie przekonuje. 41 |
Data: Luty 06 2009 15:56:09 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 16:00:41 +0100, Vlad The Ripper To zależy w jakiej konkurencji się ścigać.:) Wyścigi f1 i WRC różnią się i W każdej z tych dziedzin auto musi skręcać. Filmik fajny, ale jakoś mnie nie przekonuje. Znaczy uważasz, że dwa porównywalne samochody, ale o różnej masie własnej (a co za tym idzie różnymi momencie bezwładności w osi pionowej), będą tak samo skręcać? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 42 |
Data: Luty 06 2009 18:57:42 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper |
I skręca, to nawet na twoim filmiku widać. Zarzuca tyłem bo to nie 4WD. Elisa też zarzuciło tylko mniej bo lżejszy. Inaczej będą.Filmik fajny, ale jakoś mnie nie przekonuje. 43 |
Data: Luty 06 2009 20:49:37 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 18:57:42 +0100, Vlad The Ripper I skręca, to nawet na twoim filmiku widać. Zarzuca tyłem bo to nie 4WD.^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ No właśnie. A to oznacza, że można uzyskać większe przeciążenia, a to oznacza, że można w zakrętach jechać szybciej. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 44 |
Data: Luty 07 2009 15:38:37 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper |
On Fri, 6 Feb 2009 18:57:42 +0100, Vlad The RipperElise nadrobi trochę na zakręcie, a Tesla szybciej przyspiesza i nadrobi na prostej. 45 |
Data: Luty 07 2009 22:45:57 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 7 Feb 2009 15:38:37 +0100, Vlad The Ripper No właśnie. A to oznacza, że można uzyskać większe przeciążenia,Elise nadrobi trochę na zakręcie, Trochę? Przy takiej różnicy mas? a Tesla szybciej przyspiesza i nadrobi na Tylko że na torach jest dużo zakrętów. A Elise to zwierze torowe. Jego pochodne też powinny być. Powinny, gdyby nie miały nadwagi. Obejrzyj to sobie: o wiele mocniejszy Skyline GT-R nie daje rady rady uciec M3 E30, która ma raptem 300, może 300parę KM Na 22 kilometrowym okrążeniu. I nie pomaga mu silnik, który pewnie ma z 500KM (wyścigowe R34 zwykle miały coś kole tego), ATTESA-ETS PRO i inne cudaki. Wystarczy kręta sekcja i GT-R dostaje w dupę. Lżejszym autem można później hamować i szybciej jechać w zakrętach. http://www.clipfish.de/video/268628/ Albo obejrzyj sobie to: http://www.youtube.com/watch?v=K2u_ptszlXk Tu doskonale widać, jak lekkim NSX-em można opóźniać hamowanie i jak dwukrotniemocniejsze, ale krowiaste Murcielago ma problemy z NSX-em. Oraz jak słabsze Gallardo drepcze po piętach Murcielago. Zresztą tam jest więcej takich smaczków, jak np. M3CSL objeżdżające Modenę na dohamowaniu czy dochodzące 911turbo na szybkiej, krętej sekcji. Nadal uważasz, że to jest trochę? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 46 |
Data: Luty 08 2009 10:33:03 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Tylko że na torach jest dużo zakrętów. A Elise to zwierzeNo i właśnie kolega udowodnił, że jedne sportowe samochody zakręcają szybciej a inne wolniej. .. 47 |
Data: Luty 08 2009 14:21:06 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 8 Feb 2009 10:33:03 +0100, Vlad The Ripper No i właśnie kolega udowodnił, że jedne sportowe samochody zakręcają I lepiej lub gorzej hamują. No to teraz wytłumacz mi, po jaką cholerę kupować Teslę Roadstera który: - jest co prawda szybszy od pierwowzoru, ale przez swoją otyłość o wiele gorzej zachowuje się na torze, - jest ,,tankowany'' upierdliwym paliwem (długie ładowanie, choć ostatno w TM wymajstrowali jakiś układ szybkiego ładowania, ale zapewne wymaga on odpowiedniego zapasu mocy i pewnie też może skracać żywotność akumulatorów; brak możliwości naładowania na dowolnej stacji paliw), - kosztuje trzy razy tyle, co przeciętny Lotus Elise, który po prostu jeździ lepiej od swego elektrycznego brata. Na ćwiartkę? Za $100k można zbudować naprawdę konkretnego dragstera. Na wycieczki po górach? Są przyjemniejsze auta (ciężar! ograniczony zasięg z powodu paliwa). Do lansowania się na bulwarach: ja jestem fajniejszy, bo mam EV, a nie hybrydę? Chyba tylko do tego ostatniego. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 48 |
Data: Luty 08 2009 22:34:07 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | No to teraz wytłumacz mi, po jaką cholerę kupować Teslę Absolutnie nie wiem. Może ktoś ma taki kaprys. - jest co prawda szybszy od pierwowzoru, ale przez swoją otyłość Bzdura, było widac w twoich filmikach, że szybciej pokonuje tor. - jest ,,tankowany'' upierdliwym paliwem (długie ładowanie, choć Ładowanie z gniazdka elektrycznego, rzeczywiście nie ma gdzie ładować :) - kosztuje trzy razy tyle, co przeciętny Lotus Elise, który po To Twoje prywatne zdanie. Ja mam całkiem odmienne w temacie co lepiej jeździ. A jeździłeś którymkolwiek z nich w ogóle? Na ćwiartkę? Za $100k można zbudować naprawdę konkretnegoO to musisz zapytać, tych którzy je sobie kupili. 49 |
Data: Luty 08 2009 22:44:23 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 8 Feb 2009 22:34:07 +0100, Vlad The Ripper - jest co prawda szybszy od pierwowzoru, ale przez swoją otyłość I dlatego na esach Elise przechodzi obok niego, jak obok fury z gnojem? Nie widzisz analogii między pojedynkiem niemal trzystukonnego NSX-a z prawie sześciusetkonnym Murcielago? - jest ,,tankowany'' upierdliwym paliwem (długie ładowanie, choć I co? Myślisz że np. obsługa toru tak po prostu pozwoli Ci ,,przepompować'' trochę kilowatogodzin, bo własnie Ci się bateryjka wyczerpała? Pewnie kiedyś powstanie taka infrastruktura, ale póki co nie jest to spotykana rzecz. - kosztuje trzy razy tyle, co przeciętny Lotus Elise, który po Nie muszę jeździć, żeby wiedzieć że to samo auto, różniące się masą o 300-500kg będzie się gorzej zachowywało w zakrętach. Dużo gorzej. Zresztą, skidpad prawdę Ci powie: Tesla 0.92g, Elise 0.97g. Ale dam Ci ostatnią szansę: http://www.fastestlaps.com/track1.html 45. Lotus Exige S (taka Eliza z dachem), sucho, 222KM/933kg 1:25.1 56. Lotus Exige, wilgotny tor, 192KM/907kg 1:26.4 66. Tesla Roadster, wilgotny tor, 252KM/1324kg 1:27.3 71. Lotus Elise 111R, sucho, 192KM/896kg 1:28.2 Niestety, póki co, Tesli na innych torach nie zmierzono (i znająć drażliwość TM, pewnie nieprędko to nastąpi; wcale bym się nie zdziwił, gdyby w umowach kupna-sprzedaży zawierali klauzulę o zakazie publikowania wyników), a porównanie z toru TG nie jest najlepsze (choćby dlatego, że za dużo tych Stigów). Tak czy inaczej, masz jeszcze jakieś pytania? O to musisz zapytać, tych którzy je sobie kupili. A znasz kogoś takiego? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 50 |
Data: Luty 09 2009 13:31:16 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper |
Chyba różne filmiki oglądaliśmy. Nie muszę jeździć, żeby wiedzieć że to samo auto, różniące się Chyba jednak musisz, ja tam bym się cyferkami specjalnie nie podniecał. Niestety, póki co, Tesli na innych torach nie zmierzono (i Insynuacja niczym nie poparta. Nie, ale chetnie poznam.O to musisz zapytać, tych którzy je sobie kupili. 51 |
Data: Luty 09 2009 14:49:59 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 9 Feb 2009 13:31:16 +0100, Vlad The Ripper I dlatego na esach Elise przechodzi obok niego, jak obok fury z http://www.youtube.com/watch?v=NLqsSRG2Vbc ~3:40 -- Tesla idzie po esach z gwałtownym przejściem z jednego zakrętu w drugi, buja się przy tym jak łajba na wodzie. 1200kg robli swoje. ~4:00 -- Elise przechodzi niekorzystnym torem obok Tesli, prawie się przy tym nie pochylając. Nawet jeśli to wyreżyserowane, to podane przeze mnie czasy na torze nie kłamią. Nie muszę jeździć, żeby wiedzieć że to samo auto, różniące się A wiesz, co te cyferki oznaczają? Ok, podałem Ci konkretne czasy na torze, które starannie wyciąłeś. To ja się poddaję. Kup Teslę i objeżdżaj nią wszystkie Elise/Exige na torze. Jak doń dojedziesz. Niestety, póki co, Tesli na innych torach nie zmierzono (i Insynuacja? Po tym, jak TG zrobił materiał ze sceną ,,wyczerapania baterii'' i wpychania TR do hangaru, TM zrobiło wielką chryję, że baterie jeszcze nie były wyczerpane. Gdyby TR był tak zajebisty, jak mówią, to TM wysłałoby to auto na Ring i czym prędzej podało czas. Nie, ale chetnie poznam. Kup i się pochwal, jak objeżdżasz Elizy. Jedna startuje u nas w GSMP, będziesz miał okazję. A tymczasem życzę Ci Tesli. Jak najszybciej. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 52 |
Data: Luty 09 2009 19:28:40 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: J.F. | On Mon, 9 Feb 2009 14:49:59 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: http://www.youtube.com/watch?v=NLqsSRG2Vbc Ale masa dziala w dwie strony - poprzez grawitacje zwieksza tez sile tarcia opon. Te auta chyba nie maja docisku aerodynamicznego ? Jesli sie przechyla, to moze trzeba mocniejsze amory i sprezyny. Moglby stracic na koniecznosci rozpedzania po zakretach .. ale przeciez przyspiesza lepiej .. J. 53 |
Data: Luty 09 2009 21:57:08 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 09 Feb 2009 19:28:40 +0100, J.F Ale masa dziala w dwie strony - poprzez grawitacje zwieksza tez sile Docisk jest pomijalny. Jesli sie przechyla, to moze trzeba mocniejsze amory i sprezyny. Nacisk naciskiem, a moment bezwładności w pionie swoją szosą i to jest przede wszystkim parametr, który mówi o zdolnościach do pokonywania zakrętów. Gdyby udało im się tę masę rozmieścić możliwie blisko środka ciężkości, to co innego, ale akumulatory nie tylko ważą, ale i zajmują miejsce. I to raczej z przodu, oraz z tyłu, bo środek jest zajęty przez napęd i załogę. Moglby stracic na koniecznosci rozpedzania po zakretach .. ale Ale różnica 0.05g na skidpadzie i gorszy czas o sekundę na krótkim (niecałe 3km) torze nie wzięły się z nikąd. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 54 |
Data: Luty 09 2009 16:05:21 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | ~3:40 -- Tesla idzie po esach z gwałtownym przejściem z jednego I co z tego, że się buja, jest cięższa, a baterie dociążają tył. ~4:00 -- Elise przechodzi niekorzystnym torem obok Tesli, prawie Czasów nie neguję i się do nich nie odnosiłem. Nie muszę jeździć, żeby wiedzieć że to samo auto, różniące się Nie wiem i mnie nie podniecają i nie są dla mnie żadnym ważnym wskaźnikiem. Ok, podałem Ci konkretne czasy na torze, które starannie Czasy wyciąłem bo się do nich nie odnosiłem, bazuję na tym co widziałem na filmiku. Niestety, póki co, Tesli na innych torach nie zmierzono (i Nie znam sprawy. Nie zaprzeczam, że pokazali, że wyczerpała się z komentarzem, że po 92 milach. Gdyby TR był tak zajebisty, jak mówią, to TM wysłałoby to auto Gdyby babcia miała wąsy to byłaby babcią z wąsami. Dziękuję. Też sobie tego życzę :)Nie, ale chetnie poznam. 55 |
Data: Luty 09 2009 21:59:46 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 9 Feb 2009 16:05:21 +0100, Vlad The Ripper I co z tego, że się buja, jest cięższa, a baterie dociążają tył. No nareszcie! Brawo Jasiu! Chyba jednak musisz, ja tam bym się cyferkami specjalnie nie podniecał. To po co wdajesz się w spory o autach sportowych? Dziękuję. Też sobie tego życzę :) Lepiej kup sobie Volta. W nim jakiś tam skidpad będzie bez znaczenia. I wygodniejszy będzie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 56 |
Data: Luty 10 2009 10:25:51 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper |
On Mon, 9 Feb 2009 16:05:21 +0100, Vlad The Ripper Wiedziałem o tym, w momencie wklejenia linka z informacjami o tesla roadster, bo jest tam o tym napisane. Tylko ten fakt nie ma znaczenia dla stwierdzenia, czy o auto jest sportowe, czy nie. Chyba jednak musisz, ja tam bym się cyferkami specjalnie nie podniecał. Nie wdaję się w spory tylko odpowiadam mojemu interlokutorowi jak kultura nakazuje:) Mój interlokutor za to ciągnie dyskusję w aspekt na którym wydaje mu się, że zna się lepiej, co bynajmniej nie było moją intencją. Teraz małe podsumowanie całej dyskusji. Zaczęło się od tego że napisałem że fajnie by było jakby zrobili imprezę WRX na ropę, bo byłby to dla mnie niemalże idealny samochod. Ty na to, że nie da się zrobić sportowego samochodu na ropę. A ja napisałem, że byli tacy, którzy nie wiedzieli, że się nie da i zrobili. Wspomniałem wtedy o koncepcie audi, a teraz mogę podać jeszcze lepszy przykład. http://www.supercarnews.net/audi/2008-abt-audi-as5 (założę się, że nie zostawia zasłony dymnej i nadal tak będzie po dołożeniu chipa:) Potem dodałem, że da się też zrobić elektryczny sportowy wóz i przykładem był Tesla roadster. I wtedy zacząłeś udowadniać, że nie jest to sportowy samochód, bo buja na zakrętach i od 5 dni to samo. A ja uparcie twierdzę, że może i buja a może i nie buja, ale dla faktu czy jest to sportowa fura czy nie nie ma to znaczenia. Bo nawet na twoich filmikach pokazywali cięższe i bardziej bujające się i jednak były sportowe :D No coś ty, Tesla fajniejsza :), chociaż nadal wolałbym Imprezę WRX na ropęDziękuję. Też sobie tego życzę :) albo na prąd :D 57 |
Data: Luty 10 2009 10:42:46 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 10 Feb 2009 10:25:51 +0100, Vlad The Ripper Wiedziałem o tym, w momencie wklejenia linka z informacjami o tesla Ma znaczenie takie, że nie dość że bang/buck factor jest o wiele gorszy w porównaniu z tradycyjną siostrą Elizą, to jeszcze ogólnie w kategorii zachowanie na torze obrywa. Teraz małe podsumowanie całej dyskusji. Zaczęło się od tego że napisałem że Nie że się nie da, tylko że tam gdzie względnie drogowy sportowy diesel się kończy, benzyna się zaczyna. Drogowe Imprezy po 400-500KM to nie są rzeczy niespotykane, jak zobaczę drogowego, dwulitrowego diesla, który ma 400KM i nie ugania się za nim policja, to wtedy odszczekam swoje słowa). A ja napisałem, że byli tacy, którzy nie wiedzieli, że ABT to tuner. Oni już ten silnik podrasowali, a Ty chciałbyś jeszcze więcej zeń wyciskać (dać się pewnie da, ale kosztem chmury i pogorszenia kultury)? Przy okazji, ABT już budował małe Audi o dużych mocach, tylko wychodziły zeń klasyczne bahn-stormery -- były doskonałe w wyścigach na dystansie Frankfurt Berlin: już gdzieś w połowie tego dystansu turbo zaczynało porządnie dmuchać ;) Potem dodałem, że da się też zrobić elektryczny sportowy wóz i przykładem W kategorii aut, które nadają się głównie na tor (Elise to taki trackdayowy wózek, niezbyt praktyczny na codzień) Tesla dostaje od swojego pierwowzoru. Owszem, w rękach totalnego amatora Tesla pewnie będzie się przyjaźniej zachowywać (wcześniej i wyraźniej będzie dawać do zrozumienia, że granica jest tuż-tuż), ale jak już ktoś będzie wiedział, co się robi z tym autem, to Elise będzie przyjemniejsza (przerzucanie kloca z zakrętu w zakręt wcale nie jest takie fajne) i bardziej efektywna: Elise będzie jak skalpel tam, gdzie Tesla będzie przypominać raczej ciężki topór. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 58 |
Data: Luty 10 2009 13:20:00 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Nie że się nie da, tylko że tam gdzie względnie drogowy sportowy Ale i tak zapieprza jak dziki :) a w dodatku za dużo mniejszą kasę na paliwo w porównaniu z benzyniakiem o tej samej mocy. A mi właśnie o ten aspekt chodzi i stąd zainteresowanie dla innych niż tradycyjne źródeł napędu. A ja napisałem, że byli tacy, którzy nie wiedzieli, że Z tego co się dowiedziałem ABT dało większe turbo i dostosowało do niej soft. Moim zdaniem ze względu na różne ograniczenia związane z normami euro ileśtam ten silnik nie może rozwinąć pełni możliwości i sądzę, że dużo jeszcze można tam zrobić. Ponadto myślę, że akura tzw kultura pracy (choć nie bardzo wiem co pod tym pojęciem rozumiesz) ma tu akurat trzeciorzędne znaczenie. Potem dodałem, że da się też zrobić elektryczny sportowy wóz i przykładem Na razie to gdybanie, bo obaj żadnym z nich nie jeździliśmy. 59 |
Data: Luty 10 2009 12:45:31 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 10 Feb 2009 13:20:00 +0100, Vlad The Ripper Ale i tak zapieprza jak dziki :) Dziki to pojęcie względnie. Diesel 250KM będzie szybki. Ale 400KM benzyna wytrze nim podłogę. A dla niektórych nawet te 400KM będzie usypiajaco nudnne. ABT to tuner. Oni już ten silnik podrasowali, a Ty chciałbyś I, przynajmniej na zachodzie, więcej będzie oznaczało problemy z użytkowaniem takiego samochodu (choćby przez zakazy wjazdu dla pojazdów niespełniających owych norm czy zwiększone podatki, zresztą wcale nie jestem pewien, czy samodzielne przejście do normy niższej jest w ogóle legalne). i sądzę, że dużo Wciskasz gaz: nic, nic, nic, nic, nic, nic, PIERDUUT!, revlimiter. Długo nic, krótka i gwałtowna eksplozja mocy, po czym trzeba wrzucać następny bieg (i pół biedy, jeśli przełożenia są na tyle ciasno zestopniowane, by od razu trafić we właściwy zakres). Bardzo przyjemna i przyjazna charakterystyka, prawie jak F1 z lat osiemdziesiątych. ma tu akurat trzeciorzędne Samochód z turbosprężarką jak wiadro, która pracuje tylko w górnych zakresach prędkości obrotowych, jest mało przyjemny w prowadzeniu. I może być szybki, jak się utrzymuje właściwe prędkości obrotowe silnika, ale przyjemny już niekoniecznie. W kategorii aut, które nadają się głównie na tor (Elise to taki Widzisz. Są rzeczy, których Ty musisz dotknąć, a wiele osób jest w stanie przewidzieć na podstawie suchych liczb. Polataj czymkolwiek szybciej po torze pod okiem fachowca, to zrozumiesz. Ja np. byłem zdziwiony, jak długo (oczywiście stosunkowo długo) trwa wrzucenie w zakręt lekkiego auta (chodzi o czas od momentu skręcenia kierownicy do momentu gdy auto ,,przyjmie'' zakręt i jego bezwładność zacznie pomagać w zmianie kierunku). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 60 |
Data: Luty 10 2009 15:03:45 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Z tego co się dowiedziałem ABT dało większe turbo i dostosowało do niej Na zachodzie to w ogóle wiele rzeczy na głowie stoi i całkiem możliwe, że będzie to nielegalne. A w kraju takiej przeróbki nawet nie musisz zgłaszać do urzedu :) i sądzę, że dużo Jeździłeś w ogóle jakimkolwiek samochodem (dieslem) z turbo? 61 |
Data: Luty 10 2009 14:34:44 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 10 Feb 2009 15:03:45 +0100, Vlad The Ripper Na zachodzie to w ogóle wiele rzeczy na głowie stoi i całkiem możliwe, że To, że diagności powszechnie olewają kontrolę spalin, nie oznacza że: a) normy czystości spalin nie istnieją, b) policja nie ma sprzętu (to, że korzysta zeń głównie podczas akcji przeciw streetracerom, żeby za wszelką cenę coś znaleźć na stojące na poboczu i przyglądające się towarzystwo, to inna sprawa). Wciskasz gaz: nic, nic, nic, nic, nic, nic, PIERDUUT!, A może być benzynowy? Bo widzisz, ja miałem porównanie dwóch egzemplarzy tego samego auta: jeden z małym turbo (IHI VJ21 -- moje auto) i drugi z wielkim wiadrem (IHI VJ23, auto bywającego tu kiedyś hWojtka). W pierwszym 0.5 bara było juz od 2750obr/min, w drugim do 4000obr/min działo się niewiele i nie pomagał równoodległościowy kolektor, ani łożyskowanie kulkowe wirnika turbo. Potem było wielkie PIEEERDUUUT trwające do odcinki (około 7500obr/min). Ale i bez tego wiem, jak wpływa zamontowanie większej turbosprężarki na zachowanie auta. A Ty znów potrzebujesz się przekonać naocznie, bo nie masz żadnego teoretycznego przygotowania do tematu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 62 |
Data: Luty 11 2009 10:24:50 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Samochód z turbosprężarką jak wiadro, która pracuje tylko w Ja znam w zasadzie 1,8T z doświadczenia i moim zdaniem to turbo jest tak dobrane, że auto ma jeszcze odejście, kiedy już w wolnossącym byłoby zwykłe ciśnięcie bez większego efektu. Turbodziura mało odczuwalna Ale i bez tego wiem, jak wpływa zamontowanie większejJestem zwykły inżynier od telekomunikacji i przygotowania teoretycznego nie mam, więc bazuję na doświadczeniach. Powiem tyle, że to zalezy jakie turbo i jak zestrojone z resztą gratów. Były diesle z naprawdę odczuwalną turbodziurą. W znanych mi przypadkach po prostu wrzucali większe turbo od mocniejszego silnika tej samej pojemności, które pasowało do modzonego i zwykle był to kolejny etap modyfikacji związanej także z przeróbką wtrysków i softu. Efektem było większe odejście, w zasadzie turbodziura się nie powiększała, a czasem wręcz zmiejszała. Wzrost mocy nie przenosił się raczej w wyższy zakres obrotów. 63 |
Data: Luty 11 2009 12:13:25 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 11 Feb 2009 10:24:50 +0100, Vlad The Ripper Ja znam w zasadzie 1,8T z doświadczenia i moim zdaniem to turbo jest tak To teraz wsadź do tego 1.8 duże turbo. Czyli to, co robi ABT. jak zestrojone z resztą gratów. Były diesle z naprawdę odczuwalną Jest możliwie przesunięcie w dół punktu, kiedy turbo zaczyna efektywnie pompować, robi się to przez: - zmianę kolektora na krótki, równoodległościowy, - zmianę sterowania wastegate (boost controller trochę pomaga, zapobiegając zbyt wczesnemu uchylaniu wastegate), - zmianę turbo na nowocześniejsze, z łożyskowaniem kulkowym, z lżejszym wirnikiem. ale efekt zazwyczaj jest widoczny, gdy zmieniasz turbo starej generacji, sterowane czysto podciśnieniowo, na nowe. Jeśli zaś zmienisz malutkie, niskodmuchające nowoczense turbo, na większe, to owszem, uzyskasz większe ciśnienie doładowania i utrata ciśnienia w górnych rejestrach będzie mniejsza (albo będzie równo trzymać do odcinki), ale dół musi ucierpieć. Dodatkowo, gdy dajesz większe turbo, musisz sprawdzić czy obecny intercooler wystarczy. Jeśli nie, musisz dać większy. Większy ic, to większa objętość układu dolotowego, a ta oznacza większy lag. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 64 |
Data: Luty 11 2009 14:15:52 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Wed, 11 Feb 2009 12:13:25 +0000 (UTC), Robert Rędziak na On Wed, 11 Feb 2009 10:24:50 +0100, Vlad The Ripper Na vw-passat.pl jest 1.8T AWT zrobiony na 300 hp - jak to właściciel opisał "przed 3,5 tys nic kompletnie się nie dzieje,[...] obrotomierz nie nadąża za prędkością obrotową... bywa tak, że odcinkę strzela w chwili kiedy wskazówka mija 5k obr/min (zwłaszcza na I i II biegu)." A turbinka to Garrett GT28RS 0.86 A/R. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Bywają dwa rodzaje ministrów finansów: jedni odchodzą w hańbie, a drudzy - we właściwym czasie. James Callaghan." 65 |
Data: Luty 11 2009 13:31:28 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 11 Feb 2009 14:15:52 +0100, Marcin Stankiewicz Na vw-passat.pl jest 1.8T AWT zrobiony na 300 hp - jak to właściciel opisał Benzynowe 1.8 ABT swego czasu nakręcił gdzieś w okolice 400KM. No i wyszedł im bahn-stormer. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 66 |
Data: Luty 11 2009 14:43:14 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Wed, 11 Feb 2009 13:31:28 +0000 (UTC), Robert Rędziak na Benzynowe 1.8 ABT swego czasu nakręcił gdzieś w okolice 400KM. W sumie z mareckowego Disco-Patato też nic innego nie wyszło. Nie wiem jak teraz, ale na początku miał straszne problemy z trakcją. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Nie mlaskać oczyma! Stanisław Jerzy Lec" 67 |
Data: Luty 10 2009 14:50:01 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
Nie że się nie da, tylko że tam gdzie względnie drogowy sportowy Kupujac Elise nadal pozostaje nam 64 tysiace euro na paliwo. Niechby zlopal 50l/100 przy upalaniu na torze od czasu do czasu (bo zgodzilismy sie, ze to nie auto na codzien), to i tak jest zapas benzyny KILKADZIESIAT lat przy obecnych cenach benzyny! Kupujac Tesle za 100k euro mamy auto prowadzace sie gorzej, za ktorego utrate wartosci w ciagu kilku lat bedzie mozna kolejne 2 sztuki Elise kupic. Do tego niewygodne ladowanie i akumulatory, ktore nie ma sily - wieczne nie beda i w najlepszym wypadku co kilka lat trzeba je bedzie wymienic, koszt to pewnie kolejnych kilkanscie tysiecy euro. Zeby to kupic, trzeba byc a) maniakiem nowinek technicznych z duzym budzetem na zabawki b) skonczonym kretynem, ktory dal sie omamic oszlolomom ekologicznym i nie potrafi pojac dlugodystansowego wplywu Tesli na srodowisko. Przypadkow A nie musisz przekonywac do kupna, wiec dyskusja jest jalowa. Przypadek B mozemy pominac, malo jest idiotow z 100k euro drobnych w kieszeni, inaczej nie mieli by tych pieniedzy. Pozdrawiam Kamil 68 |
Data: Luty 11 2009 10:10:37 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper |
Powtarzasz się.
Tu z kolei ja się powtórzę. Samochód elektryczny na pewno nie jest ekologiczny, ale trudno jest mi porównać negatywny wpływ na środowisko w odniesieniu do tradycyjnego silnika ze względu na brak pełnej wiedzy o temacie i brak danych. Z jednej strony mamy małą sprawność benzyniaka i stratę energii na ciepło, emisię spalin, ponadto potrzebę energii na wydobycie, poszukiwanie i przetważanie oraz transport ropy, a z drugiej strony większą sprawnośc elektyyka, ale energię elektryczną ze źródeł emitujących spaliny, straty w transporcie i baterie, które też raczej ekologiczne nie są. Przypadkow A nie musisz przekonywac do kupna, wiec dyskusja jest jalowa.Po pierwsze nie namawiam nikogo do kupna. Za 100ke na pewno można zakupić maszynę o lepszych osiągach. Tesla to tylko przykład i moim zdaniem jakkolwiek ma ten samochód wiele wad, z których najważniejsze to wysoka cena i kłopotliwe ładowanie baterii, to jest to moim zdaniem produkt przełomowy. Spore osiągi, pełny elektryk, nie hybryda, a ponadto nie jest to kolejny 20konny samojezdny wózek na zakupy jakie wypuściło już wiele firm w limitowanych seriach, ani przeróbka benzyniaka dokonana przez garażowych konstruktorów na silniku na prąd stały do kulania się 50km/h po bliskiej okolicy. 69 |
Data: Luty 11 2009 12:53:19 | Temat: Re: Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Kupujac Tesle za 100k euro mamy auto prowadzace sie gorzej, za ktorego Powtarzam sie, bo ten argument obala praktycznie sens konstrukcji takich, jak Tesla i nie gwarantuje im przyszlosci. Gdybanie. Tak naprawdę to zalezy jakie będa ceny ropy w przyszłości i jakimi podatkami obciążą eksploację aut z silnikiem spalinowym i kłopotliwe ładowanie baterii, to jest to moim zdaniem produkt A moim zdaniem produkt "przelomowy" to nie jest nawet w jednym procencie. Tam nie ma nic przelomowego, uzyto tam znane od lat i powrzechnie dostepne technologie, ktorych z racji wysokich kosztow nikt wczesniej nie wykorzystywal w takiej aplikacji. No niby nie, ale te technologie poprawiono i połaczono w taki sposób, że się zaczęlo opłacać. Przelomowa jest Honda Clarity - pierwszy na swiecie seryjnie produkowany samochod z ogniwem wodorowym. Ale w To raczej ciekawostka niż przełom. Ale muszę o tym trochę poczytać, bo nie bardzo wiem jak to działa i co może. czym przelomowy jest elektryk? W niczym - to tylko kolejna tego typu konstrukcja, tyle ze szybsza. Osiagi zas wcale nie wynikaja z braku mozliwosci technicznych we wczesniejszych modelach, ale po prostu z faktu ze nikomu to sie nie oplaca. Widać skoro zaczynają produkcję na większą skalę to się opłaca. Ponadto jest o tym aucie dość głośno i trafia do świadomości większej rzeszy ludzi, że auto elektryczne to nie przerośnięty melex. 70 |
Data: Luty 11 2009 12:01:48 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 11 Feb 2009 10:10:37 +0100, Vlad The Ripper to jest to moim zdaniem produkt przełomowy. Przełomowy był La Jamais Contente Camille Jenatzego. W góglach sobie sprawdź, dlaczego. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 71 |
Data: Luty 11 2009 13:21:59 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Widzę, ze żarty sie kolegi trzymają, albo mało zajarzył o czym mowa :Dto jest to moim zdaniem produkt przełomowy. 72 |
Data: Luty 11 2009 12:28:20 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 11 Feb 2009 13:21:59 +0100, Vlad The Ripper Widzę, ze żarty sie kolegi trzymają, albo mało zajarzył o czym mowa :Dto jest to moim zdaniem produkt przełomowy. Nie. Nie trzymają się. La Jamais Contente był w swoim czasie pojazdem przełomowym dlatego, że jako pierwszy pokonał pewną barierę. Tesla jest tylko elektryczną wersją Elise (choć TM strasznie się od tego odżegnuje wymieniając, ile to musieli pozmieniać w konstrukcji). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 73 |
Data: Luty 11 2009 13:35:38 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Przełomowy był La Jamais Contente Camille Jenatzego. W góglachWidzę, ze żarty sie kolegi trzymają, albo mało zajarzył o czym mowa :D To był pojazd pionierski. Tak jak pierwszym komputerem był eniac a przełomem był pecet. 74 |
Data: Luty 06 2009 10:49:11 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
No to tu masz bardziej sportowy. Nowsza konstrukcja i produkowany możnaA przy okazji. Może nie subaru, ani nie ropniak, a i osiągom do Zasieg rownie niewielki (przy spokojnej jezdzie), do tego kosztuje 100tys euro. Za to bede tankowac mojego WRXa do konca zycia i pewnie jeszcze dla wnukow zostanie na lizaka. Pozdrawiam Kamil 75 |
Data: Luty 06 2009 12:47:09 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Zasieg rownie niewielki (przy spokojnej jezdzie), do tego kosztuje 100tys Niewielki w porównaniu do spokojnej jazdy WRX? Prędzej czepnąłbym się czasu ładowania baterii. euro. Za to bede tankowac mojego WRXa do konca zycia i pewnie jeszcze dlaA nowe WRX to gdzie za darmo rozdają? 76 |
Data: Luty 06 2009 12:51:13 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
Zasieg rownie niewielki (przy spokojnej jezdzie), do tego kosztuje 100tys Nowe u mnie kosztuje ok 20tys euro. Zostaje 80 na paliwo, ubezpieczenia i serwisowanie. Pozdrawiam Kamil 77 |
Data: Luty 06 2009 14:06:06 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | A u ciebie to znaczy gdzie? Bo ta cena 20ke to taka jak nowego golfa wA nowe WRX to gdzie za darmo rozdają? najsłabszej wersji w dieslu lub TSI z niedużymi bajerami. 78 |
Data: Luty 06 2009 13:16:35 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
A u ciebie to znaczy gdzie? Bo ta cena 20ke to taka jak nowego golfa wA nowe WRX to gdzie za darmo rozdają? http://www.subaru.co.uk/Subaru_co_uk/ViewMenu.qed?menuid=M0M0M5 Za Elise SC (supercharged) zaplace jakies 36k euro, roznica prawie 3-krotna. Dziekuje, ale chwilowo elektryczny samochod niech zostanie tam, gdzie pasuje najlepiej - na WWW ekooszolomow. Pozdrawiam Kamil 79 |
Data: Luty 06 2009 15:08:57 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | A u ciebie to znaczy gdzie? Bo ta cena 20ke to taka jak nowego golfa w I za jedyne 20ke dostajemy kombi z kierą po niewłaściwej stronie i silnikiem o pojemności 2,5l czyli większej niż założone milcząco wcześniej 2l. Za Elise SC (supercharged) zaplace jakies 36k euro, roznica prawieMitem jest ekologiczność samochodu elektrycznego.Ale, że wielu w to wierzy, to bardzo dobrze jak dla mnie. A jakby co są i tańsze elektryki, a koszt eksplatacji pewnie z 1/10 wspomnianego Elise. http://www.samochodyelektryczne.org/index.php?id=Samochody_elektryczne/AMP/AMP 80 |
Data: Luty 06 2009 14:20:05 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
A u ciebie to znaczy gdzie? Bo ta cena 20ke to taka jak nowego golfa w To nowe Imprezy wystepuja w wersji Kombi? Ja tam hatchbacka widze. Za 1/3 tej ceny kupilem 3-latka. To prawie 90tys euro na paliwo. Jezdze ok 10k mil rocznie, przy srednim spalaniu 15l/100km i paliwie nawet i dwukrotnie drozszym niz teraz, nadal wystarczy mi na 18 lat tankowania. Za Elise SC (supercharged) zaplace jakies 36k euro, roznica prawieMitem jest ekologiczność samochodu elektrycznego.Ale, że wielu w to No tu sie zgadzamy :-) to bardzo dobrze jak dla mnie. A jakby co są i tańsze elektryki, a koszt AMP to sportowy samochód elektryczny, który __będzie__produkowany__ Przewidywana produkcja: 300 sztuk Czyli moze kiedys ktos go wyprodukuje i sprzeda po kosztach albo ze strata jako ciekawostke do pokazywania na targach. A jakis przyklad z planety ziemia moze? ;-) Pozdrawiam Kamil 81 |
Data: Luty 06 2009 15:57:25 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | http://www.subaru.co.uk/Subaru_co_uk/ViewMenu.qed?menuid=M0M0M5 Sorry, istotnie hatchback tylko bardzo spasiony tył w porównaniu z poprzednią Imprezą i to mnie zmyliło. Za 1/3 tej ceny kupilem 3-latka. To prawie 90tys euro na paliwo. Jezdze okTeż mogę kupić używkę po dzwonie z kierą po właściwej stronie za 8ke tylko nadal koszty utrzymania bedą lekko licząc 3 razy wyższe od obecnie posiadanego auta. Jak dla mnie żaden to interes. A w nawiązaniu do elektrycznych, każda nowo wdrażana technologia musi kosztować. Pierwsze samochody sprzed 100 lat w przeliczeniu na dzisiejszą kasę były znacznie droższe. 82 |
Data: Luty 06 2009 15:09:16 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
http://www.subaru.co.uk/Subaru_co_uk/ViewMenu.qed?menuid=M0M0M5 Tyle ze moj dzwona nie mial, kupilem go od pierwszego wlasciciela i koszty utrzymania sa niewiele wyzsze w porownaniu z moim poprzednim autem. Wiec nadal nie rozumiem, w jaki sposob mialbym przekonac sie do wydania 15x wiekszej kwoty na auto, ktore przejedzie 150 kilometrow, po czym bedzie ladowalo sie przez cala noc. Jak dla mnie żaden to interes. Tyle, ze auta elektryczne to raczej zadna przyszlosc na wieksza skale. Miejskie autka na zakupy tak, ale niewiele poza tym. Pozdrawiam Kamil 83 |
Data: Luty 06 2009 18:35:07 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Vlad The Ripper | Też mogę kupić używkę po dzwonie z kierą po właściwej stronie za 8ke Przełożenie sytuacji na warunki krajowe. Za wspomnianą kasę dostanie się 10 letnie po dzwonie. utrzymania sa niewiele wyzsze w porownaniu z moim poprzednim autem. Wiec Wiele zależy od tego do czego się odnosimy. nadal nie rozumiem, w jaki sposob mialbym przekonac sie do wydania 15x Ale ja nie usiłuję do niczego przekonywać. W zasadzie cały czas mam na myśli swoje potrzeby. Począwszy od tego jak napisałem, że chciałbym żeby Imperza WRX miała wersję na ropę. Elektryczne evo o którym wcześniej w wątku wspomniałem zarówno pod wzgledem wygladu i parametrów jest co najmniej wart zainteresowania. Tyle, ze auta elektryczne to raczej zadna przyszlosc na wieksza skale.Do miejskich wejdzie ta technika naszybciej, ale ja myślę że w dalszej perspektywie trafi także do większych aut. 84 |
Data: Luty 05 2009 12:35:37 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Ludvigus | Dnia Wed, 4 Feb 2009 13:47:33 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): On Wed, 4 Feb 2009 14:23:51 +0100, Ludvigus Mógłbyś trochę rozwinąć temat? Jakiś artukuł, link? Pozdrawiam, -- | | "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet." | | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ | |__ v0.9 [cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ] |____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl 85 |
Data: Luty 05 2009 12:01:53 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 5 Feb 2009 12:35:37 +0100, Ludvigus Mogą sobie kupować. W PL wyłączność na TG, który jest produktem Góglownicę wyłączyli? http://media2.pl/media/32564/komentarze/3.html r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 86 |
Data: Luty 05 2009 13:52:47 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Ludvigus | Dnia Thu, 5 Feb 2009 12:01:53 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): On Thu, 5 Feb 2009 12:35:37 +0100, Ludvigus Uncle Gógyl działa :-) Pytałem, ponieważ ZTCP w jednym z pierwszych odcinków serii 12 Jezza (J. Clarkson) powiedział coś z stylu "we're back on BBC"... czyli tak jakby przenieśli kanał BBC na którym Top Gear jest nadawane... ale może źle go zrozumiałem. A może wiesz jak się ma BBC Two do BBC Knowledge? Bo ZTCW Top Gear nadawane było ostatnio (seria 12) na BBC Two.. a obecnie na BBC Two są powtórki: http://ujeb.pl/topear-bbc2/ Pozdr., -- | | "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet." | | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ | |__ v0.9 [cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ] |____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl 87 |
Data: Luty 05 2009 13:44:22 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 5 Feb 2009 13:52:47 +0100, Ludvigus Uncle Gógyl działa :-) Pytałem, ponieważ ZTCP w jednym z pierwszych Może miał na myśli przenosiny z BBC2 na BBC? Nie wiem, nie oglądam od dłuższego czasu. A może wiesz jak się ma BBC Two do BBC Knowledge? Bo ZTCW Top Gear nadawane Tak, że BBC Knowledge ma wersję polską, a BBC2, ZTCP, nie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 88 |
Data: Luty 04 2009 16:16:47 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Wed, 4 Feb 2009 12:57:58 -0000, kamil napisał(a): Zobacz 7 odcinek 12 serii TopGear - jest tam przedstawiony maly sportowy Oczy mi pękły. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 89 |
Data: Luty 04 2009 15:45:54 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
Dnia Wed, 4 Feb 2009 12:57:58 -0000, kamil napisał(a): Dobrze, ze nie penkuy. Pozdrawiam Kamil 90 |
Data: Luty 04 2009 14:19:01 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: J.F. | Użytkownik "AL" napisał w wiadomości A w przyszlosci beda pewnie wyscigi aut z napedem elektrycznym, Przy spokojnej jezdzie, przy niespokojnej .. bedzie wiecej walki w pitach - wymiana akumulatorow co 15 minut :-) oraz co sie niektorym nie bedzie podobac - brak ryku silnika ;) Ajaj .. zostanie pisk opon .. choc silniki mozna puszczac z glosnikow :-) J. 91 |
Data: Luty 04 2009 13:44:02 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 04 Feb 2009 13:51:48 +0100, AL wrote: Zobacz 7 odcinek 12 serii TopGear - jest tam przedstawiony maly sportowy Wadą jest przede wszystkim to, że w porównaniu do Elise, którego jest pochodną, prowadzi się jak świnia. Ale Elise waży coś około 800kg (pierwsze serie poniżej, ostatnie niestety są już mocno spasione i dochodzą nawet do 900kg), podczas gdy Tesla 1200... Poza tym o ile w teście mieszanym Tesla przelata coś około 400km na jednym ładowaniu, to na torze bym się nie spodziewał nawet wspomnianych wyżej 200. A potem, gdy zwykłą Elizę się po prostu tankuje, Tesla musi swoje odstać przy gniazdku. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 92 |
Data: Luty 04 2009 13:52:43 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
On Wed, 04 Feb 2009 13:51:48 +0100, AL wrote: Wadą jest przede wszystkim to, że w porównaniu do Elise, którego Zgadzam sie, ale w autach typowo weekendowych to nie jest az tak ogromny problem. Elisem nie jedzie sie z rodzina na wakacje 700km, tylko trzyma w garazu od soboty do soboty. Dlatego przebolal bym jakos zasieg, gdyby nie problemy z rozkladem masy. Za to do samochodow typowo rodzinnych prad nadaje sie, jak.. brakuje mi analogii. :) Pozdrawiam Kamil 93 |
Data: Luty 04 2009 13:56:55 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 4 Feb 2009 13:52:43 -0000, kamil Zgadzam sie, ale w autach typowo weekendowych to nie jest az tak ogromny Jest to problem. Jak upalasz (szczególnie na torze, ale i na fajnych, krętych drogach też szybko znika), to paliwo schodzi niemalże w mgnieniu oka. Zwykłą Elizę po prostu zatankujesz. A Teslę? Ściągniesz na lawecie? ;> Za to do samochodow typowo rodzinnych prad nadaje sie, jak.. brakuje mi Nadaje się doskonale do miejskich aut. W nocy ładujesz, w dzień się snujesz. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 94 |
Data: Luty 04 2009 13:59:43 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
On Wed, 4 Feb 2009 13:52:43 -0000, kamil Tez fakt. Chociaz Eliza jakos specjalnie paliwozerna nie jest - lekka i silnik niewielki, to wlasnie glowna zaleta tegu autka. Moje zlopie 20l/100 kiedy jest meczone, a do osiagow lotusa ma jeszcze kawalek. :-)
W miejskich ok, ale nad morze juz tym nie pojedziesz :) Pozdrawiam Kamil 95 |
Data: Luty 04 2009 14:06:32 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 04.02.2009 kamil napisał/a: Tez fakt. Chociaz Eliza jakos specjalnie paliwozerna nie jest - lekka i Ekonomiczny ten Twoj samochod musi byc, jak meczony pali tylko 20l. Obawiam sie, ze na torze zuzycie paliwa nawet w Lotusie bedzie liczony raczej w minutach, a nie w litrach... :) -- Jacek "AMI" Rudowski 96 |
Data: Luty 04 2009 14:11:31 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
Dnia 04.02.2009 kamil napisał/a: Nie jezdze nim na torze, tam pewnie zje wiecej. Uturbione 2 litry i AWD. Obawiam sie, ze na torze zuzycie paliwa nawet w Lotusie bedzie liczony Bez przesady, wszyscy niewielkie zuzycie paliwa podaja jako zalete Elise. 840kg i silnik 1.8 - prawa fizyki nie pozwola mu zlopac wiele. :) Pozdrawiam Kamil 97 |
Data: Luty 04 2009 14:14:17 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 4 Feb 2009 14:11:31 -0000, kamil Nie jezdze nim na torze, tam pewnie zje wiecej. Uturbione 2 litry i AWD. 50l/100km i zestaw klocków na track-day ;> Bez przesady, wszyscy niewielkie zuzycie paliwa podaja jako zalete Elise. Na torze, gdzie idziesz niemal cały czas ogniem, chyba że właśnie hamujesz przed zakrętem? Spali tyle... ile wlejesz. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 98 |
Data: Luty 04 2009 14:18:08 | Temat: Re: [press] Mitsubishi ucieka z Dakaru | Autor: kamil |
On Wed, 4 Feb 2009 14:11:31 -0000, kamil Do tego komplet opon i wymiana tego, co urwalem na trawie. Dlatego wlasnie nie biore go na tor poki co. :-)
Zostaje mi wierzyc na slowo w takim razie. :) Pozdrawiam Kamil |